abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119761532
Welkom!

Welkom in het topic over Klassiek Scheren. Een bezigheid die sinds enkele jaren opnieuw aandacht geniet. Aangezien we al bij deel 3 zitten zal de TS de komende paar dagen ingevuld worden met algemene informatie.

Klassiek scheren biedt enorme voordelen ten opzicht van het scheren met een scheerapparaat of modern cartridge mesje. Dus lees de voorgaande reeksen even door als je de tijd hebt!

Je kunt de vorige delen hier vinden.
LIF / Klassiek Scheren topic 1 : Straight of krabbertje?
LIF / Klassiek Scheren topic 2 : Straight of krabbertje?

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2012 21:50:10 ]
pi_119761554
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:18 schreef Geelman het volgende:

[..]

Dat denk ik ook!
Het lastigste is vooral de techniek afleren die je met een cartridge scheermes hebt aangeleerd. Met een cartridge scheermes kan je onbezonnen over je gezicht raspen zonder er iets naars aan over te houden. Een DE luistert wat nauwer, maar het resultaat is dan ook een heel stuk beter. Probeer in ieder geval even de hoek van het mes met de huid gelijk te houden en absoluut geen druk zetten. Dan komt het de komende weken helemaal goed!

quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:03 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Scheerolie is het belangrijkste. Dat zul je wel merken zodra jij dalijk bij de kruidvat hun huismerk scheerolie van 3.50 koopt. Sterker nog, probeer olijfolie, werkt net zo goed ;)
Persoonlijk raad ik beginners nooit scheerolie aan. Het maakt het leren van de techniek lastiger en ik merk ook geen duidelijk nut. En dat terwijl ik zelf wel een vrij droge huid heb. Een goede scheerzeep of creme is echt voldoende. Daarna kan je altijd nog tweaken in je routine.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2012 21:36:40 ]
  donderdag 29 november 2012 @ 21:35:48 #3
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119761624
Oh, nu hebben we 2 delen 4...

Ik was alleen vergeten om 'm in de reeks te plaatsen.
LIF / Klassiek scheren - Deel IV
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  donderdag 29 november 2012 @ 21:40:10 #4
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_119761871
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:34 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Het lastigste is vooral de techniek afleren die je met een cartridge scheermes hebt aangeleerd. Met een cartridge scheermes kan je onbezonnen over je gezicht raspen zonder er iets naars aan over te houden. Een DE luistert wat nauwer, maar het resultaat is dan ook een heel stuk beter. Probeer in ieder geval even de hoek van het mes met de huid gelijk te houden en absoluut geen druk zetten. Dan komt het de komende weken helemaal goed!

[..]

Persoonlijk raad ik beginners nooit scheerolie aan. Het maakt het leren van de techniek lastiger en ik merk ook geen duidelijk nut. En dat terwijl ik zelf wel een vrij droge huid heb. Een goede scheerzeep of creme is echt voldoende. Daarna kan je altijd nog tweaken in je routine.
Deze kerel legt het wel ok uit:

"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_119762050
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:40 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Deze kerel legt het wel ok uit:

Ik zal het filmpje even bekijken. Normale olijfolie gebruik ik ook weleens, maar dat is gewoon om een beetje te spelen. Er zijn andere factoren die (voor een beginner in ieder geval) belangrijker zijn denk ik. :)

Van het weekend mijn Otto Busch maar weer even uit de kast pakken. Even ouderwets langs de strop halen. :7

pi_119762964
Maken jullie de zone nog warm met water en/of een warme handdoek voordat je gaat scheren of koud het mes erop?

Ik zelf maak eerst de zone warm met water voordat ik de zeep aanbreng dat geeft minder irritatie bij mij.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  donderdag 29 november 2012 @ 22:00:37 #7
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119763034
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:59 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Maken jullie de zone nog warm met water en/of een warme handdoek voordat je gaat scheren of koud het mes erop?

Ik zelf maak eerst de zone warm met water voordat ik de zeep aanbreng dat geeft minder irritatie bij mij.
Beste is douchen volgens mij.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119763416
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:59 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Het weken is het belangrijkste deel van de preshave. Zorg ervoor dat je baarharen goed hebben geweekt in het water. Zelf scheer ik na het douchen, zodat de haren goed hebben kunnen weken. Zoals je zelf al zegt kan je ook even de zone warm maken met een washandje of een goede warm water splash uit de wasbak. Of dit nu warm of koud water is, is een persoonlijke voorkeur. Er zijn veel scheer aficionados die zweren bij het gebruik van koud water. Zelf heb ik weleens getest met koud water. Gek genoeg was het verschil in resultaat in het voordeel van weken met koud water. Maar aangezien warm water gewoon veel lekkerder is heeft dat mijn voorkeur. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')