| KnutdeIJsbeer | maandag 3 december 2012 @ 14:59 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Vaste klasbakken: Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - eentwee - Kanovinnie - KnutdeIJsbeer - ThePlaneteer Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje De marmotte in 2013?
| |
| Patroon | maandag 3 december 2012 @ 15:00 |
| Maar die Jurgen heeft maar 1x ingeschreven. Dat zijn 4 aparte cyclo's zie je rechts. | |
| eentwee | maandag 3 december 2012 @ 15:01 |
Inderdaad. De mannen met stalen ballen hebben gelijk gekregen.
![]() | |
| janatwork | maandag 3 december 2012 @ 15:05 |
super mooie fiets! | |
| Patroon | maandag 3 december 2012 @ 15:06 |
Mijn ballen zijn van carbon. Zoals ik gisteren al zei, mooi geavanceerd beestje | |
| eentwee | maandag 3 december 2012 @ 15:07 |
| Moet wel wat sleutelen om de positie goed te krijgen, zadel moet naar beneden, kortere stuurpen, andere vorm stuur. Bidonhouders zijn me ook te fragiel, ik gebruik geregeld 1L bidons en dat is geen goed idee met deze dingen. | |
| KnutdeIJsbeer | maandag 3 december 2012 @ 15:08 |
| Mooi | |
| eentwee | maandag 3 december 2012 @ 15:09 |
| Dus de komende tijd maar eens rustig projectje van maken Met deze wielen is het gewicht net onder de 6kg. Dat wordt dus wel iets meer maar ik ga 'm proberen onder de 6.8 te houden. Met Powertap | |
| janatwork | maandag 3 december 2012 @ 15:19 |
En dan wel 2kg aan water mee zeulen | |
| Narcotical | maandag 3 december 2012 @ 15:20 |
Ik denk dat 1-2 sowieso die 2kg aan water mee zou nemen, ongeacht of zn fiets 6 of 9 kilo weegt.. | |
| kaasplankje | maandag 3 december 2012 @ 15:28 |
| Tjonge die eentwee We staan op de lijst! Het giet oan! | |
| Patroon | maandag 3 december 2012 @ 15:33 |
| Ik vind het echt super dat zoveel van FOK! gaan meedoen met de Marmotte. Ben er gewoon een beetje blij van | |
| eentwee | maandag 3 december 2012 @ 15:37 |
Nog een paar snelle pics. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
| Yankee | maandag 3 december 2012 @ 15:39 |
| Mooi fietsje eentwee | |
| kaasplankje | maandag 3 december 2012 @ 15:39 |
| Patser | |
| Pritt | maandag 3 december 2012 @ 16:05 |
| Mooie fiets! Awww yeah bitches, ik sta ook op de lijst! | |
| eentwee | maandag 3 december 2012 @ 16:09 |
| Bedankt voor de complimenten | |
| Holenbeer | maandag 3 december 2012 @ 16:15 |
| mooie frame en groep Eentwee! Hogere wielen zouden haar goed doen zadelpen ben ik wat minder gecharmeerd van komt ook niet mooi uit met een zadeltasje | |
| Oksel | maandag 3 december 2012 @ 16:19 |
| Strakke bak. Beetje saai, dat wel. Maar wel mooi. Zelf gebouwd uit onderdelen die je bij elkaar hebt gesprokkeld? | |
| Tommeke | maandag 3 december 2012 @ 16:22 |
| Geyle fiets! Ik ga wel Marmotte fietsen, maar dan lekker op de camping met m'n fietskip. Wil wel een kaart van Patroon, dan kan hij na de tijd bij z'n maten patsen over z'n goud | |
| eentwee | maandag 3 december 2012 @ 16:24 |
Nee zo gekocht. Niet zo opvallend/druk als sommige andere frames inderdaad, maar vind 'm wel erg mooi. Frame is al uit 2006 en dat zie er niet echt aan af vind ik. De zadelpen is inderdaad niet moeders mooiste, maar goed, ik ben er dan ook nog niet mee klaar ![]() | |
| Pritt | maandag 3 december 2012 @ 16:26 |
| http://www.marmottecyclo.nl/marmotte-2013/informatie/ Pff wie is hier boven de 29? Die hebben het weer makkelijk voor goud. | |
| Tommeke | maandag 3 december 2012 @ 16:32 |
| Mooi zadeltje! Die Isaac frames zijn vrij tijdloos vind ik. | |
| Oksel | maandag 3 december 2012 @ 16:35 |
| Heb er daarom ook 1 voor de vrouw gekocht. Kan ze er lekker 15 jaar mee doen | |
| eentwee | maandag 3 december 2012 @ 16:36 |
| Goed bekeken | |
| Oksel | maandag 3 december 2012 @ 16:56 |
| Beste Harold, Anouk was jouw lieve steun en toeverlaat, hierdoor kon jij voor ons altijd het kopwerk verrichten. Nu zullen wij voor jou gaan knechten om je uit de brute windstoten en losgebroken storm te houden. Rouwadvertentietekst. | |
| Tommeke | maandag 3 december 2012 @ 16:58 |
| Mooie tekst | |
| Pritt | maandag 3 december 2012 @ 16:59 |
| Pfff, drukt je wel weer met de neus op de feiten. Geen excuses om dingen uit te stellen. | |
| the_critic | maandag 3 december 2012 @ 17:18 |
ik ben 29+ maar.. dat levert maar 20minuutjes extra op. Vind nog wel meevallen | |
| Gripper | maandag 3 december 2012 @ 17:29 |
Hey WTF? Vorig jaar was het 9.48 voor categorie D, nu moet ik het ineens in 9.47 doen? Dat gaat niet lukken hoor, ik heb mn rit exact zo gevisualiseerd dat ik in 9.47.45 sec binnenrol! Oksel: mooi. gezamenlijke advertentie van de wielerclub? | |
| Patroon | maandag 3 december 2012 @ 17:31 |
Hou me vast, hou me vast.. | |
| Pritt | maandag 3 december 2012 @ 17:41 |
| Ik heb ook werkelijk geen idee wat voor mij realistisch is. Ik denk dat ik maar gewoon moet proberen zilver te halen. Dus 9:23. | |
| Patroon | maandag 3 december 2012 @ 17:49 |
Als ik hem binnen de toegestane tijd kan uitrijden ben ik tevreden. | |
| keesfietst | maandag 3 december 2012 @ 18:57 |
| @eentwee: Mooie fiets. Vind het zelf wel strak zo helemaal donker (heb ik zelf ook). @Oksel: Prachtige tekst. OT: Uurtje Tacx gedaan, dat maar doen i.p.v. door dit baggerweer fietsen. Blijft ie mooi schoon ook. | |
| janatwork | maandag 3 december 2012 @ 19:02 |
Precies mijn doel. Maar dan zal ik eerst al die onnodige kilo's er maar af gaan trainen. | |
| Holenbeer | maandag 3 december 2012 @ 19:18 |
lijkt me nog een behoorlijke opgave als kok zijnde | |
| kaasplankje | maandag 3 december 2012 @ 19:21 |
Dat spreekt me eigenlijk ook nog het meeste aan. Ik denk eraan donderdagavond te arriveren en zondag weer terug te rijden, of evt. nog ergens anders heen, maar dat hangt af of het kaasmeisje vrij krijgt op die data. | |
| the_critic | maandag 3 december 2012 @ 19:23 |
jup.. ook mijn doel. Wil hem uitrijden. Zou het erg teleurstellend vinden, als ik bijvoorbeeld de alpe niet meer opmag omdat het 18uur geweest zou .. | |
| No-P | maandag 3 december 2012 @ 19:28 |
Dat is 16 per uur. Dat moet je toch redden. | |
| Patroon | maandag 3 december 2012 @ 19:29 |
| Ik heb afgelopen zomer 120km gefietst en 2600 hoogtemeter. Was nog niet echt kapot, maar toen ook wel rustig aan gedaan. 23gem. | |
| kaasplankje | maandag 3 december 2012 @ 19:30 |
| Alle haarspeldbochten bergop binnendoor pakken. En zo min mogelijk pauze inlassen. En zorgen dat je op de vlakke stukken in een groepje zit. | |
| No-P | maandag 3 december 2012 @ 19:31 |
Idd. Pauzeren kan bergaf wel. | |
| kaasplankje | maandag 3 december 2012 @ 19:52 |
| Er zijn 4 buitencategorie cols. 1.)Glandon met aanloop over de Croix de Fer, niet heel steil op een paar stukken in het begin na loopt die mooi, wel heel lang 30km ofzo. 2.)Telegraphe loopt mooi, niet bijzonder steil. Ongeveer 10km lang. 3.) Galibier steile klim, en zwaar 18km geloof ik? 4.) Alpe d'Huez is gewoon een naar ding. 13km lang. 2 vlakke stukken heb je, tussen voet afdaling Glandon en Telegraphe, en tussen voet Lautaret afdaling en voet Alpe d'Huez. De Lautaret is ook niet echt een steile afdaling te noemen dus beste zit je daar ook al tussen de wielen. Beste ga je col 1 en 2 submaximaal op en col 3 en 4 maximaal. Als je redelijk op schema de Galibier boven komt rijd je 'm zeker uit. @ No-P idd, maar dan moet je wel gewend zijn op de fiets iets te eten te pakken uit je shirt en in je bakkes te stouwen. | |
| Patroon | maandag 3 december 2012 @ 19:55 |
Tijdens de koers nam ik altijd een banaan mee en die stouwde ik in een vol peloton in 1x in mijn mond | |
| Pritt | maandag 3 december 2012 @ 20:00 |
| Ik ben geen sissy in de afdalingen maar die afdaling aan Lautaret kant vond ik wel eng. Super stijl en veel grind op de weg. | |
| kaasplankje | maandag 3 december 2012 @ 20:03 |
Ja, het 1e stuk vanaf de top van de Galibier tot aan waar je op de Lautaret komt? Daar is ook geen vangrails. De Lautaret is best wel een drukke provinciale weg met een paar tunnels halfweg. op de Lautaret daal je in je uppie mss 40/50km/h maar in een groepje veel harder. De wind kan daar ook nogal eens in je nadeel waaien. | |
| Pritt | maandag 3 december 2012 @ 20:23 |
| Ja dat eerste stuk idd. Zonder vangrails, diepe gronden haha. Nog stijl steil ook. [ Bericht 16% gewijzigd door Pritt op 03-12-2012 20:37:53 ] | |
| Patroon | maandag 3 december 2012 @ 20:26 |
| Of er nu wel of niet een vangrail zit, maakt geen reet uit als je gewoon op de weg blijft. | |
| Pritt | maandag 3 december 2012 @ 20:39 |
Dan ben je daar nog niet naar beneden gereden. | |
| kaasplankje | maandag 3 december 2012 @ 20:45 |
De afdaling van de Croix de Fer, dat is me een listig ding. Veel scherpe stenen en grind op de weg en onverwacht opdoemende scherpe bochten met diepe afgronden. Die hebben ze uit het Marmot parcours gehaald omdat het daar steeds mis ging. Ik weet nog dat ik de Croix de Fer afdaalde, en er vlak voor me iemand over de rand was gevlogen. Renners die dat hadden gezien waren een soort in shock, en gingen iedereen tegenhouden. Het was net gebeurd. Toen heb ik tegen ze gezegd dat er 4000 man aan kwamen en doorrijden een beter idee was. Geen idee hoe het met die gast is afgelopen. Dood was ie niet geloof ik. | |
| Patroon | maandag 3 december 2012 @ 21:08 |
Dan nog maakt wel of geen vangrail niets uit, als je op de weg blijft | |
| buzz1291 | maandag 3 december 2012 @ 21:13 |
Dat hebbie zeker van je vriendin afgekeken hoe dat moet? | |
| Patroon | maandag 3 december 2012 @ 21:13 |
| |
| the_critic | maandag 3 december 2012 @ 21:18 |
| ben zeker geen schijterd in afdalen, maar ook niet meer de held die ik was toen ik 20 was.. Gelukkig door jaaaren wedstrijdervaring wel goed stuurvast, kan eten onder het fietsen, weet goed een wieltje te pakken, op kantje te rijden etc.. Wel handig om heir vast de tips van de ervaren jongens te lezen | |
| kanovinnie | maandag 3 december 2012 @ 21:23 |
Met die gedachte kan je je helm voortaan ook wel thuislaten. Want je moet op de weg blijven. | |
| the_critic | maandag 3 december 2012 @ 21:27 |
| vraag me af wat je aan je helmpje hebt, als je over het randje gaat.. maar toch | |
| buzz1291 | maandag 3 december 2012 @ 21:29 |
Als je dat asfalt daar ziet piep je wel anders. Zo grof dat je bij iedere valpartij finaal open ligt. En dan niet een paar schaafwondjes hé. Nee tot op het bot! Dat eerste stuk afdaling van de Galibier is net alsof je gelanceerd wordt als je te vroeg je rem loslaat. En op die twee valsplat stukken gewoon lekker linkeballen in een groep, met name vanaf de Lautaret naar Bourg, want dat ritme wisseling als je die eerste paar km de Alp op moet is net alsof je tegen een muur oprijdt. En niet de fout maken om vóór de Telegraph je vol te stouwen met eten want dat sta je dus net als Buzz een keer is overkomen, na 2 km Telegraph helemaal geparkeerd! | |
| Patroon | maandag 3 december 2012 @ 21:37 |
Bedankt voor tip! Wat adviseer je dan qua eten? | |
| Gripper | maandag 3 december 2012 @ 21:38 |
83.9 in oktober Wel harde wind, erg vervelend als ie van opzij waaide in haarspeldbochten. | |
| Tommeke | maandag 3 december 2012 @ 21:45 |
Daar zit ik dus ook mee. Misschien heeft ze ook nog wel tentamens. | |
| Oksel | maandag 3 december 2012 @ 21:46 |
Ah, vandaag dat je met de Hel van Twente continue in m'n wiel zat te plakken.. wedstrijdervaring! | |
| the_critic | maandag 3 december 2012 @ 21:53 |
/fok mode.. deed een D1 training, en dat kan niet met die ontzettende okselgemiddeldes.. heb van 12e tot 21e wedstrijden gereden.. is dus al ff geleden. Dus niet meer die conditie, maar nog wel die stuurvaardigheden en techniek enzo.. Dus tijdens de marmotte, zit ik zeker tussen de wielen. Kopwerk is voor de stoere mannen.. ik ben maar een mietje. | |
| buzz1291 | maandag 3 december 2012 @ 21:53 |
Eten is voor iedereen een beetje persoonlijk maar ik deed het wel goed op om 4:30 uur proberen zo'n blik rijstepap naar binnen te werken, lukte meestal wel voor drie kwart. Achterzakken volstouwen met van die zachte koeken met bosvruchten, zou nu powerbars en een gelletje meenemen, eten in de afdaling van de Glandon gaat nu makkelijk nu die geneutraliseerd is. Dat was vroegah wel anders over dat geasfalteerde geitepad van de Croix de Fer. Zorgen dat je onderaan de Telegraph voldoende drinken hebt om in Valloire te komen. En dat stukje afdaling naar Valloir weer eten. En blijven drinken, ook als het niet zo warm is anders verlies je teveel vocht en is het te laat. Laatste beetje eten doe je tussen de Lautaret en Bourg. Maar voor alles geldt, zorg dat je eet wat je gewend bent of zorg dat je er aan went voordat je aan zo'n evenement begint. Powerbars zijn in het begin ook niet weg te krijgen (Coconut Caffeine smaak is geweldig). En dat gelletje proberen te bewaren tot aan La Garde, dan heb je het stijlste stuk van de Alp al gehad. En wat ook zo belangrijk is, voor mij althans, het route boek praktisch uit je hoofd kennen zodat je weet hoever die klim nog is en hoe lang het nog duurt, en je niet laten verrassen door een ineens omhoog lopende weg in een afdaling want daar kom je er ook nog wel een paar van tegen. Een Michelin kaart van 1:25000 in combinatie met de hoogte profielen op internet helpen je al een heel eind op weg. Focus, focus en focus! | |
| Gripper | maandag 3 december 2012 @ 21:54 |
| Zeg, van de mensen die meegaan: wie moet er nou echt koste wat kost in een huisje? Want anders kunnen we net zo goed 3 grote plekken op een camping reserveren en een half dorp opbouwen. Elke avond lekker met je blote poten in het gras biertjes drinken en BBQ-en Ik zou het wel weten, t.o.v. zo'n muf chalet. | |
| Tommeke | maandag 3 december 2012 @ 21:54 |
Ik had met m'n kip in het wiel tot aan La Grave precies 60 gemiddeld op de teller Alleen is dat eerste stuk Galibier echt kut idd. Ik kan goed dalen, maar durfde daar niet volle bak te gaan! Het was nat en het waaide enorm. | |
| Oksel | maandag 3 december 2012 @ 21:55 |
Ook prima. Heb net een nieuwe motor in m'n camper gezet, dus. | |
| Patroon | maandag 3 december 2012 @ 22:01 |
| Camping vind ik ook prima. Niet zoveel eisen. Vind het wel belangrijk om nu door te pakken met plannen, voordat we geen keuze meer hebben. | |
| Patroon | maandag 3 december 2012 @ 22:04 |
| Camping is wel een stuk gezelliger dan een huisje. Vooral als die vol staat met andere lotgenoten. | |
| Gripper | maandag 3 december 2012 @ 22:05 |
Misschien is dat wel het belangrijkste, iedereen van ons die meegaat rijdt met regelmaat lange/stevige toertochten of een wedstrijd, dus weet hoe belangrijk eten is. In de week eraan voorafgaande kun je alle cols verkennen, desnoods in 2 dagen verspreid de hele route alvast fietsen. Ik heb mn complete rit al in mn hoofd zitten, en weet inmiddels wel waar de nare stukken zitten. a. Als je net na rivier d'allemont ineens een heel stuk moet afdalen, en daarna weer 3 haarspeldbochten steil omhoog b. als je volle bak tegenwind hebt: die hele klote N-weg vanaf de voet glandon naar start telegraphe, door een paar lelijke industriestadjes. c. 3 bochten voor de top van de telegraphe zit een vies steil stuk d. de eerste 4 bochten vanaf plan lachat op de galibier is altijd huilen, en de laatste 2 haarspeldbochten ook. e. na die heerlijk lopende afdaling vanaf de lautaret bij het stuwmeer een klein klimmetje (die lukt bijna met de vaart die je uit de afdaling overhoudt) en na de stuwdam nog een klim die wel klote is, bijna een km lang. f. En op de alpe bocht 21, 20 en 19, en de laatste 3 bochten voor je alpe d'huez binnenkomt. Oh ja, en vanaf et tunneltje nog naar de officiële tourfinish. Dus van de 175 km is hooguit 20 km kut, en de rest is gewoon genieten in het hooggebergte, vergeet dat ook niet te doen tijdens de dag | |
| Tommeke | maandag 3 december 2012 @ 22:12 |
| B, c en D. Ken ik niet. De rest is idd kut. Vooral dat pukkeltje aan het eind van de afdaling Lautaret. Niet zwaar, maar je kan daar een beetje erg kapot gaan. | |
| ultra_ivo | maandag 3 december 2012 @ 22:13 |
| Je zult denk ik regelmatig 200km tochten in Nederland moeten rijden om inhoud te kweken. Vroeg in het seizoen kan dat met randonneursbrevetten, later kun je dan klimmersbrevetten rijden. Speciale tip: de grenslandklassieker uit Geleen. | |
| ultra_ivo | maandag 3 december 2012 @ 22:16 |
| Verder kun je kijken naar de Radmarathons in het Sauerland. Vooral voor Oksel dichterbij dan Limburg. Je hebt tochten met lange klimmen nodig. Van die korte bultjes die je op de macht omhoog kunt rammen heb je niks aan. | |
| Gripper | maandag 3 december 2012 @ 22:18 |
Camping dan, stelletje prinsessen op de erwt? Als iemand er echt van overtuigd is dat ie niet kan slapen als het niet onder een echt dak is, dan heeft die gewoon pech als de meerderheid op een camping wil... Ik zal mn vaste stekkie, Ferme Noemie bellen. Ze hebben trouwens ook "glamping" tenten: compleet ingerichte bungalowtenten met bedden, kookspul, tafel en stoelen etc. We kunnen dan 1 zo'n ding huren, en de rest met kleine tentjes eromheen doen, dan wordt dat onze huiskamer. Oksel kan gewoon in zn camper slapen. toch? reserveren voor 10-12 man max, 5-6 auto's en een week, van zondag tot zondag? | |
| Holenbeer | maandag 3 december 2012 @ 22:22 |
| verdomme man, als ik dit zo lees krijg ik ook wel zin in La Marmotte | |
| Pritt | maandag 3 december 2012 @ 22:27 |
| Die blokhutjes staan ook op een camping en is echt maar 10 euro pppn. Hele goedkope camping, echt gewoon een weiland maar die hutjes zijn best ok. Morgen heb ik die folder. | |
| Pritt | maandag 3 december 2012 @ 22:28 |
Ach Patroon gaat dat eerste stuk gewoon 80 want die heeft geen angst. | |
| Tommeke | maandag 3 december 2012 @ 22:33 |
| En alles in D1 he? | |
| the_critic | maandag 3 december 2012 @ 22:35 |
| D1ep in het rood ja | |
| Patroon | maandag 3 december 2012 @ 22:59 |
| Haha...dalen doe ik in mijn herstelzone, geen D1. Jullie dalen in D3, door angst Is goed Gripper. Is 10-12 man niet wat veel? Zijn 5 mensen die hem rijden + oksel en vrouw. Kaas kan nu ook mooi aansluiten op de camping. | |
| Gripper | maandag 3 december 2012 @ 22:59 |
Misschien, maar het is alleen maar een reservering, en we weten ruim vantevoren wel een definitief aantal deelnemers toch? Plek op een grasveld afstaan is makkelijker dan ruimte erbij creëren | |
| Patroon | maandag 3 december 2012 @ 23:03 |
Goed idee! | |
| Oksel | maandag 3 december 2012 @ 23:03 |
| Waar is 't eigenlijk. | |
| Oksel | maandag 3 december 2012 @ 23:04 |
| Domme vraag. | |
| Oksel | maandag 3 december 2012 @ 23:08 |
| Is nog best ver. | |
| Gripper | maandag 3 december 2012 @ 23:10 |
Inderdaad. Maar t is 1000 km rijden vanaf Utrecht, dus dan zijn jullie een dag of 3 onderweg denk ik? Op tijd vertrekken, straks kom je aan als de marmotte al afgelopen is! de grote tipi is er ook weer bij, maar ik denk dat kaas geen speciale rookwaren naar dat intolerante land meeneemt | |
| janatwork | dinsdag 4 december 2012 @ 00:05 |
| Voor een plek op een camping kan je mij sowieso noteren. Weet nog niet of het een hele week of een paar dagen wordt | |
| Pietsie1 | dinsdag 4 december 2012 @ 00:45 |
| Nog nooit gepost hier, maar eens moet de 1e keer zijn. Ingeschreven voor de Trophée de l'Oisans, oftewel: • La Vaujany; • Prix de Rousses; • La Marmotte; • Grimpée de l'Alpe. Marmotte en Grimpée in 2010 al eens gereden. Doel in 2013: (stuk) harder dan toen. Hopelijk ligt er voor de Vaujany tegen die tijd fatsoenlijk asfalt in de afdaling van de Sarenne (met oog op de Tour). Prix de Rousses wordt dodelijk: 1600hm in 40km. Tevens tussendoor wat bergjes rijden die ik nog niet heb gedaan: Izoard en de Madeleine bijvoorbeeld. | |
| kanovinnie | dinsdag 4 december 2012 @ 06:00 |
| Gaat heel de Nederlandse marmotterijderdelegatie zich hier melden? | |
| kaasplankje | dinsdag 4 december 2012 @ 06:40 |
Hoop van niet, want dat zijn er héél véél. | |
| kaasplankje | dinsdag 4 december 2012 @ 06:55 |
Welkom, hoe zit het met de start van La Marmotte tegenwoordig? Vroeger startte je in vakken van 250 of 500, weet ik even niet meer. Dan klonk om 7 uur het kanonschot en stoof je met 55km/h naar de voet van de Croix de Fer. En altijd gaan er dan een paar op de straat liggen bij die bruggetjes waar de weg wat smaller wordt. Is dat nog steeds zo of is het nu geneutraliseerd? @Gripper: Camperen lijkt me gezellig, maar zo'n grote tent huren is wat mij betreft niet nodig, misschien voor eentwee? | |
| KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 december 2012 @ 08:33 |
Eentwee die vindt voor 3 stuivers en een appel een luxe villa, een tentje is voor hem veel te makkelijk joh. | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 08:55 |
| Ben onderweg naar Amersfoort voor een inspanningstest. Gisteren nog een uurtje rustig op de tacx gereden met 2, 30min marmotte YouTube filmpjes ervoor. | |
| KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 december 2012 @ 08:57 |
Jij gaat een nieuwe benchmark zetten voor cyclo voorbereiding | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 09:05 |
Haha ik doe dit sowieso 1x per jaar. Ik had dit al eerder afgesproken maar 3 weken verschoven ivm niet fit. Maar idd mooi om te zien waar ik sta en waar ik heen moet. Misschien doe ik het in juni weer om te vergelijken. | |
| Pritt | dinsdag 4 december 2012 @ 09:33 |
| Ok dit zijn dus die cottages waar ik het over had. Lekker cheap maar toch prima. Zit op 2 km van Bourg in Allemont. http://www.campinglesbouleauxoisans.com/fr/location-chalet.html | |
| KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 december 2012 @ 09:34 |
"cottages" | |
| KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 december 2012 @ 09:34 |
| Beter dan een tent though | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 09:37 |
| Lol, dat zijn tuinhuisjes | |
| Pritt | dinsdag 4 december 2012 @ 10:05 |
| Ja het is allemaal simpel maar zag er best prima irl uit. En ja luxer dan een tent, plus dat je dan al je campingspullen niet mee hoeft te nemen. Ik slaap ook wel lekkerder in een bed dan op een luchtbedje. | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 10:12 |
| stelltje wijven. | |
| eentwee | dinsdag 4 december 2012 @ 11:03 |
Zeker. Net zoiets als de hytte in Noorwegen. Verkies ik boven een tent iedere dag van de week. Dus ik wil best met pritstift in een blokhut. | |
| SuperWeber | dinsdag 4 december 2012 @ 11:43 |
Je had beter een dag rust kunnen nemen voor die test... | |
| janatwork | dinsdag 4 december 2012 @ 11:50 |
| Volgens buienradar zou het nog 2 uur droog blijven, rij ik mijn straat uit gaat het regenen... nu de tacx maar aanslingeren... | |
| kaasplankje | dinsdag 4 december 2012 @ 11:51 |
Wij hebben een kingsize luchtbed, en ik neem mijn eigen kussen en dekbed mee. Daar kan geen doorgezakt te kort en volgezweten hotel of hutbed tegenop. | |
| KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 december 2012 @ 11:55 |
Zijn er in Europa nog hotels waar geen kingsize boxsprings in staan? | |
| kaasplankje | dinsdag 4 december 2012 @ 11:56 |
Ja, ws de enige die ik betalen kan. | |
| KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 december 2012 @ 11:58 |
Zoover is je vriend Eigenlijk alleen in Amsterdam, Londen en Parijs vind ik goede 4/5 sterren hotels onbetaalbaar. En heb echt geen dikke portemonnee. Wij betalen zelden meer dan een campingplaats in het hoogseizoen. Edit: Nou ja, campingplaats is overdreven. Maar zo'n stacaravan/bungalowtent dan. Dan weet ik het wel. | |
| Gripper | dinsdag 4 december 2012 @ 12:00 |
t is niet dezelfde camping: die Pritt aangeeft is in Allemont, (bij de bocht waar de eerste valpartijen gaan plaatsvinden met al die stresskippen die koste wat kost vooraan willen zitten) de camping die ik aangaf is in Les Sables. Ongeveer 1,5 km van elkaar verwijderd. Die houten hutjes kosten je ook ongeveer 100 ¤ pppw, kamperen zal net iets goedkoper zijn. Zo'n luxe tent is net als de hut qua inrichting, dus wat dat betreft weinig verschil. Ik krijg hopelijk snel een prijs door van Ferme Noemie voor de luxe tenten. | |
| Freddeh | dinsdag 4 december 2012 @ 12:26 |
| Wintersale? Wie heeft wat te koop? Vandaag door een collega uitgenodigd voor de RVV komend jaar. Nog ff in overleg met Fab daarover | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 12:27 |
Een uurtje in herstel zone is juist goed (hf 130), omdat je fitter van de fiets komt, dan je er op gaat. Goede test gehad. Krijg de gegevens nog per mail. | |
| eentwee | dinsdag 4 december 2012 @ 12:29 |
| Met die test kunnen we mooi een richttijd voor de Marmotte uitrekenen. En als je die dan niet haalt klaag je gewoon het SMA aan | |
| kaasplankje | dinsdag 4 december 2012 @ 12:29 |
Die valpartijen waren meest nog voor Allemont, op het rechte stuk tussen Bourg en Rochetaillée. We fietsen het wel voordaags en groupe. | |
| Gripper | dinsdag 4 december 2012 @ 12:34 |
Ik ga daar echt geen 55 proberen te rijden hoor. Die minuut die ik daarmee verlies pak ik al driedubbel terug als ik de stuwdam net na Allemond oprij, als iedereen ineens geparkeerd staat Gezamenlijk de Marmotton voorfietsen op woensdag is een goeie. Dan kun je ook aanwijzen waar in de dorpjes de waterpompen staan (zo'n uitgeholde boom) zodat je niet bij die drukke bevoorradingen hoeft te stoppen. Beviel me in oktober ook goed: buisje isostar tabletten en zelf je drinken maken. | |
| Captain_Fabulous | dinsdag 4 december 2012 @ 12:36 |
| Die italianen hebbensoms best goeie ideen...http://sport.be.msn.com/c(...)ml?Article_ID=619545 | |
| the_critic | dinsdag 4 december 2012 @ 12:39 |
| heb maar even een word bestandje aangemaakt en al jullie tips erin gegooid. Kan ik me goed voorbereiden tzt door nog ff te lezen wat de knelpunten en lastige stukken in de Marmotte gaan zijn. En oksel die mensen die graag in een bed slapen, en liever niet slepen met allemaal spullen een "stelletje wijven" noemt.. maar zelf een camper heeft.. | |
| Gripper | dinsdag 4 december 2012 @ 12:40 |
vertel eens meer. was het een lactaat test, max inspanning? hoeveel vermogen getrapt? | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 12:48 |
Wat ik nu weet, vergeleken vorig jaar dec. Gewicht van 72 naar 69kg. 255 watt op MLSShf. Dit was 225, vorig jaar dec. v02max is 55. Dit was 52 en heb aanleg om deze door traing tot 60 te verhogen. Max wattage was 330, maar niet meer gesprint omdat het geen max test is. Het was een anaerobedrempeltest met zuurstofmeting. Hij heeft mijn medische verklaring voor Marmotte ook getekend. | |
| eentwee | dinsdag 4 december 2012 @ 12:52 |
| Vo2max is toch juist niet trainbaar? Wel interessant. Is MLSShf het omslagpunt? 3.7W/kg dan | |
| dop | dinsdag 4 december 2012 @ 12:55 |
| gvd mijn teller verloren was bij mijn broertje en ging een rondje met hem op zijn fiets, omdat ik geen stuur houder had teller in mijn zak gestoken. nu ligt hij denk ergens tussen s'gravenzande en hoek van holland in een sloot | |
| MarcoD | dinsdag 4 december 2012 @ 12:56 |
Je longinhoud is niet trainbaar, je maximale zuurstofopname gaat/kan wel omhoog als je beter getraind ben. Zo is het toch? | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 12:56 |
Vo2max is beperkt trainbaar ivm genetische aanleg, maar zeker wel te trainen. MLSS is omslagpunt. Max Lactaat Steady State. Het blok van vermogen waar je zuurstofopname en co2 uitstoot nog in evenwicht is. Voor vermogentraining gebruiken ze die MLSS. Voor trainen op hartslag gebruiken ze de bijbehorende hartslag dus MLSShf | |
| MarcoD | dinsdag 4 december 2012 @ 12:56 |
| . [ Bericht 99% gewijzigd door MarcoD op 04-12-2012 12:57:06 ] | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 12:58 |
Klopt, cru gezegd, je longen kan je niet groter maken, maar de zuurstofopname efficiëntie, dus hoe voert het lichaam de zuurstof naar de spieren en terug is wel te trainen, tot zekere hoogte. | |
| eentwee | dinsdag 4 december 2012 @ 12:59 |
Welke hartslag had je op omslagpunt? En de cruciale vraag: wat is nu je D1 zone? Hoe bepalen ze welke rek daar nog in zit, dus in welke mate het trainbaar is? Hebben ze daarvoor het gegeven dat-ie vorig jaar 52 was gebruikt? | |
| eentwee | dinsdag 4 december 2012 @ 13:00 |
wel kleiner | |
| CyclingGirl | dinsdag 4 december 2012 @ 13:00 |
| en zwarter | |
| Gripper | dinsdag 4 december 2012 @ 13:03 |
Dat compenseer je eenvoudig met een extreem lichte fiets toch. | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 13:04 |
Omslagpunt 186 (volgens mij) D1 is 140-160. Ik zat altijd op 137-157 aan de hand dat ik het gevoel had dat mijn omslagpunt ongeveer 185 was. Mijn gevoel zat dus erg goed. De test van vorig jaar zei 192. Die 1min protocol testen zijn echt waardeloos. Ik weet niet hoe hij dat bepaalt. Ga ik hem nog eens vragen. Ga in april weer. | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 13:06 |
| Oja er kan ook nog wel 5% vet af. Zit nu op 14,6% | |
| SuperWeber | dinsdag 4 december 2012 @ 13:18 |
Hf 130 is bij mij al bijna D2 | |
| eentwee | dinsdag 4 december 2012 @ 13:18 |
Dingetje is nog wel dat er geen triple op zit. Moet het marmotteprofiel eens goed bekijken om te zien of dat wel gaat lukken met 34x28. | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 13:22 |
Wat heeft het voor nut om hartslagen met elkaar te vergelijken. Het zegt niks, noppes, nada. | |
| the_critic | dinsdag 4 december 2012 @ 13:55 |
denk dat ik een 38-32 ga rijden.. daar moet het wel mee lukken toch?! | |
| eentwee | dinsdag 4 december 2012 @ 14:03 |
| Geen idee, ik ken jou niet als fietser | |
| the_critic | dinsdag 4 december 2012 @ 14:06 |
| ik ken mijzelf ook niet als klimmer ghehe Ga iig niet een compact kopen voor alleen deze toch, en lichter dan 38-32 is dan dus volgens mij niet mogelijk.. | |
| SuperWeber | dinsdag 4 december 2012 @ 14:10 |
Anders lees je de smiley ook even mee... Hup van die kast af... | |
| eentwee | dinsdag 4 december 2012 @ 14:14 |
Als je nu met een dubbel rijdt kun je waarschijnlijk helemaal geen cassette met een 32 steken vanwege de te korte kooi. Nieuwe achterderailleur + cassette is waarschijnlijk duurder dan een nieuw compact crankstel. Compact kun je altijd weer verkopen.. of je verkoopt je dubbel en koopt er een losse 38/39 bij voor NL. | |
| Gripper | dinsdag 4 december 2012 @ 14:21 |
Sterker nog: jouw 38-32 heeft een overbrengverhouding van 1,1875, dus 1 omwenteling met je crankstel is 1,1875 met je wiel , 2,52 meter per omwenteling. mijn compact met 34-28 heeft een overbrengverhouding van 1,2142, dus 1 omwenteling met mijn crankstel is 1,2142 met mn wiel , 2,57 meter per omwenteling. Om 12 km/u omhoog te rijden moet jij 79 omw/min trappen en ik 77. Dus je trapt lichter. (of eigenlijk vooral: kan het op steil terrein langer op souplesse volhouden) Maar ik mag dan ook graag een beetje stampen, dus zo erg is het niet Ik ga op een compact en met 28 als achterkransje wel soepel rijden, is de ervaring. | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 14:31 |
Ik had je smile niet gezien. Na je loze kreet, eerder vandaag, dacht ik dat dit weer zoiets was | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 14:35 |
| Zijn er losse 34 bladen die op een triple passen? Vind het verschil tussen 39 en 30 voor altijd zo groot. | |
| eentwee | dinsdag 4 december 2012 @ 14:39 |
| Is hetzelfde verschil als van 51 naar 39. 34T kan wel, TA Zelito gaat bijv tot 36T. | |
| dop | dinsdag 4 december 2012 @ 14:42 |
| 34t kettingblad shimano 34t campa kettingblad als je googled niet op tandwiel googelen maar op kettingblad, tandwiel is achter kettingblad is voor | |
| eentwee | dinsdag 4 december 2012 @ 14:44 |
| Dat is een compact blad, Patroon heeft een triple. | |
| dop | dinsdag 4 december 2012 @ 14:45 |
lol sorry wou er nog bij zetten let op de steek | |
| KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 december 2012 @ 14:45 |
| Wat is dan de steek van een triple | |
| the_critic | dinsdag 4 december 2012 @ 14:45 |
op die oude dura-ace derailleurs kun je gewoon een 32 atb cassette gooien (voor mijn vriendin zat ie er afgelopen zomer op) en die wil ik er dan bij mij opgooien. @gripper merci voor die berekening. Denk dus inderdaad dat ik het bij deze instelling laat. Te licht, dan maak je ook geen meters meer. Stoempen hoeft niet, maar op zoek naar een balans.. | |
| eentwee | dinsdag 4 december 2012 @ 14:52 |
| Ah ok, dan moet het lukken. Wel ff eerst uitproberen vantevoren. @Knut: buitenste twee bladen 130mm (Shimano type) of 135mm (Campa), dus hetzelfde als een dubbel. Aan de binnenkant van de crankarm zitten de gaten voor het grannyblaadje, steek 74mm (zelfde voor Campa en Shimano). Daarmee kun je zelfs een 22T monteren. | |
| dop | dinsdag 4 december 2012 @ 14:54 |
ik 110 op compact bij shimano is het kleinste blad van een tripple 74mm steek maar campa geen idee edit: eentwee weet het beter [ Bericht 5% gewijzigd door dop op 04-12-2012 16:08:15 ] | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 14:57 |
Hoe bedoel je dat 12? Ik heb nu 50 voorblad. Dan kan qua bereik toch wel 34T? Zijn die er qua steek voor triple? 34-30 voor lijkt mij een fijnere overgang dan van 39 naar 30. Ik heb dan vaak een scheve ketting. Doe ik achter een 28 ofzo. | |
| eentwee | dinsdag 4 december 2012 @ 15:00 |
| Oh je wil de 39 vervangen door een 34?? Nee dat kan niet, middenblad is minimaal 38T bij Shimano triples (39 bij Campa). Dat zou overigens ook een twijfelachtige exercitie zijn want dan combineer je de nadelen van een compact met de nadelen van een triple | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 15:05 |
| Haha oke Afgelopen zomer had ik achter een 25 als grootste. Zodra ik dan 39x25 reed en voor op de 30 schakelde moest ik achter weer een heel stuk zwaarder schakelen. Ik dacht met 34 een groter bereik te hebben... | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 15:26 |
Nog even een interessant stukje over Vo2max:
| |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 15:56 |
Nieuw bericht over de Marmotte: bronVertaling via googletranslate: Zoals ik dus begrijp zijn ze nu bezig met het annuleren van de dubbele inschrijvingen. Daarna wordt de registratie weer geopend en zoals het nu lijkt zijn er dan weer wat tickets te vergeven. | |
| Gripper | dinsdag 4 december 2012 @ 16:49 |
| Zo, linkjes dumpen. http://www.marmottecyclo.(...)sschema-Marmotte.pdf | |
| eentwee | dinsdag 4 december 2012 @ 16:50 |
| Heeft Oksel zich nou ingeschreven? | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 16:52 |
8 zones is niet mis. Dat vindt Patroon zelfs overdreven Ik ga voor deze, heeft zijn dienst bewezen: http://doefiets.nl/media/(...)202-5%20klimlang.xls [ Bericht 2% gewijzigd door Patroon op 04-12-2012 16:57:42 ] | |
| Gripper | dinsdag 4 december 2012 @ 17:25 |
Geloof het niet, dan had ie het hier wel zo trots als een hond met 3 lullen gemeld. Als je trouwens even snel de hele deelnemerslijst in excel zet, en alleen filtert op de marmotte, dan zijn er daarvoor 4400 aanmeldingen van de 6300 totaal. (maar er zitten natuurlijk ook combinatiedingen bij waarbij de marmotte ook inbegrepen is) , dus er zijn al zeker meer dan 4400 deelnemers. | |
| kaasplankje | dinsdag 4 december 2012 @ 18:17 |
| Hij zit vol dus, maar wij mogen starten! | |
| kaasplankje | dinsdag 4 december 2012 @ 18:20 |
Geloof me nou, als dat kanonschot valt gaat iedereen als een dolle op die 1e klim af, en jij ws. ook. Dat geeft niks en kost geen kracht als je in een groep van 500 man zit. Alleen zitten er een aantal bij die niet aan een peloton gewend zijn of de stuurvaardigheid van een visstick hebben. Het is niet zo dat er gevallen wordt omdat iedereen voorin wil zitten, het is gewoon een grote groep. Opletten dus. | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 18:22 |
GVD heb er zin in man! | |
| kaasplankje | dinsdag 4 december 2012 @ 18:26 |
Ja, ik ook. Ik heb ook zin in Trois Ballons maar ik geloof dat ik de enige ben die ze heeft ingeschreven. Verder is het goed als je ervoor zorgt dat je in jouw startvak voorin staat, net als bij een klassieker die start. Iedere pannenkoek die met de start al achter je staat kan zo ook niet meer in de weg rijden als je aan de klim begint. Op tijd bij de start staan dus. | |
| kaasplankje | dinsdag 4 december 2012 @ 18:53 |
| Kloteweer http://app.strava.com/activities/30917155 Gisteren ook http://app.strava.com/activities/30773543 | |
| MarcoD | dinsdag 4 december 2012 @ 18:56 |
| Ik denk er nog even over na of ik de trois ballons ga fietsen, past wel mooi in de voorbereiding. Was wel wat interesse vanuit fietsmaatjes volgens mij, en zou voor diegene die niet hebben kunnen inschrijven/geen zin hadden in dat gedoe wel een mooie vervanging zijn. Nog even interesse peilen dus. | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 18:59 |
Bikkel | |
| kaasplankje | dinsdag 4 december 2012 @ 19:29 |
Oké laat maar weten als je gaat en zin hebt om te meeten. Ik ben er. | |
| keesfietst | dinsdag 4 december 2012 @ 19:34 |
Sowieso niemand die jou verslaat hier qua hardheid. Baas | |
| ultra_ivo | dinsdag 4 december 2012 @ 19:37 |
Dat is zelfs bij PBP zo. | |
| kaasplankje | dinsdag 4 december 2012 @ 19:37 |
Hoe ouwer hoe taaier. Kijk maar naar Ivo. Ik fiets geen 1000km aan een stuk, dus baas boven baas. | |
| ultra_ivo | dinsdag 4 december 2012 @ 19:38 |
| PBP start van de 80-uurs groep met onbike-camera: Dit kun je verwachten bij de Marmotte maar dan 10x zo erg. | |
| KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 december 2012 @ 19:39 |
| Ik denk ook nog na over trois ballons. Dat past verder wel in de vakantieplanning. Weet alleen niet of ik genoeg tijd heb om voor te trainen en ga dat wel nodig hebben. | |
| kaasplankje | dinsdag 4 december 2012 @ 19:42 |
Is dat wel exotisch genoeg voor je? | |
| eentwee | dinsdag 4 december 2012 @ 19:45 |
| Wanneer zou 3B vol zitten? Ik heb geen zin om een half jaar vantevoren al die dingen te moeten bedenken | |
| keesfietst | dinsdag 4 december 2012 @ 19:46 |
Ouwe pik ouwe pijp.Mijn gloriejaren komen er nog aan dus. | |
| KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 december 2012 @ 19:48 |
Alleszins een stuk exotischer dan heen en terug over de heuvelrug van de dtc | |
| eentwee | dinsdag 4 december 2012 @ 19:50 |
| Ik weet nog wel een leuk trainingsrondje over de heuvelrug. Doe je 1x Alpe d'Huez. | |
| KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 december 2012 @ 19:51 |
100 km toch? | |
| eentwee | dinsdag 4 december 2012 @ 19:53 |
| 143. Moet hem nog steeds een helemaal rijden, is er nooit van gekomen. Uiteraard kun je met die afstand aan meer hoogtemeters komen als je naar Arnhem/posbank gaat. | |
| Pritt | dinsdag 4 december 2012 @ 19:54 |
| Alvast ff wat Frans oefenen jongens: Pappa fume une tube et mamma fume pappa. | |
| kanovinnie | dinsdag 4 december 2012 @ 19:57 |
| Je voidrais troix bangquete e une croissant | |
| Narcotical | dinsdag 4 december 2012 @ 19:58 |
| Et un omelet du fromage | |
| cafca | dinsdag 4 december 2012 @ 20:00 |
Een omelet van kaas | |
| Narcotical | dinsdag 4 december 2012 @ 20:01 |
Ja ik weet dat het omelet au fromage is Maar: ![]() | |
| eentwee | dinsdag 4 december 2012 @ 20:02 |
| Une omelette pour Fromage. | |
| kaasplankje | dinsdag 4 december 2012 @ 20:03 |
| Une Ricard sil vous plait! | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 20:05 |
| Hey Eentwee, ik heb nu een compact crank van Campa, welke bladen kan ik daar opzetten zodat ik gewoon dubbel heb? En moet nog een 11Sp cassette kopen met een 28 of liever 29. Dat in combi met m''n compact moet goed gaan. Eneh, critic.. je hebt mijn camper nog niet gezien.. | |
| Narcotical | dinsdag 4 december 2012 @ 20:07 |
| Op een compact kan je toch gewoon een 39er gooien, mits je maar de goede steek koopt | |
| KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 december 2012 @ 20:07 |
Correct. Al is het dan nog een nep dubbel want 50. | |
| Narcotical | dinsdag 4 december 2012 @ 20:08 |
Je kan er ook altijd nog een 53 bij nemen natuurlijk | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 20:12 |
| Ja, want heuvelaf kom ik soms tekort Maar 39-50 lijkt me leuke combi. | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 20:13 |
| Okay, welk merk kettingbladen pak ik dan? Campa heeft ze niet standaard toch? | |
| MarcoD | dinsdag 4 december 2012 @ 20:13 |
| Ta specialite Nerius voor campa compact, ik heb een 39 maar 42 zou hier in de polder iets beter zijn. Ben er in ieder geval tevreden mee Is er in 10 speed en in 11 speed. | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 20:14 |
Das wel vet. Dus als ik een nieuwe fiets koop, kan ik het beste een compact nemen en in Nederland de 34 en 50 omzetten voor een 39 en 53T? | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 20:15 |
| Ja, dat deed ik op m'n oude Bianchi ook. Daarom nu weer een Compact crank genomen. | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 20:18 |
Waar koop je die? | |
| MarcoD | dinsdag 4 december 2012 @ 20:20 |
Ik heb hem hier vandaan: http://www.mantel-bikepar(...)]=4510&spec[20]=2292 | |
| Narcotical | dinsdag 4 december 2012 @ 20:20 |
Als je van plan bent om veel in de bergen te rijden en perse geen triple wilt is dat een hele plausibele oplossing idd | |
| KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 december 2012 @ 20:23 |
| Campa heeft ook 110 mm steek grotere bladen Oksel. TA en Stronglight wordt ook wel veel gekozen. Eentwee en Ivo zijn TA fans geloof ik. TA is meestal wel goedkoop bij Salden. | |
| kaasplankje | dinsdag 4 december 2012 @ 20:25 |
| TA il est français, très bonne. | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 20:25 |
| Thanks! Eens kijken wat voor steek ik heb. | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 20:25 |
| In m'n zij | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 20:29 |
| Alleen als ik nu meteen nieuwe onderdelen ga kopen voor m'n nieuwe fiets flipt m'n vriendin | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 20:30 |
| Ik heb nog dubbel kettingbladen van m'n oude fiets, maar 10SP. Nu 11SP. Wat gaat daar fout aan? | |
| kaasplankje | dinsdag 4 december 2012 @ 20:30 |
| Doe 't stiekem | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 20:31 |
| Kan niet. Ze beheert de bankrekeningen en TAN codes komen op haar tel. aan | |
| KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 december 2012 @ 20:31 |
Laat zo'n klus cash uitbetalen, heb je gelijk een voorraadje voor in de toekomst ook. | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 20:32 |
| En ik moet eerst m'n oude Bianchi verkopen. Maar dan moet ik eerst de rechtershifter fixen, lakstift kopen, netjes opbouwen.. dan krijg ik er hopelijk nog wat voor. | |
| kaasplankje | dinsdag 4 december 2012 @ 20:33 |
| |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 20:36 |
| |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 21:06 |
Maar vandaag wel een paar Magnanni's en Santoni's gekocht. Dus mag niet klagen | |
| the_critic | dinsdag 4 december 2012 @ 21:20 |
triple is niet soignee.. dus komt er gewoon NIET op ! | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 21:33 |
Narcotical geeft juist een oplossing waar geen triple voor nodig is. Ik wil op nieuwe fiets ook geen triple meer. Ook al fiets ik niet super veel in de bergen, als ik het doe wil ik het wel met het goede verzet doen. Dan is zo'n compact met extra 39 en 53 blad wel een mooie oplossing. | |
| KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 december 2012 @ 21:36 |
Het blijft gedoe. Je doet het puur voor de stoer | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 21:39 |
| Ja, je moet ook weer voorder. verplaatsen, en misschien ketting veranderen. | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 21:41 |
| Ik heb tegenwoordig TV. En ik ben Passie in de Polder aan het kijken. Echt een verrijking van mijn leven, TV. | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 21:41 |
| Dat is wel kut ja... Dus niet zo simpel. Dan maar gewoon dubbel met 11speed. | |
| kanovinnie | dinsdag 4 december 2012 @ 21:44 |
| Ik heb geen televisie. Wel een tv | |
| KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 december 2012 @ 21:46 |
Misschien is voor jou het beste alternatief nog wel die wifli serie van SRAM. Of gewoon net zoals jij je niks aantrekt van commentaar op je slakkengang in D1 je ook niks aantrekken van de triple is niet stoer prietpraat. | |
| kanovinnie | dinsdag 4 december 2012 @ 21:47 |
| Daar kan hij zich wel overheen zetten, maar het is meer (bewegend) gewicht.... | |
| KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 december 2012 @ 21:49 |
Een dubbel ook | |
| kanovinnie | dinsdag 4 december 2012 @ 21:50 |
| SRAM XX1 | |
| Gripper | dinsdag 4 december 2012 @ 21:53 |
Ik heb het ook precies zo. FSA SL-K light compact crankstel, daarop ziet het er ook niet lullig uit. En ook met steek 110 heb je gewoon alle keuze uit bladen: ik heb nu een 53 met die rood witte streep die vanuit de crank doorloopt. Misschien dat ik nog eens de macht krijg om op de 39 naar boven te rammen, maar nu doe ik het nog lekker met een compact in de bergen Net mn trapas gemonteerd, en het zit weer lekker vast! Niet te los zoals met de oude, niet te strak zoals met de verkeerde. Dus dat levert straks in de bergen weer een paar Watt extra op. Maar omdat loctite niet zo lekker verwerkt en uithardt onder de 10 graden, en het toch 3 uur moet uitharden, mag mn liefje lekker bij de kachel vanavond, niet in die nare koude schuur. ![]() | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 21:57 |
| Tsja ik rij gewoon vrij licht omhoog en wil niet verplicht moeten harken omdat verzet beperkt is. Maar als ik sterker word, rij ik ook sneller omhoog = zwaarder verzet. Kreeg vandaag wel advies om straks wekelijks een keer 60-90min te knallen in D2 als tempo duur om gemiddelde te verhogen. D1 is belangrijk maar die tempotrainingen ook. Alles in verhouding. | |
| No-P | dinsdag 4 december 2012 @ 22:03 |
| Patroon? Bij Guido geweest? Wat kost dat? | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 22:07 |
0. | |
| No-P | dinsdag 4 december 2012 @ 22:10 |
Wat kost het de verzekering | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 22:15 |
Volgens mij 110 voor inspanningstest en ecg. Anaerobedrempeltest. Staat wel op www.sportarts.org. Ik kan kosteloos 2x per jaar. | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 22:18 |
| Ook fietsmeeting. Dat wil ik nog wel eens doen. | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 22:19 |
| Geef toch al veel te veel uit aan 't fietsen, kan d'r ook nog wel bij. 500km verder op m'n crosser, de crank gaat nu echt alle kanten op. | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 22:20 |
Moet je wel op hartslag trainen als je er iets mee wil doen. Misschien vergoed je verzekering het ook wel? | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 22:20 |
| Zag net dit bovenaan staan op MP. Tering, dikke bak. | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 22:21 |
Nee, ik heb de goedkoopste der goedkoopste verzekeringen. Ik betaal duizendmiljoen eur eigen risico ongeveer als er iets gebeurd. Ik verzeker zo min mogelijk. | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 22:24 |
| 850 EUR, voor een Ultegra groep. http://www.fietssportief.(...)acefiets-ultegra/577 Krijg je er nog een fiets omheen ook. | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 22:32 |
| Ik betaal 120 per maand en maak maximaal gebruik van fysiotherapie en die metingen. Dat 10tje bovenop de basis kan wel uit | |
| No-P | dinsdag 4 december 2012 @ 22:33 |
| 170 voor drempeltest. Hmm, ik moet er 2 hebben. Volgens mij vergoed mijn verzekering maar 150 ofzo per jaar. | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 22:37 |
110 | |
| No-P | dinsdag 4 december 2012 @ 22:40 |
| Inspanningstest + ECG (loopband of fietsergometer) 110 euro VO2 max-test (HFmax/VO2 max bepaling) loopband/fietsergometer 140 euro Anaerobe drempeltest (VO2, HF en vermogen) loopband/fietsergometer 170 euro dat staat op de site | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 22:44 |
| Best strak fietsje. http://www.marktplaats.nl(...)=lr&pageNum=1&pos=13 | |
| Gripper | dinsdag 4 december 2012 @ 22:45 |
welke verzekeraar? ik zit nu bij menzis, betaal 127¤ en die vergoeden 100 ¤ / jaar. Anderzorg (ook van menzis) heeft een jongpakket voor mensen t/m 30, kan ik dus alleen komend jaar nog gebruik van maken. De premie is dan 111, en dan vergoeden ze ook nog eens sportmedisch advies tot 225 ¤. Het jaar daarna, als ik 31 ben, moet ik toch weer een duurdere aanvullende verzekering en ben ik evenveel kwijt als nu, alleen beter op sporters gericht. Denk dat ik overstappen wel de moeite waard is. | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 22:49 |
| De Friesland Zorgverzekeraar. Basis + Aanvulling Standaard. | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 22:52 |
Waar zie je dat? Ik moet de rekening nog krijgen. Algemene tarieven Blessureconsult 90 euro Herhalingsconsult 45 euro Telefonisch consult 45 euro Verplichte sportkeuring 100 euro Basis Sportmedisch Onderzoek 100 euro Basis plus Sportmedisch Onderzoek 140 euro Groot Sportmedisch Onderzoek 220 euro Topsportmedisch Onderzoek 330 euro Inspanningstest + ECG (loopband of fietsergometer) 110 euro VO2 max-test (HFmax/VO2 max bepaling) loopband/fietsergometer 140 euro | |
| No-P | dinsdag 4 december 2012 @ 22:58 |
| sportarts.org | |
| Patroon | dinsdag 4 december 2012 @ 23:10 |
| Heb ik ook de tarieven van. Heb je directe link, kan niet vinden. | |
| eentwee | dinsdag 4 december 2012 @ 23:52 |
Passen niet, andere steek. FSA is Shimano type crankset. | |
| Oksel | dinsdag 4 december 2012 @ 23:55 |
| Oh, thnx. Heb m'n fiets op MP staan. Wie weet. Heb geen haast. Moet 'm ook nog ff bijlakken hier en daar. | |
| Pietsie1 | woensdag 5 december 2012 @ 00:33 |
In 2010, toen de afdaling van de Glandon voor het eerst geneutraliseerd was, was het ongeveer zo: 7h00: 1-400 (wedstrijdvak) 7h05: 401-2000 7:20: 2001-4000 7:40: 4000+ Kan er naast zitten qua tijden, maar de structuur klopt wel. Ik heb in 2010 niemand op straat zien liggen in de aanloop naar de Glandon. Zelf op dat stuk met een groepje meegelift: 40+, op het gemak (lang leve slipstream). Dat stuk is zeker niet geneutraliseerd, maar wel vrij van auto's. Heb geen valpartijen zien gebeuren, maar wel mensen ingeladen zien worden in de afdaling van de Glandon (veel lekke banden daar ook, al na een paar bochten...). En eentje helemaal onderaan de afdaling naar Bourg d'Oisans (vrij scherpe hoge snelheidsbocht naar rechts). Tegenwoordig zijn er geloof ik meer stukken waar het verkeer wordt tegengehouden. [ Bericht 2% gewijzigd door Pietsie1 op 05-12-2012 01:34:05 ] | |
| kanovinnie | woensdag 5 december 2012 @ 06:35 |
| Sowieso marmotte op nieuwe banden rijden? Wat is de betekenis van de term "ingeladen"? | |
| No-P | woensdag 5 december 2012 @ 07:36 |
sportarts.org. rechterscherm: tarieven Dan staan die anaerobedrempeltesten precies onder vo2 max test | |
| Tommeke | woensdag 5 december 2012 @ 07:51 |
Fryslân | |
| Yankee | woensdag 5 december 2012 @ 07:59 |
| |
| Tommeke | woensdag 5 december 2012 @ 08:09 |
| Ach jong molleboon! | |
| kaasplankje | woensdag 5 december 2012 @ 08:10 |
| Ik ga werk'n. | |
| Yankee | woensdag 5 december 2012 @ 08:43 |
Waarom komen wij elkaar 's ochtends nooit meer tegen? Ben je gepromoveerd naar een ander rondje? | |
| Tommeke | woensdag 5 december 2012 @ 08:44 |
| Werk se kaas! Ik ga zo naar Rotjeknor. Mocht ik je zien, dan roep ik | |
| Tommeke | woensdag 5 december 2012 @ 08:46 |
Haha Ik rij de laatste tijd idd wat vaker routes aan de andere kant v/d stad. Weet niet hoe dat komt, toeval Vrijdag zie ik je denk ik wel weer | |
| Gripper | woensdag 5 december 2012 @ 09:42 |
Afdalen en hard een bocht door is een grote belasting voor je banden. Dus er rijden dan procentueel meer mensen lek dan bij het gezapig bergop peddelen. En als er zoveel procent van 7000 man lek rijdt in de eerste grote afdaling, dan lijkt het soms alsof iedereen lek zit. Zie je bij toertochten toch ook? er lijken er meer langs de kant te staan plakken dan er daadwerkelijk op de fiets zitten. Ik denk dat pietsie bedoelt dat ze in een ambulance ingeladen worden. Als een bandje klapt in volle afdaling is het weinigen gegeven om de fiets netjes op de weg te houden | |
| KnutdeIJsbeer | woensdag 5 december 2012 @ 09:45 |
Inderdaad ieder toertocht weer zie je in de eerste kilometers voor je gevoel de helft langs de kant staan 1 keer klapband gehad in afdaling maar gelukkig redelijk aan het begin. Reed 40 ofzo en voelde het al aankomen dus was al begonnen met remmen. Alsnog niet prettige ervaring, rest van de dag zit je dan echt niet lekker op de fiets | |
| kanovinnie | woensdag 5 december 2012 @ 09:49 |
Ah, op die manier ingeladen Kan ik wel begrijpen ja. Komt het ook niet doordat er een hoop mensen zijn die na een maand de fiets weer eens uit de schuur halen? | |
| Patroon | woensdag 5 december 2012 @ 10:08 |
Je hebt gelijk, op mijn mobiel kon ik die onderste rijen niet zien. | |
| Patroon | woensdag 5 december 2012 @ 10:13 |
[ Bericht 94% gewijzigd door Patroon op 05-12-2012 10:16:14 ] | |
| Patroon | woensdag 5 december 2012 @ 10:17 |
| Gaat ff wat mis hier | |
| Pietsie1 | woensdag 5 december 2012 @ 11:09 |
Inderdaad, ingeladen in een ambulance. Een lekke band kan pech zijn. Vaak is er echter sprake van slecht materiaal, al dan niet in combinatie met een gebrek aan daalcapaciteiten. Slepend remmen, latex binnenbanden en plastic velglint helpen over het algemeen niet echt mee. Nieuwe banden kan, maar hoeft zeker niet. Zolang ze maar niet opgereden zijn of (ernstige) beschadigingen op het loopvlak of in de wang hebben. Ga je voor nieuwe banden: maak er eerst even een paar ritjes mee, want nieuw vind ik ze altijd wat vettig, waardoor je minder grip hebt. Nog wat praktische dingen over de Marmotte-route: • Onderaan de Glandon liggen een paar drempels. Menigeen verliest daar bidons. Koop goede bidonhouders ( • Verderop in het Marienne-dal liggen er spoorrails diagonaal over de weg. Je moet wel je best doen al wil je daar vallen, maar het kan geen kwaad om het te weten. • Ravitailllering onderaan de Galibier is ná Valoire. Dus niet dat je denkt dat je hem hebt gemist, gewoon doorfietsen Heb de route niet meer zo goed in m'n hoofd zitten, dus ik ga ook zeker het parkoers van tevoren nog een keer rijden. Zal de dinsdag worden. Zonder Alpe d'Huez uiteraard. [ Bericht 24% gewijzigd door Pietsie1 op 05-12-2012 11:10:09 (Dubbele quote verwijderd.) ] | |
| the_critic | woensdag 5 december 2012 @ 11:17 |
zo, de tips weer opgeslagen in mijn word bestandje.. blijf maar doorkomen met die tips | |
| Patroon | woensdag 5 december 2012 @ 11:22 |
Handig ja, ik doe hetzelfde. Laatst die route tips van Gripper ook al opgeslagen. | |
| kaasplankje | woensdag 5 december 2012 @ 11:24 |
| Als ik met nattig weer over schuine trambaan moet loopt het mij dun door de koersbroek. Al meerdere keren keihard gevallen daardoor. | |
| Gripper | woensdag 5 december 2012 @ 11:39 |
In Rivier d'Allemont (halverwege de beklimming van de Glandon) staan vlak na elkaar 2 van die dorpspompen pal langs de weg, allebei met prima "eau potable" In het kleine dorpje aan het begin van de col du telegraphe zit ook een waterpunt. Verder: we zijn daar relatief aan het begin van de zomer, dus overal vloeien de smeltwaterstroompjes rijkelijk. Handig, want je moet veel drinken op een warme dag! Neem een klein rood achterlampje (die simpele met elastiekje van de Hema wegen niks en passen zo om je zadelpen) mee voor in de tunnels, en zet die aan zodra je op de weg vanaf de lautaret naar Bourg komt. Oppassen in de tunnels, sommigen zijn matig verlicht, en er zitten diepe putten/putdeksels. Niet als een dolle door de dorpjes tijdens afdalen. Voor de mensen die daar wonen is het geen wedstrijd, maar een gewone vrije zaterdag, dus lekker naar de boulangerie, kletsen met de buren etc. Vooral op de weg naar Bourg, la Grave, monetier les bains, dat zijn drukke toeristische plaatsjes. | |
| cafca | woensdag 5 december 2012 @ 12:02 |
| Mooi om die tips te lezen, krijg ook zin in die Marmotte. Misschien in 2014. | |
| Pritt | woensdag 5 december 2012 @ 12:30 |
| Vorige keer dat ik de Glandon afdaalde (dus richting Allemont) lig er een rotsblok groter dan een voetbal midden op de weg. Knal daar met 80 op en je bent ook dood. | |
| KnutdeIJsbeer | woensdag 5 december 2012 @ 12:32 |
Smeltwaterstroompjes kun je flink ziek van worden | |
| kaasplankje | woensdag 5 december 2012 @ 12:37 |
Dat zal tijdens La Marmotte wel meevallen, maar het is beter idd om niet vol door een blinde bocht te gaan. Maar dat lijkt me evident. | |
| CyclingGirl | woensdag 5 december 2012 @ 12:49 |
| Niet vol door blinde bochten gaan geldt toch voor alles? Je weet nooit wat erachter zit. | |
| CyclingGirl | woensdag 5 december 2012 @ 12:50 |
| Ik ben eens keihard een afdaling afgegaan en op het einde was een rotonde | |
| kanovinnie | woensdag 5 december 2012 @ 12:54 |
Vriend van me ook, in limburg. Met 60 km/uur 100 meter voor een rotonde beginnen met remmen. Hij schoof over de weg en eindigde vlak voor een auto die net kon remmen. Geen erge schade aan hem, of de weg, maar ik ben iig voorzichtig in afdalingen. Dan maar pussy naar beneden | |
| cafca | woensdag 5 december 2012 @ 13:06 |
| Ik ben sowieso ook een watje in de afdaling, wat het overigens niet altijd veiliger maakt.... | |
| Narcotical | woensdag 5 december 2012 @ 13:10 |
| Van de zomer in limburg daalde ik ook als een natte krant hoor | |
| the_critic | woensdag 5 december 2012 @ 13:10 |
| nee inderdaad... constant met ingeknepen remmen wekt teveel warmte op, dus lekke banden. En te gespannen op een fiets zorgt ook niet voor soepele bochten. Schrikreacties bij kleine dingetjes.. nee ook zeker niet aan te raden. Ontspannen, veilig en soepel naar beneden | |
| cafca | woensdag 5 december 2012 @ 13:14 |
Ik weet het, ik weet het. Maar ja, weten en doen, hè? | |
| janatwork | woensdag 5 december 2012 @ 13:20 |
Is toch een kwestie van veel doen en oefenen. Ik heb de afgelopen 6 jaar in de bergen gefietst, zowel bepakt als op de racefiets en aan het einde van een vakantie daal ik een stuk zekerder, soepeler en harder dan aan het begin. Dat is ook eigenlijk mijn enige afweging nog om eerder dan donderdag in de alpen te willen zijn, dan kan je alvast een paar afdalingen geoefend hebben. Wel zo lekker als je het op zaterdag tussen 7000 man mag gaan doen. | |
| janatwork | woensdag 5 december 2012 @ 13:20 |
| Wat vinden jullie btw van deze crossfiets? | |
| Gripper | woensdag 5 december 2012 @ 13:22 |
Als je maar strak rechts houdt dan, met dat watjesgedrag en niet zonder te kijken van je lijn afwijkt. Gisteravond een filmpje van de marmotte 2012 bekeken, en al die wielertoeristen zwabberen echt van links naar rechts over de weg, rijden naast elkaar in de afdaling van de galibier en glandon... Die wegen zijn smal, en niet afgezet! Er is autoverkeer beide kanten op, dus dat wordt echt oppassen, en goede dalers zullen zich vooral ergeren aan al die pannekoeken. | |
| cafca | woensdag 5 december 2012 @ 13:27 |
Lijkt me een prima fietsje voor die prijs, mits in goede staat. | |
| eentwee | woensdag 5 december 2012 @ 13:29 |
Koopje. | |
| Patroon | woensdag 5 december 2012 @ 13:30 |
| Volgens mij kan ik wel redelijk dalen. Op afdaling van de Semnoz had ik steeds 80 ervoor en haardspelbochten nam ik met 30-40 ofzo. Nu is dat ook wel een mooie weg. | |
| the_critic | woensdag 5 december 2012 @ 13:53 |
voor dat geld.. kun je je geen buil aan vallen lijkt me | |
| the_critic | woensdag 5 december 2012 @ 13:55 |
| ik kan ook wel redelijk dalen en vind het ook super leuk. Benieuwd of ik voor mezelf een nieuw snelheidrecord ga halen Ben inderdaad alleen nog nooit met paar duizend man een berg afgejakkerd. En dan ook nog tegemoet komende auto's.. ben benieuwd.. | |
| janatwork | woensdag 5 december 2012 @ 13:55 |
Prijs loopt wel hard op. Er is nu al 200e geboden. | |
| eentwee | woensdag 5 december 2012 @ 14:04 |
| Bij zoiets moet je niet (mee)bieden maar mailen met een goed bod, 250¤ ofzo. | |
| Gripper | woensdag 5 december 2012 @ 14:27 |
En een beetje bluffen. "Ja, ik zie ook wel dat ene 'el pistolero' net 280 geboden heeft, maar dat is een bieding en als ik nu in de auto stap ben ik over een half uur bij je met 250 ¤ contant in je poten! Wat zeg je ervan, met zekerheid nu verkocht of wil je afwachten of die kerel geen nepperd is?" | |
| eentwee | woensdag 5 december 2012 @ 14:48 |
| Precies, gelijk ook tot zaken proberen komen door een voorstel te doen om op te halen. Het heeft alleen niet veel zin om ver onder het hoogste bod te bieden, wekt irritatie. Kreeg zelf ook allemaal mailtjes toen ik mn telefoon verkocht, hoogste bod was 340 en dan lees je "ik bied 250 kan vandaag halen heb je gelijk je geld Ali". --> | |
| janatwork | woensdag 5 december 2012 @ 15:30 |
| gemailt! | |
| Tommeke | woensdag 5 december 2012 @ 18:14 |
In Groningen heb je gelukkig geen trams (nog niet). Ik doe vaak bunny-hops, al ben ik daarmee ook wel eens onderuit gegaan | |
| eentwee | woensdag 5 december 2012 @ 18:19 |
| Voor de Conti GP fans: 14,95¤. | |
| Tommeke | woensdag 5 december 2012 @ 18:19 |
| Empella maakt goede crossfietsen hoor. Ik kan wel een potje dalen, maar ga geen risico's nemen in afdalingen. Hoewel je er wel minuten kan winnen. | |
| Tommeke | woensdag 5 december 2012 @ 18:20 |
| Had deze zomer nog een klapband omdat ik op een steen reed. Toen reed ik 40-45 en het was achter. Dus wist ik het snel te corrigeren | |
| nodisch18 | woensdag 5 december 2012 @ 18:21 |
Dat is niet duur | |
| eentwee | woensdag 5 december 2012 @ 18:23 |
| Voor Okkies Oltre: Fortezza wit 19¤. Kun je toch 1 rit met witte bandjes rijden | |
| MarcoD | woensdag 5 december 2012 @ 20:02 |
| Je kan eindelijk http://blog.strava.com/ne(...)art-rate-zones-5409/ | |
| Freddeh | woensdag 5 december 2012 @ 20:17 |
| Lijkt me een mooie afsluiter voor dit topic: Ik ben ingeschreven voor de RVV 2013, 140km. Meer mensen die behoefte hebben ter plaatse een dikke wielrenner uit te lachen? | |
| Patroon | woensdag 5 december 2012 @ 20:24 |
| Waarom zo'n negatief zelfbeeld Freddeh? Goed dat je je ingeschreven hebt! Mooi doel om naar toe te werken! | |
| nodisch18 | woensdag 5 december 2012 @ 20:27 |
Goed bezig! Die 140 km is een mooie start voor een geweldig 2013 | |
| Freddeh | woensdag 5 december 2012 @ 20:28 |
| Dat negatieve zelfbeeld valt wel mee hoor. Was meer grappig bedoeld Patroon, jij geen zin om ook mee te rijden? | |
| keesfietst | woensdag 5 december 2012 @ 20:34 |
Tof, vorig jaar gedaan. Enige nadeel was veel te druk (vooral op de leuke klimmetjes). Hoeveel man laten ze dit jaar toe? Zaten op de 17.000 dacht ik? Zal ze niet nog een snel in toertochtverband rijden maar de organisatie is er super. |