Zit hier al een tijdje me in mijn hoofd.
Een aantal maanden geleden zat ik in een bus die redelijk vol zat, er ging een vrouw van een jaar of 60 naast mij zitten en zij heel vriendelijk 'goede middag' met een glimlach zoals alleen oudere vrouwen die kunnen geven, heel hartelijk. Heb hetzelfde terug gezegd maar was toch een beetje bedwaasd soort van. Helaas moest ik er de volgende halte al weer uit en toen ik er langs ging zij ze nog 'een fijne dag nog' ik weer van hetzelfde terug.
Dit soort dingen gebeurt mij nauwelijks, altijd als ik om mij heen kijk zijn mensen in zichzelf gekeerd door muziek in hun oren of hun telefoon of een combinatie daarvan. Ook zelf ben ik daar schuldig aan. Wij leven in een tijd dat dit de norm is heb ik het idee maar voor die mevrouw moet het vast als iets raars ervaren worden, vroeger hadden ze immers niet al die gadgets die wij nu hebben. Vraag me af of het toen normaler gevonden werd om 'zomaar' met je buurman/vrouw in het ov te gaan praten. Nu ben ik benieuwd naar iedereens gebruiken in het ov.
Ik reis meerdere keren per week met het OV maar dat zijn vaak maar eindjes van een kwartier tot een half uur. Als ik met de bus of trein ga lijkt het ook de norm om altijd zo ver mogelijk uit elkaar te zitten met andere reizigers, dat wil zeggen, pas naast/bij iemand gaan zitten als er geen andere plekken meer vrij zijn. Ik ben dat dus beu. Ben van plan om dus vaker expres naast iemand te gaan zitten ookal is er ergens anders ruimte en er ook gewoon tegen aan te gaan lullen. Hoe staan jullie hier tegenover? Zouden jullie het irritant vinden als er zomaar iemand tegen je aan begint te lullen? Ik zelf zou het waarschijnlijk wel kunnen waarderen.
[ Bericht 0% gewijzigd door opreis op 02-12-2012 22:43:25 ]