http://www.nu.nl/binnenland/2972421/junioren-slaan-grensrechter-in-elkaar-wedstrijd-.htmlquote:Junioren slaan grensrechter in elkaar na wedstrijd
AMSTERDAM - Een grensrechter van voetbalclub Buitenboys uit Almere is zondagmiddag na een wedstrijd in Amsterdam in elkaar geslagen.
Dat meldt de voetbalclub op Twitter.
De daders zouden een aantal spelers van 15 en 16 jaar zijn van de Amsterdamse club Nieuw Sloten. Ze namen de grensrechter na de wedstrijd te grazen.
Omroep Flevoland meldt dat een kluitje van vier of vijf B-junioren de grensrechter tegen de grond werkten en trapten. Toen hij wist op te staan en weg te rennen, gingen ze achter hem aan en werd hij nogmaals geschopt en geslagen. Enkele uren later werd de grensrechter onwel en zakte hij in elkaar. Daarop werd hij naar een ziekenhuis gebracht.
De grensrechter is onder constante behandeling van de artsen, zo laat de club weten. "Wij zijn er nu echt klaar mee", aldus het moedeloze commentaar.
http://www.nieuw-sloten.nlquote:Van het bestuur
Vandaag bereikte ons het bericht dat spelers van de B1 zich ernstig hebben misdragen bij de uitwedstrijd tegen Buitenboys. Een aantal spelers heeft een grensrechter van Buitenboys gemolesteerd. Dit bericht is ook op telegraaf.nl verschenen. Inmiddels hebben wij onze excuses gemaakt naar Buitenboys voor dit wangedrag.
Het bestuur heeft besloten om de B1 direct uit de competitie te nemen. Het lidmaatschap van de aanstichters van deze molestatie wordt per direct ontbonden. De namen worden aan de KNVB doorgegeven.
Dit soort zaken hoort niet op de voetbalvelden thuis. We moeten er alles aan doen om deze excessen uit te bannen.
Het bestuur.
quote:Mishandelde grensrechter Almere overleden'
AMSTERDAM - De 41-jarige grensrechter uit Almere die zondag werd gemolesteerd door drie jongens van 15 en 16, is maandag overleden aan de gevolgen van de mishandeling.
Dat heeft een woordvoerder van de politie Utrecht gezegd. Volgens de voorzitter van Buitenboys, Marcel Oost, is dit onjuist.
"Zijn zoon heeft mij verteld dat hij niet is overleden", aldus Oost tegen NU.nl.
De grensrechter werd bij de wedstrijd Nieuw Sloten B1 - Buitenboys B3 onder meer tegen zijn hoofd getrapt en is een paar uur hierna onwel geworden en naar het ziekenhuis afgevoerd.
De toestand van de grensrechter van Buitenboys is sindsdien kritiek geweest. De verwondingen, waaronder ernstig hersenletsel, zijn hem uiteindelijk maandag in de loop van de middag fataal geworden.
Onderzoek
Er zitten momenteel drie verdachten van 15 en 16 jaar uit Amsterdam vast; zij werden maandagochtend opgepakt. Het rechercheonderzoek naar het grove geweld op het Amsterdamse voetbalveld is nog in volle gang. De politie denkt mogelijk nog meer jongens op te pakken.
De politiewoordvoerder kon niet zeggen op welke wijze de grensrechter aan de club was verbonden.
Waarom moet ditquote:Op maandag 3 december 2012 18:50 schreef Scorpie het volgende:
Maroc.nl heeft ook niks over dit hele geval gemeld
quote:Mishandelde grensrechter Richard Nieuwenhuizen (41) overleden
De 41-jarige grensrechter, Richard Nieuwenhuizen, is in het bijzijn van zijn familie overleden. Hij werd gisteren door een aantal jeugdvoetballers mishandeld.
De zoon en de club van de man bevestigen zijn overlijden.
De voetbalvereniging SC Buitenboys meldt op Twitter: "Onze grensrechter Richard overleed om 17:30 uur in bijzijn van zijn familie. Dit geweld op de velden moet stoppen! #stopzinloosgeweld.
Ook de website van SC Buitenboys wenst de club de familie veel sterkte met het verlies. Verder laat de club weten dat alle trainingen vandaag zijn afgelast. Ook bij voetbalvereniging Nieuw-Sloten zijn de trainingen afgelast.
Getrapt en geslagen
De grensrechter werd gisteren na de wedstrijd tussen Buitenboys B3 en Nieuw Sloten B1 in elkaar getrapt door een aantal spelers van Nieuw Sloten. Twee uur later werd hij onwel en zakte hij in elkaar. Hij werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht.
De politie heeft inmiddels drie jongens van 15 en 16 jaar opgepakt voor de mishandeling. De drie jongens zijn al door hun club geroyeerd en het team is uit de competitie gehaald. Het is nog onduidelijk of er nog meer spelers worden opgepakt.
Tegen hoofd en nek geschopt
Volgens de secretaris van Buitenboys was de grensrechter een forse kerel die meerdere keren tegen zijn hoofd en nek was geschopt.
De man vlagde een wedstrijd van zijn eigen zoon toen hij in elkaar werd getrapt. Hij zette het op een lopen, maar werd achterhaald en weer zwaar mishandeld. Na het incident ging de grensrechter naar huis, maar even later stond hij weer langs de lijn als toeschouwer bij een andere wedstrijd. Daar werd hij onwel en zakte hij in elkaar.
De jongen(s) van 16 kunnen onder bijzondere omstandigheden als volwassenen berecht worden. Voor de jongen(s) van 15 geldt dit niet.quote:Op maandag 3 december 2012 18:57 schreef plesner het volgende:
Bah bah bah, is er overigens een kans dat ze als volwassenen berecht worden?
Oh, dan zal het Amsterdamse stadsdeel Nieuw-West het wel verkeerd hebben begrepen. Maar goed, dit soort tuig moet je überhaupt verre houden van welke vechtsport dan ook.quote:
quote:Op maandag 3 december 2012 18:57 schreef Perrin het volgende:
Heeft de KNVB al iets van zich laten horen?
quote:KNVB: een verschrikkelijk incident
"Dit is een verschrikkelijk incident. Voor het slachtoffer en voor de mensen die moesten toekijken." Dat zegt de KNVB in een reactie op de mishandeling van een grensrechter gistermiddag bij voetbalclub Buitenboys in Almere.
De grensrechter, die een wedstrijd van zijn zoon vlagde, werd na de wedstrijd door voetballers van Nieuw Sloten van 15 en 16 jaar hard geslagen en geschopt. Hij ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.
De KNVB probeert zoveel mogelijk verklaringen van mensen te krijgen die de mishandeling hebben gezien. Daarna komt de zaak voor bij een tuchtcommissie. De maximale straf voor jeugdspelers is 3 jaar schorsing.
Verhoord
Vorig seizoen was het nog mogelijk om een levenslange schorsing op te leggen, maar van die maatregel is de KNVB dit seizoen afgestapt. "Er waren veel geluiden dat jonge spelers een kans moeten krijgen in plaats van ze voor hun leven buiten te sluiten", zegt een woordvoerder.
"We hebben alleen nog maar geluiden uit de media, maar als ik naar dit incident kijk dan denk ik: dit is niet misselijk, daar moet je zwaar op inzetten", aldus de KNVB-woordvoerder.
De voetballers die betrokken waren bij de mishandeling zijn door hun club Nieuw Sloten geroyeerd. Drie verdachten zitten vast en worden vandaag door de politie gehoord.
quote:SC Buitenboys teleurgesteld in KNVB na mishandeling
Voorzitter Marcel Oost van amateurvoetbalclub SC Buitenboys in Almere is zwaar teleurgesteld in de KNVB. De voetbalbond heeft het volgens Oost ernstig laten afweten nadat een grensrechter van de club zondag werd gemolesteerd door spelers van een tegenpartij uit Amsterdam.
"Een beetje ondersteuning was welkom geweest. Naast alle verdriet zorgt dat voor extra woede", aldus de voorzitter maandag. "Als iemand een gele kaart krijgt, weten ze ons meteen te vinden. Maar nu horen we niets. We zijn allemaal vrijwilligers. We hadden best wat advies kunnen gebruiken over hoe we hier mee om moeten gaan."
De 41-jarige grensrechter werd bij de wedstrijd Nieuw Sloten B1 - Buitenboys B3 onder meer tegen zijn hoofd getrapt door jongens van 15 en 16. Een een paar uur later werd hij onwel, en werd hij naar het ziekenhuis gebracht.
Dat kan ook inderdaad.quote:Op maandag 3 december 2012 18:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, aangezien hij een paar uur later onwel werd zijn ze kennelijk niet doorgegaan tot hij dood was, dus is zware mishandeling met de dood tot gevolg veel logischer.
Ze zijn niet doorgegaan tot hij meteen dood was, dat werd hij pas later, ze zijn waarschijnlijk zoals iemand anders al stelde niet naar de wedstrijd gegaan met de intentie hem te doden. Dat is al heel anders, als dat wel het geval is dan is het uiteraard moord, die twee zaken worden vaak uit elkaar gehouden door een rechter.quote:Op maandag 3 december 2012 18:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Of hij heeft zn hoofd aardig weten af te schermen..
Of hij heeft een sterke kop..
Of ze trappen als een stel mongolen..
Tja..
Bij de facebookmoord werd het al niet toegepast, de kans dat ze het hier toepassen acht ik zeer klein.quote:Op maandag 3 december 2012 18:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
De jongen(s) van 16 kunnen onder bijzondere omstandigheden als volwassenen berecht worden. Voor de jongen(s) van 15 geldt dit niet.
Jawelquote:Op maandag 3 december 2012 18:50 schreef Scorpie het volgende:
Maroc.nl heeft ook niks over dit hele geval gemeld
Zoals ik eerder al zei: als je een juridische term denkt te kennen die je eigenlijk niet inhoudelijk begrijpt, probeer ze dan te vermijden.quote:Op maandag 3 december 2012 19:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat kan ook inderdaad.
Maar dan krijgen ze denk ik wel dood door schuld voor de kiezen.
Een incident? Het begint een trend te worden, er is meer onrust bij voetbal, dan bij die kickboxgala's dus wat dat betreft!quote:
Dat zal aan de rechter liggen die het beoordeelt. Je kunt je wel afvragen wat precies genoeg is als dit het niet isquote:Op maandag 3 december 2012 19:01 schreef Masyl het volgende:
[..]
Bij de facebookmoord werd het al niet toegepast, de kans dat ze het hier toepassen acht ik zeer klein.
Wat een onzin. Heb je enig idee hoeveel voetbalwedstrijden er bij de amateurs elk weekend worden gespeeld?quote:Op maandag 3 december 2012 19:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een incident? Het begint een trend te worden, er is meer onrust bij voetbal, dan bij die kickboxgala's dus wat dat betreft!
Heb jij enig idee hoeveel 'incidenten' daarbij plaatsvinden?quote:Op maandag 3 december 2012 19:03 schreef YazooW het volgende:
[..]
Wat een onzin. Heb je enig idee hoeveel voetbalwedstrijden er bij de amateurs elk weekend worden gespeeld?
Illuminati.quote:Op maandag 3 december 2012 19:01 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Jawel
http://nieuws.marokko.nl/(...)99294c6abf150d5f3f2/
Waarom wordt er niets geschreven over sporting Martinus (joodse club) een speler van dat elftal heeft op zondag ook een grensrechter een klap verkocht, waarom komt dat niet in het nieuws???? Omdat sporting Martinus een joodse club is????
ok kickboksen dan, maar dat deden ze dus al, dus is je stelling niet echt goed want je weet niet of het deze gasten warenquote:Op maandag 3 december 2012 18:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Oh, dan zal het Amsterdamse stadsdeel Nieuw-West het wel verkeerd hebben begrepen. Maar goed, dit soort tuig moet je überhaupt verre houden van welke vechtsport dan ook.
Dat zegt alles al over die calimero,squote:Op maandag 3 december 2012 19:01 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Jawel
Waarom wordt er niets geschreven over sporting Martinus (joodse club) een speler van dat elftal heeft op zondag ook een grensrechter een klap verkocht, waarom komt dat niet in het nieuws???? Omdat sporting Martinus een joodse club is????
Je bent nu hem aan t uitlokken toch? anders is het wel een hele domme opmerkingquote:Op maandag 3 december 2012 19:01 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Jawel
Wat jij wilt, relatief gezien staat kickboxen toch wel vrij ver voor qua "incidenten" hoorquote:Op maandag 3 december 2012 19:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een incident? Het begint een trend te worden, er is meer onrust bij voetbal, dan bij die kickboxgala's dus wat dat betreft!
Vrijwel ieder kickboksgala is er een gewelddadige gebeurtenis. In Nederland zijn 1.125.091 amateurvoetballers. Heb je enig idee hoe veel geweld er moet plaatsvinden voor jouw bewering waar is?quote:Op maandag 3 december 2012 19:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Heb jij enig idee hoeveel 'incidenten' daarbij plaatsvinden?
Geen idee, maar het is logisch dat er bij voetbal meer incidenten gebeuren omdat er simpelweg veel meer voetbalwedstrijden worden gespeeld dan kickboxwedstrijden.quote:Op maandag 3 december 2012 19:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
dafuq? 1,1m? 1/16e van hele bevolkingquote:Op maandag 3 december 2012 19:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vrijwel ieder kickboksgala is er een gewelddadige gebeurtenis. In Nederland zijn 1.125.091 amateurvoetballers. Heb je enig idee hoe veel geweld er moet plaatsvinden voor jouw bewering waar is?
Vast wel, maar bij de Eredivisie vindt de controle plaats daar lijkt het rustig, de amateurs wordt bijna niet opgelet en bijna elke week gebeurt daar wel iets.quote:Op maandag 3 december 2012 19:04 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Je bent nu hem aan t uitlokken toch? anders is het wel een hele domme opmerking.
[..]
Wat jij wilt, relatief gezien staat kickboxen toch wel vrij ver voor qua "incidenten" hoor. Maar goed daar komt inderdaad ook veel van dit tuig wat nu die grensrechter heeft doodgeslagen.
Jaquote:Op maandag 3 december 2012 19:05 schreef KingRoland het volgende:
[..]
dafuq? 1,1m? 1/16e van hele bevolking
Misschien in hoger beroep wat is aangetekend wel.quote:Op maandag 3 december 2012 19:01 schreef Masyl het volgende:
[..]
Bij de facebookmoord werd het al niet toegepast, de kans dat ze het hier toepassen acht ik zeer klein.
0 daarvan opgepakt door echte clubsquote:Op maandag 3 december 2012 19:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
JaEn daar zijn alle spelers van uitgesloten (studententeams enzo) die niet bij de KNVB ingeschreven staan.
Ze hebben hem in 2 delen in elkaar getrapt.quote:Op maandag 3 december 2012 19:01 schreef DeParo het volgende:
Ze zijn niet doorgegaan tot hij meteen dood was, dat werd hij pas later,
Zeg ik ook nietquote:ze zijn waarschijnlijk zoals iemand anders al stelde niet naar de wedstrijd gegaan met de intentie hem te doden. Dat is al heel anders, als dat wel het geval is dan is het uiteraard moord, die twee zaken worden vaak uit elkaar gehouden door een rechter.
Je kan het ook allemaal heel erg letterlijk nemen maar het is nogmaals meer dan een incident.quote:Op maandag 3 december 2012 19:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vrijwel ieder kickboksgala is er een gewelddadige gebeurtenis. In Nederland zijn 1.125.091 amateurvoetballers. Heb je enig idee hoe veel geweld er moet plaatsvinden voor jouw bewering waar is?
Daarom, maar nogmaals het is meer dan een incident, en de KNVB probeert dat te verdoezelen.quote:Op maandag 3 december 2012 19:05 schreef YazooW het volgende:
[..]
Geen idee, maar het is logisch dat er bij voetbal meer incidenten gebeuren omdat er simpelweg veel meer voetbalwedstrijden worden gespeeld dan kickboxwedstrijden.
Ik heb het niet over de eredivisie.quote:Op maandag 3 december 2012 19:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vast wel, maar bij de Eredivisie vindt de controle plaats daar lijkt het rustig, de amateurs wordt bijna niet opgelet en bijna elke week gebeurt daar wel iets.
125.000 daarvan zijn zelfs vrouwen/meisjesquote:Op maandag 3 december 2012 19:05 schreef KingRoland het volgende:
[..]
dafuq? 1,1m? 1/16e van hele bevolking
En nogmaals betekenen beide delen niet dat ze de intentie hadden hem te doden.quote:Op maandag 3 december 2012 19:07 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ze hebben hem in 2 delen in elkaar getrapt.
In deel 1 is hij oa vol met zn noppen tegen zijn hoofd aan getrapt.
in deel 2 zijn ze hem achtervolgd, en zijn ze hem weer oa tegen zijn hoofd aan gaan trappen.
Ze zijn niet doorgegaan tot hij meteen dood was nee, maar dat zegt imo niks.
Jawel, als jij het als meer ziet, dan zie jij het als moord kennelijk.quote:Zeg ik ook niet
Er is een vertekend beeld probeer ik te zeggen.quote:Op maandag 3 december 2012 19:07 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de eredivisie.
Valt wel mee hoor, bij niet voetballers misschien. Bij voetballers is het allang bekend dat er incidenten zijn. Maar ik in 16 jaar voetballen zelf nog nooit een vechtpartij bij mijn wedstrijden mee gemaakt.quote:Op maandag 3 december 2012 19:08 schreef DeParo het volgende:
[..]
Er is een vertekend beeld probeer ik te zeggen.
Ik wil niet goed praten wat deze jongens hebben gedaan, maar in het amateur voetbal komt het best vaak voor dat de scheidsrechters en grensrechters (die meestal van de thuis spelende club zijn) behoorlijk partijdig de wedstrijd beoordelen, en dit ook behoorlijk opzichtig doen.quote:Op maandag 3 december 2012 19:10 schreef Fuszy het volgende:
Ten eerste zeer triest dat dit gebeurd en van mij mogen ze de hoogste straffen uitvoeren voor dit. Niet alleen nu, maar ook in andere gevallen.
Wat ik me wel afvraag is hoe het komt dat die jongens tot deze daad kwamen. Ik snap frustratie wegens slecht vlaggen nog wel, maar niet zo extreem. Is er een opstootje geweest, was het gewoon partijdigheid qua vlaggen of is er meer gebeurd?
Wat is je intentie dan als je iemand zo genadeloos (neer)trapt? Ze hadden zelfs nog een moment waarin ze hadden kunnen bedenken dat het niet zo slim is wat ze deden.quote:Op maandag 3 december 2012 19:08 schreef DeParo het volgende:
[..]
En nogmaals betekenen beide delen niet dat ze de intentie hadden hem te doden.
Jij bent dan ook geen rechter.
Ik zie het inderdaad als moord. Niet met voorbedachte rade. Ik weet alle rechterlijke benamingen niet precies wat waarvoor geldt.quote:Jawel, als jij het als meer ziet, dan zie jij het als moord kennelijk.
Dat betekent dat ze de intentie hadden hem te doden dus.
Echt he.quote:Op maandag 3 december 2012 19:11 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Trouwens, wat een mongolen op Marok.nl. Boeit ze geen reet dat die vent dood is omdat 't een Nederlander is. Geeft wel weer aan wat voor types wij binnenhalen in NL
Dat weet ik en dat merk ik zelf ook. Behalve als we thuis spelen, want dan hebben we de scheids ook vaak tegenquote:Op maandag 3 december 2012 19:11 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ik wil niet goed praten wat deze jongens hebben gedaan, maar in het amateur voetbal komt het best vaak voor dat de scheidsrechters en grensrechters (die meestal van de thuis spelende club zijn) behoorlijk partijdig de wedstrijd beoordelen, en dit ook behoorlijk opzichtig doen.
Ik denk niet heel groot, aangezien hij al flink hersenletsel had opgelopen?quote:Op maandag 3 december 2012 19:12 schreef nikk het volgende:
Als advocaat van de duivel(s): hoe groot is de kans dat de grensrechter was blijven leven wanneer hij gelijk medische zorg had gezocht?
Enige wat ze doen is een beetje schelden op elkaar omdat ze wel of niet een hoofddoek dragen.quote:
Dat kan jij wel vinden, en ik ook. Maar dat betekend niet dat je gelijk hebt. Daar heeft de rechter geen reet aan die heeft zich gewoon te houden aan z'n wetboek.quote:Op maandag 3 december 2012 19:11 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Wat is je intentie dan als je iemand zo genadeloos (neer)trapt? Ze hadden zelfs nog een moment waarin ze hadden kunnen bedenken dat het niet zo slim is wat ze deden.
[..]
Ik zie het inderdaad als moord. Niet met voorbedachte rade. Ik weet alle rechterlijke benamingen niet precies wat waarvoor geldt.
Ze gingen niet met de intentie om hem te doden naar het voetbal. Maar als je iemand dus zo trapt, kan je verwachten dat diegene er aan kan overlijden. Moord dus.
Ach... Wanneer een Marokkaan was doodgeschopt door Nederlanders was dit topic vermoedelijk blijven steken op 2 pagina's.quote:Op maandag 3 december 2012 19:11 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Trouwens, wat een mongolen op Marok.nl. Boeit ze geen reet dat die vent dood is omdat 't een Nederlander is. Geeft wel weer aan wat voor types wij binnenhalen in NL
Iemand doden zonder voorbedachte rade is doodslag, wat het waarschijnlijk ook zal worden in deze zaak.quote:Op maandag 3 december 2012 19:11 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ze gingen niet met de intentie om hem te doden naar het voetbal. Maar als je iemand dus zo trapt, kan je verwachten dat diegene er aan kan overlijden. Moord dus.
Dat gebeurt echter niet. Goh, vreemd.quote:Op maandag 3 december 2012 19:14 schreef nikk het volgende:
[..]
Ach. Wanneer een Marokkaan was doodgeschopt door Nederlanders was dit topic vermoedelijk blijven steken op 2 pagina's.
Zware mishandeling.quote:Op maandag 3 december 2012 19:11 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Wat is je intentie dan als je iemand zo genadeloos (neer)trapt? Ze hadden zelfs nog een moment waarin ze hadden kunnen bedenken dat het niet zo slim is wat ze deden.
Ik denk niet dat ze dat hadden kunnen verwachten in de zin dat de ze daadwerkelijk stil hebben gestaan bij de gevolgen. Ze zijn bovendien minderjarig wat dat, ze hadden het kunnen weten, onwaarschijnlijker maakt, hoe dan ook zware mishandeling met de dood als gevolg, dat is in ieder geval duidelijk en misschien wel meer.quote:Ik zie het inderdaad als moord. Niet met voorbedachte rade. Ik weet alle rechterlijke benamingen niet precies wat waarvoor geldt.
Ze weten toch wel dat je niet op iemand in kan schoppen met een paar man zonder dat dat gevolgen heeft? Ze zijn toch niet achterlijk? En dan later nog eens een keer op de man intrappen.quote:Op maandag 3 december 2012 19:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zware mishandeling.
Dat was hun beweegreden waarschijnlijk om dit te kunnen doen.
[..]
[..]
Ik denk niet dat ze dat hadden kunnen verwachten in de zin dat de ze daadwerkelijk stil hebben gestaan bij de gevolgen. Ze zijn bovendien minderjarig wat dat, ze hadden het kunnen weten, onwaarschijnlijker maakt, hoe dan ook zware mishandeling met de dood als gevolg, dat is in ieder geval duidelijk en misschien wel meer.
En jij denkt dat een voetbalclub in NL die mongolen nog wil hebben als ze uit de bak komen?quote:Op maandag 3 december 2012 19:17 schreef marcb1974 het volgende:
De knvb kan ze maximaal 3 jaar schorsen. Dus over iets meer dan 3 jaar mogen ze al weer voetballen
Ik vrees van wel ja.quote:Op maandag 3 december 2012 19:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En jij denkt dat een voetbalclub in NL die mongolen nog wil hebben als ze uit de bak komen?
Betwijfel het.quote:
Nogmaals, dan is het dus zware mishandeling, dood door schuld en dat soort zaken maar een moord bega je met voorbedachte rade, zie maar eens te bewijzen dat ze daadwerkelijk de intentie hadden hem om te leggen, zeker als hij een paar uur later onwel werd. Dit heeft niets met goedpraten te maken, dat doe ik niet, maar je dient het wel in het juiste perspectief te plaatsen uiteraard en niet straffen om te straffen omdat 'het volk' dat zo graag wil in deze of met een andere zaak.quote:Op maandag 3 december 2012 19:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze weten toch wel dat je niet op iemand in kan schoppen met een paar man zonder dat dat gevolgen heeft? Ze zijn toch niet achterlijk? En dan later nog eens een keer op de man intrappen.
Nee, dit kan op geen enkele wijze goedgepraat of genuanceerd worden, al zullen sommigen dat wel proberen.
Genoeg, want amateurclubs zijn graag sociaal betrokken blablabla en iedereen verdient een tweede kans blablablaquote:Op maandag 3 december 2012 19:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En jij denkt dat een voetbalclub in NL die mongolen nog wil hebben als ze uit de bak komen?
Het is ook op verzoek van de clubs dat de strafmaat voor jeugdspelers op maximaal 3 jaar staat.quote:Op maandag 3 december 2012 19:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Betwijfel het.
Die mongolen zijn gebrandmerkt voor het leven, waar ik geen medelijden mee heb.
http://nl-nl.facebook.com/pages/sv-Nieuw-Sloten/254817221236506quote:ou bestuurtje van de club, zou het uit respect niet tijd worden om op te stappen en het hele zooitje op te doeken?
deze jongens zouden nooit meer mogen voetballen bij een club!
je eigen teamgenoten trappen iemand dood en de rest van het team kijkt toe!
En nou krijg jezelfs dood bedreigingen door grote broers van dat team dat zomaar een grensrechter dood trapt???
met wat voor lui heb je te maken?? je gaat naar een voetbal wedstrijdje en je krijgt een gesubsidieerde kickbokstraining op een volwassen man.
s.v nieuw sloten, doek de boel maar op.
ik als supporter zag die man in elkaar zakken en je denkt dan het komt goed en hij is nu hersendood.
Deze jongens moeten de volle straf van een volwassen leeftijd krijgen, het is diep treurig dat er zulke types rondlopen.
Ik heb het vooral te doen met het gezin van de grensrechter.
Zelfs toeschouwers werden bedreigd.
Dat blijkt in de praktijk wel mee te vallen. Weet je nog van alle afschuwelijke gebeurtenissen van het afgelopen jaar de daders? En van drie jaar terug?quote:Op maandag 3 december 2012 19:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Betwijfel het.
Die mongolen zijn gebrandmerkt voor het leven, waar ik geen medelijden mee heb.
Het is geen nuanceren. Het is realisme. Maar blijf jij rustig geloven dat dit moord is.quote:Op maandag 3 december 2012 19:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze weten toch wel dat je niet op iemand in kan schoppen met een paar man zonder dat dat gevolgen heeft? Ze zijn toch niet achterlijk? En dan later nog eens een keer op de man intrappen.
Nee, dit kan op geen enkele wijze goedgepraat of genuanceerd worden, al zullen sommigen dat wel proberen.
Doodslagquote:Op maandag 3 december 2012 19:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is geen nuanceren. Het is realisme. Maar blijf jij rustig geloven dat dit moord is.
1 marokkaan dus. ER ZAT EEN MAROKKAAN TUSSEN MENSEN. SCHEER MAROKKANEN OVER 1 KAM ONDER DEZE LIJNquote:
Had je niet eerst respect voor het slachtoffer en nabestaanden kunnen betuigen voordat je de bovenstaande onzin begon uit te kramen?quote:Op maandag 3 december 2012 19:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
1 marokkaan dus. ER ZAT EEN MAROKKAAN TUSSEN MENSEN. SCHEER MAROKKANEN OVER 1 KAM ONDER DEZE LIJN
----------------------------------------------------------------
Wat zijn de andere twee voor afkomst?quote:Op maandag 3 december 2012 19:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
1 marokkaan dus. ER ZAT EEN MAROKKAAN TUSSEN MENSEN. SCHEER MAROKKANEN OVER 1 KAM ONDER DEZE LIJN
Heb ik al lang gedaan hoor.quote:Op maandag 3 december 2012 19:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Had je niet eerst respect voor het slachtoffer en nabestaanden kunnen betuigen voordat je de bovenstaande onzin begon uit te kramen?
Indo's of Pakis oidquote:Op maandag 3 december 2012 19:28 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wat zijn de andere twee voor afkomst?
jijquote:Op maandag 3 december 2012 19:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Eentje was tenminste een Indier, kijkend naar z'n achternaamquote:Op maandag 3 december 2012 19:28 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wat zijn de andere twee voor afkomst?
Mogelijk. Maar gelet op het feit dat hij pas uren later in elkaar zakte en weer een stuk later pas overleed zie ik dat niet zo snel gebeuren. Welk voorwaardelijk opzet moet ik immers hierbij bedenken?quote:
Echt bizar dat mensen dit kunnen doen.quote:
Hoe kom je aan de namen van de daders?quote:Op maandag 3 december 2012 19:29 schreef plesner het volgende:
[..]
Eentje was tenminste een Indier, kijkend naar z'n achternaam
toen ik op het veld stond waren er redelijk vaak vechtpartijen of opstootjesquote:Op maandag 3 december 2012 19:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik betwijfel het, maar als jij het zegt dan zal het wel ik ga van je goede bedoelingen uit, hoe dan ook kan je niet ontkennen dat het juist weer een probleemgeval is.quote:
Lees jij wel goed?quote:Op maandag 3 december 2012 19:29 schreef nikk het volgende:
[..]
Mogelijk. Maar gelet op het feit dat hij pas uren later in elkaar zakte en weer een stuk later pas overleed zie ik dat niet zo snel gebeuren. Welk voorwaardelijk opzet moet ik immers hierbij bedenken?
Maar je weet hoe nederlanders zijn. Het zijn kudde mensen en ze gaan pas helpen als tenminste eerst 1 iemand anders gaat helpen.quote:Op maandag 3 december 2012 19:30 schreef Ziba het volgende:
[..]
Echt bizar dat mensen dit kunnen doen.Maar nogmaals: de omstanders? Er zijn toch redelijk wat mensen die dit gezien moeten hebben?
[..]
Hoe kom je aan de namen van de daders?
Lijkt me toch vrij duidelijk dat ze intentie hadden om de man te doden.quote:Op maandag 3 december 2012 19:29 schreef nikk het volgende:
[..]
Mogelijk. Maar gelet op het feit dat hij pas uren later in elkaar zakte en weer een stuk later pas overleed zie ik dat niet zo snel gebeuren. Welk voorwaardelijk opzet moet ik immers hierbij bedenken?
Exact ik vind het respectloos van de KNVB dat ze spreken over 'een incident' dat is echt dom.quote:Op maandag 3 december 2012 19:31 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
toen ik op het veld stond waren er redelijk vaak vechtpartijen of opstootjes
Door LosBuenosMuchachos gepost, maar door de mod verwijderd.quote:Op maandag 3 december 2012 19:30 schreef Ziba het volgende:
[..]
Echt bizar dat mensen dit kunnen doen.Maar nogmaals: de omstanders? Er zijn toch redelijk wat mensen die dit gezien moeten hebben?
[..]
Hoe kom je aan de namen van de daders?
quote:Op maandag 3 december 2012 19:31 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Maar je weet hoe nederlanders zijn. Het zijn kudde mensen en ze gaan pas helpen als tenminste eerst 1 iemand anders gaat helpen.
Mij lijkt het logisch om er tenminste tussen te springen. maarja ik beng een voetballer bij de honkbal gebeurt dat tenminste wel als er ooit een vechtpartij is.quote:Op maandag 3 december 2012 19:32 schreef Ziba het volgende:
[..]![]()
![]()
Nee maar what the fuck. Hoe kan het in godsnaam gebeuren dat mensen laten gebeuren dat drie jochies een man in elkaar trappen. Is dit nou echt zo?
Nou, die bontkraagjes zijn net zo triest. Zo'n kudde durft ook alleen maar stoer te doen als er meer dan 5 matties bij zijn. Anders poepen ze in hun broek.quote:Op maandag 3 december 2012 19:31 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Maar je weet hoe nederlanders zijn. Het zijn kudde mensen en ze gaan pas helpen als tenminste eerst 1 iemand anders gaat helpen.
Doen wij ook bij jeu de boules. Die damwedstrijden zijn ook pittig soms.quote:Op maandag 3 december 2012 19:34 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Mij lijkt het logisch om er tenminste tussen te springen. maarja ik beng een voetballer bij de honkbal gebeurt dat tenminste wel als er ooit een vechtpartij is.
Bij tafeltennis gaan we onder te tafels liggenquote:
quote:Op maandag 3 december 2012 19:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Doen wij ook bij jeu de boules. Die damwedstrijden zijn ook pittig soms.
En die jongens verdienen ook de zwaarst mogelijke straf. Maar dat laatste is nu net de crux. Overigens betekent doodslag met voorwaardelijke opzet niet per definitie een zwaardere straf dan zware mishandeling (met de dood tot gevolg).quote:Op maandag 3 december 2012 19:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lees jij wel goed?
Ze hebben hem met de noppen van hun schoenen herhaaldelijk tegen het hoofd getrapt. Wat denk je dat dat doet?
En toen de man wist te ontsnappen hebben ze hem weer te grazen genomen, deze stoere, sportieve jongens en schopten hem nog eens .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |