Welcome bij de club. Wees klaar om naar de hel te gaan met allemaal awesome mensen in plaats van de goody-goody's in het zgn paradijsquote:
Klopt, en ik sta mezelf er graag op voor dat ik zo min mogelijk oordeel over mensen. Toch vreemd dat ik er een dergelijke moraal op nahoudt terwijl ik de bijbel en het religieuze principe van 'god' een grote lading stierenstront acht. Waar haal ik mijn moraal dan vandaan? Toch?quote:Op donderdag 6 december 2012 18:27 schreef Villas_Rubin het volgende:
[..]
Das waar.
Oh jee,. ik heb gezondigd.
Tja, dat soort fundamenten verankeren zich toch onbewust in uw persoonlijkheid. Zó krachtig is de Bijbel.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:41 schreef UltraR het volgende:
Klopt, en ik sta mezelf er graag op voor dat ik zo min mogelijk oordeel over mensen. Toch vreemd dat ik er een dergelijke moraal op nahoudt terwijl ik de bijbel en het religieuze principe van 'god' een grote lading stierenstront acht. Waar haal ik mijn moraal dan vandaan? Toch?
Dit is gewoon een principe van de gulden regelquote:Op donderdag 6 december 2012 18:41 schreef UltraR het volgende:
[..]
Klopt, en ik sta mezelf er graag op voor dat ik zo min mogelijk oordeel over mensen. Toch vreemd dat ik er een dergelijke moraal op nahoudt terwijl ik de bijbel en het religieuze principe van 'god' een grote lading stierenstront acht. Waar haal ik mijn moraal dan vandaan? Toch?
Of het zijn principes waar veel volken opgekomen zijn, los van de bijbel.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:50 schreef Villas_Rubin het volgende:
[..]
Tja, dat soort fundamenten verankeren zich toch onbewust in uw persoonlijkheid. Zó krachtig is de Bijbel.
Ik vind deze opmerking neigen naar godslastering, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:52 schreef Mr.44 het volgende:
Of het zijn principes waar veel volken opgekomen zijn, los van de bijbel.
quote:Op donderdag 6 december 2012 18:55 schreef Villas_Rubin het volgende:
[..]
Ik vind deze opmerking neigen naar godslastering, eerlijk gezegd.
Dat is leuk. Het enige probleem is dat Plato vrijwel dezelfde opmerking maakte (niet oordelen, kijk naar jezelf) een paar honderd jaar voordat de bijbel werd geschreven.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:55 schreef Villas_Rubin het volgende:
[..]
Ik vind deze opmerking neigen naar godslastering, eerlijk gezegd.
De bijbel heeft bij mij geen gezag. Ik zal er zonder blikken of blozen een hele stapel verbranden en er geen minuut minder om slapen. En weet je wat het mooie is? Daar zal ik niet voor gestraft worden aangezien het niet verboden is bij wet. Gezag? 0.0quote:Op donderdag 6 december 2012 18:58 schreef Villas_Rubin het volgende:
Ja, je ondermijnt het gezag van de Bijbel. Je probeert je los te trekken ervan.. 'm te nuanceren alsof het niets is.
Alleen als je de verzameling boeken als letterlijk geïnspireerde waarheid van God wil nemen.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:58 schreef Villas_Rubin het volgende:
Ja, je ondermijnt het gezag van de Bijbel. Je probeert je los te trekken ervan.. 'm te nuanceren alsof het niets is.
Nou, ik denk dus wel dat je gruwelijk bestraft gaat worden voor dat soort daden, zulke overtuigingen, zulke ideeën en dit soort godslasterlijke taal. Weet je wel wát voor hel? Grote, hete vlammen, een vuurzee dat je verstand te boven gaat, dát is wat jou te wachten staat voor dit soort godslastering. En als je het met zo veel trots verkondigt, heb ik geen medelijden met je.quote:Straf na m'n dood? Niet door de christelijke bijbelse god iig, want die bestaat sowieso niet gezien de honderden fouten en tegenstrijdigheden in zijn heilige boek.
Bewijs?quote:Op donderdag 6 december 2012 19:35 schreef Villas_Rubin het volgende:
[..]
Nou, ik denk dus wel dat je gruwelijk bestraft gaat worden voor dat soort daden, zulke overtuigingen, zulke ideeën en dit soort godslasterlijke taal. Weet je wel wát voor hel? Grote, hete vlammen, een vuurzee dat je verstand te boven gaat, dát is wat jou te wachten staat voor dit soort godslastering. En als je het met zo veel trots verkondigt, heb ik geen medelijden met je.
Doei!quote:Op donderdag 6 december 2012 19:38 schreef Villas_Rubin het volgende:
Dat bewijs zal een ervaring zijn. Goededag verder!
Mi gaddo man.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:35 schreef Villas_Rubin het volgende:
[..]
Nou, ik denk dus wel dat je gruwelijk bestraft gaat worden voor dat soort daden, zulke overtuigingen, zulke ideeën en dit soort godslasterlijke taal. Weet je wel wát voor hel? Grote, hete vlammen, een vuurzee dat je verstand te boven gaat, dát is wat jou te wachten staat voor dit soort godslastering. En als je het met zo veel trots verkondigt, heb ik geen medelijden met je.
quote:Op donderdag 6 december 2012 19:35 schreef Villas_Rubin het volgende:
[..]
Zijn er ook andersoortig ervaringen dan?quote:Op donderdag 6 december 2012 19:39 schreef Villas_Rubin het volgende:
een EMPIRISCHE ervaring welteverstaan!
Ja, leuk. Maar aangezien er momenteel geen greintje bewijs bestaat (empirisch noch theoretisch) voor deze hypothese bestaat er geen enkele wetenschappelijke aanleiding om het voor waar aan te nemen.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:39 schreef Villas_Rubin het volgende:
een EMPIRISCHE ervaring welteverstaan!
Ik heb bewondering voor je dat je zoveel moeite doet om met argumenten mensen van hun geloof af te krijgen. Met gelovigen valt niet met argumenten te discussieren.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:43 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ja, leuk. Maar aangezien er momenteel geen greintje bewijs bestaat (empirisch noch theoretisch) voor deze hypothese bestaat er geen enkele wetenschappelijke aanleiding om het voor waar aan te nemen.
Sterker nog, het principe van de christelijke hel is zo vergezocht, zo onethisch en zo goed weerlegbaar met argumenten uit de bijbel zelf dat er op basis van de beschikbare gegevens met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gesteld kan worden dat de hel niet bestaat.
Wist je overigens dat het woord hel in de originele bijbel om precies te zijn nul (0) keer voorkomt?
Ja, ach, bewondering. Eigenlijk is het dom en een beetje genant en zou ik inmiddels beter moeten weten.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:44 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik heb bewondering voor je dat je zoveel moeite doet om met argumenten mensen van hun geloof af te krijgen. Met gelovigen valt niet met argumenten te discussieren.
Idd, maar het blijft leuk om te proberen. Alleen is het per definitie onmogelijk. Blijft staan dat het natuurlijk vreemd is dat diezelfde gelovigen wel dag in dag uit profiteren van al het goeds wat de wetenschap en mensen die tegen het geloof in zaken nader onderzochten brachten.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:46 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ja, ach, bewondering. Eigenlijk is het dom en een beetje genant en zou ik inmiddels beter moeten weten.
Ja precies. Het leuke is dat de discussie vaak ook heel veel kennis oplevert voor jezelf. Helaas zit er regelmatig een religieuze nut-job tussen zoals Villas_Rubin die enkel met lege bedreigingen strooit en waar dus ook niets van te leren valt. De discussie zal ik wel op blijven zoeken, ik moet alleen even leren dergelijke inhoudsloze posts te negeren.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:48 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Idd, maar het blijft leuk om te proberen. Alleen is het per definitie onmogelijk. Blijft staan dat het natuurlijk vreemd is dat diezelfde gelovigen wel dag in dag uit profiteren van al het goeds wat de wetenschap en mensen die tegen het geloof in zaken nader onderzochten brachten.
Daar heb je wel gelijk in, maar net als UltraR doe ik het niet voor die fundamentalisten, maar voor wat meer intelligente forumbezoekers die met zekere twijfels en/of vragen zitten. Handig als je dan enkele fundy's hebt die deze zaken aanreiken, en dan ook op hun bek gaan ook.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:44 schreef kapiteintje het volgende:
Met gelovigen valt niet met argumenten te discussieren.
Verstandig. Mij gaat 't vooral om de schijnheiligheid. Wel het 2000 jaar oude verhaal aanhouden, maar ondertussen lekker snoepen van al het lekkere wat het de anti-christelijke wetenschap de mensheid heeft geschonken. Wees dan niet zo hypocriet en ga net als de Amish all the way.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:57 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ja precies. Het leuke is dat de discussie vaak ook heel veel kennis oplevert voor jezelf. Helaas zit er regelmatig een religieuze nut-job tussen zoals Villas_Rubin die enkel met lege bedreigingen strooit en waar dus ook niets van te leren valt. De discussie zal ik wel op blijven zoeken, ik moet alleen even leren dergelijke inhoudsloze posts te negeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |