quote:Uit(17): Vertonghen, Anita, Janssen, Aissati, Lodeiro, Bulykin, Özbiliz, Ooijer, Verhoeven, Cvitanich, El Hamdaoui, Castillion, Sneijder, Bizot, Jozefzoon en Silva en van der Wiel.
In(9): Sana, Moisander, Poulsen, Schøne, Boccara, Hoesen, Babel, Andersen en Meleg*
Doorgestroomd uit jeugdopleiding(6): Denswil, Veltman, Fischer, Dijks, Klaassen en van der Hart.
In: ¤26.655.000
Uit: ¤6.500.000
* = per 1 januari 2013.
SPOILER: Europese topniveauOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Tyron op 02-12-2012 14:36:04 ]
In de winterstop al bovenaan staanquote:Op zondag 2 december 2012 14:31 schreef Artillerieschaap het volgende:
Resterende programma top 5 tot winterstop:
Twente
PSV - Twente
Twente - Heracles
AZ - Twente
PSV
PSV - Twente
NEC - PSV
NAC - PSV
Vitesse
Vitesse - Roda
VVV - Vitesse
Vitesse - RKC
Heerenveen - Vitesse
Ajax
Ajax - Groningen
Willem II - Ajax
12:30 Utrecht - Ajax
Feyenoord
NAC - Feyenoord
Feyenoord - ADO
Feyenoord - Groningen
quote:Ik denk ook serieus dat we binnen 5-10 jaar nog een stuk beter voetbal gaan zien en ons echt weer kunnen meten met de Europese top. Het heeft alleen veel tijd nodig en gelukkig heeft FdB en de staf nu het krediet van JC en de supporters.
Jij kan toch niet met een serieus argument komen aangezien alles wat jij praat zonder gedachte is.quote:
Met Veltman in de ploeg krijgt Ajax in de competitie maar eens in de ongeveer 100 min. een goal tegen* Dat is stukken beter dan zonder Veltman erinquote:Op zondag 2 december 2012 14:12 schreef S0nic het volgende:
Veltman viel weer prima inZag het nooit echt zitten in hem maar is toch beter dan verwacht.
Vitesse wordt winterkampioen ja. Twente en PSV gaan uitmaken wie er 5e wordt.quote:Op zondag 2 december 2012 14:34 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Tweede op een puntje van Vitesse teken ik voor
Zal baas zijn als Feyenoord weer boven PSV en Twente eindigtquote:Op zondag 2 december 2012 14:36 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vitesse wordt winterkampioen ja. Twente en PSV gaan uitmaken wie er 5e wordt.
1 VIT
2 AJA
3 FEY
4 TWE
5 PSV
who cares, als we aan het eind maar bovenaan staanquote:Op zondag 2 december 2012 14:34 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Tweede op een puntje van Vitesse teken ik voor
Ik heb het liefst dat we de schaal kunnen ophalen in Eindhovenquote:Op zondag 2 december 2012 14:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
who cares, als we aan het eind maar bovenaan staan
Over een paar jaar zijn alle spelers die nu leuk spelen weg bij Ajax.quote:Op zondag 2 december 2012 14:35 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Jij kan toch niet met een serieus argument komen aangezien alles wat jij praat zonder gedachte is.
Zou heerlijk zijn ja.quote:Op zondag 2 december 2012 14:36 schreef Tyron het volgende:
[..]
Zal baas zijn als Feyenoord weer boven PSV en Twente eindigt
Jeugdopleiding zal over een paar jaar alleen nog maar spelers opleiden met de kwaliteit van Fischer etc dus dat komt goed.quote:Op zondag 2 december 2012 14:37 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Over een paar jaar zijn alle spelers die nu leuk spelen weg bij Ajax.
Dan kun je talentjes kopen wat je wilt. Je gaat niet meedoen met de Europese top.
Oké, daar kan je dus niets voor terughalen?quote:Op zondag 2 december 2012 14:37 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dan kun je talentjes kopen wat je wilt. Je gaat niet meedoen met de Europese top.
Hahaha ja hoor.quote:Op zondag 2 december 2012 14:38 schreef Tyron het volgende:
[..]
Jeugdopleiding zal over een paar jaar alleen nog maar spelers opleiden met de kwaliteit van Fischer etc dus dat komt goed.
Een jaartje maar, maar waar zeg ik dit?quote:Op zondag 2 december 2012 14:40 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hahaha ja hoor.
Want Fischer is ook zelf opgeleid zeker?
Waarom niet? Wat deden wij tegen Man City en Man United dan? Dat Real en Dortmund ons minder liggen, omdat ze omschakel voetbal spelen en daar goed in zijn, oké. De rest kunnen we het echt wel moeilijk maken als we gewoon doorgroeien als Ajax zijnde. Dit in combinatie met Financial Fair Play zou ons toch wel een grote stap richting dat beeld kunnen brengen.quote:
Die laatse 10% zijn het belangrijkstequote:Op zondag 2 december 2012 14:40 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hahaha ja hoor.
Want Fischer is ook zelf opgeleid zeker?
Jawel. Maar die moeten ook weer groeien. En je moet maar net weer een Eriksen en Fischer kunnen kopen.quote:Op zondag 2 december 2012 14:38 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Oké, daar kan je dus niets voor terughalen?
En wat is er mis met Danny Hoesen?quote:Op zondag 2 december 2012 14:40 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Jawel. Maar die moeten ook weer groeien. En je moet maar net weer een Eriksen en Fischer kunnen kopen.
Voor hetzelfde geld koop je 3 Danny hoessens
Want die nieuwe toptalenten van ons zijn minder goed dan deze?quote:Op zondag 2 december 2012 14:37 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Wij gaan in de toekomst nog meer en betere spelers opleiden, dat kopen laten we wel aan jullie over.quote:Op zondag 2 december 2012 14:40 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Jawel. Maar die moeten ook weer groeien. En je moet maar net weer een Eriksen en Fischer kunnen kopen.
Voor hetzelfde geld koop je 3 Danny hoessens
Manchester city was knap inderdaad. Maar geen reden om aan te nemen dat dat structureel zo zal zijn.quote:Op zondag 2 december 2012 14:40 schreef Syntix het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat deden wij tegen Man City en Man United dan? Dat Real en Dortmund ons minder liggen, omdat ze omschakel voetbal spelen en daar goed in zijn, oké. De rest kunnen we het echt wel moeilijk maken als we gewoon doorgroeien als Ajax zijnde. Dit in combinatie met Financial Fair Play zou ons toch wel een grote stap richting dat beeld kunnen brengen.
Die echte toptalenten zal je toch ook moeten scouten, maar het kan wel over de hele linie beter in de opleiding, dus een hoger niveau in 5 jaar dat geloof ik wel, maar Europese top wordt moeilijk.quote:Op zondag 2 december 2012 14:41 schreef Tyron het volgende:
[..]
Wij gaan in de toekomst nog meer en betere spelers opleiden, dat kopen laten we wel aan jullie over.
Dat Financial Fair Play heb ik geen enkel vertrouwen in, daar vinden die rotclubs wel weer een weg omheen. Mogelijk gaan ze nóg meer en sneller jeugdspelers wegkapen bij andere clubs...quote:Op zondag 2 december 2012 14:40 schreef Syntix het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat deden wij tegen Man City en Man United dan? Dat Real en Dortmund ons minder liggen, omdat ze omschakel voetbal spelen en daar goed in zijn, oké. De rest kunnen we het echt wel moeilijk maken als we gewoon doorgroeien als Ajax zijnde. Dit in combinatie met Financial Fair Play zou ons toch wel een grote stap richting dat beeld kunnen brengen.
Manchester City, Manchester UTD, Dortmund uit, tegen Lyon de betere, AC Milan uit verslagen...quote:Op zondag 2 december 2012 14:43 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Manchester city was knap inderdaad. Maar geen reden om aan te nemen dat dat structureel zo zal zijn.
Pec zwolle speelt ook wel eens een leuke wedstrijd tegen een topper.
Wie de neuk ben jij nou weer?quote:Op zondag 2 december 2012 14:45 schreef wolfrolf het volgende:
Zo eindelijk weer eens wat gewonnnen in de peuterkleuter divisie??
Bij het merendeel van dat rijtje zijn er nog wel enkele kanttekeningen te plaatsen.quote:Op zondag 2 december 2012 14:45 schreef Tyron het volgende:
[..]
Manchester City, Manchester UTD, Dortmund uit, tegen Lyon de betere, AC Milan uit verslagen...
Ik ook nietquote:Op zondag 2 december 2012 14:45 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Dat Financial Fair Play heb ik geen enkel vertrouwen in, daar vinden die rotclubs wel weer een weg omheen. Mogelijk gaan ze nóg meer en sneller jeugdspelers wegkapen bij andere clubs...
Exact.quote:Op zondag 2 december 2012 14:45 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Dat Financial Fair Play heb ik geen enkel vertrouwen in, daar vinden die rotclubs wel weer een weg omheen. Mogelijk gaan ze nóg meer en sneller jeugdspelers wegkapen bij andere clubs...
Dat is altijd zo als Ajax wint toch?quote:Op zondag 2 december 2012 14:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij het merendeel van dat rijtje zijn er nog wel enkele kanttekeningen te plaatsen.
Dortmund en Lyon winnen ze niet eens van, dat is nog het meest treurige aan die post.quote:
Het zegt inderdaad helemaal 0 als je 3 dagen later van pak hem beet Utrecht verliestquote:Op zondag 2 december 2012 14:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij het merendeel van dat rijtje zijn er nog wel enkele kanttekeningen te plaatsen.
Waar zeg ik dat Ajax al die wedstrijden gewonnen heeft?quote:Op zondag 2 december 2012 14:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Dortmund en Lyon winnen ze niet eens van, dat is nog het meest treurige aan die post.
Blaffend hondje.quote:Op zondag 2 december 2012 14:48 schreef Tyron het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat Ajax al die wedstrijden gewonnen heeft?
Daar heb ik het ook niet over, maar er werd wel goed gespeeld.
Ja allemaal mooi hoor. Hoe heet dat Cypriotische clubje ook alweer dat het ook zo leuk deed in de cl?quote:Op zondag 2 december 2012 14:45 schreef Tyron het volgende:
[..]
Manchester City, Manchester UTD, Dortmund uit, tegen Lyon de betere, AC Milan uit verslagen...
Wij doen het sinds Frankie trainer is gewoon altijd goed.quote:Op zondag 2 december 2012 14:49 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ja allemaal mooi hoor. Hoe heet dat Cypriotische clubje ook alweer dat het ook zo leuk deed in de cl?
PSV deed het onder Hiddink ook goed in Europa. Een paar jaar later zijn de toppers weg en blijken de nieuwe 'toppers' toch niet zo goed. Dat zal bij Ajax niks anders zijn.
Probleem is dat jij niet echt weet wat goed isquote:Op zondag 2 december 2012 14:50 schreef Tyron het volgende:
[..]
Wij doen het sinds Frankie trainer is gewoon altijd goed.
Op Europees topniveau heb je echter helemaal niks te zoeken, nu niet en in de toekomst niet.quote:Op zondag 2 december 2012 14:50 schreef Tyron het volgende:
[..]
Al 10 jaar geleden dat een Nederlandse club iets won, daarvoor 8 jaar , daarvoor 7 jaar...quote:Op zondag 2 december 2012 14:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Op Europees topniveau heb je echter helemaal niks te zoeken, nu niet en in de toekomst niet.
Het is pas goed als je tweede eindigt, overwinterd in de CL en blablabla, ik heb het nu gewoon over het spel.quote:Op zondag 2 december 2012 14:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Probleem is dat jij niet echt weet wat goed is
Het niveau van Madrid en Barcelona etc waarschijnlijk niet, maar meten met de subtop van Europa zal moeten lukken binnen 5 jaar.quote:Op zondag 2 december 2012 14:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Op Europees topniveau heb je echter helemaal niks te zoeken, nu niet en in de toekomst niet.
Nee, ajax speelt een heleboel bagger wedstrijden. En een paar goede wedstrijden.quote:Op zondag 2 december 2012 14:50 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik heb het over de wedstrijden in Europa nu.quote:Op zondag 2 december 2012 14:53 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Nee, ajax speelt een heleboel bagger wedstrijden. En een paar goede wedstrijden.
Ik heb het ook over het spel, dat is nog ver verwijderd van Europees top niveau, vergelijk het voor het gemak even met het Ajax van 95 en laat me dan weten welke spelers van toen je eruit zou halen voor een speler van nu.quote:Op zondag 2 december 2012 14:53 schreef Tyron het volgende:
[..]
Het is pas goed als je tweede eindigt en blablabla, ik heb het nu gewoon over het spel.
En volgens mij heb ik nog nooit ergens fout gezeten dus hoezo zou ik niet weten wat goed is?
[..]
Het niveau van Madrid en Barcelona etc waarschijnlijk niet, maar meten met de subtop van Europa zal moeten lukken binnen 5 jaar.
Als je met subtop nummer 25/30 bedoeld dan kan het inderdaad.quote:Op zondag 2 december 2012 14:53 schreef Tyron het volgende:
[..]
Het is pas goed als je tweede eindigt, overwinterd in de CL en blablabla, ik heb het nu gewoon over het spel.
En volgens mij heb ik nog nooit ergens fout gezeten dus hoezo zou ik niet weten wat goed is?
[..]
Het niveau van Madrid en Barcelona etc waarschijnlijk niet, maar meten met de subtop van Europa zal moeten lukken binnen 5 jaar.
We zullen zienquote:Op zondag 2 december 2012 14:56 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Als je met subtop nummer 25/30 bedoeld dan kan het inderdaad.
Ik vind ook dat het de goede kant op gaat, maar mensen die Europese top gaan roepen begrijpen er weinig van, gewoon step by step naar een hoger niveau proberen te gaan.quote:Op zondag 2 december 2012 14:56 schreef Artillerieschaap het volgende:
Het zal me allemaal een rotzorg zijn. Ten Cate, van Basten en Jol kregen een kapitaal en hebben er niets mee gepresteerd. Achter wat Frank doet zit een - op de toekomst gericht - idee. En onderweg pakt hij er nog prijzen mee ook. Dat het niet altijd even goed is zie ik ook wel, maar de man heeft een plan en hij blijft eraan vasthouden.
Heb ik gezegd dat we NU al dat niveau hebben dan? Ik heb het over 5 jaar.quote:Op zondag 2 december 2012 14:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb het ook over het spel, dat is nog ver verwijderd van Europees top niveau, vergelijk het voor het gemak even met het Ajax van 95 en laat me dan weten welke spelers van toen je eruit zou halen voor een speler van nu.
En dan niet met Eriksen aankomen, hoewel hij op termijn wel dat niveau zou kunnen halen
Edit: faal van mijn kantquote:Op zondag 2 december 2012 14:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Al 10 jaar geleden dat een Nederlandse club iets won, daarvoor 8 jaar , daarvoor 7 3 jaar...
Nee foutje van mij, Ajax won in 92 de Uefa Cup. Dus alleen de laatste moest veranderd wordenquote:
Eens. Met hogere regelmaat dan dan het afgelopen anderhalve decennium titels pakken, daarmee structureel Champions League spelen en op termijn eens zo af en toe gaan overwinteren daarin. Als we dat bereiken moeten we met z'n allen al heel tevreden zijn. En mochten we dan eens een unieke lichting hebben, wie weet...quote:Op zondag 2 december 2012 14:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind ook dat het de goede kant op gaat, maar mensen die Europese top gaan roepen begrijpen er weinig van, gewoon step by step naar een hoger niveau proberen te gaan.
2002 - 1995 is 7 jaar, ook een foutje van mij.quote:Op zondag 2 december 2012 15:00 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Nee foutje van mij, Ajax won in 92 de Uefa Cup. Dus alleen de laatste moest veranderd worden
Grolschdrinkersquote:Op zondag 2 december 2012 14:56 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Als je met subtop nummer 25/30 bedoeld dan kan het inderdaad.
In de toekomst uiteraard wel. Dan zijn wij de Europese top. Het heeft alleen tijd nodigquote:Op zondag 2 december 2012 14:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Sprookjes bestaan niet. Gat tussen de eredivisie en de Europese (sub)top zal alleen maar groter worden.quote:Op zondag 2 december 2012 15:26 schreef Syntix het volgende:
[..]
In de toekomst uiteraard wel. Dan zijn wij de Europese top. Het heeft alleen tijd nodig
Dat er mensen zijn die dit geloven.quote:Op zondag 2 december 2012 15:26 schreef Syntix het volgende:
[..]
In de toekomst uiteraard wel. Dan zijn wij de Europese top. Het heeft alleen tijd nodig
Gat tussen de rest van de Eredivisie en de Europese (sub)top idd. Ajax niet.quote:Op zondag 2 december 2012 15:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Sprookjes bestaan niet. Gat tussen de eredivisie en de Europese (sub)top zal alleen maar groter worden.
Mensen die denken dat Financial Fair Play en de 5+6 regel niet ingevoerd gaan wordenquote:Op zondag 2 december 2012 15:29 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat er mensen zijn die dit geloven.
Ja, want Ajax maakt echt stappen Europees gezien de afgelopen jaren.quote:Op zondag 2 december 2012 15:29 schreef Syntix het volgende:
[..]
Gat tussen de rest van de Eredivisie en de Europese (sub)top idd. Ajax niet.
Eerst jarenlang geen CL spelen en nu een aantal jaar achter elkaar wel en AC Milan, City, United verslaan. Het Dortmund uit moeilijk maken en de betere zijn van Lyon. Lijkt mij dat dit toch wel goed is.quote:Op zondag 2 december 2012 15:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, want Ajax maakt echt stappen Europees gezien de afgelopen jaren.
De eredivisie stelt steeds minder voor, Ajax deelt daar gewoon in mee.
United versloeg je niet in de CL, essentieel verschil.quote:Op zondag 2 december 2012 15:35 schreef Syntix het volgende:
[..]
Eerst jarenlang geen CL spelen en nu een aantal jaar achter elkaar wel en AC Milan, City, United verslaan. Het Dortmund uit moeilijk maken en de betere zijn van Lyon. Lijkt mij dat dit toch wel goed is.
1 keer, omdat Zagreb nogal raar deed de laatste wedstrijd en omdat Ajax tegen Real 2 goals onterecht afgekeurd zag worden. En wanneer was die kansloze dan? Als je dit jaar bedoeld, zo kansloos als eerst gedacht was, waren we nog niet eens. Er zit al progressie en dat zal de komende jaren alleen nog maar toenemen. Ajaxquote:Op zondag 2 december 2012 15:37 schreef Caland het volgende:
[..]
United versloeg je niet in de CL, essentieel verschil.
Verder vlieg je er gewoon twee keer uit in de groepsfase. Één keer kansloos en één keer zelfs in een uiterst zwakke poule.
De eerste keer met heel veel pech en de tweede in de sterkst denkbare poule.quote:Op zondag 2 december 2012 15:37 schreef Caland het volgende:
[..]
United versloeg je niet in de CL, essentieel verschil.
Verder vlieg je er gewoon twee keer uit in de groepsfase. Één keer kansloos en één keer zelfs in een uiterst zwakke poule.
Je had dat jaar gewoon zelf tegen een zwak Lyon moeten winnen als je zo goed was. Dat gebeurde toch ook niet?quote:Op zondag 2 december 2012 15:39 schreef Syntix het volgende:
[..]
1 keer, omdat Zagreb nogal raar deed de laatste wedstrijd en omdat Ajax tegen Real 2 goals onterecht afgekeurd zag worden. En wanneer was die kansloze dan? Als je dit jaar bedoeld, zo kansloos als eerst gedacht was, waren we nog niet eens. Er zit al progressie en dat zal de komende jaren alleen nog maar toenemen. Ajax
twitter:BlindDaley twitterde op zondag 02-12-2012 om 00:18:30“@Jan_Vertonghen: Goed moment voor een goaltje van @BlindDaley zou ik zeggen!!!” Haha was bijna zover pik! #ajapsv reageer retweet
Sorry hoor maar je ziet het echt niet goedquote:Op zondag 2 december 2012 15:35 schreef Syntix het volgende:
[..]
Eerst jarenlang geen CL spelen en nu een aantal jaar achter elkaar wel en AC Milan, City, United verslaan. Het Dortmund uit moeilijk maken en de betere zijn van Lyon. Lijkt mij dat dit toch wel goed is.
Die zijn er altijd dus dat zegt niksquote:Op zondag 2 december 2012 15:54 schreef Class het volgende:
Zodra je PSV/Feyenoord supporters in dit topic ziet weet je dat je goed gespeeld hebt
twitter:CatenaccioNL twitterde op zondag 02-12-2012 om 15:59:29Ajax-spelers begingen 11 overtredingen tegen PSV; 7 daarvan (!) kwamen op naam van Christian Poulsen. #ajapsv reageer retweet
Gebaseerd op?quote:Op zondag 2 december 2012 15:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Sprookjes bestaan niet. Gat tussen de eredivisie en de Europese (sub)top zal alleen maar groter worden.
Mensen die geloven in financial fair play zijn niet serieus te nemen.quote:Op zondag 2 december 2012 16:02 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Gebaseerd op?
Je ziet nu ook al in Italië de effecten er van bij AC Milan. Gat zal juist kleiner gaan worden met Financial Fair Play. En Ajax die een van de beste jeugdopleidingen heeft wereldwijd profiteert daar logischerwijs van
En dat hij waarschijnlijk niet terug komtquote:Op zondag 2 december 2012 16:03 schreef tammepiet het volgende:
Wel lekker dat Bony in Afrika zit wanneer we naar Arnhem gaan.
twitter:CatenaccioNL twitterde op zondag 02-12-2012 om 16:04:02Statistieken Ajax - PSV 3-1. Balbezit 65%-35%. Passzuiverheid 75%-67%. Schoten op doel: 10-5. #ajapsv reageer retweet
Hoe verklaar je dan wat er bij AC Milan gebeurd.quote:Op zondag 2 december 2012 16:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen die geloven in financial fair play zijn niet serieus te nemen.
Leuke theorie ja, in de praktijk wordt er wel weer een omweg voor gevonden. Alsof die oliesjeiks een fuck geven om gezond beleid.quote:Op zondag 2 december 2012 16:13 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan wat er bij AC Milan gebeurd.
'We had to accept with weeping hearts' - Berlusconi admits that AC Milan sold Thiago Silva and Ibrahimovic because of Financial Fair Play
http://www.goal.com/en-in(...)rlusconi-admits-that
Alsof iedereen zin heeft om in Rusland of bij Oliesjeiks te spelen. Dat is de mokerslag voor je carriere.quote:Op zondag 2 december 2012 16:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Leuke theorie ja, in de praktijk wordt er wel weer een omweg voor gevonden. Alsof die oliesjeiks een fuck geven om gezond beleid.
Mwah, denk toch dat het gat iets kleiner gaat worden de komende jaren. De Italiaanse clubs zijn al aan het inkrimpen en de Spaanse zullen volgen.quote:Op zondag 2 december 2012 16:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen die geloven in financial fair play zijn niet serieus te nemen.
Hmm, waar gingen die gasten heen? En een club als bayern münchen maakt al structureel winst, de inkomsten in de andere landen liggen zo veel hoger dan hier.quote:Op zondag 2 december 2012 16:13 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan wat er bij AC Milan gebeurd.
'We had to accept with weeping hearts' - Berlusconi admits that AC Milan sold Thiago Silva and Ibrahimovic because of Financial Fair Play
http://www.goal.com/en-in(...)rlusconi-admits-that
Wie won er vorig jaar ook alweer de CL en wie werd er kampioen van Engeland?quote:Op zondag 2 december 2012 16:20 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Alsof iedereen zin heeft om in Rusland of bij Oliesjeiks te spelen. Dat is de mokerslag voor je carriere.
Simpel zat:quote:Op zondag 2 december 2012 16:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hmm, waar gingen die gasten heen? En een club als bayern münchen maakt al structureel winst, de inkomsten in de andere landen liggen zo veel hoger dan hier.
Dus dat.quote:Op zondag 2 december 2012 16:21 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Simpel zat:
"The clubs that continue to spend a lot have owners who are outside the European system, the very rich from the Arab world or the Russian Federation. They will have to be part of the Financial Fair Play from next year, so they are investing more this year."
FFP was introduced by Uefa in 2009 to prevent clubs from spending more than they earn and therefore getting into money trouble further down the line.
Teams will, in theory, not be able to enter European competitions if they do not have level football-related expenditure figures over a three-year period leading up to the 2014-15 season.
Is toch niet zo makkelijk heb ik Platini ergens zien zeggenquote:Op zondag 2 december 2012 16:23 schreef Smoofie het volgende:
FFP is makkelijk te omzeilen, zo'n sjeihk zorgt gewoon voor 100 mil aan shirtsponsoring per jaar.
quote:Op zondag 2 december 2012 16:26 schreef Pedroso het volgende:
Bovendien zal de crisis zeker ook in de oliebranche gaan toeslaan. Er wordt steeds meer op alternatieven voor olie ingezet en dat zal alleen maar meer gaan worden.
Dan maar niet en is ook niet de oplossingquote:Op zondag 2 december 2012 16:27 schreef Smoofie het volgende:
Echt, de enige oplossing voor NL om aansluiting te vinden is a la Engeland de clubs in de verkoop zetten.
Waarom zou zo'n olieboer in godsnaam een Nederlandse club gaan overnemen ?quote:Op zondag 2 december 2012 16:27 schreef Smoofie het volgende:
Echt, de enige oplossing voor NL om aansluiting te vinden is a la Engeland de clubs in de verkoop zetten.
Omdat het niveauverschil met de subtop makkelijk te overbruggen is. Zorg met meer loon dat een Eriksen ofzo langer blijft en doe dat met meer spelers, haal wat goede en je kunt al meedoen. En je bent sowieso verzekerd van CL en kampioenschap in NL.quote:Op zondag 2 december 2012 16:29 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Waarom zou zo'n olieboer in godsnaam een Nederlandse club gaan overnemen ?
Evt. als satellietclub a la Vitesse maar moet je dat willen ?
Dat is ook het grootste probleem, de tv gelden die Swansea per jaar krijgt is zowat gelijk aan de omzet van Ajaxquote:Op zondag 2 december 2012 16:28 schreef Caland het volgende:
En als die clubs een gezond beleid gaan voeren liggen ze nog mijlen en mijlenver voor op de eredivisie. In het buitenland kijkt er geen hond naar deze competitie.
Ik moest grijnzen.quote:Op zondag 2 december 2012 20:35 schreef Littlerabbit het volgende:
Toch zonde dat met de doorbraak van Fischer de terugkeer van Ebecilio nog verder weg is. Hij blijft één van de betere voetballers in de Eredivisie.
Tijd dat deze koning weer eens speeltijd krijgtquote:Op zondag 2 december 2012 20:35 schreef Littlerabbit het volgende:
Toch zonde dat met de doorbraak van Fischer de terugkeer van Ebecilio nog verder weg is. Hij blijft één van de betere voetballers in de Eredivisie.
quote:Op zondag 2 december 2012 20:35 schreef Littlerabbit het volgende:
Ja is Waterkneus er?quote:Op zondag 2 december 2012 21:10 schreef Tyron het volgende:
[..]
Jan v. Halst
Jan Mulder
Sjek
Waterkneus
Gullit
DREAMTEAM
quote:Op zondag 2 december 2012 21:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja is Waterkneus er?
Genietttttttteeeeeeeeeeennnnnnnn
Ajax gaat nu en later ook nooit een compleet team meer dan een jaar vast houden, helaasquote:Op zondag 2 december 2012 22:26 schreef Artillerieschaap het volgende:
Heb eens de laatste opstellingen van Ajax - PSV erbij gepakt, veel veranderingen steeds. Zo kun je wel ieder jaar van een tussenjaar spreken...
2012-2013: 5 wijzigingen ten opzichte van voorgaande seizoen
2011-2012: 6 wijzigingen ten opzichte van voorgaande seizoen
2010-2011: 1 wijziging ten opzichte van voorgaande seizoen, Hamlap (0-0) voor Pantelic (4-1)
2009-2010: 6 wijzigingen ten opzichte van voorgaande seizoen
2008-2009: 8 wijzigingen ten opzichte van voorgaande seizoen, alleen Vermeer van huidige ploeg
2007-2008: Compleet andere basis dan gisteren
quote:Na Eriksen en Fischer staat volgende Deen (18) al weer klaar bij Ajax
Aan de hand van twee Deense groeibriljantjes met Amsterdamse branie swingde Ajax in een kolkende Arena voorbij PSV (3-1). Christian Eriksen (20) en Viktor Fischer (18) waren zaterdagavond de hoofdrolspelers van de thuisclub in een vermakelijke voetbalshow, waarin de meeste bezoekers uit Eindhoven zwaar teleurstelden.
Eriksen was de aanjager, Fischer de afmaker. De oudste van de twee Denen dirigeerde het aanvalspel van de thuisclub. Hij snelde vooral in het eerste half uur voortdurend voorbij Kevin Strootman en Mark van Bommel en zorgde ook met hoekschoppen voor gevaar.
Toby Alderweireld kopte nog op de lat na een corner. Siem de Jong knikte na een half uur wel raak (1-0). 'We wilden ze onder druk zetten en dat hebben we gedaan', vertelde Eriksen. 'Net als vorig jaar eigenlijk. We wilden echt voetballen en zijn daarvoor beloond.'
Fischer stond na een fraaie solo aan de basis van de 2-1 van Danny Hoesen. Hij profiteerde in de slotfase ook nog van een blunder van Dries Mertens (3-1). 'Ik zag dat hij terug ging koppen', zei hij over zijn treffer. 'Maar ik genoot meer van mijn assist. Die was mooi he?'
'Dat het zo goed zo gaan, dat had ik nooit durven dromen', zei Fischer die vorig jaar de overstap maakte van het Deense FC Midtjylland naar de jeugd van Ajax. 'Ik wilde na een jaar in het eerste voetballen, dat is gelukt. Nu moet ik er bij zien te blijven.'
Als het aan de clubleiding van Ajax ligt, dan blijft Fischer nog heel lang. Hij mag in de winterstop zijn contract al verlengen. Marc Overmars, directeur voetbal, wil ook zo snel mogelijk met Eriksen om de tafel zitten. De kans dat de middenvelder zijn huidige verbintenis (2014) openbreekt, lijkt echter minder groot. Eriksen kon afgelopen zomer al naar Manchester City. Aan het einde van het seizoen zijn er waarschijnlijk wel meer topclubs die hem willen inlijven.
Ajax leidt op voor de grote ploegen van Europa, zoals Denemarken als kweekvijver voor de Amsterdamse club fungeert. Lucas Andersen (18) maakt de laatste maanden alweer indruk bij het hoogste juniorenteam en beloftenelftal van Ajax. Hij is de volgende Deen die waarschijnlijk snel in het eerste elftal debuteert. Want bij Ajax krijg je snel een kans, als je presteert in de jeugd.
Van alle 11 basisspelers van de thuisclub voor het duel met PSV, bereikte alleen Christian Poulsen de hoofdmacht van Ajax niet via jeugdcomplex De Toekomst. 'We verliezen jaarlijks goede spelers', zei trainer De Boer. 'Maar zijn er ook steeds weer nieuwe talenten die onze spelopvatting kunnen uitdragen. We willen aanvallen en domineren. Dat is ons tegen PSV weer aardig gelukt.'
Volgens het AD ook: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ip-mag-blijven.dhtml.quote:Op maandag 3 december 2012 06:14 schreef tammepiet het volgende:
https://twitter.com/AjaciedenEU/status/275467157352099840
Volgens @AjaciedenEU staat Cruijff op straat als adviseur in Mexico.
Dat vind je dus leuk? Tegenstander die nog beter gaat worden??quote:Op maandag 3 december 2012 08:37 schreef TIM-846 het volgende:
Haha wat een wedstrijd. Ik zie Ajax nog steeds geen kampioen worden. Maar je zal maar supporter zijn van dat PSV. Misschien dat ze komende winter nog even 20 mln moeten investeren.![]()
Er is een verschil tussen investeren en goed investerenquote:Op maandag 3 december 2012 08:44 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat vind je dus leuk? Tegenstander die nog beter gaat worden??
Als het op een gegeven moment in een faillisement en opheffing uitmondt, graag. Kutreclamebord van Philips.quote:Op maandag 3 december 2012 08:44 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Snap je dat echt niet?quote:Op maandag 3 december 2012 08:44 schreef Doublepain het volgende:
[..]
PSV kan investeren, in problemen komen ze toch niet.. Het als al bijna zeker dat Strootman voor een lekker bedrag weggaat. Niet dat PSV daarom risico gaat nemen. Maar dankzij die mooie tv deal, is CL geen must meer qua financien. Dus je kan lachen, zal niks ergs gebeuren in Eindje..quote:Op maandag 3 december 2012 09:33 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Snap je dat echt niet?
Het is lachwekkend om te zien hoeveel geld er in Eindhoven geïnvesteerd wordt en het resultaat steeds uitblijft. Bij een extra investering is het nog harder lachen geblazen.
Heb je toevallig in dat topic van jullie ook een lijstje met inkomsten en uitgaven gemaakt? Ben ik wel nieuwsgierig naarquote:Op maandag 3 december 2012 09:36 schreef Doublepain het volgende:
[..]
PSV kan investeren, in problemen komen ze toch niet.. Het als al bijna zeker dat Strootman voor een lekker bedrag weggaat. Niet dat PSV daarom risico gaat nemen. Maar dankzij die mooie tv deal, is CL geen must meer qua financien. Dus je kan lachen, zal niks ergs gebeuren in Eindje..
Nope, maand geleden kwam wel zoiets op de site uit. Moet je daar even kijkenquote:Op maandag 3 december 2012 09:39 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Heb je toevallig in dat topic van jullie ook een lijstje met inkomsten en uitgaven gemaakt? Ben ik wel nieuwsgierig naar
Wat is de site?quote:Op maandag 3 december 2012 09:40 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Nope, maand geleden kwam wel zoiets op de site uit. Moet je daar even kijken
Tsja. Strootman weg is een flinke aderlating voor PSV, al heeft hij het in de grote wedstrijden nog niet laten zien.quote:Op maandag 3 december 2012 09:36 schreef Doublepain het volgende:
[..]
PSV kan investeren, in problemen komen ze toch niet.. Het als al bijna zeker dat Strootman voor een lekker bedrag weggaat. Niet dat PSV daarom risico gaat nemen. Maar dankzij die mooie tv deal, is CL geen must meer qua financien. Dus je kan lachen, zal niks ergs gebeuren in Eindje..
Ik heb het wel voorbij zien komen, 422 heeft het vast bij de handquote:Op maandag 3 december 2012 09:50 schreef tammepiet het volgende:
Iemand een overzichtje fey, aja, psv, twe, vit tot de winter?
quote:Op maandag 3 december 2012 09:50 schreef tammepiet het volgende:
Iemand een overzichtje fey, aja, psv, twe, vit tot de winter?
quote:Op zondag 2 december 2012 14:31 schreef Artillerieschaap het volgende:
Resterende programma top 5 tot winterstop:
Twente
PSV - Twente
Twente - Heracles
AZ - Twente
PSV
PSV - Twente
NEC - PSV
NAC - PSV
Vitesse
Vitesse - Roda
VVV - Vitesse
Vitesse - RKC
Heerenveen - Vitesse
Ajax
Ajax - Groningen
Willem II - Ajax
12:30 Utrecht - Ajax
Feyenoord
NAC - Feyenoord
Feyenoord - ADO
Feyenoord - Groningen
Wellicht, maar Vitesse hoeft geen spelers te verkopen voor het geld, dus als hij gewoon nog een half jaar wil blijven kan het.quote:Op maandag 3 december 2012 10:48 schreef Catch22- het volgende:
Vitesse zakt wel weg, Bony gaat vast weg in de winter...
Plus nog wat reserve Chelsea spelers. Zou er maar rekening mee houden dat ze meedoen.quote:Op maandag 3 december 2012 10:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wellicht, maar Vitesse hoeft geen spelers te verkopen voor het geld, dus als hij gewoon nog een half jaar wil blijven kan het.
Zeker, ze spelen ook gewoon goed. Die Reis begint ook steeds beter te worden.quote:Op maandag 3 december 2012 10:50 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Plus nog wat reserve Chelsea spelers. Zou er maar rekening mee houden dat ze meedoen.
En als Bony weghaalt halen ze gewoon een ander voor 5 miljoen ofzo. Het is ook echt niet zo alsof dat hele team om Bony draait.quote:Op maandag 3 december 2012 10:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zeker, ze spelen ook gewoon goed. Die Reis begint ook steeds beter te worden.
Dat niet maar hij is wel belangrijk, sowieso weg voor de Africa Cupquote:Op maandag 3 december 2012 10:53 schreef Caland het volgende:
[..]
En als Bony weghaalt halen ze gewoon een ander voor 5 miljoen ofzo. Het is ook echt niet zo alsof dat hele team om Bony draait.
Dat is echt zo'n drama elke keer, ook nog eens kans op blessures etc. Bijna een reden om geen afrikanen te halen.quote:Op maandag 3 december 2012 10:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat niet maar hij is wel belangrijk, sowieso weg voor de Africa Cup
Zeker, die Havenaar is ook echt een stuk minder. Las gisteren dat ze misschien die Lazovic gaan terughalen dan.quote:Op maandag 3 december 2012 10:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat niet maar hij is wel belangrijk, sowieso weg voor de Africa Cup
In principe zou je het uit tegen die clubs makkelijker moeten hebben want dan moeten zij het spel makenquote:Op maandag 3 december 2012 11:52 schreef Artillerieschaap het volgende:
Ik maak me wel een beetje zorgen over de duels tegen de directe concurrentie na de winterstop. Alleen Feyenoord hebben we thuis. Vitesse, Twente en PSV moeten we naartoe. Dat gaat niet eenvoudig worden.
Moeten ja, maar dat doen ze niet hoor. Vooral PSV gaat ook thuis net zo makkelijk met 11 man voor eigen goal hangen.quote:Op maandag 3 december 2012 12:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
In principe zou je het uit tegen die clubs makkelijker moeten hebben want dan moeten zij het spel maken
Vind ik ook laat hem maar lekker op rechts staanquote:Op maandag 3 december 2012 12:31 schreef Tyron het volgende:
Boerrigter speelde trouwens ook wel oke, lijkt toch alsof hij elke week beter in vorm raakt.
Als Ajax in vorm is speel je ze juist in de kaart als je ze het spel laat maken. Ajax heeft het veel moeilijker als ze zelf onder druk worden gezet.quote:Op maandag 3 december 2012 12:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
In principe zou je het uit tegen die clubs makkelijker moeten hebben want dan moeten zij het spel maken
Dat is niet hetzelfdequote:Op maandag 3 december 2012 12:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als Ajax in vorm is speel je ze juist in de kaart als je ze het spel laat maken. Ajax heeft het veel moeilijker als ze zelf onder druk worden gezet.
quote:Op maandag 3 december 2012 12:53 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat eenavond zeg. En eerlijk is eerlijk, Eriksen was heel, heel erg goed. Moet gezegd.
quote:TeleVisie: Denen vertolken filosofie Ajax
Chef voetbal Valentijn Driessen schrijft in zijn teleVisie over de Denen bij Ajax. "Met een assist en een doelpunt werd de 18-jarige Viktor Fischer na zijn eerste competitietopper met Ajax tegen PSV gekozen als ‘man van de wedstrijd.`Fischers landgenoot Christian Eriksen stak evenwel met kop en schouders boven iedereen uit tijdens Ajax - PSV.
Hij speelde Mark van Bommel en Kevin Strootman kapot. De 20-jarige Deen is bezig zijn grote belofte in te lossen bij Ajax.Voor aanvang van het seizoen riep hij af en toe nog twijfels op; aan het einde van dit seizoen zal hij vertrekken uit de ArenA."
"Eriksens ontwikkeling vertoont veel parallellen met die van oud-ploeggenoot Jan Vertonghen. De Belg vertrok uiteindelijk naar Tottenham Hotspur, maar Eriksen zal over zeven maanden rijp zijn voor een hoger niveau dan Spurs."
"Intussen neemt Eriksen Ajax bijna wekelijks bij de hand als architect van het flitsende aanvalsspel, als doelpuntenmaker (FC Twente, Feyenoord, Roda JC) en als assistgever (PSV). In de Champions League heeft Eriksen het moeilijker hoewel hij tweemaal tegen Manchester City zijn stempel op de wedstrijd drukte."
quote:Cruijff te spreken over Ajax
Johan Cruijff laat in zijn column in Telesport/De Telegraaf weten zeer te spreken over het spel van Ajax. "Tegen PSV heb ik Ajax zien spelen zoals iedereen dat graag wil zien. Aanvallend, dominant, kansen creërend en weinig weggevend. Als je zo voetbalt, dan zie je ook dat techniek de basis is. Alleen heb ik het dan niet over het trucje, maar de perfecte pass en de perfecte aanname."
"Zo voorkom je balverlies, komt de tegenstander niet aan de bal en is er controle. Toen het in dat opzicht even wat slordiger ging, kreeg PSV meteen kansen. Analyseer de wedstrijd maar, het gebeurde steeds in fases waarin de passing te wensen over liet."
"Maar goed, het gaat om het idee wat achter deze manier van voetballen zit. Daarom is het ook zo leuk om te zien hoeveel jonge jongens aan kunnen klampen. Zo zie je maar weer wat vertrouwen doet."
Eriksen verlengen zou een stunt zijn, ze gaan er iig alles aan doen. Veruit de beste speler momenteel.quote:Cruijff: Veel eer in Europa
In zijn column in De Telegraaf/Telesport Johan Cruijff over het Europese avontuur van Ajax. "Daarom zou het een fantastische prestatie zijn als Ajax als enige Nederlandse ploeg in Europa zou overwinteren. Terwijl de ploeg in de met afstand sterkste poule was geloot."
"Voor de competitie zou dit geen voordeel zijn, omdat het dubbelprogramma een wissel of jonge spelers gaat trekken. Aan de andere kant is er in Europa altijd veel eer te behalen en maak je qua niveau weer extra meters."
Fischer is nu al verder.quote:Op maandag 3 december 2012 13:04 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
[..]
[..]
Eriksen verlengen zou een stunt zijn, ze gaan er iig alles aan doen. Veruit de beste speler momenteel.
Want? Ook al speelde Eriksen wel ok gisteren, die loopt al 2,5 jaar mee bij het eerste. Bij Fischer zie je meer power, meer ballen en meer goede arrogantie.quote:
Had ik ook niet moeten doen, laat ook maarquote:Op maandag 3 december 2012 13:48 schreef Littlerabbit het volgende:
Zucht daar gaan we weer. Ik hoop dat er genoeg mensen happen voor je Heatwave
Ja, want het is ook echt trollenquote:Op maandag 3 december 2012 13:48 schreef Littlerabbit het volgende:
Zucht daar gaan we weer. Ik hoop dat er genoeg mensen happen voor je Heatwave
Xavi en Iniesta moeten ook kerels worden, sommige spelers hebben dat andere nietquote:Op maandag 3 december 2012 13:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Eriksen moet een vent worden in het veld helaas heeft Ajax geen middenvelders waar hij dit van kan leren op dit moment
Daarbij schuwt hij dit seizoen duels al niet meer, en durft er af en toe gewoon hard in te gaan. Maar nu komt dit gezeik alsnog op... Ik ga het heel slap op "Als dat jullie mening is, prima" gooien.quote:Op maandag 3 december 2012 14:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Xavi en Iniesta moeten ook kerels worden, sommige spelers hebben dat andere niet
Hij speelt net een helft Van Bommel en een helft Strootman zoek maar dan moet hij fysiek sterker wordenquote:Op maandag 3 december 2012 14:03 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Daarbij schuwt hij dit seizoen duels al niet meer, en durft er af en toe gewoon hard in te gaan. Maar nu komt dit gezeik alsnog op... Ik ga het heel slap op "Als dat jullie mening is, prima" gooien.
Ik bedoel niet dat hij er hard in moet knallen maar dat hij vaker voor een simpele pass gaat ipv buitenkant voet dat doen Xavi en Iniesta ook niet als het moeilijk gaat.quote:Op maandag 3 december 2012 14:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Xavi en Iniesta moeten ook kerels worden, sommige spelers hebben dat andere niet
OKquote:Op maandag 3 december 2012 14:09 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik bedoel niet dat hij er hard in moet knallen maar dat hij vaker voor een simpele pass gaat ipv buitenkant voet dat doen Xavi en Iniesta ook niet als het moeilijk gaat.
2.5 jaar bij de A-selectie en vaak matig en soms goed spelen, of na 3 potten al beslissend zijn en v Bommel afbekken...quote:Op maandag 3 december 2012 14:12 schreef Wessiej het volgende:
Gaan we nu zeggen dat Fischer verder is dan Eriksen? Is dit de moppenmaandag ofzo?
Deels eens, opzich. Maar je ziet gewoon meer bite, meer felheid. Gif zullen we het maar noemen.quote:Op maandag 3 december 2012 14:14 schreef Wessiej het volgende:
Fischer heeft een leuke actie laten zien, en doet wat dingen leuk. Voor de rest is het nog niet veel soeps. Dat overdrijven altijd,....
Nee sorry, je zit nu écht fout. Het is een jonge jongen die veel wil laten zien, maar tot nu toe meer fout dan goed doet. Goed toekomstbeeld wel ja, Eriksen straalt veel meer rust uit en verdeelt het spel veel beter.quote:Op maandag 3 december 2012 14:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Deels eens, opzich. Maar je ziet gewoon meer bite, meer felheid. Gif zullen we het maar noemen.
We zullen zienquote:Op maandag 3 december 2012 14:15 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Nee sorry, je zit nu écht fout. Het is een jonge jongen die veel wil laten zien, maar tot nu toe meer fout dan goed doet. Goed toekomstbeeld wel ja, Eriksen straalt veel meer rust uit en verdeelt het spel veel beter.
Fischer kan uiteindelijk verder komen, dat is lastig om nu te bepalen maar Eriksen is nu gewoon beter.quote:
Tegen City 2 keer, Twente en Feyenoord was hij ook echt goed.quote:Op maandag 3 december 2012 14:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
2.5 jaar bij de A-selectie en vaak matig en soms goed spelen, of na 3 potten al beslissend zijn en v Bommel afbekken...
Wat is er grappig aan?
Natuurlijk kan Fischer nog helemaal instorten, maar op dit moment vind ik hem beter overkomen dan Eriksen ja.
Eriksen speelde zaterdag echt goed hoor, maar mag het een keer?
Ik ook. Hij heeft iets speciaals.quote:Op maandag 3 december 2012 14:19 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Tegen City 2 keer, Twente en Feyenoord was hij ook echt goed.
Fischer zie ik in potentie ook een grotere speler in.
Ook weer waar. De Eriksen van afgelopen zaterdag is op zijn sloffen de beste speler van de Eredivisie.quote:Op maandag 3 december 2012 14:20 schreef Tyron het volgende:
Als je Fischer uit dit elftal weghaalt is het minder maar nog geen ramp, haal je op dit moment Eriksen weg dan heb je een groot probleem.
Ik vond het vorige week tegen Roda ook erg goed spelen. Hij is gewoon goed bezig dit seizoen, het is niet voor niks dat Heatwave al een tijdje afwezig was in deze reeks.quote:Op maandag 3 december 2012 14:19 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Oh ja, ik laat mijn aanwezigheid van dat soort dingen afhangen iddquote:Op maandag 3 december 2012 14:22 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik vond het vorige week tegen Roda ook erg goed spelen. Hij is gewoon goed bezig dit seizoen, het is niet voor niks dat Heatwave al een tijdje afwezig was in deze reeks.
Eens, ik zie in Fisscher ook een grotere speler dan Eriksen. En ik zie bij beide ook wel een enorme toekomst bij de top van de top. En niet zoals Suarez die respectievelijk slechts bij Liverpool zit.quote:Op maandag 3 december 2012 14:19 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Suarez kan wel hoger dan Liverpool hoor.quote:Op maandag 3 december 2012 14:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens, ik zie in Fisscher ook een grotere speler dan Eriksen. En ik zie bij beide ook wel een enorme toekomst bij de top van de top. En niet zoals Suarez die respectievelijk slechts bij Liverpool zit.
Suarez zal niet zo lang meer bij Liverpool blijven denk ik.quote:Op maandag 3 december 2012 14:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens, ik zie in Fisscher ook een grotere speler dan Eriksen. En ik zie bij beide ook wel een enorme toekomst bij de top van de top. En niet zoals Suarez die respectievelijk slechts bij Liverpool zit.
Dat kan hij ook wel, maar hij zit er nog steeds en heeft een lang contract. Ik zie hem helaas daar nog wel een aantal jaar spelen en persoonlijk is dat erg jammer.quote:Op maandag 3 december 2012 14:25 schreef Tyron het volgende:
[..]
Suarez kan wel hoger dan Liverpool hoor.
Ik vind hem inderdaad meer agressie tonen dan een Eriksen. Die komt toch wat softer over. Mentaal een tikkeltje meer broos?quote:Op maandag 3 december 2012 14:27 schreef Tyron het volgende:
Fischer is wel eindelijk een speler met wat (positieve) arrogantie, vooral dat juichen bij de 3-1 is heerlijk.
Gewoon verschil qua persoonlijkheid, Eriksen is wat rustiger en dat kans soms ook ten goede aan het spel komen.quote:Op maandag 3 december 2012 14:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vind hem inderdaad meer agressie tonen dan een Eriksen. Die komt toch wat softer over. Mentaal een tikkeltje meer broos?
En soms ook niet...quote:Op maandag 3 december 2012 14:30 schreef Tyron het volgende:
[..]
Gewoon verschil qua persoonlijkheid, Eriksen is wat rustiger en dat kans soms ook ten goede aan het spel komen.
HeatWave vindt dat Eriksen niks brengt dit seizoen en wil dat op alle mogelijke manieren laten weten.quote:Op maandag 3 december 2012 14:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Hoe kun je trouwens een linksbuiten beter noemen dan een middenvelder zijn twee totaal andere posities
Ja want Xavi is mentaal broos en Balotelli niet.quote:Op maandag 3 december 2012 14:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vind hem inderdaad meer agressie tonen dan een Eriksen. Die komt toch wat softer over. Mentaal een tikkeltje meer broos?
Denk dat het best belangrijk is voor een aanvallende middenvelder zoals Eriksen dat hij rustig isquote:
broos niet, wel rustigquote:Op maandag 3 december 2012 14:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eriksen is de enige middenvelder met een steekpass zonder hem is het middenveld helemaal poverquote:Op maandag 3 december 2012 14:30 schreef Tyron het volgende:
[..]
HeatWave vindt dat Eriksen niks brengt dit seizoen en wil dat op alle mogelijke manieren laten weten.
Eriksen is soms te nonchalant. Heeft ook met rustig zijn te maken. Zal Fischer, denk ik, niet zo snel overkomen.quote:Op maandag 3 december 2012 14:31 schreef Tyron het volgende:
[..]
Denk dat het best belangrijk is voor een aanvallende middenvelder zoals Eriksen dat hij rustig is
Precies daarom zei ik ookquote:Op maandag 3 december 2012 14:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Eriksen is de enige middenvelder met een steekpass zonder hem was het middenveld helemaal pover
Ditquote:Op maandag 3 december 2012 14:20 schreef Tyron het volgende:
Als je Fischer uit dit elftal weghaalt is het minder maar nog geen ramp, haal je op dit moment Eriksen weg dan heb je een groot probleem.
schöne ook wel, maar een stuk minderquote:Op maandag 3 december 2012 14:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Eriksen is de enige middenvelder met een steekpass zonder hem was het middenveld helemaal pover
Je noemt Fischer nu dus rustiger aan de bal dan Eriksen?quote:Op maandag 3 december 2012 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Eriksen is soms te nonchalant. Heeft ook met rustig zijn te maken. Zal Fischer, denk ik, niet zo snel overkomen.
Schöne wordt nu gewoon een vaste bankzitterquote:Op maandag 3 december 2012 14:33 schreef Adames het volgende:
[..]
schöne ook wel, maar een stuk minder
Zoals het hoort. Goede, nuttige speler voor erbij.quote:Op maandag 3 december 2012 14:34 schreef Tyron het volgende:
[..]
Schöne wordt nu gewoon een vaste bankzitter
En daarom moet Eriksen dus altijd spelen.quote:Op maandag 3 december 2012 14:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Eriksen is de enige middenvelder met een steekpass zonder hem is het middenveld helemaal pover
wist die ook wel toen die tekende, maar in principe niet erg. hij kan op 3 verschillende posities en met zo veel wedstrijden komt hij alsnog wel genoeg aan spelen toe.quote:Op maandag 3 december 2012 14:35 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Zoals het hoort. Goede, nuttige speler voor erbij.
Nee hoor. Ik noem Fischer minder nonchalant.quote:Op maandag 3 december 2012 14:34 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Je noemt Fischer nu dus rustiger aan de bal dan Eriksen?
Als Eriksen volwassen wordt in het veld en wat simpeler speelt als het allemaal wat moeilijker gaat dan is hij briljant. Hoop ook dat hij inziet dat hij nog niet klaar is voor de top en nog bijtekentquote:
Toch vind ik hem niet veel beter dan de vorige reserve spelers op zijn positie.quote:Op maandag 3 december 2012 14:36 schreef Adames het volgende:
[..]
wist die ook wel toen die tekende, maar in principe niet erg. hij kan op 3 verschillende posities en met zo veel wedstrijden komt hij alsnog wel genoeg aan spelen toe.
Eriksen gaat niet bijtekenen vermoed ik.quote:Op maandag 3 december 2012 14:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als Eriksen volwassen wordt in het veld en wat simpeler speelt als het allemaal wat moeilijker gaat dan is hij briljant. Hoop ook dat hij inziet dat hij nog niet klaar is voor de top en nog bijtekent
Schone is even goed als Lodeiro, maar Schone is wel een Deen.quote:Op maandag 3 december 2012 14:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Toch vind ik hem niet veel beter dan de vorige reserve spelers op zijn positie.
Nee, maar die paste ook niet bij het spel van Ajax.quote:Op maandag 3 december 2012 14:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Mist iemand hier eigenlijk Theo nog?
3 gols en 3 assists in 401 minuten.quote:Op maandag 3 december 2012 14:36 schreef Wessiej het volgende:
1 goede wedstrijd mensen, waarin hij ook nog kansen miste die niet gemist mogen worden. Als die volgende week kut speelt is het weer slechtste speler ooit. Altijd dat gehype en dat leven in een waas, doe normaal hoor, ekt.
Als Ajax verliest mist iedereen hem als ze winnen dan denkt niemand er aan.quote:Op maandag 3 december 2012 14:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Lodeiro had alleen meer passie en wilskracht. Hij liep nooit te verzaken.quote:Op maandag 3 december 2012 14:39 schreef Tyron het volgende:
[..]
Schone is even goed als Lodeiro, maar Schone is wel een Deen.
Ja en nee. Theo in vorm is altijd een meerwaarde + iemand met een grote bek. Maar hij was bij ons gewoon niet op zijn gemak, jammer maar helaas.quote:Op maandag 3 december 2012 14:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Lodeiro had wel veel balverlies altijdquote:Op maandag 3 december 2012 14:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Lodeiro had alleen meer passie en wilskracht. Hij liep nooit te verzaken.
Ik hoop echt dat we spoedig weer eens een zuid-amerikaan bij Ajax mogen beschouwen. Ik houd wel van een beetje pit.
wel zijn praatjesquote:Op maandag 3 december 2012 14:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk het wel verstandige jongen met veel Denen om hem heen. Zou ook niet weten waar hij naar toe zou moeten gaanquote:Op maandag 3 december 2012 14:39 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Eriksen gaat niet bijtekenen vermoed ik.
Echt...quote:Op maandag 3 december 2012 14:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat we spoedig weer eens een zuid-amerikaan bij Ajax mogen beschouwen. Ik houd wel van een beetje pit.
Zuid-Amerikanen en Ajax is gewoon vaak geen gelukkig huwelijk. Laat ons maar lekker op Nederlanders, Belgen en Scandinaviers richten. Die hebben ook het minste aanpassingsproblemen.quote:Op maandag 3 december 2012 14:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Naar zo'n beetje elke topclub ter wereld? Het verloop op zijn positie is groot, hij gaat bij elke club kansen krijgen. Als je bijvoorbeeld leest dat ze bij Real niet tevreden meer zijn over Özil..quote:Op maandag 3 december 2012 14:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik denk het wel verstandige jongen met veel Denen om hem heen. Zou ook niet weten waar hij naar toe zou moeten gaan
Dit meen je hoop ik niet.quote:Op maandag 3 december 2012 14:42 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Naar zo'n beetje elke topclub ter wereld? Het verloop op zijn positie is groot, hij gaat bij elke club kansen krijgen. Als je bijvoorbeeld leest dat ze bij Real niet tevreden meer zijn over Özil..
Tottenham, Arsenal al hoop ik dan dat hij daar niet naar toe gaat. Ik vind hem echt wel een speler voor de kampioenskandidaten uit Spanje en Engeland dus inderdaad gewoon 1 seizoen nog blijven en dan naar de echte top gaan.quote:Op maandag 3 december 2012 14:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik denk het wel verstandige jongen met veel Denen om hem heen. Zou ook niet weten waar hij naar toe zou moeten gaan
Wat was er mis met Suarez? Of een Maxwell? Zoveel slechte voorbeelden ken ik niet?quote:Op maandag 3 december 2012 14:42 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Zuid-Amerikanen en Ajax is gewoon vaak geen gelukkig huwelijk. Laat ons maar lekker op Nederlanders, Belgen en Scandinaviers richten. Die hebben ook het minste aanpassingsproblemen.
Tottenham heeft meer dan genoeg middenvelders en Arsenal heeft net Cazorla gehaald en heeft ook nog Wilshere. Hij zou er goed aan doen volgend jaar nog bij Ajax te spelenquote:Op maandag 3 december 2012 14:45 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Tottenham, Arsenal al hoop ik dan dat hij daar niet naar toe gaat. Ik vind hem echt wel een speler voor de kampioenskandidaten uit Spanje en Engeland dus inderdaad gewoon 1 seizoen nog blijven en dan naar de echte top gaan.
Morten Olsen, Frank en Ronald de Boer, Overmars, Bergkamp, van der Vaart adviseren ook precies hetzelfde. Nog even blijven en dan naar de echte top.
Suarez en Maxwell zijn geslaagd.quote:Op maandag 3 december 2012 14:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat was er mis met Suarez? Of een Maxwell? Zoveel slechte voorbeelden ken ik niet?
Of zat je te denken aan Wamberto?
En Maxwell was dan ook niet erg zuid-amerikaans in zijn gedrag.quote:Op maandag 3 december 2012 14:49 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Suarez en Maxwell zijn geslaagd.
Lodeiro, Cvitanich, Rosales, Wamberto, Marcio Santos, Mariano Juan, Ivan Gabrich, Sangoy, Kerlon, Ze Eduardo, Bruno SIlva waren niet echt een succes.
De linksback van Atletico speelde ook bij onsquote:Op maandag 3 december 2012 14:49 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Suarez en Maxwell zijn geslaagd.
Lodeiro, Cvitanich, Rosales, Wamberto, Marcio Santos, Mariano Juan, Ivan Gabrich, Sangoy, Kerlon, Ze Eduardo, Bruno SIlva waren niet echt een succes.
Klopt, Felipe Kasmirski. Die was toen tegelijk met Sangoy hier.quote:Op maandag 3 december 2012 14:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
De linksback van Atletico speelde ook bij ons
Dan nog, waarom zou hij dan verlengen? Blijft 'ie volgend jaar bij Ajax, heeft hij helemaal alle clubs voor het uitkiezen + dat hij dan enorm veel tekengeld krijgt.quote:Op maandag 3 december 2012 14:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Tottenham heeft meer dan genoeg middenvelders en Arsenal heeft net Cazorla gehaald en heeft ook nog Wilshere. Hij zou er goed aan doen volgend jaar nog bij Ajax te spelen
En dan naar de echte top te gaan ja.quote:Op maandag 3 december 2012 14:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Tottenham heeft meer dan genoeg middenvelders en Arsenal heeft net Cazorla gehaald en heeft ook nog Wilshere. Hij zou er goed aan doen volgend jaar nog bij Ajax te spelen
Niet te vergelijken. Eriksen heeft al +100 wedstrijden in de benen.quote:Op maandag 3 december 2012 14:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als Fischer verlengt ben ik allang tevreden, maar zelfs daar heb ik m'n twijfels over. Maar die twijfels zijn bij mij meer gebaseerd op emoties dan op logisch nadenken. Bij Eriksen wijst alles in dezelfde richting.
Fischer gaat verlengen in de winterquote:Op maandag 3 december 2012 14:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als Fischer verlengt ben ik allang tevreden, maar zelfs daar heb ik m'n twijfels over. Maar die twijfels zijn bij mij meer gebaseerd op emoties dan op logisch nadenken. Bij Eriksen wijst alles in dezelfde richting.
100%quote:Op maandag 3 december 2012 14:56 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Fischer gaat verlengen in de winter
1 jaar erbij en dan in 2014 vertrekken zou nog wel kunnenquote:Op maandag 3 december 2012 14:57 schreef Tyron het volgende:
Ik zal het niet gek vinden (maar wel heel jammer) als Eriksen wil vertrekken.
Hoe gaat het eigenlijk met Andersen?quote:Op maandag 3 december 2012 14:59 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
100%![]()
Je gaat niet naar Nederland, de taal leren en in een gast gezin zitten om na een jaar naar de clubs te gaan waar je voor deze stap ook al naar kon.
Precies, hoe staat het met Andersen eigenlijk?quote:Op maandag 3 december 2012 14:59 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
100%![]()
Je gaat niet naar Nederland, de taal leren en in een gast gezin zitten om na een jaar naar de clubs te gaan waar je voor deze stap ook al naar kon.
quote:Op maandag 3 december 2012 15:00 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hoe gaat het eigenlijk met Andersen?
quote:Op maandag 3 december 2012 15:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Precies, hoe staat het met Andersen eigenlijk?
Las gisteren een stuk dat hij er al aan komt. Het nieuwe super talent stond er.quote:Op maandag 3 december 2012 15:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Precies, hoe staat het met Andersen eigenlijk?
Geen idee, ik neem aan dat hij vanavond weer meedoet tegen Jong Feyenoord. Hij was met Denemarken U19 weg, druk programma gehad;quote:Op maandag 3 december 2012 15:00 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hoe gaat het eigenlijk met Andersen?
Hij is toch meer een rechtsbuiten?quote:Op maandag 3 december 2012 15:03 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Geen idee, ik neem aan dat hij vanavond weer meedoet tegen Jong Feyenoord. Hij was met Denemarken U19 weg, druk programma gehad;
21/11/2012 - Denmark U19 - Cyprus U19 3-1
23/11/2012 - Montenegro U19 - Denmark U19 2-3
26/11/2012 - Denmark U19 - Finland U19 3-0
Gaat de opvolger van Eriksen worden.
Nee, al is hij daar wel ooit begonnen.quote:Op maandag 3 december 2012 15:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hij is toch meer een rechtsbuiten?
Totaal geen buitenspeler, juist een middenvelder.quote:Op maandag 3 december 2012 15:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nein. Aanvallende mid.quote:Op maandag 3 december 2012 15:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Bogarde ook.quote:Op maandag 3 december 2012 15:05 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Nee, al is hij daar wel ooit begonnen.
Maar Eriksen begon bij Ajax ook als verkapte linksbuiten.
Nee een aanvallende middenvelderquote:Op maandag 3 december 2012 15:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Had hem eerst op rechtsbuiten zien spelen. Hoop dat hij in de winterstop wat minuten krijgt.quote:Op maandag 3 december 2012 15:05 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Nee, al is hij daar wel ooit begonnen.
Maar Eriksen begon bij Ajax ook als verkapte linksbuiten.
En dan Boilesen linksback, blessure of niet.quote:Op maandag 3 december 2012 15:11 schreef Tyron het volgende:
Als Helenius misschien gekocht wordt, gewoon een keer in een oefenwedstrijdje zo spelen:
Fischer - Helenius - Andersen
Eriksen - Poulsen - Schone
Rake opmerking van WvH of zijn ghostwriterquote:We hebben te weinig grote spelers en dus gaan we focussen op die jonkies.
quote:Op maandag 3 december 2012 15:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Rake opmerking van WvH of zijn ghostwriter
Weer dat gejank over Lens die de 1-2 had moeten makenquote:Op maandag 3 december 2012 15:19 schreef ValHallen het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)ius-en-Vilhena.dhtml
Deze column denk ik.
Dat ben ik wel met je eens want Ajax had in de eerste helft ook kunnen/moeten uitlopenquote:Op maandag 3 december 2012 15:23 schreef Tyron het volgende:
[..]
Weer dat gejank over Lens die de 1-2 had moeten maken
Ajax was in de eerste helft 5 klasses beter.quote:Op maandag 3 december 2012 15:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens want Ajax had in de eerste helft ook kunnen/moeten uitlopen
Altijd, morgen ook toch.quote:Op maandag 3 december 2012 15:31 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Ajax was in de eerste helft 5 klasses beter.
Je trekt zelf een vergelijking door te zeggen dat Eriksen itt tot Fischer al meer dan 100 wedstrijden gespeeld heeftquote:Op maandag 3 december 2012 14:56 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Niet te vergelijken. Eriksen heeft al +100 wedstrijden in de benen.
Dan bedoelen we het zelfde. Ik zie niet in waarom Fischer niet gaat verlengen.quote:Op maandag 3 december 2012 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je trekt zelf een vergelijking door te zeggen dat Eriksen itt tot Fischer al meer dan 100 wedstrijden gespeeld heeft.
Ik bedoelde dat bij Eriksen ook logisch redeneren wijst in de richting van het niet verlengen van zijn contract, terwijl bij Fischer dat niet zo is; logisch redeneren wijst daar wél in de richting van het verlengen van zijn contract. Ik heb alleen nog -ongefundeerde- twijfels.
Almere City.quote:Op maandag 3 december 2012 16:11 schreef tammepiet het volgende:
Waar is die Toivomalki dude gebleven? Heimwee?
Sereroquote:Op maandag 3 december 2012 14:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Eriksen is de enige middenvelder met een steekpass zonder hem is het middenveld helemaal pover
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |