Echtquote:Op zaterdag 1 december 2012 15:17 schreef Joanne35 het volgende:
Ja joh, maak me maar belachelijk. Maar ga nou niet doen alsof ICT'ers allemaal zulke superleuke sociale mensen zijn waar niets mis mee is
Dat zeg ik toch ook niet? Net zo min als dat ik zeg dat iedere ICT'er problemen heeft. Ik zeg alleen dat het voor veel mensen wel een vorm van vluchtgedrag is.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:18 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat het misschien leuk is een boek te lezen en gewoon dingen te weten te komen ??
Het enige dat ik zeg is dat het in de ICT sector vaker voorkomt. Snap niet waarom iedereen daar zo over valt, voelen mensen zich hier peroonlijk aangevallen of zo? Want daar lijkt het wel een beetje opquote:Op zaterdag 1 december 2012 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Echtmensch
In elke sector zijn mensen te vinden met problemen/die niet sporen/die hun werk als vluchtmiddel gebruiken. Wat een non-argument/statement.
Dus omdat het voor jou geldt, geldt het 'voor een groot/bovengemiddeld deel van de anderen ook'?quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:20 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Net zo min als dat ik zeg dat iedere ICT'er problemen heeft. Ik zeg alleen dat het voor veel mensen wel een vorm van vluchtgedrag is.
Ik heb zelf in mijn jeugd ook heel wat uurtjes in de bibliotheek doorgebracht met mijn neus in de boeken. Weet je waarom dat was? Omdat mijn pestkoppen daar nooit kwamen.
quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:22 schreef formerjellybean het volgende:
Misschien moet je eigen issues niet op andere projecteren , dat jij vaak in de bibiotheek kwam om je pesters te ontvluchten wil dat niet zeggen dat dat bij iedereen zo is.
En dat zegt ze ook niet.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dus omdat het voor jou geldt, geldt het 'voor een groot/bovengemiddeld deel van de anderen ook'?
dat staat los van ict; dat is inherent aan mens zijn.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:17 schreef Joanne35 het volgende:
Ja joh, maak me maar belachelijk. Maar ga nou niet doen alsof ICT'ers allemaal zulke superleuke sociale mensen zijn waar niets mis mee is
Niet die moet je gewoon laten rennenquote:Op zaterdag 1 december 2012 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
Maargoed, hoe versier je een vluchtende ICT'er?om weer even ontopic te komen.
Ik zie het toch overal om me heen? Denk je ook dat het toeval is dat hier in dit draadje zoveel ICT'ers rondhangen? Maar goed, ik ben deze discussie een beetje zat, ik laat het hierbij.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dus omdat het voor jou geldt, geldt het 'voor een groot/bovengemiddeld deel van de anderen ook'?
Maar ik ben geen ICT'er dus wel homo een ex-diefje en een randdebiel en homo en een beetje gestoord maar best wel lief maar heb er dus ook weleens moeite meequote:Op zaterdag 1 december 2012 15:25 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik zie het toch overal om me heen? Denk je ook dat het toeval is dat hier in dit draadje zoveel ICT'ers rondhangen? Maar goed, ik ben deze discussie een beetje zat, ik laat het hierbij.
En vasthouden aan stereotypering waarvan je altijd wel bevestiging kunt vinden als je 't wilt.. tsja.. ook dat is mens eigen.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:24 schreef dawg het volgende:
[..]
dat staat los van ict; dat is inherent aan mens zijn.
Vrouwen met verstand van auto's vind ik wel leukquote:Op zaterdag 1 december 2012 15:27 schreef formerjellybean het volgende:
Die versier je door allemaal technische praat
Zouden mensen met bepaalde beroepen dan inderdaad allemaal ontvankelijk zijn voor bepaalde versiertechnieken? Of zou beroep niet zoveel zeggen over de PERSOON die je wilt versieren?quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:27 schreef formerjellybean het volgende:
Die versier je door allemaal technische praat
stereotyperingen gaan vaak verloren wanneer iemand veelvuldig omgang heeft met een stereotype persoon. je zou denken dat dat bij joanne dan ook zo zou moeten zijn. dus misschien is juist zij wel de rare eend in de bijt.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:28 schreef motorbloempje het volgende:
En vasthouden aan stereotypering waarvan je altijd wel bevestiging kunt vinden als je 't wilt.. tsja.. ook dat is mens eigen.
Bron? Of roep je zomaar wat?quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:22 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Het enige dat ik zeg is dat het in de ICT sector vaker voorkomt.
Ik moet zeggen dat ik iets anders zou hebben gedaan als ik alles opnieuw kon doen; maar eigenlijk is dat vooral omdat de andere gebieden in mijn leven niet lekker lopen. Als ik mijn werk kon doen en tegelijk ook een vriendin zou kunnen hebben dan zou ik daar wel voor kiezen.quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:56 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Nou, ik denk wel dat de ICT-sector (met name de technische kant) een bovengemiddeld aantal mensen met problemen aantrekt. De hele dag achter computers rondhangen heeft vaak te maken met vluchtgedrag, en maar weinig mensen kiezen er voor om een computerfreak te zijn. Vaak zit er een verhaal achter.
Ik weet niet of dat dat ooit uitgezocht is, maar ik herken het beeld dat ze schetst.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Bron? Of roep je zomaar wat?
En anderen herkennen het dan weer niet. Zo is het jouw woord teggen dat van hunquote:Op zaterdag 1 december 2012 15:33 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat dat ooit uitgezocht is, maar ik herken het beeld dat ze schetst.
Ik denk wel dat als je wil versieren , het wel gemakkelijk is als je weet wat zijn intresses zijn want dan kun je daar op inspelen en dat maakt contact veel makkelijker.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zouden mensen met bepaalde beroepen dan inderdaad allemaal ontvankelijk zijn voor bepaalde versiertechnieken? Of zou beroep niet zoveel zeggen over de PERSOON die je wilt versieren?
Misschien dat iemand naast zijn werk (wat hij wellicht wel heel leuk vindt) juist iets heel anders wil doen/op iets heel anders wil focussen?
Daar plaatsen ze de oorzaak hiervan bij het werk. Niet de oorzaak die er voor zorgt dat ze in de IT gaan werken OMDAT ze psychische problemen hebben. Dus ja, je hebt iets gevonden, maar het is niet relevant.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:35 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb trouwens iets gevonden:
http://tweakers.net/nieuw(...)g-als-gemiddeld.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |