Ik begrijp dat Grub niet de BIOS is hoor. Heb wat zitten klooien met USB-stick, maar de CD schijnt wat beter te werken. USB zal dan wel niet door de laptop herkend worden. Alleen jammer dat de op de CD gebrandde image van Ubuntu (11.nogwat) blijkbaar te groot was waardoor de CD niet meer bruikbaar isquote:Op donderdag 27 december 2012 04:21 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Grub is niet je BIOS boot menu, je moet via het BIOS boot selectie menu gaan; F12 (meestal) drukken voordat grub opstart, dan usb kiezen. Of naar BIOS gaan (Del meestal) en boot volgorde aanpassen.
Weet niet of alle laptops booten vanop usb ondersteunen, anders booten vanop cd, met linux live cd of windows opstart cd. ~~~~
Welk merk en type laptop is het? Als het laptop specifiek is bestaat er hoogst waarschijnlijk een topic over ergens op het internet.quote:Op donderdag 27 december 2012 05:06 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ik begrijp dat Grub niet de BIOS is hoor. Heb wat zitten klooien met USB-stick, maar de CD schijnt wat beter te werken. USB zal dan wel niet door de laptop herkend worden. Alleen jammer dat de op de CD gebrandde image van Ubuntu (11.nogwat) blijkbaar te groot was waardoor de CD niet meer bruikbaar is
Hopen dat ik morgen een schijfje van W7 te pakken kan krijgen dan.
Zal zostraks even meer info geven, laat hem denk ik maar door een lokale pc-boer fiksen. Heeft wat haast bij, dan maar wat knaken spenderen.quote:Op donderdag 27 december 2012 08:25 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Welk merk en type laptop is het? Als het laptop specifiek is bestaat er hoogst waarschijnlijk een topic over ergens op het internet.
Alle images t/m 12.04 passen gewoon op een CD hoor, zo niet dan heb je ofwel een slechte CD gehad ofwel iets verkeerd gedaan met branden.quote:Op donderdag 27 december 2012 05:06 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ik begrijp dat Grub niet de BIOS is hoor. Heb wat zitten klooien met USB-stick, maar de CD schijnt wat beter te werken. USB zal dan wel niet door de laptop herkend worden. Alleen jammer dat de op de CD gebrandde image van Ubuntu (11.nogwat) blijkbaar te groot was waardoor de CD niet meer bruikbaar is
Hopen dat ik morgen een schijfje van W7 te pakken kan krijgen dan.
Maar z'n laptop boot niet van USB. Dat is net het probleem.quote:Op donderdag 27 december 2012 09:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Alle images t/m 12.04 passen gewoon op een CD hoor, zo niet dan heb je ofwel een slechte CD gehad ofwel iets verkeerd gedaan met branden.
Er is ook geen enkele reden waarom een CD "beter" zou zijn, ik zou zelfs pleiten dat juist een USB-stick beter is omdat die véél sneller zijn dan een CD waardoor je installatie gewoon veel sneller gaat. Bovendien bespaart het je gedoe van branden, en werkt een USB-stick gewoon op iedere computer terwijl computers met optische drive steeds zeldzamer worden.
Oh sorry dat had ik niet gezien. Even teruggelezen en idd: Zorgen dat je de boot-volgorde aan kunt passen. Dat doe je tijdens de POST (het eerste wat je computer doet, nog way voordat GRUB verschijnt).quote:Op donderdag 27 december 2012 09:07 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Maar z'n laptop boot niet van USB. Dat is net het probleem.
Mooiquote:Op woensdag 2 januari 2013 19:16 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Ubuntu for phones
[ afbeelding ]
Eerste os voor alle hardwareplatformen? Windows 8 is toch ook pc/laptop/tablet/phone?quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:16 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Ubuntu for phones
[ afbeelding ]
Win8 phone is alleen marketing. Verder heeft de PC-versie weinig met de Phone-versie te maken volgens mij.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:53 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Eerste os voor alle hardwareplatformen? Windows 8 is toch ook pc/laptop/tablet/phone?
De ubuntu phone versie lijkt ook niet op de desktopversiequote:Op woensdag 2 januari 2013 19:59 schreef µ het volgende:
[..]
Win8 phone is alleen marketing. Verder heeft de PC-versie weinig met de Phone-versie te maken volgens mij.
Het heeft in ieder geval dezelfde kernel.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:00 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
De ubuntu phone versie lijkt ook niet op de desktopversie
Ziet er wel mooi uit btw
In dat geval koop ik het zeker niet. Anders wil ik er nog wel over nadenken. Zeker als hij standaard rooted is en hij goed aanpasbaar is.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:34 schreef TargaFlorio het volgende:
Ziet er mooi uit.
Op het gebied van zoekresultaten werkt Ubuntu al samen met Amazon. Dit OS iets voor Amazon om op hun eigen smartphone te draaien?
Dit is zeker de toekomstquote:Op woensdag 2 januari 2013 19:16 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Ubuntu for phones
[ afbeelding ]
Nope, niet dezelfde kernel. Ubuntu phone draait op een Android kernel, het wiel opnieuw uitvinden is iets wat je niet wil natuurlijk. Zeker als je nagaat dat de Android kernel al een geruime tijd in ontwikkeling is, dat zou ze alleen maar vertragen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:23 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Het heeft in ieder geval dezelfde kernel.
W8 en WP8 hebben alleen dezelfde GUI.
En laat nou de GUI juist iets zijn wat je beter gewoon kunt optimaliseren voor het apparaat waar het op draait.
Dat is toch jaren bekend??quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:28 schreef KomtTijd... het volgende:
Android kernel is ook een linux kernel.
Dan komt Cinnamon het meeste in de buurt met wat je wil (http://cinnamon.linuxmint.com/).quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:42 schreef Skunk-m het volgende:
Ik ga iig eerst even dat laatste doen wat je zei..
En dan installeer ik vanavond ofzo toch eerst xubuntu om uit te proberen want die iso had ik gister al gedownload.
Maar die tablet achtige looks heb ik echt een schijthekel aan voor een pc.. windows 8 hoef ik bijv. ook echt nooit op mn pc te hebben van wat ik heb gezien.
Ik blijf toch autistisch hangen bij de startbalk onder met een soort van startmenu links en de tijd helemaal rechts.
Er is weinig tablet-achtigs aan unity hoor. Ik denk wel dat het redelijk goed zou werken op een touch-device maar het is niet zoals W8 of Android ofzo dat het zonder touchscreen praktisch onwerkbaar is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:42 schreef Skunk-m het volgende:
Ik ga iig eerst even dat laatste doen wat je zei..
En dan installeer ik vanavond ofzo toch eerst xubuntu om uit te proberen want die iso had ik gister al gedownload.
Maar die tablet achtige looks heb ik echt een schijthekel aan voor een pc.. windows 8 hoef ik bijv. ook echt nooit op mn pc te hebben van wat ik heb gezien.
Ik blijf toch autistisch hangen bij de startbalk onder met een soort van startmenu links en de tijd helemaal rechts.
http://tweakers.net/revie(...)tphones-bekeken.htmlquote:Op woensdag 2 januari 2013 19:16 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Ubuntu for phones
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb dhcp meuk geinstalleerd:
en van een of andere site configuratie blind overgenomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik heb dit in /etc/network/interfaces staanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met dit alles bij elkaar werkt het perfect, op een ding na.. op de pc zelf waar het op draait heb ik geen internet mee, icoontje van internet in de balk staat ook een rood kruisje bij.. dus als ik dat laatste bestand die br0 zooi weghaal dan heb ik gewoon weer internet op de pc en kun je access point alleen nog maar vinden en bij verbinden blijft ie hangen bij ip adres ophalen..
Maar ik moet dus weten hoe krijg ik dit werkend en dat ik ook gewoon nog internet op mijn pc heb.
Ik heb overigens besloten om linux mint cinnamon edition te gaan proberen, maar eerst fix ik dit even op xubuntu zodat ik dat op mint zonder problemen kan doen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Skunk-m op 13-01-2013 00:47:04 ]![]()
Heb het al gefixt door deze commandoś in te voeren:
sudo ip route add default via 192.168.0.1
sudo dhclient br0![]()
Vraagje.. kan ik linux mint installeren via een oude livecd van een oude versie van ubuntu?
Ik heb geen fatsoenlijke lege dvd's liggen en geen usbstick.![]()
ehm. Nee?
Je zou Ubuntu kunnen installeren en upgraden en cinnamon installeren dan heb je iets wat redelijk op mint lijkt... Maar een USB-stick of SD-kaart zoeken/halen lijkt me toch aanzienlijk praktischer.![]()
Ok ik heb mint nu geinstalleerd, gewoon vanaf een dvd..
Maar ik ben nog steeds bezig met die access point zooi.
Die dhcp zooi was niet nodig, volgens mij gebeurt dat gewoon via de bekabelde router..
interfaces bestand ziet er nu zo uit bij mij..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet dat dat er echt toe doet denk ik..
Het komt er iig op neer dat alles werkt..
Als de usb wlan stick er bij het opstarten in zit werkt ie meteen.
Als ik de usb stick later erin doe dan moet ik eerst het volgende commando invoeren:
sudo hostapd /etc/hostapd/hostapd.conf
En dan werkt het. (wel die terminal open laten)
Om dat te automatiseren heb ik nu op basis van dit het bestand /etc/init/hostapd.conf gemaakt met de volgende inhoud:
start on net-device-added INTERFACE=wlan0
exec /usr/sbin/hostapd /etc/hostapd/hostapd.conf
Als ik nu de pc opstart en vervolgens een keer de usb stick erin doe dan word hij wel gevonden, waardoor je zou denken dat hostapd functioneerd, maar je kunt em dan alleen maar zien en er niet mee verbinden. als ik vervolgens gewoon weer "sudo hostapd /etc/hostapd/hostapd.conf" invoer dan doet ie het weer.
Ik denk dat het probleem zo wel duidelijk is..
[ Bericht 0% gewijzigd door Skunk-m op 14-01-2013 16:18:21 ]![]()
Ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent maar volgens mij zit je een router draaiende op mint te configureren in een ubuntu topic![]()
![]()
zoveel scheelt dat nietquote:Op maandag 14 januari 2013 17:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent maar volgens mij zit je een router draaiende op mint te configureren in een ubuntu topic
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035![]()
klopt maar:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:18 schreef Skunk-m het volgende:
werkt toch hetzelfde. is er ook een mint topic dan?
1) wat probeer je nou in hemelsnaam precies te bereiken?
2) is dit niet veel meer stof voor het algemene linux-topic?![]()
Ik draai eigenlijk al jaren Ubuntu, sinds de 7.10 versie ofzo.
Een jaar geleden overgestapt op de Xfce environment i.p.v. Unity en Gnome-Shell - wat een verademing zeg!
Maar nu begin ik ook steeds meer te twijfelen om eens Linux Mint als dual-boot te installeren.
Zowel de cinnamon interface, als de xfce interface, intresseren mij.
Iemand ervaring met beide soorten?![]()
Ik wil vooral geen bloated DE, maar gewoon stabiel en lekker snel. Niet te veel resource-hungry, dat is voor andere processen besteed.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.![]()
1. Ik wil dat hostapd automatisch opgestart word op het moment dat mijn wlan usb stick de pc in gaat.quote:klopt maar:
1) wat probeer je nou in hemelsnaam precies te bereiken?
2) is dit niet veel meer stof voor het algemene linux-topic?
2. dat zou kunnen, ik zal eens kijken.![]()
Doe mij maar Guild Warsquote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:20 schreef KomtTijd... het volgende:
Jeuj. We kunnen een game uit 1998 spelen![]()
Doe mij maar Xonotic dan
Werkt echt super goed onder Ubuntu.Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*![]()
Hebben mensen last van vastloper van Half-Life 1(BETA)?ctrl+alt+backspace(kill the x.server) en consoles wilde niet werken,moest het helemaal handmatig rebooten.
Xonotic kan je inderdaad niet via Steam downloaden,het is een Nexuiz fork.Ik wil wel HoMM(Heroes of Might and Magic) 5/6 op mijn Kubuntuquote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:20 schreef KomtTijd... het volgende:
Jeuj. We kunnen een game uit 1998 spelen![]()
Doe mij maar Xonotic danHoeveel frames?En wat het verschill tussen HoMM en Might and Magic Heroes?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:05 schreef wdn het volgende:
[..]
Doe mij maar Guild Wars
Werkt echt super goed onder Ubuntu.![]()
![]()
tip: rechter alt + sysrq (printscreen) + Kquote:Op zondag 27 januari 2013 22:38 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Hebben mensen last van vastloper van Half-Life 1(BETA)?ctrl+alt+backspace(kill the x.server) en consoles wilde niet werken,moest het helemaal handmatig rebooten.![]()
![]()
Weet je het zeker ?quote:Op maandag 28 januari 2013 13:31 schreef erikkll het volgende:
[..]
tip: rechter alt + sysrq (printscreen) + K![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: