quote:
Op vrijdag 3 mei 2013 13:08 schreef oLexie het volgende:[..]
Haha geinig, ik kwam na het in slaap vallen in een kamertje (leek een beetje op die kamer uit Crash Bandicoot) met een gigantisch computerscherm en dan kon ik plaatjes kiezen waar ik over wilde dromen.
Maargoed, iemand een idee hoe je dus niet lucide droomt?

Ik heb het de laatste tijd echt heel erg en ik word er gek van, kan amper wakker worden en de eerste twee uur voel ik me een zombie. Heb het idee dat dromen en met name lucide echt heel veel energie kosten.
Droom sowieso achterlijk veel, stuk of zes per nacht en het is verveeeeeeeeeelend. Ik wil gewoon slapen.
Ik heb ook zo'n periode gehad als jij nu hebt, met 6 tot 7 dromen per nacht (en dat ook nog gedetailleerd kunnen opnoemen ook), regelmatig slaapverlammingen en daaruit volgende lucide dromen.
Het was in mijn geval gekomen doordat ik me er teveel mee bezighield. Sowieso elke dag mijn dromen opschrijven of aan iemand anders vertellen, verhalen schrijven die gebaseerd zijn op dromen van me, bewust slaapverlammingen opwekken zodat ik in een lucide droom kon raken... na een tijd werd dat teveel en sloegen de stoppen door.
Het enige wat ik gedaan heb is een mentaliteitverandering: In plaats van naar bed gaan zodat ik éindelijk weer kon dromen, naar bed gaan zodat ik kon slapen. Had ik een slaapverlamming? Gelijk eruit stappen. Daarna heb ik ontdekt dat ik tijdens de slaapverlamming in slaap viel.
Wat is er gebeurd daarna? Zodra ik een slaapverlamming krijg, kom ik tot rust en slaap ik nog harder Prins Friso. Gewoon het idee dat ik in slaap val... heerlijk. Dat moet je koesteren.
Hopelijk heb je iets aan mijn langdradige verhaal. En voor de mensen die lucide willen dromen wil ik ook best een langdradig verhaal schrijven.