Ik heb wel eens dat mensen beginnen te lullen, gewoon snaveltje houden. Overigens vind ik mensen die naast je komen zitten echt:quote:Op zondag 2 december 2012 22:32 schreef Rummikub het volgende:
Ik denk niet dat ik daar heel blij van zou worden. En ik zou het ook een beetje vreemd vinden als er een verder vrijwel lege coupe is en je gaat naast me zitten. Weet niet precies waarom.
Normaal gewoon een knikje en een glimlach, maar ik had echt het idee dat deze vrouw een heel verhaal over haar kleinkinderen wilde gaan vertellen.quote:Ik vind het vreemd dat je het verbazingwekkend vindt dat iemand goedemiddag tegen je zegt? Zie je er eng uit, of zo?
In de grote steden gaat het er anders aan toequote:Op zondag 2 december 2012 22:32 schreef JRRY het volgende:
Hoezo, het is normaal als mensen goedendag tegen elkaar zeggen. Als ik naar 't centrum loop en ik kom een oude dame tegen zeg ik keurig goedendag mevrouw.
Kom op, we gaan toch niet nog autistischer worden.![]()
Het is vaak chiller om naast een vrouw te zitten omdat ze minder breed zijn en je dus meer ruimte overhoudt.quote:Op zondag 2 december 2012 22:34 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik heb wel eens dat mensen beginnen te lullen, gewoon snaveltje houden. Overigens vind ik mensen die naast je komen zitten echt:ook als veel bezet is komen mensen altijd naast mij zitten.
Dat weet ik hahaquote:Op zondag 2 december 2012 22:36 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
In de grote steden gaat het er anders aan toe![]()
Sowieso kan je dan 1000en mensen elke dag begroeten.
Nutteloos en onzinnig.
Zoiets heb ik ook wel eens gehad, heeft idd wel wat.quote:Op zondag 2 december 2012 22:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Overkomt me dagelijks.
Zowel met jong als oud.
ik heb best aparte momenten meegemaakt met perfect strangers.
1x in de trein, ik weet het nog goed het was een dinsdag in april, en het sneeuwde gek genoeg behoorlijk hard.
Was op weg van nijmegen naar arnhem, damn lekker meisje komt voor me zitten.
Dankzij de "buurvrouw" die niet overweg wist te gaan met d'r mobieltje en waardoor er steeds heel harde wekker geluiden als ringtone geschald werd door de coupé.
We keken eerst naar die vrouw tegelijk, toen naar elkaar, allebei gniffelend en lachend.
Opeens voel je dan plots alsof je elkaar kent, een band hebt.
Mooie momenten zijn dat.
Inderdaad veel verschillende opvattingen. Met iedereen een gesprek aanknopen lijkt mij wat overdreven, maar mensen begroeten in sommige situaties lijkt mij niet heel vreemd. Mensen die dat tijdverspilling of onzinnig noemen snap ik eerlijk gezegd niet. Volgens mij is een beetje sociaal gedrag sowieso goed voor je uitstraling en krijg je een meer open karakter.quote:Op zondag 2 december 2012 22:41 schreef opreis het volgende:
Naja merk nu wel dat er verschillende opvattingen hierover bestaan.
Dit dus. Tuurlijk ga ik me niet wanhopig opdringen, desnoods ga ik vanaf nu alleen nog maar bij oudere vrouwtjes zitten.quote:Inderdaad veel verschillende opvattingen. Met iedereen een gesprek aanknopen lijkt mij wat overdreven, maar mensen begroeten in sommige situaties lijkt mij niet heel vreemd. Mensen die dat tijdverspilling of onzinnig noemen snap ik eerlijk gezegd niet. Volgens mij is een beetje sociaal gedrag sowieso goed voor je uitstraling en krijg je een meer open karakter.
Inderdaad, dat pik je zelf wel op wie daar geen interesse in heeft. Dus succes met het ontwikkelen van je sociale vaardighedenquote:Op zondag 2 december 2012 22:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Jammer voor de mensen die alleen gelaten willen worden maar ik kan dat wel van iemands kop aflezen wanneer een gesprek niet op prijs gesteld wordt.
Ik ben best aardig en sociaal, maar ik kan er slecht tegen als mensen spontaan tegen me gaan praten omdat ze daar zin in hebben. Als er aanleiding tot een gesprek is, soit, maar out of the blue daar ben ik geen voorstander van. Ennuh, ik bijt niet of ben geen voorstander van lichamelijk geweld, dus naast mij zitten heeft weinig gevolgen.quote:Op zondag 2 december 2012 22:41 schreef opreis het volgende:
Naja merk nu wel dat er verschillende opvattingen hierover bestaan. Nee goede middag is geen gesprek maar dat wordt vaak ook al niet gezegd. Maar ik vroeg me gewoon af of mensen dat nog wel eens deden. Denk dat ik gewoon maar ga beginnen ermee en maar hopen dat ik niet naast ziba of slacker kom te zitten.
Ik niet... heb het ook nog niet meegemaakt dat mensen gedag zeggen in de OV.quote:Op zondag 2 december 2012 22:41 schreef JRRY het volgende:
[..]
Dat weet ik hahaMaar ik vind het meer dan normaal om goedendag te zeggen tegen iemand die naast jou zit in de trein/tram/metro/bus.
Tegen volwassenen van wie ik verwacht dat ze dat waarderen, zeg ik goedendag.![]()
En tegen meisjes, knap en lelijk.
Als je op spitsuur rijdt zal je inderdaad vooral drukke hardwerkende, met mobiel of MacBook in handen dragende mensen zitten die alleen oog hebben voor hun gadget.quote:Op zondag 2 december 2012 23:08 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik niet... heb het ook nog niet meegemaakt dat mensen gedag zeggen in de OV.
Behalve bij een buschauffeur bijv.
had maar email of hyves moeten wisselenquote:Op zondag 2 december 2012 23:20 schreef FAUSTINO het volgende:
Is toch vaker weleens gebeurt dat men een gesprek met mij aanging in de trein. Er is zelfs op een punt toen ik dagelijks met de trein ging dat we zowat een groepje hadden op hetzelfde traject wat dagelijks met elkaar zat te zeveren.
Nog maffer we hebben nog nooit onze namen uitgewisseld of telefoonnummers of wat dan ook toen ik het OV achter me liet heb ik die mensen ook nooit meer gezien
quote:Op zondag 2 december 2012 23:05 schreef twiFight het volgende:
Als jij tegen me gaat praten in het OV dan zeg ik dat je je bek moet houden. Want ofwel ik zit in een stiltecoupe, ofwel ik slaap (of beide). In beide situaties is het hoogst onbeschoft om toch te gaan praten. Het is niet mijn probleem dat jij je sociaal onzeker voelt. Ik praat de godganze dag op mijn werk, dus als ik eenmaal klaar ben ga ik liever wat anders doen, zoals slapen of muziek luisteren. Als je klessebesse wilt dan ga je maar naar de kroeg.
Ik heb het nare gevoel dat hij de gemiddelde Nederlander momenteel vertegenwoordigtquote:
Er is juist heel veel verborgen eenzaamheid. En ook 15 jaar terug moest ik regelmatig staan in de trein hoorquote:Op zondag 2 december 2012 23:58 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Denk dat het tegenwoordig niet meer de norm is dat men vreemden aanspreekt in het OV. Vooral niet in grote steden.
Vroeger waren er minder mensen en was het OV enigszins beperkt of reisden mensen in het algemeen niet zo veel/ver. Er heerste meer een 'ons kent ons' gevoel en ze hadden in het algemeen al minder sociale contacten te onderhouden.
De samenleving is veel drukker geworden en ik denk dat er in veel opzichten meer sociale verplichtingen bij zijn gekomen. Ik kan me dan ook voorstellen dat niet iedereen zin heeft om met een wildvreemde in het OV te praten.
quote:Op zondag 2 december 2012 23:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb het nare gevoel dat hij de gemiddelde Nederlander momenteel vertegenwoordigt
Héél sociaal doen op facebook en irl mensen schuwen
En dat maakt mij soms heel, heel erg verdrietig. Waar is het misgegaan vraag ik me af.quote:Op maandag 3 december 2012 00:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is juist heel veel verborgen eenzaamheid. En ook 15 jaar terug moest ik regelmatig staan in de trein hoorHet was niet dat je toen met z'n tienen in de trein zat
De maatschappij is gewoon killer (en ook onfatsoenlijker) geworden.
Ach, overal waar je komt is de sfeer grimmiger, killer, kouder, en krijg je direct een repliek van; heb ik wat van je aan ofzo? Lang leve de maatschappij.quote:Op maandag 3 december 2012 00:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]Ik weet dat het zo is.... Je moest eens weten hoe vreemd mensen mij aankijken als ik naar ze glimlach! Ik ben 29 en ik verbaas mij om de beleefde jeugd van tegenwoordig. Des te meer verbaas ik mij om de volwassenen.
Daarom houd ik toch, ondanks dat 9 van de 10 nooit terug glimlacht of groet het volgende aan:quote:Op maandag 3 december 2012 00:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ach, overal waar je komt is de sfeer grimmiger, killer, kouder, en krijg je direct een repliek van; heb ik wat van je aan ofzo? Lang leve de maatschappij.
Ik heb zelden goedgehumeurde figuren in de trein gezien. En dat wordt per jaar minderquote:Op maandag 3 december 2012 00:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Hangt er vanaf. Ik zou het niet altijd op prijs stellen, ook niet van een leuke jongen. Soms ben je gewoon met andere dingen bezig of staat je hoofd er niet naar. En in de trein, onderweg ben ik niet enorm goedgehumeurd.
O.A. 'Social media' en andere gadgets denk ik. 30 Jaar geleden hadden mensen niets te doen, nu zit iedereen wat op internet te surfen of wat te whatsappen met vrienden.quote:Op maandag 3 december 2012 00:02 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
En dat maakt mij soms heel, heel erg verdrietig. Waar is het misgegaan vraag ik me af.
Ja dat vind ik wel raar, mensen die gewoon gaan zitten zonder wat te zeggen of te vragen of het goed is.quote:Op zondag 2 december 2012 22:37 schreef Lokasenna het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel leuk en vriendelijk, ik zeg zelf ook wel hallo als ik naast iemand ga zitten.
quote:Op maandag 3 december 2012 00:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja dat vind ik wel raar, mensen die gewoon gaan zitten zonder wat te zeggen of te vragen of het goed is.
quote:Op maandag 3 december 2012 00:04 schreef Ambipur het volgende:
Daarom houd ik toch, ondanks dat 9 van de 10 nooit terug glimlacht of groet het volgende aan:
Today, give a stranger one of your smiles. It might be the only sunshine he sees all day.
Misschien is mijn glimlach zo prachtig, dat het iemands dag goedmaakt
Je ziet soms zelfs vrienden instappen die duidelijk bij elkaar horen, die bij elkaar gaan zitten en dan allemaal een iphone tevoorschijn toveren en op facebook ed bezig gaanquote:Op maandag 3 december 2012 00:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:
O.A. 'Social media' en andere gadgets denk ik. 30 Jaar geleden hadden mensen niets te doen, nu zit iedereen wat op internet te surfen of wat te whatsappen met vrienden.
The internet did it. Social media ftw.quote:Op maandag 3 december 2012 00:02 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
En dat maakt mij soms heel, heel erg verdrietig. Waar is het misgegaan vraag ik me af.
Tja werk/studie zijn ook niet de meest leuke dingen om naartoe te reizen.quote:Op maandag 3 december 2012 00:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb zelden goedgehumeurde figuren in de trein gezien. En dat wordt per jaar minder
Ov staat voor OPENBAAR vervoer.. Dat wist je?....quote:Op maandag 3 december 2012 00:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja dat vind ik wel raar, mensen die gewoon gaan zitten zonder wat te zeggen of te vragen of het goed is.
Dat zal vast een van de oorzaken zijn daarnaast en dat denk ik het ook te maken heeft met de toegenomen welvaart in dit land.quote:Op maandag 3 december 2012 00:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
O.A. 'Social media' en andere gadgets denk ik. 30 Jaar geleden hadden mensen niets te doen, nu zit iedereen wat op internet te surfen of wat te whatsappen met vrienden.
Mens je maakt een grapje toch?quote:Op maandag 3 december 2012 00:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is raar ja .. Als iemand op je werk opeens je kantoor komt binnenlopen en een stoel meeneemt zonder er wat van te zeggen? Teh fuck man!quote:
Ja duh, maar beleefdheid en zo.quote:Op maandag 3 december 2012 00:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ov staat voor OPENBAAR vervoer.. Dat wist je?....
Dan zal ik wel weer te beleefd zijn, maar ik vraag altijd of de plek vrij is of ik groet iemand gewoon beleefd als ik naast die persoon ga zitten.quote:
Je zet zeker altijd je tas op de zitplaats langs je zodat niemand langs je kan gaan zitten ahaquote:Op maandag 3 december 2012 00:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja duh, maar beleefdheid en zo.
Dit dus!quote:Op maandag 3 december 2012 00:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nou, je ziet het aan een stuk. Van die mensen die naast een bankje stil blijven staan en zwijgend blijven staan met een lichaamstaal van 'haal die tas van die bank want ik wil zitten'. Maar ondertussen dus helemaal niets zeggen.quote:
Je mag tegenwoordig al blij zijn als er zit plek is...quote:
Meer omdat het makkelijker is. En ik verplaats m net zo makkelijk hoor.quote:Op maandag 3 december 2012 00:08 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Je zet zeker altijd je tas op de zitplaats langs je zodat niemand langs je kan gaan zitten aha
Hoezo? Ik heb vroeger wel eens gehad, dat ik niet aan het opletten was en mijn tas door een oudere vrouw werd opgepakt en op de grond gegooid. Toen dacht ik ook even van hmmm, thats weird, je kan het ook vriendelik vragen.quote:Op maandag 3 december 2012 00:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het heet niet voor niks het OPENBAAR vervoer.quote:Op maandag 3 december 2012 00:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is raar ja .. Als iemand op je werk opeens je kantoor komt binnenlopen en een stoel meeneemt zonder er wat van te zeggen? Teh fuck man!
Dat was vroeger ook denk ik? Alleen waren mensen toen nog niet zo open over gevoelens tonen; ik heb het dan over langer dan 15 jaar geleden. Dat mensen onfatsoenlijker zijn geworden denk ik wel, directe communicatie vind namelijk minder plaats door de opkomst van internet, mobiele telefoons e.d.quote:Op maandag 3 december 2012 00:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is juist heel veel verborgen eenzaamheid. En ook 15 jaar terug moest ik regelmatig staan in de trein hoorHet was niet dat je toen met z'n tienen in de trein zat
De maatschappij is gewoon killer (en ook onfatsoenlijker) geworden.
Dacht het alquote:Op maandag 3 december 2012 00:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Meer omdat het makkelijker is. En ik verplaats m net zo makkelijk hoor.
Ja precies, verschrikkelijk vind ik dat. Is het dan zo moeilijk om het even te vragen?quote:Op maandag 3 december 2012 00:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, je ziet het aan een stuk. Van die mensen die naast een bankje stil blijven staan en zwijgend blijven staan met een lichaamstaal van 'haal die tas van die bank want ik wil zitten'. Maar ondertussen dus helemaal niets zeggen.
Bij jezelf. Wordt eens wat vrolijker, zeikerd.quote:Op maandag 3 december 2012 00:02 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
En in het openbaar hoef je niet meer beleefd te doen? Wat is de moeite om even wat te zeggen/vragen?quote:Op maandag 3 december 2012 00:10 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Het heet niet voor niks het OPENBAAR vervoer.
Eh... Dit is idd wel enigzins vreemd. Dan zou je het idd even netjes kunnen vragen.quote:Op maandag 3 december 2012 00:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, je ziet het aan een stuk. Van die mensen die naast een bankje stil blijven staan en zwijgend blijven staan met een lichaamstaal van 'haal die tas van die bank want ik wil zitten'. Maar ondertussen dus helemaal niets zeggen.
Als ze niet plek maken vraag ik altijd of ik er mag zitten.quote:Op maandag 3 december 2012 00:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is het zo moeilijk om je tas gewoon op de grond te zetten als je gaat zitten?quote:Op maandag 3 december 2012 00:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja precies, verschrikkelijk vind ik dat. Is het dan zo moeilijk om het even te vragen?
Over onbeleefdheid gesproken...quote:Op maandag 3 december 2012 00:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Meer omdat het makkelijker is. En ik verplaats m net zo makkelijk hoor.
Krijg je eens lekker de tering, kut.quote:Op maandag 3 december 2012 00:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bij jezelf. Wordt eens wat vrolijker, zeikerd.
quote:Op maandag 3 december 2012 00:12 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Krijg je eens lekker de tering, kut.
Waarom zou je standaard iemand begroeten in het OV behalve de chauffeur?quote:Op maandag 3 december 2012 00:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En in het openbaar hoef je niet meer beleefd te doen? Wat is de moeite om even wat te zeggen/vragen?
Dat kan dus altijd later nog.quote:Op maandag 3 december 2012 00:11 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Is het zo moeilijk om je tas gewoon op de grond te zetten als je gaat zitten?
Waarom zou je dat standaard niet doen? Dit is toch gewoon beleefd gedrag?quote:Op maandag 3 december 2012 00:14 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Waarom zou je standaard iemand begroeten in het OV behalve de chauffeur?
Of vragen wanneer een stoel leeg is of je er mag zitten?
Natuurlijk mag je er zitten... open deur.
Psychologie studentje pur sang zo te horen.quote:Op maandag 3 december 2012 00:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat kan dus altijd later nog.
Omdat niemand het doet?quote:Op maandag 3 december 2012 00:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom zou je dat standaard niet doen? Dit is toch gewoon beleefd gedrag?
en de kans is dan ook 1 op 100 dat een van die mensen je op je muil slaatquote:Op maandag 3 december 2012 00:17 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Omdat niemand het doet?
Zeg je dan ook gedag tegen de 100en mensen die in de gang pad staan?
En iedereen die binnenkomt als in het balkon staat?
Niemand hecht daar ook een waarde aan.
Zo lang de plek niet in gebruik is ja.quote:Op maandag 3 december 2012 00:16 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Jawel.
Je gebruikt 2 plekken ipv. 1
Nah totaal niet bang voor.quote:Op maandag 3 december 2012 00:18 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
en de kans is dan ook 1 op 100 dat een van die mensen je op je muil slaat
Niemand hecht daar waarde aan? Wat een onzin. En juist zijn er vaak babbels als er 100en mensen in het gangpad staan. Men heeft een gezamelijke ergernis. Die trein zit weer eens vol. Men kan lekker ff gal spuien over de NS.quote:Op maandag 3 december 2012 00:17 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Omdat niemand het doet?
Zeg je dan ook gedag tegen de 100en mensen die in de gang pad staan?
En iedereen die binnenkomt als in het balkon staat?
Niemand hecht daar ook een waarde aan.
Dat vragen of je er mag zitten is dan vooral wanneer er een tas op ligt. Anders groet ik de persoon gewoon, mits die opkijkt.quote:Op maandag 3 december 2012 00:14 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Waarom zou je standaard iemand begroeten in het OV behalve de chauffeur?
Of vragen wanneer een stoel leeg is of je er mag zitten?
Natuurlijk mag je er zitten... open deur.
Onbeschoft dus.quote:Op maandag 3 december 2012 00:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zo lang de plek niet in gebruik is ja.
Bohh ja, even je tas op een ongebruikte plek laten rusten en deze weer verplaatsen zodra je het idee krijgt dat iemand er wil zitten, het lef!quote:
Ja dat ja, beetje raar om zo die tas van die stoel af te trekken.quote:Op maandag 3 december 2012 00:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat vragen of je er mag zitten is dan vooral wanneer er een tas op ligt. Anders groet ik de persoon gewoon, mits die opkijkt.
Ja leuk elke dag dezelfde discussie, het is elke dag volquote:Op maandag 3 december 2012 00:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niemand hecht daar waarde aan? Wat een onzin. En juist zijn er vaak babbels als er 100en mensen in het gangpad staan. Men heeft een gezamelijke ergernis. Die trein zit weer eens vol. Men kan lekker ff gal spuien over de NS.
Heel leuk voor jequote:Op maandag 3 december 2012 00:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat vragen of je er mag zitten is dan vooral wanneer er een tas op ligt. Anders groet ik de persoon gewoon, mits die opkijkt.
Ja dat laatste inderdaad. Dat zie je ook vaak in een kroeg of op een terras. Zitten er 4 of 5 vrienden of vriendinnen en dan hebben ze allemaal een mobiele telefoon in de hand. Of er staan 2 mensen te praten en dan zit 1 te 'luisteren' en ondertussen te smsen...quote:Op maandag 3 december 2012 00:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou het op prijs stellen en vriendelijk terug groeten!
[..]
Je ziet soms zelfs vrienden instappen die duidelijk bij elkaar horen, die bij elkaar gaan zitten en dan allemaal een iphone tevoorschijn toveren en op facebook ed bezig gaan
Genoeg mensen die het gevoel krijgen dat je niet wilt dat er iemand naast je gaat zitten.quote:Op maandag 3 december 2012 00:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bohh ja, even je tas op een ongebruikte plek laten rusten en deze weer verplaatsen zodra je het idee krijgt dat iemand er wil zitten, het lef!
Van mij krijgen ze een glimlach.quote:Op maandag 3 december 2012 00:25 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Genoeg mensen die het gevoel krijgen dat je niet wilt dat er iemand naast je gaat zitten.
Je hebt namelijk ook mensen ertussen zitten dat ze dit expres doen om de plek bezet te houden.
Krijg je een zuur gezicht als je vraagt of het weg mag.
Beetje hetzelfde als dat je niet weet of een hond bijt of likt.quote:Op maandag 3 december 2012 00:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Van mij krijgen ze een glimlach.
Ach, als het heel rustig is in de trein of bus boeit dat toch niets. Het is wel vervelend als het druk is en die mensen zitten dan met muziek op naar buiten te staren. Of te slapen oid.quote:Op maandag 3 december 2012 00:27 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde als dat je niet weet of een hond bijt of likt.
Als iedereen gewoon zijn spullen op de grond houdt kan iedereen gewoon zitten zonder gedoe.
Marja blijkbaar hecht je waarde aan een gesprek ofzo...
Hoezo? Ik vind het onbeschofter als je jouw tas op de grond legt terwijl er bijvoorbeeld iemand tegenover je zit en die dan minder plek voor zijn voeten heeft. Als er meer plekken vrij zijn kan die ook daar zitten, en zo niet dan kun je dan je tas wel weghalen of kan degene vragen of die daar mag zitten.quote:
Ja het leven is oneerlijk voor mensen die hun bek niet open durven te trekken. Helaas.quote:Op maandag 3 december 2012 00:27 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde als dat je niet weet of een hond bijt of likt.
Als iedereen gewoon zijn spullen op de grond houdt kan iedereen gewoon zitten zonder gedoe.
Marja blijkbaar hecht je waarde aan een gesprek ofzo...
Beetje rekening houden met je medemens zo moeilijk is het nietquote:Op maandag 3 december 2012 00:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja het leven is oneerlijk voor mensen die hun bek niet open durven te trekken. Helaas.
Dat zal best maar heeft hier weinig mee te maken.quote:Op maandag 3 december 2012 00:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja het leven is oneerlijk voor mensen die hun bek niet open durven te trekken. Helaas.
Klopt, en daarom haal ik mijn tas ook weg voor de asociale of verlegen mensen die het niet willen of durven vragen.quote:Op maandag 3 december 2012 00:30 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Beetje rekening houden met je medemens zo moeilijk is het niet
Ik lig altijd voor de deur van mijn eigen coupe. Suck it, zoek je eigen coupé noobs.quote:Op maandag 3 december 2012 00:33 schreef DeRakker. het volgende:
Ik gebruik altijd 4 stoelen in de spits.. YOLO
Zoals eerder gezegd, en waar dit topic ook eigenlijk om gaat, zit ik niet bepaald te wachten op een gesprek in de trein.quote:Op maandag 3 december 2012 00:31 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dat zal best maar heeft hier weinig mee te maken.
Je zoekt blijkbaar graag contact met mensen.. dat kan maar je hoeft het niet op te dringen.
Maar dan moeten ze dat wel laten merken eer dat jij de tas op de grond zet.quote:Op maandag 3 december 2012 00:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, en daarom haal ik mijn tas ook weg voor de asociale of verlegen mensen die het niet willen of durven vragen.
Echt he.quote:Op maandag 3 december 2012 00:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik lig altijd voor de deur van mijn eigen coupe. Suck it, zoek je eigen coupé noobs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |