quote:Haagse agent met de dood bedreigd
DEN HAAG -
De agent die afgelopen zaterdagochtend met zijn dienstwapen op perron 4 van station Hollands Spoor de 17-jarige Rishi Chandrikasing doodschoot, krijgt tal van doodsbedreigingen aan zijn adres. De Haagse politie neemt dit zeer serieus en laat weten dat de Rijksrecherche de intimidaties in het onderzoek meeneemt.
Zo staat er op een van de tegels op het bewuste perron ’the cop will die, promise’. Ook in verschillende tweets wordt in harde bewoordingen gesteld dat de politieman dood moet. Tevens zou een agent, die werkzaam is in het gebied rond station Hollands Spoor, al op straat zijn bedreigd in niet mis te verstane woorden.
De Nederlandse Politiebond reageerde geschokt op de ernstige bedreigingen aan het adres van de agent. „Met dit soort uitlatingen worden grenzen overschreden”, vertelt voorzitter Han Busker. „Als samenleving moet hier een boodschap tegen afgegeven worden. Dat vergt ook actie van de bestuurders in dit land.”
Busker begrijpt de emoties, maar vindt dat er tegen doodsbedreigingen hard moet worden opgetreden. „Het is een dramatisch incident, maar het kan niet zo zijn dat we elke keer met dit soort zaken worden geconfronteerd. Dit soort emotionele uitlatingen helpt niemand.” Om de oplopende spanning enigszins weg te nemen, hoopt Busker dat er snel een zorgvuldig onderzoek op tafel ligt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)dood_bedreigd__.html
quote:17 jarige had geen pistool bij zich
De 17-jarige Rishi Chandrikasing die zaterdagochtend even voor 6.30 door een agent op station Hollands Spoor in Den Haag werd doodgeschoten, had geen wapen bij zich. Dat blijkt onderzoek van de Rijksrecherche.
Wat er precies is gebeurd, wordt nog onderzocht, meldt het Openbaar Ministerie maandag. Het OM kondigt aan na afronding van het onderzoek naar deze zaak te beoordelen of de agent heeft gehandeld volgens de geldende instructies.
Volgens justitie kreeg de politie zaterdagochtend de melding dat de jongen iemand had bedreigd en dat hij een vuurwapen bij zich zou hebben. Toen de politie hem aansprak, voldeed de 17-jarige niet aan de instructies. Daarna heeft een agent een schot gelost.
Er wordt maandag nog aanvullend onderzoek op het treinstation gedaan. Het onderzoek is nog in volle gang en daarom zegt het OM terughoudend in de berichtgeving te zijn. Toch realiseert justitie zich het 'zwaarwegende maatschappelijke belang' om in deze zaak het publiek te informeren.
Getuigen
Het OM laat weten dat de Rijksrecherche verschillende getuigen en de drie bij het schietincident betrokken politiemensen heeft ondervraagd. Ook zijn er beelden veiliggesteld en is er sectie op het lichaam van de jongen verricht.
Verder wordt onderzoek gedaan naar de baan die de politiekogel heeft afgelegd. Op de vraag of die is afgeketst, antwoordt een woordvoerster van het OM dat nu nog met alle scenario's rekening wordt gehouden. 'We sluiten nog niets uit.'
De politie meldt dat in samenspraak met de bureauleiding waar de politieagent werkt en hemzelf de komende dagen wordt bepaald hoe en in welke mate hij zijn werk kan hervatten. 'Natuurlijk is de impact bij de familie het grootst. Maar ook in het korps, aan het bureau en bij de betrokken agenten is deze voelbaar.'
Zondagavond deden ruim 150 mensen in de Haagse Spoorwijk mee aan een stille tocht voor de doodgeschoten jongen. Zij, voor het merendeel jongeren, reageerden op een oproep via Twitter. Ze legden bloemen op het perron neer en staken ook kaarsen aan. De politie hield zich op de achtergrond.
'Afgeknald'
Vrienden van Rishi vertelden gisteren aan het AD al dat zij ervan overtuigd zijn dat Rishi geen wapen had. 'Ze hebben Rishi gewoon afgeknald. Het is een grote fout geweest hem neer te schieten', vertelt Ryan Giasi, een vriend van de 17-jarige jongen. 'Hij wilde zijn handen niet in de lucht doen, wist hij veel. Rishi was verdomme nog maar een kind!'
Volgens De Telegraaf had Rishi op dat tijdstip niet op straat mogen zijn. Rishi moest van de rechter in de weekenden om half twee 's nachts terug zijn bij de woongroep waar hij verplicht verbleef. Deze voorwaarde kreeg hij opgelegd toen hij in september vrijkwam. Hij zat in de cel voor een reeks inbraken.
Woongroep
De woongroep waarin de Rishi zat heeft de afgelopen dagen uitgebreid stilgestaan bij het overlijden van de 17-jarige jongen. 'Zijn dood heeft een flinke impact op de groep, er wordt veel met de jongeren gepraat en ze branden kaarsjes', aldus een woordvoerster van Stichting Jeugdformaat
We krijgen Rishi er niet mee terugquote:
Ja. Nou ja, omdat ik de laatste post had heb ik een nieuwe geopend.quote:
Moet dat dan?quote:Op donderdag 29 november 2012 10:01 schreef eleusis het volgende:
[..]
We krijgen Rishi er niet mee terug
Gelukkig maar.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:01 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik niet misschien, bij mij had ie nog niet ingebroken.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:03 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ja, je had ook zo'n last van hem voordat ie doodging.
quote:Op donderdag 29 november 2012 10:01 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ah, dus iemand die inbreekt moet maar dood.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik niet misschien, bij mij had ie nog niet ingebroken.
Er zijn genoeg mensen die last van hem hebben gehad. Maar jij bent het niet dus jou maakt het niet uit.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:03 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:04 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ah, dus iemand die inbreekt moet maar dood.
Okee.
Oh, die LP weer, heb je de vorige 6 topics gelezen of wil je alles gewoon nog een keer horen.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:04 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Okee.
Kan niet echt ermee zitten dat iemand die op zijn 17e al in de bak heeft gezeten voor meerdere inbraken, onder toezicht vd rechter was en verdacht was van een moord niet meer op deze aardbol rondloopt nee. Niets aan verloren.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:04 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Okee.
Krijgen we dat riedeltje weer.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:04 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Okee.
Jouw mening, en die van velen hier, maken niets uit.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kan niet echt ermee zitten dat iemand die op zijn 17e al in de bak heeft gezeten voor meerdere inbraken, onder toezicht vd rechter was en verdacht was van een moord niet meer op deze aardbol rondloopt nee. Niets aan verloren.
Of die gasten die inbreken en eigenlijk met hun smerige poten uit mijn huis moeten blijven.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:08 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dan heb je nog een boel te leren.
Ja doek het hele forum dan maar op!quote:Op donderdag 29 november 2012 10:09 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Jouw mening, en die van velen hier, maken niets uit.
Gelukkig is er een onderzoek bezig, en dat telt een heleboel meer.
Het vele gelul van degenen die hier elke dag zitten is ook overbodigquote:Op donderdag 29 november 2012 10:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja doek het hele forum dan maar op!
Trouwens, hoe beviel de mening vd experts met betrekking tot de Marianne Vaatsra zaak je?Die zeiden nml letterlijk wat wij hier allemaal je al vertelden
Niet direct!quote:Op donderdag 29 november 2012 10:04 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Okee.
Maar...bijdragen tot wat dan? Wil je zeggen dat degenen die niet bijdragen geen recht hebben om te leven? Zoals hier zo vaak gesteld wordt?quote:Op donderdag 29 november 2012 10:16 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Niet direct!
Maar echt wat bijdragen kun je dat ook niet noemen!
Het is misschien ethisch niet oké, maar het zou Nederland een stuk leefbaarder maken, iedereen kan die misdaden missen als kiespijn.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:04 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Okee.
Anders was je al lang het hoekje om geweest ja.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:18 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Maar...bijdragen tot wat dan? Wil je zeggen dat degenen die niet bijdragen geen recht hebben om te leven? Zoals hier zo vaak gesteld wordt?
Nou..ik denk dat het in het werkelijke leven er wel anders toe gaat.
quote:Op donderdag 29 november 2012 10:20 schreef Murdera het volgende:
[..]
Anders was je al lang het hoekje om geweest ja.
Zo werkt het gewoon niet. Ondanks internethelden.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:19 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Het is misschien ethisch niet oké, maar het zou Nederland een stuk leefbaarder maken, iedereen kan die misdaden missen als kiespijn.
quote:Op donderdag 29 november 2012 10:21 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Zo werkt het gewoon niet. Ondanks internethelden.
kan jij wel lezen?quote:Op donderdag 29 november 2012 10:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Krijgen we dat riedeltje weer.
Dat zegt toch niemand?
Ah, dus iemand die:quote:Op donderdag 29 november 2012 10:04 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Okee.
Dat niet meteen, maar dat het nou zo'n groot verlies is voor de mensheid....quote:Op donderdag 29 november 2012 10:04 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Okee.
quote:Op donderdag 29 november 2012 10:15 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Het vele gelul van degenen die hier elke dag zitten is ook overbodig Mijn vele gelul is ook overbodig:) Vaak blijkt het nl. heel anders in elkaar te zitten, en dan is er weer drie dagen overbodig gepraat en veroordeel geweest. heb ik weer drie dagen overbodig gepraat met m'n vooroordelen.
Hee joh.quote:
Geef eens antwoord op mijn vraag?quote:Op donderdag 29 november 2012 10:39 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Hee joh.
Lul geen onzin. Wat ik zeg is juist.
Er wordt hier zoveel onzin verkondigt zonder dat men de ware toedracht weet.
Ik zou zeggen: wacht daar dan eerst op.
Nee.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:43 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op mijn vraag?
Wat doen we in dit topic dan????quote:Op donderdag 29 november 2012 10:45 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee.
Want jij weet net zo min de ware toedracht.
Dus tot die tijd...shut up
Geen idee, gewoon ff lekker bekvechten?quote:Op donderdag 29 november 2012 10:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat doen we in dit topic dan????
Lullen omdat je geen zak te doen hebt?quote:Op donderdag 29 november 2012 10:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat doen we in dit topic dan????
Ik hou niet mijn mond.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:45 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee.
Want jij weet net zo min de ware toedracht.
Dus tot die tijd...shut up
Het is: jouW redenatie.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik hou niet mijn mond.
Jij legt het verband dat mensen die inbreken dood moeten? Dit verband leg je omdat het gebeurd is.
Dus volgens jou redenatie mag dus iemand die:
1. Een straatverbod krijgt van de rechter mag dit overtreden?
2. Mag mensen bedreigen met de dood?
3. Hoeft geen bevelen van agenten op te volgen?
4. Mag inbreken?
5. Mag mensen neersteken?
Dit is hetzelfde verband aangezien dit ook gebeurd is.
Graag een reactie hierop dan?
En jij?quote:Op donderdag 29 november 2012 10:47 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Lullen omdat je geen zak te doen hebt?
quote:Op donderdag 29 november 2012 10:50 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Het is: jouW redenatie.
Voor de rest weet je niets zeker. Dus wacht maar af.
Met mijn tachtig jaar levenservaring weet ik meer dan jullie allemaal bij elkaar, dus luister maar gewoon naar mij
Nee, het is jouw redenatie.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:50 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Het is: jouW redenatie.
Voor de rest weet je niets zeker. Dus wacht maar af.
Wtf staat hierquote:Op donderdag 29 november 2012 10:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik hou niet mijn mond.
Jij legt het verband dat mensen die inbreken dood moeten? Dit verband leg je omdat het gebeurd is.
Dus volgens jou redenatie mag dus iemand die:
4. Mag inbreken?
Dit is hetzelfde verband aangezien dit ook gebeurd is.
Graag een reactie hierop dan?
Robijn48 legt het volgende verband:quote:
Over ik zie geen kleur gesproken. De man die wit zou zijnquote:Op donderdag 29 november 2012 10:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nu ja, als we het niet over deze casus mogen hebben, wat moeten we dan in dit topic doen?
Leuke filmpjes plaatsen?
Oh..hij heeft weer eens geen weerwoord, daarom begint ie maar weer over MJ, waar hij zich NIET in verdiept heeft, en er dus ook niets van afweet.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nu ja, als we het niet over deze casus mogen hebben, wat moeten we dan in dit topic doen?
Leuke filmpjes plaatsen?
Ah oke, had me niet echt verdiept in de discussie. Ik probeerde echter zinnen te maken van jouw opsomming maar dat lukte niet en gaf nogal een komisch resultaat.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Robijn48 legt het volgende verband:
Iedereen die iets slechts zegt over Rishi vinden dat hij dood moet omdat hij ingebroken heeft.
Dit is dus een verband tussen twee feiten wat zijn gebeurd (wat de redenatie is snapt ze zelf ook niet)
Dus leg ik ook het verband tussen feiten wat zijn gebeurd (het leven van Rishi):
Dus volgens de redenatie van Robijn48 mag dus iemand die:
4. Mag inbreken?
En toen kwam ze erachter dat haar redenatie geen stand houdt en reageert ze niet meer
Als jij dat dan ook doet, ipv wéér een topic aan te maken.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:59 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Oh..hij heeft weer eens geen weerwoord, daarom begint ie maar weer over MJ, waar hij zich NIET in verdiept heeft, en er dus ook niets van afweet.
Wacht eerst maar eens af totdat we meer weten over deze Rishi, jongen.
Geen weerwoord op wat? We mogen het er toch niet over hebben? Waarom heb je dan een nieuw topic geopend?quote:Op donderdag 29 november 2012 10:59 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Oh..hij heeft weer eens geen weerwoord
Okee prima.quote:Op donderdag 29 november 2012 11:00 schreef 2dope het volgende:
[..]
Als jij dat dan ook doet, ipv wéér een topic aan te maken.
Het was zo`n lieve jongen volgens Robijn48.quote:Op donderdag 29 november 2012 11:01 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Nog meer weten behalve dat het een inbreker en moordverdachte was??
Nou..
CTRL + Z.quote:Op donderdag 29 november 2012 11:02 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Okee prima.
Ik vraag wel of het topic ongedaan gemaakt kan worden.
Geef jij eens antwoord op mijn posts en vragen i.p.v. iedereen te zeggen dat ze de mond moeten houden.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:59 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Oh..hij heeft weer eens geen weerwoord, daarom begint ie maar weer over MJ, waar hij zich NIET in verdiept heeft, en er dus ook niets van afweet.
Wacht eerst maar eens af totdat we meer weten over deze Rishi, jongen.
Overdreven drama over een straatschoffie dat overhoop geschoten is. Shit happens.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:03 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |