Voor 1948 woonden er al vele Joden in de West Bank.quote:De Arabieren in Israel zijn in 1948 Israelisch staatsburger geworden. De Joden die in de West Bank zijn gaan wonen zitten in illegale nederzettingen. Ze zijn daar zomaar zonder toestemming gaan wonen. Jij mag nu toch ook niet zomaar in Amerika een huisje bouwen en een gezin stichten?
Nee. Maar in 1948 is de Joodse staat ontstaan. Een staat voor de Joden.quote:Op maandag 3 december 2012 22:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Voor 1948 woonden er al vele Joden in de West Bank.
Ten eerste zei ik het niet op dat moment, daar refereerde je naar, ik heb het later gezegd.quote:Op maandag 3 december 2012 22:18 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom zei je dan net dit
[..]
[..]
De Arabieren in Israel zijn in 1948 Israelisch staatsburger geworden. De Joden die in de West Bank zijn gaan wonen zitten in illegale nederzettingen. Ze zijn daar zomaar zonder toestemming gaan wonen. Jij mag nu toch ook niet zomaar in Amerika een huisje bouwen en een gezin stichten?
Zo bizar is het niet, hoor. Gewoon zeggen "we gaan toch bouwen" en het is voor de bakker.quote:Op maandag 3 december 2012 21:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
De EU keurt het af. De VS keurt het af. De VN keurt het af. En toch gaan ze door met het bouwen van nieuwe nederzettingen. Bizar is het.
Ja, wat ik wil zeggen is dat delen van de West Bank al eeuwen door Joden bewoont worden. Daarnaast is een huidige bevolking van 650.000 niet meer te verplaatsen.quote:Op maandag 3 december 2012 22:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee. Maar in 1948 is de Joodse staat ontstaan. Een staat voor de Joden.
Lees dit maar eens, dan ben je wat meer up to date
http://en.wikipedia.org/w(...)n_Plan_for_Palestine
Je gebruikt wel de term Arabieren, of alle Arabieren dat kunnen claimen, dat is wel opmerkelijk.quote:Op maandag 3 december 2012 22:20 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik moest het even in jip janneke taal uitleggen. Maar nee, ik geloof daar niet in.
[..]
Ik denkt niet dat dat waar is. Maar leuk voor Nederland. Dat is niet overal zo. In Israel in ieder geval niet.
Nee, dat klopt ook niet hoor.quote:Op maandag 3 december 2012 22:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, wat ik wil zeggen is dat delen van de West Bank al eeuwen door Joden bewoont worden. Daarnaast is een huidige bevolking van 650.000 niet meer te verplaatsen.
Ik gebruikte die term om in jip janneke taal uit te kunnen leggen aan iemand die schijnbaar net uit een grot komt. In termen als Joden en Arabieren. Want Palestijnen zijn ook Arabieren.quote:Op maandag 3 december 2012 22:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je gebruikt wel de term Arabieren, of alle Arabieren dat kunnen claimen, dat is wel opmerkelijk.
Dan geef je hem wel een verkeerd beeld want niet alle Arabieren zijn ook Palestijns uiteraardquote:Op maandag 3 december 2012 22:33 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik gebruikte die term om in jip janneke taal uit te kunnen leggen aan iemand die schijnbaar net uit een grot komt. In termen als Joden en Arabieren. Want Palestijnen zijn ook Arabieren.
Maar dat is juist het punt, niet alle 650.000 hebben er voor gekozen. Voor velen geld dat hun ouders daarvoor gekozen hebben. Kun je die kinderen verantwoordelijk houden voor de keuze van hun ouders.quote:Op maandag 3 december 2012 22:31 schreef Peunage het volgende:
Nee, dat klopt ook niet hoor.
Maar die huidige bevolking van 650 000 hebben er zelf voor gekozen om illegaal in andermans land te gaan wonen. Je kunt moeilijk hun last door iemand anders laten dragen. Stel dat er 5 miljoen Arabieren uit Syrie, 5 miljoen uit Irak, 5 miljoen uit Saoedi-Arabie en 5 miljoen uit de andere Arabische landen illegaal Israel in trekken en zich daar vestigen, zonder paspoort, zonder ID, zonder niks. Mogen ze over 5 jaar dat stuk land claimen? Want je kunt niet zomaar 20 miljoen man verplaatsen.
Waarom is het jou om te doen de Palestijnen tot het bittere einde te verdedigen? Het zijn bivakmuts dragende boefjes die geen respect hebben voor de wet of voor vrouwen.quote:Op maandag 3 december 2012 22:33 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik gebruikte die term om in jip janneke taal uit te kunnen leggen aan iemand die schijnbaar net uit een grot komt. In termen als Joden en Arabieren. Want Palestijnen zijn ook Arabieren.
Ik zie hier eerder een paar mensen die Israel tot het bittere einde verdedigen. Elke dag weer.quote:Op maandag 3 december 2012 22:42 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Waarom is het jou om te doen de Palestijnen tot het bittere einde te verdedigen? Het zijn bivakmuts dragende boefjes die geen respect hebben voor de wet of voor vrouwen.
Ze plegen terroristische aanvallen.
Of ben jij ook zo'n Nijmeijer type?
Israel is een wereldstaat de ander is een randgroepering die vroeger een terroristische stam waren. Dus?quote:Op maandag 3 december 2012 22:47 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik zie hier eerder een paar mensen die Israel tot het bittere einde verdedigen. Elke dag weer.
Ondanks wat de wereld erover zegt.
Dat is dan ook noodzakelijk.quote:Op maandag 3 december 2012 22:47 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik zie hier eerder een paar mensen die Israel tot het bittere einde verdedigen. Elke dag weer.
Ondanks wat de wereld erover zegt.
Denk dat dit eigenlijk een van de kernpunten die vaak vergeten wordt. Het gaat er niet zozeer om wie er gelijk heeft maar het gaat erom wie de touwtjes in handen heeft.quote:Op maandag 3 december 2012 22:49 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Israel is een wereldstaat de ander is een randgroepering die vroeger een terroristische stam waren. Dus?
Je vergelijking gaat niet op.
Noodzakelijk waarvoor?quote:Op maandag 3 december 2012 22:50 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is dan ook noodzakelijk.
En "de wereld" zegt van alles.
De winnaar schrijft de geschiedenis.quote:Op maandag 3 december 2012 22:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Denk dat dit eigenlijk een van de kernpunten die vaak vergeten wordt. Het gaat er niet zozeer om wie er gelijk heeft maar het gaat erom wie de touwtjes in handen heeft.
quote:Op maandag 3 december 2012 22:53 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
De winnaar schrijft de geschiedenis.
Heb je je ooit afgevraagd waarom er geen Nazi geschiedenisboekjes tegenwoordig bestaan? Precies.
Dit is een soort van Survival of the Fittest. De zwakste rassen worden uitgeroeid. Darwinisme op zn puurst.quote:
Even een QFT. Weet niet zeker of ik het eens met met je standpunt over Sharon, maar vooral de laatste twee zinnen.quote:Op maandag 3 december 2012 21:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat heeft Israel ook nodig, of iemand als Sharon die het echt begrijpt en maling heeft aan ieder ander, of iemand als Lapid met flair en uitstraling. Netanyahu heeft ook wel schijt aan iedereen maar begrijpt het simpelweg niet. Hij kan niet zonder internationale steun en Israel isoleren is het domste wat hij kan doen want dat mag niet zijn resultaat worden.
Meh de demografisch trends ondersteunen je opmerking niet bepaald. Er vallen amper doden en voor we over enige vorm van uitroeien kunnen gaan spreken moeten er toch tenminste enkele tienduizenden doden per maand gaan vallen.quote:Op maandag 3 december 2012 23:23 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dit is een soort van Survival of the Fittest. De zwakste rassen worden uitgeroeid. Darwinisme op zn puurst.
Fittest betekent niet 'sterkste', maar 'best aangepast' (best fit). Het zijn niet de zwakken die worden uitgeroeid, het zijn zij die zich niet kunnen aanpassen aan de situatie die ten onder gaan.quote:Op maandag 3 december 2012 23:23 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dit is een soort van Survival of the Fittest. De zwakste rassen worden uitgeroeid. Darwinisme op zn puurst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |