abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119929239
Trouwens ik heb een vraag; Ik wil graag dat wat ik ook heb ( Ik denk zelf een depressie ) het graag zwart op wit wil zodat mijn school hier rekening mee kan houden.
Hoe kan ik hiervoor zorgen? iemand tips?
pi_119929288
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:41 schreef 7upOrange het volgende:
Trouwens ik heb een vraag; Ik wil graag dat wat ik ook heb ( Ik denk zelf een depressie ) het graag zwart op wit wil zodat mijn school hier rekening mee kan houden.
Hoe gaat het eigenlijk bij jou op school? Heb je daar wat vrienden? Of heb je daar al wat over verteld? :@
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:49:03 #103
388147 Hel1tjuh
Love, Live, Laugh...
pi_119929635
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:40 schreef 7upOrange het volgende:
Vandaag was een moeilijke dag, kwam erg vroeg me bed uit met erg veel moeite niet alleen geestelijk maar ook lichamelijk, was echt verschrikkelijk misselijk en draaierig...

Vandaag naar de GGZ geweest en na veel moeite mijn word documentje laten lezen. ( sommige dingen lijk ik gewoon niet hardop te kunnen zeggen. :/ )
Ik denk dat het ook wel een eyeopener was voor zowel mezelf als mijn behandelaar.
Ze zei dat als ik het wilde, naar de psychiater doorverwezen kon worden in de GGZ voor medicatie. ( slaapmedicatie e.d )
En of ik naar crisisopvang wilden voor mijn rust.
Wel moest ik zo vaak mogelijk naar school ( iets wat echt niet lukt ) en vroeg opstaan volgens haar ( dan voel ik me alleen voor de rest van de dag ziek... dat is het probleem.. )
Zo ben ik thuis meteen naar bed gegaan, had mijn wekker gezet voor anderhalf uur slaap, en uiteindelijk sliep ik van 11 tot 3...
Dus al met al gaat het niet zo goed met mij...
Ik denk dat je inderdaad een stok achter de deur nodig hebt..

Ik deed op een gegeven moment ook helemaal niks meer, sliep ook hele dagen.. Zelf is het heel moeilijk om daaruit te komen.. Ik werd de hele dag bezig gehouden op de Paaz, je krijgt echt weer een ritme.. En je moet eruit anders komen ze je halen namelijk :)
pi_119930326
Ja ik heb pas weer even op de PAAZ gezeten en toen had ik wel weer een goede structuur. Helaas is daar thuis na 1.5 week weinig meer van te merken ;(
  dinsdag 4 december 2012 @ 20:12:47 #105
388147 Hel1tjuh
Love, Live, Laugh...
pi_119930728
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:03 schreef Sylvana het volgende:
Ja ik heb pas weer even op de PAAZ gezeten en toen had ik wel weer een goede structuur. Helaas is daar thuis na 1.5 week weinig meer van te merken ;(
Ik zit nu momenteel in de ww en ondanks dat ik niet meer depressief ben vind ik het nog steeds moeilijk om structuur aan te brengen..

Werk je of zit je nog op school?
pi_119930733
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:42 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Hoe gaat het eigenlijk bij jou op school? Heb je daar wat vrienden? Of heb je daar al wat over verteld? :@
Vrienden? nah niet echt.
Ze begrijpen het niet en ik durf niemand dus ook iets te vertellen.
Ik heb mensen waar ik in de pauze bij zit en that's it. :/
pi_119930781
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:49 schreef Hel1tjuh het volgende:

[..]

Ik denk dat je inderdaad een stok achter de deur nodig hebt..

Ik deed op een gegeven moment ook helemaal niks meer, sliep ook hele dagen.. Zelf is het heel moeilijk om daaruit te komen.. Ik werd de hele dag bezig gehouden op de Paaz, je krijgt echt weer een ritme.. En je moet eruit anders komen ze je halen namelijk :)
Wat is Paaz?
Daarbij, ik weet dat ik iets moet doen maar het is zo verschrikkelijk moeilijk :/ Ik snak ook echt naar de kerstvakantie, gewoon even rust...
  dinsdag 4 december 2012 @ 20:15:57 #108
388147 Hel1tjuh
Love, Live, Laugh...
pi_119930853
Psychiatrische Afdeling Algemeen Ziekenhuis

Het is ook moeilijk..

Heb je geen klasgenoot die je op kan halen zodat je je toch iets meer verplicht voelt om naar school te gaan?
pi_119931195
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:15 schreef Hel1tjuh het volgende:
Psychiatrische Afdeling Algemeen Ziekenhuis

Het is ook moeilijk..

Heb je geen klasgenoot die je op kan halen zodat je je toch iets meer verplicht voelt om naar school te gaan?
Oke dan, ik dacht dat je alleen de GGZ had eerlijk gezegd.

Nouja geen enkele klasgenoot kan dit doen of doet dit, ik heb niet echt een band met mensen ofzo... ik vind dat heel erg moeilijk vanwege verschillende dingen en heb er daardoor ook geen behoefte meer aan.

De enige aan wie ik wat heb en altijd heb gehad is mijn vriend, al 3.5 jaar lang is hij er voor me, het maakt niet uit hoe of wat hij is alles voor me, mijn soulmate, mijn beste vriend en mijn grote liefde.
Toen hij in het ziekenhuis lag en rondom hele kut dingen gebeurden (laten we zeggen, er werden misselijkmakende verhalen over mij gaande ) was er NIEMAND voor me, alleen hij.

En ik heb al zo vaak meegemaakt dat mensen me laten vallen of even later erg kinderachtig gaan lopen pesten, ik ben er helemaal van genezen.
  dinsdag 4 december 2012 @ 20:26:57 #110
388147 Hel1tjuh
Love, Live, Laugh...
pi_119931415
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:22 schreef 7upOrange het volgende:

[..]

Oke dan, ik dacht dat je alleen de GGZ had eerlijk gezegd.

Nouja geen enkele klasgenoot kan dit doen of doet dit, ik heb niet echt een band met mensen ofzo... ik vind dat heel erg moeilijk vanwege verschillende dingen en heb er daardoor ook geen behoefte meer aan.

De enige aan wie ik wat heb en altijd heb gehad is mijn vriend, al 3.5 jaar lang is hij er voor me, het maakt niet uit hoe of wat hij is alles voor me, mijn soulmate, mijn beste vriend en mijn grote liefde.
Toen hij in het ziekenhuis lag en rondom hele kut dingen gebeurden (laten we zeggen, er werden misselijkmakende verhalen over mij gaande ) was er NIEMAND voor me, alleen hij.

En ik heb al zo vaak meegemaakt dat mensen me laten vallen of even later erg kinderachtig gaan lopen pesten, ik ben er helemaal van genezen.
Nee hoor, gelukkig niet.. Ik was er niet zo goed bovenop gekomen als ik niet daar terecht kon.. Het hele GGZ, bah.. Alleen niet alle ziekenhuizen hebben zo'n afdeling jammer genoeg..

Dat is wel lastig dan inderdaad..

Ik ken het gevoel van alleen zijn :) Ik heb ook enkel en alleen maar mijn vriend en zijn ouders zijn er dan ook wel voor me gelukkig..

Woon je samen of alleen?
pi_119931531
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:41 schreef 7upOrange het volgende:
Ik ga er even vanuit dat je bij een psycholoog loopt. Ik zou eerst contact opnemen met een decaan hele verhaal uitleggen, en je psycholoog vragen om een brief(medische verklaring) waarin kort benoemd staat wat je hebt en waar rekening mee gehouden moet wordne.
Het is belangerijk dat je psycholoog dat aangeeft in de brief omdat school het dan serieus neemt.

En die brief dan op school bij decaan inleveren..
Zo heb ik het geregeld op de hogeschool.
pi_119932252
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:26 schreef Hel1tjuh het volgende:

[..]

Nee hoor, gelukkig niet.. Ik was er niet zo goed bovenop gekomen als ik niet daar terecht kon.. Het hele GGZ, bah.. Alleen niet alle ziekenhuizen hebben zo'n afdeling jammer genoeg..

Dat is wel lastig dan inderdaad..

Ik ken het gevoel van alleen zijn :) Ik heb ook enkel en alleen maar mijn vriend en zijn ouders zijn er dan ook wel voor me gelukkig..

Woon je samen of alleen?
Helaas woon ik nog bij mijn ouders en maakt mijn moeder mij ook onnodig gek.
Ik word echt gestoord thuis.
Ik wil zo snel mogelijk alleen wonen of samen met mijn vriend, alleen woont mijn vriend zo'n 50 km van mij vandaan... we gaan elk weekend wel naar elkaar en skype en bellen met elkaar maar het is zo ontzettend moeilijk.
Zijn ouders? Meh ik weet niet wat ik daarvan moet denken krijg namelijk erg vaak de schuld en heb erg vaak de schuld van dingen gehad, zijn moeder heeft onze gespreksgeschiedenis na lopen lezen.... dus eerlijk gezegd heb ik echt niemand op mijn vriend na, en echt dan is afscheid nemen in het weekend echt verschrikkelijk, en elke keer wordt het verschrikkelijker, 't doet gewoon veel pijn.

En ik wist dat dus echt niet dat je in het ziekenhuis ook psychologen heb, ja toevallig heb ik er gewerkt als vakantiewerk, en ik weet wel dat mensen die een erge ziekte onder leden hebben daar wel een psycholoog voor krijgen.
pi_119932263
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:12 schreef Hel1tjuh het volgende:

[..]

Ik zit nu momenteel in de ww en ondanks dat ik niet meer depressief ben vind ik het nog steeds moeilijk om structuur aan te brengen..

Werk je of zit je nog op school?
Ik sta ingeschreven op school maar ga er niet heen. Zolang wajong niet geregeld is moet ik wel ingeschreven blijven vanwege de stufi. Zal toch een inkomen moeten hebben (woon samen met mijn vriend)
pi_119932297
Maar Sylvana, dat is toch ook geen oplossing... moet je dat dan straks ook nog gaan terugbetalen?
Fake it till you make it...
pi_119932300
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:29 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ik ga er even vanuit dat je bij een psycholoog loopt. Ik zou eerst contact opnemen met een decaan hele verhaal uitleggen, en je psycholoog vragen om een brief(medische verklaring) waarin kort benoemd staat wat je hebt en waar rekening mee gehouden moet wordne.
Het is belangerijk dat je psycholoog dat aangeeft in de brief omdat school het dan serieus neemt.

En die brief dan op school bij decaan inleveren..
Zo heb ik het geregeld op de hogeschool.
Oke, heel erg bedankt voor deze post! ik wil het namelijk voor iedereen en alles heel erg duidelijk hebben dat ik mezelf niet aanstel.
pi_119932357
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:46 schreef Nijna het volgende:
Maar Sylvana, dat moet je dan toch straks allemaal gaan terugbetalen?
Ligt eraan wat je doet.

MBO niveau 1-2 hoef je niet terug te betalen.
De rest daarentegen wel.
En als je je diploma alsnog binnen 10 jaar haalt, krijg je volgens mij alles terug.
pi_119932392
Ik ben dr al even uit 7uporange ;)
pi_119932432
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:46 schreef Nijna het volgende:
Maar Sylvana, dat is toch ook geen oplossing... moet je dat dan straks ook nog gaan terugbetalen?
ja maar wat moet ik dan? Kan geen bijstand krijgen omdat ik nog geen 27 ben, heb nooit echt gewerkt dus kan niet in ziektewet en Peter kan ons niet allebei onderhouden...
pi_119932467
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:48 schreef Nijna het volgende:
Ik ben dr al even uit 7uporange ;)
Maakt niet uit! ik help graag waar ik kan.
pi_119932496
Ik heb geen idee eerlijk gezegd... wat zitten al die regeltjes en dingen toch ingewikkeld in elkaar... Ik zou ook niet weten wie je daar wel mee kan helpen eigenlijk... misschien maatschappelijk werkster?
pi_119932550
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:48 schreef 7upOrange het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je doet.

MBO niveau 1-2 hoef je niet terug te betalen.
De rest daarentegen wel.
En als je je diploma alsnog binnen 10 jaar haalt, krijg je volgens mij alles terug.
Ik heb 8 jaar HBO achter de rug en kan nooit binnen 2 jaar een diploma halen. Eerste 5 jaar is wel kwijtgescholden, maar laatste 3 jaar zal ik nog wel helemaal terug moeten betalen...
pi_119932650
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:51 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik heb 8 jaar HBO achter de rug en kan nooit binnen 2 jaar een diploma halen. Eerste 5 jaar is wel kwijtgescholden, maar laatste 3 jaar zal ik nog wel helemaal terug moeten betalen...
Oh serieus? ja ik weet het alleen van MBO en dit is wat ik weet van horen zeggen... Pff ja dat is wel klote zeg... :/
pi_119934755
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:12 schreef 7upOrange het volgende:

[..]

Vrienden? nah niet echt.
Ze begrijpen het niet
en ik durf niemand dus ook iets te vertellen.
Ik heb mensen waar ik in de pauze bij zit en that's it. :/
Herkenbaar. Had vaak hetzelfde probleem... Oppervlakkig bevriendt zijn en als je dan eens over iets begint is het gelijk van "Ach, trek het je niet aan" oid. Vooral als ik het had over de mentaliteit van m'n klas(sen). Maar ja, zij hadden het natuurlijk zo makkelijk... :X

[ Bericht 2% gewijzigd door Little_Dolls op 04-12-2012 21:38:17 ]
pi_119934849
&sylvana ik zou inderdaad een maatschappelijk werker zoeken, die weten meer van al het economische af :)
pi_119935783
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:30 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Herkenbaar. Had vaak hetzelfde probleem... Oppervlakkig bevriendt zijn en als je dan eens over iets begint is het gelijk van "Ach, trek het je niet aan" oid. Vooral als ik het had over de mentaliteit van m'n klas(sen). Maar ja, zij hadden het natuurlijk zo makkelijk... :X
Inderdaad! Ik herken het en jij dus ook!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')