quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:16 schreef Keshet het volgende:
De baby kan als 't moet ook wel in dat bad hoor.
Absoluut, hebben gezegd dat we om 21:45 weer weg gaan. En daarna linea direct weer mijn bedje in!quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:01 schreef OooLizaooO het volgende:
En voorzichtig zijn hé Logi, ik weet niet of ik het risico zou durven nemen, zou eerder verder rusten in jouw geval, ook al is dat niet fijn. Maar liever dat dan morgen weer kreupel van de pijn.
flink!quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:39 schreef Logician het volgende:
[..]
Absoluut, hebben gezegd dat we om 21:45 weer weg gaan. En daarna linea direct weer mijn bedje in!
Ken datquote:Op zaterdag 1 december 2012 18:45 schreef Estrys het volgende:
Veel plezier ook Logi!
Ik heb zojuist 15 kilo slapend kind naar boven moeten tillen. Eerst uit de auto, toen naar zijn bed. Ben er nu nog van aan het bijkomen. Maar ja er is niemand anders en hem wakker maken vond ik ook geen optie.
Idem! Vervelend hé!quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:11 schreef nytar het volgende:
Ik de eerste keer ook niet. Nu word ik ermee overspoelt... Iedere keer denk ik, nu gaat het beginnen! En dan zet het niet door
Herkenbaar hoor. Ik voel me op zich prima, maar als ik een tijd gezeten of gelegen heb kom ik echt als een bejaarde op gang. Mijn heupen lijken dan wel vast te zitten en alles knakt en kraaktquote:Op zondag 2 december 2012 09:51 schreef Spirit82 het volgende:
Hier vrijdag de mijlpaal van 18 weken bereikt. De tijd vliegt echt zo snel voorbijAan de ene kant fijn, aan de andere kant toch ook wel jammer. Voel de kleine nu steeds meer bewegen en merk ook steeds meer de beperkingen op. Dat je denkt: "ooohhh dat kan nog wel!!" en de volgende dag "ooohh dat kon toch echt NIET"
Stomme vraag misschien, maar je bent 1 dag eerder uitgerekend dan ik, en je bent vandaag 18 weken. Volgens mijn telling was ik vrijdag 18 weken rond... Zou jij nu niet dan al halverwege week 19 moeten zitten?quote:Op zondag 2 december 2012 19:03 schreef vencodark het volgende:
Vandaag 18 weken![]()
Gister met mijn ouders en vriend naar Babydump geweest en geslaagd voor commode, grote kast, ledikantje, autostoeltje, box + boxkleed en een kinderwagen.
Kinderwagen van mijn ouders gehad.![]()
Dan zou ze nu 18 weken en 3 dagen moeten zijn, toch?quote:Op zondag 2 december 2012 19:39 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien, maar je bent 1 dag eerder uitgerekend dan ik, en je bent vandaag 18 weken. Volgens mijn telling was ik vrijdag 18 weken rond... Zou jij nu niet dan al halverwege week 19 moeten zitten?(ik tel dmv een app vanaf de uitgerekende datum terug naar nu, dus neem aan dat die goed telt)
Haha nee ik ben blij dat ik al een hele tijd een dagboek bij hieldquote:Op zondag 2 december 2012 19:17 schreef OooLizaooO het volgende:
Kan je je voorstellen dat ik dat zelf niet meer precies weet?![]()
Ik denk ergens rond week 22.
't Was al iets eerder voelbaar, maar dan moest je geluk hebben (op de juiste moment met je hand op de juiste plaats zijn). En dat was daarvoor nog niet echt goed gelukt
We lopen heel gelijk op! Hier ook echt hele duidelijke ploppen tegenwoordigquote:Op zondag 2 december 2012 19:03 schreef Ereshkigal het volgende:
Leuk he jongere zusjes !
Mijn zusje en ik schelen dan maar 2 en een half jaar
maar mijn jongste schoonzusje is net 16 geworden
Vindt het zo leuk nu ze wat ouder is en heerlijke meiden dingen wilt doen
Mijn vriend en zijn zusje zijn ook nog eens 2 handen op 1 buik en ze wil nog graag met haar grote broer mee op stap. Toen ik net zwanger was en zij het ook wist zijn we nog naar een festival gegaan bij ons in de buurt. Ik dacht dat ik gillend gek werd van mijn schoonzusje omdat ze steeds vroeg "Mijke wil je nog iets hebben? iets eten iets te drinken?? je moet nu wel goed voor jezelf zorgen he? want nu heb je een baby in je buik dus moet je extra goed op jezelf letten" die preek heb ik niet 1x gehad die dag...maar ongeveer 1x per half uur![]()
![]()
En het 1e wat ze riep toen we vertelde dat we zwanger waren was : YEAH nu kan ik weer een kadootjes mand maken !!! tis toch zo'n schatje haha
Hier verder alles goed ... 21 weken en 3 dagen alweer...tijd gaat ineens snel !
de zachte kriebeltjes in mijn buik hebben plaats gemaakt voor overduidelijke plopjes ! wat was dat de 1e keer raar toen ik dat voelde... Vind het alleen zo jammer dat mijn vriend nog niets voelt...
vanaf wanneer konden jullie wederhelften de kleine ook voelen ???
Idd, mijn broeken zijn nog best hip, al zeg ik het zelfquote:Op zondag 2 december 2012 21:49 schreef pessie het volgende:
Maar eresh,positiebroeken zijn toch geen tenten? Althans die van mij zien er heel normaal uit behalve het buikstuk.
Yup! Er gebeurt nog niks hier! Ik hoop dat dat ook zo blijft tot E. Weer beter is!quote:
quote:Op zondag 2 december 2012 20:44 schreef LeNeHe het volgende:
Kwam nog ff jompelen voor Inca haar 36 weken!!
Dan blijf je lekker binnen, warm bij de kachel onder de kerstboom kijken naar de sneeuwquote:Op maandag 3 december 2012 08:15 schreef nytar het volgende:
Ik vond hoogzwanger in de zomer heerlijk! Weinig kleding om je buik en idd veel in een badje zitten...nu denk ik iedere keer, al die kleding...jas kan niet meer dicht...straks gaat het sneeuwen en kan ik niet lekker buiten lopen...
(*hart onder de riem nodig*)
quote:Op zondag 2 december 2012 22:39 schreef mignonne het volgende:
Kijk eens wat mijn oudste gehengeld heeft in de Efteling vandaag?
T is vast een tekenze hadden gelukkig geen Rick Nieman variant
[ afbeelding ]
Mijn uitgerekende datum was eerst 3 mei maar werd later 5 mei. Dat is in de OP alleen nog niet aangepast. Ik schijn elke zondag een nieuwe week te beginnen.quote:Op zondag 2 december 2012 19:39 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien, maar je bent 1 dag eerder uitgerekend dan ik, en je bent vandaag 18 weken. Volgens mijn telling was ik vrijdag 18 weken rond... Zou jij nu niet dan al halverwege week 19 moeten zitten?(ik tel dmv een app vanaf de uitgerekende datum terug naar nu, dus neem aan dat die goed telt)
quote:Op zondag 2 december 2012 22:39 schreef mignonne het volgende:
Kijk eens wat mijn oudste gehengeld heeft in de Efteling vandaag?
T is vast een tekenze hadden gelukkig geen Rick Nieman variant
[ afbeelding ]
Ik heb al een week 2-3 cm ontsluitingquote:Op maandag 3 december 2012 09:35 schreef pessie het volgende:
Veel succes voor de llm's. Keshet ik vind dat vandaag je dag is, samen een datum tweeling er van maken met liza! Liza, ga je vrageion of je ontsluiting hebt?
Jammer, ben zo nieuwsgierig.quote:Op maandag 3 december 2012 10:04 schreef Keshet het volgende:
Fijn Liza!
Een kwartiertje eerder mag ik aan de CTG.
Pessie, ik hoop niet dat het vandaag mijn dag is. Ik wil donderdag pas.
Ik heb het babytje in mijn buik zelf al heel erg vroeg gevoeld! En ook sindsdien al dagelijks wel een keerquote:Op zondag 2 december 2012 22:14 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Idd, mijn broeken zijn nog best hip, al zeg ik het zelf
En bellelena, zo leuk dat je het nu ook voelt![]()
Mijn vriend kon het met 17 weken al voelen, het was toen ook al van de buitenkant zichtbaar, maar ik geloof dat wij daarmee echt een uitzondering zijn.
Ik moest hier even lachen.quote:Op maandag 3 december 2012 10:28 schreef Suikertante het volgende:
Om nom nom, dat klinkt lekker Liza!
Jullie geduld wordt wel op de proef gesteld he Liza en Keshet? Ik hoop echt dat jullie geduld wordt beloond..
Straks blijft-ie zittenquote:Op maandag 3 december 2012 10:30 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik moest hier even lachen.
Alsof ze wellicht wel zonder baby zouden eindigen
Ohh, ik dacht dat jij het zelf nog niet zo had gevoeld, leuk hequote:Op maandag 3 december 2012 10:30 schreef bellelena het volgende:
Ik heb het babytje in mijn buik zelf al heel erg vroeg gevoeld! En ook sindsdien al dagelijks wel een keerMaar mijn vriendje kan het nog niet voelen van buiten, hoop dat dat wel snel zal komen, dat het voor hem ook wat echter kan worden!
Mijn 2 positiebroeken heb ik weer terug in de kast gedaan, ik vind ze helemaal niet lekker zitten. M'n buik is er nog lang niet groot genoeg voor, en op de heupen blijven ze niet hangen, dus ik loop de hele dag te hijsen! Zodra ik er een riem om doe, dan zit dat eigenlijk weer net te strak als ik ga zitten, dus ook dat zit niet fijn. Ik heb nog 1 gewone broek die past, dus die draag ik gewoon maar de hele tijd nuOp strategische momenten ('s ochtends vroeg of 's avonds laat) even in de was. Op zulke momenten dan maar even in m'n pyjama broek op de bank
Oh en:Het sneeuwt!
Ik bedoel natuurlijk dat ze de 42 weken niet vol hoeven te maken en er geen huilbaby's maar vrolijke zoete zoontjes tevoorschijn komenquote:Op maandag 3 december 2012 10:30 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik moest hier even lachen.
Alsof ze wellicht wel zonder baby zouden eindigen
nee joh, vannacht, dan barst t los. hebben we afgesproken vorige week, wel zo netjes als je je daaraan houdtquote:Op maandag 3 december 2012 10:42 schreef Keshet het volgende:
En ik ben helemaal niet ongeduldig juist! Ik voel me prima, vermaak me prima en ben nog nooit zo 'zen' geweest als de laatste weken.
'T menneke zit prima, als hij nog een paar dagen blijft zitten kan hij ook nog een paar dagen groeien.
Aaahhh, dat verklaart een hoop. Wij starten inderdaad elke zaterdag met dag 1 van de nieuwe week. Was gewoon nieuwsgierig, maar het maakt natuurlijk ook niet veel uit hoe je telt, ik vond het gewoon apart omdat ik echt naar die dagen toe leef en was een beetje bang dat ik er toch naast zatquote:Op maandag 3 december 2012 08:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn uitgerekende datum was eerst 3 mei maar werd later 5 mei. Dat is in de OP alleen nog niet aangepast. Ik schijn elke zondag een nieuwe week te beginnen.
Stresskipjequote:Op maandag 3 december 2012 11:28 schreef Hooiwagen het volgende:
Ja, zeker fijn. Maak me niet ongerust eigenlijk, maar ze vroeg wanneer ik weer een afspraak had (januari) en toen was de reactie: oh nee, dat is te ver weg, kom maar even langs, je zit nu in zo'n termijn dat je nog niets voelt en dan is die onzekerheid alleen maar vervelend en vrij snel weg te nemen.
Ik wel Liza. De VK ging met haar vinger idd wat frummelen bij de baarmoederhals (mond?), was wat gevoelig maar niet pijnlijk. Toen gaf ze ook aan dat ik ong. een vingertopje ontsluiting had. Ik denk wel dus dat je gestript bent maar dat stelt ook niet echt veel voor.quote:Op maandag 3 december 2012 11:56 schreef OooLizaooO het volgende:
Niemand die al gestript geweest is?
En zo gestresst ben ik niet eensquote:Op maandag 3 december 2012 11:46 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
StresskipjeBereid je maar voor op heel wat meer pijntjes
maar dan scheelt het enorm dat je je kindje wel al kunt voelen af en toe. Fijn dat je wel zo snel al langs mocht komen voor de geruststelling!
Het klinkt heel herkenbaar. Het is zo vreemd in het begin wat "normaal" is wat niet. Als ik nu lees wat jij bv post dan denk ik tsja dat had ik ook. Maar op het moment zegt het ook weer niet veel als je het van anderen leest. Slim dat je gebeld hebt, als ze het niet nodig vinden je te laten komen dan zeggen ze het ook wel.quote:Op maandag 3 december 2012 11:58 schreef Hooiwagen het volgende:
[..]
En zo gestresst ben ik niet eens. Denk ook dat het groeipijn is, maar omdat ik geen idee heb wat ik wel en niet hoor/kan voelen, vind ik het soms lastig. En een drie dagen buikpijn, kweetniet of dat onder 'normaal' valt.
Zal het laten weten!quote:Op maandag 3 december 2012 12:02 schreef Suikertante het volgende:
L0t, hoor graag of ie bevalt!
Ik heb al twee dagen het gevoel dat ik veeeeel teveel gegeten heb. Dat je "pffffft" wilt zeggen en gaan liggenIs dit iets dat blijft?
Je moet je kleine hartig toespreken dat die anders gaat liggen en/of minder duwt op gevoellige plekken.quote:Op maandag 3 december 2012 12:02 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb al twee dagen het gevoel dat ik veeeeel teveel gegeten heb. Dat je "pffffft" wilt zeggen en gaan liggenIs dit iets dat blijft?
Klinkt inderdaad herkenbaarquote:Op maandag 3 december 2012 11:58 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik wel Liza. De VK ging met haar vinger idd wat frummelen bij de baarmoederhals (mond?), was wat gevoelig maar niet pijnlijk. Toen gaf ze ook aan dat ik ong. een vingertopje ontsluiting had. Ik denk wel dus dat je gestript bent maar dat stelt ook niet echt veel voor.
Sterkte LLM! Hopelijk snel verse baby's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 3 december 2012 12:02 schreef Suikertante het volgende:
En als het nu niets is, dan ben je gewoon helemaal gerustgesteld en da's ook wel wat waard!quote:Op maandag 3 december 2012 11:28 schreef Hooiwagen het volgende:
Ja, zeker fijn. Maak me niet ongerust eigenlijk, maar ze vroeg wanneer ik weer een afspraak had (januari) en toen was de reactie: oh nee, dat is te ver weg, kom maar even langs, je zit nu in zo'n termijn dat je nog niets voelt en dan is die onzekerheid alleen maar vervelend en vrij snel weg te nemen.
quote:Op maandag 3 december 2012 12:07 schreef Suikertante het volgende:
Wacht even. Is dit de beeb? Ik voelde hem twee keer en nu al twee weken niet. Dacht ik.
Ligt die snotaap nou tegen mijn maag te duwen?
Daarom! En donderdag was alles nog helemaal prima, dus ik verwacht ook niets geks. Kans is zo klein. Maar ik slaap dan toch nét even wat lekkerder in.quote:Op maandag 3 december 2012 12:07 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
En als het nu niets is, dan ben je gewoon helemaal gerustgesteld en da's ook wel wat waard!
Haha, ik denk steeds "wat zijn mn darmen weer van streek met dat geplop" om me dan pas een kwartier later te realiseren dat het kruimel isquote:Op maandag 3 december 2012 12:07 schreef Suikertante het volgende:
Wacht even. Is dit de beeb? Ik voelde hem twee keer en nu al twee weken niet. Dacht ik.
De beeb hoeft niet direct in de maag te duwen. Nu ik wat verder ben kan ik bv heel goed merken als de mijne haar billen afzet in mijn buikwand. Daar reageren al mijn buikspieren op en dat merk ik vervolgens ook als vol gevoel in mijn maag. Je baby kan dus wel degelijk de oorzaak zijnquote:Op maandag 3 december 2012 12:07 schreef Suikertante het volgende:
quote:Op maandag 3 december 2012 12:21 schreef Hooiwagen het volgende:
En goed voornemen, als het idd goed is, gaat vanaaf de kloon in de kast!
ben benieuwd!quote:Op maandag 3 december 2012 12:21 schreef Hooiwagen het volgende:
En goed voornemen, als het idd goed is, gaat vanaaf de kloon in de kast!
Je hoeft je er iig niet te druk om te maken, tot de 20 weken is het niet gek dat je het niet voelt. Voor je het weet uit het niets voel je straks veel geplop van handjes/beentjes/voetjes. Dan vergeet je spontaan dat je al een hele poos zat te wachtenquote:
wbquote:Op maandag 3 december 2012 12:39 schreef Ticootje het volgende:
Geen nieuwe babies???
Hier ook geen duitse gemaakt, baby is keurig blijven zitten.
In Duitsland hebben ze vast ook wel ervaring met bevallingen.quote:Op maandag 3 december 2012 12:44 schreef papillion het volgende:
Maar goed ook Tico, ik moet er niet aan denken. Durf nog wel in Duitsland te gaan shoppen, maar dat komt ook omdat ik in 'n (half) uur thuis kan zijn.
Ze hebben goede zorg in Duitsland (zover ik weet) ziekenhuis hier over de grens gaan ook wel regelmatig mensen heen voor bepaalde behandelingen. Maar vind het zielig om in het paspoort te hebben van de kleine. Parijs dat klinkt wel weer gaafquote:Op maandag 3 december 2012 12:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
In Duitsland hebben ze vast ook wel ervaring met bevallingen.
quote:Op maandag 3 december 2012 12:51 schreef papillion het volgende:
[..]
Ze hebben goede zorg in Duitsland (zover ik weet) ziekenhuis hier over de grens gaan ook wel regelmatig mensen heen voor bepaalde behandelingen. Maar vind het zielig om in het paspoort te hebben van de kleine. Parijs dat klinkt wel weer gaaf.
Dat is wel een puntje. Mijn Frans is niet zo goed dat ik alles zal verstaan. In het Duits denk ik dat ik me prima zal redden.quote:Op maandag 3 december 2012 12:53 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik zou het enkel niet fijn vinden om niet helemaal te begrijpen wat er gebeurd/te kunnen uitleggen wat er mis is als het niet 100% goed loopt. Maar voor bevallen op zich moet je geen Frans kunnen natuurlijk
.
quote:Op maandag 3 december 2012 12:54 schreef Ticootje het volgende:
Je kan dan beter proberen om te bevallen in Monaco.
Niets verkeerd aan Monegask zijn.
Shit, daar had ik natuurlijk niet aan gedacht. Dan kan ik maar beter hier in de grensstreek NL/DE blijven.quote:Op maandag 3 december 2012 12:53 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik zou het enkel niet fijn vinden om niet helemaal te begrijpen wat er gebeurd/te kunnen uitleggen wat er mis is als het niet 100% goed loopt. Maar voor bevallen op zich moet je geen Frans kunnen natuurlijk
.
Ik dacht dat je gewoon de nationaliteit kreeg van het land waar je geboren bent. Hmz.quote:Op maandag 3 december 2012 13:02 schreef Gulara het volgende:
Helaas krijgt je kind vaak niet het paspoort van het land waar je bevalt, maar gewoon alleen een Nederlandse.Maar dan wel met kickass geboorteplaats.
En het wordt morgen 40 graden.![]()
15 graden ruilen tegen een sneeuwpop?
En eenvoor de ziekenboeg.
het regent hier inmiddelsquote:Op maandag 3 december 2012 13:02 schreef Gulara het volgende:
Helaas krijgt je kind vaak niet het paspoort van het land waar je bevalt, maar gewoon alleen een Nederlandse.Maar dan wel met kickass geboorteplaats.
En het wordt morgen 40 graden.![]()
15 graden ruilen tegen een sneeuwpop?
En eenvoor de ziekenboeg.
Ja dachten wij ook. Maar ons kind krijgt vooralsnog alleen een Nederlands paspoort.quote:Op maandag 3 december 2012 13:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik dacht dat je gewoon de nationaliteit kreeg van het land waar je geboren bent. Hmz.
Jeetje wat ¤&@$£¥! Logisch dat je daar even van moet huilen.quote:Op maandag 3 december 2012 13:32 schreef Incantrix het volgende:
Le fu, Stef heeft hand-, voet- en mondziekte. Blijft nog maanden besmettelijk en bij zuigelingen tot 10 dagen oud is er een verhoogd risico op een ernsig ziekteverloopBovendien is het kdv nu aan het overleggen of hij de komende weken mag komen (terwijl hij niet ziek-ziek is en ze kinderen met bijv. waterpokken wel gewoon laten komen), en ik heb juist die dagen dat hij daarheen gaat zo heel erg nodig om er fysiek een beetje bij te kunnen blijven. Ik moest er net even van huilen zeg, bah..
Hoezo moeten ze dat overleggen? Zo'n bijzondere kinderziekte is het nou toch ook weer niet? Hebben ze daar toch zeker protocollen voor? Hij is toch niet het eerste kindje ooit dat dat heeft daar?quote:Op maandag 3 december 2012 13:32 schreef Incantrix het volgende:
Le fu, Stef heeft hand-, voet- en mondziekte. Blijft nog maanden besmettelijk en bij zuigelingen tot 10 dagen oud is er een verhoogd risico op een ernsig ziekteverloopBovendien is het kdv nu aan het overleggen of hij de komende weken mag komen (terwijl hij niet ziek-ziek is en ze kinderen met bijv. waterpokken wel gewoon laten komen), en ik heb juist die dagen dat hij daarheen gaat zo heel erg nodig om er fysiek een beetje bij te kunnen blijven. Ik moest er net even van huilen zeg, bah..
En dit vind ik echt superquote:Op maandag 3 december 2012 13:48 schreef laziness het volgende:
Inca, wat een vervelende tegenslag![]()
Hoe besmettelijk is het? Anders wil ik hem met liefde op een vrije dag wel een keer meenemen naar een ballenbak gebeuren of de dierentuin.
Mss dan maar even met wegwerphandschoenen doen? En daarna goed je handen wassen, dan moet het in principe goed zijn toch..quote:Op maandag 3 december 2012 14:06 schreef Incantrix het volgende:
Na de bevalling, tja.. Er zijn niet echt richtlijnen voor, het schijnt via de ontlasting nog maanden besmettelijk te blijven. De enige manier van voorkomen zou dus al die maanden Stef niet verschonen/billen afvegen zijnhope for the best en zo hygiënisch mogelijk te werk gaan I guess..
Bizar he? En het duurt echt lang eer ze terugbellen, dus ik begin er steeds nerveuzer over te raken. Een beetje een wtf? mijnerzijds dat het op deze manier gaat jaquote:Op maandag 3 december 2012 14:09 schreef Estrys het volgende:
Ze had er nog nooit van gehoord??Het is dat ik geen broek heb die ik pas anders was hij afgezakt.
Volgens de RIVM heeft het geen zin om kinderen met hand mond en voetziekte thuis te houden. Waarschijnlijk heeft hij toch de boel al besmet daar. Net als die kindjes met waterpokken.
Handschoenen zat ik idd ook aan te denken ja! En allebei een andere verschoningsplek leek me ook beter. Pff, wat een gedoe.quote:Op maandag 3 december 2012 14:10 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Mss dan maar even met wegwerphandschoenen doen? En daarna goed je handen wassen, dan moet het in principe goed zijn toch..
Beetje jammer die reactie van de leidster idd, maar wellicht krijg je straks gewoon te horen dat het geen probleem is
Ik ben vrij op donderdag en vrijdag.quote:
Je bent een lieverdquote:Op maandag 3 december 2012 14:12 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik ben vrij op donderdag en vrijdag.
Laat het me maar weten als het kdv stom doet. Of als je hem sowieso een keertje extra kwijt wilt want jullie hebben niet die twee dagen kdv volgens mij.
Dan stuur je ze gewoon het volgende linkje naar de site van het RIVM. En wijs je ze even op artikel 9.5quote:Op maandag 3 december 2012 14:12 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Handschoenen zat ik idd ook aan te denken ja! En allebei een andere verschoningsplek leek me ook beter. Pff, wat een gedoe.
Dat laatste hoop ik ook! Niet dat ik er een ander mee op wil zadelen ofzo, maar op deze manier voel ik me wel een beetje in de kou gezet, als ze hem echt gaan weigeren. Bluh.
/komt ff uit leesmodusquote:Op maandag 3 december 2012 13:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik dacht dat je gewoon de nationaliteit kreeg van het land waar je geboren bent. Hmz.
en als je pech hebt en je bevalt in een land waar geldt dat je de nationaliteit van de ouders krijgt terwijl je in je eigen land de nationeliteit geldt waar je geboren wordt dan ben je dus statenloos. Of zoiets.quote:Op maandag 3 december 2012 14:23 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
/komt ff uit leesmodus
Als je kind op Amerikaans gebied (zowel op de grond als in de lucht) geboren wordt, dan krijgt de uk de Amerikaanse nationaliteit. Bij de meeste Europese landen is dat niet zo. Van Azië, Afrika en Zuid-Amerika weet ik het niet.
In Nederland en Duitsland krijgen de kinderen automatisch de nationaliteit van de moeder. Mijn dochter heeft daardoor beide nationaliteiten.
/terug in leesmodus
Klopt, voor de VS geldt dat en voor een heleboel landen in Noord- en Zuid-Amerika. Verder ter wereld eigenlijk niet meer, of pas na een aantal jaar.quote:Op maandag 3 december 2012 14:23 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
/komt ff uit leesmodus
Als je kind op Amerikaans gebied (zowel op de grond als in de lucht) geboren wordt, dan krijgt de uk de Amerikaanse nationaliteit. Bij de meeste Europese landen is dat niet zo. Van Azië, Afrika en Zuid-Amerika weet ik het niet.
In Nederland en Duitsland krijgen de kinderen automatisch de nationaliteit van de moeder. Mijn dochter heeft daardoor beide nationaliteiten.
/terug in leesmodus
Nee, dan krig je gewoon het paspoort en nationaliteit van je ouders (moeder).quote:Op maandag 3 december 2012 14:30 schreef Kyara het volgende:
[..]
en als je pech hebt en je bevalt in een land waar geldt dat je de nationaliteit van de ouders krijgt terwijl je in je eigen land de nationeliteit geldt waar je geboren wordt dan ben je dus statenloos. Of zoiets.
Argentoooooooo, help!
Als je wordt geboren uit ouders die de nationaliteit hebben van het land waar geldt dat als je binnen het grondgebied van dat land wordt geboren, je daarmee de nationalteit van dat land krijgt (ius soli-beginsel), terwijl je wordt geboren op het grondgebied van een land dat heeft bepaald dat je de nationaliteit krijgt van (één van) de ouders (ius sanguinus-beginsel), ben je statenloos.quote:Op maandag 3 december 2012 14:30 schreef Kyara het volgende:
[..]
en als je pech hebt en je bevalt in een land waar geldt dat je de nationaliteit van de ouders krijgt terwijl je in je eigen land de nationeliteit geldt waar je geboren wordt dan ben je dus statenloos. Of zoiets.
Argentoooooooo, help!
dat bedoel ik geloof ik.quote:Op maandag 3 december 2012 14:41 schreef Argento het volgende:
[..]
Als je wordt geboren uit ouders die de nationaliteit hebben van het land waar geldt dat als je binnen het grondgebied van dat land wordt geboren, je daarmee de nationalteit van dat land krijgt (ius soli-beginsel), terwijl je wordt geboren op het grondgebied van een land dat heeft bepaald dat je de nationaliteit krijgt van (één van) de ouders (ius sanguinus-beginsel), ben je statenloos.
Is dat nu nog steeds zo?quote:Op maandag 3 december 2012 14:23 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
/komt ff uit leesmodus
/terug in leesmodus
Daarom wilde ik met de auto. Nou ja dan eten we vissticks en bouwen we hutten van de bank. En dadelijk gaan we Ice Age kijken denk ik.quote:
Ah, thnxquote:Op maandag 3 december 2012 15:00 schreef Ticootje het volgende:
Inca, hier mocht leyla gewoon naar het kdv.
Samen op bed liggen?quote:Op maandag 3 december 2012 15:14 schreef Estrys het volgende:
[..]
Daarom wilde ik met de auto. Nou ja dan eten we vissticks en bouwen we hutten van de bank. En dadelijk gaan we Ice Age kijken denk ik.
Ja jouw kind bezit straks een dubbele nationaliteit.quote:Op maandag 3 december 2012 15:11 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Is dat nu nog steeds zo?
Ik ben nl van geboorte belgische, en mijn vriend nederlander. Onze ukkepuk wordt in principe in Assen. Zou die dan wel beide nationaliteiten krijgen?
Misschien helpt het nu wel.quote:Op maandag 3 december 2012 15:18 schreef OooLizaooO het volgende:
Sticker van de gyn. Nog steeds 3cm en ze heeft (weer) gestript. Dat gewroet van vorige keer was dus idd ook al strippen. En verder afwachten...
Ik heb de salontafel weggeschoven, alle kussens van de bank op de grond en nu liggen we samen languit op de grond Ice Age te kijkenquote:Op maandag 3 december 2012 15:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Samen op bed liggen?
Jen kan zichzelf ook goed vermaken. Die gaat gewoon een uur tekenen en dan kan ik even liggen.
Klinkt goed!quote:Op maandag 3 december 2012 15:24 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik heb de salontafel weggeschoven, alle kussens van de bank op de grond en nu liggen we samen languit op de grond Ice Age te kijken
Spannend!!!!quote:Op maandag 3 december 2012 15:18 schreef OooLizaooO het volgende:
Sticker van de gyn. Nog steeds 3cm en ze heeft (weer) gestript. Dat gewroet van vorige keer was dus idd ook al strippen. En verder afwachten...
Dank je! Op internet is er nl weinig informatie over te vinden en bij de Belgische overheid krijg je weinig respons.quote:Op maandag 3 december 2012 15:19 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja jouw kind bezit straks een dubbele nationaliteit.
Geen idee. We hebben zeker voorkeur maar weet niet of dat mag.quote:Op maandag 3 december 2012 16:13 schreef Ticootje het volgende:
Balen becky. Mag je nu een datum uitkiezen?
Ik snap je keuze wel hoor en ik denk dat je ook de juiste keuze maakt voor je kindje hoor.quote:Op maandag 3 december 2012 17:30 schreef becky27 het volgende:
[..]
Geen idee. We hebben zeker voorkeur maar weet niet of dat mag.
Voelt een beetje als falen, een keizersnee.maar zie het niet zitten om tot bijv. 41 weken door te lopen en een bevalling in te gaan die alsnog in een ks eindigt.
dit dus.quote:Op maandag 3 december 2012 17:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik snap je keuze wel hoor en ik denk dat je ook de juiste keuze maakt voor je kindje hoor.
Het was hier ook ff slikken, als de kleine dwars blijft liggen heb ik gewoon geen keuze. En je stelt het je toch allemaal anders voor. Maar het is zoals het is becky.
En lekker niet die datum van schoonmoeder, dat was jij tochquote:Op maandag 3 december 2012 17:58 schreef Suikertante het volgende:
En Becky, dat is natuurlijk helemaal geen falen. Maar je mag best even balen, dat kan ik me ook heel goed voorstellen. Hoop ik toch voor je dat het jullie lievelingsdatum wordt
Fijn dat Stef gewoon mag komen, maar wel vervelend gericht op de baby. Desinfectans overal is leuk, maar probeer vooral consequent erop te letten dat je je handen goed wast.Dus goed voor/na de verzorging en met bereiding van eten bv. Zelf ben ik enkel bekend met protocollen voor volwassenen zorg in een instelling, maar ik kan me indenken dat de kraamzorg wel protocollen hiervoor moet hebben. Protocollen zijn vaak streng / extra voorzichtig, maar het kan je wel 'n paar nuttige zaken opleveren.quote:Op maandag 3 december 2012 17:55 schreef Incantrix het volgende:
Becky, crap, ik heb nog voor je geduimd..![]()
Liza, woah, voel je al iets??
En pfff, nou, het duurde even, maar ik heb antwoord hoor: Stef mag gewoon komen, mits geen dood vogeltje zeg maar (wat ook absoluut niet het geval is). Nu dus alleen ff goed nadenken over maatregelen voor de baby (we hebben ondertussen bedacht dat we een nieuwe thermometer gaan kopen, beiden een aparte verschoonplek, overal van die extra flesjes desinfectiespul neerzetten.. Aanvullingen zijn welkom). En dan hopen we maar op het beste..
Ja. Ik heb beide nationaliteiten en mijn uk dus ook. Staat op het officiële document.quote:Op maandag 3 december 2012 15:11 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Is dat nu nog steeds zo?
Ik ben nl van geboorte belgische, en mijn vriend nederlander. Onze ukkepuk wordt in principe in Assen. Zou die dan wel beide nationaliteiten krijgen?
De baby was idd al meteen de grootste zorg, maar ook degene waar we de minste invloed op hebben. Handen wassen is idd ook een aandachtspunt en we hebben besloten de kraamzorg en het ziekenhuis alsvast vantevoren te informeren. Kunnen zij ons evt. weer helpen met hoe we het verder aan moeten pakken.quote:Op maandag 3 december 2012 18:49 schreef papillion het volgende:
[..]
Fijn dat Stef gewoon mag komen, maar wel vervelend gericht op de baby. Desinfectans overal is leuk, maar probeer vooral consequent erop te letten dat je je handen goed wast.Dus goed voor/na de verzorging en met bereiding van eten bv. Zelf ben ik enkel bekend met protocollen voor volwassenen zorg in een instelling, maar ik kan me indenken dat de kraamzorg wel protocollen hiervoor moet hebben. Protocollen zijn vaak streng / extra voorzichtig, maar het kan je wel 'n paar nuttige zaken opleveren.
Welke gyn heb je gesproken?quote:Op maandag 3 december 2012 20:39 schreef becky27 het volgende:
Mag ik nog ff iets aan de kaak stellen. De gyn vond een stuitbevalling echt wel een optie en gaf aan dat het voor een kindje juist goed is om een paar weeën over zich heel te krijgen. Daar wordt ze sterker van. Ik vind dat echt zo'n onzin. Nog nooit van gehoord.
Das wel erg laag om in te dalenquote:Op maandag 3 december 2012 20:50 schreef Solagratia het volgende:
Ik probeer de baby te stimuleren om in te dalen door in de kleermakerszit te zitten. Vreselijke krampen krijg ik ervan, in mijn kuit![]()
Inca, fijn dat S. gewoon naar het KDV kan!
Ah, dr L.? lange kerel met een soort krullend haar?quote:Op maandag 3 december 2012 21:16 schreef becky27 het volgende:
Mignonne, hij was aardig, nog niet zo heel oud, zeker niet lelijk en donker haar.
Hij had het niet over door het geboortekanaal heen maar alleen een paar weeën. Want ze grijpen snel genoeg in om het alsnog een ks te laten worden gaf hij aan.
Sparkling bummer....
Toevallig ben ik afgelopen donderdag weer bij mijn osteopaat geweest en die vertelde dit ook. Dat het kindje bij een vaginale bevalling die bacteriën wel mee krijgt.quote:Op maandag 3 december 2012 20:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
Welke gyn heb je gesproken?
Er zit wel wat in, maar ik weet niet of hij/zij dat bedoelde. De longen van je kindje zijn nu nog lege slappe ballonetjes. Daar zit ook wat vocht in. Als je kindje door het geboortekanaal geperst wordt dan wordt ook het vocht wat nog in de longen zit naar buiten geperst, zodat ze 'schoon' zijn. Op het moment dat het kind zn eerste ademteug neemt klappen de longetjes als het ware uit tot hun normale volle proportie, en wordt die hele omkering van de bloedsomloop in gang gezet.
Kindjes die niet door het geboortekanaal geperst worden missen dit stukje, het vocht wordt niet uit de longetjes geperst.
Bovendien, een kind wat vaginaal geboren wordt, wordt 'besmet' met de goede darm- en vaginabacteriën van de moeder. Ze zijn er nog niet helemaal uit wat dit betekent maar het zorgt echt voor een beter darmgestel, omdat de bacterie-kolonie die je voedsel gaan verteren op die manier aangelegd worden. Keizersnede-kindjes krijgen dit dus ook niet mee en missen dat. Hoewel er gyns bij schijnen te zijn die dat op inventieve manier oplossen![]()
Nee...quote:
Lief dat je aan ons dacht!quote:Op maandag 3 december 2012 22:37 schreef danic het volgende:
[..]
Toevallig ben ik afgelopen donderdag weer bij mijn osteopaat geweest en die vertelde dit ook. Dat het kindje bij een vaginale bevalling die bacteriën wel mee krijgt.
Op zijn advies (mede omdat ik wat problemen met mijn stoelgang heb) heeft hij orthiflor voorgeschreven. Is eenhomeopatisch middel, wat zowel mijn als baby's darmflora ondersteunt. Ik ben er vanmorgen mee begonnen dus ben benieuwd.
Maar mignonne, omdat je hier nu toch rondhangt, ik moest gelijk aan jouw meisjes denken.
Nu is wat ik heb voor kinderen vanaf 4 jaar en volwassenen, maar wellicht dat er ook een kleine-kindjes variant is. Gezien de problemen methun stoelgang en het feit dat het glutenvrij is.....
Misschien ben ik een mega spuit 11, maar anders kun je er misschien iets mee?
Sorry voor het oftopic gaan, maar anderen hebben er misschien ook iets aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Ik lees straks terug hoor! Maar nog niemand bevallen, scande ik even snel al)
quote:Op dinsdag 4 december 2012 08:13 schreef L-E het volgende:
Dankzij het feit dat ik vijf dagen verder ben gezet, zit ik hupsakee ineens in dat tweede trimester: 13 weken en 3 dagen vandaag!
En, zoals beloofd:Het is een heuse babySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Ik lees straks terug hoor! Maar nog niemand bevallen, scande ik even snel al)
Sarcasme. Herken het.
Is de kussenmagie weg?quote:Op dinsdag 4 december 2012 08:41 schreef Logician het volgende:
wat lief!
En Sola hoop dat je gebeld hebtnog geen verse babies
Maar wel goed geslapen zie ik
Hier weer een rotnacht![]()
Papi komt hier zo en die rijdt me naar de fysio![]()
Niet helemaal, kussen is heerlijk. maar heb de laatste 2 dgn helemaal plat gelegen met af en toe lopen zoals moest maar het wordt niet heel veel minder en vannacht veel aan het draaien geweest dus ook veel wakker ..quote:
Niet fijn!quote:Op dinsdag 4 december 2012 08:48 schreef L-E het volgende:
Oh, hier trouwens gisteren naar de bekkenfysio geweest voor het eerst. De klachten komen inderdaad vanuit mijn bekken, het dode been komt door een beknelde zenuw doordat ik verkeerd ga bewegen vanwege de pijn. Ik moet me er op instellen dat ik niet zoals bij de eerste lekker tot het eind fulltime door kan werken, en ik moet mijn energie met name steken in een goed evenwicht tussen belasting en rust. Hele dagen werken wordt écht afgeraden in mijn werk, ik ga zo dus mijn leidinggevende bellen.
(Het kan allemaal veel erger, maar wat baal ik van dit lichaam soms zeg.)
Damn dat zuigtquote:Op dinsdag 4 december 2012 08:48 schreef L-E het volgende:
Oh, hier trouwens gisteren naar de bekkenfysio geweest voor het eerst. De klachten komen inderdaad vanuit mijn bekken, het dode been komt door een beknelde zenuw doordat ik verkeerd ga bewegen vanwege de pijn. Ik moet me er op instellen dat ik niet zoals bij de eerste lekker tot het eind fulltime door kan werken, en ik moet mijn energie met name steken in een goed evenwicht tussen belasting en rust. Hele dagen werken wordt écht afgeraden in mijn werk, ik ga zo dus mijn leidinggevende bellen.
(Het kan allemaal veel erger, maar wat baal ik van dit lichaam soms zeg.)
Bahquote:Op dinsdag 4 december 2012 09:33 schreef Ticootje het volgende:
Zo onwijs verrot geslapen... Lekker met een volle snotneus en een druk kind... Blegh.
Zo en nu is het tijd voor verse babies, kom op dames.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |