abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 november 2012 @ 20:21:22 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119758102
HKX heeft grote problemen met materieel: Inmiddels rijden ze nog maar met één rijtuig per stam: Een Dosto van de NOB(Nord-Ostsee-Bahn). Wel rijden ze met een Sandwich-samenstelling (2 loks, 1 voor 1 achter).
Vorige week was dat nog een IC-rijtuig van ALEX en een Dosto van de NOB.

Waarschijnlijk komt er binnenkort weer materieel van de Mittelrheinbahn (Desiro) als Ersatzverkehr...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2012 @ 20:22:55 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119758162
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het hele idee van een aanbesteding is dat je probeert een economisch zo aantrekkelijk mogelijke bieding binnen bepaalde randvoorwaarden probeert uit te lokken. Als je deelnemer aan dat spel bent (Strukton!) moet je ook niet gaan klagen als je dat spel opeens verliest.
dat snap ik, alleen ik kan me ook voorstellen dat er vraagtekens geplaatst mogen worden bij de erg lage bieding die Asset Rail gedaan heeft zonder dat de kwaliteit in gevaar zou mogen komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 november 2012 @ 20:23:20 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119758175
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het hele idee van een aanbesteding is dat je probeert een economisch zo aantrekkelijk mogelijke bieding binnen bepaalde randvoorwaarden probeert uit te lokken. Als je deelnemer aan dat spel bent (Strukton!) moet je ook niet gaan klagen als je dat spel opeens verliest.
Had Strukton niet eigenlijk gewonnen, en werd vervolgens die aanbesteding niet als mislukt beschouwd omdat de partijen onder de kostprijs hadden aangeboden? En vervolgens legt Strukton bij de nieuwe aanbesteding een hogere prijs neer om vervolgens alsnog te verliezen van een partij die notabene onder hun eerdere prijs zit. Dan zou ik ook niet blij zijn.

Daarmee niets afdoende aan het feit dat Strukton zelf een flink belang heeft bij hoge onderhoudsbudgetten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2012 @ 20:23:56 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119758194
Het Kamperlijntje zal nog tot eind 2015 door de NS verzorgd worden, zo is vandaag bekendgemaakt.

http://www.overijssel.nl/(...)oncessie-kamperlijn/
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 november 2012 @ 20:24:22 #67
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119758214
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Had Strukton niet eigenlijk gewonnen, en werd vervolgens die aanbesteding niet als mislukt beschouwd omdat de partijen onder de kostprijs hadden aangeboden? En vervolgens legt Strukton bij de nieuwe aanbesteding een hogere prijs neer om vervolgens alsnog te verliezen van een partij die notabene onder hun eerdere prijs zit. Dan zou ik ook niet blij zijn.

Daarmee niets afdoende aan het feit dat Strukton zelf een flink belang heeft bij hoge onderhoudsbudgetten.
Volgens mij was Strukton juist de hoogste bieder maar ik zal het even opzoeken.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:24:49 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119758233
Bij de oorspronkelijke aanbesteding toch niet?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 november 2012 @ 20:25:16 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119758254
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:21 schreef greavy het volgende:
HKX heeft grote problemen met materieel: Inmiddels rijden ze nog maar met één rijtuig per stam: Een Dosto van de NOB(Nord-Ostsee-Bahn). Wel rijden ze met een Sandwich-samenstelling (2 loks, 1 voor 1 achter).
Vorige week was dat nog een IC-rijtuig van ALEX en een Dosto van de NOB.

Waarschijnlijk komt er binnenkort weer materieel van de Mittelrheinbahn (Desiro) als Ersatzverkehr...
Hoe komt het dat het zo moet lopen? Wat is er mis met het eigen rollend materieel van HKX?
pi_119758272
Het is wel een tactiek hoor, onder de kostprijs aanbieden en dan zoveel mogelijk via meerwerk uitvoeren.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:27:06 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119758331
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hoe komt het dat het zo moet lopen? Wat is er mis met het eigen rollend materieel van HKX?
HKX heeft nooit eigen rollend materieel gehad. De rijtuigen die zij hadden waren van ALEX en de lok van MRCE.
Wat de exacte reden is? Dat weet niemand buiten HKX. HKX doet er ook wat geheimzinnig over.
Enige wat bekend is, is dat er ook tegenvallende reizigersaantallen zijn op deze verbinding voor HKX
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2012 @ 20:29:41 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119758424
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:27 schreef greavy het volgende:

[..]

HKX heeft nooit eigen rollend materieel gehad. De rijtuigen die zij hadden waren van ALEX en de lok van MRCE.
Wat de exacte reden is? Dat weet niemand buiten HKX. HKX doet er ook wat geheimzinnig over.
Enige wat bekend is, is dat er ook tegenvallende reizigersaantallen zijn op deze verbinding voor HKX
wat iig niet gaat helpen is dat je met een bonte verzameling materieel gaat rijden dat in veel verschillende huisstijlen gestoken is. dat schrikt iig wat klanten af.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 november 2012 @ 20:30:05 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119758437
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:27 schreef greavy het volgende:

[..]

Enige wat bekend is, is dat er ook tegenvallende reizigersaantallen zijn op deze verbinding voor HKX
Tsja, als je met een Desiro van Hamburg naar Keulen reist terwijl je IC-materieel verwacht kan ik me wel voorstellen dat je de volgende keer weer met DB gaat :s)
  donderdag 29 november 2012 @ 20:30:25 #74
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119758452
quote:
5s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:24 schreef Duvel het volgende:
Bij de oorspronkelijke aanbesteding toch niet?
Bij de tweede aanbesteding waren ze in ieder geval al meer dan twee keer zo duur als de op een na laatste bieding.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:31:23 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119758501
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Bij de tweede aanbesteding waren ze in ieder geval al meer dan twee keer zo duur als de op een na laatste bieding.
Klopt, maar het doet natuurlijk pijn dat ze de eerste niet kregen met een niet minder onrealistische prijs dan de huidige winnaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 november 2012 @ 20:31:39 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119758511
@PSM Tsja. Er waren eerder al problemen met de rijtuigen, waardoor ALEX die per direct uit dienst moest halen. Toen is er met Desiro gereden. Na een week kwamen de rijtuigen weer terug, en kon het ingezet worden. Weliswaar met 2 rijtuigen per stam, maar toch. Dat werd later een ALEX+NOB-rijtuig. En inmiddels alleen één NOB-Dosto.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:32:29 #77
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119758541
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klopt, maar het doet natuurlijk pijn dat ze de eerste niet kregen met een niet minder onrealistische prijs dan de huidige winnaar.
Al zou ik het niet gek vinden om het onderhoud gewoon weer intern Prorail te doen. Dan kunnen de vervangingen en de grote projecten naar externe partijen.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:33:11 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119758574
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Tsja, als je met een Desiro van Hamburg naar Keulen reist terwijl je IC-materieel verwacht kan ik me wel voorstellen dat je de volgende keer weer met DB gaat :s)
HKX heeft ALLE klanten gebeld die gereserveerd hadden om:
- kosteloos om te boeken naar DB
- Korting krijgen en met Desiro
- Reis kosteloos annuleren en geld retour
- Op een andere dag voortzetten met HKX-garnituur.

Dus de reizigers wisten dat wel ;) De Desiro's hebben alles behalve vol gezeten ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 29-11-2012 20:41:17 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2012 @ 20:34:19 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119758611
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Al zou ik het niet gek vinden om het onderhoud gewoon weer intern Prorail te doen. Dan kunnen de vervangingen en de grote projecten naar externe partijen.
mja, dan kun je krijgen dat de post onderhoud duurder uit gaat vallen dan nodig.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 november 2012 @ 20:37:35 #80
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119758751
Dat juridische waterhoofd dat nodig is om contracten te maken en de controle van het onderhoud vanuit Prorail zijn beiden ook niet gratis. Het zou nog best wel eens kunnen meevallen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2012 @ 20:41:34 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119758932
Het beleid van ProRail is nu eenmaal om zoveel mogelijk buitenshuis te doen, maar imo zou de organisatie dan veel leaner moeten zijn dan ze nu is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119759028
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:00 schreef b2py het volgende:
Het is denk ik ook niet gebruikelijk dat je na je inchecken nog even je saldo gaat opladen, maar wel een vervelend probleem. Afwachten maar ;)
Ik doe het regelmatig, nooit problemen mee gehad.

Heb wel gemerkt dat die poortjes een richting hebben. Je kan niet uitchecken aan de buitenkant en niet inchecken aan de binnenkant. Grapje heeft me op Amsterdam CS nog een tientje gekost volgens mij. Daar loopje vanuit de andere tunnel voor de poortjes langs en moet je eigenlijk de tunnel in om daarna weer naar buiten te lopen door die poortjes.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:46:02 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119759147
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:33 schreef greavy het volgende:

[..]

HKX heeft ALLE klanten gebeld die gereserveerd hadden
Dat is netjes, een goede manier van klanten informeren.

NS Hispeed zou het in een hoekje op de website zetten en dan keihard roepen "Het stond op de website dus je had het kunnen weten!"
pi_119759158
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wat iig niet gaat helpen is dat je met een bonte verzameling materieel gaat rijden dat in veel verschillende huisstijlen gestoken is. dat schrikt iig wat klanten af.
Jaaa dat denk ik ook :')

"Sta je op het perron, wat denk je? :o een GROEN rijtuig! MET blauwe balletjes!!! :o :{w Nee daar beginnen we niet aan hoor :N Ik draai me om en loop wel terug naar huis om de auto te pakken. Iemand nog een kaartje?"

:')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 november 2012 @ 20:47:53 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119759225
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jaaa dat denk ik ook :')

"Sta je op het perron, wat denk je? :o een GROEN rijtuig! MET blauwe balletjes!!! :o :{w Nee daar beginnen we niet aan hoor :N Ik draai me om en loop wel terug naar huis om de auto te pakken. Iemand nog een kaartje?"

:')
:')

Qua herkenbaarheid is het niet goed als je iedere keer met wat anders voor komt rijden. Zeker als er "NOB" opstaat, dat kan reizigers (vooral ouderen, gek genoeg) in verwarring brengen. ;)
  donderdag 29 november 2012 @ 20:50:04 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119759328
Bij de vaste ALEX-rijtuigen hadden ze stickers aangebracht met HKX erop enz. Hoe dat nu op de NOB-garnituur is, weet ik niet.
pi_119759344
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

:')

Qua herkenbaarheid is het niet goed als je iedere keer met wat anders voor komt rijden. Zeker als er "NOB" opstaat, dat kan reizigers (vooral ouderen, gek genoeg) in verwarring brengen. ;)
Nee, dat zal wel niet. Maar het is beter om in ieder geval te PROBEREN je reizigers te vervoeren dan om je schouders op te halen en eoa riedeltje over materieeltekort af te draaien hmm :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 november 2012 @ 20:51:15 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119759382
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, dat zal wel niet. Maar het is beter om in ieder geval te PROBEREN je reizigers te vervoeren dan om je schouders op te halen en eoa riedeltje over materieeltekort af te draaien hmm :)
Ze proberen het toch ook? Desiro, andere rijtuigen, de NOB-dubbeldekker, omboeken naar DB... ik vind het netjes hoor :s)

Ze hebben geen enkele verplichting ('t is een open access-vervoerder) dus ze kunnen ook tegen de reizigers zeggen "stik er maar in, hier is je geld terug"
  donderdag 29 november 2012 @ 20:52:01 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119759413
HKX doet wel moeite, maar het lijkt nog niet echt te lukken voor hun. Erg jammer.
Ik ga zaterdag eens kijken hoe zij er bij staan in Keulen.
pi_119759455
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:43 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik doe het regelmatig, nooit problemen mee gehad.

Heb wel gemerkt dat die poortjes een richting hebben. Je kan niet uitchecken aan de buitenkant en niet inchecken aan de binnenkant. Grapje heeft me op Amsterdam CS nog een tientje gekost volgens mij. Daar loopje vanuit de andere tunnel voor de poortjes langs en moet je eigenlijk de tunnel in om daarna weer naar buiten te lopen door die poortjes.
Klopt, zo lang de poortjes nog open staan kan dit vervelend zijn. Je kan wel een claim indienen (geloof ik, al best een tijd geleden dat ik het toen heb moeten doen) en je geld terug krijgen.
pi_119759731
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ze proberen het toch ook? Desiro, andere rijtuigen, de NOB-dubbeldekker, omboeken naar DB... ik vind het netjes hoor :s)

Ze hebben geen enkele verplichting ('t is een open access-vervoerder) dus ze kunnen ook tegen de reizigers zeggen "stik er maar in, hier is je geld terug"
Precies, dat bedoelde ik dus ook :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2012 @ 20:59:53 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119759769
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

:')

Qua herkenbaarheid is het niet goed als je iedere keer met wat anders voor komt rijden. Zeker als er "NOB" opstaat, dat kan reizigers (vooral ouderen, gek genoeg) in verwarring brengen. ;)
en juist dat kan je dus klanten kosten
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 november 2012 @ 21:01:41 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119759868
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en juist dat kan je dus klanten kosten
Zij doen sowieso moeite om iets te laten rijden. Regelmatige uitval kost meer klanten, want dan ga je sneller terug naar de DB
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')