quote:Op donderdag 6 december 2012 18:26 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Wat Spotnet betreft... Ik zal die NZB bestanden gewoon even handmatig binnen moeten gaan halen.
quote:
Ja nou... ik heb daar toch wel klachten over.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:32 schreef KomtTijd... het volgende:
Kwestie van wennen aan een normale tekst-editor dus
Unity werkt trouwens geniaal met een dual-monitor setup
Op beide monitoren die unity-launcher, en hij geeft met de witte pijltjes precies aan welke programma's open staan op welk scherm!
1 | load-module module-udev-detect tsched=0 |
Nu je het zegt... ik heb tot nu toe eigenlijk helemaal geen problemen gehad met de open drivers. Ook op andere computers niet. Gewoon aanzetten en het werktquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:25 schreef KomtTijd... het volgende:
Heb hier op mijn werk gewoon altijd 2 schermen, 1920x1200 en 1600x1200. Met de open-source drivers.
Alles werkt gewoon in 1x goed.
Oh ja, dus 12.10 is er wel?quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:03 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
ze hebben nog nooit een release in november gedaan.
Altijd april en oktober.
Het is beter om gewoon die open-source drivers te installeren, toch?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:19 schreef KomtTijd... het volgende:
Xorg is de display server.
De open-source grafische drivers heten Nouveau (nvidia) en Radeon Driver (AMD/ATI)
Ah, okequote:Op zaterdag 8 december 2012 10:32 schreef KomtTijd... het volgende:
die open source drivers zitten in de standaard installatie, hoef je dus niet speciaal te installeren. volgens mij zijn ze zelfs onderdeel van de kernel. ze doen het prima maar de performance is wel flink lager dan de proprietary drivers.
Grub is niet je BIOS boot menu, je moet via het BIOS boot selectie menu gaan; F12 (meestal) drukken voordat grub opstart, dan usb kiezen. Of naar BIOS gaan (Del meestal) en boot volgorde aanpassen.quote:Op donderdag 27 december 2012 03:54 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Heb hier een oude laptop liggen waarvan ik zowel het Windows alsook het Ubuntu wachtwoord niet meer weet. Wil de bestaande systemen compleet vervangen door een W8 installatie. Maar nu komt het:
ik heb geen flauw idee hoe ik dit kan aanpakken. Situatie: als ik de laptop opstart kom ik in dat Grub geval terecht. Dat geeft mij vijf opties:
[..]
Kan Windows dus niet verwijderen, kan via windows dus niet Ubuntu verwijderen, kan via het boot-scherm niks nieuws installeren en baal onderhand wel een beetje. Heeft er iemand suggesties hoe ik dit kan aanpakken?
Ik begrijp dat Grub niet de BIOS is hoor. Heb wat zitten klooien met USB-stick, maar de CD schijnt wat beter te werken. USB zal dan wel niet door de laptop herkend worden. Alleen jammer dat de op de CD gebrandde image van Ubuntu (11.nogwat) blijkbaar te groot was waardoor de CD niet meer bruikbaar isquote:Op donderdag 27 december 2012 04:21 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Grub is niet je BIOS boot menu, je moet via het BIOS boot selectie menu gaan; F12 (meestal) drukken voordat grub opstart, dan usb kiezen. Of naar BIOS gaan (Del meestal) en boot volgorde aanpassen.
Weet niet of alle laptops booten vanop usb ondersteunen, anders booten vanop cd, met linux live cd of windows opstart cd. ~~~~
Welk merk en type laptop is het? Als het laptop specifiek is bestaat er hoogst waarschijnlijk een topic over ergens op het internet.quote:Op donderdag 27 december 2012 05:06 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ik begrijp dat Grub niet de BIOS is hoor. Heb wat zitten klooien met USB-stick, maar de CD schijnt wat beter te werken. USB zal dan wel niet door de laptop herkend worden. Alleen jammer dat de op de CD gebrandde image van Ubuntu (11.nogwat) blijkbaar te groot was waardoor de CD niet meer bruikbaar is
Hopen dat ik morgen een schijfje van W7 te pakken kan krijgen dan.
Zal zostraks even meer info geven, laat hem denk ik maar door een lokale pc-boer fiksen. Heeft wat haast bij, dan maar wat knaken spenderen.quote:Op donderdag 27 december 2012 08:25 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Welk merk en type laptop is het? Als het laptop specifiek is bestaat er hoogst waarschijnlijk een topic over ergens op het internet.
Alle images t/m 12.04 passen gewoon op een CD hoor, zo niet dan heb je ofwel een slechte CD gehad ofwel iets verkeerd gedaan met branden.quote:Op donderdag 27 december 2012 05:06 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ik begrijp dat Grub niet de BIOS is hoor. Heb wat zitten klooien met USB-stick, maar de CD schijnt wat beter te werken. USB zal dan wel niet door de laptop herkend worden. Alleen jammer dat de op de CD gebrandde image van Ubuntu (11.nogwat) blijkbaar te groot was waardoor de CD niet meer bruikbaar is
Hopen dat ik morgen een schijfje van W7 te pakken kan krijgen dan.
Maar z'n laptop boot niet van USB. Dat is net het probleem.quote:Op donderdag 27 december 2012 09:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Alle images t/m 12.04 passen gewoon op een CD hoor, zo niet dan heb je ofwel een slechte CD gehad ofwel iets verkeerd gedaan met branden.
Er is ook geen enkele reden waarom een CD "beter" zou zijn, ik zou zelfs pleiten dat juist een USB-stick beter is omdat die véél sneller zijn dan een CD waardoor je installatie gewoon veel sneller gaat. Bovendien bespaart het je gedoe van branden, en werkt een USB-stick gewoon op iedere computer terwijl computers met optische drive steeds zeldzamer worden.
Oh sorry dat had ik niet gezien. Even teruggelezen en idd: Zorgen dat je de boot-volgorde aan kunt passen. Dat doe je tijdens de POST (het eerste wat je computer doet, nog way voordat GRUB verschijnt).quote:Op donderdag 27 december 2012 09:07 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Maar z'n laptop boot niet van USB. Dat is net het probleem.
Mooiquote:Op woensdag 2 januari 2013 19:16 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Ubuntu for phones
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |