abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 december 2012 @ 22:20:55 #251
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_119900118
quote:
De Arabieren in Israel zijn in 1948 Israelisch staatsburger geworden. De Joden die in de West Bank zijn gaan wonen zitten in illegale nederzettingen. Ze zijn daar zomaar zonder toestemming gaan wonen. Jij mag nu toch ook niet zomaar in Amerika een huisje bouwen en een gezin stichten?
Voor 1948 woonden er al vele Joden in de West Bank.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_119900191
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Voor 1948 woonden er al vele Joden in de West Bank.
Nee. Maar in 1948 is de Joodse staat ontstaan. Een staat voor de Joden.
Lees dit maar eens, dan ben je wat meer up to date
http://en.wikipedia.org/w(...)n_Plan_for_Palestine
pi_119900201
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:18 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waarom zei je dan net dit

[..]

8)7

[..]

De Arabieren in Israel zijn in 1948 Israelisch staatsburger geworden. De Joden die in de West Bank zijn gaan wonen zitten in illegale nederzettingen. Ze zijn daar zomaar zonder toestemming gaan wonen. Jij mag nu toch ook niet zomaar in Amerika een huisje bouwen en een gezin stichten?
Ten eerste zei ik het niet op dat moment, daar refereerde je naar, ik heb het later gezegd.

Ten tweede zal ik je nu uitleggen waarom ik er zo over denk.

Er zijn geen definitieve cijfers maar er is wel veel materiaal.

Ten eerste dien je te weten dat er geen grootschalig Zionistisch plan was om de Arabieren te verdrijven. Dat het hier en daar wel is gebeurd is meer incidenteel dan iets anders.

De Arabieren hadden echter wel een vooropgezet plan om de Palestijnen weg te halen. Mahmoud Abbas stelde bijvoorbeeld zelfs:

The Arab armies entered Palestine to protect the Palestinians from the Zionist tyranny but, instead, they abandoned them, forced them to emigrate and to leave their homeland, and threw them into prisons similar to the ghettos in which the Jews used to live in Eastern Europe, as if we were condemned to change places with them: they moved out of their ghettos and we occupied similar ones. The Arab States succeeded in scattering the Palestinian people and in destroying their unity.

Politics, Lies, and Videotape: 3000 Questions and Answers on the Mideast Crisis.

Dat maakt het meer waarschijnlijker dat het in de buurt van de cijfers die ik eerder noemde komt dan de bronnen die jij gebruikt. Dat lijkt me erg duidelijk bij deze dus haha.

Jouw onderste gedeelte raakt verder kant noch wal.
  maandag 3 december 2012 @ 22:22:54 #254
56749 BlaZ
pi_119900209
In ieder geval 650.000 Orthodoxe Joden uit de Westbank verbannen kan niet.

Een scenario zou kunnen zijn dat het Leger zich terugtrekt en je daarna een burgeroorlog krijgt tussen de Palestijnen en de Joodse kolonisten.
  maandag 3 december 2012 @ 22:22:56 #255
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119900212
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:04 schreef Peunage het volgende:

[..]

De EU keurt het af. De VS keurt het af. De VN keurt het af. En toch gaan ze door met het bouwen van nieuwe nederzettingen. Bizar is het.
Zo bizar is het niet, hoor. Gewoon zeggen "we gaan toch bouwen" en het is voor de bakker. :)
  maandag 3 december 2012 @ 22:23:54 #256
56749 BlaZ
pi_119900261
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:22 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee. Maar in 1948 is de Joodse staat ontstaan. Een staat voor de Joden.
Lees dit maar eens, dan ben je wat meer up to date
http://en.wikipedia.org/w(...)n_Plan_for_Palestine
Ja, wat ik wil zeggen is dat delen van de West Bank al eeuwen door Joden bewoont worden. Daarnaast is een huidige bevolking van 650.000 niet meer te verplaatsen.
pi_119900285
Ik wil niet praten met anti-Joodse racisten. Sorry. O+
pi_119900286
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:20 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik moest het even in jip janneke taal uitleggen. Maar nee, ik geloof daar niet in.

[..]

Ik denkt niet dat dat waar is. Maar leuk voor Nederland. Dat is niet overal zo. In Israel in ieder geval niet.
Je gebruikt wel de term Arabieren, of alle Arabieren dat kunnen claimen, dat is wel opmerkelijk.
pi_119900367
De Joden hebben gelijk in deze. Neerbuigen voor handjevol terroristen. :')
pi_119900680
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ja, wat ik wil zeggen is dat delen van de West Bank al eeuwen door Joden bewoont worden. Daarnaast is een huidige bevolking van 650.000 niet meer te verplaatsen.
Nee, dat klopt ook niet hoor.
Maar die huidige bevolking van 650 000 hebben er zelf voor gekozen om illegaal in andermans land te gaan wonen. Je kunt moeilijk hun last door iemand anders laten dragen. Stel dat er 5 miljoen Arabieren uit Syrie, 5 miljoen uit Irak, 5 miljoen uit Saoedi-Arabie en 5 miljoen uit de andere Arabische landen illegaal Israel in trekken en zich daar vestigen, zonder paspoort, zonder ID, zonder niks. Mogen ze over 5 jaar dat stuk land claimen? Want je kunt niet zomaar 20 miljoen man verplaatsen.
pi_119900767
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:24 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je gebruikt wel de term Arabieren, of alle Arabieren dat kunnen claimen, dat is wel opmerkelijk.
Ik gebruikte die term om in jip janneke taal uit te kunnen leggen aan iemand die schijnbaar net uit een grot komt. In termen als Joden en Arabieren. Want Palestijnen zijn ook Arabieren.
pi_119900902
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:33 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik gebruikte die term om in jip janneke taal uit te kunnen leggen aan iemand die schijnbaar net uit een grot komt. In termen als Joden en Arabieren. Want Palestijnen zijn ook Arabieren.
Dan geef je hem wel een verkeerd beeld want niet alle Arabieren zijn ook Palestijns uiteraard ;) ;).
  maandag 3 december 2012 @ 22:41:39 #263
56749 BlaZ
pi_119901200
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:31 schreef Peunage het volgende:
Nee, dat klopt ook niet hoor.
Maar die huidige bevolking van 650 000 hebben er zelf voor gekozen om illegaal in andermans land te gaan wonen. Je kunt moeilijk hun last door iemand anders laten dragen. Stel dat er 5 miljoen Arabieren uit Syrie, 5 miljoen uit Irak, 5 miljoen uit Saoedi-Arabie en 5 miljoen uit de andere Arabische landen illegaal Israel in trekken en zich daar vestigen, zonder paspoort, zonder ID, zonder niks. Mogen ze over 5 jaar dat stuk land claimen? Want je kunt niet zomaar 20 miljoen man verplaatsen.
Maar dat is juist het punt, niet alle 650.000 hebben er voor gekozen. Voor velen geld dat hun ouders daarvoor gekozen hebben. Kun je die kinderen verantwoordelijk houden voor de keuze van hun ouders.
Er zijn daar schoolklassen vol Joodse kinderen die geboren en getogen zijn in de West Bank.

De Palestijnen hadden dit kunnen voorkomen door bij eerdere onderhandelingen gewoon meer toe te geven. Ondertussen verwaterd hun onderhandelingspositie steeds meer en hebben ze weinig meer te eisen.

[ Bericht 7% gewijzigd door BlaZ op 03-12-2012 22:47:01 ]
pi_119901224
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:33 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waarom is het jou om te doen de Palestijnen tot het bittere einde te verdedigen? Het zijn bivakmuts dragende boefjes die geen respect hebben voor de wet of voor vrouwen.

Ze plegen terroristische aanvallen.

Of ben jij ook zo'n Nijmeijer type?
  maandag 3 december 2012 @ 22:47:11 #265
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119901515
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 22:42 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Waarom is het jou om te doen de Palestijnen tot het bittere einde te verdedigen? Het zijn bivakmuts dragende boefjes die geen respect hebben voor de wet of voor vrouwen.

Ze plegen terroristische aanvallen.

Of ben jij ook zo'n Nijmeijer type?
Ik zie hier eerder een paar mensen die Israel tot het bittere einde verdedigen. Elke dag weer.
Ondanks wat de wereld erover zegt.
Leef en Laten Leven
pi_119901630
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:47 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ik zie hier eerder een paar mensen die Israel tot het bittere einde verdedigen. Elke dag weer.
Israel is een wereldstaat de ander is een randgroepering die vroeger een terroristische stam waren. Dus?

Je vergelijking gaat niet op.
pi_119901709
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:47 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Dat is dan ook noodzakelijk.

En "de wereld" zegt van alles.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 3 december 2012 @ 22:51:13 #268
56749 BlaZ
pi_119901733
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 22:49 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Israel is een wereldstaat de ander is een randgroepering die vroeger een terroristische stam waren. Dus?

Je vergelijking gaat niet op.
Denk dat dit eigenlijk een van de kernpunten die vaak vergeten wordt. Het gaat er niet zozeer om wie er gelijk heeft maar het gaat erom wie de touwtjes in handen heeft.
  maandag 3 december 2012 @ 22:52:23 #269
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119901786
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:50 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is dan ook noodzakelijk.

En "de wereld" zegt van alles.
Noodzakelijk waarvoor?
Leef en Laten Leven
pi_119901833
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Denk dat dit eigenlijk een van de kernpunten die vaak vergeten wordt. Het gaat er niet zozeer om wie er gelijk heeft maar het gaat erom wie de touwtjes in handen heeft.
De winnaar schrijft de geschiedenis.

Heb je je ooit afgevraagd waarom er geen Nazi geschiedenisboekjes tegenwoordig bestaan? Precies.
  maandag 3 december 2012 @ 22:59:33 #271
56749 BlaZ
pi_119902128
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 22:53 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

De winnaar schrijft de geschiedenis.

Heb je je ooit afgevraagd waarom er geen Nazi geschiedenisboekjes tegenwoordig bestaan? Precies.
:P Precies.
pi_119903169
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]

:P Precies.
Dit is een soort van Survival of the Fittest. De zwakste rassen worden uitgeroeid. Darwinisme op zn puurst.
pi_119903335
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat heeft Israel ook nodig, of iemand als Sharon die het echt begrijpt en maling heeft aan ieder ander, of iemand als Lapid met flair en uitstraling. Netanyahu heeft ook wel schijt aan iedereen maar begrijpt het simpelweg niet. Hij kan niet zonder internationale steun en Israel isoleren is het domste wat hij kan doen want dat mag niet zijn resultaat worden.
Even een QFT. Weet niet zeker of ik het eens met met je standpunt over Sharon, maar vooral de laatste twee zinnen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  maandag 3 december 2012 @ 23:27:30 #274
56749 BlaZ
pi_119903343
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 23:23 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dit is een soort van Survival of the Fittest. De zwakste rassen worden uitgeroeid. Darwinisme op zn puurst.
Meh de demografisch trends ondersteunen je opmerking niet bepaald. Er vallen amper doden en voor we over enige vorm van uitroeien kunnen gaan spreken moeten er toch tenminste enkele tienduizenden doden per maand gaan vallen.
pi_119903887
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 23:23 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Fittest betekent niet 'sterkste', maar 'best aangepast' (best fit). Het zijn niet de zwakken die worden uitgeroeid, het zijn zij die zich niet kunnen aanpassen aan de situatie die ten onder gaan.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')