Ik vroeg jou iets.quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vraag dat aan Israël.
Fatah heeft ook de wapens neergelegdquote:Op vrijdag 30 november 2012 23:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vrede is de wapens neerleggen in deze, een andere staat erkennen, elkaar helpen in geval van nood dat is vrede willen bijvoorbeeld.
Israël wil geen vrede, snap dat dan. Ze willen bouwen, annexeren, moorden, bombarderen en bezetten.quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Fatah heeft ook de wapens neergelegdWat kregen ze terug? Nog meer nederzettingen.
Vrede is ook stoppen met nederzettingen bouwen. Niet alleen maar eisen(wapens neerleggen, erkenning, helpen in nood, nederzettingen tolereren) maar ook geven(STOP MET NEDERZETTINGEN BOUWEN!!!!).
Volgens mij bestaan er anders nog genoeg gewapende brigades daar.quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Fatah heeft ook de wapens neergelegdWat kregen ze terug? Nog meer nederzettingen.
Vrede is ook stoppen met nederzettingen bouwen. Niet alleen maar eisen(wapens neerleggen, erkenning, helpen in nood, nederzettingen tolereren) maar ook geven(STOP MET NEDERZETTINGEN BOUWEN!!!!).
Dan falen ze daar dan bijzonder hard in.quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Israël wil geen vrede, snap dat dan. Ze willen bouwen, annexeren, moorden, bombarderen en bezetten.
bronquote:VS veroordelen plan bouw nederzettingen door Israël
De Verenigde Staten hebben vrijdag het voornemen van Israël om 3000 huizen te gaan bouwen op de Westelijke Jordaanoever veroordeeld. Volgens Washingtron zal dit plan averechts werken en wordt het alleen maar moeilijker om de vredesbesprekingen te hervatten.
Israël zei eerder vrijdag 3000 huizen te willen bouwen voor kolonisten op de Westelijke Jordaanoever inclusief Oost-Jeruzalem. De bouw is een reactie op de erkenning door de Verenigde Naties van Palestina als waarnemersstaat, aldus een Israëlische functionaris. Israël was hier fel tegen.
De Palestijnen wijzen de Israëlische bouwlust fel af. 'Het is een daad van agressie van Israël tegen een andere staat en de wereld moet haar verantwoordelijkheid nemen,' aldus de PLO.
Duizenden keren gezegd
De Palestijnse president Mahmud Abbas riep Israël ook op te stoppen met het bouwen van huizen in bezette gebieden en om vredesbesprekingen te beginnen. 'Ik heb duizenden keren gezegd dat we er klaar voor zijn om de onderhandelingen te hervatten', zei hij in New York. 'We stellen geen voorwaarde maar er zijn zeker 15 VN-resoluties die bouwactiviteiten als illegaal bestempelen en als een obstakel voor vrede dat moet worden verwijderd.'
Volgens de Israëlische media zijn er huizen gepland in een omstreden gebied, een smalle corridor tussen Oost-Jeruzalem en de joodse nederzetting Maaleh Adumim. De Palestijnen willen Oost-Jeruzalem als hoofdstad. Ze zijn fel tegen uitbreiding van het 5 kilometer oostelijker gelegen Maaleh Adumim, omdat de Westelijke Jordaanoever dan wordt afgesloten van Oost-Jeruzalem. Veel hardliners binnen de Israëlische regering zijn voorstander van een dergelijke uitbreiding. De VS zeiden al eerder hier fel tegen te zijn.
Het Internationaal Gerechtshof in Den Haag, de hoogste juridische instantie in de wereld, stelde in 2004 al vast dat de Joodse nederzettingen in bezet Palestijns gebied illegaal zijn.
Vrede voor israel is een hoge muur op de grens met Jordanië, Libanon, Syrië en Egypte en alle Palestijnen illegaal verklaren en over de muur heen flikkeren.quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Israël wil geen vrede, snap dat dan. Ze willen bouwen, annexeren, moorden, bombarderen en bezetten.
Niet van Fatah.quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Volgens mij bestaan er anders nog genoeg gewapende brigades daar.
Je weet niet dat ze al een hoge muur tussen Israel en Palestina gebouwd hebben (nou ja, deels in Palestina, maar een kniesoor die daar op let).quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:11 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Vrede voor israel is een hoge muur op de grens met Jordanië, Libanon, Syrië en Egypte en alle Palestijnen illegaal verklaren en over de muur heen flikkeren.
Het is niet erg zinvol om in 2012 nog te zitten miepen over het bestaansrecht van Israel. Israel bestaat en een theoretische discussie over z'n bestaansrecht is niet meer dan het verspillen van bandbreedte.quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:12 schreef Poolhond39 het volgende:
Waarom dient Palestina tussen haakjes te staan, De Paro? Je komt steeds kortzichtiger over.
Het maakt uiteindelijk helemaal niet uit of er sprake is en was van Palestijnen of een land dat Palestina wordt genoemd.
Er woonden en wonen simpelweg mensen in het gebied waar de Israelische staat is gevestigd.
Je eigen huis worden uitgegooid, op basis van zogenaamde erfrechten die terug gaan op koning David, waar slaat dat op?
Gefouilleerd worden, bekogeld worden als arabier terwijl je simpelweg in het gebied en huis woont waar je altijd hebt gewoond, en je wordt opeens 'anders' behandeld omdat joodse kolonisten vinden dat dat nodig is.
Omdat Palestina nog steeds geen erkende staat is.quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:12 schreef Poolhond39 het volgende:
Waarom dient Palestina tussen haakjes te staan, De Paro? Je komt steeds kortzichtiger over.
Het maakt uiteindelijk helemaal niet uit of er sprake is en was van Palestijnen of een land dat Palestina wordt genoemd.
Er woonden en wonen simpelweg mensen in het gebied waar de Israelische staat is gevestigd.
Je eigen huis worden uitgegooid, op basis van zogenaamde erfrechten die terug gaan op koning David, waar slaat dat op?
Gefouilleerd worden, bekogeld worden als arabier terwijl je simpelweg in het gebied en huis woont waar je altijd hebt gewoond, en je wordt opeens 'anders' behandeld omdat joodse kolonisten vinden dat dat nodig is.
"Het Internationaal Gerechtshof in Den Haag, de hoogste juridische instantie in de wereld, stelde in 2004 al vast dat de Joodse nederzettingen in bezet Palestijns gebied illegaal zijn."quote:
Je hebt een glazen bol, je kan in de toekomst kijken?quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:06 schreef DeParo het volgende:
Ik denk dat ik daar een heel goed idee van heb,
Jij denkt, juist ja .. meer dan dat is het niet, een van de mogelijke scenario's. Wat dat aangaat is het in de politiek altijd gokken, want hoe iets uitpakt weet je nooit zeker van te voren.quote:ik denk dat het uiterst onverstandig van de Palestijnen is geweest om dit te doen als hun doel daadwerkelijk vrede is, en met die kennis kan je je afvragen of dat überhaupt wel hun doel is. Dat is niet in het wilde weg gokken, internationale politiek is niet even in het wilde weg gokken, evenmin is het duidelijk voorspelbaar vermoedelijk maar het is mogelijk hierover een gegronde uitspraak te doen en met de kennis wat betreft dit conflict in pacht heb ik dat ook gedaan, wat jij daar verder van vindt, dat zal me om eerlijk te zijn worst wezen.
Herken je het niet?quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
een logo?
tering hee, jij bent echt compleet kansloos he? zit dat nou in het bloed?
Lul nu eens niet zo afgezaagd.quote:Omdat Palestina nog steeds geen erkende staat is.
Prima joh maar met een dergelijke uitspraak kan je niet zoveel he blijkt maar weer eens.quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
"Het Internationaal Gerechtshof in Den Haag, de hoogste juridische instantie in de wereld, stelde in 2004 al vast dat de Joodse nederzettingen in bezet Palestijns gebied illegaal zijn."
Als ze(VN, internationaal recht) Israel veroordelen en hier op actie gaan ondernemen vreet ik mijn eigen schoenen op.
Je kunt wel veel, maar of Uncle Sam dat toelaat is een ander.quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:17 schreef DeParo het volgende:
[..]
Prima joh maar met een dergelijke uitspraak kan je niet zoveel he blijkt maar weer eens.
Maar misschien gaat Iran Israel boycotten, oh nee, dat deden ze al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |