quote:Op woensdag 28 november 2012 18:38 schreef Apotheose het volgende:
een echte winterkost: boerenkool stamppot met een gehaktballetje.
quote:
quote:Op woensdag 28 november 2012 19:24 schreef numero_uno het volgende:
Pasta met zelfgemaakte bolognesesaus
hm mangoquote:Op woensdag 28 november 2012 20:01 schreef Selestha het volgende:
[ afbeelding ]
Rode kip curry met verse mango
[ afbeelding ]
Deze was rijp, dat komt helaas in NL over het algemeen niet veel voor. Het ligt er aan uit welk deel van de wereld ze komen.. Ik heb deze bij de LidL gehaald, soms heb je geluk met mango's maar je moet altijd voelen. Het is mijn lievelingsvrucht dus heb ik hem gekocht omdat hij rijp was, maar het was de enige rijpe in het krat. Deze was in ieder geval heerlijkquote:Op woensdag 28 november 2012 20:25 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
hm mango
Zijn die lekker in deze tijd van het jaar?
Vorkquote:Op donderdag 29 november 2012 19:33 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
koolsoep
Ork ork ork soep eet je met een?
Succes!quote:Op donderdag 29 november 2012 20:20 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Vorken een mes natuurlijk
![]()
![]()
(flauw, maar ff pauze tussen het studeren door)
Againquote:Op donderdag 29 november 2012 17:16 schreef boertie het volgende:
Gehaktschotel met rijst en boontjesToe: Appel-kaneelvla
Wat heeft het ermee te maken dat het vrijdag is?quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Kippenvleugels en aardappels uit de oven (want het is vrijdag) en een kwamkwammersloeg erbij, chocolademousse en vanillemousse na
Omdat er dan markt is in zevenaar, ik daar langs rij, vleugels koop, oven in gooi. Op vrijdag doe ik makkelijk in de keukenquote:Op vrijdag 30 november 2012 20:40 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Wat heeft het ermee te maken dat het vrijdag is?
Ik op dit moment als avondsnack: heerlijk gemarineerde kipvleugels met pittige saus.
+ 1quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:09 schreef FutureFairytale het volgende:
Oven chips paprika. Smaakt goed
En?quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:13 schreef Bienelientjee het volgende:
Zit aan pizza te denken, maar dan moet ik door de regen....Dus misschien maar niet.
Ja en welke pizza??quote:Op zaterdag 1 december 2012 17:46 schreef Bienelientjee het volgende:
Toch pizza geworden! Moeders meegesleept door de regen!
Dat heb ik vandaagquote:Op zaterdag 1 december 2012 17:53 schreef RobinOok het volgende:
Barstende koppijn, geen zin om te koken, maar het eten dat ze thuis kunnen brengen (pizza, shoarma,weetikveel) is altijd zo smerig dat ik mijzelf waarschijnlijk toch maar naar de keuken sleep....
London is the place to be?quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:20 schreef FutureFairytale het volgende:
Zaterdag; voor nacho's met cheddar en sausjes. hoofd; burger met kaas en patatjes.
Zondag; voor chinese champignonsoep met kip. Hoofd; beef satay met groenten en gebakken rijst.
Maandag; Fish & Chips.
Vanavond; ramen soep met pork belly.
Net; hotwings en gevulde pepertjes van de KFC
Whaaaat, mn oude stamkroegiequote:Op woensdag 5 december 2012 14:08 schreef FutureFairytale het volgende:
2 pasteitjes met kip/advocaat/appelragout. Vanavond uit eten.
Ook uit eten (maar niet bij t oude Pothuys)quote:
Oh wat leuk! Ik ken David niet maar hoor em vnv dan welquote:Op woensdag 5 december 2012 16:45 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Whaaaat, mn oude stamkroegie![]()
Heb daar heel wat voetstapjes liggen, op het podium nog gezongen, en een paar keer van die trapjes afgelazerd
En david speelt ook nog vanavond![]()
Ja, maar normaal eten we dus gewoon de wraps met alleen een vulling (zonder kaas) Met gesmolten kaas eroverheen is wel een stuk lekkerderquote:
Moet je een keer enchiladas maken, ook erg lekker!quote:Op woensdag 5 december 2012 17:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, maar normaal eten we dus gewoon de wraps met alleen een vulling (zonder kaas) Met gesmolten kaas eroverheen is wel een stuk lekkerder
Wij gingen daar nooit etenquote:Op woensdag 5 december 2012 17:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oh wat leuk! Ik ken David niet maar hoor em vnv dan wel. Ik hoop dat het eten lekker is. Zie gemengde recensies.
Ik ken alleen die enchilada's van de Knorr (?) Die zijn op zich wel lekker, alhoewel het vast lekkerder is om ze zelf te maken zonder pakje natuurlijkquote:Op woensdag 5 december 2012 17:57 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Moet je een keer enchiladas maken, ook erg lekker!
Ajam betekend kip...quote:Op woensdag 5 december 2012 18:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ajam kip, sajoerboontjes en basmatirijst.
Oeps, Ajam Smoor.. bedoelde ik.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:07 schreef Cici het volgende:
[..]
Ajam betekend kip...
Ot: vissticks op brood. Als avondeten, jawel.
quote:Op woensdag 5 december 2012 18:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oeps, Ajam Smoor.. bedoelde ik.
Bijna alles smaakt lekkerder met gesmolten kaas, room, vette sauzenquote:Op woensdag 5 december 2012 17:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, maar normaal eten we dus gewoon de wraps met alleen een vulling (zonder kaas) Met gesmolten kaas eroverheen is wel een stuk lekkerder
Vooraf; gerookt zalmmootje, zalmmousse en pannenkoekje van aardappel, bieslook en asperge. + citroen/dillesausje.quote:
nee de bakker.. zus was gister jarig ik eet nooit gebak. was een halve taart over. had ik meegenomen naar mijn werk.. toch maar een puntje geproeft..quote:
Weet niet waarom? Aardappelpuree is sowieso lekkerder zelfgemaakt dan kant en klaar. Die uit zo'n zakje (poeder) kan ik al helemaal niet etenquote:Op donderdag 6 december 2012 19:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Kruidenzuurkool met wortels, champignons en ui, stukje ruookworst, zelfgemaakte aardappelpuree (was per ongeluk echt heel lekker, weet niet waarom), ananas, salade en
Nomnomnomquote:Op donderdag 6 december 2012 20:35 schreef NutKees het volgende:
Kookworkshop met de afdeling:
-Wentelteefjes met geitenkaas en stroopsaus
-Mosterdsoep met cognac en peperroom
-Geuldamlam met kruidenkorst en pepersaus, Filodeeg met groene asperges, geitenkaas en sinaasappelsaus
-Parfait van appelstroop met een loempia van appel en peperkoek
Was best lekker maar de keuken was een CHAOS! 30 mensen op 3m2 die met een koksmes staan te zwaaien.
Lief!quote:Matroos hond kreeg wat van de overgebleven rijst en na de avondwandeling rende hij de keuken in om zijn bak uit te likken.
Heb je een receptje van de Cevapcici voor me?quote:Op donderdag 6 december 2012 20:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Zelfgemaakte Ćevapčići met in tomatensap en knoflook gekookte rijst en dopperwtjes in fond gekookt.
Daarbij een glas ijswater.
Matroos hond kreeg wat van de overgebleven rijst en na de avondwandeling rende hij de keuken in om zijn bak uit te likken.
erwtensoep met pannekoeken?quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:18 schreef NutKees het volgende:
Vanavond Erwtensoep, en had daar eigenlijk pannenkoeken bij willen maken. Maar ik zit nog met een restje Nasi Goreng die ik weiger weg te gooien.
En terecht! Zo deden wij dat ook altijd thuis, en het is er zeker weer voor!quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:40 schreef NutKees het volgende:
Juist. Eerst een kopje erwtensoep, dan een paar pannenkoeken. Doen wij altijd zo.
Als ik jarig zou zijn zou ik t niet leuk vinden om uit 2 dingen te moeten kiezen die ook nog eens bijna hetzelfde zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:32 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb vanavond 2 opties om het eten te maken:
1: Pangasiusfilet paneren en bakken, met rode paprika, sperziebonen en aardappelbolletjes
2: Pangasiusfilet gemarineerd met viskruiden en geroerbakt met rode paprika, sperziebonen en rijst
Mijn vriend mag kiezen waar hij zin in heeft, want hij is vandaag jarig
Haha maar dit is wat we nog in huis hebben en hij wilde vandaag geen boodschappen doen, maar morgen alles in 1 keer voor zijn verjaardag halen. Dus ja, dan heeft hij gewoon weinig keusquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:18 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Als ik jarig zou zijn zou ik t niet leuk vinden om uit 2 dingen te moeten kiezen die ook nog eens bijna hetzelfde zijn.
Bij mn ouders vroeger mocht ik de aardappels, groenten, sla en vlees zelf kiezen. Varkenshaas, stoofpeertjes, salade, witlof ham/kaas en aardappelkroketjes werd het vaak
Dit, maar dan met een varkenslapje ipv schnitzelquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:04 schreef FutureFairytale het volgende:
Witlof ham/kaas met een schnitzel.
Bijna hetzelfde alleen jij mist een paneerlaagjequote:Op vrijdag 7 december 2012 18:33 schreef nijenhuisjeroen het volgende:
[..]
Dit, maar dan met een varkenslapje ipv schnitzel
En krabbetjes en spekquote:Op vrijdag 7 december 2012 21:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Lekker erwtensoep maar alleen rookworst en niet met bovenpoot, hamschijf, saucijs, pootje? Nom misschien morgen
Lekker!quote:
JOh, ik dacht al, mis wat... krabbetjesquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
En krabbetjes en spek
[..]
Lekker!
Zo lekker om het vlees van het bot te zien vallen en het laatste eraf te knagenquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:09 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
JOh, ik dacht al, mis wat... krabbetjes
chipito's... me want![]()
Ik nietquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zo lekker om het vlees van het bot te zien vallen en het laatste eraf te knagenDe zak chipito's gaat zo open. Wil best delen
.
Waarom wil je het als burger opbakken?quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:41 schreef Iemand91 het volgende:
Restjes van afgelopen week; ofwel altijd goed.![]()
Probeerde o.a. een rest stampot boerenkool als burgers op te bakken...geen succes. Dan maar los opbakken.
(Hoe werkt dat wel? Ei erdoor? Of paneermeel, of kaas? Opstijven in de koelkast?)
ik heb wel eens kroketten van hutspot gemaakt, dat is een kwestie van de stamppot in de vorm kneden, door het ei en paneer halen en dan frituren. Burgers lijkt me in vorm maken, door ei en bloem en dan bakken in de panquote:Op zaterdag 8 december 2012 17:41 schreef Iemand91 het volgende:
Restjes van afgelopen week; ofwel altijd goed.![]()
Probeerde o.a. een rest stampot boerenkool als burgers op te bakken...geen succes. Dan maar los opbakken.
(Hoe werkt dat wel? Ei erdoor? Of paneermeel, of kaas? Opstijven in de koelkast?)
Heel diep in m'n geheugen ziet een vage herinnering dat ik dacht dat ik het ooit heb gezien; wilde het daarom wel eens proberen. Is weer eens wat anders dan gewoon rul opbakken.quote:
Die kroketten moeten we ook eens proberen inderdaad. Lijkt me ook wel 'ns geinig. En dat laatste onthoudt ik ook. Bedankt!quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:52 schreef Mirjam het volgende:
ik heb wel eens kroketten van hutspot gemaakt, dat is een kwestie van de stamppot in de vorm kneden, door het ei en paneer halen en dan frituren. Burgers lijkt me in vorm maken, door ei en bloem en dan bakken in de pan
hmmquote:Op zaterdag 8 december 2012 17:46 schreef nectarientje het volgende:
Vanavond de broccolitaart met gorgonzola uit de plenty. Ben benieuwd!
Ik heb net paprikachips gepakt terwijl ik me afvraag waarom ik nog niet op bed ligquote:
dat klinkt wel lekkerquote:Op zondag 9 december 2012 17:09 schreef uniekhoorn het volgende:
wortels, blokje chocolade, dropjes..
Zometeen gegrilde tilapia, spruitjes, spinazie, salade, wat rijst net kerriesaus
quote:
Toen ik 14 was, deed ik er altijd superveel zout bij, omdat ik het niet zout genoeg vond.quote:Op zondag 9 december 2012 19:55 schreef trovey het volgende:
[..]
Was wel de laatste in huis.Inmiddels weer een paar andere smeken erbij gekocht (C1000 actie 2 voor 1 euro
). Nou is het niet dat ik dat spul elke dag drink maar af en toe is het wel
ook al is het een zoutmijn.
quote:Op zondag 9 december 2012 23:31 schreef mazaru het volgende:
Ik dacht dat ik de spaghettisaus had ontdooid, maar het was chili con carne...
Note to self: chili con carne door de spaghetti is geen succes![]()
Bye bye bloeddruk.quote:Op zondag 9 december 2012 21:01 schreef Madame_Paon het volgende:
Een paar uur geleden stamppot andijvie.
[..]
Toen ik 14 was, deed ik er altijd superveel zout bij, omdat ik het niet zout genoeg vond.
Moaaaaaah, dit was echt heel lekker!!! Had de kipfilet eerst in zn geheel gebakken, toen in stukken gesneden en met de spinazie ff snel opgebakken.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:06 schreef MaximusTG het volgende:
Turks brood in punten. Die punten doorsnijden. Ene helft van een punt met wat cheddar onder de grill. Andere helft met creme fraiche, draai peper en bacon onder de grill. Kipfilet met cajunkruiden bakken in vet van gebakken bacon. Appel in schijven bakken in wat boter. Op helft van punt brood met creme fraiche en bacon komt wat rauwe spinazie. Daarbovenop stukken kip en appel. En daarbovenop de helft met kaas. Hmmmm.
OTquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |