Zo dik waren ze ook niet hoorquote:Op donderdag 29 november 2012 21:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Met ik me nu beledigd voelen?
Of trek ik het me weer eens te persoonlijk aan?
Oop tikt ook net zo makkelijk een spaatje blauw weg hoor. En vroeger dronk hij op z'n tijd ook een colaatje, maar dan kan hij niet zo goed tegen.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:54 schreef mootie het volgende:
Gewoontedrinken
Een gewoontedrinker drinkt op de meeste dagen wel een glaasje alcohol, bijvoorbeeld aan het eind van de werkdag om even te ontspannen. De sociale context verdwijnt: er wordt ook "solo" gedronken. De omgeving van de gewoontedrinker heeft meestal weinig of geen last van zijn regelmatige alcoholconsumptie.
Probleemdrinken
Een probleemdrinker drinkt iedere dag. Hij heeft drank nodig om zich goed te voelen en gebruikt het als vlucht uit de realiteit, om te ontsnappen aan alledaagse spanningen en problemen. Zijn overmatige alcoholgebruik begint lichamelijke, psychische en sociale problemen met zich mee te brengen. Gewoonlijk probeert de probleemdrinker zijn drinkgedrag voor de buitenwereld te verbergen en bagatelliseert hij het probleem als mensen hem er toch mee confronteren.
Opa hangt waarschijnlijk tussen deze 2 stadia in.
Dat kan net zo makkelijk wodka zijn ..quote:Op donderdag 29 november 2012 22:00 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Oop tikt ook net zo makkelijk een spaatje blauw weg hoor. En vroeger dronk hij op z'n tijd ook een colaatje, maar dan kan hij niet zo goed tegen.
Moedig hem nu niet aanquote:Op donderdag 29 november 2012 22:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Opa bewijst nog maar eens dat als je de tekst niet kent en gedronken hebt, je beter niet met "My Way" mee kunt zingen.
Nu is hij Ringo.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:04 schreef Ratelbandolero het volgende:
Hij zingt nu When i was John
quote:
Mijn bezorgdheid wordt enkel groter.quote:Alcohol is voor ouderen extra schadelijk. Hoewel de meeste mensen die boven de zestig jaar zijn zich nog niet oud voelen, behoren zij voor wat betreft de schadelijke effecten van alcohol tot de groep 'ouderen'.
Dat ouderen minder goed tegen alcohol kunnen, komt doordat ze minder lichaamsvocht hebben. De alcohol wordt dus over minder vocht verdeeld en is daardoor geconcentreerder in het lichaam. Daarnaast werken de lever en de nieren van ouderen vaak minder goed. Tot slot kan de lichamelijke weerstand minder goed zijn waardoor alcohol harder aan komt.
Dezelfde hoeveelheid alcohol leidt daardoor bij ouderen tot hogere bloedspiegels, lagere tolerantie en snellere intoxicatie. Een relatief kleine hoeveelheid alcohol kan bij ouderen soms al schadelijke gevolgen hebben.
Klachten door overmatig alcoholgebruik bij ouderen
Voorbeelden van klachten door overmatig alcoholgebruik bij ouderen:
hoge bloeddruk
maagproblemen
incontinentie
slaapproblemen
seksuele problemen
angsten
lichtgeraaktheid
depressie
slapeloosheid
desoriëntatie en geheugenverlies
groter risico op vallen
medicijnen werken niet of niet goed
Hij vraagt er toch ook om met die shirtjes van hem /quote:
Proost!quote:Op donderdag 29 november 2012 22:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mijn bezorgdheid wordt enkel groter.
Heet er eentje Blondi?quote:Op donderdag 29 november 2012 22:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik zie nu pas dat hij 3 herdershonden op z'n shirt heeft
Geen zorgen, hij is nog geen 60quote:Op donderdag 29 november 2012 22:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mijn bezorgdheid wordt enkel groter.
Verhip!quote:Op donderdag 29 november 2012 22:13 schreef Scrutinizer het volgende:
Geen zorgen, hij is nog geen 60
quote:Alcohol is voor ouderen extra schadelijk. Hoewel de meeste mensen die boven de zestig jaar zijn zich nog niet oud voelen, behoren zij voor wat betreft de schadelijke effecten van alcohol tot de groep 'ouderen'.
quote:Op donderdag 29 november 2012 22:14 schreef ZOA het volgende:
hoge bloeddruk
maagproblemen
incontinentie
slaapproblemen
seksuele problemen
angsten
lichtgeraaktheid
depressie
slapeloosheid
desoriëntatie en geheugenverlies
Ik d8 eerst