Is dat niet een beetje erg extreem ??quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:34 schreef FAUSTINO het volgende:
Zucht.
Ben eigenlijk bang dat als ik iemand leuk vind dat die persoon dan weer dood gaat. Wanner ik met iemand lang zever over het internet en die wil afspreken ontwijk ik dat altijd tot het mis gaat want stel je voor het zou iets kunnen worden en ik aan die persoon gehecht raak dan zal die wel weer dood gaan.
Vriendschappen mogelijk relaties ga het zover mogelijk uit de weg daarom word half panisch als iemand ook maar iets te dicht bij komt
quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:35 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb trouwens iets gevonden:
http://tweakers.net/nieuw(...)g-als-gemiddeld.html
Als je de 5 redenen had gelezen, dan had je kunnen zien dat die werk-gerelateerd zijnquote:Er zijn meerdere oorzaken voor deze hoge cijfers. Zo werken it'ers vaak tegelijk aan meerdere projecten bij verschillende opdrachtgevers, wat extra werkdruk oplevert. Verder moeten it'ers zich steeds vaker met kleine deelprocessen bezighouden in plaats van overkoepelende processen. Een derde reden is een toegenomen vraag naar zelforganisatie, waar niet iedereen even goed aan kan voldoen. Een vierde reden is een veranderd gebruik van beoordelen en belonen: wie hogerop wil komen moet meer en intensiever werken dan eigenlijk goed is. Een laatste oorzaak is de angst voor werkloosheid en het feit dat permanente opleiding weliswaar nodig is, maar dat dit vaak in eigen tijd moet gebeuren
Achter een beroep als kok of als timmerman kan mogelijk ook iets anders zitten.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:37 schreef Comp_Lex het volgende:
Laatste wat ik over dit onderwerp nog ga zeggen om het topic niet volledig te laten ontsporen:
Achter een burn-out kan mogelijk iets anders zitten.
Inderdaad, maar daar zijn de klachten niet 4 keer hoger dan gemiddeld.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Achter een beroep als kok of als timmerman kan mogelijk ook iets anders zitten.
Het is relevant in die zin dat ik het beeld herken, wat dan ook de oorzaak is.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Daar plaatsen ze de oorzaak hiervan bij het werk. Niet de oorzaak die er voor zorgt dat ze in de IT gaan werken OMDAT ze psychische problemen hebben. Dus ja, je hebt iets gevonden, maar het is niet relevant.
Misschien komt dat omdat het onderzoek alleen dat soort oorzaken bekijkt of zelfs enkel over de oorzaken speculeert? Statistisch bewijzen dat een situatie is zoals ie is, is heel anders dan bewijzen wat de situatie veroorzaakt.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Als je de 5 redenen had gelezen, dan had je kunnen zien dat die werk-gerelateerd zijn
Is het ook alleen dat omschakelen gaat moeilijk. Of als users iets te dichtbij komen doe ik even debiel en maak gelijk weer een nieuwe kloon aan. Kom ook nauwelijks buiten en slechts een handvol mensen wie ooit nog weleens hier in mijn huis komt.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:37 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje erg extreem ??
Zit wat inquote:Op zaterdag 1 december 2012 15:36 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik denk wel dat als je wil versieren , het wel gemakkelijk is als je weet wat zijn intresses zijn want dan kun je daar op inspelen en dat maakt contact veel makkelijker.
Als het iemand is die een hele andere levenstijl heeft is het wat moeilijker om met elkaar over raakvlakken te hebben. En werk is bij boel toch een makkelijk punt om het ijs over te breken , gerust dat die tuurlijk ook andere hobbies heeft maar die weet je niet altijd en dan is het handig om eerst over iets te beginnen wat je wel weet en dan later kun je dus weer op de andere dingen over
Heb je daar wel hulp voor want ik denk dat je namelijk met dat jezelf heel erg in de weg zit en helaas overlijden hoort ook bij het leven. Trust me I know ik heb een vriend verloren aan zelfmoord. Dat is binnenkort 3 jaar maar ik weet ook leven gaat verderquote:Op zaterdag 1 december 2012 15:40 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Is het ook alleen dat omschakelen gaat moeilijk. Of als users iets te dichtbij komen doe ik even debiel en maak gelijk weer een nieuwe kloon aan. Kom ook nauwelijks buiten en slechts een handvol mensen wie ooit nog weleens hier in mijn huis komt.
Hallo! Lees je wel???quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Inderdaad, maar daar zijn de klachten niet 4 keer hoger dan gemiddeld.
Ik bedoelde het ook als ijsbreker en daarna moet je gewoon proberen meer achter te komen wat de andere intresses zijnquote:Op zaterdag 1 december 2012 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zit wat inmaar ik zou er persoonlijk niet teveel op hameren. het is dan inderdaad een leuke ijsbreker, maar zou dan ook zien wat er verder nog aan input wordt gegeven omdat iemand meer is dan alleen zijn werk
Misschien dat dat bij bepaalde stereotypegevoelige banen ook wel een lastig punt is:
IT'ers doen ALLEEN maar dingen met computers en kunnen alleen daar over praten
Accountants zijn saai en maken ook in hun vrije tijd excelbestandjes van alles
Psychologen willen altijd alles en iedereen analyseren.
Etc.
Als je dan als 'versierder' daar op door blijft hameren dan kunnen mensen niet laten zien/doordringen dat ze meer zijn dan hun baan en dat dus het stereotype een STEREOTYPE is.
Misschien...en misschien niet. Jouw woord tegen het mijnequote:Op zaterdag 1 december 2012 15:39 schreef benzin het volgende:
[..]
Misschien komt dat omdat het onderzoek alleen dat soort oorzaken bekijkt of zelfs enkel over de oorzaken speculeert? Statistisch bewijzen dat een situatie is zoals ie is, is heel anders dan bewijzen wat de situatie veroorzaakt.
Nee, dus laten we het daarover niet meer hebbenquote:Op zaterdag 1 december 2012 15:39 schreef benzin het volgende:
Een gebrek aan een sociaal leven en een vriendin zou ook voort kunnen komen uit werken in de IT en dat gebrek kan zulke symptomen ook veroorzaken. Maar die oorzaak is vast niet meegenomen in dat onderzoek.
quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zit wat inmaar ik zou er persoonlijk niet teveel op hameren. het is dan inderdaad een leuke ijsbreker, maar zou dan ook zien wat er verder nog aan input wordt gegeven omdat iemand meer is dan alleen zijn werk
Misschien dat dat bij bepaalde stereotypegevoelige banen ook wel een lastig punt is:
IT'ers doen ALLEEN maar dingen met computers en kunnen alleen daar over praten
Accountants zijn saai en maken ook in hun vrije tijd excelbestandjes van alles
Psychologen willen altijd alles en iedereen analyseren.
Etc.
Als je dan als 'versierder' daar op door blijft hameren dan kunnen mensen niet laten zien/doordringen dat ze meer zijn dan hun baan en dat dus het stereotype een STEREOTYPE is.
Wat je zegt, het liefst word ik versierd!quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:46 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe worden jullie dan het liefst versierd?Wat zou júllie 'cue' zijn waarbij je denkt "hé, maar dat is een leuke heer/dame met een toffe tactiek'?
Wie zegt dat? Het onderzoek noemt enkele werkgerelateerde oorzaken, het sluit waarschijnlijk niet uit dat andere oorzaken een rol spelen.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hallo! Lees je wel???
Bloem en ik hebben zojuist al beargumenteerd dat jouw artikel NIETS met dit onderwerp te maken heeft.
Ze zijn WERKgerelateerd en
Het onderzoek zegt (inderdaad) uiteraard niets over de situatie voordat men dat beroep koos. Het is een onderzoek waarin een groep mensen met dat beroep wordt onderzocht.quote:hebben NIETS TE MAKEN MET PSYCHISCHE PROBLEMEN -VOORDAT- men dat beroep koos! *zucht*
Nou ja, als iemand met een tacky 'pick-up line' naar me toe komt en me meteen in m'n kont knijpt dan zou ik me niet echt gevleid voelen, persoonlijk!quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat je zegt, het liefst word ik versierd!![]()
Hoe? Dat maakt me niet uit, versierd worden is altijd wel leuk, ook als zij jou niet bevalt
Een beetje interesse en een glimlachquote:Op zaterdag 1 december 2012 15:46 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe worden jullie dan het liefst versierd?Wat zou júllie 'cue' zijn waarbij je denkt "hé, maar dat is een leuke heer/dame met een toffe tactiek'?
Zie het als een persoonlijk falen dat na ruim 7 jaar mijn maatje zich om het leven heeft gebracht zie het als falen dat mijn eerste liefde wie zo geweldig was voor mij er niet meer is. Ook het overlijden van andere mensen doet zeer en zie het als falen van mij kant.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:43 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Heb je daar wel hulp voor want ik denk dat je namelijk met dat jezelf heel erg in de weg zit en helaas overlijden hoort ook bij het leven. Trust me I know ik heb een vriend verloren aan zelfmoord. Dat is binnenkort 3 jaar maar ik weet ook leven gaat verder
Exact mijn punt!!! *ZUCHT* -_-quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:47 schreef benzin het volgende:
[..]
Het onderzoek zegt (inderdaad) uiteraard niets over de situatie voordat men dat beroep koos. Het is een onderzoek waarin een groep mensen met dat beroep wordt onderzocht.
vrouwen kunnen niet versieren.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:46 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is exact je punt, maar je gebruikte dat als argument voor iets wat daar niets mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Exact mijn punt!!! *ZUCHT* -_-
Is dat zo? Nooit op geletquote:
Wat doe jij hier dan?quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Is dat zo? Nooit op geletDus dan zou dit topic eigenlijk vol moeten zitten met vrouwen?
Klopt, maar het heeft die andere oorzaken klaarblijkelijk ook niet gevondenquote:Op zaterdag 1 december 2012 15:47 schreef benzin het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Het onderzoek noemt enkele werkgerelateerde oorzaken, het sluit waarschijnlijk niet uit dat andere oorzaken een rol spelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |