En dat kan jij voor anderen beoordelen? Als je zoveel met anderen bezig bent en daar zoveel naijver over uitspreekt lijkt me dat jij vooral erg ongelukkig bent met de situatie waar je in zit en houd je je maar voor dat mensen waar jij moeite mee hebt (zij die er wel in slagen succesvol te zijn) ongelukkig zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vandaar dat mensen die geld najagen om alle plezier te kunnen kopen in werkelijkheid nooit gelukkig zijn
''Geld maakt niet gelukkig'' Erg bekende tekst en ook heel erg juist.
Wat ben jij nou weer voor misselijk figuur dan?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
En dat kan jij voor anderen beoordelen? Als je zoveel met anderen bezig bent en daar zoveel naijver over uitspreekt lijkt me dat jij vooral erg ongelukkig bent met de situatie waar je in zit en houd je je maar voor dat mensen waar jij moeite mee hebt (zij die er wel in slagen succesvol te zijn) ongelukkig zijn.
Mee eens. Als rijk worden je enige doel is dan word je van geld wel gelukkig. Als je doel is om gelukkig te worden dan heeft geld daar niet een doorslaggevende rol in, in de meeste gevallen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat ben jij nou weer voor misselijk figuur dan?
Ik ben helemaal niet veel met anderen op dat gebied bezig.
Maar je ziet toch overal dat mensen die hongeren naar macht en geld altijd meer en meer willen!
Die zijn nooit gelukkig met wat ze hebben.
Je hebt ook mensen die helemaal geen rijkdom nastreven maar om 1 of andere manier (hard werken, erfenis etc etc) toch rijk zijn geworden. Die zullen wel gelukkig (kunnen) zijn.
Die zijn allang blij met wat ze hebben, hoeven niet meer en meer.
Ik ben zeker niet ongelukkig hoor! Heb helemaal niets te klagen.
Ook op gebied van geld maak ik me totaal geen zorgen.
Als je doel is om rijk te worden dan word je niet gelukkig van geldquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:46 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Mee eens. Als rijk worden je enige doel is dan word je van geld wel gelukkig. Als je doel is om gelukkig te worden dan heeft geld daar niet een doorslaggevende rol in, in de meeste gevallen.
Dus een hedonist is eigenlijk een egoïst en hanteert het principe 'Na ons de zondvloed'.quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:27 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Als daar meer geluk uitkomt dan pijn, dan zal de hedonist dat goedkeuren.
Moet een feest van herkenning voor jou zijn, niet?quote:Op woensdag 12 december 2012 12:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dus een hedonist is eigenlijk een egoïst en hanteert het principe 'Na ons de zondvloed'.
Zit je hier nu werkelijk te verklaren dat je gelukkiger wordt van materialisme?quote:Op zondag 2 december 2012 18:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wonen in een vrijstaand huis aan een bosrand ook niet, een mooie wijnkelder, etc etc.
Materiealisme is heerlijk
Nee, ik zeg dat Ik me heerlijk voel bij materialisme en dat je niet voor anderen moet bepalen dat dit niet het geval moet zijn. Als er iemand bekrompen is ben jij dat want jij meent voor mij of anderen te kunnen bepalen hoe ik leef en gelukkig zou moeten zijn. Maar goed, je kletst hier wel vaker uit je nek, of liever, eigenlijk alleen maar.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zit je hier nu werkelijk te verklaren dat je gelukkiger wordt van materialisme?
Wat een bekrompen levensstijl heb je dan, en tevens een beperkte kijk op geluk.
Natuurlijk maakt welvaart gelukkig tot op zekere hoogte, maar als je eenmaal het punt bereikt hebt waarop je normaal kunt leven - naar de maatstaven van de maatschappij - dan maakt alle extra welvaart niet meer extra gelukkig. Al is het voor sommigen een doel op zich geworden en zijn ze nooit tevreden. Maar structureel ontevreden mensen vindt je onder alle lagen van de bevolking.
Dat varieert, maar ik zie de relevantie niet. De assumptie die je maakt is dat werken niet fijn is. Ik vind mijn werk heerlijk. Als ik 25 miljoen in de lotto zou winnen zou ik niet ophouden met werken.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:26 schreef the-eye het volgende:
Ik ben nieuwsgierig of Pietverdriet ervaart of de tijd die hij aan werken besteed in evenwicht is met z'n vrijetijd. Misschien wil hij er ook nog bij vermelden hoeveel uur hij werkt.
Als iemand uit z'n nek kletst ben jij het wel.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat Ik me heerlijk voel bij materialisme en dat je niet voor anderen moet bepalen dat dit niet het geval moet zijn. Als er iemand bekrompen is ben jij dat want jij meent voor mij of anderen te kunnen bepalen hoe ik leef en gelukkig zou moeten zijn. Maar goed, je kletst hier wel vaker uit je nek, of liever, eigenlijk alleen maar.
Zoals gewoonlijk heb je alleen maar mening, en geen argumenten.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als iemand uit z'n nek kletst ben jij het wel.
Ik onderbouw mijn mening altijd met inhoudelijke argumenten. Dat jij er altijd allerlei vergezochte onzin met de haren bij moet slepen is jouw probleem.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk heb je alleen maar mening, en geen argumenten.
Nog steeds mening en geen argumentquote:Op woensdag 19 december 2012 12:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik onderbouw mijn mening altijd met inhoudelijke argumenten. Dat jij er altijd allerlei vergezochte onzin met de haren bij moet slepen is jouw probleem.
Daarom ontwikkeld technologie en welvaard zich ook, het gevoel dat het beter moet.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:42 schreef Tijn het volgende:
On-topic: ik denk eigenlijk dat het welzijn van de mensheid nog nooit is toegenomen.
Nee jij bent van de argumenten wou je zeggen.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nog steeds mening en geen argument
Man... voel je niet zo aangevallen. Ik stel je twee heel normale vragen. Als je denkt op een volwassen manier met mij een gesprek te kunnen voeren wil ik je uitleggen waarom ik ze stelde.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat varieert, maar ik zie de relevantie niet. De assumptie die je maakt is dat werken niet fijn is. Ik vind mijn werk heerlijk. Als ik 25 miljoen in de lotto zou winnen zou ik niet ophouden met werken.
Dat vind ik wel een heel bijzondere uitspraak. Denk je niet dat wij het een stuk makkelijker hebben als de mensen honderd jaar terug en dat het daarom een stuk makkelijker is een bepaalde mate van tevredenheid of wellicht geluk te creëren?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:42 schreef Tijn het volgende:
On-topic: ik denk eigenlijk dat het welzijn van de mensheid nog nooit is toegenomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |