abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_119886627
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.



Deel #19: F&F / Kattenvraagbaak #19
Catty on :)
pi_119886647
Herhaling van mijn laatste post:

quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 11:39 schreef sylvesterrr het volgende:
Ah, dat is handig! :)

Morgen (het lijkt vooralsnog geen spoedgeval te zijn) maar eens naar de dierenarts gaan. Er zit er één in het gebouw waar ik woon (appartementencomplex). :)
Ben net bij de DA geweest. Blaas is leeg (ik voelde ook geen harde "tennisbal"), gelukkig. Ik heb wat Novacam een zak plastic kattenbakkorrels meegekregen.

Ik heb ook Feliway (verdamper) gekocht, de katten lijken namelijk toch wel gestresst te zijn (tja, ze zijn een week geleden verhuisd naar een nieuwe omgeving..). Wel ongelooflijk duur (40 pleuro), bij zooplus kost het 27,90. :')

Noot voor mijzelf: spullen die bij zooplus beschikbaar zijn NIET bij de DA kopen.
  maandag 3 december 2012 @ 21:51:57 #3
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_119898492
Ik heb nu een maand of 3 4 een poes. Het asiel gaf haar prince. Ik heb het meegekregen voer opgemaakt en wou nieuwe halen maar schrok erg van de prijs. Toen whiskas gehaald maar dat levererde veel poep op, stonk erg, en het beestje bleef maar honger houden. Toen over op fokker, wat al een stuk beter is. Ze blijft toch dunne poep houden. Welk voer kan ik het beste proberen voor een wat vastere substantie? Bij voorkeur niet al te duur (al is fokker ook niet heel cheap, 5euro per kilo niet zon punt dus)
pi_119900466
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:51 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Ik heb nu een maand of 3 4 een poes. Het asiel gaf haar prince. Ik heb het meegekregen voer opgemaakt en wou nieuwe halen maar schrok erg van de prijs. Toen whiskas gehaald maar dat levererde veel poep op, stonk erg, en het beestje bleef maar honger houden. Toen over op fokker, wat al een stuk beter is. Ze blijft toch dunne poep houden. Welk voer kan ik het beste proberen voor een wat vastere substantie? Bij voorkeur niet al te duur (al is fokker ook niet heel cheap, 5euro per kilo niet zon punt dus)
ik zou bij zooplus sanabelle graanvrij bestellen. 10 kilo is ¤45 dus nog iets goedkoper dan fokker.
Of ander voer waarvan de ingredientenlijst in ieder geval begint met vlees ;) van granen in het voer gaan katten stinken..
pi_119901146
Even een reactie op wat quotes uit het vorige topic haha,

Ik was nog vergeten te vermelden dat er een big size kater in moet passen, en dat het ook echt stormbestendig moet zijn, dus het liefst met 2 ruimtes zodat niet de regen meteen dat hok verzuipt :p
en het moet er ook nog netjes uitzien, eigenlijk het liefst zo onopvallend mogenlijk omdat het tegen de buitenwand van het pand komt te staan (restaurant)
  maandag 3 december 2012 @ 23:08:46 #6
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_119902540
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 22:27 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

ik zou bij zooplus sanabelle graanvrij bestellen. 10 kilo is ¤45 dus nog iets goedkoper dan fokker.
Of ander voer waarvan de ingredientenlijst in ieder geval begint met vlees ;) van granen in het voer gaan katten stinken..
Top, ga ik zeker proberen. Dank
  maandag 3 december 2012 @ 23:54:37 #7
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_119904421
Ik moet ook eens ander voer dan whiskas gaan proberen, vind de bak nogal stinken :X . En misschien de hoeveelheid eens wat beter in de gaten houden. Ze hebben nu zo'n 2 bakjes per dag (met z'n 2en). Zou niet weten hoeveel gram dat is. Misschien maar eens een zakje sannabel bestellen om te proberen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_119909236
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2012 23:54 schreef DaMook het volgende:
Ik moet ook eens ander voer dan whiskas gaan proberen, vind de bak nogal stinken :X . En misschien de hoeveelheid eens wat beter in de gaten houden. Ze hebben nu zo'n 2 bakjes per dag (met z'n 2en). Zou niet weten hoeveel gram dat is. Misschien maar eens een zakje sannabel bestellen om te proberen.
zou ik zeker doen! Als je brokken gaat geven met een hoger aandeel vlees zul je zien dat je katten er beter uit gaan zien en de kattenbak veel minder gaat stinken. Ze hebben er ook minder van nodig, dus je doet er langer mee. Mijn 2 katten van zo'n 5,5 kilo hebben samen genoeg aan 175gram per dag(+natvoer)
pi_119909434
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:40 schreef deadly_kiss het volgende:
Even een reactie op wat quotes uit het vorige topic haha,

Ik was nog vergeten te vermelden dat er een big size kater in moet passen, en dat het ook echt stormbestendig moet zijn, dus het liefst met 2 ruimtes zodat niet de regen meteen dat hok verzuipt :p
en het moet er ook nog netjes uitzien, eigenlijk het liefst zo onopvallend mogenlijk omdat het tegen de buitenwand van het pand komt te staan (restaurant)
Zat er niks van je gading tussen op zooplus dan? Zo'n hokje met een 'balkon' boven en een hokje mét luikje of flatpjes onder lijkt me perfect toch, geen regen binnen en twee mogelijkheden te schuilen, ook niet enorm en ziet er netjes en niet enorm overdreven uit.
pi_119910660
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 09:57 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Zat er niks van je gading tussen op zooplus dan? Zo'n hokje met een 'balkon' boven en een hokje mét luikje of flatpjes onder lijkt me perfect toch, geen regen binnen en twee mogelijkheden te schuilen, ook niet enorm en ziet er netjes en niet enorm overdreven uit.
Ik had even naar de maten gekeken maar die zijn wel erg klein voor het doel denk ik. Maar idd, die leken wel ideaal! Mijn kleinere kater krijgt er iig eentje, haha.

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:40 schreef deadly_kiss het volgende:
Even een reactie op wat quotes uit het vorige topic haha,

Ik was nog vergeten te vermelden dat er een big size kater in moet passen, en dat het ook echt stormbestendig moet zijn, dus het liefst met 2 ruimtes zodat niet de regen meteen dat hok verzuipt :p
en het moet er ook nog netjes uitzien, eigenlijk het liefst zo onopvallend mogenlijk omdat het tegen de buitenwand van het pand komt te staan (restaurant)
Ik vind zelf de 2e die je linkte minder opvallend en oogt ook wat steviger, maar bij de eerste kan ik niet zien of die zijkant open is. Een dichte zijkant is denk ik ook wel handig, maar ach dat kan je zelf nog wel even fixen lijkt me :)
  dinsdag 4 december 2012 @ 10:46:44 #11
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_119915096
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:40 schreef deadly_kiss het volgende:
Even een reactie op wat quotes uit het vorige topic haha,

Ik was nog vergeten te vermelden dat er een big size kater in moet passen, en dat het ook echt stormbestendig moet zijn, dus het liefst met 2 ruimtes zodat niet de regen meteen dat hok verzuipt :p
en het moet er ook nog netjes uitzien, eigenlijk het liefst zo onopvallend mogenlijk omdat het tegen de buitenwand van het pand komt te staan (restaurant)
Met de stichting gebruiken we ook wel eens tuinboxen (waar je de kussens van je tuinstoelen in kan bewaren) als kattenhuisje, dan moet er aan de onderkant een ingang gemaakt worden. Beetje lelijke foto maar dat ligt aan het rommelige bedrijf waar deze staat;



Deze staan bij een ander bedrijf en staan in het zicht vanaf de openbare weg, maar omdat de ingang aan de andere kant zit zie je niet dat het "kattenhuisjes" zijn;

Deze boxen bieden onderdak aan vier katjes, ze hebben twee slaaphuisjes en een eethuis;



Slaaphuis met ingang;



Slaaphuis binnenkant, er ligt wat karton in als isolatie, een tuinstoelkussen en een vetbed.



Voerhuis met water, natvoer, brokken en op deze foto zelfs kattensnoepjes (hebben we gedoneerd gekregen).

pi_119920343
Ohja! Dat ik daar nog niet aan gedacht heb wat een slim idee!
Ik ga nog even overleggen wat het gaat worden ik laat het het hier wel weten als we er uit zijn.. maar Midas gaat iig met warme billetjes de winter door :P
pi_119921550
wat een goed idee die boxen!
  dinsdag 4 december 2012 @ 17:59:57 #15
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_119925394
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:51 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Ik heb nu een maand of 3 4 een poes. Het asiel gaf haar prince. Ik heb het meegekregen voer opgemaakt en wou nieuwe halen maar schrok erg van de prijs. Toen whiskas gehaald maar dat levererde veel poep op, stonk erg, en het beestje bleef maar honger houden. Toen over op fokker, wat al een stuk beter is. Ze blijft toch dunne poep houden. Welk voer kan ik het beste proberen voor een wat vastere substantie? Bij voorkeur niet al te duur (al is fokker ook niet heel cheap, 5euro per kilo niet zon punt dus)
Mijn vorige kat kreeg ook diaree van bijna alle voer alleen Pro-Plan Sensible leverde normale drollen op.
Goedkoop is het alleen niet, ¤16,50 per anderhalve kilo.
pi_119958906
:{

Net de diagnose suikerziekte gehad bij mijn oude vriend. Iemand daar ervaring mee?
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_119959230
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:40 schreef skunkasaur het volgende:
:{

Net de diagnose suikerziekte gehad bij mijn oude vriend. Iemand daar ervaring mee?
Wat vervelend. Moet je de kat gaan spuiten ?
Er is een suikerkatten forum waar heel veel kennis bij elkaar zit; http://forum.suikerkatten.nl/

Voedsel met minder koolhyraten aan de kat voeren kan er soms voor zorgen dat je minder of niet hoeft te spuiten. http://www.catinfo.org/felinediabetes.php
pi_119960048
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:49 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Wat vervelend. Moet je de kat gaan spuiten ?
Er is een suikerkatten forum waar heel veel kennis bij elkaar zit; http://forum.suikerkatten.nl/

Voedsel met minder koolhyraten aan de kat voeren kan er soms voor zorgen dat je minder of niet hoeft te spuiten. http://www.catinfo.org/felinediabetes.php
Dank voor die link over voer. Hij krijgt nu trovet in verband met blaasgruis... dus ik zal me eens inlezen.

De DA zegt dat Caninsulin de beste optie is, dat, of helemaal niets doen en gewoon zo verder gaan. Wat me dus geen mogelijkheid lijkt.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_119988080
Vanochtend Sophie weggebracht naar de dierenarts omdat ze vandaag geholpen gaat worden. In de auto hele tijd piepen tot ze mijn gezicht kon zien toen werd ze wel iets rustiger.

Maar wat ik mij afvroeg, hoe normaal is het dat ik haar daar gewoon afgeef aan de balie en dus zelf de dierenarts niet eens te zien krijg. Ben blij dat ik dr thuis nog ff goed geknuffeld had want daar kon het niet meer ;( Ben ook benieuwd hoe het met ophalen gaat want ik wilde eigenlijk nog wat dingen vragen aan de dierenarts, zoals of ze goed op gewicht is bijv.
pi_119988465
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:38 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vanochtend Sophie weggebracht naar de dierenarts omdat ze vandaag geholpen gaat worden. In de auto hele tijd piepen tot ze mijn gezicht kon zien toen werd ze wel iets rustiger.

Maar wat ik mij afvroeg, hoe normaal is het dat ik haar daar gewoon afgeef aan de balie en dus zelf de dierenarts niet eens te zien krijg. Ben blij dat ik dr thuis nog ff goed geknuffeld had want daar kon het niet meer ;( Ben ook benieuwd hoe het met ophalen gaat want ik wilde eigenlijk nog wat dingen vragen aan de dierenarts, zoals of ze goed op gewicht is bijv.
Wat is er precies aan de hand? :{
  donderdag 6 december 2012 @ 10:52:52 #21
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_119988548
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:38 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vanochtend Sophie weggebracht naar de dierenarts omdat ze vandaag geholpen gaat worden. In de auto hele tijd piepen tot ze mijn gezicht kon zien toen werd ze wel iets rustiger.

Maar wat ik mij afvroeg, hoe normaal is het dat ik haar daar gewoon afgeef aan de balie en dus zelf de dierenarts niet eens te zien krijg. Ben blij dat ik dr thuis nog ff goed geknuffeld had want daar kon het niet meer ;( Ben ook benieuwd hoe het met ophalen gaat want ik wilde eigenlijk nog wat dingen vragen aan de dierenarts, zoals of ze goed op gewicht is bijv.
Vrij normaal volgens mij, zo ging het bij mijn twee katten iig ook. Zonder gepiep dan ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 6 december 2012 @ 10:54:29 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119988602
Ja, da's normaal. De dierenarts is waarschijnlijk gewoon bezig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_119989107
Oké mooi :) eerste keer van mijn leven dat ik naar de dierenarts ging dus vandaar :)

Hopen dat hij/zij straks dan even tijd heeft en anders is t maar pech hebben. Neem ook aan dat ze zon beestje wel onderzoeken voor ze opereren en als t er niet goed uit ziet we t wel te horen krijgen.
pi_119989133
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:50 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Wat is er precies aan de hand? :{
Met mij of met de kat? :P

Met de kat iig dat ze vandaag gesteriliseerd wordt. En met mij dat ik te overbezorgd ben :%
pi_119989222
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:11 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Met mij of met de kat? :P

Met de kat iig dat ze vandaag gesteriliseerd wordt. En met mij dat ik te overbezorgd ben :%
Met de kat dus. ;) Oh, ik dacht dat er een medisch probleem was.

Wees maar niet bang; de dierenarts weet wel wat hij/zij doet! :* ;)
pi_119993159
We mogen Sophie alweer ophalen *O*
pi_119993635
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:18 schreef Yashaaaaa het volgende:
We mogen Sophie alweer ophalen *O*
Zie je nu wel dat het niet nodig was je ongerust te maken. O+
pi_119993994
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:49 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Wat vervelend. Moet je de kat gaan spuiten ?
Er is een suikerkatten forum waar heel veel kennis bij elkaar zit; http://forum.suikerkatten.nl/
Zit ik ook op, geweldige hulp!

Ik sta daar bekend als abbyenboendy
pi_119996429
Ze komt hier thuis, en het eerste wat ze wil doen is bij de deur staan om naar buiten te gaan. Ze loopt al weer over de vensterbank en alles, bijna hetzelfde als normaal alleen 10 keer slomer :P O+
pi_119996503
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:54 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ze komt hier thuis, en het eerste wat ze wil doen is bij de deur staan om naar buiten te gaan. Ze loopt al weer over de vensterbank en alles, bijna hetzelfde als normaal alleen 10 keer slomer :P O+
Het blijven katten natuurlijk, altijd tegendraads...

Die van ons kwam thuis van een nachtje bij de dierenarts (vanwege het feit dat hij niet wilde eten na net 41 graden koorts te hebben gehad) en wat wilde hij? Naar buiten... Domme beesten snappen niet dat je beter lekker binnen kunt blijven, knuffelen met hun onderdanen!
pi_119996572
Ze is zichzelf nu uitgebreid aan het wassen. Doordat ze nu geschoren is lijkt het als ze loopt net alsof het een graatmagere kat is maar is gewoon omdat daar geen haar zit.

Had gevraagd en ze mocht wel een beetje aan dr wond likken maar niet te veel, maar ze is zichzelf er nu vooral naast aan het wassen :) Op de wond zelf is iets zilverkleurigs gesmeerd :)

Wat ik wel zielig vind is dat ze morgen pas mag eten ;(
pi_119997196
Potverrrrr..... mn poezels hebben Whiskas maaltijdzakjes gegeten wat over de datum is. Geen maanden maar is van 28/11/12.

Ze krijgen normaal alleen droogvoer en deze zakjes voor het lekkere. Heb ze nog niet zo lang geleden bij de Jumper dierenwinkel gekocht, in de aanbieding. Nu weet ik waarom ze in de aanbieding waren. En nu? Kan het kwaad?

Heb nog slechts 23 zakjes over :(
  donderdag 6 december 2012 @ 15:17:10 #33
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_119997208
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:58 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ze is zichzelf nu uitgebreid aan het wassen. Doordat ze nu geschoren is lijkt het als ze loopt net alsof het een graatmagere kat is maar is gewoon omdat daar geen haar zit.

Had gevraagd en ze mocht wel een beetje aan dr wond likken maar niet te veel, maar ze is zichzelf er nu vooral naast aan het wassen :) Op de wond zelf is iets zilverkleurigs gesmeerd :)

Wat ik wel zielig vind is dat ze morgen pas mag eten ;(
Morgen pas?
In principe mag je meestal weer voeren als de verdoving goed is uitgewerkt.
Dat ze voor de operatie niet mogen eten is omdat ze vaak misselijk worden van de anesthesie.

Gaat anders nog leuk worden maandag, dan gaan de kerstballen van Jiro in de zak van Sinterklaas..
Dat ie 's ochtends niet mag eten gaat al een klein probleem geven gok ik.
pi_119997576
omdat ze narcose heeft gehad mag ze morgen pas eten volgens de persoon bij de dierenarts. Ik vind het ook sneu want ze heeft vanaf gister 18.30 niks meer gegeten.

Dacht ook altijd dat dat niet goed voor katten was?
pi_119997631
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:28 schreef Yashaaaaa het volgende:
omdat ze narcose heeft gehad mag ze morgen pas eten volgens de persoon bij de dierenarts. Ik vind het ook sneu want ze heeft vanaf gister 18.30 niks meer gegeten.

Dacht ook altijd dat dat niet goed voor katten was?
Ze zijn vaak nog misselijk na de narcose, dus daarom kreeg ik het advies om maar een klein beetje te voeren.
pi_119997745
Ja op het briefje wat we meegekregen hebben staat zelfs: "uw dier mag vandaag nog niet eten, morgen mag u starten met kleine beetjes licht verteerbaar voer."

We hebben een blikje meegehad. En ik mocht morgen toch ook wel weer de brokjes neerzetten, dus dat klopt dan ook niet helemaal met wat op het briefje staat.

Maar heb ook het idee dat ze nu geen interesse heeft in eten, vriendlief en ik zitten namelijk brood te eten en normaal is ze dan niet weg te slaan en nu kwam ze alleen ff kijken en is weer weggelopen.
pi_120000853
Dat gekke beest wilde hoog in de krabpaal. Het is maar goed dat ik er naast stond en haar kon ondersteunen. Ze had namelijk echt niet de kracht om omhoog te komen. En op het moment van typen heeft ze zichzelf weer naar beneden laten vallen (had haar al wel geholpen met een plankje lager). Ze liet zichzelf echt een beetje vallen/glijden. Het is maar goed dat ze op een hangmandje terecht kwam en niet op een plank :') (ze donderde ook net bijna van de vensterbank af _O-, maar goed dat daar een stoel stond )

Verder is ze is al wel weer spelerig dus dat is een goed teken :) Maar wil wel dat ze toch ook nog een beetje rustig aan doet voor de hechtingen.
Er zat toen straks allemaal zilverkleurige zalf op dr wondje gesmeert, dat heeft ze er of allemaal al afgelikt of het is met het liggen er af gegaan. Verder likt ze zichzelf niet op de wond, wel er om heen. Dus denk niet dat ik haar het truitje hoef aan te doen wat we hebben liggen hier. Hadden dat ook overlegt met de persoon bij de dierenarts en die zei ook dat een beetje likken wel mag maar niet te veel en ook niet dat ze gaat trekken eraan enzo.

Ze was net ook helemaal op onderzoek uit, en ze rook ook dr brokjes die op de kast stonden en bleef daar maar bij die plek heen en weer drentelen. Ik heb haar nu dan toch een heel klein beetje brokjes gegeven. max 10 ofzo. Ze eet ze maar al te graag. Straks misschien toch al wat natvoer geven dan.

Of is dat dan weer dom om te doen? :{

Het is niet wat ze zeiden bij de dierenarts maar sommige geven hier ook aan dat je ze gewoon kleine beetjes moet geven :)

Verder lijkt één oogje alleen nog een beetje dikkig maar morgen maar eens zien hoe het daar mee staat.


Edit: Ik doe toch ff geen brokjes geven maar bijv toch wat natvoer straks. Las ook dat brokjes harde ontlasting kunnen veroorzaken wat weer pijnlijk kan zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Yashaaaaa op 06-12-2012 17:06:06 ]
pi_120001808
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:16 schreef Hilzillah het volgende:
Potverrrrr..... mn poezels hebben Whiskas maaltijdzakjes gegeten wat over de datum is. Geen maanden maar is van 28/11/12.

Ze krijgen normaal alleen droogvoer en deze zakjes voor het lekkere. Heb ze nog niet zo lang geleden bij de Jumper dierenwinkel gekocht, in de aanbieding. Nu weet ik waarom ze in de aanbieding waren. En nu? Kan het kwaad?

Heb nog slechts 23 zakjes over :(
Tenminste houdbaar tot of te gebruiken tot? Ik neem aan het eerste en het lijkt me dat het niet zoveel kwaad kan.
pi_120001873
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:16 schreef Hilzillah het volgende:
Potverrrrr..... mn poezels hebben Whiskas maaltijdzakjes gegeten wat over de datum is. Geen maanden maar is van 28/11/12.

Ze krijgen normaal alleen droogvoer en deze zakjes voor het lekkere. Heb ze nog niet zo lang geleden bij de Jumper dierenwinkel gekocht, in de aanbieding. Nu weet ik waarom ze in de aanbieding waren. En nu? Kan het kwaad?

Heb nog slechts 23 zakjes over :(
Heb je dan zelf de houdbaarheidsdatum niet eerst gecheckt? :{
pi_120001980
Buhhh, het kattenhuis wat ik wilde bestellen kan niet want de verkoper wil het niet meer verzenden wegens teveel schade klachten :( ophalen is half Nl doorsjezen dus laat maar :P
heb nu weer iets van zooplus op het oog...
http://www.zooplus.nl/sho(...)et_voorruimte/190259

maar er was toch zo'n link voor het goede doel als ik via daar bestel gaat er een cent per euro ofzo daarheen?
pi_120002009
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
Dat gekke beest wilde hoog in de krabpaal. Het is maar goed dat ik er naast stond en haar kon ondersteunen. Ze had namelijk echt niet de kracht om omhoog te komen. En op het moment van typen heeft ze zichzelf weer naar beneden laten vallen (had haar al wel geholpen met een plankje lager). Ze liet zichzelf echt een beetje vallen/glijden. Het is maar goed dat ze op een hangmandje terecht kwam en niet op een plank :') (ze donderde ook net bijna van de vensterbank af _O-, maar goed dat daar een stoel stond )

Verder is ze is al wel weer spelerig dus dat is een goed teken :) Maar wil wel dat ze toch ook nog een beetje rustig aan doet voor de hechtingen.
Er zat toen straks allemaal zilverkleurige zalf op dr wondje gesmeert, dat heeft ze er of allemaal al afgelikt of het is met het liggen er af gegaan. Verder likt ze zichzelf niet op de wond, wel er om heen. Dus denk niet dat ik haar het truitje hoef aan te doen wat we hebben liggen hier. Hadden dat ook overlegt met de persoon bij de dierenarts en die zei ook dat een beetje likken wel mag maar niet te veel en ook niet dat ze gaat trekken eraan enzo.

Ze was net ook helemaal op onderzoek uit, en ze rook ook dr brokjes die op de kast stonden en bleef daar maar bij die plek heen en weer drentelen. Ik heb haar nu dan toch een heel klein beetje brokjes gegeven. max 10 ofzo. Ze eet ze maar al te graag. Straks misschien toch al wat natvoer geven dan.

Of is dat dan weer dom om te doen? :{

Het is niet wat ze zeiden bij de dierenarts maar sommige geven hier ook aan dat je ze gewoon kleine beetjes moet geven :)

Verder lijkt één oogje alleen nog een beetje dikkig maar morgen maar eens zien hoe het daar mee staat.

Edit: Ik doe toch ff geen brokjes geven maar bijv toch wat natvoer straks. Las ook dat brokjes harde ontlasting kunnen veroorzaken wat weer pijnlijk kan zijn.
Ik heb nooit anders gedaan dan later die dag rustig aan kleine beetjes eten/drinken. Als je kat nog erg ver weg is zou ik bv geen volle bak water voor z'n neus zetten, maar zo te horen is dat niet echt het geval :) Dus kleine beetjes van het standaard voer, heb eigenlijk ook nog niet eerder gehoord dat ze pas de dag erna eten mogen. Ik zou zeggen ga een beetje op je gevoel af, doet je beestje het goed en heeft het duidelijk honger, geef dan een beetje. Als je erg twijfelt zou ik gewoon nog even je DA bellen. Meestal zijn ze snel weer de oude, maar tis toch altijd spannend en naar als het je eigen beestje is, sterkte!
pi_120002070
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:12 schreef deadly_kiss het volgende:
Buhhh, het kattenhuis wat ik wilde bestellen kan niet want de verkoper wil het niet meer verzenden wegens teveel schade klachten :( ophalen is half Nl doorsjezen dus laat maar :P
heb nu weer iets van zooplus op het oog...
http://www.zooplus.nl/sho(...)et_voorruimte/190259

maar er was toch zo'n link voor het goede doel als ik via daar bestel gaat er een cent per euro ofzo daarheen?
Die van Pumpkin_Ruby, http://scheldekat.nl/help-scheldekat-de-winter-door/ daar aan de rechterkant staat een banner :)
pi_120002591
Ja die! Tnx
pi_120002708
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:12 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik heb nooit anders gedaan dan later die dag rustig aan kleine beetjes eten/drinken. Als je kat nog erg ver weg is zou ik bv geen volle bak water voor z'n neus zetten, maar zo te horen is dat niet echt het geval :) Dus kleine beetjes van het standaard voer, heb eigenlijk ook nog niet eerder gehoord dat ze pas de dag erna eten mogen. Ik zou zeggen ga een beetje op je gevoel af, doet je beestje het goed en heeft het duidelijk honger, geef dan een beetje. Als je erg twijfelt zou ik gewoon nog even je DA bellen. Meestal zijn ze snel weer de oude, maar tis toch altijd spannend en naar als het je eigen beestje is, sterkte!
Oké tnx :) Ze wankelt nu ook al lang niet meer zo. Komt alleen nog een beetje duffig over. Ik denk dat ik haar vanavond dan toch al wat te eten geef :)
  donderdag 6 december 2012 @ 18:28:14 #45
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_120004834
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:28 schreef Yashaaaaa het volgende:
omdat ze narcose heeft gehad mag ze morgen pas eten volgens de persoon bij de dierenarts. Ik vind het ook sneu want ze heeft vanaf gister 18.30 niks meer gegeten.

Dacht ook altijd dat dat niet goed voor katten was?
Kleine beetjes geven. :Y
Sterkt de kat ook meteen weer wat aan.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 6 december 2012 @ 18:29:39 #46
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_120004894
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:16 schreef Hilzillah het volgende:
Potverrrrr..... mn poezels hebben Whiskas maaltijdzakjes gegeten wat over de datum is. Geen maanden maar is van 28/11/12.

Ze krijgen normaal alleen droogvoer en deze zakjes voor het lekkere. Heb ze nog niet zo lang geleden bij de Jumper dierenwinkel gekocht, in de aanbieding. Nu weet ik waarom ze in de aanbieding waren. En nu? Kan het kwaad?

Heb nog slechts 23 zakjes over :(
Joh, daar gaan ze heus niet dood aan. Dat kijk je toch ook niet steeds na? Hoogstens slordig dat de winkel ze nog zo kort op de datum verkoopt, zonder kennisgeving.

De 23 resterende zakjes even terugbrengen met een klacht.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_120005957
Ja idd terugbrengen en klagen dat als ze iets afprijzen om die reden het er wel bij gecommuniceerd moeten worden
pi_120006176
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:28 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Kleine beetjes geven. :Y
Sterkt de kat ook meteen weer wat aan.
Heb haar net een flinke eetlepel gegeven en ze leek t behoorlijk te waarderen. At gelukkig wel gewoon rustig. Rustiger dan normaal :) ik merk ook dat t d'r echt goed gedaan heeft :) ze heeft ook al wat gedronken.
Snap dus niet zo goed dat t niet mag, want precies wat je zegt: dan sterken ze ook weer wat aan :)
pi_120006775
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:16 schreef Hilzillah het volgende:
Potverrrrr..... mn poezels hebben Whiskas maaltijdzakjes gegeten wat over de datum is. Geen maanden maar is van 28/11/12.

Ze krijgen normaal alleen droogvoer en deze zakjes voor het lekkere. Heb ze nog niet zo lang geleden bij de Jumper dierenwinkel gekocht, in de aanbieding. Nu weet ik waarom ze in de aanbieding waren. En nu? Kan het kwaad?

Heb nog slechts 23 zakjes over :(
Ik heb dit ook eens gedaan, maar dan met een blikje wat al minstens 5 jaar over de datum was :') Het stond nog in de kast als aandenken aan de vorige kat kennelijk, maar dat wist ik niet...

Kat zelf is er niet eens ziek van geworden, gelukkig. Hij had er ook niet veel van op en we hadden het snel door.
Verder zou het kunnen dat ze over gaan geven omdat ze toch iets verkeerds hebben gegeten, maar ik zou me er niet teveel zorgen over maken.
pi_120006779
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:00 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Heb haar net een flinke eetlepel gegeven en ze leek t behoorlijk te waarderen. At gelukkig wel gewoon rustig. Rustiger dan normaal :) ik merk ook dat t d'r echt goed gedaan heeft :) ze heeft ook al wat gedronken.
Snap dus niet zo goed dat t niet mag, want precies wat je zegt: dan sterken ze ook weer wat aan :)
Ze kunnen door de narcose sneller misselijk worden en gaan braken, en dat is bij een kat die nog wat suf zou kunnen zijn van de narcose niet handig want die verslikt zich sneller en dan kan er braaksel in de longen komen oid.

Maar goed, hier krijgen ze ook altijd wel wat wanneer ze er om vragen ;)
  donderdag 6 december 2012 @ 19:24:08 #51
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_120007416
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:00 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Heb haar net een flinke eetlepel gegeven en ze leek t behoorlijk te waarderen. At gelukkig wel gewoon rustig. Rustiger dan normaal :) ik merk ook dat t d'r echt goed gedaan heeft :) ze heeft ook al wat gedronken.
Snap dus niet zo goed dat t niet mag, want precies wat je zegt: dan sterken ze ook weer wat aan :)
Ik ben doorgaans niet iemand die de adviezen van een arts negeert hoor, mocht die indruk nu ontstaan. Maar als het een sterilisatie betreft (en geen, ik noem maar wat, maagoperatie) kan ik me voorstellen dat je als baasje de adviezen een klein beetje naar de situatie mag ombuigen. De ene kat is de andere niet en als die van jou weer lekker wat wil smikkelen en dat gaat goed... why not.

Kleine beetjes zijn verstandig omdat de darmen een tijdje hebben stilgelegen en vanwege de mogelijke misselijkheid dus.

Kijk gewoon goed naar je kat en volg zijn/haar tempo.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 6 december 2012 @ 19:26:53 #52
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_120007543
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:11 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ze kunnen door de narcose sneller misselijk worden en gaan braken, en dat is bij een kat die nog wat suf zou kunnen zijn van de narcose niet handig want die verslikt zich sneller en dan kan er braaksel in de longen komen oid.

Maar goed, hier krijgen ze ook altijd wel wat wanneer ze er om vragen ;)
Ze zeggen toch ook dat een kat de beste tester is, als het om bedorvenheid gaat? Ik heb wel eens gehoord dat scheepskatten vroeger o.a. die functie hadden: voorzetten en kijken of het genuttigd wordt.
Dus als een kat het vreet, is er niets aan de hand. :Y)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_120008274
Naja ik zie vooral ook dat de ene dierenarts zegt niks, en de ander zegt kleine porties. Ze heeft net pas iets gehad toen ze weer normaal liep en niet door de kamer zwalkte :)

Op het moment zijn haar oogjes nog het enige wat niet helemaal normaal is. Mar dat zal wss van de zalf komen. Ze lijken gewoon niet helemaal open te zijn. Owjah en die kaalgeschoren buik :P dat verraad ook wel dat er iets gebeurt is. Maar verder lijkt ze alweer voor 95% de oude te zijn :) Net ook al netjes een plasje gedaan :)

Bedankt voor het meedenken iig hier :)
pi_120008370
Bedankt voor de reacties. Poezel gedraagd zich nog okay, dus denk wel dat het los zal lopen... Ze zal wel gestoord van me worden, achtervolg haar al de hele middag om te controleren of ze niet ergens stiekem dood aan het gaan is :-D Morgen maar even bellen ja!!

Nogmaals bedankt voor de reacties!
pi_120020403
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:41 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Zit ik ook op, geweldige hulp!

Ik sta daar bekend als abbyenboendy
Oh, hallo zeg, na registratie lijkt het forum helemaal niet zo doods! Hartstikke veel posts! Waarom zo verstopt? Maar, ik kan me weer verder inlezen nu, dank :)
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  donderdag 6 december 2012 @ 23:35:40 #56
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_120020644
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:26 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ze zeggen toch ook dat een kat de beste tester is, als het om bedorvenheid gaat? Ik heb wel eens gehoord dat scheepskatten vroeger o.a. die functie hadden: voorzetten en kijken of het genuttigd wordt.
Dus als een kat het vreet, is er niets aan de hand. :Y)
Doe ik ook wel eens, maar alles wat ik bij de supermarkt haal is niet goed volgens haar _O-
pi_120025183
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:29 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

Oh, hallo zeg, na registratie lijkt het forum helemaal niet zo doods! Hartstikke veel posts! Waarom zo verstopt? Maar, ik kan me weer verder inlezen nu, dank :)
Haha inderdaad, zeker geen dood forum ;)

Onder welke naam sta je op het forum?
pi_120037822
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:54 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Als je graag via Zooplus wilt bestellen zou ik eens kijken naar Smilla of Sanabelle. Smilla word in de reactie boven mij al genoemd en kom ik wel vaker tegen als 'goedkoop maar goed' voer. Sanabelle ga ik zelf voeren als de zak Porta21 op is en is ook erg goed.
Ik heb een 2kg zak Sanabelle graanvrij besteld, deze bestelling is zonet bezorgd. Ik heb het gemengd met Carocat 3mix. Ze lijken het wel lekker te vinden. :)
  vrijdag 7 december 2012 @ 16:14:40 #59
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_120042043
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:43 schreef Hilzillah het volgende:
Bedankt voor de reacties. Poezel gedraagd zich nog okay, dus denk wel dat het los zal lopen... Ze zal wel gestoord van me worden, achtervolg haar al de hele middag om te controleren of ze niet ergens stiekem dood aan het gaan is :-D Morgen maar even bellen ja!!

Nogmaals bedankt voor de reacties!
:D O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_120042110
Jeeeej Midas zn kattenhuis is besteld :-)
pi_120042875
*O*
pi_120043122
Wat is het uiteindelijk voor huisje geworden? Ben zo nieuwsgierig!
pi_120051484
Ik wil ook sanabelle no grain gaan bestellen, katten (3,5 en 4 maanden) eten nu Royal canin 36, maar hoor daar slechte verhalen over (haaruitval). Sanabelle is ook wat goedkoper :) Weet iemand hoe lang zo'n zak houdbaar is als je m open maakt? Als hollander wil ik natuurlijk t voordeligst en dus 2x 10 kg kopen.
Iemand ervaring met Duitse aldi kattenvoer? Schijnt het beste te zijn prijs/kwaliteit.

Och Yashaaa, de onze mogen over 1,5 maand, ben nu al overbezorgd :P daarna mogen ze ook naar buiten (nog enger!!).
Hoe hebben jullie dat gedaan, naar buiten gaan, wennen etc?
  vrijdag 7 december 2012 @ 20:14:07 #64
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_120051670
Bij ons mochten ze onder toezicht eerst steeds een half uurtje de tuin verkennen. Na een tijd lieten we ze gewoon los maar als we wilden dat ze weer naar binnen kwamen lokten we onze katten met natvoer :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_120051920
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:40 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wat is het uiteindelijk voor huisje geworden? Ben zo nieuwsgierig!
http://www.zooplus.nl/sho(...)et_voorruimte/190259

:D
pi_120053397
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:09 schreef Goudvis87 het volgende:
Ik wil ook sanabelle no grain gaan bestellen, katten (3,5 en 4 maanden) eten nu Royal canin 36, maar hoor daar slechte verhalen over (haaruitval). Sanabelle is ook wat goedkoper :) Weet iemand hoe lang zo'n zak houdbaar is als je m open maakt? Als hollander wil ik natuurlijk t voordeligst en dus 2x 10 kg kopen.
Is het wel verstandig om direct 2x10kg te kopen? Misschien willen je katten dat niet eens eten. :)
  vrijdag 7 december 2012 @ 20:52:47 #67
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120053480
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:09 schreef Goudvis87 het volgende:
Och Yashaaa, de onze mogen over 1,5 maand, ben nu al overbezorgd :P daarna mogen ze ook naar buiten (nog enger!!).
Hoe hebben jullie dat gedaan, naar buiten gaan, wennen etc?
Hier heb ik Jiro eerst aan een lijntje uitgelaten maar omdat er hier nogal veel struiken en bomen staan was dat wat lastig.
Ik heb 'm toen zonder lijntje uitgelaten en ben met 'm meegelopen en op een afstandje hem in de gaten gaan houden.
Die asfstand heb ik langzaam wat groter gemaakt.
Sinds een paar dagen vind ik het zelf te koud om een half uur tot een uur buiten te staan om 'm in de gaten te houden dus hou ik 'm vanaf m'n balkon in de gaten.
Het gaat tot nu toe prima en Jiro komt ook zelf terug als ik z'n naam roep.
Vandaag was ie bijna 2 uur buiten (2 x een uurtje)

Jiro vermaakt zich prima met de bomen en vogels hier, klimt ook tot wel 12 meter hoog de bomen in, gelukkig kan ie er ook goed uitkomen :)
  vrijdag 7 december 2012 @ 21:44:23 #68
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_120056309
Nieuw voer eerst mengen met het oude voer of gewoon meteen geven als ze het lusten ? Ga van Whiskas junior naar Sanabelle kitten.

Of zeggen jullie dat als dit zakje sanabelle kitten op is beter meteen naar niet kitten voer kan gaan. Ze zijn beide gecastreerd. Had ik beter kunnen vragen voor ik die zak kocht eigenlijk :P , maar heb maar een kleine zak gekocht om te kijken of ze het lusten.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_120056479
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:09 schreef Goudvis87 het volgende:
Ik wil ook sanabelle no grain gaan bestellen, katten (3,5 en 4 maanden) eten nu Royal canin 36, maar hoor daar slechte verhalen over (haaruitval). Sanabelle is ook wat goedkoper :) Weet iemand hoe lang zo'n zak houdbaar is als je m open maakt? Als hollander wil ik natuurlijk t voordeligst en dus 2x 10 kg kopen.
Iemand ervaring met Duitse aldi kattenvoer? Schijnt het beste te zijn prijs/kwaliteit.

Och Yashaaa, de onze mogen over 1,5 maand, ben nu al overbezorgd :P daarna mogen ze ook naar buiten (nog enger!!).
Hoe hebben jullie dat gedaan, naar buiten gaan, wennen etc?
op mijn dichte zak sanabelle staat dat het tht april 2014 is. Maar zodra het open is word het wel sneller minder lekker natuurlijk. Als je er een half jaar mee zou kunnen doen zou ik liever toch minder bestellen..
pi_120057044
We hebben er 2 die +/- 100 gram samen per dag krijgen met theelepel natvoer. Denk ongeveer 3 á 4 maanden.
pi_120061230
Mag een kitten meteen catnip of kun je daar beter mee wachten tot hij iets ouder is?
  zaterdag 8 december 2012 @ 00:38:37 #72
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_120064310
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:15 schreef Zeester het volgende:
Mag een kitten meteen catnip of kun je daar beter mee wachten tot hij iets ouder is?
Lijkt mij geen probleem, misschien gaat ie er alleen wat wilder door spelen.

Ik moet trouwens weer eens kijken waar alle speeltjes zijn :X , volgens mij ligt een groot deel weer eens onder de bank :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_120065656
Er heeft zeker iets slechts in het bedorven kattenvoer gezeten!
Mijn 'Ik haat jou!', 'Nee ik haat jou MEER' katten liggen nu te kroelen in 1 mandje :o
pi_120079703
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 01:32 schreef Hilzillah het volgende:
Er heeft zeker iets slechts in het bedorven kattenvoer gezeten!
Mijn 'Ik haat jou!', 'Nee ik haat jou MEER' katten liggen nu te kroelen in 1 mandje :o
Doe mij wat van die zakjes :D
pi_120079803
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:15 schreef Zeester het volgende:
Mag een kitten meteen catnip of kun je daar beter mee wachten tot hij iets ouder is?
Dat mag :) Kreeg een tijdje terug ook een catnip speeltje mee van de dierenarts waar wat opvangkatjes toen zaten. Hier krijgen ze ook gewoon alles waar mijn katten ook mee spelen, inclusief catnip en valeriaan.
pi_120087173
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 07:43 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Haha inderdaad, zeker geen dood forum ;)

Onder welke naam sta je op het forum?
taaierd, ben ik. :Y
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_120091086
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:29 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik heb een 2kg zak Sanabelle graanvrij besteld, deze bestelling is zonet bezorgd. Ik heb het gemengd met Carocat 3mix. Ze lijken het wel lekker te vinden. :)
Vanochtend voordat ik wegging twee voerbakken gevuld met Sanabelle en Carocat (gemengd). Toen ik vanavond thuiskwam zag ik dat het deel Sanabelle op is en nog heel wat Carocat is overgebleven. _O-

:')
  zaterdag 8 december 2012 @ 23:08:38 #78
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_120091454
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:29 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik heb een 2kg zak Sanabelle graanvrij besteld, deze bestelling is zonet bezorgd. Ik heb het gemengd met Carocat 3mix. Ze lijken het wel lekker te vinden. :)
Ik Sanabelle kitten, niet gemengd gegeven (vraag me nog steeds af of ik dat moet doen), maar ze vinden het lekker. Vraag me wel nog af of ik nog kitten voer moet geven nu ze gecastreerd zijn en een maand of 8 oud zijn. Anders kan ik ook naar die no grain of andere.

Tot gisteren kregen ze whiskas junior, heb nog een zak, dus denk wel dat ik die gemengd op ga maken.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_120101624
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 december 2012 23:08 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik Sanabelle kitten, niet gemengd gegeven (vraag me nog steeds af of ik dat moet doen), maar ze vinden het lekker. Vraag me wel nog af of ik nog kitten voer moet geven nu ze gecastreerd zijn en een maand of 8 oud zijn. Anders kan ik ook naar die no grain of andere.

Tot gisteren kregen ze whiskas junior, heb nog een zak, dus denk wel dat ik die gemengd op ga maken.
Ik meng altijd even om de kat tijd te geven aan het nieuwe voer te wennen, anders kunnen ze diarree krijgen, of gaan lopen schrokken/overeten en het er weer uit gooien. Soms gaat het prima zonder te mengen (moest het een tijdje terug ook doen ivm per direct op een dieetvoer voor 1 van m'n katten, was toen geen probleem), maar als ik de mogelijkheid heb om te mengen dan doe ik dat wel om bovenstaande te voorkomen.
Als ze geholpen zijn en 8mnd zou ik wel gaan overstappen op volwassen voer :)
pi_120114135
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:51 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Is het wel verstandig om direct 2x10kg te kopen? Misschien willen je katten dat niet eens eten. :)
Oh, deze had ik gemist. Daar heb je zeker een punt :) had ik aan gedacht, dus bestel eerst 2 kg. Wat geven jullie erbij qua natvoer?
pi_120118358
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:56 schreef Holyme het volgende:

[..]

Doe mij wat van die zakjes :D
Tis echt heel raar... Vandaag weer. Helemaal kroelen en lief doen

pi_120119082
Och wat een lekkere pluizebol dat lapje O+
  zondag 9 december 2012 @ 19:54:34 #83
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_120119344
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:28 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik meng altijd even om de kat tijd te geven aan het nieuwe voer te wennen, anders kunnen ze diarree krijgen, of gaan lopen schrokken/overeten en het er weer uit gooien. Soms gaat het prima zonder te mengen (moest het een tijdje terug ook doen ivm per direct op een dieetvoer voor 1 van m'n katten, was toen geen probleem), maar als ik de mogelijkheid heb om te mengen dan doe ik dat wel om bovenstaande te voorkomen.
Als ze geholpen zijn en 8mnd zou ik wel gaan overstappen op volwassen voer :)
Heb nog niets gemerkt van diaree of overgeven gelukkig, volgens mij bevalt het nieuwe voer ze wel.
Ah dan ga ik na deze zak kitten voer eens een zak normaal voer bestellen, is dat no grain voer beter ?

Een andere vraag aan iedereen die met dit jaargetijde verbonden is. De kerstboom, hoe gaan jullie katten ermee om ? Ik durf hem eigenlijk niet neer te zetten nu ik deze 2 boefjes heb :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zondag 9 december 2012 @ 19:57:42 #84
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_120119496
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 19:30 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Tis echt heel raar... Vandaag weer. Helemaal kroelen en lief doen

[ afbeelding ]
En eerst konden ze niet door een deur ?? Houden dit voer dan :D .

Die van mij komen uit 2 verschillende nestjes, maar zitten al vanaf dag 1 van de laatst geborene in een ruimte, die zijn altijd al zo met elkaar geweest. Al waren ze allebei bang (en jong) toen ik ze ging bekijken. Tosh vooral schuw en nu knuffelig en Mac echt bang, nu nog af en toe, maar ze ligt wel elke dag standaard opschoot als ik aan de computer zit O+ .

Je lapje is wel echt cute O+ .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_120119633
De zwarte ook hoor O+
pi_120125382
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 19:54 schreef DaMook het volgende:

[..]
Een andere vraag aan iedereen die met dit jaargetijde verbonden is. De kerstboom, hoe gaan jullie katten ermee om ? Ik durf hem eigenlijk niet neer te zetten nu ik deze 2 boefjes heb :P .
Haha, herkenbaar :) die van ons staat buiten dit jaar, durf het binnen niet aan :)

No grain schijnt beter te zijn omdat er minder voedingsstoffen in zitten die ze toch niet gebruiken (graan, aardappel etc).
  zondag 9 december 2012 @ 21:35:44 #87
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_120125601
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 21:33 schreef Goudvis87 het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar :) die van ons staat buiten dit jaar, durf het binnen niet aan :)

No grain schijnt beter te zijn omdat er minder voedingsstoffen in zitten die ze toch niet gebruiken (graan, aardappel etc).
Buiten heb ik een balkon van 2m2 :') . Die kale boom ga ik denk ik wel proberen, al staat die er dan alleen voor mezelf, dus missen doe ik die boom niet. Is dan hooguit wennen voor hun voor als ik weer eens een partner heb die een boom wil :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_120126543
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 19:54 schreef DaMook het volgende:
Een andere vraag aan iedereen die met dit jaargetijde verbonden is. De kerstboom, hoe gaan jullie katten ermee om ? Ik durf hem eigenlijk niet neer te zetten nu ik deze 2 boefjes heb :P .
Dit is onze eerste kerst met een kat en ik heb de boom nog niet staan, maar ik hang er sowieso alleen houten en stoffen spul in, dus dat zou veilig genoeg moeten zijn (qua omvallen/versiering slopen). En onze Bakar is sowieso best rustig, dus maak me weinig zorgen. :)
pi_120126848
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 21:35 schreef DaMook het volgende:

[..]

Buiten heb ik een balkon van 2m2 :') . Die kale boom ga ik denk ik wel proberen, al staat die er dan alleen voor mezelf, dus missen doe ik die boom niet. Is dan hooguit wennen voor hun voor als ik weer eens een partner heb die een boom wil :P .
Ik vermoed dat ze de boom zelf redelijk met rust laten, aarde ballen en slingers doen t m meer denk ik. Wij hebben er 2 waarvan 1 verslaafd aan planten (joepie). Gelukkig zijn ze nu 4 maanden dus heb hoop dat t over gast :P
pi_120132945
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 19:57 schreef DaMook het volgende:

[..]

En eerst konden ze niet door een deur ?? Houden dit voer dan :D .

Die van mij komen uit 2 verschillende nestjes, maar zitten al vanaf dag 1 van de laatst geborene in een ruimte, die zijn altijd al zo met elkaar geweest. Al waren ze allebei bang (]en jong) toen ik ze ging bekijken. Tosh vooral schuw en nu knuffelig en Mac echt bang, nu nog af en toe, maar ze ligt wel elke dag standaard opschoot als ik aan de computer zit O+ .

Je lapje is wel echt cute O+
Ze verdragen elkaar. Redelijk veel 'ik ben de baas' knokpartijtjes, met veel plukken vacht en schreeuwen. Maar nu is het ineens heel anders.... Goed spul dus dat voer! Het waren alle twee zielige 'niemand wil mij hebben' kittens. Die zwarte zou slangenvoer worden en die haarbal heb ik met haar mamma gevonden in een oude schuur.
  maandag 10 december 2012 @ 02:42:18 #91
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_120137685
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 23:31 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ze verdragen elkaar. Redelijk veel 'ik ben de baas' knokpartijtjes, met veel plukken vacht en schreeuwen. Maar nu is het ineens heel anders.... Goed spul dus dat voer! Het waren alle twee zielige 'niemand wil mij hebben' kittens. Die zwarte zou slangenvoer worden en die haarbal heb ik met haar mamma gevonden in een oude schuur.
Meen je dat, van dat slangenvoer?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_120142478
quote:
11s.gif Op maandag 10 december 2012 02:42 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Meen je dat, van dat slangenvoer?
Jep... Ze was 10 weken oud en niemand wilde haar hebben. Er werd letterlijk gezeg. 'Als je haar niet komt halen dan is er een gegadigde die haar op wil komen halen als slangenvoer'.
pi_120145687
Wij hadden de kerstboom in de woonkamer opgetuigd, en meteen al 2 ballen gesneuveld.. :|W .. Dus hebben we hem maar in de slaapkamer neergezet, en mogen de katten daar dus tijdelijk niet komen. Verder wel allerlei versieringen in de woonkamer opgehangen/ gelegd, en dat gaat best goed.. Nog niks gesneuveld! Maar een boom zelf, nee... :'(
pi_120152478
Bij mij viel t me alles mee, ze vinden m reuze interessant, maar ze slopen niks. Liggen er wel steeds samen onder :') beetje mn eigen kerststal!
Be someone that makes you happy
  maandag 10 december 2012 @ 16:10:43 #95
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_120152781
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:07 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Jep... Ze was 10 weken oud en niemand wilde haar hebben. Er werd letterlijk gezeg. 'Als je haar niet komt halen dan is er een gegadigde die haar op wil komen halen als slangenvoer'.
Jemig, wist niet dat dat gebeurde. Hoe krijgt iemand het voor elkaar om een katje te voeren aan een slang zeg.

Nu ja, het is net zo sneu als het een muis betreft natuurlijk, maar het voelt toch wat dramatischer.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 december 2012 @ 16:26:27 #96
163650 Greys
pi_120153477
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:07 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Jep... Ze was 10 weken oud en niemand wilde haar hebben. Er werd letterlijk gezeg. 'Als je haar niet komt halen dan is er een gegadigde die haar op wil komen halen als slangenvoer'.
Wat een walgelijke manier van 'dwingen' zeg :r
Ik haat die manieren van 'neem hem of hij is dood'. Gatver.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_120153640
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 16:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat een walgelijke manier van 'dwingen' zeg :r
Ik haat die manieren van 'neem hem of hij is dood'. Gatver.
Ik ook.... kwam daar binnen en de moederpoes hing gelijk in mijn arm. Krabbels en bijten. Toen ik uiteindelijk ja had gezegd hield ik mijn hart vast... Mijn 'neger' is uiteindelijk het allerliefste kroel monster wat je ooit hebt gezien. Languit op haar rug bij mij op schoot met haar benen wijd om lekker op haar buikkie gekroelt te worden.
pi_120153996
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:54 schreef purplenarcis het volgende:
Wij hadden de kerstboom in de woonkamer opgetuigd, en meteen al 2 ballen gesneuveld.. :|W .. Dus hebben we hem maar in de slaapkamer neergezet, en mogen de katten daar dus tijdelijk niet komen. Verder wel allerlei versieringen in de woonkamer opgehangen/ gelegd, en dat gaat best goed.. Nog niks gesneuveld! Maar een boom zelf, nee... :'(
Pro-tip: Kunsstoffen kerstballen van de Xenos, Net zo mooi als echte, alleen katbestendig. Proefondervindelijk ervaren. ^O^
pi_120155341
Onze laat de kerstboom gelukkig redelijk met rust, wel af een toe corrigeren, maar nog niets gesneuveld gelukkig O+
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_120159638
De katten hier vinden Sanabelle no grain duidelijk lekkerder dan Carocat 3mix. Ik had vanochtend twee voerbakken gevuld met Sanabelle en twee bakken met Carocat 3mix. De bakken met Sanabelle waren leeg, de andere bakken waren nog vol toen ik net thuiskwam. :')

De katten hier krijgen de deuren open heb ik gemerkt. }:|
pi_120166783
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:02 schreef sylvesterrr het volgende:
De katten hier vinden Sanabelle no grain duidelijk lekkerder dan Carocat 3mix. Ik had vanochtend twee voerbakken gevuld met Sanabelle en twee bakken met Carocat 3mix. De bakken met Sanabelle waren leeg, de andere bakken waren nog vol toen ik net thuiskwam. :')

De katten hier krijgen de deuren open heb ik gemerkt. }:|
Ik ben toch (heel onverstandig) voor de 2x 10 kg van Sanabelle no grain gegaan zonder testen of ze het lekker vinden. Had nog tegoedbon van Zooplus.nl dus die moest op :Y , goed excuus :')
Heb hoop door jou berichten.

Hahaha, dat is wel mooi kut! Dat hebben ze hier (nog) niet door. Ben benieuwd of dat komt.. ze staren al wel leuk aan naar de deurklink..
pi_120167808
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 23:00 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Vanochtend voordat ik wegging twee voerbakken gevuld met Sanabelle en Carocat (gemengd). Toen ik vanavond thuiskwam zag ik dat het deel Sanabelle op is en nog heel wat Carocat is overgebleven. _O-

:')
herkenbaar. hier hadden we een grote zak denkacat gekregen(zou beter zijn dan carocroc). maar ook dat beviel totaal niet: niet alleen stinken maar ook geen vaste ontlasting (en achteraf gezien aten ze ook best veel van denkacat)
het nieuwe voer freitag's best meal (FBM) had ik eerst ook netjes gemengd met het oude. maar de FBM was op en de denkacat lag er nog. nu dus maar in 1x over gestapt en de denkacat is de container in verdwenen.

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 10-12-2012 22:23:34 ]
pi_120169921
Nog nooit gehoord van FBM, jammer dat het alleen in zulke grote verpakkingen te koop is. De kans dat die beesten van mij er niet naar om kijken en ik dan met 2.99 kilo nutteloze brokjes zit is mij veel te groot.
pi_120170676
ik ben langs geweest bij poespas en heb daar eerst een aantal proefzakjes mee gekregen om te kijken of onze kittens het wel lusten. en om te zien of de brokken nog niet te groot waren voor kittens(nu 4maand). maar ze kauwen er hier prima op dus die iets grotere brokken gaan ook goed weg.

als het goed is worden de proefzakjes ook verstuurd, je zou ze eens kunnen mailen (of mailen voor een afspraak als je in de buurt woont)
pi_120204454

Ik wou dat ik dat bij mijn katten kon doen, maar hier rennen ze al weg zodra ze de stofzuiger zien... :')
  dinsdag 11 december 2012 @ 20:39:10 #106
92409 Twinky
Little star.
pi_120204749
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:26 schreef loecje het volgende:

[..]

herkenbaar. hier hadden we een grote zak denkacat gekregen(zou beter zijn dan carocroc). maar ook dat beviel totaal niet: niet alleen stinken maar ook geen vaste ontlasting (en achteraf gezien aten ze ook best veel van denkacat)
het nieuwe voer freitag's best meal (FBM) had ik eerst ook netjes gemengd met het oude. maar de FBM was op en de denkacat lag er nog. nu dus maar in 1x over gestapt en de denkacat is de container in verdwenen.
Grappig eigenlijk dat het zo verschilt... Mijn stoere kater heeft nou eenmaal ontzettend stinkende poep, en niet zo'n glanzende vacht enzo. Ook met dure brokjes, man man wat stonk dat.

Oplossing: Felix Inhome. Mozes is gelukkig, hij glimt & vindt het lekker, Heidi is gelukkig want gelukkige kat, goed schepbare drolletjes en vooral stinkt hij niet.

Prima dus :o
pi_120213255
Volgens mij zijn ze het pakket met midas zn kattenkasteel zoek bij postNL :'(
Al contact gehad met zooplus, die zeggen dat ze het getraceerd hebben en dat het onderweg is naar mij maar ik krijg al 3 dagen bij track en trace de waarschuwing dat het niet bij postNL is aangekomen en dat ik contact moet opnemen met de verzender :(
pi_120218259
Raar lijkt mij dat ze dezelfde code hebben als jou :s

Ik zou een boze mail sturen met daarin dat je op hun vertrouwd voor een snelle en goede oplossing
pi_120220039
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:22 schreef deadly_kiss het volgende:
Volgens mij zijn ze het pakket met midas zn kattenkasteel zoek bij postNL :'(
Al contact gehad met zooplus, die zeggen dat ze het getraceerd hebben en dat het onderweg is naar mij maar ik krijg al 3 dagen bij track en trace de waarschuwing dat het niet bij postNL is aangekomen en dat ik contact moet opnemen met de verzender :(
Bij Zooplus besteld?? Heb ook zoiets meegemaakt, van PostNL kregen we te horen dat het pakje niet bezorgd was en teruggegaan was naar Zooplus, maar bij Zooplus wisten ze nergens van en konden ze ons niet helpen.
Grrr dus nieuwe krabpaal moeten bestellen. Gelukkig, net voor de nieuwe besteld was, kwam het pakje spontaan ineens binnen! Terwijl ze dus bij Zooplus al zeiden van: ja sorry hier is het misgegaan etc.. Maarrr we hebben wel na een paar boze mailtjes een tegoedbon ter waarde van de krabpaal gekregen :P .. Dus eigenlijk was de krabpaal gratis.
Zooplus is over het algemeen geweldig, maar soms....
pi_120221558
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:54 schreef purplenarcis het volgende:
Wij hadden de kerstboom in de woonkamer opgetuigd, en meteen al 2 ballen gesneuveld.. :|W .. Dus hebben we hem maar in de slaapkamer neergezet, en mogen de katten daar dus tijdelijk niet komen. Verder wel allerlei versieringen in de woonkamer opgehangen/ gelegd, en dat gaat best goed.. Nog niks gesneuveld! Maar een boom zelf, nee... :'(
Daarom hebben wij meteen plastic ballen aangeschaft. Ik ging er vanuit dat eigenlijk elke katteneigenaar dit wel doet.

Want elke keer liggen er weer 2 ballen uit. En als ze van glas zijn kunnen zich nog bezeren aan de splinters :{
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 12 december 2012 @ 10:50:40 #111
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120221709
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:03 schreef Cindy1988 het volgende:
Raar lijkt mij dat ze dezelfde code hebben als jou :s

Ik zou een boze mail sturen met daarin dat je op hun vertrouwd voor een snelle en goede oplossing
Waarom meteen een boze mail? Is dat iets nieuws dat blijkt te werken of zo :?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120221965
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:50 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Waarom meteen een boze mail? Is dat iets nieuws dat blijkt te werken of zo :?
een aardige mail maakt een stuk minder indruk bij dit soort bedrijven..
  woensdag 12 december 2012 @ 14:24:06 #113
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120228785
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:00 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

een aardige mail maakt een stuk minder indruk bij dit soort bedrijven..
Wat een onzin :')
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 december 2012 @ 14:29:34 #114
163650 Greys
pi_120228955
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:43 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Bij Zooplus besteld?? Heb ook zoiets meegemaakt, van PostNL kregen we te horen dat het pakje niet bezorgd was en teruggegaan was naar Zooplus, maar bij Zooplus wisten ze nergens van en konden ze ons niet helpen.
Grrr dus nieuwe krabpaal moeten bestellen. Gelukkig, net voor de nieuwe besteld was, kwam het pakje spontaan ineens binnen! Terwijl ze dus bij Zooplus al zeiden van: ja sorry hier is het misgegaan etc.. Maarrr we hebben wel na een paar boze mailtjes een tegoedbon ter waarde van de krabpaal gekregen :P .. Dus eigenlijk was de krabpaal gratis.
Zooplus is over het algemeen geweldig, maar soms....
Ik vind het anders een keurige oplossing, een gratis krabpaal en een sorry :P
Er zijn bedrijven die het niet doen... beiden...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_120229892
Zooplus heeft een geweldig assortiment en vergeleken met veel dierenwinkels voor schappelijk prijzen, maar je kunt wel merken dat het een erg groot bedrijf is waardoor er soms wat minder overzicht lijkt te zijn of waar de medewerkers misschien wel eens wat minder opletten. Met inpakken gaat er ook nog al eens wat fout omdat ze in het magazijn erg slecht opletten.

Pas een mooie voorbeeld gelezen van iemand die een hondebuggy had besteld, iemand in dat magazijn zag *iets* op een doos staan over een hondenbuggy, verzendsticker erop en op de post ermee ! Ontvanger maakt de doos open; zaten er alleen maar wielen in ! Een hele doos vol. Dus zij stuurt een email en ze stuurden haar een nieuwe doos. Dat was blijkbaar gewoon hetzelfde gegaan in het magazijn :P , nu kreeg ze een doos met alleen stoffen delen van de buggy. Ze heeft een mail gestuurd of ze nog een doos met frames wilden sturen, dan kon ze drie buggies in elkaar zetten _O- , maar dat wilden ze niet .

Wij zijn in elk geval erg blij met hun sponsorprogramma aangezien de stichting tot 5% van de omzet krijgen van wat mensen bestellen als ze eerst de banner op onze site aanklikken. Kost de besteller niks en wij kunnen het hard gebruiken voor de zwerfkatjes.
pi_120230173
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:57 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wij zijn in elk geval erg blij met hun sponsorprogramma aangezien de stichting tot 5% van de omzet krijgen van wat mensen bestellen als ze eerst de banner op onze site aanklikken. Kost de besteller niks en wij kunnen het hard gebruiken voor de zwerfkatjes.
Goed te weten, want ik wil volgend jaar wat dingetjes bestellen voor mijn kat... Moest alleen wel even zoeken waar ik die banner kon vinden...
pi_120231389
Vandaag stond het pakket ineens voor de deur! Snap dr helemaal niks meer vsn maar het zal wel... Midas zit vannacht warm en droog :p zal kijken of ik fotos kan uploaden
pi_120231627








Alvast excuses als de fotos te klein of te groot zijn, heb ze mobiel geupload.
pi_120232062
maar zo'n huisje is toch helemaal niet warm? slaapt ie daar buiten in? :@
Kwak
pi_120232112
Leeeuk!
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_120232330
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:56 schreef kwakz0r het volgende:
maar zo'n huisje is toch helemaal niet warm? slaapt ie daar buiten in? :@
Beter dan helemáál niks, wat ie nu heeft, toch?
pi_120232453
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:01 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Beter dan helemáál niks, wat ie nu heeft, toch?
ja, sorry, ik ben niet helemaal ingelezen denk ik.
Kwak
pi_120232982
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:56 schreef kwakz0r het volgende:
maar zo'n huisje is toch helemaal niet warm? slaapt ie daar buiten in? :@
Hij leeft al 14 jaar buiten... Maar beter dit dan in de sneeuw en kou toch?
Ik leg er een mandje in met kleed en dan is dat iig warmer dan dat ie tussen de kale struiken gaat liggen :)
pi_120233185
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:14 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Hij leeft al 14 jaar buiten... Maar beter dit dan in de sneeuw en kou toch?
Ik leg er een mandje in met kleed en dan is dat iig warmer dan dat ie tussen de kale struiken gaat liggen :)
:Y ik heb teruggezocht, sorry, ik ben echt een kattennoob en wij hebben eenklein verwend koukleumerig binnenpoesje, dus t feit dat katten buiten kunnen slapen was niet direct in me opgekomen ;)
Kwak
pi_120233353
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:Y ik heb teruggezocht, sorry, ik ben echt een kattennoob en wij hebben eenklein verwend koukleumerig binnenpoesje, dus t feit dat katten buiten kunnen slapen was niet direct in me opgekomen ;)
Tochtvrij en droog is eigenlijk alles wat ze nodig hebben. En een lekker warm bedje is altijd meegenomen.

Ik ben benieuwd wanneer hij erin gaat kruipen.
pi_120237869
Hai. Ik heb een oudere poes. Ze is 16 jaar. De aatste tijd is ze heel onrustig wbt de kattenbak. Ze gaat iedere keer naar de bak maar springt er dan gelijk uit. Bak is schoon.

Ook miauwt ze soms maar voornamelijk als ik naar boven ga. (ze is heel aanhankelijk)

Ik dacht dus aan blaasontsteking, blaasgruis. Gisteren met haar naar de da geweest. Zonder urine. Tot nu toe niet gelukt op te vangen. |:(

Ik heb nu van die speciale dingetjes voor in de bak maar daar gaat ze helemaal niet op, en die heb ik nu weggezet daar de da nu toch dicht is. Morgen weer proberen.

De da heeft antibiotica gegeven en ik moet haar ook elke dag meds geven, 5 dagen lang.

Nu begin ik te vermoeden dat het niet de urine is maar de ontlasting waar ze last van heeft! Gisteren was ze ook zo bezig en uiteindelijk poepte ze en was het over.
Vandaag idem ditto.

Ze heeft dit eerder gehad. Toen wel urine opgevangen en ze had toen een blaasontsteking (geen blaasgruis) en ik hoop dat dat nu ook zo is. Ze gedraagt zich precies hetzelfde als toen.

Alleen toevallig dat ze 2 keer achter elkaar uieindelijk na het poepen rustig werd.
Moet als het een blaasontsteking is het niet vanzelf over gaan? na het nemen v.d antibiotica?
pi_120238184
Midas heeft dat ook gehad met blaasontsteking... Na meerdere operaties een halfjaar binnen gezeten en toen blaasontsteking opgelopen. Hij ging de hele dag naar de bak en plaste af en toe een druppel (bloed) toen antibiotica gehad, meteen aan de dunne en hij scheet zich helemaal leeg :x nu zit hij al bijna een jaar aan cystease (vergeef me als ik het verkeerd typ) dat is een soort vitamineboost voor zijn blaas kan ook geen kwaad om voordurend te gebruiken...
Omdat Midas een buitenkat is geef ik hem dit het hele jaar door.

Laat anders een foto van de blaas maken? Dan weet je het zeker.
  woensdag 12 december 2012 @ 22:36:33 #128
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_120249732
Ik heb vanavond m'n kat opgehaald die ik heb overgenomen van iemand. Hij is 3 jaar. Na openen van de kooi is hij gelijk gevlucht achter de bank / onder de verwarming. Ben net een uurtje weg geweest en bij thuiskomt zat hij boven in een kamer waar ik ook z'n kattenbak heb neergezet. Toen hij mij zag vloog hij half vallend van de trap weer achter de bank. Neem aan dat ik hem gewoon met rust moet laten zodat hij kan wennen? Hoop wel dat hij nu weet waar z'n bak staat.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_120251498
Ach wel heel schuw. Lekker met rust laten even, morgen eens proberen te lokken met snoepjes of zo.
pi_120252140
Hmm t wondje van de hechting lijkt wat boller dan eerst, lijkt ook wat vuiligheid op te zitten (misschien oud bloed) ze laat ons niet goed kijken en was net te laat voor een foto. Dus het is nu ook moeilijk beschrijven hoe t er uit ziet. Ze likt er verder niet veel aan, alleen tijdens d'r wasbeurt en dan nog gaat ze er vooral omheen. Morgen voor zekerheid dierenarts maar ff bellen. Sophie zelf lijkt nergens last van te hebben. Is ontzettend aanhankelijk, speels en druk. Ze eet goed en ze drinkt goed.
pi_120258511
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:36 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik heb vanavond m'n kat opgehaald die ik heb overgenomen van iemand. Hij is 3 jaar. Na openen van de kooi is hij gelijk gevlucht achter de bank / onder de verwarming. Ben net een uurtje weg geweest en bij thuiskomt zat hij boven in een kamer waar ik ook z'n kattenbak heb neergezet. Toen hij mij zag vloog hij half vallend van de trap weer achter de bank. Neem aan dat ik hem gewoon met rust moet laten zodat hij kan wennen? Hoop wel dat hij nu weet waar z'n bak staat.
Gewoon even lekker met rust laten en laten wennen. Hij komt uiteindelijk wel bij je. Sneu dat ie zo bang is!
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_120258886
Vind het zo sneu, heb bandit nu voor eventjes in de badkamer gezet. Moet even urine van alleen hem hebben omdat ik het idee heb dat zijn blaasontsteking nog niet over is
pi_120258941
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:36 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik heb vanavond m'n kat opgehaald die ik heb overgenomen van iemand. Hij is 3 jaar. Na openen van de kooi is hij gelijk gevlucht achter de bank / onder de verwarming. Ben net een uurtje weg geweest en bij thuiskomt zat hij boven in een kamer waar ik ook z'n kattenbak heb neergezet. Toen hij mij zag vloog hij half vallend van de trap weer achter de bank. Neem aan dat ik hem gewoon met rust moet laten zodat hij kan wennen? Hoop wel dat hij nu weet waar z'n bak staat.
Dat hadden die van mij ook hoor, toen ik ze net uit het asiel had gehaald. De ene was na een dag gewend, de ander heeft ongeveer een week nodig gehad! Die is nog steeds wel een stuk banger dan de ander trouwens. Dus inderdaad gewoon even met rust laten. Hij komt vanzelf! :)
Be someone that makes you happy
pi_120258999
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:59 schreef Nallie het volgende:

[..]

Dat hadden die van mij ook hoor, toen ik ze net uit het asiel had gehaald. De ene was na een dag gewend, de ander heeft ongeveer een week nodig gehad! Die is nog steeds wel een stuk banger dan de ander trouwens. Dus inderdaad gewoon even met rust laten. Hij komt vanzelf! :)
Mijn ouderlijke kat had een hele stille miauw in het begin, zovan "mauw :@", maar al snel was het gedaan. _O-
pi_120259705
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:44 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Daarom hebben wij meteen plastic ballen aangeschaft. Ik ging er vanuit dat eigenlijk elke katteneigenaar dit wel doet.

Wij hebben al 25 jaar katten en nog nooit is er een bal gesneuveld in al die jaren tot afgelopen weekend de hele boom omvergetrokken was, gelukkig zaten de ballen er nog niet in omdat wij al verwachten dat er iets zou gebeuren met de boom maar we dachten meer aan aan takken die eraf gehengeld werden en slingers kapot getrokken etc. wat ook nog gebeurde, dus boom maar weer in de doos gestopt.

Onze overleden poes had er 3 maanden voor nodig om te ontdooien zo gezegd en het werd de grootste knuffel die er maar kon zijn.
pi_120259731
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:01 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Mijn ouderlijke kat had een hele stille miauw in het begin, zovan "mauw :@", maar al snel was het gedaan. _O-
Die van ons heeft ook een hele stille miauw. Maar hij heeft (blijkbaar) ook een hele luide stem. Kwamen we achter toen we hem ophaalden bij de dierenarts (heel luidkeels laten blijken dat hij het niet leuk vond dat we hem achter gelaten hadden!)

Die van ons waren gelijk aanhankelijk, tenminste, de ene was van het eerste moment dat we hem zagen al een knuffelaar (daarom hebben we hem ook meegenomen uit het asiel), de andere wilde wel, maar durfde niet goed. Hem hebben we aan het knuffelen te geven door hem te negeren als hij een veilig heenkomen zocht en hem heel rustig en voorzichtig aan te halen als hij duidelijk aandacht zocht. En vooral geen handen uitsteken als hij op je af komt, want dat is angstwekkend.
pi_120262493
Op naar de DA met kattenplasje
pi_120264022
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:26 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hmm t wondje van de hechting lijkt wat boller dan eerst, lijkt ook wat vuiligheid op te zitten (misschien oud bloed) ze laat ons niet goed kijken en was net te laat voor een foto. Dus het is nu ook moeilijk beschrijven hoe t er uit ziet. Ze likt er verder niet veel aan, alleen tijdens d'r wasbeurt en dan nog gaat ze er vooral omheen. Morgen voor zekerheid dierenarts maar ff bellen. Sophie zelf lijkt nergens last van te hebben. Is ontzettend aanhankelijk, speels en druk. Ze eet goed en ze drinkt goed.
Mijn kat is volgens mij op dezelfde dag geholpen als de jouwe! Zij heeft nu ook een zwelling, maar die blijkt normaal te zijn (een reactie op de hechtingen oid). Zolang het er niet ontstoken uit ziet, of erg warm is, zal het meevallen.. Kun je haar niet even optillen om haar buikje te inspecteren? Maar even bellen kan zeker geen kwaad! Dat monster van mij begon een paar dagen geleden aan de hechting te trekken, gelukkig daarna niet meer. Ben blij als de hechtingen er volgende week uit gaan ;)
pi_120264503
Mijn katten zijn statisch geladen. Sinds ergens vorige week krijg ik regelmatig een schok wanneer ik hen aanraak. :') Komt dat door het koude weer?
pi_120264657
Ja en droge lucht
pi_120264727
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:03 schreef sylvesterrr het volgende:
Mijn katten zijn statisch geladen. Sinds ergens vorige week krijg ik regelmatig een schok wanneer ik hen aanraak. :') Komt dat door het koude weer?
Yep.... Doen die van mij ook. Vooral de Kleine wil nu niet geaaid worden :P Ik moet ons huis wat vochtiger krijgen op de een of andere manier...
  donderdag 13 december 2012 @ 13:21:48 #142
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120265100
Bakken water aan de verwarming hangen of een luchtbevochtiger aanschaffen..
't gaat alleen maar erger worden als het kouder wordt..
pi_120265338


Deze zijn daar voor bedoeld.
Tip: Die op de afbeelding niet kopen, ze roesten weg.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:10 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Yep.... Doen die van mij ook. Vooral de Kleine wil nu niet geaaid worden :P Ik moet ons huis wat vochtiger krijgen op de een of andere manier...
pi_120265600
heeft het vochtprobleem hier toch nog zo zijn voordelen.
hier geen statische katten.
  donderdag 13 december 2012 @ 13:46:10 #145
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120266033
Vochtige theedoeken op de verwarming hangen helpt ook prima. Of je droogrekje in de kamer zetten :P
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120266960
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:56 schreef Cindy1988 het volgende:
Op naar de DA met kattenplasje
Banditje heeft blaasgruis :'(
pi_120267292
Sinds maandag 2 jonge Bengalen (eentje half en andere driekwart) in huis, echt wat een prachtbeesten!
De twee halfbroertjes zijn inmiddels goed geaard en blijken behoorlijke knuffelkonten te zijn. ^O^

Vannacht heeft er wel alleen eentje gekotst. Even in de gaten houden.
  donderdag 13 december 2012 @ 14:23:24 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120267375
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:20 schreef ikheetmartijn het volgende:
Sinds maandag 2 jonge Bengalen (eentje half en andere driekwart) in huis, echt wat een prachtbeesten!
De twee halfbroertjes zijn inmiddels goed geaard en blijken behoorlijke knuffelkonten te zijn. ^O^

Vannacht heeft er wel alleen eentje gekotst. Even in de gaten houden.
Onverteerde brokken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_120267392
Ja / hele brokken (niet eens kapot gekauwd dus).
  donderdag 13 december 2012 @ 14:24:40 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120267421
quote:
Te gulzig gegeten, waarschijnlijk. Heb je altijd brokken staan en zijn ze dat ook zo gewend? Zijn het dezelfde brokken die ze al kregen op hun vorige adres?
The love you take is equal to the love you make.
pi_120267712
We hebben ze pas sinds maandag.
Ik heb altijd genoeg brokken staan inderdaad.

Bij het vorige adres zijn ze een beetje verpest met avondeten (!) en melk (!). Brokjes later nagevraagd kreeg ik geen helder antwoord op. Beetje raar, niet zo intelligent gastje. Hij heeft ze toch een x aantal weken gehad. Toen ze bij ons kwamen waren ze nog steeds bang voor handen (dat hebben we er nu uit na extreem veel aandacht).

Ik verdenk de oudste van het kotsen. Deze had ook de meeste verhuisstress.
Misschien nu hij totaal ontspannen is, is hij ook behoorlijk gulzig gaan eten. Ik zal het vanavond weer eens in de gaten houden.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Te gulzig gegeten, waarschijnlijk. Heb je altijd brokken staan en zijn ze dat ook zo gewend? Zijn het dezelfde brokken die ze al kregen op hun vorige adres?
pi_120267731
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:11 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Banditje heeft blaasgruis :'(
-O-

En nu? Op dieet?
pi_120267946
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:31 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

-O-

En nu? Op dieet?
Hij moet antibiotica krijgen, pijnstillers (net als vorige keer) en speciale voeding :(

Iemand een idee of dat ook vergoed word door petplan?

Zit echt een beetje in een dip nu, hij is pas 1 1/2 tot 2 jaar oud!
Iets meer dan een jaar geleden andere kat in moeten laten slapen omdat die suikerziekte en hele hoge leverwaarden had, die was net 1 jaar geworden! :'( gelukkig heeft Boendy niks

Snap niet waarom het allemaal maar gebeurd
pi_120267973
Bij deze nog 3 fototjes voor de liefhebbers:





  donderdag 13 december 2012 @ 14:42:29 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120268109
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:31 schreef ikheetmartijn het volgende:
We hebben ze pas sinds maandag.
Ik heb altijd genoeg brokken staan inderdaad.

Bij het vorige adres zijn ze een beetje verpest met avondeten (!) en melk (!). Brokjes later nagevraagd kreeg ik geen helder antwoord op. Beetje raar, niet zo intelligent gastje. Hij heeft ze toch een x aantal weken gehad. Toen ze bij ons kwamen waren ze nog steeds bang voor handen (dat hebben we er nu uit na extreem veel aandacht).

Ik verdenk de oudste van het kotsen. Deze had ook de meeste verhuisstress.
Misschien nu hij totaal ontspannen is, is hij ook behoorlijk gulzig gaan eten. Ik zal het vanavond weer eens in de gaten houden.

[..]

Eventueel geef je ze afgepaste porties. Moet je even uitrekenen wat ze per dag nodig hebben en dat verdeel je dan over de dag (bijv. 's ochtends een deel en 's avonds een deel).

Maar het kan ook heel goed gewoon van de stress komen.

Let ook even op de ontlasting: zachte poep is niet goed. Kan ook nog van stress komen, maar moet je dan ook wel in de gaten houden.

Als ik zo lees waar ze vandaan komen, is een bezoekje aan de dierenarts binnenkort ook wel aan te raden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_120268333
Eerste twee dagen was de kleine aan de diarree (ook niet zo gek).
Nu is de ontlasting van beide compact.

Vorige eigenaar deed ze weg omdat z'n relatie op de klippen was gelopen (dus dat zal een gezellige boel daar in huis zijn geweest). Ik gok het nog op stress, hou het wel in de gaten, komt goed.

Dat is sowieso de bedoeling. Ze moeten ook nog gechipt en gecastreerd worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Eventueel geef je ze afgepaste porties. Moet je even uitrekenen wat ze per dag nodig hebben en dat verdeel je dan over de dag (bijv. 's ochtends een deel en 's avonds een deel).

Maar het kan ook heel goed gewoon van de stress komen.

Let ook even op de ontlasting: zachte poep is niet goed. Kan ook nog van stress komen, maar moet je dan ook wel in de gaten houden.

Als ik zo lees waar ze vandaan komen, is een bezoekje aan de dierenarts binnenkort ook wel aan te raden.
pi_120269627
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:37 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Hij moet antibiotica krijgen, pijnstillers (net als vorige keer) en speciale voeding :(

Iemand een idee of dat ook vergoed word door petplan?

Zit echt een beetje in een dip nu, hij is pas 1 1/2 tot 2 jaar oud!
Iets meer dan een jaar geleden andere kat in moeten laten slapen omdat die suikerziekte en hele hoge leverwaarden had, die was net 1 jaar geworden! :'( gelukkig heeft Boendy niks

Snap niet waarom het allemaal maar gebeurd
Wat een pech, echt :N. Wat een jonkie ook nog :{

Mijn poezel is vorige maand helaas ook op dieetvoer gezet, heb net even gekeken of zulke dingen uberhaupt vergoed worden, maar dat is dus niet het geval: http://www.petplan.nl/hui(...)rgoedingenoverzicht/
pi_120269708
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:20 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

Wat een pech, echt :N. Wat een jonkie ook nog :{

Mijn poezel is vorige maand helaas ook op dieetvoer gezet, heb net even gekeken of zulke dingen uberhaupt vergoed worden, maar dat is dus niet het geval: http://www.petplan.nl/hui(...)rgoedingenoverzicht/
Welk voer geef jij?
Ik moet Royal canon urinair ofzo gaan geven
pi_120269923
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:22 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Welk voer geef jij?
Ik moet Royal canon urinair ofzo gaan geven
Ik geef Royal Canin Gastro Intestinal, maar dat is omdat ze bij ander voer altijd bloed bij haar ontlasting had (ook bij goed graanvrij voer zoals Orijen). Ze heeft waarschijnlijk ontzettend gevoelige darmen. Maar sinds ze op dieet is is het eigenlijk helemaal over. Van blaasgruis weet ik eerlijk gezegd niet zoveel, maar meestal kan ander voer wel erg helpen. Hoop dat ie zich snel wat beter voelt! :*
pi_120270320
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Eventueel geef je ze afgepaste porties. Moet je even uitrekenen wat ze per dag nodig hebben en dat verdeel je dan over de dag (bijv. 's ochtends een deel en 's avonds een deel).

Maar het kan ook heel goed gewoon van de stress komen.
Mijn dierenarts zei dat het altijd verstandig was om het eten in beetjes te geven. Die van mij krijgen drie keer per dag eten. 's Morgens voordat we weg gaan, dan aan het eind van de middag als we weer thuis komen en tegen een uur of acht de rest.

En ik moet de bak hoger zetten, want anders ligt het zeker weten een uur of twee later ergens anders in het huis. Hij eet dan veel rustiger.
  donderdag 13 december 2012 @ 15:42:13 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120270434
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:39 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Mijn dierenarts zei dat het altijd verstandig was om het eten in beetjes te geven. Die van mij krijgen drie keer per dag eten. 's Morgens voordat we weg gaan, dan aan het eind van de middag als we weer thuis komen en tegen een uur of acht de rest.

En ik moet de bak hoger zetten, want anders ligt het zeker weten een uur of twee later ergens anders in het huis. Hij eet dan veel rustiger.
Ja, bij ons ook in drieën, omdat onze (asiel)kat alles opschrokte wat je neerzette.

De katten die ik eerder had deden het overigens prima op altijd droge brokjes. Dat hoeft niet verkeerd te gaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_120270511
Bedankt voor de tips dames.
  donderdag 13 december 2012 @ 15:48:26 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120270640
quote:
7s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:44 schreef ikheetmartijn het volgende:
Bedankt voor de tips dames.
Geen probleem. Graag gedaan. :)
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 13 december 2012 @ 16:00:55 #164
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120271107
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:47 schreef ikheetmartijn het volgende:
Dat is sowieso de bedoeling. Ze moeten ook nog gechipt en gecastreerd worden.

[..]

Tip voor de castratie tzt: ipv zo'n plastic toeter een Medical Pet Shirt aantrekken, kunnen ze niet bij de hechtingen/wondjes maar hebben ze meer bewegingsvrijheid dan met zo'n lampekap.
Jiro heeft sinds dinsdag zo'n pakje aan en ik vind het ideaal :)
pi_120271127
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
De katten die ik eerder had deden het overigens prima op altijd droge brokjes. Dat hoeft niet verkeerd te gaan.
Alleen droge brokjes hier. Heel soms krijgen ze eens wat natvoer, maar dat is altijd als traktatie. En dan met z'n tweeën een zakje, meer hoeven ze toch niet :P (dus een half zakje per kat)
  donderdag 13 december 2012 @ 16:02:48 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120271192
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 16:01 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Alleen droge brokjes hier. Heel soms krijgen ze eens wat natvoer, maar dat is altijd als traktatie. En dan met z'n tweeën een zakje, meer hoeven ze toch niet :P (dus een half zakje per kat)
Ik bedoel met altijd droge brokjes dat er altijd een gevuld bakje droge brokjes stond.

Ik heb trouwens ook altijd droge brokjes met blikvoer gecombineerd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_120271237
@ SiGNe:
Check, ik zal het in het achterhoofd houden.

De lampekappen met m'n vorige poezen vond ik altijd maar een hel!
pi_120272033
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 16:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik bedoel met altijd droge brokjes dat er altijd een gevuld bakje droge brokjes stond.
Ah :D Nee, dat hoef ik met deze katten niet te doen... De vreten gewoon elke keer de bak leeg en doen dan na een paar uur net alsof ze al dagen niet gegeten hebben... Bij onze vorige kat kon je ook gewoon de bak altijd gevuld laten.
  donderdag 13 december 2012 @ 17:00:25 #169
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_120273283
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:59 schreef Nallie het volgende:

[..]

Dat hadden die van mij ook hoor, toen ik ze net uit het asiel had gehaald. De ene was na een dag gewend, de ander heeft ongeveer een week nodig gehad! Die is nog steeds wel een stuk banger dan de ander trouwens. Dus inderdaad gewoon even met rust laten. Hij komt vanzelf! :)
Oke :) Ik vind het alleen zo zielig :@ Zijn nu bijna een dag verder en net bij thuiskomt zit hij wederom achter de bank, onder de verwarming. In m'n middagpauze was ik ook even thuis en toen ik hem aaide knipperde hij wel met z'n ogen, niet bijten ofzo. Ook kan ik aan het zijn etensbakje zien dat hij iets, hoe weinig ook, heeft gegeten. Ik moet geduld hebben :)'
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_120273380
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:38 schreef ikheetmartijn het volgende:
Bij deze nog 3 fototjes voor de liefhebbers:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O+ O+ O+
pi_120273712
Ik heb bij keramik im hof http://www.keramik-im-hof(...)icle&id=62&Itemid=84 een drinkbak bestelt en nu d8 ik gelezen te hebben dat iemand anders hier op het forum dat ook had gedaan. Mijn duits is niet zo goed dus als iemand mij kan vertellen hoe het met de betaling moet, nu overmaken of wachten op een giro ?
pi_120274486
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Eventueel geef je ze afgepaste porties. Moet je even uitrekenen wat ze per dag nodig hebben en dat verdeel je dan over de dag (bijv. 's ochtends een deel en 's avonds een deel).
ik had hier ook 1 schrokkende asielkat (kitten)

mij werd juist aangeraden om altijd voer te hebben staan (tenzij de kat echt te dik is). onbeperkt voer wordt sowieso aangeraden bij kittens maar ook bij katten die te snel eten.
met afgepaste porties krijg je juist het effect dat de katten direct aanvallen als er brokjes neergezet worden waardoor ze te snel eten wat overgeven kan veroorzaken.
wanneer er altijd voer staat zal dat in het begin ook gebeuren. maar zodra ze doorhebben dat er altijd voer staat zullen de katten gaan eten wanneer ze honger hebben.
pi_120277737
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:37 schreef loecje het volgende:

[..]

ik had hier ook 1 schrokkende asielkat (kitten)

mij werd juist aangeraden om altijd voer te hebben staan (tenzij de kat echt te dik is). onbeperkt voer wordt sowieso aangeraden bij kittens maar ook bij katten die te snel eten.
met afgepaste porties krijg je juist het effect dat de katten direct aanvallen als er brokjes neergezet worden waardoor ze te snel eten wat overgeven kan veroorzaken.
wanneer er altijd voer staat zal dat in het begin ook gebeuren. maar zodra ze doorhebben dat er altijd voer staat zullen de katten gaan eten wanneer ze honger hebben.
mijn kat heeft een alvleesklierontsteking en eigenlijk moeten we vier tot zes keer per dag eten geven maar zodra we dat gaan doen gaat hij dus schrokken. dus nu altijd eten en dan werkt het wel. nadeel: dierenarts denkt dat wij dat doen omdat het mauwen van een kat zo lastig is maar ik vind meer het overgeven op vloerbedekking vervelend
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_120277740
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:46 schreef ElisaB het volgende:
Vochtige theedoeken op de verwarming hangen helpt ook prima. Of je droogrekje in de kamer zetten :P
Hmm, eens kijken wat ik kan regelen. :)

Pakketbezorger zal morgen blij met me zijn, er zijn 3 pakketten van zooplus onderweg (2x10 kg brokken, 2x14 kg kattenbakvulling en 11kg aan andere spullen). :')
  donderdag 13 december 2012 @ 19:17:56 #175
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120277881
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:15 schreef gothic-blackie het volgende:
mijn kat heeft een alvleesklierontsteking en eigenlijk moeten we vier tot zes keer per dag eten geven maar zodra we dat gaan doen gaat hij dus schrokken. dus nu altijd eten en dan werkt het wel. nadeel: dierenarts denkt dat wij dat doen omdat het mauwen van een kat zo lastig is maar ik vind meer het overgeven op vloerbedekking vervelend
Dan de kleine porties ook in kleine porties geven. Je kat leert snelgenoeg bij hoor :Y
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120277898
waarom vind de dierenarts dan dat je 4 tot 6x per dag moet voeren en niet de hele dag voer mag laten staan? met sommige dieetvoeren heeft dat een rede.

hier werkt altijd brokjes gewoon het beste.
alleen savonds als wij gaan eten worden de katen hier gek. dan krijgen ze namelijk versvoer(KVV). dan krijg ik niet eens de tijd om de bakjes rustig neer te zetten. liefst springen ze al omhoog als het bakje een cm of 50 van de grond af is (auw). en als ik de bakjes niet snel genoeg neerzet klimmen ze via mijn benen omhoog (auw auw)
iemand nog tips hoe ik dat iets rustiger kan laten verlopen?
ik heb al geprobeerd om ze af te leiden met speeltjes maar op een of andere manier hebben ze het door wanneer ik de bakjes pak en dan zijn speeltjes niet meer interessant.
pi_120279150
Heb 2 proefzakjes meegekregen en gevraagd of ze een lijstje kin maken van wat de zakken voer kosten bij hun.

Ook heb ik een print van de resultaten gekregen. Zijn eiwitgehalte was hoog (2 plusjes) en bij bloed staat 1 plusje. De zuurgraad in z'n urine was 8 dit moet volgens de DA rond de 6 worden. Verder staat er als notitie: veel struviet

Toen ik zei dat ik geen voorstander ben van Royal canin was de DA wat verontwaardig. Ik zei dat er naar mijn mening veel onnodige dikmakende dingen in zitten maar hij vond het onzin en zei dat het m'n eigen besluit is en dat hij rc aanraad.
pi_120279235
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:48 schreef snkr-xxx het volgende:
ang het er niet ontstoken uit ziet, of erg warm is, zal het meevallen.. Kun je haar niet even optillen om haar buikje te inspecteren? Maar even bellen kan
Heb vanochtend wel mogen kijken van dr :) Heb haar rustig op dr rug gelegd en zelfs nog foto's kunnen maken. Het ligt er maar net aan hoe ze ligt of het rondom opgezet lijkt. De wond zelf is op sommige plekken al goed dicht en lijkt ergens een heel klein beetje open (daar steekt ook een stukje hechting uit) Verder ziet hij er al twee dagen hetzelfde uit. Is het niet rood, of warm. Trekt ze niet weg als je er aan voelt of rondom voelt en is ze enorm actief. Dus denk dat het wel goed gaat komen. Hou het nu gewoon ff goed in de gaten :)

Iets anders waar ik via facebook achterkwam. (Omdat ik het asiel had geliked waar Sophie vandaan komt) Blijkbaar houden zij de chipgegevens op hun naam. Aan de ene kant handig, aan de andere kant wist ik hier niks van. En wist dus ook niet dat als ik zou verhuizen ik dat aan hun moet doorgeven. En vraag me af of je daar over tien jaar nog aan denkt.
Hoe zit dat hier bij andere katten die uit het asielkomen?
pi_120279363
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:03 schreef sylvesterrr het volgende:
Mijn katten zijn statisch geladen. Sinds ergens vorige week krijg ik regelmatig een schok wanneer ik hen aanraak. :') Komt dat door het koude weer?
Ik ben altijd behoorlijk statisch als ik bij ons van de bank af kom. Sophie is ook vaak statisch :P Dus soms kunnen we elkaar behoorlijk aantikken. Vooral dr oortjes :P
Er hangen hier al twee bakken aan de verwarming en staat ook nog een schaaltje op de vensterbank maar vooral vandaag is het erg. (Vandaag had mijn vriend er ook last van en die heeft het bijna nooit), echt het weer dus :P
pi_120279553
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:50 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Heb vanochtend wel mogen kijken van dr :) Heb haar rustig op dr rug gelegd en zelfs nog foto's kunnen maken. Het ligt er maar net aan hoe ze ligt of het rondom opgezet lijkt. De wond zelf is op sommige plekken al goed dicht en lijkt ergens een heel klein beetje open (daar steekt ook een stukje hechting uit) Verder ziet hij er al twee dagen hetzelfde uit. Is het niet rood, of warm. Trekt ze niet weg als je er aan voelt of rondom voelt en is ze enorm actief. Dus denk dat het wel goed gaat komen. Hou het nu gewoon ff goed in de gaten :)

Iets anders waar ik via facebook achterkwam. (Omdat ik het asiel had geliked waar Sophie vandaan komt) Blijkbaar houden zij de chipgegevens op hun naam. Aan de ene kant handig, aan de andere kant wist ik hier niks van. En wist dus ook niet dat als ik zou verhuizen ik dat aan hun moet doorgeven. En vraag me af of je daar over tien jaar nog aan denkt.
Hoe zit dat hier bij andere katten die uit het asielkomen?
Toen ik ze meenam werden ze in het asiel nog op mijn naam gezet, de chips. En daar kreeg ik per post een bevestiging van!
Be someone that makes you happy
pi_120279705
Ja, ik vind het ook een rare gang van zaken. Zeker omdat het helemaal niet gecommuniceerd is. Tis dat ik het nu toevallig via facebook lees. Het is mijn kat, dus ik wil die gegevens ook zelf beheren. Wat als ze bijv een brand krijgen, of een computercrash en alle gegevens weg zijn :?
pi_120279721
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:56 schreef Nallie het volgende:

[..]

Toen ik ze meenam werden ze in het asiel nog op mijn naam gezet, de chips. En daar kreeg ik per post een bevestiging van!
En daarnaast heb ik ook de inlogcodes om zelf mijn gegevens te veranderen als ik verhuis, de katten staan allemaal op mijn naam :)
pi_120279859
Hier staan btw ook altijd onbeperkt brokjes. Enige nadeel eraan is dat mevrouw altijd kieskeurig is met het onderste laagje. Gister dus expres laten staan tot ze hem leeg had voor ik hem weer aanvulde.

Als het schaaltje helemaal vol is zit er zo'n 150 gram in en daar doet ze drie dagen mee. Laatste tijd vul ik hem niet helemaal om bovengenoemd probleem van de oude brokjes :P
pi_120282201
ik heb van het asiel een foldertje meegekregen hoe ik de chipnummers zelf op mijn naam kon zetten.
asiel houd de chipnummers ook nog bij, makkelijk het geval dat een kat daar als vermist wordt binnengebracht. maar verder staat alles op mijn naam met mijn adresgegevens.
pi_120283975
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:00 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Oke :) Ik vind het alleen zo zielig :@ Zijn nu bijna een dag verder en net bij thuiskomt zit hij wederom achter de bank, onder de verwarming. In m'n middagpauze was ik ook even thuis en toen ik hem aaide knipperde hij wel met z'n ogen, niet bijten ofzo. Ook kan ik aan het zijn etensbakje zien dat hij iets, hoe weinig ook, heeft gegeten. Ik moet geduld hebben :)'
Jaa, tis ook sneu. -O- Maar tis wel logisch dat ie moet wennen aan z'n nieuwe omgeving en dat heeft tijd nodig.. Mijne kwam wel de 2e dag al knuffelen maar pas na een week was hij echt helemaal zn brutale, ontspannen zelf. :9
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_120287618
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:18 schreef loecje het volgende:
waarom vind de dierenarts dan dat je 4 tot 6x per dag moet voeren en niet de hele dag voer mag laten staan? met sommige dieetvoeren heeft dat een rede.

hier werkt altijd brokjes gewoon het beste.
alleen savonds als wij gaan eten worden de katen hier gek. dan krijgen ze namelijk versvoer(KVV). dan krijg ik niet eens de tijd om de bakjes rustig neer te zetten. liefst springen ze al omhoog als het bakje een cm of 50 van de grond af is (auw). en als ik de bakjes niet snel genoeg neerzet klimmen ze via mijn benen omhoog (auw auw)
iemand nog tips hoe ik dat iets rustiger kan laten verlopen?
ik heb al geprobeerd om ze af te leiden met speeltjes maar op een of andere manier hebben ze het door wanneer ik de bakjes pak en dan zijn speeltjes niet meer interessant.
niet eens echt vanwege het voer want dat is gewoon normaal, meer omdat het beter voor de kat is om in meerdere kleinere hoeveelheden op een dag te eten. enige wat we moeten doen is een soort poeder over zijn eten maar daarvoor maakt de hoeveelheid brokken niet uit (wel hoeveel poeder je gebruikt maar dat doe je dan maal vier)

en ElisaB. Na 3 weken nog steeds dagelijks overgeven vond ik wat veel worden en dan had hij echt kleine porties. nu sinds een paar dagen gewoon continue brokken en geen overgeven meer. zeker omdat we achter de ontsteking kwamen doordat hij niet meer at hou ik er nu extra rekening mee dat hij wel zijn hoeveelheden binnen krijgt want hij is al afgevallen en overgeven helpt daar niet echt bij.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  donderdag 13 december 2012 @ 22:51:02 #187
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_120287783
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:02 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hier staan btw ook altijd onbeperkt brokjes. Enige nadeel eraan is dat mevrouw altijd kieskeurig is met het onderste laagje. Gister dus expres laten staan tot ze hem leeg had voor ik hem weer aanvulde.

Als het schaaltje helemaal vol is zit er zo'n 150 gram in en daar doet ze drie dagen mee. Laatste tijd vul ik hem niet helemaal om bovengenoemd probleem van de oude brokjes :P
Tjah katten he, dat laatst restje is gewoon niet hetzelfde he :')
pi_120287949
hier eten ze ook kleine beetjes per dag terwijl er 24/7 brokjes staan. als dat voor jou katten ook werkt zou ik dat ook gewoon doen.
  donderdag 13 december 2012 @ 22:55:32 #189
104871 remlof
Europees federalist
pi_120287984
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:54 schreef loecje het volgende:
hier eten ze ook kleine beetjes per dag terwijl er 24/7 brokjes staan. als dat voor jou katten ook werkt zou ik dat ook gewoon doen.
Same here.
pi_120288906
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:54 schreef loecje het volgende:
hier eten ze ook kleine beetjes per dag terwijl er 24/7 brokjes staan. als dat voor jou katten ook werkt zou ik dat ook gewoon doen.
Hier werkt het niet omdat een van de twee net een hond is en alleen het blaffen niet heeft overgenomen maar dus wel de eetlust. Dus we geven nu drie keer per dag en blijven in de buurt zodat onze dame rustig kan eten en haar laatste tien brokjes kan laten liggen
pi_120292376
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:18 schreef loecje het volgende:

alleen savonds als wij gaan eten worden de katen hier gek. dan krijgen ze namelijk versvoer(KVV). dan krijg ik niet eens de tijd om de bakjes rustig neer te zetten. liefst springen ze al omhoog als het bakje een cm of 50 van de grond af is (auw). en als ik de bakjes niet snel genoeg neerzet klimmen ze via mijn benen omhoog (auw auw)
iemand nog tips hoe ik dat iets rustiger kan laten verlopen?
ik heb al geprobeerd om ze af te leiden met speeltjes maar op een of andere manier hebben ze het door wanneer ik de bakjes pak en dan zijn speeltjes niet meer interessant.
Dan zou ik de bakjes vullen, en vervolgens weer wegzetten dat ze er niet bij kunnen. Ze krijgen het pas als ze rustig zijn.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_120292433
Schatjes he? Echt die jonges kunnen weinig meer verkeer doen bij mij (naast het consequent zijn)
quote:
7s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:04 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

O+ O+ O+
pi_120294507
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:48 schreef Cindy1988 het volgende:
Toen ik zei dat ik geen voorstander ben van Royal canin was de DA wat verontwaardig. Ik zei dat er naar mijn mening veel onnodige dikmakende dingen in zitten maar hij vond het onzin en zei dat het m'n eigen besluit is en dat hij rc aanraad.
Dezelfde reactie als mijn dierenarts.... Volgens mij worden ze gesponsord door RC...

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:49 schreef loecje het volgende:
ik heb van het asiel een foldertje meegekregen hoe ik de chipnummers zelf op mijn naam kon zetten.
asiel houd de chipnummers ook nog bij, makkelijk het geval dat een kat daar als vermist wordt binnengebracht. maar verder staat alles op mijn naam met mijn adresgegevens.
De ene kat staat wel op onze naam, de andere volgens mij niet... Maar ik zou niet eens weten hoe ik dat kan controleren!

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:18 schreef loecje het volgende:
alleen savonds als wij gaan eten worden de katen hier gek. dan krijgen ze namelijk versvoer(KVV). dan krijg ik niet eens de tijd om de bakjes rustig neer te zetten. liefst springen ze al omhoog als het bakje een cm of 50 van de grond af is (auw). en als ik de bakjes niet snel genoeg neerzet klimmen ze via mijn benen omhoog (auw auw)
iemand nog tips hoe ik dat iets rustiger kan laten verlopen?
ik heb al geprobeerd om ze af te leiden met speeltjes maar op een of andere manier hebben ze het door wanneer ik de bakjes pak en dan zijn speeltjes niet meer interessant.
Ik had geen verstand van katten toen ik mijn eerste kat kreeg, wel van honden. Dus ik heb mijn kat net zo behandeld als dat ik een hond zou behandelen. Eerst netjes zitten voordat je eten krijgt... En het werkt ook nog :P Ik doe dat ook met de brokjes, eerst netjes afwachten, dan pas gaan de brokjes in de bak.
  vrijdag 14 december 2012 @ 08:48:31 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120294571
Het chipnummer van je kat staat bij een van de databanken geregistreerd.

Hier kun je uitzoeken bij welke databank. http://www.chipnummer.nl/(...)-over-chipnummer.htm

Daarna zou je op de site van de betreffende databank je gegevens moeten kunnen vinden en wijzigen.

Het nummer van de chip staat in het dierenpaspoort. Mocht je dat nou niet (meer) hebben, dan kan de dierenarts het nummer voor je uitlezen bij een dierenartsbezoek.
The love you take is equal to the love you make.
pi_120294742
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 01:03 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

Dan zou ik de bakjes vullen, en vervolgens weer wegzetten dat ze er niet bij kunnen. Ze krijgen het pas als ze rustig zijn.
dat gebeurd nu altijd al. het voer moet namelijk eerst ontdooien dus het staat al in 2 bakjes.
op een of andere manier hebben ze direct door als ik de bakjes pak. maakt niet uit waar ik de bakjes vandaan haal.
ook weer terug zettn als ze hyper worden werkt tijdelijk. maar zodra ik de bakjes weer pak is er hetzelfde.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik had geen verstand van katten toen ik mijn eerste kat kreeg, wel van honden. Dus ik heb mijn kat net zo behandeld als dat ik een hond zou behandelen. Eerst netjes zitten voordat je eten krijgt... En het werkt ook nog :P Ik doe dat ook met de brokjes, eerst netjes afwachten, dan pas gaan de brokjes in de bak.
hoe heb je ze dat geleerd? dat zou ik hier ook wel willen.
met een hond dat wel altijd gelukt. maar een kat laten zitten, zeker hyperactief kittens is nog niet zo makkelijk.

zou ik dat nu nog kunnen trainen? met dezelfde bakjes als anders maar dan met een snoepje of niets erin of zoiets?
pi_120294925
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:00 schreef loecje het volgende:

hoe heb je ze dat geleerd? dat zou ik hier ook wel willen.
met een hond dat wel altijd gelukt. maar een kat laten zitten, zeker hyperactief kittens is nog niet zo makkelijk.

zou ik dat nu nog kunnen trainen? met dezelfde bakjes als anders maar dan met een snoepje of niets erin of zoiets?
Mijn katten waren 1 en 3 toen ik ze kreeg (mijn eerste kat was de kat van m'n moeder en dat was een zeer goed opgevoede kat dus daar hoefde ik niet veel voor te doen)
En hoe? met heel veel engelen geduld. En je hart hard maken... En dat laatste is het moeilijkst! Vooral al ze zo zielig gaan miauwen.... Omdraaien, doen alsof je weg loopt.... Het duurde wel iets langer dan bij een hond... (eigenwijze monsters...)
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:14:28 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120294985
Ik zou dat dus nooit doen, een kat proberen af te richten zoals je met een hond doet. Dan nam ik wel een hond. Ik hou juist van het eigenzinnige van een kat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_120295001
zielig miauwen kan ik nu ook vrij goed negeren.als ik sta te koken komt er ook 1 staan miauwen en dat negeer ik eigenlijk ook altijd. de ander miauwt zonder geluid, dus dat is nog makkelijk te negeren. haha

maar verder nog tip? gewoon steeds de bakjes pakken en weer terug zetten zodra ze hyper worden en dat volhouden?
zitten hoeft van mij niet dat vind ik ook meer iets voor een hond. maar zou wel fijn zijn als ze iets rustiger blijven totdat het bakje op de grond staat en dan beide naar hun eigen bakje gaan.
dat laatste is al redelijk gelukt. in het begin vlogen ze beide op hetzelfde bakje af en moest ik er 1 oppakken om bij het andere bakje te zetten.
pi_120295053
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:14 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou dat dus nooit doen, een kat proberen af te richten zoals je met een hond doet. Dan nam ik wel een hond. Ik hou juist van het eigenzinnige van een kat.
eigenzinnig is juist leuk :)
maar de bakjes veilig (zonder krassen) neer kunnen zetten is ook fijn. voor mezelf maakt dat me nog niet zoveel uit. maar mochten we op vakantie gaan hoop ik dat de oppas ook versvoer wil geven. als de katten dan zo reageren ben ik bang dat oppas geen versvoer wil geven.
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:24:40 #200
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120295191
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:17 schreef loecje het volgende:

[..]

eigenzinnig is juist leuk :)
maar de bakjes veilig (zonder krassen) neer kunnen zetten is ook fijn. voor mezelf maakt dat me nog niet zoveel uit. maar mochten we op vakantie gaan hoop ik dat de oppas ook versvoer wil geven. als de katten dan zo reageren ben ik bang dat oppas geen versvoer wil geven.
Ach, is het zo erg om een kat op te tillen en bij een ander bakje te zetten, denk ik dan.

Ik vind het zulk natuurlijk gedrag dat een beest direct op eten afgaat!
The love you take is equal to the love you make.
pi_120295365
nee het optillen van een kat is niet erg.
maar het niet rustig neer kunnen zetten van de bakjes wel vervelend. voor mezelf maakt het niet zoveel uit maar ik denk ook verder vooruit naar eventuele oppas tijdens vakanties, ziekenhuisopname enz...

zoals ik al zei, als de bakje 50cm boven de grond zijn wordt er al naar de bakjes gesprongen. dan heb je dus de nagels in je armen staan. en als ik de bakjes niet snel genoeg neer zet is er altijd wel een die op het idee komt om via mijn benen omhoog te klimmen.
Het zou fijner zijn als ik de bakjes rustig kan neerzetten. daarna mogen ze direct op het eten afgaan want daar is idd niets mis mee. ze vinden het voer duidelijk erg lekker.
pi_120295372
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:17 schreef loecje het volgende:

[..]

eigenzinnig is juist leuk :)
maar de bakjes veilig (zonder krassen) neer kunnen zetten is ook fijn. voor mezelf maakt dat me nog niet zoveel uit. maar mochten we op vakantie gaan hoop ik dat de oppas ook versvoer wil geven. als de katten dan zo reageren ben ik bang dat oppas geen versvoer wil geven.
Zitten heb ik ze niet echt aangeleerd, ik denk dat dat komt omdat ik de bakken wat hoger heb staan. Maar wel dat ze even wachten totdat ik de bak neergezet heb. Ik zet hem pas neer als ze rustig zijn en niet eerder.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:14 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou dat dus nooit doen, een kat proberen af te richten zoals je met een hond doet. Dan nam ik wel een hond. Ik hou juist van het eigenzinnige van een kat.
Ook een kat moet een aantal basis dingen kunnen. Zoals veilig eten kunnen neerzetten, maar ook gekamd worden en hun voetjes controleren. En natuurlijk kusjes geven! Maar niet dingen als naar hun mand gaan, naast lopen, etc...
pi_120295455
sommige dingen leren katten ook vanzelf.

mijn kat apporteert :X

dat is niet iet wat ik ze heb geleerd. er is 1 speeltje , een boink, waar ze beide graag mee spelen. vooral het speeltje weggooien en er dan achteraan rennen is leuk. 1 van de kittens heeft nu blijkbaar gemerkt dat ik het speeltje weer weggooi als hij het bij mij brengt.
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:37:52 #204
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120295482
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:32 schreef Sweetpea8472 het volgende:


[..]

Ook een kat moet een aantal basis dingen kunnen. Zoals veilig eten kunnen neerzetten, maar ook gekamd worden en hun voetjes controleren. En natuurlijk kusjes geven! Maar niet dingen als naar hun mand gaan, naast lopen, etc...
Ik heb weinig hondenmens in mij, laat ik dat zeggen. En omdat jij dat meer bent, zijn onze perspectieven gewoon verschillend. Jouw 'moet' deel ik niet. Al was het maar omdat ik een paar traumakatten heb (gehad) uit het asiel en die ga je echt niet forceren om gekamd te worden en voetjes te controleren. Kortharigen hoef je gelukkig niet te kammen, die kunnen prima zelf hun vacht onderhouden. En ik zou niet eens weten waar ik de voetjes op zou moeten controleren. :@ :D
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:38:00 #205
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120295483
Een kat leert waar hij zin in heeft, maar is van nature niet (zoals een hond) geneigd en bereid om braaf en volgzaam te zijn. Afdwingen heeft verdomd weinig zin.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:40:42 #206
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120295534
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:37 schreef Lienekien het volgende:
En ik zou niet eens weten waar ik de voetjes op zou moeten controleren. :@ :D
Of alle tenen er nog aanzitten ^O^

Ik deel je mening. Je kunt proberen een kat zo gek te krijgen iets te doen of te laten, maar daar moet je echt vroeg voor opstaan. En áls ze al iets willen veranderen voor je, dan alleen als het ze uitkomt. Dat is meestal precies op de momenten dat het niet hoeft :')

Er is één ding dat ik ze steeds allemaal leer (of probeer te leren): als ik fluit, dan kom je naar huis. Dat doen ze dan ook braaf. Niet om mij een plezier te doen, maar omdat ze hebben ontdekt dat er na het fluiten áltijd eten is.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120295922
ik probeer ze wel aan dingen te laten wennen maar dat is in mijn ogen iets anders dan africhten zoals een hond.
ik laat ze wennen aan de normale dingen in het huishouden; wasmachine, stofzuiger enz. en dingen die handig kunnen zijn met de verzorging: borstelen, de reismand en idd komen als ik roep, enzovoort.
Het is niet dat het moet. als ze geen zin hebben gebeurt het gewoon niet. maar ze zijn nu nog jong en leren daardoor nog makkelijk dat deze dingen niet eng zijn. met een getraumatiseerden kat is dat al een heel ander verhaal.

verder ben ik ook helemaal niet van de regeltjes. ze mogen hier vrijwel alles. alleen niet op het aanrecht (wat ze nog niet kunnen), snachts niet in de slaapkamer en niet op tafel als wij aan het eten zijn.
pi_120295990
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:48 schreef Cindy1988 het volgende:

Toen ik zei dat ik geen voorstander ben van Royal canin was de DA wat verontwaardig. Ik zei dat er naar mijn mening veel onnodige dikmakende dingen in zitten maar hij vond het onzin en zei dat het m'n eigen besluit is en dat hij rc aanraad.
Ja het is natuurlijk wel zo dat de dierenarts er wat aan verdient als hij je RC verkoopt.. Er zijn volgens mij nog wel andere merken met 'blaasgruis-voer' die je kunt proberen, zoals bijv. Sanabelle, Hills (zal ongeveer net zo duur zijn), Purina One.. (deze zijn dan op Zooplus te vinden).

Het is ook maar net waar de kat het goed op doet. Ik heb zelf nog Sanabelle Sensitive geprobeerd, maar die vond ze én niet lekker én ik zag geen verbetering. Dus uiteindelijk toch maar RC geworden, daar doet ze het dan weer super op (al ben ik zelf dus ook geen fan).

Edit: RC Urinary is zo te zien ook te vinden op Zooplus, mocht je er toch voor kiezen, misschien is het hier wel goedkoper dan bij je DA?

Ik zou er toch wel een beetje mee uitkijken, want ik begrijp nu dat er zowel preventief als gruisoplossend voer bestaat..
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:06:16 #209
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120296120
Ik zou bij blaasgruis pas gaan experimenteren als het gruis onder controle is. Neem vanme aan dat je niet zit te wachten op de gevolgen van blaasgruis dat maar door blijft sudderen. De kosten van het juiste voer op dit moment vallen in het niet bij de kosten van de eventuele gevolgen als je nu niet doorpakt.

Een tip: probeer de kat een beetje extra te laten drinken (scheutjes water door natvoer, soepje trekken van geweekte brokjes, etc).
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:08:19 #210
92409 Twinky
Little star.
pi_120296171
mijn kat heeft ook een aantal dingen geleerd, omdat het mij op een gegeven moment duidelijk was dat hij niet liever zou worden als ik niet de baas was. Hij krijste tegen mij, poepte overal enzo.

Toen heb ik hem geleerd dat hij niet op het aanrecht mag (en dat was hardhandig, anders deed hij het weer). Hij mag niet aan de voordeur krabben (als het even kon gooide ik iets die kant op als hij dat deed) en het belangrijkste: hij moet komen als ik hem roep.
Ik wist dat hij dat kon, want hij deed het 2/3 van de tijd, en het was irritant als hij buiten op de binnenplaats was en ik wegmoest, en ik hem dan nog moest zoeken. Dus toen die regel was ontstaan moest hij komen als ik hem riep, anders zou ik hem vinden en ging hij aan zijn nekvel mee naar binnen. En dat vindt hij zo vreselijk dat hij de hele buurt bij elkaar krijst.
Elke 3 of 4 maanden heeft hij weer een keertje dat hij niet komt, en zo boevig naar me staat te kijken, en dan gaat hij gewoon aan zijn nekvel naar binnen, en dan luistert hij weer.

Ik denk dat het voor een buitenstaander heel gemeen over kan komen (kan ook komen door de sirenes die meneer aanzet als ik hem in zijn nekvel optil), maar hij wordt er ontzettend relaxed en gelukkig van. Ik ben hier gewoon de baas, en hij mag absoluut verzoeken doen (mauwen om de deur open te maken) maar er wordt niks geeist (bij krijsen draai ik me om en heeft hij zijn kans gehad). En het wordt allemaal steeds duidelijker, en fijner voor hem dat hij niet de hele boel onder controle hoeft te houden.
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:10:50 #211
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120296227
Een volwassen kat bij de nekvel optillen is een slecht idee. Maar verder zie ik het voor me en moet ik erom lachen: yups, dát zijn katten :D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120296232
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:06 schreef ElisaB het volgende:
Ik zou bij blaasgruis pas gaan experimenteren als het gruis onder controle is. Neem vanme aan dat je niet zit te wachten op de gevolgen van blaasgruis dat maar door blijft sudderen. De kosten van het juiste voer op dit moment vallen in het niet bij de kosten van de eventuele gevolgen als je nu niet doorpakt.

Een tip: probeer de kat een beetje extra te laten drinken (scheutjes water door natvoer, soepje trekken van geweekte brokjes, etc).
Ik las net inderdaad over de verschillende types voer bij blaasgruis, dan zou ik denk ik in eerste instantie toch vertrouwen op het advies van de DA. Het is wel aan de prijs (ik betaal 25 euro voor 2kg RC Intestinal, waar ik dan wel weer meer dan een maand mee doe), maar dat is premium voer sowieso wel.
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:14:01 #213
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120296316
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:10 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

Ik las net inderdaad over de verschillende types voer bij blaasgruis, dan zou ik denk ik in eerste instantie toch vertrouwen op het advies van de DA. Het is wel aan de prijs (ik betaal 25 euro voor 2kg RC Intestinal, waar ik dan wel weer meer dan een maand mee doe), maar dat is premium voer sowieso wel.
Sowieso heb je blaasgruis-oplossend en blaasgruis-voorkomend (heb ik me laten vertellen). Je begint met het een en gaat daarna over op het andere. Zaak is in elk geval dat peos er zo snel mogelijk vanaf komt, voor er ernstigere problemen ontstaan.

Wij hebben / hadden er drie met blaasproblemen, dus alle gelegenheid om ervaring op te doen :')
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:17:40 #214
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120296413
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:14 schreef ElisaB het volgende:
Wij hebben / hadden er drie met blaasproblemen
Korte toelichting, want dit ziet er vrij dramatisch uit :X

We hebben er 12 gehad in de afgelopen 20 jaar. In wisselende hoeveelheden en samenstellingen. In elk geval had mijn oude kater erg veel last van blaasgruis. Dat is niet op tijd ontdekt en heeft o.a. geleid tot een penisamputatie. Afdoende, maar wel zielig. Inmiddels is hij op 20+-jarige leeftijd overleden.

We hebben nu nog 7 katten, waarvan eentje die bij stress blaasontsteking krijgt en eentje met aanleg voor gruis (en daar dan blaasontsteking van krijgt). Alle 7 krijgen bij ons dus voornamelijk Urinary (brokjes).
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:23:33 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120296538
Zo zie je maar weer dat katten nog flink kunnen verschillen en dat er nooit één goede aanpak is voor allemaal. :)

Mijn visie is: grotendeels uitgaan van de kat zelf en minimaal regels opleggen. Maar bij een nieuwe kat zou dat ook anders kunnen zijn.

De kat die we nu hebben, is wel een verhaal apart. We kunnen haar bijv. niet oppakken, maar ze gaat nooit ons tuintje uit, dus dat is weer heel gemakkelijk. Ze heeft een soort afwijking waardoor ze niet eens op het aanrecht zou kunnen springen, dus zoiets hoef je niet te verbieden. Als je zou laten blijken dat ze iets niet mag of niet goed doet, zou ze je met grote, gekwetste ogen aankijken. Dus we zijn meestal heel lief en toegeeflijk. O+
The love you take is equal to the love you make.
pi_120297448
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb weinig hondenmens in mij, laat ik dat zeggen. En omdat jij dat meer bent, zijn onze perspectieven gewoon verschillend. Jouw 'moet' deel ik niet. Al was het maar omdat ik een paar traumakatten heb (gehad) uit het asiel en die ga je echt niet forceren om gekamd te worden en voetjes te controleren. Kortharigen hoef je gelukkig niet te kammen, die kunnen prima zelf hun vacht onderhouden. En ik zou niet eens weten waar ik de voetjes op zou moeten controleren. :@ :D
Trainen is anders dan africhten... Training zie ik als iets afleren zodat hij iets niet doet als jij niet wilt dat hij dat doet, en africhten zie ik als iets aanleren zodat hij iets doet als jij wilt dat hij dat doet. Alleen dat kusjes gegeven is iets wat ik de ene kat aangeleerd heb. Maar hij vindt het ook niet erg om z'n gezicht dicht bij die van jou te houden. De andere trekt zich terug als je je gezicht te dicht bij z'n koppie houdt.

En als je net als ik op de Groninger klei woont, is het wel handig als je (zeker in dit jaargetijde) even kussentjes controleert. Die klei plakt vreselijk en kan heel hard worden. En soms zit het zo om de nageltjes heen, dat deze niet meer terug kan in de schede. Dus zeker als het een tijdje vies weer is geweest en de katten zijn binnen, kijk ik altijd even of er geen brokjes klei tussen de kussentjes zitten of om de nageltjes heen gevouwen.

En dat kammen... We hadden afgelopen maand een heleboel vlooien (waarschijnlijk omdat die Rooie zo vreselijk ziek was). En dan moet je echt wel gaan kammen, ook bij kortharigen.
pi_120297680
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:03 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

En dat kammen... We hadden afgelopen maand een heleboel vlooien (waarschijnlijk omdat die Rooie zo vreselijk ziek was). En dan moet je echt wel gaan kammen, ook bij kortharigen.
Ik heb ook een kortharige kat, maar met een vrij dikke dichte vacht, en die moet ik inderdaad wel kammen hoor. Misschien niet perse iedere week, maar toch wel regelmatig. Toen ik haar net kreeg had ze wel wat klitjes hier en daar. Gelukkig vind ze het ook nog eens heerlijk, anders zou het toch wel minder vaak voorkomen.
Pootjes controleren doe ik ook, toen ze bij ons kwam had ze ook nog een veel te lange nagel die half in haar kussentje aan het groeien was :{

[ Bericht 2% gewijzigd door snkr-xxx op 14-12-2012 11:18:31 ]
pi_120300383
Mijn kat is sinds vorige week op dieet. Hij mag van de dierenarts 45 gram brokjes per dag, zodat hij een beetje afvalt, en dan als hij weer 'goed' is mag hij meer. Nou merk ik dat hij het wel een enorme ommekeer vindt van altijd onbeperkt brokjes naar kleine porties en hij zeurt veel.

Zeg me alsjeblieft dat het snel overgaat, want ik vind het zo zielig! Ik weeg 's ochtends 45 gram af in een bakje en geef hem dat dat in kleine beetjes gedurende de dag zodat hij niet alles in 1x op eet, maar volgens mij heeft hij echt nog honger!
pi_120300727
Waarom bouw je het niet langzaam af dan?
pi_120300880
Ik heb een van de twee kattenbakken weggehaald. Een van de bakken werd toch maar sporadisch gebruikt.

In de woonkamer heb ik twee HOL Opbergtafels van IKEA. In beide had ik een kattenbak. Nu heb ik een van de opbergtafels omgetoverd tot eethuis. :+ Ben benieuwd hoe ze erop reageren.
pi_120301557
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:46 schreef Zeester het volgende:
Mijn kat is sinds vorige week op dieet. Hij mag van de dierenarts 45 gram brokjes per dag, zodat hij een beetje afvalt, en dan als hij weer 'goed' is mag hij meer. Nou merk ik dat hij het wel een enorme ommekeer vindt van altijd onbeperkt brokjes naar kleine porties en hij zeurt veel.

Zeg me alsjeblieft dat het snel overgaat, want ik vind het zo zielig! Ik weeg 's ochtends 45 gram af in een bakje en geef hem dat dat in kleine beetjes gedurende de dag zodat hij niet alles in 1x op eet, maar volgens mij heeft hij echt nog honger!
Hoeveel gram kreeg ie eerst ongeveer? Als er een groot verschil in zit zou ik het denk ik ook in een week (of 2) afbouwen. En hij zal ook wel moeten wennen aan het feit dat niet altijd kan eten wanneer het hem uitkomt ;)
pi_120305299
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:59 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja, ik vind het ook een rare gang van zaken. Zeker omdat het helemaal niet gecommuniceerd is. Tis dat ik het nu toevallig via facebook lees. Het is mijn kat, dus ik wil die gegevens ook zelf beheren. Wat als ze bijv een brand krijgen, of een computercrash en alle gegevens weg zijn :?
Kan je zelf omzetten: https://ndgnl.secure.is.nl/pufReg.php?mut=1&ln=nl

Edit, ik had deze post gemist:

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:48 schreef Lienekien het volgende:
Het chipnummer van je kat staat bij een van de databanken geregistreerd.

Hier kun je uitzoeken bij welke databank. http://www.chipnummer.nl/(...)-over-chipnummer.htm

Daarna zou je op de site van de betreffende databank je gegevens moeten kunnen vinden en wijzigen.

Het nummer van de chip staat in het dierenpaspoort. Mocht je dat nou niet (meer) hebben, dan kan de dierenarts het nummer voor je uitlezen bij een dierenartsbezoek.


[ Bericht 35% gewijzigd door Goudvis87 op 14-12-2012 15:53:36 ]
pi_120305378
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:10 schreef ElisaB het volgende:
Een volwassen kat bij de nekvel optillen is een slecht idee. Maar verder zie ik het voor me en moet ik erom lachen: yups, dát zijn katten :D
Ik pak mijn kat wel bij zijn nekvel. Het doet 'm geen pijn en als ik hem wel verkeerd beet heb dan laat ie dat luidruchtig weten en dan verander ik mijn greep meteen. Het is de enige manier om hem in zijn reismandje te krijgen, en hij wordt er ook rustig van bij stress.

Ik ondersteun trouwens wel, als ik hem eenmaal vast heb. Hij bungelt niet.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:27:52 #224
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120305660
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:20 schreef skunkasaur het volgende:

Ik ondersteun trouwens wel, als ik hem eenmaal vast heb. Hij bungelt niet.
Dat scheelt al stukken!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120307358
Ik ga vanavond rond 6 uur weg, een weekend. Mijn vriend komt pas morgenavond rond 8 uur thuis van zijn werk, hij is vrachtwagenchauffeur. Dus mijn kat zit zeker 24 uur alleen. Ik zet 2 bakken voer en 2 bakken water neer, maar is dit niet heel zielig?
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  vrijdag 14 december 2012 @ 17:15:56 #226
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120309495
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:11 schreef Speedfight het volgende:
Ik ga vanavond rond 6 uur weg, een weekend. Mijn vriend komt pas morgenavond rond 8 uur thuis van zijn werk, hij is vrachtwagenchauffeur. Dus mijn kat zit zeker 24 uur alleen. Ik zet 2 bakken voer en 2 bakken water neer, maar is dit niet heel zielig?
Hartstikke zielig maar valt er iets aan te doen?
zolang je kat eten en (belangrijker!) drinken heeft overleeft ie het wel :)
gewoon als je weer terugbent extra aandacht geven en evt een speciaal bakje natvoer als traktatie, Gourmet Diamant ofzo.
pi_120311949
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:06 schreef ElisaB het volgende:
Ik zou bij blaasgruis pas gaan experimenteren als het gruis onder controle is. Neem vanme aan dat je niet zit te wachten op de gevolgen van blaasgruis dat maar door blijft sudderen. De kosten van het juiste voer op dit moment vallen in het niet bij de kosten van de eventuele gevolgen als je nu niet doorpakt.

Een tip: probeer de kat een beetje extra te laten drinken (scheutjes water door natvoer, soepje trekken van geweekte brokjes, etc).
Dank voor de tip, ga ik zeker proberen. Ook kreeg ik de tip azijn over het eten te doen, vond de DA opzich ook wel een goede (als extra hulpmiddel dan).

Ja zijn idd twee soorten voer van rc. Hij moet nu 6 weken voer om het tegen te gaan en zou dan de rest van z'n leven (!!!) volgens de DA voorkomend voer moeten krijgen
  vrijdag 14 december 2012 @ 18:31:54 #228
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120312080
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:27 schreef Cindy1988 het volgende:
Dank voor de tip, ga ik zeker proberen. Ook kreeg ik de tip azijn over het eten te doen, vond de DA opzich ook wel een goede (als extra hulpmiddel dan).
Ik moet zien of ie het dan nog wil eten _O-
quote:
Ja zijn idd twee soorten voer van rc. Hij moet nu 6 weken voer om het tegen te gaan en zou dan de rest van z'n leven (!!!) volgens de DA voorkomend voer moeten krijgen
Hier is het niet anders. Nog een goed tip: koop GROTE zakken. Die zijn verhoudingsgewijs al een stuk goedkoper. Haal eruit wat je nodig hebt en doe de zak weer goed dicht.

En google even een beetje; er zijn best DA's waar het goedkoper is ;)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120312676
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:31 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik moet zien of ie het dan nog wil eten _O-

[..]

Hier is het niet anders. Nog een goed tip: koop GROTE zakken. Die zijn verhoudingsgewijs al een stuk goedkoper. Haal eruit wat je nodig hebt en doe de zak weer goed dicht.

En google even een beetje; er zijn best DA's waar het goedkoper is ;)
Eerst maar kijken of hij rc überhaupt gaat eten, volgens m'n vriend heeft hij vanmorgen maar 1 hap genomen :'(
  vrijdag 14 december 2012 @ 18:48:59 #230
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120312701
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:48 schreef Cindy1988 het volgende:
Eerst maar kijken of hij rc überhaupt gaat eten, volgens m'n vriend heeft hij vanmorgen maar 1 hap genomen :(
Er zijn ook nog andere merken. Hier verslinden ze ze :Y

Hou vol; alles zal goedkomen :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120312814
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:48 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Er zijn ook nog andere merken. Hier verslinden ze ze :Y

Hou vol; alles zal goedkomen :)
Ja dat geloof ik ook wel, het valt me alleen zwaar omdat het zo snel na dat gedoe met m'n Abby is. Haar hebben we toen 3 maanden insuline gespoten en hebben haar uiteindelijk moeten laten inslapen (1 jaar geworden). Dat was m'n knuffelpoesje.

Vonden het zielig dat Boendy toen alleen was dus naar stichting WeBa gegaan en daar bandit gehaald. Ik ben helemaal weg van m'n mannetje en nu dit :s
  Moderator vrijdag 14 december 2012 @ 19:29:52 #232
184769 crew  Deisyy
pi_120314214
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:52 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Ja dat geloof ik ook wel, het valt me alleen zwaar omdat het zo snel na dat gedoe met m'n Abby is. Haar hebben we toen 3 maanden insuline gespoten en hebben haar uiteindelijk moeten laten inslapen (1 jaar geworden). Dat was m'n knuffelpoesje.

Vonden het zielig dat Boendy toen alleen was dus naar stichting WeBa gegaan en daar bandit gehaald. Ik ben helemaal weg van m'n mannetje en nu dit :s
Mijn 2 katten hebben ook blaasgruis, één van hen heeft vorig jaar een penisamputatie gehad en daarna is het eigenlijk alleen maar beter gegaan. Natuurlijk is het jammer en sneu als je katten blaasgruis hebben, maar met de juiste voeding merk je er verder niets van.

Voor mijn 2 katten bestel ik de Hills c/d bij Broekhuizen , dan ben je voor 10 kg. 8 euro per kg kwijt. Voordeliger heb ik het niet kunnen vinden.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_120316094
Onze kat had ook blaasgruis, hij is er gewoon 19 mee geworden O+ Met het juiste voer heeft hij nooit ergens last van gehad. Het was alleen lastig als hij bij andere huizen naar binnen ging en het voer van andere katten ging eten..
pi_120316422
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:09 schreef fh101 het volgende:
Onze kat had ook blaasgruis, hij is er gewoon 19 mee geworden O+ Met het juiste voer heeft hij nooit ergens last van gehad. Het was alleen lastig als hij bij andere huizen naar binnen ging en het voer van andere katten ging eten..
Het is gelukkig een binnenkat dus dat scheelt alleen beetje lastig de twee hier apart te voeren
pi_120316968
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:15 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Het is gelukkig een binnenkat dus dat scheelt alleen beetje lastig de twee hier apart te voeren
Het kost je alleen meer tijd en moeite, gaat wel lukken toch. Succes
  vrijdag 14 december 2012 @ 21:03:41 #236
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120319208
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:15 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Het is gelukkig een binnenkat dus dat scheelt alleen beetje lastig de twee hier apart te voeren
Geef ze allebei het zelfde: het is kwalitatief goed voer, de tweede krijgt dan waarschijnlijk ook geen blaasproblemen én bij veel katten gaan ook de poep & pies er veel minder van stinken (en dat scheelt een slok op een borrel aan kattenbakkorrels) :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120319436
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:03 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Geef ze allebei het zelfde: het is kwalitatief goed voer, de tweede krijgt dan waarschijnlijk ook geen blaasproblemen én bij veel katten gaan ook de poep & pies er veel minder van stinken (en dat scheelt een slok op een borrel aan kattenbakkorrels) :)
Dat was juist iets wat de DA me afrade op de waarom ben ik eigenlijk niet echt ingegaan daar ik al blij was maar voor 1 kat duur voer moest kopen
  vrijdag 14 december 2012 @ 21:09:36 #238
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120319532
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:07 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Dat was juist iets wat de DA me afrade op de waarom ben ik eigenlijk niet echt ingegaan daar ik al blij was maar voor 1 kat duur voer moest kopen
Ow, dan moet je doen wat de DA zegt!

Overigens: de SD mochten ze bij mij ook niet allemaal. De CD en Urinary eten ze al jaren en jaren :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120332681
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:09 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ow, dan moet je doen wat de DA zegt!

Overigens: de SD mochten ze bij mij ook niet allemaal. De CD en Urinary eten ze al jaren en jaren :)
Waar is rc urinary nog meer te halen? Mijn DA is vandaag dicht en proefzakjes gaan toch wat harder dan verwacht
pi_120333441
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 06:54 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Waar is rc urinary nog meer te halen? Mijn DA is vandaag dicht en proefzakjes gaan toch wat harder dan verwacht
Ik heb het alleen bij DA's gezien, bij het asiel hier en in enkele webshops. Ik geloof dat gewone dierenwinkels de specialere voeren van RC ook niet mogen verkopen? Ik weet niet waarom je niet meteen een grotere zak hebt meegekregen maar de DA's hier hebben dit soort voeren allemaal op voorraad (de hele grote zakken niet), dus ik zou gewoon even een andere DA bellen en het daar halen :)
pi_120334398
Weet iemand waar je sanabelle no grain in Arnhem kunt krijgen? Zooplus heeft al een week niet geleverd, stomme PostNL
  zaterdag 15 december 2012 @ 12:11:50 #242
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120335559
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 09:57 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik heb het alleen bij DA's gezien, bij het asiel hier en in enkele webshops. Ik geloof dat gewone dierenwinkels de specialere voeren van RC ook niet mogen verkopen? Ik weet niet waarom je niet meteen een grotere zak hebt meegekregen maar de DA's hier hebben dit soort voeren allemaal op voorraad (de hele grote zakken niet), dus ik zou gewoon even een andere DA bellen en het daar halen :)
Dit dus :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120336242
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:07 schreef Goudvis87 het volgende:
Weet iemand waar je sanabelle no grain in Arnhem kunt krijgen? Zooplus heeft al een week niet geleverd, stomme PostNL
Eergisteren 2x10kg besteld bij zooplus en gisteren ontvangen. *) Als je geen haast hebt, dan mag je volgende week donderdag (dan ben ik op school in Arnhem) wel een van de zakken van me overnemen.

In de winkel zie ik vaak alleen merken zoals RC, Whiskas, huismerk e.d. Sanabelle heb ik nooit gezien.
pi_120337105
Echt meerdere DA's gebeld, alles is dicht!!! Ben ondertussen aan het werk en probeer het allemaal maar te regelen....
pi_120345448
Mocht je toevallig in de buurt van Amsterdam wonen of zijn dan weet ik wel een winkel die de wat specialere merken verkoopt (Porta, Sanabelle, Schesir, Almo, Orijen etc en ook bijv. Carnibest en Tinlo). Maar of ze dieetvoer verkopen weet ik niet..

De winkel heet 4Cats en zit op 't Waterlooplein. http://www.4cats.nu/
pi_120345996
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:48 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Eerst maar kijken of hij rc überhaupt gaat eten, volgens m'n vriend heeft hij vanmorgen maar 1 hap genomen :'(
Wij hebben ook een blaasgruiskat, we kregen het niet onder controle met Royal Canin Urinary en hebben toen Hills gegeven om het weg te krijgen en onder controle houden doen we nu wel met Royal Canin en we mengen het nu sinds een tijdje met Orijen zodat de poezels samen kunnen eten.

Wij kopen de grootste zakken die er zijn, in Nederland 9 kilo voor ¤63,-
pi_120346181
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:08 schreef Twinky het volgende:
mijn kat heeft ook een aantal dingen geleerd, omdat het mij op een gegeven moment duidelijk was dat hij niet liever zou worden als ik niet de baas was. Hij krijste tegen mij, poepte overal enzo.

Toen heb ik hem geleerd dat hij niet op het aanrecht mag (en dat was hardhandig, anders deed hij het weer). Hij mag niet aan de voordeur krabben (als het even kon gooide ik iets die kant op als hij dat deed) en het belangrijkste: hij moet komen als ik hem roep.
Ik wist dat hij dat kon, want hij deed het 2/3 van de tijd, en het was irritant als hij buiten op de binnenplaats was en ik wegmoest, en ik hem dan nog moest zoeken. Dus toen die regel was ontstaan moest hij komen als ik hem riep, anders zou ik hem vinden en ging hij aan zijn nekvel mee naar binnen. En dat vindt hij zo vreselijk dat hij de hele buurt bij elkaar krijst.
Elke 3 of 4 maanden heeft hij weer een keertje dat hij niet komt, en zo boevig naar me staat te kijken, en dan gaat hij gewoon aan zijn nekvel naar binnen, en dan luistert hij weer.

Ik denk dat het voor een buitenstaander heel gemeen over kan komen (kan ook komen door de sirenes die meneer aanzet als ik hem in zijn nekvel optil), maar hij wordt er ontzettend relaxed en gelukkig van. Ik ben hier gewoon de baas, en hij mag absoluut verzoeken doen (mauwen om de deur open te maken) maar er wordt niks geeist (bij krijsen draai ik me om en heeft hij zijn kans gehad). En het wordt allemaal steeds duidelijker, en fijner voor hem dat hij niet de hele boel onder controle hoeft te houden.
_O-

Ik heb er hier ook één die een hele strakke hand nodig gehad heeft :Y Je handen openkrabben bij het eten geven en het eten de hele keuken doormeppen, vreselijk dominant zijn naar de andere kat toe, alles slopen wat in haar op kwam (nog is het behang niet veilig, maar binnenkort stuc ik alle muren en dan wil ik het haar nog wel eens zien proberen :+ ) en uithalen wanneer het haar uitkwam. Het heeft een hele tijd geduurd voordat ze ermee ophield maar nu is het de liefste kriebelkat die je kunt wensen O+ Alleen oppakken gaat haar te ver, dan kun je maar beter én heel snel zijn en zorgen dat je haar goed vast hebt _O- (anders scheurt ze het vel van m'n oren). Maar het is helaas voor haar wel eens nodig om haar naar de DA te krijgen.
pi_120348297
Ik heb vanochtend ruzie gehad met een van m'n katten. Flink gekrabd en gebeten. Verband om beide armen. :'(

Hij stelde het niet echt op prijs dat ik hem optilde, maar moest hij mij daarvoor echt flink krabben en bijten? }:|

Net nog naar de huisartsenpost geweest, want het bewegen van m'n hand is pijnlijk (hij heeft mij net boven de pols gebeten); de bijtwond is ook erg gevoelig. Tetanusprikje gehad (was alweer een jaar of 25 geleden volgens mij :') ) en moet even aankijken of de wond gaat ontsteken.

Even nadat ie mij beet kwam ie nog naar mij om te knuffelen. Eerst gemeen doen, en dan lief kijken.. }:|

[ Bericht 11% gewijzigd door sylvesterrr op 15-12-2012 19:45:55 ]
pi_120349568
Oeh das schrikken :o
pi_120349741
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 19:31 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb vanochtend ruzie gehad met een van m'n katten. Flink gekrabd en gebeten. Verband om beide armen. :'(

Hij stelde het niet echt op prijs dat ik hem optilde, maar moest hij mij daarvoor echt flink krabben en bijten? }:|

Net nog naar de huisartsenpost geweest, want het bewegen van m'n hand is pijnlijk (hij heeft mij net boven de pols gebeten); de bijtwond is ook erg gevoelig. Tetanusprikje gehad (was alweer een jaar of 25 geleden volgens mij :') ) en moet even aankijken of de wond gaat ontsteken.

Even nadat ie mij beet kwam ie nog naar mij om te knuffelen. Eerst gemeen doen, en dan lief kijken.. }:|
Vreemd! Onze kat haat het ook om vastgenomen te worden (maar dan moet ze maar niet zo schattig zijn :( O+), maar krabben en bijten... :{
pi_120349865
Oef heftig! Dat doet onze Joe ook niet die toch écht écht écht NIET opgepakt wil worden (trauma's), dan spartelt ze enorm tegen en doet allerlei vluchtpogingen en kan hooguit haar nagels gebruiken omdat ze in paniek is en weg wil maar niet om je te krabben..
pi_120350407
Ik vind het ook vreemd. Hij lag net alweer een halfuur op m'n schoot. O+

Al zou ik 'm willen optillen, dat kan ik nu niet... Mijn linkerhand doet nogal pijn als ik 'm beweeg. :'(

Mijn bovenarm (zelfde zijde als de bijtwond) doet ook pijn door de tetanusprik. :'(
pi_120350458
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 20:33 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik vind het ook vreemd. Hij lag net alweer een halfuur op m'n schoot. O+

Al zou ik 'm willen optillen, dat kan ik nu niet... Mijn linkerhand doet nogal pijn als ik 'm beweeg. :'(
Je hebt veel geluk gehad dat hij niet in je oog gezeten heeft. Dat was andere koek.
pi_120350561
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 december 2012 20:35 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Je hebt veel geluk gehad dat hij niet in je oog gezeten heeft. Dat was andere koek.
Vandaag had ik toevallig m'n bril op (ipv contactlenzen). :)
pi_120350592
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 20:38 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Vandaag had ik toevallig m'n bril op (ipv contactlenzen). :)
Ook al niet zo'n slecht idee dus. ;)
pi_120350848
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 20:39 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ook al niet zo'n slecht idee dus. ;)
Als dit maar niet betekent dat ik weer brildrager moet worden... }:|
pi_120350936
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 20:46 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Als dit maar niet betekent dat ik weer brildrager moet worden... }:|
Dat zul je zelf moeten uitmaken. Ik draag er al jaren één en het went wel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120351051
Ik heb hier twee katten die absoluut niet van oppakken houden. En dat uit zich in: zich aan me vastklampen (met nagels }:| ) omdat ze blijkbaar bang zijn dat ik ze laat vallen. Dus oppakken bij mij is functioneel: vanuit de kamer richting gang, is het dan nog fijn dan in mijn armen de trap af maar als het niet leuk meer is mogen ze zelf lopen. Voor transport richting/in vervoersbox zijn ze gelukkig prima te hanteren.

Kat3 laat zich goed oppakken. Zeker als ze diep in slaap is kan ik haar als bundeltje zo meenemen. Heeft ze geen zin de ruimte te verlaten die ik wens te evacueren, dan is madame wel BOOS. En dat is schattig, want dan ligt ze lieflijk in mijn armen... te brommen. En als ik dan een beetje schommel met mijn armen dan schommelt/vibreert de brom gezellig mee. _O- O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_120351248
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 20:47 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Dat zul je zelf moeten uitmaken. Ik draag er al jaren één en het went wel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Normaliter vinden mijn katten het niet erg om opgetild te worden. Hij was volgens mij nog half in slaap en schoot waarschijnlijk direct in de verdediging, dat is m'n enige verklaring.
pi_120366637
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:42 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Eergisteren 2x10kg besteld bij zooplus en gisteren ontvangen. *) Als je geen haast hebt, dan mag je volgende week donderdag (dan ben ik op school in Arnhem) wel een van de zakken van me overnemen.

In de winkel zie ik vaak alleen merken zoals RC, Whiskas, huismerk e.d. Sanabelle heb ik nooit gezien.
Lief van je! Maar heb ook 2x 10 kg besteld (maandag), dus dat wordt een beetje veel. Omdat PostNL nogsteeds niet bezorgd heeft en RC zo goed als op was wilde ik graag op sanabelle over. Nergens in Arnhem te vinden dus maar 800 gr. RC gekocht. Hopen dat t maandag wel binnenkomt.

Pffff vervelend zech van zo'n plotselinge aanval :'( beterschap!!
pi_120368225
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 19:31 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb vanochtend ruzie gehad met een van m'n katten. Flink gekrabd en gebeten. Verband om beide armen. :'(

Hij stelde het niet echt op prijs dat ik hem optilde, maar moest hij mij daarvoor echt flink krabben en bijten? }:|

Net nog naar de huisartsenpost geweest, want het bewegen van m'n hand is pijnlijk (hij heeft mij net boven de pols gebeten); de bijtwond is ook erg gevoelig. Tetanusprikje gehad (was alweer een jaar of 25 geleden volgens mij :') ) en moet even aankijken of de wond gaat ontsteken.

Even nadat ie mij beet kwam ie nog naar mij om te knuffelen. Eerst gemeen doen, en dan lief kijken.. }:|
Oef.. Beterschap!

Mijn kleine draak is tien dagen geleden gecastreerd en heeft net eigenhandig haar hechting weten te verwijderen. Terwijl ik daar as. dinsdag al een afspraak voor heb staan. Stuk ongeduld. Gelukkig ziet alles er nog wel goed uit, maar zal morgenochtend de DA nog wel even bellen voor de zekerheid. Het is echt mijn zorgenkind :')
pi_120368295
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 10:56 schreef Goudvis87 het volgende:

[..]

Lief van je! Maar heb ook 2x 10 kg besteld (maandag), dus dat wordt een beetje veel. Omdat PostNL nogsteeds niet bezorgd heeft en RC zo goed als op was wilde ik graag op sanabelle over. Nergens in Arnhem te vinden dus maar 800 gr. RC gekocht. Hopen dat t maandag wel binnenkomt.

Pffff vervelend zech van zo'n plotselinge aanval :'( beterschap!!
Volgens mij wordt er op maandag niet bezorgd, dus dat wordt dan op z'n vroegst dinsdag denk ik.

Heb je een track&trace-nummer? Zoja, dan kan je via https://mijnpakket.postnl.nl/ de verwachte bezorgdatum opvragen.

Dank je. Ik kan ze nu helemaal niet optillen, want het doet gewoon pijn (ze zijn te zwaar om met 1 hand opgetild te worden). :'( Wellicht was dat ook zijn bedoeling? }:|

Ik gebruik sinds enkele dagen Golden Grey Master kattenbakvulling. Ze doen het erop, maar lijken niet meer te willen graven. Wanneer ik ga uitscheppen zie ik alles "boven de grond". :') Gelukkig stinkt het niet, maar het is wel vreemd. Ze waren Kitty Friend gewend, dat is iets minder fijn dan Golden Grey Master - zouden ze de fijne korrels niet fijn vinden?
  zondag 16 december 2012 @ 16:01:51 #263
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_120376040
Heeft er iemand hier ervaring met interactieve voerbakjes (geen idee of ze zo heten in het Nederlands) en automatische voerbakjes?
Onze mannetjes worden vervelend als ze een tijdje geen voer hebben gehad. Nu ben ik nog thuis en kan ik nog enigszins de schade beperken. Maar ik hoop toch echt in het nieuwe jaar een stage te hebben en dan ben ik er niet om alles weer op te rapen en te voorkomen dat boeken en plantjes uit de kast worden getrokken etc.


Werkt zoiets als dit nou echt om ze langzamer te laten eten?

Of zou het handiger zijn om zo'n voerbakje met een timer erop aan te schaffen zo dat ze over de dag verdeeld kleine porties krijgen?
En hoe krijg ik ze zo snugger dat ze zo'n bakje snappen?
pi_120377671




Kattenbakkast (HOL Opbergkast van IKEA) met daarin een kattenbak en een Litter Locker. *O* De kast staat in de woonkamer, bijna naast de tv-meubel. :)

Het kleedje op de kast en het matje in de kast moet ik nog vervangen (of goed neerleggen :+ ).

Ik ben benieuwd naar waar jullie de kattenbak hebben staan en hoe jullie omgaan met de poepjes en plasjes die eruit worden geschept? Ik woon op 5 hoog, heb geen balkon (Frans balkon :{ ) - ik ging dagelijks 1 á 2 keer naar buiten om een luierzakje in de ondergrondse vuilcontainer te deponeren.

De schepjes en luierzakjes naast de Litter Locker worden niet meer gebruikt.
  zondag 16 december 2012 @ 16:50:01 #265
92409 Twinky
Little star.
pi_120378384
Gimme Gore: ik heb een Activity Fun Board, en ben daar erg tevreden over. Was even doorzetten in het begin, maar mijn kat heeft wat hardheid nodig :P hij heeft drie dagen niet gegeten, en toen had hij zo'n honger dat hij maar ging vissen. En sindsdien gaat het goed. het is leuk om hem bezig te zien, hij schrokt minder en eet ook minder (kost ook meer moeite ;) )

sylvesterrr: hier de supererklonterende korrels met wasmiddelgeur, daardoor stinkt het veel minder. Elke dag schep ik het in een zakje, het liefst de druk-en-sluit zakjes, die sluiten het beste af. En dan gaat het gewoon in de vuilnisbak in de keuken.
pi_120378619
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:34 schreef sylvesterrr het volgende:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Kattenbakkast (HOL Opbergkast van IKEA) met daarin een kattenbak en een Litter Locker. *O* De kast staat in de woonkamer, bijna naast de tv-meubel. :)

Het kleedje op de kast en het matje in de kast moet ik nog vervangen (of goed neerleggen :+ ).

Ik ben benieuwd naar waar jullie de kattenbak hebben staan en hoe jullie omgaan met de poepjes en plasjes die eruit worden geschept? Ik woon op 5 hoog, heb geen balkon (Frans balkon :{ ) - ik ging dagelijks 1 á 2 keer naar buiten om een luierzakje in de ondergrondse vuilcontainer te deponeren.

De schepjes en luierzakjes naast de Litter Locker worden niet meer gebruikt.
Mooi gedaan :Y

Ik gebruik schep en schoon extra hygiene van de AH en diepvrieszakjes waar ik t in schep en dan gewoon dichtknopen en in de prullenbak! Nergens last van. Schep de bak elke dag uit en zet 2x per week vuilnis buiten.
Be someone that makes you happy
pi_120378649
Hier staat hij in de gang, want ook appartement met frans balkon :P Ik schep iedere avond en dat gaat dan in een apart potje en op het moment dat de bak geleegd wordt gooi ik die ook leeg. Ik schep wel alleen poepjes want de plasjes klonteren niet (aldi kattengrint) en kan ik dus ook niet scheppen.
pi_120379112
Ik heb AH Schep&Schoon (met die blauwe korreltjes) geprobeerd, maar de bak begon echt enorm te stinken. Voorheen gebruikte ik Kitty Friend, maar de plasjes klonterden niet en de poepjes vielen soms uitelkaar. :')

Sinds afgelopen vrijdag dus Golden Grey Master, en alles klontert nu. :Y)

Diepvrieszakjes houden de geur stank van de poepjes niet binnen, en zelfs geparfumeerde luierzakjes gaven het na een uur of twee op. :') Vandaar dat ik de Litter Locker heb gekocht.

@Yashaaaaa, durf jij de balkondeur open te doen wanneer Sophie in de woonkamer is? Ik doe dat alleen wanneer ik de zonwering omlaag doe zodat ze niet naar beneden kunnen springen. :')
pi_120379321
Oh das gek! Bij mij klontert het perfect en geen last van stank, terwijl er 2 katten op gaan en hij in de woonkamer staat. Misschien eens je voer checken als ze zo stinken!

En bij gaan de katten gewoon op t balkon, heb een kattenluikje in de keukendeur.
Be someone that makes you happy
pi_120379369
Toegegeven, ik ben op het moment dat ik AH Schep&Schoon ging gebruiken ook overgestapt van Carocat 3mix naar Sanabelle nograin. Wellicht dat dat ermee te maken heeft.
pi_120384547
Aangezien we Sophie pas in oktober hebben gekregen is de deur nog nooit helemaal open geweest, staat meestal op kiepstand. Maar sowieso zit er bij ons ook een glasplaat voor die zo.n 1.5 meter hoog is. Zit eerst nog wel een plastic bak/balk onder, met wat zijruimtes. Dus hoop niet dat ze daar in de zomer op gaat zitten. Maar goed wie dan leeft wie dan zorgt :)

Naja Sophie lijkt er verder geen problemen mee te hebben dat we de plas er niet uit scheppen, het stinkt verder ook niet. En we hebben nog drie zakken staan dus voorlopig zal ze het hier mee moeten doen :P
pi_120386878
Ik heb een catit foodmaze(torentje) staan omdat mijn oudste kat anders wel eens te snel wil eten. Ook heel leuk om naar te kijken.

Hier ook een frans balkon trouwens :P ik gebruik sivocat super soft en zakjes met plasklonten en poepjes gaan gewoon in de vuilnisbak. In de zomer heb ik de deur eigenlijk alleen openstaan als ik in de buurt ben. Hero kan heel hoog springen, dus al maakt hij geen aanstalten om te springen het is toch heel goed opletten.. Volgende zomer wil ik misschien toch een net ophangen, gewoon voor de zekerheid.
pi_120388450
Hier ook een kattenbak ombouw (nog geen foto van gemaakt)
klontvormig grit van flamingo.
ik schep 1x per dag en de klonten gaan in een boterhamzakje. deze zakjes gooi ik in een goed sluitend wc prullenbakje die verder toch niet werd gebruikt. wanneer de vuilniszak uit de keuken naar de container gaat gaat het kleine vuilnisbakje ook leeg. veel goedkoper dan zo'n Litter Locker en werkt echt net zo goed.

quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 19:08 schreef Yashaaaaa het volgende:
Aangezien we Sophie pas in oktober hebben gekregen is de deur nog nooit helemaal open geweest, staat meestal op kiepstand. Maar sowieso zit er bij ons ook een glasplaat voor die zo.n 1.5 meter hoog is. Zit eerst nog wel een plastic bak/balk onder, met wat zijruimtes. Dus hoop niet dat ze daar in de zomer op gaat zitten. Maar goed wie dan leeft wie dan zorgt :)
tik eens bij google afbeeldingen "kiepraam kat"in en schrik niet
pi_120390655
Hehe ja das niet echt tof :P Maar goed, het raam staat hier nu elke nacht open en het schuine gedeelte begint best pas hoog. tot nu toe heeft ze er iig nog niet eens naar gesprongen oid.
pi_120391023
Jullie moesten haar gisteren gezien hebben; hoe ze daar weer als een mens aan tafel zat, met haar voorpootjes op die tafel. Af en toe eens rekken, zodat haar schouders hoger stonden en ze nog meer de indruk gaf de bazin in huis te zijn... Dan nog met die blik erbij... _O-

Het is zelfs al gebeurd dat ze het deed als niemand van ons aan tafel zat. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120391707
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 21:07 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hehe ja das niet echt tof :P Maar goed, het raam staat hier nu elke nacht open en het schuine gedeelte begint best pas hoog. tot nu toe heeft ze er iig nog niet eens naar gesprongen oid.
de eerste keer dat ze ernaar springt kan ook de laatste keer zijn.
ik heb bij mijn vorige woning meerdere katten dood tussen het raam zien hangen. echt dat wil je niet meemaken. dat raam begon op 1meter hoogte.
ik vind het nu altijd doodeng als iemand zegt een kiepraam open te hebben staan met katten.

http://www.zooplus.nl/sho(...)/kiepraambescherming
helaas hebben wij ook een kiepraam in de slaapkamer. waarbij de beschermhekjes niet passen en met de blokjes kunnen de katten makkelijk ontsnappen via de vensterbank
zolang we daar nog geen oplossing voor hebben komen de katten niet in de slaapkamer.
pi_120394476
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 21:23 schreef loecje het volgende:

[..]

de eerste keer dat ze ernaar springt kan ook de laatste keer zijn.
ik heb bij mijn vorige woning meerdere katten dood tussen het raam zien hangen. echt dat wil je niet meemaken. dat raam begon op 1meter hoogte.
ik vind het nu altijd doodeng als iemand zegt een kiepraam open te hebben staan met katten.

http://www.zooplus.nl/sho(...)/kiepraambescherming
helaas hebben wij ook een kiepraam in de slaapkamer. waarbij de beschermhekjes niet passen en met de blokjes kunnen de katten makkelijk ontsnappen via de vensterbank
zolang we daar nog geen oplossing voor hebben komen de katten niet in de slaapkamer.
Als soort van oplossing zou je er een opgerolde handdoek in kunnen proppen. Ziet niet uit, maar dan komt de kat in ieder geval niet klem te zitten omdat hij wegzakt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_120396399
een handdoek werkt net als de blokjes wel tegen het vast komen te zitten. maar helaas niet tegen het ontsnappen. bij ons komt het betreffende slaapkamer raam uit op een open galerij. verder ontsnappen is dan niet meer zo moeilijk.

ik zal eens een foto maken. misschien dat iemand dan ook tips heeft om het veilig te maken.
de slaapkamer wordt steeds verleidelijker om naartoe te sneaken. helemaal nu de katten vorige week 2 dagen een aantal uur in de slaapkamer hebben doorgebracht ivm keukenverbouwing. ze hebben nu heel goed door dat wij snachts in die ruimte zijn.
pi_120401693
Even wat foto's onder de spoiler. Bij ons in de slaapkamer is het iig een knappe kat die daar doorheen gaat kunnen, de ramen in de woonkamer/keuken (is één ruimte) gaan iets verder open en die zullen dus ook niet open gaan als ze alleen thuis is. Alhoewel het daar ook behoorlijk knap zal zijn. Ze gaan denk ik niet zo ver open als gewone draai kriepramen. Het spannendste wordt straks als we ze helemaal open zouden zetten. Maar dat duurt nog heul lang want nog winter enzo, dus daar mag ik me nu nog niet over druk maken van mijn vriend ;) en is ook nog niet nodig.

Maar goed foto:'s van ons slaapkamerraam/deur:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 17 december 2012 @ 00:15:39 #280
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_120402325
Ohh bah, ik ben nu een huis aan het verbouwen met draai-kiepramen. Had er helemaal niet aan gedacht dat onze katten daar tussen zouden kunnen komen. Hmm, eens kijken hoe ze reageren na de verbouwing anders blijven ze inderdaad dicht.
pi_120402774
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 06:54 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Waar is rc urinary nog meer te halen? Mijn DA is vandaag dicht en proefzakjes gaan toch wat harder dan verwacht
Mijn griezels hebben ook alle twee blaasgruis gehad. ze eten nu blaasgruisvoorkomend spul van Prins. Struviet staat er op de zak. Online te verkrijgen en goedkoper dan dat dierenarts voorgeschreven spul. Die knakkers hebben echt aandelen in die toko, dat kan niet anders.

En als het blaasgruis weg is en je wil je poezel eens verwennen dan kan je een kipfile'tje koken. Vinden ze heerlijk!
pi_120405325
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 00:30 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Mijn griezels hebben ook alle twee blaasgruis gehad. ze eten nu blaasgruisvoorkomend spul van Prins. Struviet staat er op de zak. Online te verkrijgen en goedkoper dan dat dierenarts voorgeschreven spul. Die knakkers hebben echt aandelen in die toko, dat kan niet anders.

En als het blaasgruis weg is en je wil je poezel eens verwennen dan kan je een kipfile'tje koken. Vinden ze heerlijk!
Wij hadden ook prins gehaald om dan dit weekend te geven maar hij vind het niet lekker :( rc eet hij z'n bakje leeg en bij prins eet hij twee happen en is hij er klaar mee :s doet weinig voor z'n gruis zo..
Vandaag uit werk dan maar weer rc bij de DA halen
pi_120408463
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 00:01 schreef Yashaaaaa het volgende:
Even wat foto's onder de spoiler. Bij ons in de slaapkamer is het iig een knappe kat die daar doorheen gaat kunnen, de ramen in de woonkamer/keuken (is één ruimte) gaan iets verder open en die zullen dus ook niet open gaan als ze alleen thuis is. Alhoewel het daar ook behoorlijk knap zal zijn. Ze gaan denk ik niet zo ver open als gewone draai kriepramen. Het spannendste wordt straks als we ze helemaal open zouden zetten. Maar dat duurt nog heul lang want nog winter enzo, dus daar mag ik me nu nog niet over druk maken van mijn vriend ;) en is ook nog niet nodig.

Maar goed foto:'s van ons slaapkamerraam/deur:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
idd knappe kat die daar doorheen gaat. daarmee zou ik het ook nog wel aandurven om de ramen open te zetten.
het kiepraam gaat bij ons een stuk verder open. en enige optie is helemaal dicht. of helemaal op kiepstand.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door loecje op 17-12-2012 11:29:36 ]
pi_120409033
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 08:09 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Wij hadden ook prins gehaald om dan dit weekend te geven maar hij vind het niet lekker :( rc eet hij z'n bakje leeg en bij prins eet hij twee happen en is hij er klaar mee :s doet weinig voor z'n gruis zo..
Vandaag uit werk dan maar weer rc bij de DA halen
En met elkaar mengen? Dan kan je misschien straks alleen Prins geven. Dan is ze gewend
pi_120409357
Hmm net de dierenarts aan de telefoon gehad over de (castratie)hechting die mijn poes gister eigenhandig eruit heeft gerukt. Omdat het er verder wel oke uitziet (naar mijn idee dan), hoef ik morgen meteen niet meer voor de nacontrole te komen. Zit me toch niet helemaal lekker. Zal ik toch maar weer bellen om de afspraak toch door te laten gaan dan? :')
pi_120410252
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 11:24 schreef snkr-xxx het volgende:
Hmm net de dierenarts aan de telefoon gehad over de (castratie)hechting die mijn poes gister eigenhandig eruit heeft gerukt. Omdat het er verder wel oke uitziet (naar mijn idee dan), hoef ik morgen meteen niet meer voor de nacontrole te komen. Zit me toch niet helemaal lekker. Zal ik toch maar weer bellen om de afspraak toch door te laten gaan dan? :')
Als jij er geen goed gevoel bij hebt of twijfels hebt, en je kat is er niet zo eentje die helemaal over de zeik raakt van een bezoekje DA, dan zou ik dat gewoon even doen. Anders blijft 't je misschien toch dwars zitten :)
pi_120411349
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 11:52 schreef Holyme het volgende:

[..]

Als jij er geen goed gevoel bij hebt of twijfels hebt, en je kat is er niet zo eentje die helemaal over de zeik raakt van een bezoekje DA, dan zou ik dat gewoon even doen. Anders blijft 't je misschien toch dwars zitten :)
Mhmm, ja. Het is een vrij makkelijke kat, tot nu toe vindt ze de dierenarts zeker geen ramp. En het is ook nog eens maar vijf minuutjes lopen. Ga na 14en nog wel even bellen, dan krijg ik waarschijnlijk mijn eigen DA aan de lijn. Thanks!

Edit: morgen 17u mag ik op controle. Voelt toch beter :')

[ Bericht 7% gewijzigd door snkr-xxx op 17-12-2012 14:31:11 ]
  maandag 17 december 2012 @ 15:12:29 #288
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_120417917
Heb nu bijna een week mijn kat en moet hem 's-nachts 'opsluiten' in mijn 2e slaapkamer omdat hij anders heel de nacht voor mijn slaapkamerdeur keihard gaat miauwen en dan doe ik geen oog dicht. Nu miauwt hij alsnog maar is verder weg en met wekkerradio aan hoor ik het amper tot niet. Had vannacht tevens het idee dat hij snel stopte met miauwen. Vanochtend lag hij ook rustig op een kast toen ik de kamer binnenkwam. Ik hoop dat dit komt omdat hij nieuw bij me is..
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  maandag 17 december 2012 @ 15:14:22 #289
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120417987
Je kat houdt van je Morp O+

Het houdt vanzelf op, als je het maar stelselmatig negeert.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 17 december 2012 @ 15:16:57 #290
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_120418088
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:11 schreef Speedfight het volgende:
Ik ga vanavond rond 6 uur weg, een weekend. Mijn vriend komt pas morgenavond rond 8 uur thuis van zijn werk, hij is vrachtwagenchauffeur. Dus mijn kat zit zeker 24 uur alleen. Ik zet 2 bakken voer en 2 bakken water neer, maar is dit niet heel zielig?
Helemaal niet zielig. Mijn kat zit sowieso elke werkdag 8 uur alleen.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  maandag 17 december 2012 @ 15:18:19 #291
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_120418139
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:14 schreef ElisaB het volgende:
Je kat houdt van je Morp O+

Het houdt vanzelf op, als je het maar stelselmatig negeert.
Zou je denken :D Hij kan iig net zo goed poepen als ik, wat een lucht gister :P

Donderdag op vrijdagnacht werd ik bijna gek :') Elk uur voorbij zien komen en uit frustatie (had ik niet moeten doen, I know) een paar keer geroepen 'hou je kop nou eens!'
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  maandag 17 december 2012 @ 15:19:40 #292
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120418202
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:18 schreef Morpheus2002 het volgende:
Zou je denken :D Hij kan iig net zo goed poepen als ik, wat een lucht gister :P

Donderdag op vrijdagnacht werd ik bijna gek :') Elk uur voorbij zien komen en uit frustatie (had ik niet moeten doen, I know) een paar geroepen 'hou je kop nou eens!'
I know the feeling :D

Als er bij ons eentje ziek is, dan mogen ze bij mij slapen :')

Maar het houdt écht op, als je het maar niet voedt. Maar het is ff doorbikkelen :P
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 17 december 2012 @ 15:20:46 #293
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120418235
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:16 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Helemaal niet zielig. Mijn kat zit sowieso elke werkdag 8 uur alleen.
En dan sluit je hem 's nachts ook nog eens acht uur op in een kamertje? Ik snap wel dat hij dan gaat zitten miauwen. Je kat heeft behoefte aan gezelschap.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 17 december 2012 @ 15:20:55 #294
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_120418239
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:19 schreef ElisaB het volgende:

[..]

I know the feeling :D

Als er bij ons eentje ziek is, dan mogen ze bij mij slapen :')

Maar het houdt écht op, als je het maar niet voedt. Maar het is ff doorbikkelen :P
Nu hij in de andere slaapkamer zit gaat het al beter. Vannacht niet wakker geworden :D
Hij mag niet in mijn slaapkamer komen omdat ik licht allergisch ben voor katten.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  maandag 17 december 2012 @ 15:21:55 #295
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_120418286
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 15:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En dan sluit je hem 's nachts ook nog eens acht uur op in een kamertje? Ik snap wel dat hij dan gaat zitten miauwen. Je kat heeft behoefte aan gezelschap.
Na m'n werk ben ik er voor hem tot een uur of 23.00 's-avonds. En in de weekenden ook vaak thuis. Hij komt alleen niet in mn slaapkamer, zie vorige post :)

En als hij niet heel de nacht miauwt mag hij in m'n gehele huis rondlopen.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  maandag 17 december 2012 @ 15:23:48 #296
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120418353
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:21 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Na m'n werk ben ik er voor hem tot een uur of 23.00 's-avonds. En in de weekenden ook vaak thuis. Hij komt alleen niet in mn slaapkamer, zie vorige post :)
Ja, ik zie het. Ik vind het alleen een beetje sneu. Niet elke kat kan even goed tegen zoveel alleen zijn.

En rondlopen in je huis is nog steeds geen gezelschap. -O-
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 17 december 2012 @ 15:31:42 #297
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_120418616
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 15:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, ik zie het. Ik vind het alleen een beetje sneu. Niet elke kat kan even goed tegen zoveel alleen zijn.

En rondlopen in je huis is nog steeds geen gezelschap. -O-
Volgens zijn oude baasjes kan hij er goed tegen :) Hij was bij hun ook heel veel buiten maar dat mag hij pas over +- 5 weken. Hij moet eerst wennen bij mij.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  maandag 17 december 2012 @ 15:36:05 #298
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120418773
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:31 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Volgens zijn oude baasjes kan hij er goed tegen :) Hij was bij hun ook heel veel buiten maar dat mag hij pas over +- 5 weken. Hij moet eerst wennen bij mij.
Ok, dat scheelt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_120419589
Ik vergeet iedere keer dat slapen natuurlijk net zo goed als gezelschap telt voor die katten. iig Sophie ligt lekker bij ons op op bed en het liefste tegen mij aan of op mijn buik. Hoef ik me wat minder schuldig te voelen als we weer eens allebei gewerkt hebben.
pi_120419701
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:31 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Volgens zijn oude baasjes kan hij er goed tegen :) Hij was bij hun ook heel veel buiten maar dat mag hij pas over +- 5 weken. Hij moet eerst wennen bij mij.
kan de kat niet met andere katten samen?
anders zou je nog kunnen overwegen om een 2e kat erbij te halen. bijv een volwassen kat uit het asiel die ook naar buiten wil.
pi_120422655
Ik heb draai-kiep ramen, en ze kunnen best ver open, maar heb er nooit aan gedacht dat mijn kat daar tussen zou kunnen vallen. Het raam in de keuken staat altijd open, en de kat springt er vaak op en gaat daar dan chillen of loopt via dat raam de keukenkastjes op. Volgens mij registreert hij het ook helemaal niet als een manier om buiten te komen, dus zou me geen zorgen maken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')