dat snap ik, alleen ik kan me ook voorstellen dat er vraagtekens geplaatst mogen worden bij de erg lage bieding die Asset Rail gedaan heeft zonder dat de kwaliteit in gevaar zou mogen komen.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het hele idee van een aanbesteding is dat je probeert een economisch zo aantrekkelijk mogelijke bieding binnen bepaalde randvoorwaarden probeert uit te lokken. Als je deelnemer aan dat spel bent (Strukton!) moet je ook niet gaan klagen als je dat spel opeens verliest.
Had Strukton niet eigenlijk gewonnen, en werd vervolgens die aanbesteding niet als mislukt beschouwd omdat de partijen onder de kostprijs hadden aangeboden? En vervolgens legt Strukton bij de nieuwe aanbesteding een hogere prijs neer om vervolgens alsnog te verliezen van een partij die notabene onder hun eerdere prijs zit. Dan zou ik ook niet blij zijn.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het hele idee van een aanbesteding is dat je probeert een economisch zo aantrekkelijk mogelijke bieding binnen bepaalde randvoorwaarden probeert uit te lokken. Als je deelnemer aan dat spel bent (Strukton!) moet je ook niet gaan klagen als je dat spel opeens verliest.
Volgens mij was Strukton juist de hoogste bieder maar ik zal het even opzoeken.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Had Strukton niet eigenlijk gewonnen, en werd vervolgens die aanbesteding niet als mislukt beschouwd omdat de partijen onder de kostprijs hadden aangeboden? En vervolgens legt Strukton bij de nieuwe aanbesteding een hogere prijs neer om vervolgens alsnog te verliezen van een partij die notabene onder hun eerdere prijs zit. Dan zou ik ook niet blij zijn.
Daarmee niets afdoende aan het feit dat Strukton zelf een flink belang heeft bij hoge onderhoudsbudgetten.
Hoe komt het dat het zo moet lopen? Wat is er mis met het eigen rollend materieel van HKX?quote:Op donderdag 29 november 2012 20:21 schreef greavy het volgende:
HKX heeft grote problemen met materieel: Inmiddels rijden ze nog maar met één rijtuig per stam: Een Dosto van de NOB(Nord-Ostsee-Bahn). Wel rijden ze met een Sandwich-samenstelling (2 loks, 1 voor 1 achter).
Vorige week was dat nog een IC-rijtuig van ALEX en een Dosto van de NOB.
Waarschijnlijk komt er binnenkort weer materieel van de Mittelrheinbahn (Desiro) als Ersatzverkehr...
HKX heeft nooit eigen rollend materieel gehad. De rijtuigen die zij hadden waren van ALEX en de lok van MRCE.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe komt het dat het zo moet lopen? Wat is er mis met het eigen rollend materieel van HKX?
wat iig niet gaat helpen is dat je met een bonte verzameling materieel gaat rijden dat in veel verschillende huisstijlen gestoken is. dat schrikt iig wat klanten af.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:27 schreef greavy het volgende:
[..]
HKX heeft nooit eigen rollend materieel gehad. De rijtuigen die zij hadden waren van ALEX en de lok van MRCE.
Wat de exacte reden is? Dat weet niemand buiten HKX. HKX doet er ook wat geheimzinnig over.
Enige wat bekend is, is dat er ook tegenvallende reizigersaantallen zijn op deze verbinding voor HKX
Tsja, als je met een Desiro van Hamburg naar Keulen reist terwijl je IC-materieel verwacht kan ik me wel voorstellen dat je de volgende keer weer met DB gaatquote:Op donderdag 29 november 2012 20:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Enige wat bekend is, is dat er ook tegenvallende reizigersaantallen zijn op deze verbinding voor HKX
Bij de tweede aanbesteding waren ze in ieder geval al meer dan twee keer zo duur als de op een na laatste bieding.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:24 schreef Duvel het volgende:
Bij de oorspronkelijke aanbesteding toch niet?
Klopt, maar het doet natuurlijk pijn dat ze de eerste niet kregen met een niet minder onrealistische prijs dan de huidige winnaar.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Bij de tweede aanbesteding waren ze in ieder geval al meer dan twee keer zo duur als de op een na laatste bieding.
Al zou ik het niet gek vinden om het onderhoud gewoon weer intern Prorail te doen. Dan kunnen de vervangingen en de grote projecten naar externe partijen.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt, maar het doet natuurlijk pijn dat ze de eerste niet kregen met een niet minder onrealistische prijs dan de huidige winnaar.
HKX heeft ALLE klanten gebeld die gereserveerd hadden om:quote:Op donderdag 29 november 2012 20:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tsja, als je met een Desiro van Hamburg naar Keulen reist terwijl je IC-materieel verwacht kan ik me wel voorstellen dat je de volgende keer weer met DB gaat
mja, dan kun je krijgen dat de post onderhoud duurder uit gaat vallen dan nodig.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Al zou ik het niet gek vinden om het onderhoud gewoon weer intern Prorail te doen. Dan kunnen de vervangingen en de grote projecten naar externe partijen.
Ik doe het regelmatig, nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:00 schreef b2py het volgende:
Het is denk ik ook niet gebruikelijk dat je na je inchecken nog even je saldo gaat opladen, maar wel een vervelend probleem. Afwachten maar
Dat is netjes, een goede manier van klanten informeren.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:33 schreef greavy het volgende:
[..]
HKX heeft ALLE klanten gebeld die gereserveerd hadden
Jaaa dat denk ik ookquote:Op donderdag 29 november 2012 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat iig niet gaat helpen is dat je met een bonte verzameling materieel gaat rijden dat in veel verschillende huisstijlen gestoken is. dat schrikt iig wat klanten af.
quote:Op donderdag 29 november 2012 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaaa dat denk ik ook![]()
"Sta je op het perron, wat denk je?een GROEN rijtuig! MET blauwe balletjes!!!
![]()
Nee daar beginnen we niet aan hoor
Ik draai me om en loop wel terug naar huis om de auto te pakken. Iemand nog een kaartje?"
Nee, dat zal wel niet. Maar het is beter om in ieder geval te PROBEREN je reizigers te vervoeren dan om je schouders op te halen en eoa riedeltje over materieeltekort af te draaien hmmquote:Op donderdag 29 november 2012 20:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Qua herkenbaarheid is het niet goed als je iedere keer met wat anders voor komt rijden. Zeker als er "NOB" opstaat, dat kan reizigers (vooral ouderen, gek genoeg) in verwarring brengen.
Ze proberen het toch ook? Desiro, andere rijtuigen, de NOB-dubbeldekker, omboeken naar DB... ik vind het netjes hoorquote:Op donderdag 29 november 2012 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, dat zal wel niet. Maar het is beter om in ieder geval te PROBEREN je reizigers te vervoeren dan om je schouders op te halen en eoa riedeltje over materieeltekort af te draaien hmm
Klopt, zo lang de poortjes nog open staan kan dit vervelend zijn. Je kan wel een claim indienen (geloof ik, al best een tijd geleden dat ik het toen heb moeten doen) en je geld terug krijgen.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:43 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik doe het regelmatig, nooit problemen mee gehad.
Heb wel gemerkt dat die poortjes een richting hebben. Je kan niet uitchecken aan de buitenkant en niet inchecken aan de binnenkant. Grapje heeft me op Amsterdam CS nog een tientje gekost volgens mij. Daar loopje vanuit de andere tunnel voor de poortjes langs en moet je eigenlijk de tunnel in om daarna weer naar buiten te lopen door die poortjes.
Precies, dat bedoelde ik dus ookquote:Op donderdag 29 november 2012 20:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze proberen het toch ook? Desiro, andere rijtuigen, de NOB-dubbeldekker, omboeken naar DB... ik vind het netjes hoor
Ze hebben geen enkele verplichting ('t is een open access-vervoerder) dus ze kunnen ook tegen de reizigers zeggen "stik er maar in, hier is je geld terug"
en juist dat kan je dus klanten kostenquote:Op donderdag 29 november 2012 20:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Qua herkenbaarheid is het niet goed als je iedere keer met wat anders voor komt rijden. Zeker als er "NOB" opstaat, dat kan reizigers (vooral ouderen, gek genoeg) in verwarring brengen.
Zij doen sowieso moeite om iets te laten rijden. Regelmatige uitval kost meer klanten, want dan ga je sneller terug naar de DBquote:Op donderdag 29 november 2012 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en juist dat kan je dus klanten kosten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |