Fijn dat jij je nu wel beter voelt, bij mij blijft dat gevoel helaas de hele dagquote:Op zondag 2 december 2012 22:46 schreef cafpow het volgende:
@7upOrange
Tja, afscheid is altijd wel lastig. Probeer vast te houden aan die leuke momenten met hem..En verder, ach je hebt in ieder geval toch genoeg gedaan...en liever iets proberen en halverwege stoppen dan helemaal niet proberen...
@Sylvana
die eerste regels van dat gedicht...wow..de tranen stromen bijna over mijn wangen...zo voelde ik mij vandaag echt. Alleen het rare bij mij is dat ik me de hele dag zo voel ik kom niet op gang en voel me sorry voor het woord klote.
Maar nu de dag is grotendeels voorbij en ik voel me veel beter...
Bij mij is een heel raar circeltje..sinds een uur 6 voel ik me wat beter, en de volgende dag begint het weer opnieuw...zou me liever 's nachts slecht voelen en overdag beterquote:Op zondag 2 december 2012 22:54 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Fijn dat jij je nu wel beter voelt, bij mij blijft dat gevoel helaas de hele dag
Dank jequote:Op maandag 3 december 2012 08:10 schreef Re het volgende:
oh trouwens, er wordt hier niet over snijden etc gesproken, daar zijn andere hulpinstanties voor om mee om te gaan
Sterkte lieve Cafpow! en neem je rust wanneer je het nodig hebt.quote:Op maandag 3 december 2012 14:51 schreef cafpow het volgende:
@7Uporgange
Ik herken het wel..dat van dat je nietmand hebt. Bij mij is het vergelijkbaar, ik heb alleen mijn ma. Maar die relatie is ook verstoord en vaak komt er opeens soort van emotionele chantage of er zijn dingen die ik niet met haar kan bespreken omdat ik weet dat ze niet kwetsend bedoeld zijn, maar zij zal ze wel zo opvatten.
Dat is voor mij een grote reden om naar een psycholoog te gaan, die luistert zonder oordelen en probeert daar waar kan mij te helpen patronen te breken of het op andere manier aan te pakken.
Wel goed dat je de lastige of probleempunten benoemd en noteerd, neem dat blaadje of digitaal stukje gewoon mee en geef het gelijk..of mail het, dan kan je er morgen niet omheen.
en inderdaad wees lief, in de zin van als je een prestatie levert beloon jezelf.
@hier
gaat het wel...voel me nog klote. Maar ga gewoon door, mijn probleem ligt vooral bij het thuis zijn. Nu op school valt het wel mee. En ik zit gewoon liever hele dagen op school dat thuis. Zo had ik les van 1 uur maar zat ik om 11 uur al op school.
En het gepieker blijft maar gaan...en vanmorgen ook nog eens wakker gebeld door de psycholoog die mij gaat overnemen zeg maar. maar ik slenter en sleep mezelf gewoon verder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en bedankt voor je reactie
Het was namelijk best wel moeilijk om het documentje te maken maar ben blij dat ik het gedaan heb.
Morgen even goed over praten.
quote:Op maandag 3 december 2012 15:24 schreef 7upOrange het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee, heb geen nieuwe afspraak gemaakt nogquote:Op maandag 3 december 2012 17:34 schreef Nijna het volgende:
Getver, voel me een ouwe sok met mn 34.
Sylvana, netjes dat je hebt afgebeld. Wanneer ga je nu?
Ik niet iigquote:Op maandag 3 december 2012 21:20 schreef Little_Dolls het volgende:
Is het de dag van vandaag eigenlijk wel raar dat een mens zich depressief voelt...?
Mensen die maar (meestal geforceerd) optimistisch willen doen... Ik snap ze niet. Ik snap ze wel omdat ze zichzelf niet slecht willen voelen, maar voelen ze zich zo uiteindelijk beter...?
Die mensen denken gewoon niet zoveel na als (bijvoorbeeld) ik dat doe. Als je gewoon leeft om te leven en niet steeds met nare gedachtes in je kop zit, ja, dan kan ik me best voorstellen dat je gewoon gelukkig bent. Vooral als je in zo'n welvarend land als Nederland woont.quote:Op maandag 3 december 2012 21:20 schreef Little_Dolls het volgende:
Is het de dag van vandaag eigenlijk wel raar dat een mens zich depressief voelt...?
Mensen die maar (meestal geforceerd) optimistisch willen doen... Ik snap ze niet. Ik snap ze wel omdat ze zichzelf niet slecht willen voelen, maar voelen ze zich zo uiteindelijk beter...?
compleet verkeerde aanname, ik hoef me niet goed te voelen, wat ik voel is gewoon goed. Het is dus niet een kwestie van 'beter' dan maar gewoon goed. Ik ben ook geen optimist, zelfs een pessimist eigenlijk maar dat heeft niets met mijn gevoel van slecht of goed te maken.quote:Op maandag 3 december 2012 21:20 schreef Little_Dolls het volgende:
Mooi punt, Re.quote:Op maandag 3 december 2012 21:37 schreef Re het volgende:
[..]
compleet verkeerde aanname, ik hoef me niet goed te voelen, wat ik voel is gewoon goed. Het is dus niet een kwestie van 'beter' dan maar gewoon goed. Ik ben ook geen optimist, zelfs een pessimist eigenlijk maar dat heeft niets met mijn gevoel van slecht of goed te maken.
wil je nou wel of niet geholpen worden is dan de vraag... zo ja dan zul je toch ergens moeten accepteren dat dat alleen gaat werken als je daadwerkelijk de intentie hebt om beter te worden... is geen vreemde gedachte toch?quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:42 schreef Senor__Chang het volgende:
Jullie kennen dat gevoel vast wel. Dat je denkt dat het niet slechter kan gaan en altijd blijkt dat dat wel het geval is. Na een tijdje ga je er om lachen![]()
Ik ben naar mijn eerste afspraak voor dagbehandeling geweest en ik voel me nu zo slecht. Tijdens het gesprek kwam het op mij over alsof ze wilden zeggen dat als je niet beter wilt worden, je maar beter niet kan komen. Wat dus mijn gevoel dat ik ook daar niet hoor behoorlijk versterkt heeft.
Volgende week heb ik weer een afspraak, maar daar kijk ik dus niet naar uit. Ik voel me echt reddeloos nu, want mijn laatste beetje hoop had ik dus hierop gevestigd.
Hmm ja dat is wel een goeie idd. Zal het de volgende keer bij de psychiater eens bespreken!quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:11 schreef Ewelina het volgende:
En andere antidepressiva Sylvana? Nadat je gestopt bent met het 1e medicijn kan het zijn dat hij de 2e keer niet zo goed aanslaat. Enig idee waarom je nu weer zo diep bent weggezakt?
Goed dat je geweest bent, maar ik denk idd wel dat ze gelijk hebben. Als je niet gemotiveerd bent om beter te worden dan hebben ze liever iemand die wel gemotiveerd is...Als je zelf niet achter de behandeling staat dan houdt het op.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:42 schreef Senor__Chang het volgende:
Jullie kennen dat gevoel vast wel. Dat je denkt dat het niet slechter kan gaan en altijd blijkt dat dat wel het geval is. Na een tijdje ga je er om lachen![]()
Ik ben naar mijn eerste afspraak voor dagbehandeling geweest en ik voel me nu zo slecht. Tijdens het gesprek kwam het op mij over alsof ze wilden zeggen dat als je niet beter wilt worden, je maar beter niet kan komen. Wat dus mijn gevoel dat ik ook daar niet hoor behoorlijk versterkt heeft.
Volgende week heb ik weer een afspraak, maar daar kijk ik dus niet naar uit. Ik voel me echt reddeloos nu, want mijn laatste beetje hoop had ik dus hierop gevestigd.
Het belangrijkste is volgens mij nog altijd levensgeluk. Staat ver boven school of baan. Ik herken het overigens wel, die prestatiedruk. Is het niet een idee om op een heel laag tempo iets te gaan doen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hmm ja dat is wel een goeie idd. Zal het de volgende keer bij de psychiater eens bespreken!
En ik denk dat het komt omdat ik in september weer naar school moest. En ik dat dus gewoon nog steeds niet aankon en daarom dus weer depressief werd (omdat ik van huis uit mee heb gekregen dat school/presteren belangrijk is, mijn broer en zusje goede opleiding afgerond hebben en goede baan hebben etc, en ik maar wat aanklooi en niks bereik voor mijn gevoel)
Ja het liefst zou ik gewoon een thuisstudie gaan doen ofzo. Maar dan moet ik eerst een Wajong-uitkering ofzo hebben, omdat ik nu van de stufi leef. En ik zal toch een inkomen moeten hebben. Maar ik kom pas in aanmerking voor een uitkering als die persoonlijkheidsstoornissen officieel gediagnosticeerd zijn en ik bij Scelta de 3-daagse deeltijd ga doen of klinisch opgenomen wordt. Want alleen voor mijn recidiverende depressie kom ik niet in aanmerking voor een Wajong-uitkering.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:24 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Het belangrijkste is volgens mij nog altijd levensgeluk. Staat ver boven school of baan. Ik herken het overigens wel, die prestatiedruk. Is het niet een idee om op een heel laag tempo iets te gaan doen?
Ja, maar toch is hij vorig jaar afgewezen (toen ik zelfs opgenomen was) Ze zijn echt zo streng tegenwoordig...quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:27 schreef Ewelina het volgende:
Dat laatste lijkt me raar... je kan daardoor toch niet werken? Het is toch officieel chronisch bij jou?
quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:33 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, maar toch is hij vorig jaar afgewezen (toen ik zelfs opgenomen was) Ze zijn echt zo streng tegenwoordig...
Nee, had daar toen niet de energie voor. En zal als ik bij Scelta gesprek heb vragen of ze me daar kunnen helpen met nieuwe aanvraag.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:36 schreef Ewelina het volgende:
[..]kan de behandelend psychiater niets voor je doen? Heb je bezwaar gemaakt?
Je gaat er naartoe met de intentie om beter te worden toch? En je wil veranderen toch?quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:42 schreef Senor__Chang het volgende:
Ja het is een behoorlijke opluchting, want de dingen waar ik nog mee kampte waren niet echt te herleiden naar mijn depressie of angststoornis..quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:34 schreef cafpow het volgende:
@sylvana
Is de diagnose er dan nog niet, tenminste officieel dan? Want als je al wel de diagnose hebt, maar nog niet officieel, dan kan je bij je psycholoog(psychiater) toch een brief aanvragen waarop hij aangeeft dat het zo is. Dan kan alsnog zeggen dat ze de diagnose gesteld hebben maar niet op papier.
Ben je al aangemeld voor dat traject bij Scelta?
Want met de aanmelding + brief kan je mischien alvast het hele proces laten starten?
@Hel1tjeh
Welkom hier! Wel fijn dat je nu weet dat je ADHD hebt, door te weten wat er is kan je gerichter actie ondernemen. En de medicatie zullen ook wel helpen.
@Senor_chang
Ook wel logisch, want je straalt uit wat je denkt. En je zegt dat je geen hulp wilt en niet wilt veranderen. Willen ze liever hun tijd steken in iemand die het wel wil...is ook wel logisch.
@hier
een zware en irritante dag. Ik heb de indruk dat ik door bepaalde gebeurtenis een soort van angst/ptst aan het ontwikkelen ben. Maar er zitten heel veel factoren aan vast, waardoor het niet per se dat hoeft te zijn.
Maar vandaag dus een zeer scherp gesprek met de psych gehad..en ik ben nu emotioneel en fysiek kapot. Want het was een zeer scherp en emotioneel zwaar gesprek, maar wel een goed gesprek.. Alleen jammer dat ik over moet stappen op andere psyc..en weer van voren af aan moet beginnen..
Maar na bijna 3 jaar terapie ben ik toch een heel stuk vooruit in mini stapjes maar wel een redelijk stuk.
Nee mijn huidige behandelaar heeft alleen zijn vermoedens geuit welke persoonlijkheidsstoornissen hij denkt dat ik heb, en gezegd dat ze bij Scelta maar verder moeten onderzoeken. Ik heb mijn aanmelding rond en die is al binnen bij Scelta, maar het wachten is nog steeds totdat het gedeelte wat hij moest aanleveren binnen is. En denk niet dat het UWV genoegen neemt met een onofficiële diagnose...quote:@sylvana
Is de diagnose er dan nog niet, tenminste officieel dan? Want als je al wel de diagnose hebt, maar nog niet officieel, dan kan je bij je psycholoog(psychiater) toch een brief aanvragen waarop hij aangeeft dat het zo is. Dan kan alsnog zeggen dat ze de diagnose gesteld hebben maar niet op papier.
Ben je al aangemeld voor dat traject bij Scelta?
Want met de aanmelding + brief kan je mischien alvast het hele proces laten starten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |