Tja,een beetje Poolse taal kunnen is ook geen overbodige luxe zo te horenquote:Frans kasteel per ongeluk gesloopt
Bij Bordeaux heeft een Poolse aannemer per ongeluk een achttiende-eeuws kasteel gesloopt. Het was de bedoeling dat het gebouw zou worden gerenoveerd, maar dat had de aannemer niet goed begrepen.
Een Russische zakenman had Château Bellevue in Yvrac onlangs gekocht. Hij wilde het kasteel in oude glorie laten herstellen en huurde daarvoor het Poolse bedrijf in. Binnen drie dagen was er niets meer over van het belangrijkste bouwwerk in het dorp.
"Ik wist helemaal niet dat mijn kasteel werd gesloopt. Ik ben helemaal in shock", reageerde de nieuwe kasteelheer. Hij heeft er geen behoefte aan om te achterhalen wat er precies is misgegaan. De Rus heeft zich voorgenomen om zijn château opnieuw te laten bouwen en verwacht dat het karwei in 2015 is geklaard.
quote:Op zaterdag 1 december 2012 13:21 schreef Staal het volgende:
In Le Figaro staat een foto van het kasteel.
http://www.lefigaro.fr/ac(...)ronde-par-erreur.php
Wat zonde..
Inderdaad. Alleen het koetshuis staat er nog. WTF.quote:Op zaterdag 1 december 2012 13:27 schreef Staal het volgende:
Deze zou geweldig zijn voor Centraal Beheer Apeldoorn..
Ik heb ergens ook het idee dat het doorgestoken kaart is.quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:29 schreef WRH het volgende:
geloof er niet zo heel veel van.
Een Russische zakenman en een Poolse aannemer. Vrijwel alle Polen spreken Russisch omdat ze dat op school krijgen...
Het scheelt weer een aanvraag sloopvergunning die toch geweigerd zou worden.quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:29 schreef WRH het volgende:
Een Russische zakenman en een Poolse aannemer. Vrijwel alle Polen spreken Russisch omdat ze dat op school krijgen...
Het sowjetimperium is al twintig jaar geleden gevallen en daarvoor waren de scholieren van de satellietlanden ook niet bepaald gemotiveerd om voor Russisch hun best te doen.quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:29 schreef WRH het volgende:
Ja laat dat maar aan de Russen over.quote:Op zondag 2 december 2012 03:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Goede manier om van je momumentenstatus woning af te komen en er iets moois neer te zetten
quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:18 schreef tong80 het volgende:
Doet me aan Fawlty Towers denken. Dat plots de deur is verdwenen in de muur.
heeft met motivatie niets te maken. ze krijgen gewoon Russisch op school, dus dat verstaan ze prima.quote:Op zondag 2 december 2012 03:43 schreef trabant het volgende:
Het sowjetimperium is al twintig jaar geleden gevallen en daarvoor waren de scholieren van de satellietlanden ook niet bepaald gemotiveerd om voor Russisch hun best te doen.
Zo'n 'tuinman' hebben de overburen ook; een machinist, die lawaaierige machines bedient, waarvoor hij oog- en oorbescherming nodig heeft en waarmee hij alles dat geen gras, struik of boom is hardhandig verwijdert. Maar een hark mag niet van de arbo. Vrouwenmantel en azalea herkent hij niet. Elke herfst hetzelfde liedje. Dan staat hij met een megagrote bladblazer tegen de wind in te kloemelen terwijl de bomen nog redelijk vol zitten. Onbenul.quote:Op zondag 2 december 2012 12:14 schreef raptorix het volgende:
Paar jaar terug was er zoiets in Amsterdam, ik meen bij westergasfabriek, tegen muren stonden zeldzame varens, dus voor de verbouwing hebben ze netjes de varens beschermd met stalen kooien, toen na een flinke periode de boel klaar was haalde men de kooien weg voor de grote opening, echter een niet al te helder licht vond de muren niet helemaal schoon en huurde een bedrijf in die de boel netjes schoon spoot, met de varens en al.....
Los daarvan hebben de talen ook wel redelijk wat met elkaar gemeen en verstaan Polen (tenminste degenen die ik ken) ook redelijk wat Russisch. Maar het hoeft natuurlijk sowieso niet te gaan om een misverstand dat is ontstaan door taalbarrieres. Ook op andere manieren kunnen mensen langs elkaar heen communiceren. Via via, of via mailcontact waarbij alleen stukken uit een email zijn gelezen (waardoor dus een verkeerd beeld onstond) en daarop volgende emails met aanvullende info niet meer, etc..quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:29 schreef WRH het volgende:
De Polen kregen Russchische taal, nu niet meer en de meeste Polen hebben een hekel aan Russen.quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:29 schreef WRH het volgende:
Maar ze meuren wel, ik heb er 1 in dienst.quote:
Je hebt je iemand in de maag laten splitsen, normaal ruiken ze naar honing en madeliefjes.quote:Op zondag 2 december 2012 22:36 schreef Hamerke het volgende:
[..]
Maar ze meuren wel, ik heb er 1 in dienst.
nee inderdaad, nu niet meer (ook niet overal trouwens), maar de jongens die nu op school zitten zijn dan ook nog geen aannemer. tot voor zeer kort overal wel.quote:Op zondag 2 december 2012 22:35 schreef Hamerke het volgende:
[..]
De Polen kregen Russchische taal, nu niet meer en de meeste Polen hebben een hekel aan Russen.
Geef hem bij zijn eerstvolgende salaris een zeepje en een washandje. Misschien snapt ie de hint.quote:Op zondag 2 december 2012 22:36 schreef Hamerke het volgende:
[..]
Maar ze meuren wel, ik heb er 1 in dienst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |