abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120004888
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:27 schreef Villas_Rubin het volgende:

[..]

Oh jee,. ik heb gezondigd.
Welcome bij de club. Wees klaar om naar de hel te gaan met allemaal awesome mensen in plaats van de goody-goody's in het zgn paradijs :P
Conscience do cost.
pi_120005320
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:27 schreef Villas_Rubin het volgende:

[..]

Das waar.

Oh jee,. ik heb gezondigd.
Klopt, en ik sta mezelf er graag op voor dat ik zo min mogelijk oordeel over mensen. Toch vreemd dat ik er een dergelijke moraal op nahoudt terwijl ik de bijbel en het religieuze principe van 'god' een grote lading stierenstront acht. Waar haal ik mijn moraal dan vandaan? Toch?
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_120005673
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:41 schreef UltraR het volgende:
Klopt, en ik sta mezelf er graag op voor dat ik zo min mogelijk oordeel over mensen. Toch vreemd dat ik er een dergelijke moraal op nahoudt terwijl ik de bijbel en het religieuze principe van 'god' een grote lading stierenstront acht. Waar haal ik mijn moraal dan vandaan? Toch?
Tja, dat soort fundamenten verankeren zich toch onbewust in uw persoonlijkheid. Zó krachtig is de Bijbel.
pi_120005677
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:41 schreef UltraR het volgende:

[..]

Dit is gewoon een principe van de gulden regel :P
en als we opgegroeid zijn in en christelijke omgeving halen we ook een deel van onze moraal uit die omgeving. Omdat we het eens zijn met bepaalde regels of juist omdat we het niet eens zijn met bepaalde regels.
pi_120005746
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:50 schreef Villas_Rubin het volgende:

[..]

Tja, dat soort fundamenten verankeren zich toch onbewust in uw persoonlijkheid. Zó krachtig is de Bijbel.
Of het zijn principes waar veel volken opgekomen zijn, los van de bijbel.
pi_120005932
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:52 schreef Mr.44 het volgende:
Of het zijn principes waar veel volken opgekomen zijn, los van de bijbel.
Ik vind deze opmerking neigen naar godslastering, eerlijk gezegd.
pi_120005964
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:55 schreef Villas_Rubin het volgende:

[..]

^O^ als jij dat vindt
pi_120006094
Ja, je ondermijnt het gezag van de Bijbel. Je probeert je los te trekken ervan.. 'm te nuanceren alsof het niets is.
pi_120007224
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:55 schreef Villas_Rubin het volgende:

[..]

Dat is leuk. Het enige probleem is dat Plato vrijwel dezelfde opmerking maakte (niet oordelen, kijk naar jezelf) een paar honderd jaar voordat de bijbel werd geschreven.
Bovendien zegt godslastering mij precies evenveel als roodkapjelastering.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:58 schreef Villas_Rubin het volgende:
Ja, je ondermijnt het gezag van de Bijbel. Je probeert je los te trekken ervan.. 'm te nuanceren alsof het niets is.
De bijbel heeft bij mij geen gezag. Ik zal er zonder blikken of blozen een hele stapel verbranden en er geen minuut minder om slapen. En weet je wat het mooie is? Daar zal ik niet voor gestraft worden aangezien het niet verboden is bij wet. Gezag? 0.0

Straf na m'n dood? Niet door de christelijke bijbelse god iig, want die bestaat sowieso niet gezien de honderden fouten en tegenstrijdigheden in zijn heilige boek.

[ Bericht 16% gewijzigd door UltraR op 06-12-2012 19:25:22 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_120007294
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:58 schreef Villas_Rubin het volgende:
Alleen als je de verzameling boeken als letterlijk geïnspireerde waarheid van God wil nemen.
Maar zelfs een uni als Moody Bible Institute leert in lessen over de historie van de bijbel dat er fouten en inconsistenties in de bijbel zitten en hoe de bijbel tot stand is gekomen. Schijnbaar is dat handig om te weten als je iets als pastoor wordt.
pi_120007988
quote:
Straf na m'n dood? Niet door de christelijke bijbelse god iig, want die bestaat sowieso niet gezien de honderden fouten en tegenstrijdigheden in zijn heilige boek.
Nou, ik denk dus wel dat je gruwelijk bestraft gaat worden voor dat soort daden, zulke overtuigingen, zulke ideeën en dit soort godslasterlijke taal. Weet je wel wát voor hel? Grote, hete vlammen, een vuurzee dat je verstand te boven gaat, dát is wat jou te wachten staat voor dit soort godslastering. En als je het met zo veel trots verkondigt, heb ik geen medelijden met je.
pi_120008078
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:35 schreef Villas_Rubin het volgende:

[..]

Nou, ik denk dus wel dat je gruwelijk bestraft gaat worden voor dat soort daden, zulke overtuigingen, zulke ideeën en dit soort godslasterlijke taal. Weet je wel wát voor hel? Grote, hete vlammen, een vuurzee dat je verstand te boven gaat, dát is wat jou te wachten staat voor dit soort godslastering. En als je het met zo veel trots verkondigt, heb ik geen medelijden met je.
Bewijs?

En daarnaast weer de standaard respons op deze lege bedreigingen. Wat ben je voor iemand als je geen medelijden hebt met iemand die voor eeuwig en altijd tot het eind der tijden gruwelijke pijnen moet lijden omdat hij niet netjes is geweest tegen een god en zijn boek?
pi_120008128
Dat bewijs zal een ervaring zijn. Goededag verder!
pi_120008143
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:38 schreef Villas_Rubin het volgende:
Dat bewijs zal een ervaring zijn. Goededag verder!
Doei! :W
pi_120008155
quote:

[..]

Mi gaddo man. :') Wie ben jij om een ander dat soort beweringen te vergeven. :N
pi_120008161
quote:

[..]

:O
het is iig warm
pi_120008172
een EMPIRISCHE ervaring welteverstaan!
pi_120008237
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:39 schreef Villas_Rubin het volgende:
Zijn er ook andersoortig ervaringen dan?
pi_120008357
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:39 schreef Villas_Rubin het volgende:
Ja, leuk. Maar aangezien er momenteel geen greintje bewijs bestaat (empirisch noch theoretisch) voor deze hypothese bestaat er geen enkele wetenschappelijke aanleiding om het voor waar aan te nemen.

Sterker nog, het principe van de christelijke hel is zo vergezocht, zo onethisch en zo goed weerlegbaar met rationele argumenten en argumenten uit de bijbel zelf dat er op basis van de beschikbare gegevens met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gesteld kan worden dat de hel niet bestaat.

Wist je overigens dat het woord hel in de originele bijbel om precies te zijn nul (0) keer voorkomt?
pi_120008449
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:43 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ja, leuk. Maar aangezien er momenteel geen greintje bewijs bestaat (empirisch noch theoretisch) voor deze hypothese bestaat er geen enkele wetenschappelijke aanleiding om het voor waar aan te nemen.

Sterker nog, het principe van de christelijke hel is zo vergezocht, zo onethisch en zo goed weerlegbaar met argumenten uit de bijbel zelf dat er op basis van de beschikbare gegevens met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gesteld kan worden dat de hel niet bestaat.

Wist je overigens dat het woord hel in de originele bijbel om precies te zijn nul (0) keer voorkomt?
Ik heb bewondering voor je dat je zoveel moeite doet om met argumenten mensen van hun geloof af te krijgen. Met gelovigen valt niet met argumenten te discussieren.
pi_120008512
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:44 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ik heb bewondering voor je dat je zoveel moeite doet om met argumenten mensen van hun geloof af te krijgen. Met gelovigen valt niet met argumenten te discussieren.
Ja, ach, bewondering. Eigenlijk is het dom en een beetje genant en zou ik inmiddels beter moeten weten. :@
pi_120008594
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:46 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ja, ach, bewondering. Eigenlijk is het dom en een beetje genant en zou ik inmiddels beter moeten weten. :@
Idd, maar het blijft leuk om te proberen. Alleen is het per definitie onmogelijk. Blijft staan dat het natuurlijk vreemd is dat diezelfde gelovigen wel dag in dag uit profiteren van al het goeds wat de wetenschap en mensen die tegen het geloof in zaken nader onderzochten brachten.
pi_120009086
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:48 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Idd, maar het blijft leuk om te proberen. Alleen is het per definitie onmogelijk. Blijft staan dat het natuurlijk vreemd is dat diezelfde gelovigen wel dag in dag uit profiteren van al het goeds wat de wetenschap en mensen die tegen het geloof in zaken nader onderzochten brachten.
Ja precies. Het leuke is dat de discussie vaak ook heel veel kennis oplevert voor jezelf. Helaas zit er regelmatig een religieuze nut-job tussen zoals Villas_Rubin die enkel met lege bedreigingen strooit en waar dus ook niets van te leren valt. De discussie zal ik wel op blijven zoeken, ik moet alleen even leren dergelijke inhoudsloze posts te negeren.
pi_120009185
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:44 schreef kapiteintje het volgende:
Met gelovigen valt niet met argumenten te discussieren.
Daar heb je wel gelijk in, maar net als UltraR doe ik het niet voor die fundamentalisten, maar voor wat meer intelligente forumbezoekers die met zekere twijfels en/of vragen zitten. Handig als je dan enkele fundy's hebt die deze zaken aanreiken, en dan ook op hun bek gaan ook.
pi_120009224
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:57 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ja precies. Het leuke is dat de discussie vaak ook heel veel kennis oplevert voor jezelf. Helaas zit er regelmatig een religieuze nut-job tussen zoals Villas_Rubin die enkel met lege bedreigingen strooit en waar dus ook niets van te leren valt. De discussie zal ik wel op blijven zoeken, ik moet alleen even leren dergelijke inhoudsloze posts te negeren.
Verstandig. Mij gaat 't vooral om de schijnheiligheid. Wel het 2000 jaar oude verhaal aanhouden, maar ondertussen lekker snoepen van al het lekkere wat het de anti-christelijke wetenschap de mensheid heeft geschonken. Wees dan niet zo hypocriet en ga net als de Amish all the way.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')