abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119712566
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_119712612
Daarstraks lekker samen met Saartje gedoucht O+
pi_119712695
U was me voor.

Sterkte SE. :*

Moet ik ook es doen, samen douchen. Miss dit wknd als mijn man erbij is.
pi_119712734
Voor de duidelijkheid, douchen met mijn kind hè.
Met mijn man douche ik wel vaker samen. :7
  woensdag 28 november 2012 @ 15:37:42 #5
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119712752
Coco wat gezellig O+ Leuk is dat he :D

Tenminste, ik heb het zelf ook nog niet gedaan :+ mijn man doucht altijd met haar, ik vind heet douchen altijd fijner anders heb ik het koud :@ Maar ik zal het wel een keer doen binnenkort denk ik. Dan zet ik 'm gewoon wat warmer als ik haar gedoucht en teruggegeven heb.

Mango :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_119712866
Ja hoor. Fok!ken en voeden gaat niet altijd samen. Mijn kind moet boeren, zeg ik "moet je even douchen, schatje?" :')
pi_119712923
Bedankt voor t welkom! Wij hebben ook een slaapritueel hier, eerst douchen met papa, of ik doe dr in bad, dan flesje in schemerige slaapkamer en lekker naar bed. Dit gaat heel goed,ze slaapt trouwens in een winterslaapzak met alleen een romper aan. O en strak ingestopt onder een dun dekentje. Zal proberen zo ff fotootje te posten(eerst uitvogelen hoe dat werkt;-)).

[img]photobucket[/img]
pi_119713104
Saar slaapt met haar kleertjes aan onder een dekentje + lakentje. Waar ze dan ongeveer vanaf haar oksels onder ligt (haar armen wurmt ze er binnen no-time onderuit).

Ik vind het zelf niet echt warm op haar kamer, maar blijkbaar vindt ze het zelf prima, aangezien ze goed slaapt :)
  woensdag 28 november 2012 @ 15:53:17 #9
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119713261
't heeft ff geduurd, maar vandaag is het dan eindelijk gelukt om een foto te maken dat ze staat!

[ Bericht 26% gewijzigd door PureEvil op 28-11-2012 21:22:45 ]
pi_119713479
Hier slaapt ze niet in een slaapzak. Paar keer gedaa., omdat ze zich er onderuit had getrappeld.
Maar na een paar dagen lagen alle slaapzakken in mijn slaapkamer en ben ik ermee gestopt. Heb dr niet meer zonder deken gezien. Verschil met dr broer, die had al snel een slaapzak echt nodig.

Volgens mij heeft ze vandaag de naweeën vd prikken. Ze heeft van half 11 tot half 4, wakker gemaakt. Daarvoor ook in de box in slaap gevallen. En van 8 tot 8 geslapen. En nu is ze ook een beetje moe weer, aan de kleur van dr wangen te zien O+
En ze wil mn telefoon pakken de hele tijd of mn vinger en die stopt ze in dr mond :')
En ze ligt lekker te lachen naar me O+
Mijn kind is zo leuk O+
  woensdag 28 november 2012 @ 16:06:46 #11
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119713789
PE wat een popje! O+
pi_119714309
Ok,bij deze spreek ik met mezelf af dat vanaf nu alles goed gaat -O-

Was net bij het CB. Arts keek nog even naar liesbreukje, die wordt groter en hij heeft er pijn aan. Ze bevestigde dat zijn hele uiterlijk (het is een kopietje van man en oudste) en zijn liesbreuk wel richting ook bindweefselaandoening wezen. Ja, hiephoi. Verder moet hij wel aan het breukje geopereerd worden, liefst snel, want hij heeft er veel pijn aan, maar het ene ziekenhuis heeft een wachtlijst van een paar maanden en het andere opereert niet onder de 6 maanden, want daar hebben ze geen anesthesisten voor. Klotezooi.

En oja, uiteraard, net als je denkt dat je de boel lekker op regel hebt krijg je deze curves:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* freecell gaat potje zitten janken.
pi_119714396
Ohh Free. Je mupke. Jij. Jullie. :*.
Wat heftig.

* Kuukske geeft een dikke digitale knuffel.

Kun je op zoek naar een ziekenhuis dat wél snel kan helpen? Misschien kan je zorgverzekeraar bemiddelen?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_119714482
Ik heb geen idee... Ik wil het ziekenhuis met de wachtlijst wel bellen, maar ik weet niet welke afdeling het is -O-
pi_119714522
Ah, free.. :*

Misschien drinkt hij ook wel gewoon wat minder goed doordat hij last heeft van het liesbreukje? Ik heb zelf ook minder honger als ik me niet helemaal lekker voel. Bedoel, misschien heeft het met de bv an sich niks te maken?

Ook van hieruit in ieder geval een dikke digitale knuffel!
pi_119714568
Hoe vaak worden babies eigenlijk opgemeten en gewogen? Saartje is na een week nog eens gewogen door de vk, en de eerstvolgende afspraak is 10 december, dan is ze dus bijna 5 weken oud.
pi_119714647
Ja, dat is wel normaal coco. Je kan eerder heengaan en even wegen als je wilt.

De arts dacht ook dat het niet de BV was, ze zag (en hoorde) hem drinken en het leek haar sterk dat dat het punt was.
Ze dacht combi spruw en breukje.
Daarom ook nu geen verdere actie ondernemen, zo doorgaan en maandag weer wegen.
pi_119714739
Hier kun je op bepaalde dagen zonder afspraak wegen op het cb, meten doen ze alleen bij de "gewone" afspraken. Wij zijn nu 2x op t buro geweest(Jolie is vandaag 9weken).
pi_119714817
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:27 schreef freecell het volgende:
Ja, dat is wel normaal coco. Je kan eerder heengaan en even wegen als je wilt.

De arts dacht ook dat het niet de BV was, ze zag (en hoorde) hem drinken en het leek haar sterk dat dat het punt was.
Ze dacht combi spruw en breukje.
Daarom ook nu geen verdere actie ondernemen, zo doorgaan en maandag weer wegen.
Ah. ok. Qua bv in ieder geval niet negatief, al kan ik me ontzettend goed voorstellen wat een enorme domper/tegenvaller/teleurstelling het is als je dan die grafieken zo ziet.

Hopelijk ziet er het maandag dan weer iets positiever uit :Y
pi_119714837
Free :*
Het zit jullie ook echt niet mee hè. En je doet zó je best.
pi_119714928
pi_119714984
Och free -O- Wat hebben jullie een pech. Algemene nummer van t ziekenhuis bellen en vragen welke afdeling je moet hebben? Sterkte, hopelijk is er een mouw aan te passen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 28 november 2012 @ 16:36:31 #23
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119715038
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:23 schreef freecell het volgende:
Ik heb geen idee... Ik wil het ziekenhuis met de wachtlijst wel bellen, maar ik weet niet welke afdeling het is -O-
Dit gaat meestal via de kinderartsen. Bel gewoon, ze helpen je desnoods op weg naar de juiste afdeling. :*
De andere optie is chirurgie trouwens.
A grand adventure has begun.
pi_119715044
Ik heb de afdeling gevonden, bereikbaar tot half 5 :')
Morgen even weer bellen dus.

Ik ben eigenlijk wel even klaar met gedoe...
pi_119715156
Free, kun je van t betreffende ziekenhuis niet de afd.kindergeneeskunde bellen en vragen of ze iets voor je kunnen betekenen? Die kunnen je misschien wel helpen.Sterkte!!
pi_119715228
Spuit 11 zie ik. Hopelijk morgen meer succes xx
pi_119715361
Freecell, bah, wat naar. :*

En wat Kuuks ook zegt: zorgverzekeraars hebben vaak ook de mogelijkheid om te bemiddelen bij wachtlijsten.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_119715539
pi_119716874
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:36 schreef freecell het volgende:
Ik heb de afdeling gevonden, bereikbaar tot half 5 :')
Morgen even weer bellen dus.

Ik ben eigenlijk wel even klaar met gedoe...
Ah kut, net die paar minuten. Misschien ook wel een teken. Laat het even bezinken en dan morgen flink aan de telefoon trekken. :*
  woensdag 28 november 2012 @ 18:03:12 #30
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119718554
Free, jeetje, wat een gedoe zeg... -O- bah! Heel veel sterkte! :*
  woensdag 28 november 2012 @ 18:15:49 #31
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119719807
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:19 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ah kut, net die paar minuten. Misschien ook wel een teken. Laat het even bezinken en dan morgen flink aan de telefoon trekken. :*
Dat is wel waar inderdaad :Y
En hoewel ik de neiging kreeg mijn hoofd op tafel te gooien en heel hard te janken is mijn man heel relaxed en zegt dingen als: ja,hij heeft een liesbreuk en pijn, is verkouden, heeft spruw... Dat drinkt ook niet fijn, hij is maandag vast gegroeid en anders is het dan vroeg genoeg om je zorgen te maken!
pi_119721054
Sterkte SE.

KJ, welkom! Wat heb je een mooi jongetje op de wereld gezet O+. Fijn dat het allemaal zo goed verlopen is.

Soccermom, ook welkom! Prachtige naam heeft je dochter!

Mango, mooi kereltje! Zit duidelijk iets Aziatisch in hè? Indonesisch als ik me niet vergis? Oh en fijn dat er hulptroepen zijn ingeschakeld voor het kindje van je kennis. Brrr, ik werd ook helemaal naar bij het lezen :X.

Dank voor jullie lieve reacties op mijn foto's! Ben altijd zo trots als anderen mijn baby leuk vinden :D :')

Mijn mini slaapt met romper met lange mouwen in een mouwloos slaapzakje. Dan onder laken en dubbelgevouwen deken. Waaronder hij afgelopen nacht beduidend minder goed geslapen heeft. Hij moest denk ik compenseren voor de goede nacht, ik kon er 4x uit -O-. Gelukkig heb ik vakantie! ;)

Evenstar, gefeliciteerd met je dreumes!! *G* Geniet van vandaag, gezellig dat je ouders over zijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 28 november 2012 @ 19:38:57 #34
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119722604
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:23 schreef freecell het volgende:
Bellen naar de receptie en/of anders urologie en dan vragen waar je moet zijn als je vragen hebt over een liesbreukje. En van daaruit dan verder bellen. Succes meis :*
Of je scrolt even door naar beneden.

PE O+

SE hoe naar van je opa zeg :*

Hier slaapt Huubke in een dikke slaapzak met of zonder mouwen (afhankelijk van de buitentemperatuur) onder een dunne deken. Hij heeft overigens een wollenromper aan.
Hij voelt altijd gewoon aan, behalve als ik hem bij mij in bed gehad heb voor een voeding en ik in slaap gevallen ben. Dan heeft hij het eigenlijk te warm en is hij wat zweterig in zijn nek. Maar goed, het is dan ook eigenlijk niet de bedoeling dat hij bij mij onder het dekbed blijft slapen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Asyniur op 28-11-2012 19:48:55 ]
pi_119723283

Hier is ons kleine kadootje
pi_119724966
oh wat een schatje soccermom! O+
lieve kleertjes & mooi haar!

<leuk boxkleed ook!>
pi_119726055
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:06 schreef Phaidra het volgende:
Mango, mooi kereltje! Zit duidelijk iets Aziatisch in hè? Indonesisch als ik me niet vergis? Oh en fijn dat er hulptroepen zijn ingeschakeld voor het kindje van je kennis. Brrr, ik werd ook helemaal naar bij het lezen :X.

Serieus? Meer mensen zeggen dat maar ik zie het zelf niet. Nouja, impliceert dat mijn kind op mij lijkt, dus win :D

Soccermom, wat een leuke dame!
ik wil ook nog een meisje zodat ik het ook zo leuk kan aankleden
  woensdag 28 november 2012 @ 20:47:28 #38
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119726094
Jullie hadden nog iets te goed van mij...
pi_119726337
Jemig Asy. Het ziet er eigenlijk niet uit hè, zo'n mini die er vandoor gaat met een stoel die groter is dan hijzelf :P Onwaarschijnlijk.
supergrappig dat jullie plat kalle :D Kunnen we niet onderhand een Limburgers meet doen hier?
pi_119726393
Free, wat naar dat het weer niet meezit.. Als je nou 1 ding op je bordje kreeg, maar je krijgt gelijk een hele bult.. Hopelijk kunnen ze morgen iets voor je betekenen in het zkh. Misschien dat ze voor zulke kleintjes ook wel de wachtlijst (deels) kunnen omzeilen? Zeker als ze er echt last van hebben, is het anders dan een liesbreuk die af en toe zich even laat zien..

Asy, Hij ziet er ook gewoon al zo wijs uit :o

Mango, zit inderdaad wel wat oosters in.. Leuk!!

Daan heeft vandaag lekker chili con carne op.. Met ons mee. Was een beetje pittig, maar zijn bord was zo leeg. Met een extra slokje water :P
  woensdag 28 november 2012 @ 21:11:23 #41
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119727368
oh Soccermom! Wat een mooierd O+ (en leuke kleertjes heeft ze aan :Y )

Free, 't is ook echt alles in één keer he....Hopenlijk kom je morgen wat verder bij de kinderarts....Ik vind het niet normaal dat het allemaal zo lang moet duren :{ :*

Wow Asy! Wat ontzettend leuk om te zien! O+ Niet te geloven dat ie nog maar 7,5 maand is :o

(is er trouwens een manier om foto's van facebook kleiner te krijgen, zodat ik ze hier niet in spoiler hoef te posten?)
pi_119727424
Asy _O_ Prachtig om te zien!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119727515
PE, je kan in de img- tag een formaat zetten: [img= 400]url.jpg [/img ], maar dan zonder de spaties.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119727696
Evenstar & Olli, gefeliciteerd *G*

Welkom. Soccermom, mooie meid heb je.

Mooi kereltje, Mango!

Free nogmaals :*. Wel morgen het zh bellen!

PE, je meisje staat.

Hier past de slaapzak 68-80 niet meer of hij is gekrompen hoewel meneer net 68 draagt. Wij gebruiken een dunne slaapzak zonder mouw, lange mouwen romper en soms nog pyama of korte mouwen romper en pyama. Heb net op het kdv een cadeautje gemaakt, een romper, die ik heb beschilderd met textielpennen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 28 november 2012 @ 21:23:15 #45
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119727996
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:14 schreef Phaidra het volgende:
PE, je kan in de img- tag een formaat zetten: [img= 400]url.jpg [/img ], maar dan zonder de spaties.
Tnx! Weer wat geleerd ;)
pi_119728334

[ Bericht 100% gewijzigd door soccermom op 28-11-2012 21:30:45 ]
  woensdag 28 november 2012 @ 21:38:44 #47
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119728801
zit net ff te kijken voor een verjaardagskado voor cristel, vind deze wel grappig (alleen de prijs niet :P)

pi_119730213
Mooi ding PE. Dat staat tenminste nog enigszins decent in je woonkamer. Maar ja, daar betaal je dan weer voor.
pi_119730587
Mooi PE!

Ow en Asy,briljant! :D Hij lijkt op je grote knulletje!
pi_119730737
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:53 schreef Deepfreeze het volgende:
Free, wat naar dat het weer niet meezit.. Als je nou 1 ding op je bordje kreeg, maar je krijgt gelijk een hele bult.. Hopelijk kunnen ze morgen iets voor je betekenen in het zkh. Misschien dat ze voor zulke kleintjes ook wel de wachtlijst (deels) kunnen omzeilen? Zeker als ze er echt last van hebben, is het anders dan een liesbreuk die af en toe zich even laat zien..

Hij zit er constant,tenzij ik hem wegdruk. En dan is het brullen (want au) en dan zit hij er dus meteen weer....
Ik ga er ook echt even goed achteraan morgen.
En inderdaad, het gaat hier wel allemaal tegelijk (er lopen ook nog wat dingen met de middelste tegelijk) en dat echt al bijna een jaar! Mag ik even gillen?
pi_119730739
Asy :D Hoe tof!

Ik ben trouwens vóór de Limburg meet :7 (waar wat mij betreft ook niet-Limburgers welkom zijn :+ ) Praat alleen geen plat zelf :@

Net weer kraamvisite gehad, en ik vind het toch wel bijzonder hoe blij mensen voor ons zijn en hoe ontzettend wij/Saartje verwend worden/wordt O+
pi_119731123
Mineola, late reactie sorry, maar de slaapzak komt van de babydump
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_119731437
pi_119731534
Leuk hè Coco. En dat allemaal omdat jullie niets meer hebben gedaan dan een mensje op de wereld zetten. O+

Limburgmeet @IKEA? c_/ had ik nl over gedroomd. :')
pi_119731562
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 22:18 schreef Cocotrimonium het volgende:

Net weer kraamvisite gehad, en ik vind het toch wel bijzonder hoe blij mensen voor ons zijn en hoe ontzettend wij/Saartje verwend worden/wordt O+
Ik vond dat ook zo bijzonder hoeveel mensen al van ons kindje hielden en hoe graag ze hun wilde zien.
pi_119731752
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 22:34 schreef Mangostine het volgende:
Leuk hè Coco. En dat allemaal omdat jullie niets meer hebben gedaan dan een mensje op de wereld zetten. O+

Limburgmeet @IKEA? c_/ had ik nl over gedroomd. :')
Heel leuk! :Y

Appeltaart met slagroom eten O+ ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 22:35 schreef Troeta het volgende:
Ik vond dat ook zo bijzonder hoeveel mensen al van ons kindje hielden en hoe graag ze hun wilde zien.
Absoluut! Dat ze voor ons zo bijzonder is, logisch! Maar écht speciaal dat dat voor zoveel anderen ook geldt *;
pi_119732164
Heel eerlijk trouwens, ik vond onze babyborrel 2 weken geleden echt top O+
Maar in de kraamweken vond ik het bezoek maar irritant. Mijn kind is geen museumstuk ofzo, dacht ik (nu is ie dat uiteraard wel. :+ ) Voor mijn gevoel waren het pottenkijkers. En ik had al helemáál geen zin om gezellig te doen. Nee, niet echt een blije babywolk, toen.
Maar goed om te zien dat dat ook anders kan en jullie er wel gelukkig van worden. O+
Bewaar ik voor de volgende. ;)
pi_119733117
Whaha mango, ik heb echt een hekel aan kraamvisite, besef kwam behoorlijk achteraf, dus heb me bij de tweede wat netter gedragen.
Al blijf ik het irritant vinden dat bepaalde mensen pers`e op dag twee langs willen komen omdat ze denken dat ze close zijn met ons, maar dan 3 maanden lang niet meerlangskomen.
Kom dan gewoon een maand later als ik het niet zo druk heb en niet de hele dag in mijnblote tieten meer zit:-)
pi_119734166
Precies. Ook dat mensen in het zkh langskwamen. Ik had 3 dagen niet geslapen, zag er niet uit, zweette, mijn pis zat in een zak, ik kon niet uit bed komen, ik gaf 60 voedingen per dag en mijn kind viel af. Dat er dan een vage oom onaangekondigd voor je neus staat. Kill. }:|
Maar wel goedbedoeld, ik weet het.
pi_119736774
Limburgmeet .. I'm in! ;-)

Hier heeft D van 9 tot 3 grslapen! Schrok me dood toen ik net op de wekker keek. Ze is verkouden .. super zielig met loopneusje en alles. Goed in de gaten houden.

Morgen komen we bij elkaar met de pufclub. Ik was de hekkensluiter van het hele stel. De eerste is eind augustus al bevallen dus ben benieuwd.
pi_119736780
Zo, ik kom me ook even melden hier! Normaal lurk ik alleen maar, maar nu kan ik jullie advies wel goed gebruiken dus hopelijk is er iemand wakker op dit nachtelijke tijdstip.

Mijn dochter S. is nu 7 weken en sliep sinds 1,5 week door van half 11 tot half 7 ongeveer. Nu schrok ik net wakker van haar gehuil. Eerst dacht ik dat ze weer huilde in d'r slaap (dat doet ze wel eens nl) maar nu was er toch iets anders aan de hand. Ze leek haast te stikken/verslikken in d'r eigen slijm/speeksel. Dus heb haar gauw rechtop gehouden en nu is ze weer gekalmeerd. Wel ziet ze er ook ziekjes uit (rood neusje en rood rond d'r ogen) dus heb ff d'r temp gemeten en die was maar 36,1. Is dit alles bij elkaar reden tot grote zorg en directe actie of kan ik het beste gewoon straks nog eens tempen en haar nu even verder laten slapen? Ze ligt nu weer in bedje nl..

Hoop dat iemand van jullie raad weet!
pi_119736782
Ow Twinkle, ik zie nu dat ik dus niet de enige ben op dit tijdstip ;-)
pi_119736787
Dat is schrikken danio. Rode ogen en neus kan van het huilen en proesten zijn. Als ze rustig slaapt zou ik haar lekker laten liggen en morgenvroeg tempen als ze dan nog ziek oogt.
pi_119736792
Mangostine, bedankt voor het advies! Dat ga ik ook maar doen denk ik. Nu alleen zelf nog terug in slaap zien te raken..

Mooi kindje heb je trouwens! Ik zag de foto's in het vorige deel. Ow en ik ben oorspronkelijk ook Limburgse trouwens. Erg toevallig dat er hier zoveel Limburgers ronddwalen :)
pi_119736805
Misschien even kruikje of pittenzak erbij?
pi_119736845
Nou heeft het arme ding ook nog een bloedneus .. net hap gebeld maar die zeggen dat je het gewoon moet behandelen als bij een normaal persoon. En niet op de rug laten liggen.

Pfff .. hoeveel zorgen kun je om je mini hebben zeg.
pi_119736977
Leuk ding PE

Zo heb ik het kraambezoek nog niet bekeken.

Limburg is wel ver weg voor mij :(

Danio Welkom. Hoe gaat het vanochtend met je dochter? Hopelijk heeft ze goed geslapen en is niet ziek.

Was ook blij dat er gisteren tijdens het knutselen toch best een paar leidsters met mijn baby wilden knuffelen. In de autostoel naast me zitten was niet zo een succes en met hem knutselen ook niet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119736995
Ik heb d'r net maar eens wakker gemaakt en ze had nu 36,6 gelukkig! En ze ziet er ook alweer een stuk beter uit. Dus hopelijk houdt ze de temperatuur nu weer goed.

Jeetje Twinkle, een bloedneus bij zo'n kleintje lijkt me akelig zeg! Stopte het wel snel? Je kunt je inderdaad flink zorgen maken over zo'n kleintje he...
pi_119737452
Wat raar, een spontane bloedneus? Hoe is het nu daar Twinks?

Danio, misschien vannacht wat dikkere kleertjes of een extra dekentje of kruik erbij?

Tinu, had ie zo'n slechte zin gisteren.

Free, hoe is jullie nacht gegaan?

Mijn baby is steeds langer wakker. Daarmee wordt het eigenlijk wel intensiever want hij wil langer geentertained worden, en is daarna dan weer oververmoeid. Niks geen slaaptekenen, gewoon van het ene op het andere moment in exorcist-modus. Zeg me dat dit een faaase is, aub. /moe :O
pi_119737589
Best ok geslapen tot 4uur, toen werd ze wakker, heeft lekker gedronken en vond dat de nacht wel lang genoeg had geduurd!! Heeft ze lekker(ahum) bij me gelegen(huis uit 1938,nogal gehorig en dr broer en zus moeten wel lekker kunnen slapen)en is uiteindelijk om 7uur in slaap gevallen!Nu ligt ze nog steeds te knorren.

Oei een bloedneus lijkt mij ook wel schrikken hoor!!! Dit is mijn 3e kindje en ik ben nu miljoenen keren rustiger als met mn eerste,o en 15jaar ouder dat scheelt misschien ook;-).
pi_119738674
Ik doe ook mee aan de Limburg meet! Ben zelf een Brabo, maar dat komt in de buurt toch? Maar dan niet Limburgs kallen he :P

Hier vanacht na 4 nachten doorslapen, ineens niet meer doorslapen. :{ Ben benieuwd wat ze vanacht doet.

Ik ga zaterdag voor het eerst weer opstap. Heb een teamuitje met mijn volleybalteam. Ben wel zenuwachtig. Ik wil heel graag, maar durf niet zo heel goed. Voel me zo verantwoordelijk voor F.leur! Twijfel nu of ik gewoon met de auto zal gaan, maar ik durf eerlijk toe te geven dat ik nuchter opstap saai vind..

Soccermom, dat is pittig ja wakker liggen van 4 tot 7. Dan zul je zeker wel heel moe zijn?

Mango, leuke avatar :) Mijn mini is ook steeds langer wakker overdag, maar dat wijt ik aan het doorslapen snachts. Ik vind het zo leuk dat we gelijk op gaan!

Twink, een bloedneus lijkt me akelig bij zo'n kleintje. Is het al gestopt? Was het veel? Niet leuk ;(

Hier is het kraambezoek wel zo'n beetje afgelopen. Ik ga nu eerder met F op reep. Lekker koffie drinken bij anderen haha. Vanmiddag gaan we winkelen.

Gisteren even moeten huilen. Ik wil helemaal niet gaan werken in januari :'( Er is toch niemand (behalve (8> ) die zo goed en liefdevol voor mijn kind kan zorgen. Ik wil alles zelf doen. Maar ze gaat toch echt 1 dag naar oma en 1 dag naar het kdv in januari. En om het weekend heeft (8> haar. Ik werk onregelmatig.
Het zal wel los lopen, maar als ik er nu aan denk word ik er heel verdrietig van. Ze is nu toch bijna elke dag, 24u per dag bij me..

Oh en mijn kleintje is echt heeeeelemaal gek op duim/vuist/vinger/zuigen. En dit doet ze dan met heel veel smak-geluid. Zo schattig O+
pi_119738803
Het was niet veel maar je schrikt toch. Is uiteindelijk ook gestopt. Ze issuper verkouden dus een fles leeg drinken gaat best lastig. Speen werkt nu ook niet. Veel huilen.. heb wel zoutoplossing voor haar neusje en luuf voor haar borst en rug. Ui op de kamer. Hopen dat het snel over is.
  donderdag 29 november 2012 @ 09:58:16 #73
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119738971
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 06:57 schreef Tinuviel het volgende:
Limburg is wel ver weg voor mij :(
Amstelveen is errug ver voor mij :P :(

limburg meet! Leuk ^O^

Vervelend twinkle, dat ze zo verkouden is...En je kan er zo weinig mee he :{

Mevrouw ligt weer te pitten in de box...ik was net ff boven om haar kledingkast op te ruimen....(nee ben nog niet klaar, maar eerst ff koffie c_/ ) Heb bijna alle maat 68 er nu uit, over sommige shirtjes twijfel ik nog, vind het soms lastig....
Eigenlijk heb ik ook wel de neiging om gewoon ALLE 68 uit de kast te trekken, maar ik ben dan weer zo iemand die dat dan 'zonde' vind dat ze het zo weinig heeft aangehad... :')

Zit nog ff te denken ofdat ik wat ga verkopen, dus heeft er iemand behoefte aan maat 62 of 68 meisjeskleding? shirtjes/longsleeves, paar (unisex) spijkerbroeken mt 68...legging's ?
pi_119738972
Bah, Twink, arm kleintje. Zou ik ook flink van schrikken!

Saartje heeft vannacht van ongeveer twaalf/half een (fles) tot half acht vanmorgen. Is al drie nachten achter elkaar zo'n 6-7 uur slapen. Benieuwd of dat blijft of toeval is.

Ze is/lijkt overigens verkouden, arm ding. Vooral tijdens en na de fles niest ze nu heel veel en pruttelt/rochelt ze meer dan normaal. Gelukkig valt t na een tijdje dan weer ontzettend mee. Ze is sowieso nog niet huilerig en heeft geen verhoging, mtoch. Mijn baby, snif. Ze is zo geweldig O+
pi_119739709
Lekkere nachten zo Coco! Tis volgens mij ook echt weer voor een verkoudheid..

PE zijn jouw kleertjes winterbestendig? Anders wil ik wel wat overnemen?

Ik ben ook zon muts idd. Truitjes maat 50 die ze nog nooit aan heeft gehad belanden nu in een doos omdat het ook niet meer past en dat vibd ik dan weer zonde. Maja kan moeilijk D er alsnog in proppen :-p
En de ene maat 50 is de andere maat 50 niet .. dus kan nog niet alles in de doos mikken want sommige dingen kan ze nog wel aan.
pi_119740377
Wat sneu die verkouden ukkies :*

Hier een goede nacht. Luc slaapt tegenwoordig vanaf 12 tot 6 en als ik hem dan bijn ons in bed leg slaapt hij vaak nog door tot 8 uur. Ben erg blij dat hij weer langer doorslaapt nu hij op zijn eigen kamer ligt, want nu is hij tenminste niet meer om half 5 al wakker. Nu maar eens douchen met de kleine man. O+
  donderdag 29 november 2012 @ 10:59:06 #77
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119740600
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Lekkere nachten zo Coco! Tis volgens mij ook echt weer voor een verkoudheid..

PE zijn jouw kleertjes winterbestendig? Anders wil ik wel wat overnemen?

Ik ben ook zon muts idd. Truitjes maat 50 die ze nog nooit aan heeft gehad belanden nu in een doos omdat het ook niet meer past en dat vibd ik dan weer zonde. Maja kan moeilijk D er alsnog in proppen :-p
En de ene maat 50 is de andere maat 50 niet .. dus kan nog niet alles in de doos mikken want sommige dingen kan ze nog wel aan.
ze heeft tot voor kort nog best wel wat aangehad hoor, ik heb ook een stapeltje gewone tshirts, ik zal ff kijken ofdat ik straks tijd heb om het op de foto te zetten...
Ik kan namelijk écht niet alles gaan bewaren..er staan nog iets van 15 (ja geen typfout..) dozen op zolder met baby/kinder kleding.....wordt er gek van (en 3 dozen kleding die nog te groot is + wat ik zelf nog heb gekocht voor volgend jaar :@ )
pi_119741726
Volgens mij hebben we een tand!! Ik voel opeens een richeltje aan de onderkant. Zou wel de slechte nachten verklaren...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119741814
Een tand! *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 29 november 2012 @ 11:54:38 #80
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119742384
Asy omg.. :o dat ziet er echt gek uit zeg!! Maar wat enorm gaaf O+ Hij is ook zo lekker enthousiast en vrolijk O+ *O*

Limburg meet? Weet je hoe ver dat is :o Ik woon in 't westen..

Leuk he Coco die kraamvisite O+

Twink wat lastig zeg, verkouden en bloedneus :o Fijn dat dat laatste inmiddels gestopt is..

Coco die van jou ook al verkouden, he bah! :* beterschap voor alle ukkies!

Phaidra een tand!! :o *O* Jeuj!

Hier gaat het goed met onze mini.. Ze is inmiddels redelijk gewend geraakt aan de fv en de infacol icm het autostoeltje werkt wonderen :D O+ Soms nog wel wat last van haar darmpjes maar een schone luier onderpoepen werkt ook goed :+
Ze komt nu best regelmatig, we doen de laatste voeding rond 8/9u 's avonds, dan komt ze rond 2.00, 6.00, 12.00, 17.00. :) We hebben even op onze weegschaal gestaan en ze is al 5kg inmiddels! (15/11 op het cb 4750gr) dus ze mag ook wat meer voeding hebben. Eens kijken of ze het op krijgt :P
pi_119742496
F poept echt weinig, is dat wel normaal? De laatste keer was vorige week donderdag. Toen had het ook al 5 dagen geduurd en kwam er een poepexplosie. Ze heeft vandaag veel krampjes, dus ik denk dat ze vandaag gaat poepen. Hopelijk niet in het winkelcentrum waar ik zo naartoe ga..
  donderdag 29 november 2012 @ 12:00:31 #82
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119742549
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:58 schreef Kwisted het volgende:
F poept echt weinig, is dat wel normaal? De laatste keer was vorige week donderdag. Toen had het ook al 5 dagen geduurd en kwam er een poepexplosie. Ze heeft vandaag veel krampjes, dus ik denk dat ze vandaag gaat poepen. Hopelijk niet in het winkelcentrum waar ik zo naartoe ga..
Krijgt ze kunstvoeding? Ik hoorde van de verpelegkundige van het cb dat ze dan minimaal 1x in de 3-4 dagen moeten poepen.. bij bv is dat anders :)
pi_119742559
borstvoeding..
pi_119742567
bij bv kan het zijn dat je baby 2 weken niet poept.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119742573
:o
  donderdag 29 november 2012 @ 12:02:49 #86
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119742607
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:01 schreef bitterend het volgende:
bij bv kan het zijn dat je baby 2 weken niet poept.
Echt joh? :o
Mijne poepte met de bv echt bij elke voeding/elke luierverschoning.. Maar grappig dat dat zo kan verschillen dan!
pi_119742616
Ja het is hier nog nooit gebeurt maar het kan wel :D
pi_119742668
pi_119742715
Twinks, hopelijk blijven de bloedneuzen weg, ik zou ook wel geschrokken zijn bij zo'n kleintje..

Danio, Soms hebben kindjes wat ondertemp als ze ziek zijn, vaak hebben ze daarvoor net iets verhoging gehad. Dan schommelt het even. Gelukkig nu wel beter!

Free, al gebeld?

phaidra, een tand *O*

Daan is net weer lekker gaan slapen, na ons donderdagochtend uitje (koffiedrinken met moeders uit de wijk). Lekker gespeeld, maar hij begint nu wel last te krijgen van eenkennigheid/verlatingsangst. Ach, het is de leeftijd.
Straks nog effe langs de huisarts. Zou eigenlijk volgende week CB afwachten, maar moet zelf toch voor een uitstrijkje. Kan de huisarts gelijk even naar de uitslag van Daan kijken. Zijn ene wang is weer droog en schraal (sinds 5/6 maand op en af). Nou ging dat meestal wel weg met vettige zalf. Het zit nu alleen ook op zijn hand, aan de achterkant. Beetje rare plek, en precies de plek waar hij soms tegenaan ligt met zijn wang.. Hopelijk geen schimmeltje..
pi_119742891
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:03 schreef bitterend het volgende:
Ja het is hier nog nooit gebeurt maar het kan wel :D
Wij hadden een periode 1x per 5/6 dagen. Vanaf een week of 6. Echt megapoepluiers waren dat :X. Daarna elke dag en nu opeens weer om de dag.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119742914
Ik ben blij dat de periode 4x per dag wel afgelopen is :D
pi_119742955
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:16 schreef bitterend het volgende:
Ik ben blij dat de periode 4x per dag wel afgelopen is :D
Dan ga je zo hard door je luiers heen...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119745393
Het wisselt hier ook. In het begin op de bv had ie gewoon bij elke voeding een spuitluier. Na een week of 4-5 met het introduceren van de kv werd het ineens om de dag. Daar heeft ie wel last van, als het langer duurt.
Nu sinds een week poept hij ongeveer 1x per dag.

Beterschap voor alle snottebellen!
pi_119748745
Hier wisselt het ook. Gisteren nog 4 poepluiers voor de lunch. Nu nog maar 1.. Maar dat is op FV. Die blijft tenminste binnen de lijntjes. De BV luiers 4-5 keer per dag niet }:|

Daan heeft een hormoonzalfje te pakken. De HA was bang dat er scheurtjes in de huid zouden komen, en dan heb je meer kans op ontstekingen. Nu even 2 weken smeren en hopen dat het dan voor langere tijd weg is..
Eczeem wou hij het niet direct noemen, omdat het ook op atypische plekken zit. Dus hopelijk alleen een kwijl-kwaaltje..
pi_119749469
Skoap jij ook. al vandie lekkere nachten! Heerlijk!

Pufclub meet was gezellig!
pi_119750372
Hebben jullie ervaring met buikslapers? Het begint er sterk op te lijken dat die van ons een flinke voorkeur heeft voor het op haar buik slapen.. Overdag vind ik dat sowieso niet erg, dan kan ik haar goed genoeg in de gaten houden. Maar 's nachts durf ik dat eerlijk gezegd niet aan..
pi_119750504
Toevallig.. toevallig had iemand van de pufclub dat ook :-p. Die heeft een of ander Nanny matje gekocht (speciaal voor buikslapers) dat een alarm geeft als het kindje niet meer kan ademen ofzo.

Ik zou er niet op durven te vertrouwen eerlijk gezegd.
pi_119751058
Limburg meet :D
:W uit het noorden
pi_119751178
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:27 schreef Twinkle20 het volgende:
Toevallig.. toevallig had iemand van de pufclub dat ook :-p. Die heeft een of ander Nanny matje gekocht (speciaal voor buikslapers) dat een alarm geeft als het kindje niet meer kan ademen ofzo.

Ik zou er niet op durven te vertrouwen eerlijk gezegd.
Nou, dat heb ik ook al overwogen, van die sensormatjes. Maar voorlopig laat ik haar 's nachts lekker op haar rug slapen (dat heeft tot nu toe nooit echt voor 'problemen' met in slaap komen gezorgd). Overdag heeft ze er wel meer last van, dus laat haar dan maar op haar buikje slapen.

Ben het goed in de gaten aan het houden, en tot nu toe draait ze in ieder geval al regelmatig haar hoofd van links naar rechts, en slaapt ze ook met haar handje onder haar wang enzo. Dus ze beweegt voldoende (ze ademt dus niet continu 'oude' lucht in).
pi_119751672
Dan heb je geluk Coco. Miss 's nachts naast je zodat je haar in de gaten kunt houden?
M ligt ook graag op zijn buik, maar heeft er nogal een handje van om zijn gezicht in het matras te begraven. Dus voorlopig 's nachts ook nog maar even niet. :X
pi_119751780
Hier ook een"dag"buikslapertje en s'nachts op dr ruggetje! Ze is sterk genoeg om dr koppie op te tillen en te draaien, maar ik vind t zelf niks dat ik dr s'nachts niet in de gaten kan houden!
pi_119752508
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:07 schreef Mangostine het volgende:
Dan heb je geluk Coco. Miss 's nachts naast je zodat je haar in de gaten kunt houden?
M ligt ook graag op zijn buik, maar heeft er nogal een handje van om zijn gezicht in het matras te begraven. Dus voorlopig 's nachts ook nog maar even niet. :X
Ja, zou kunnen, maar er is naast ons bed geen plek. Dan moet ik haar al tussen ons in gaan leggen, maar dat vind ik helemaal geen goed idee.

Dus zolang het gaat, 's nachts dan maar op haar rug. En als we merken dat dat echt niet meer lukt, kan ik nog altijd kijken (kan ik bijvoorbeeld zo'n matjes aanschaffen).

Ze heeft de laatste fles gehad om 12.30u, toen is ze nog een tijdje beneden geweest, en denk rond 14u haar bedje in. Geslapen tot nu. Flink hongerig is ze, hehe.
pi_119752673

Zo vond ik haar net terug, vlak voor ze wakker werd. Had ze zichzelf helemaal naar boven gewurmd om met de bovenkant van haar hoofd tegen Schaap aan te liggen :') O+

Edit: check die mat in haar nek :+
pi_119752831
Gebeld met zkh, er vanmiddag ergens tussen geschoven, morgen gesprek anesthesist en binnen 2 weken opereren. Hop! Meer uitleg als ik de laptop ter beschikking heb.
  donderdag 29 november 2012 @ 18:01:47 #105
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119753374
Coco O+

Free, wat fijn! Hopelijk heel snel opgelost dus :*

Limburgmeet: ik stem voor!
Als er heel veel animo is (en mensen zouden wat zuidelijker willen rijden) dan kan ik eens informeren wat een zaaltje in het buurthuis (Amstenrade) huren kost? Misschien een wat meer centraal topic maken?
pi_119753435
Fijn Free dat je dan toch op korte termijn geholpen kunt worden.

Coco mijnes heeft ook een matje :-D
Laat ik lekker groeien.. heeft ze over een tijdje net zon mooie lange haren als mammie :-)
pi_119753854
Free, fijn dagt er schot in zit.

Coco, wat lief! O+
hier ook lang een matje gehad. Maar op een gegeven moment werd zijn hoofd gewoon groter en groeide zijn haar niet meer of zo ;)
pi_119753963
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:42 schreef freecell het volgende:
Gebeld met zkh, er vanmiddag ergens tussen geschoven, morgen gesprek anesthesist en binnen 2 weken opereren. Hop! Meer uitleg als ik de laptop ter beschikking heb.
Goed nieuws!

Coco O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119754219
Nog niet bijgelezen maar ik ben ook wel voor een limburg meet. Misschien inderdaad een centraal topic maken
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_119754317
Limburg meet.... mjah.... nou..... misschien als het ergens in Noord Limburg is misschien....
en als er een tolk bij is.
  donderdag 29 november 2012 @ 18:54:09 #111
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_119754931
quote:
17s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:34 schreef Kyara het volgende:
Limburg meet.... mjah.... nou..... misschien als het ergens in Noord Limburg is misschien....
Hahahaha dat doe ik dan wel!
  donderdag 29 november 2012 @ 19:06:42 #112
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119755334
Coco geweldig hihi :D _O- Ze kan al goed wurmen dan :o
Leuk he dat matje van nesthaar :+ O+

Free wat fijn dat je duidelijkheid hebt! :)
pi_119755458
Free wat fijn!
pi_119755821
Over buikslapers, Faye slaapt al op haar buik sinds ze 1,5e maand oud was. Ze draaide zelf haar hoofd en slaapt op die manier veel beter :)

Free, wat fijn!!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 29 november 2012 @ 19:28:13 #115
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119756200
quote:
17s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:34 schreef Kyara het volgende:
Als je zo begint, mag je niet eens meer komen! :{w
pi_119756427
quote:
12s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:28 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Als je zo begint, mag je niet eens meer komen! :{w
:'(
pi_119756944
Ik woon in n-limburg nmaar praat gewoon abn hoor :+
pi_119756993
Mijn (8> komt uit Limburg, dan hoor ik er ook weer een beetje bij, toch? *)
pi_119757925
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:58 schreef Kwisted het volgende:
Wel dus!
Ze heeft de hele ochtend krampjes gehad, veel gehuild. Nauwelijks geslapen. Daarom dacht ik dat ze smiddags wel zou slapen in de kinderwagen. We zaten net bij de la Place koffie te leuten toen ik haar rook. ALLES ONDER! :'( Ik had uit voorzorg al wat oudere kleertjes aangedaan en 3 setjes schone kleren mee haha. Wat is dat kut om te verschonen ergens anders als thuis. Ik vind het ook altijd zo zielig als het helemaal tussen/rond haar lipjes zit ;(
Nu ligt ze al sinds 7uur in bed, maar ik merk dat ze nog last heeft. Dus ik verwacht vannacht of morgenvroeg nog wel een flinke luier.
Misschien doet ze het dan wel op het consultatiebureau, als ze haar prikjes moet.
pi_119757957
Oh en ze moest tussen 17 en 18u eten. Zat ik net in de auto, vast in de spits met een huilend kind achter in de auto. Wat geeft dat veel stress zeg!! ;(
pi_119758229
Ohh.. dus toch! Balen meis..

Ja vind dat ook altijd zo rottig tussen de lipjes. Vindt D ook echt niet fijn!
Vraag me ook altijd af of minis ookblaasontsteking kunnen krijgen.. en hoe je dat dan kunt merken.

D iss al minder snotterig. Ze kan wer lekker zuigen op haar fopspeen . dus ze was vandaag een sruk minder onrustig.
pi_119758453
sorry kwisted, maar ik moest een klein beetje lachen. Lekker getimed weer. Maar wel vervelend dat ze er last van heeft. (hoe vervelend ook, soms moet je er de humor van in zien als weer alles onder de poep zit. Geloof me, dat gaat nog veel vaker voorkomen). Hopelijk lucht het je meisje in elk geval op. :*
pi_119758793
Oh en nog even een persoonlijk vraagje :@
Is jullie navel ook anders sinds de zwangerschap? Mijn navel was helemaal naar buiten geplopt en wil nou niet meer helemaal terug naar binnen. Alleen daar al voor draag ik elke dag een corrigerend hemd.

Vandaag wel flink geslaagd met shoppen, ik ben echt los gegaan! Mijn hele figuur is anders sinds de zwangerschap. Ik zit 3kg onder mijn startgewicht, maar heb nog steeds een pensje.. Het lijkt wel of het gewicht alleen van mijn benen afgaat. Mijn broeken zaten dus te los, en mijn truitjes strakker rond mijn buik. *zucht* Ik moet nog leren accepteren dat het nooit meer hetzelfde zal worden. Heb ook zoveel striemen op mijn buik gekregen door die enorme puntbuik die ik had.. ;(
pi_119759038
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:38 schreef Kwisted het volgende:
Oh en nog even een persoonlijk vraagje :@
Is jullie navel ook anders sinds de zwangerschap? Mijn navel was helemaal naar buiten geplopt en wil nou niet meer helemaal terug naar binnen. Alleen daar al voor draag ik elke dag een corrigerend hemd.

Vandaag wel flink geslaagd met shoppen, ik ben echt los gegaan! Mijn hele figuur is anders sinds de zwangerschap. Ik zit 3kg onder mijn startgewicht, maar heb nog steeds een pensje.. Het lijkt wel of het gewicht alleen van mijn benen afgaat. Mijn broeken zaten dus te los, en mijn truitjes strakker rond mijn buik. *zucht* Ik moet nog leren accepteren dat het nooit meer hetzelfde zal worden. Heb ook zoveel striemen op mijn buik gekregen door die enorme puntbuik die ik had.. ;(
Mijn navel was eerst gewoon een mooi recht verticaal streepje. Nu is het een soort krater :+

zit iets van 2kg boven startgewicht, maar mijn buikje is een soort hangend afdakje :') :+ Vriendin omschreef het als een oude-opa-pens, en zo ziet het er ook wel uit :D Zo'n hangend geval _O-

Broeken van vóór de zwangerschap passen (nog) niet, en zwangerschapsbroeken zijn ook niet chill, want dat extra stuk stof past nu tot ongeveer boven mijn borsten :D

Striae heb ik dan weer niet.

Mgoed. Saartje is net iets meer dan 3 weken geleden geboren, buik schijnt bij keizersnede sowieso minder snel terug te plooien (weet niet zeker of dat echt waar is) en mag nog niet sporten (moet fysiek voorzichtig doen), dus ik heb nog hoop :P ;)
pi_119759062
Ik heb rare striaie boven mijn navel :'(
pi_119759086
Kwisted, het is 9 maanden op, 9 maanden af he (schijnt, zelf dus geen ervaring mee ;) ). Gun jezelf wat tijd om goed terug te plooien. En je had een prachtige buik O+
Maar wel jammer van de strepen. Zeker als je zo'n mooi figuurtje hebt. (bij mij maakt het minder uit, bikini is sowieso geen goed plan....)
pi_119759125
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:44 schreef bitterend het volgende:
Ik heb rare striaie boven mijn navel :'(
ik heb zelfs strepen op mijn doos :X
pi_119759154
:o Hoe kan dat?
  donderdag 29 november 2012 @ 20:46:35 #129
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_119759174
Anouk heeft het een keer gepresteerd om vlak voordat we weg zouden gaan de gordijnen onder de poepen. Nog even een schone luier voordat we 2 uur in de auto moesten voor een weekendje weg....
Ik heb haar badje gevuld met water en biotex en de gordijnen daar het hele weekend in laten hangen :D

Het komt nooit uit Kwisted :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 29 november 2012 @ 20:48:07 #130
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_119759236
En ik heb nog steeds een flubberbuik, maar daarvoor was het ook geen sixpack :P
pi_119759246
Free, fijn dat je binnen twee weken terecht kunt! Zal wel een gevoel van opluchting geven :)

quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:11 schreef soccermom het volgende:
Hier ook een"dag"buikslapertje en s'nachts op dr ruggetje! Ze is sterk genoeg om dr koppie op te tillen en te draaien, maar ik vind t zelf niks dat ik dr s'nachts niet in de gaten kan houden!
Ja, vind het nu nog niet eens super relaxed, maar ze lijkt het echt veel fijner te vinden. En gelukkig is ze ook vrij sterk al, dus dat scheelt een hoop :Y Maar 's nachts, nee, dan ga ik me er ook echt niet aan wagen!
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:19 schreef Marjolijntje het volgende:
Over buikslapers, Faye slaapt al op haar buik sinds ze 1,5e maand oud was. Ze draaide zelf haar hoofd en slaapt op die manier veel beter :)
Misschien als Saartje nog wat ouder is, dat ik het dan ook minder eng vind. Maar nu, iets meer dan 3 weken, meh... :{ Mgoed, zoals ik al aangaf, overdag kan ik haar gelukkig goed in de gaten houden! Slaapt Faye 's nachts eveneens op haar buik? Was je daar in het begin ook wat onzeker over of heb je daar geen last van gehad?
pi_119759318
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:46 schreef bitterend het volgende:
:o Hoe kan dat?
bij het indalen denk ik.

Maar volgens mij heb ik nu nog geen nieuwe strepen.

En ik heb ook geen flubberbuik :+
pi_119759338
quote:
17s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:44 schreef Kyara het volgende:
(bij mij maakt het minder uit, bikini is sowieso geen goed plan....)
Ik snap wat je bedoelt :D Voordat ik zwanger was, wilde ik sowieso al bijna 10 kilo afvallen, dus tja. Ik moet nu gewoon nóg wat meer afvallen en strakker worden :+
pi_119759342
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:46 schreef Susie het volgende:
Anouk heeft het een keer gepresteerd om vlak voordat we weg zouden gaan de gordijnen onder de poepen. Nog even een schone luier voordat we 2 uur in de auto moesten voor een weekendje weg....
Ik heb haar badje gevuld met water en biotex en de gordijnen daar het hele weekend in laten hangen :D

Het komt nooit uit Kwisted :P
hoe krijgt ze het voor elkaar om de gordijnen onder te poepen :o
pi_119759349
Ik weet niet hoe het eronder eruit zit maar het voelt behoorlijk anders.. :N en ik heb nog steeds een aambei :')
pi_119759368
Anouk _O- _O- _O-
  donderdag 29 november 2012 @ 20:51:04 #137
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_119759374
Maar jij speelt vals, jij stopt er gewoon weer baby's in :D
pi_119759381
quote:
17s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:50 schreef Kyara het volgende:

[..]

Knalpoep? Saartje heeft M eens ondergeknald. Als hij er niet recht voor had gestaan, wil ik niet weten tot waar het terecht zou zijn gekomen :D
pi_119759395
ik was wel bang wat de bevalling met mijn ve-jé-jé zou doen. Godzijdank is dat goed gekomen!
  donderdag 29 november 2012 @ 20:52:34 #140
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_119759436
quote:
17s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:50 schreef Kyara het volgende:

[..]

De commode staat blijkbaar dicht bij de gordijnen. Dit was ergens dat ze 8 weken was, dus kon ze nog flink sproei-poepen ofzo :? :D
Lief was not amused, ik lag helemaal in een deuk _O-
pi_119759444
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:50 schreef bitterend het volgende:
Ik weet niet hoe het eronder eruit zit maar het voelt behoorlijk anders.. :N en ik heb nog steeds een aambei :')
Heb je niet gekeken? Als ik op natuurlijke wijze bevallen was, had ik er allang een spiegel bij gepakt.

Oh, pluspunt: mijn litteken is wel echt héél netjes geworden! Denk dat er niet meer veel van te zien gaat zijn over een tijdje :s)
pi_119759464
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:51 schreef Kwisted het volgende:
ik was wel bang wat de bevalling met mijn ve-jé-jé zou doen. Godzijdank is dat goed gekomen!
Dat ja! Was ik van tevoren ook bang voor :Y
pi_119759470
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:50 schreef bitterend het volgende:
oops, ik had bijna je post aan een moderator gemeld ipv gequote.... :')

Niet echt in mijn doos. Meer op mijn venusheuvel.
pi_119759552
Hier is het ook helemaal goed gekomen down under hoor. Al voel ik nu wel het litteken van de knip wat meer nu er wat meer gewicht op drukt door de tweeling.

Spuitpoep viel hier wel mee. Dwz, dan meestal in zijn luier.
pi_119759567
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:52 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Heb je niet gekeken? Als ik op natuurlijke wijze bevallen was, had ik er allang een spiegel bij gepakt.

Oh, pluspunt: mijn litteken is wel echt héél netjes geworden! Denk dat er niet meer veel van te zien gaat zijn over een tijdje :s)
Nee man ik hoef het niet te zien :N :D
  donderdag 29 november 2012 @ 20:55:48 #146
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119759571
:o Wat een poepverhalen weer zeg :+

Vervelend dat dat terugplooien etc soms zo vervelend gaat... Ik moet zeggen dat het bij mij juist andersom is :@ Ik vrat alles wat los en vast zat tijdens mn zwangerschap, at veel beter dan daarvoor. Nu bijna geen trek/eetlust, zoals voor mn zwangerschap. Ik zit nog maar 3kg boven mn startgewicht en ik hoop eigenlijk echt dat dat er gewoon aanblijft.. ik vind mezelf anders echt te mager. Ik pas mn broek van voor de zwangerschap weer (een wat wijdere, die ik vlak daarvoor had gekocht), dat ging me eik veel te snel. Mja. -O- Ik heb idd ook nog een 'buikje', wat loshangend vel maar het rimpelige wat in het begin was is er al af :P ik vind het wel prima zo als het zo blijft.. Ben ook benieuwd hoe mn borsten eruit gaan zien straks, nu is het nog C/D terwijl ik dinsdag voor het laatst gevoed heb en ze voelen totaal niet vol meer..

Coco wat fijn dat je litteken mooi is!
Ik heb zelfs een foto van dat mijn knip nog niet gehecht is, en nadat ie gehecht is heb ik met een spiegel gezien hoe het eruit zag idd :P
pi_119759589
iemand nog tips voor een leuk badpak?

ik neig nu naar dit
http://www.otto.nl/produc(...)CANA&itemId=16814514

maar eigenlijk vind ik badpakken stom, en een tankini is geen optie
pi_119759624
quote:
17s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:55 schreef Kyara het volgende:
Hier is het ook helemaal goed gekomen down under hoor. Al voel ik nu wel het litteken van de knip wat meer nu er wat meer gewicht op drukt door de tweeling.

Spuitpoep viel hier wel mee. Dwz, dan meestal in zijn luier.
Nou wat seks betreft is het goed gekomen maar bij het afwegen voel ik dat het ander is :@
pi_119759699
Ik heb ook meteen gekeken met een spiegel. Ik vind het er netjes uitzien.. Gewoon een penstreepje

Ik hield óveral vocht vast tijdens mijn zwangerschap, dus ben allang blij dat het weer normaal formaat is :@
pi_119759707
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:56 schreef Kwisted het volgende:
iemand nog tips voor een leuk badpak?

ik neig nu naar dit
http://www.otto.nl/produc(...)CANA&itemId=16814514

maar eigenlijk vind ik badpakken stom, en een tankini is geen optie
Waarom is een tankini geen optie?
Let op bij badpakken met plooitjes dat er echt veel buik in past. Ik heb een badpak in mijn normale maat met wat plooitjes en daar past mijn complete 25 weken tweelingbuik in :X (gekocht toen ik al zwanger was in de opruiming, juist vanwege de plooitjes). Maar dat ziet er niet uit als je dus niet zwanger bent.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:59:00 #151
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_119759724
Ik heb het idee dat mijn baarmoeder wat laag zit ofzo? Voelt idd raar bij afvegen, verder ziet het er wel normaal uit vind ik zelf :P (ik heb na 5 dagen ofzo eens gekeken, maar daar werd ik niet blij van :X)
pi_119759733
Mijn litteken voel ik af en toe. Probeer uit te vinden of.t met een bepaald weertype is :+
Mn vorige litteken heb ik nooit gevoeld, maar.deze was wat groter :x (wel minder pijnlijk erna trouwens).
Mn buik, daar heb ik t niet over :X
Moet even de knop weer omzetten en wat meer gaan letten op wat ik eet... Als ik foto's zie van 17 weken zwangerschap, toen was ik dunner dan nu ;(

Zo mn dochter eens wakker maken, heb dr vandaag nog.helemaal niet gezien :o (nou ja half uurtje vanochtend)
pi_119759739
Omdat mijn striemen juist daar zitten, waar het bij een tankini bloot is
pi_119759740
Ik heb geen enkele hoop meer voor mn buik, dit was mn 3e zwangerschap, alledrie dikkertjes(4130,3750 en 4040 gram). Maar dat geeft niet,lang leve maidenform;-). En afvallen wil ik al mn hele leven haha, raak ook weleens paar kilootjes kwijt, maar ze vinden me zo snel weer terug altijd!!
pi_119759752
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:56 schreef bitterend het volgende:

[..]

Nou wat seks betreft is het goed gekomen maar bij het afwegen voel ik dat het ander is :@
nou, tijdens een inwendige echo ging ik wel bijna door de grond van de pijn toen ze teveel op het litteken duwden. :X
pi_119759772
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:48 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Misschien als Saartje nog wat ouder is, dat ik het dan ook minder eng vind. Maar nu, iets meer dan 3 weken, meh... :{ Mgoed, zoals ik al aangaf, overdag kan ik haar gelukkig goed in de gaten houden! Slaapt Faye 's nachts eveneens op haar buik? Was je daar in het begin ook wat onzeker over of heb je daar geen last van gehad?
Ik geloof dat we haar na 3 dagen ook 's nachts op dr buik gelegd hebben en toen sliep ze ook gelijk een stuk langer. Maar ze sliep (en slaapt nog steeds na haar eerste nachtvoeding) bij ons op de kamer :) Ze kon haar hoofd goed zelf draaien, toen vond ik het goed. Maar je moet je er zelf wel goed bij voelen!
Ik was vroeger ook een buikslaper en ben er ook groot mee geworden ;) Maar nogmaals, je moet er zelf ook wel een goed gevoel bij hebben.
pi_119759803
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:59 schreef Kwisted het volgende:
Omdat mijn striemen juist daar zitten, waar het bij een tankini bloot is
tankini met een iets langer topje?

wannneer heb je het nodig want vaak worden die strepen nog wit en dan is het een stuk minder zichtbaar.
pi_119759825
Haha ik typ de hele tijd vanalles over mijn doosch etc, en wis het dan weer omdat ik het toch niet gepast vind voor op het forum :P
pi_119759827
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:59 schreef Susie het volgende:
Ik heb het idee dat mijn baarmoeder wat laag zit ofzo? Voelt idd raar bij afvegen, verder ziet het er wel normaal uit vind ik zelf :P (ik heb na 5 dagen ofzo eens gekeken, maar daar werd ik niet blij van :X)
:D ja voelt gek he??

Kyara :o :*
pi_119759982
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:00 schreef Kwisted het volgende:
Haha ik typ de hele tijd vanalles over mijn doosch etc, en wis het dan weer omdat ik het toch niet gepast vind voor op het forum :P
:D
Herkenbaar :P
pi_119760132
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:52 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik durfde niet :N :@
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119760267
Bij Sofie ben ik geknipt, nu fiks gescheurd. Geloof een sub totaal ruptuur. Maar ik voel er amper wat van. Ik krijg op mijn kop van de kraam dat ik teveel doe. Maar mijn roze wolk is enorm, ik zweef.

Over spuitpoep gesproken, Luuk had vanmiddag een poepbroek. N ging hem verschonen op onze kamer. Het aankleedkussen ligt op ons bed. Ineens hoor ik N gillen. Luuk, wat doe je nu weer? Dus kraamhulp en ik erheen. Een spoor van poep door de kamer. Spuitpoep dus.. Ik moest echt enorm lachen. Wel jammer dat t bed net verschoont was..
*poef* nu is het weg
pi_119760361
Ach joh, beter nu de kraam er nog is :P
pi_119760559
ja, idd. Ik ben zo blij met haar. Al gaat het nu helemaal goed. Luuk doet t zo goed. Hij drinkt goed, groeit goed (is al op gewicht op dag 3) en is heel tevreden. Ik zou bijna vergeten dat ie er is. Hij slaapt, drinkt, slaapt, drinkt etc.
Maar toch fijn, zo'n vraagbaak in huis (en voor de was enzo)
*poef* nu is het weg
pi_119760638
Ik heb destijds ook met een spiegel gekeken. Vooral gek om te zien hoe alles zo bont en blauw was. Verder viel het me wel mee.

Nu heb ik alleen nog last als ik lang loop of sta. Ik weet alleen niet hoe ik deze pijn/dit ongemak moet beschrijven en vraag me af of het normaal is. Morgen nacontrole bij de VK dus ik zal het daar eens navragen.

Met die striemen en bikini's is inderdaad lastig. Gelukkig is het voorlopig nog geen zomer ;) Ik heb alleen striemen op de zijkant van m'n lijf, niet voor op m'n buik, dus tankini zou ook geen oplossing zijn hier! Of inderdaad een langer hemdje.

Vervelend trouwens kwisted dat je kleintje onderweg alles had ondergepoept. Ben ik ook altijd bang voor. Zo'n gedoe bij die "openbare" verschoontuimtes/wc's...
pi_119761366
Free, wat ontzettend fijn dat jullie zo snel terecht kunnen. Hopelijk was dit het, en kan hij daarna weer stevig groeien.

Kwisted, die timing van luiers en honger..

Kyara, zou het bij jou ook weer meer last geven, omdat de hormonen de bekkenbodem meer verweken? Na Chris had ik het ook met de maandelijkse cyclus..
Hier voelt het na de 2e bevalling echt beter.. blijkbaar was de totaalruptuur toch ergens scheef gehecht, en nu weer recht met de knip ofzo?

Quote van de gebruiksaanwijzing van Daan zijn creme: "Na aanbrengen direct handen wassen. Niet wassen als de te behandelen plek op de handen zit".. Duuuh.. :P
pi_119761709
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:17 schreef kaatjejannie het volgende:
ja, idd. Ik ben zo blij met haar. Al gaat het nu helemaal goed. Luuk doet t zo goed. Hij drinkt goed, groeit goed (is al op gewicht op dag 3) en is heel tevreden. Ik zou bijna vergeten dat ie er is. Hij slaapt, drinkt, slaapt, drinkt etc.
Maar toch fijn, zo'n vraagbaak in huis (en voor de was enzo)
Dat is idd echt snel!
Fijn dat t zo goed gaat! Lekker van genieten!
Wat woog ie eigenlijk bij geboorte?
pi_119762188
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:37 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat is idd echt snel!
Fijn dat t zo goed gaat! Lekker van genieten!
Wat woog ie eigenlijk bij geboorte?
3740 gram. Hij was dinsdag en woensdags 3580 en vanmorgen weer 3740. Zo'n verschil. Sofie deed er zo'n 2 weken over
*poef* nu is het weg
pi_119762610
Ondanks dat ik vanaf vroeg in de puberteit te kampen heb gehad met eetproblemen kan ik mijn nieuwe lichaam best accepteren zoals het nu is. Ik vind rust in de. gedachte datwe er zon mooi meiske voor terug hebben. Maar ik heb geen striemen dus ik heb makkelijk praten dan misschien.

Hier na een dag of vier naar mijn bont en blauwe huddie gekeken omdat kraam en vent zeiden dat de knip zo mooi was gehecht. Nou dat wilde ik weleens met eigen ogen zien..

Ik heb er totaal geen last meer van .. fietsen .. rennen .. no problem.
Maar van get weekend een pging tot gedaan met vent met de nodige voorzorgsmaatregelen .. maar dat was ecgt te gevoelig allemaal. We zijn niet ver gekomen zeg maar. En dan vaal ik .. want ik kan er alles mee. Waarom dit niet dan? Misschien ook wel angst dat het zo altijd zal bijven en dat maakt me onzeker..
Maar aan de andere kant denk ik: hallo twinkle je hebt er PAS vier weken geleden een kind uit gepoept .. wat denk je nou zelf?!

Dus ondanks mijn grote ongeduld ga ik het toch maar de tijd proberen te geven ;-)
pi_119763201
Jemig mens. Natuurlijk doet dat zeer. Daar is net een kind uit :o
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_119766352
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:03 schreef Vlindur het volgende:
Jemig mens. Natuurlijk doet dat zeer. Daar is net een kind uit :o
Dat.dus!
pi_119767076
Ik heb bijgelezen en hardop gelachen om de poepverhalen, sorry dames :D

Qua gewicht heb ik geen idee, maar weinig slaap en weinig eten doen hier de truuk. Volgens mij zit ik onder startgewicht. Alleen de buikflubber moet er nog af. Daardoor pas ik mijn mt 34 heupbroeken nog niet, dan tekent die buik te erg af.
Ik was trouwens wel snel teruggeplooid, denk dat ik na 4 wk weer zo goed als plat was?

Ik heb ook een mooi litteken O+ en daar ben ik ook trots op. Maar stiekem ook een beetje bang dat het bij een evt volgende bevalling openscheurt :X ja, ik denk al na over de volgende bevalling :@

En mijn 1e keer sex 3 wk na de ks, voelde weer als de eerste keer :o
Men wat was ik strak en gevoelig! (en hitsig!) :9
pi_119767099
Kj, wat goed!

Twinkle, zijn die hechtingen er al uit dan?
pi_119767318
Free, goed nieuws, fijn.

Kwis, je raadt het al. Ik zal met een mopperende zoon bij een vriendin van me. Ik dacht al, het zal hem wel weer dwarszitten. En jawel: ik leg hem met speen in de maxicosi voor vertrek, en meneer knettert zo zijn luier vol :@
Die vriendin vroeg vol ontzag, was hij dat? :o
pi_119767874

[ Bericht 28% gewijzigd door Sonnetje85 op 30-11-2012 10:07:26 ]
pi_119768275
Son! Je grote dame! *O*
pi_119770085
Son wat gaat dat snel!

Ik heb oplosbare hechtingen.

Woow Mango na drie weken al!
pi_119771110
Ik heb toen nog gegoogeld hoe snel na een ks andere vrouwen seks hadden. Waren vrouwen die beweerden binnen een week alweer te hebben liggen rampetampen.
Ja hoor :{w
pi_119771288
Mijn kraam bij de middelste zei dat ze wel eens stelletjes had betrapt :)

Hier na iets meer dan 4wk, niet pijnlijk, maar ook nog niet echt fantastisch. Mij bmm zit nog ergens waar hij niet hoort ;)
pi_119771320
Ow, we gingen trouwens om 12 uur slapen gisteren (m was daarvoor aan het huilen) werd ik net om half 7weer wakker van hem :o
Ik ben heerlijk uitgerust, maar op zich geen goed teken nu met die voeding :X en ook niet handig voor mijn productie...vandaag toch maar weer na gaan kolven...
pi_119771363
Ja, en zijn ze al opgelost dan??

Kan je vandaag niet gaan wegen freecell? Om niet in onzekerheid het weekend in te gaan.

4 maanden alweer son! Waarom leek het zo lang te duren de laatste weken? Alles ok?

Mijn meisje is snotverkouden en Mex heeft de neuspeer verstopt...of neusperen eigenlijk, ik had er 3 en ze hoest af en toe wat zo pijn doet bij d'r. Zieke kindjes zijn zo zielig.
  vrijdag 30 november 2012 @ 07:22:48 #183
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119771384
Na 4 weken zijn hechtingen toch wel opgelost? Zo lang duurt dat toch niet?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119771408
Free, dan nu uitgerust en met verse moed, hem vandaag lekker vol proppen ;) :*

Son, wat een lekker stel!

Daan heeft net zijn 1e fles koemelk+bambix opgedronken, dat was stap 2. Nu de rest van het pak nog opmaken in de avond..
pi_119771636
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 07:17 schreef Troeta het volgende:
Ja, en zijn ze al opgelost dan??

Kan je vandaag niet gaan wegen freecell? Om niet in onzekerheid het weekend in te gaan.

4 maanden alweer son! Waarom leek het zo lang te duren de laatste weken? Alles ok?

Mijn meisje is snotverkouden en Mex heeft de neuspeer verstopt...of neusperen eigenlijk, ik had er 3 en ze hoest af en toe wat zo pijn doet bij d'r. Zieke kindjes zijn zo zielig.
Ik bedoelde de laatste weken zwangerschap :D
Alles gaat goed hoor!

verkouden Nena ;( sneu. Hier is ze ook lekker aan t snotteren, beide trouwens

Freecell, vervelend dat t zo gaat ;(
'fijn' dat ie toch al sneller geopereerd kan worden!
pi_119771641
Free, ik hoop dat je manneke gewoon even de rust heeft gepakt die hij nodig had en dat er vandaag weer een goeie lading voeding in gaat. Hoe is het met jouw energieniveau nu?
pi_119771697
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 07:56 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik bedoelde de laatste weken zwangerschap :D
Alles gaat goed hoor!

Oh, hou op, schei uit. Ik zie mezelf nog sjaggerijnig voor de deur hier zitten, zonder baby :(
Maar bevallen zou ik nog wel een keer doen, ging echt goed de laatste,lol
Maar denk niet dat ik nog meer kindertjes aan kan, het is geloof ik wel goed zo.
pi_119771745
Sonnetje
O+ mooie foto's

Free
Oh wat een nacht! :D

Troeta
Wat sneu :( beterschap voor je mini

Pff littekens :{w
Na 1week gekeken omdat de kraamhulp zei hoe erg het wel niet was.. :X beter niet kunnen doen. Laatst pas weer gekeken en het ziet er goed uit maar je ziet wel een paar grote littekens.

Striemen ^O^ zijn wel een stuk minder zichtbaar en in de zomer ga ik gewoon weer in de bikini (kan ook geen tanktini vinden die de striemen bedekt :') )

Heb een vraag over slapen (of eigenlijk een probleem zonder oplossing)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119771821
Mijn tankini bedekt mijn hele buik eigenlijk.

Gaat ze pas om 22.30 naar bed Zoe? Is niet erg, maar hoe laat is haar middagslaapje? Ze is net 6 maanden toch?
pi_119771856
Zoë, lijkt me vermoeiend idd! :*
Misschien vindt ze het vervelend dat ze na het in slaap wiegen weer wakker wordt? Dus zou je evt eens kunnen proberen om haar direct na de voeding (nog wakker) in bed te leggen zodat ze zelf aan de eerste vermoeidheid kan toegeven. Ik zeg ook maar wat. Lastig hoor...

Is ze vrolijk wakker, of wordt ze er chagrijnig van?
pi_119771888
Mijn baby kletst, en nou is het net of hij Hallo zegt :P Het klinkt een beetje van "awooo", met dezelfde intonatie zoals wij het tegen hem zeggen... En dan meerdere keren achter elkaar en al een dag of wat. En ik lig dan in een deuk want ik zeg het ook terug. Dan gaat het dus zo van: Awooo! Hallo! Awooo! Hallo! Etc. :')
pi_119771896
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 07:22 schreef laziness het volgende:
Na 4 weken zijn hechtingen toch wel opgelost? Zo lang duurt dat toch niet?
Nee, zo oplosbaar zijn ze niet, vaak zitten die knoopjes er nog helemaal in, met half verteerde draadjes. Ik had ze er zelf maar uit gepulkt.
pi_119771952
Hier slaapt C ook niet altijd na haar laatste avondvoeding rond 23.00 uur maar meestal gaat ze zonder te huilen slapen net als om 18.30 uur. Hier was de truuk haar laten huilen 's nachts, zodat ze wist dat mama niet bij elk huiltje komt en de borst geeft. Soms was het vijf minuten huilen en soms wat langer (huilen, niet brullen). Twee nachten volgehouden (manlief heeft me bijna vast gebonden :P) maar ze slaapt nu wel door. Bij deze leeftijd wordt het volgens mij gewenning :s
pi_119771964
Troeta
Haar ritme is sinds kort ongv;
8/8:30 uit bed, rond 10:30-11u slapen
Rond 13/13:30 slapen tot 16/16:30 (tijden verschillen soms maar als ze moe is gaat ze op bed)
19/19:30 op bed, rond 22:30 wakker, voeden en dan beginnen de 'korte' slaapjes

Mango
Heb ik ook geprobeerd, maar als ze bijna in slaap valt wordt ze 'boos' alsof ze dat laatste stukje niet zelf kan. Ze ligt heerlijk weg te dommelen (heb een webcam) en als ze bijna slaapt maakt ze zichzelf helemaal druk

Aaien of erbij zitten etc helpt niet
Als ze aandacht krijgt is ze wel vrolijk, het liefst gaat ze spelen etc.
Snachts heb ik erg weinig licht, verschoon alleen als het echt nodig is.. zo wei it mogelijk prikkels

:D dat is wel leuk een baby die hallo zegt haha
pi_119772008
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 08:32 schreef Xanteh het volgende:
Hier slaapt C ook niet altijd na haar laatste avondvoeding rond 23.00 uur maar meestal gaat ze zonder te huilen slapen net als om 18.30 uur. Hier was de truuk haar laten huilen 's nachts, zodat ze wist dat mama niet bij elk huiltje komt en de borst geeft. Soms was het vijf minuten huilen en soms wat langer (huilen, niet brullen). Twee nachten volgehouden (manlief heeft me bijna vast gebonden :P) maar ze slaapt nu wel door. Bij deze leeftijd wordt het volgens mij gewenning :s
Pff ik vind dat ook lastig, zie via de webcam dat S er ontspannen bij ligt en huilt terwijl ze met dr handjes oid aan het friemelen is. Dus echt om aandacht. (een beetje zoals een volwasse nephuilt zo klinkt het ongeveer)
Heb haar ook gelaten omdat ik kon zien dat er niets was en ze wel ontspannen was, ze kijkt soms in de webcam en lacht en brabbelt :+
Na 20min sliep ze bijna & was het dus huilen

Waarom lukt dat laatste stukje haar niet? :(
pi_119772153
Ligt ze op haar rug? Misschien op haar zij leggen?
pi_119772156
Zoë, en als je haar s'avonds in bad doet, dan is ze lekker warm en rozig, nog even voeden en dan haar bedje in?? O en bedje ff opwarmen is miss. ook een idee??

Ik begrijp dat je bekkenproblemen hebt, ik heb zelf ernstige chronische rugklachten en gebruik een badmatrasje waarop j. blijft drijven. Dat is voor mij de oplossing, anders kan ik dr niet zelf badderen.
pi_119772163
M is wel een stuk kleiner maar heeft hetzelfde soms. Op het moment van in slaap vallen ineens een scène schoppen. Dan wil hij volgens mij alles tegelijk, slapen, wakker zijn, drinken. En dan kan ie echt krijsen. Ik hou m dan vast (of als ie al op bed ligt hou ik zijn armpjes langs zijn lichaam) en dan knalt ie na 2 minuten in slaap (dit is echt zo grappig, dat je baby van totale terror abrupt in slaap valt).
Hoe lang huilt ze voordat je naar haar toe gaat? Mijn CB verklaarde dat baby's een kwartier nodig kunnen hebben om de de slaap te vatten. Vind ik persoonlijk wat lang.
pi_119772293
Op haar rug idd, op haar buik is het verhaal hetzelfde en als ze op haar zij ligt bijv na voeden ook, in haar bedje rolt ze vanzelf weer op haar rug

We doen haar om de dag svonds in bad of we wassen haar lekker
En het bedje warmen we voor met een kruik, en ze heeft een slaapzak met mouwen zodat als ze na een voeding weer naar haar bed gaat, ze dezelfde temp voelt omdat de slaapzak lekker dik is

Heb een aantal tips uit slapen zonder huilen, kort voeden snachts, in bed leggen als ze nog een beetje wakker is etc en dat hielp opzich wel
Er stond ook dat als ze snachts veel wakker zijn, ze dan een groot deel van hun voeding binnen krijgen ipv overdag (en drinken ze overdag minder, snachts dus weer meer etc) dus ik voed overdag ook regelmatig op mijn verzoek, ze drinkt voldoende en als bijvoeding krijgt ze groente

Heb ook gekeken of het aan de bijvoeding ligt maar dat maakt geen verschil (wel of geen bijvoeding)
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:02:04 #200
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119772332
misschien de slaaptijden 's middags wat proberen aan te passen? Dat ze langer wakker is 's middags? en slaapt ze om 19.30 wel gelijk?
pi_119772358
Mango
Haha dat is hier soms idd ook zo. We stoppen haar vaak strak in dan valt ze meestal dat laatste stukje wel zelf in slaap
Soms stop ik haar armpjes niet in zodat ze ook leert niet meer wakker te worden van zichzelf en dat gaat ook goed

Maar zoals afgelopen week werkt echt niets denk ik :(

Een kwartier vind ik ook lang, S gaat van 0-10sec naar max en na een kleine minuut incl kokhalzen en overgeven dus echt huilen laat ik haar niet. Wel mopperen,jammeren etc
pi_119772400
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:02 schreef PureEvil het volgende:
misschien de slaaptijden 's middags wat proberen aan te passen? Dat ze langer wakker is 's middags? en slaapt ze om 19.30 wel gelijk?
Om 19u is ze echt super moe dus moet ze echt op bed. Om 19:30 ongv slaapt ze snel en goed.
Als ze bijv vanaf 15u wakker is (ik was woensdag even weg en (8> kreeg haar na wakker worden niet in slaap) is ze rond 17/18u erg moe, slaapt dan eventjes, om 20:30 ongv weer moe maar dan gaat het allemaal moeilijker
pi_119772407
Naar is dat hey, dat je gewoon niet meer weet wat te doen!! Dat is ook zo lastig met die ukkies, ze kunnen t je niet vertellen.

Mango: een kwartier vind ik ook lang hoor! Geef t meestal min of 5, haha en hier hebben we horrorbaby na t badderen, vinden die 2 grote van me hilarisch!!
pi_119772444
Ja idd lastig! Overdag niet slapen is niet erg maar snachts..pff

Haha vind je mini badderen niet zo leuk soccermom of is het meer het aankleden :9
S vind aankleden echt niet tof
pi_119772486
lastig zoe...ik heb met Mex wel hetzelfde probleem gehad met inslapen, die ging dan ook zo kokken en hoesten en toen hij kon gaan zitten en staan stootte hij zijn hoofd steeds, dus durfde hem ook niet echt te laten huilen en hij slaapt nog steeds niet geweldig :')
Maar we hebben snachts nooit echt een flesje gegeven, hoefde hij ook niet echt en hij sliep op zich wel van 12 tot 6.
Word ze om 22.30 zelf wakker voor een voeding? En heb je s'nachts wel eens geprobeerd te troosten zonder voeding?

ik merk dat Nena gewoon zelf meer van slapen houd en meer slaap nodig heeft, dus denk ook echt wel dat het in het kindje zit.
Zij krijgt om half 7 een voeding en gaat slapen, om half 12 is ze een beetje aan het knorren en geef ik haar een voeding voor ik zelf ga slapen en dan komt ze meestal rond 7 uur, maar als ze wakker word van haar broer s'nachts wil ze ook wel een voeding.
pi_119772508
Of de hechtingen zijn opgelost weet ik niet. Heb gisteren nog gevoeld en ik voelde wel iets.. maar kan net zo goed littekenweefsel zijn.
Vanwege de bloeding die ik heb gehad moet ik binnenkort weer op controle. Als het rr dan nog zit zal ik eens vragen hoe het zit aan de gyn.

O ja Mango .. die verhalen heb ik ook gehoord .. dat mensen het na een week alweer deden. Moest er zelf niet aan denken in ieder geval!

D heeft van 12 tot 5.45 geslapen dus we gaan de goede kant op!

Ikzelf heb alleen de grootste moeite om na zon voeding weer in slaap te vallen. Lag zelf er ook al om 10 uur in om vast twee uur slaap te pakken (wekker gezet om 12 voor het gwval ze niet zelf zou komen .. wat ook niet gebeurde). Maar daarna zelf weer in slaap vallen .. nope. Kan nog een voorbeeld nemen aan mijn eigen kind want die is gelijk vertrokken.
Slapen in eigen bedje gaat voortaan ook goed gelukkig!

En gisteren haar drie keer om kunnen kleden door een beetje natte kleren van de plas. Ondanks dat ze krap aan vier kilo weegt zijn de newborn pampers van 2 tot 5 kg niet meer afdoende.
Of mijn kind piest gewoon belachelijk veel :-D
pi_119772752
Lastig Zoe, veel kinderen rommelen rond de 3 maand met hun slaap en voeding (regeldagen, beginnen meer te zien etc). Maar hier was het met een paar daagjes altijd wel over..
Had NTS ook niet zo'n draakje qua slaap? Misschien die eens PM-en?
Die 22.30, wordt ze dan zelf wakker?
Nog een gek idee, maar misschien je man 's nachts een fles laten geven? Of weigert ze die?
pi_119772758
Troeta
Oei :X dat van het hoofd stoten is ook sneu
Dat heb je dan weer als ze echt gaan zitten en staan enz
Zo lang S goed is ingestopt blijft ze we goed liggen gelukkig

Nee dat is wel een goede.. Misschien dat ze dan niet meer op vaste tijden wakker wordt omdat ze die voeding niet meer krijgt. Mocht ze 1 of 2x wakker worden is dat echt geen probleem, voed haar met alle liefde. Maar dit kan nooit goed zijn, ook niet voor haar. Ik merk dat ze smorgens nog wel moe is maar ook dan wil ze niet meer slapen, pas later op de ochtend.

Fijn twinkle dat ze zo goed slaapt! En zelf niet in slaap komen is wel frustrerend haha, je hebt zelf volgens mij ook een bepaald ritme (als S niet wakker wordt om 1u dan ik word ik wel uit mezelf wakker.)
pi_119772855
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Lastig Zoe, veel kinderen rommelen rond de 3 maand met hun slaap en voeding (regeldagen, beginnen meer te zien etc). Maar hier was het met een paar daagjes altijd wel over..
Had NTS ook niet zo'n draakje qua slaap? Misschien die eens PM-en?
Die 22.30, wordt ze dan zelf wakker?
Nog een gek idee, maar misschien je man 's nachts een fles laten geven? Of weigert ze die?
NTS had/heeft idd ook een draakje qua slaap, kan haar idd wel vragen :Y

Ja ze wordt zelf wakker, ook na opnieuw instoppen of gewoon laten liggen. Ze heeft een inwendig klokje..
Fles of speen wil ze snachts niet, alles wat anders aanvoelt dan borst is niet oke.
Fles is sowieso geen favo, ook iets waar ik al lang mee aankloot (van mij wil ze m wel, van (8> eigenlijk niet, na een paar slokken is dat klaar)
Maar ik denk niet dat ze zo vaak echt dorst heeft snachts
pi_119772931
Of zelf een regeldagje inlassen? Zou dat kunnen werken? Dat je een dag om de 2 uur voedt. Dat ze overdag wat meer binnenkrijgt, en niet te lang slaapt. Dat ze dan 's nachts wel slaapt en minder dorst heeft? Misschien ver gezocht, maar soms kan zo'n "reset" van het klokje helpen..
pi_119772944
Ik heb gewoon genoeg geslapen vannacht, en mijn mini slaapt alweer :o Kan ik hier ook weer eens bijlezen :D
pi_119773219
Lastig Zoë. Hier gaat het soms een week goed en slaapt ze ook makkelijk in en door en dan weer wat minder zonder doorslapen en zelf niet in kunnen slapen. Maar ze trekt het altijd weer recht zeg maar, dus voor ons is dat minder een punt. Als het maanden zo gaat kan ik me voorstellen dat je het niet meer weet.

Is ze net als N.ina een erg druk en alert kind? Enthousiast, ook al zo kapotmoe is? Wij hielden eerst vast aan bij de eerste slaapsignalen in bed leggen, maar daar is ons meisje niet voor gemaakt. We bouwen nu overgangen in. Niet van spelen gelijk naar bed, maar even pakken, rondlopen, zachtjes met dr kletsen, even bijkomen. Ook overdag, ook als ze al heeel moe is en al wel oogjes wrijft. Bedje, ook overdag, alvast wat voorverwarmen met een pittenzakje en als ze naar bedje gaat is het pittenzakje al wat afgekoeld en leggen we het aan het voeteneind bij dr slaapzakje. We hebben op advies van CB de voeding overdag verhoogd zodat ze voldaan is de avond/nacht. Maar dat is wel met kv. S wordt dus uit zichzelf wakker om 22.30/23 uur? Wij geven als ze wel wakker wordt geen fles meer. Proberen het wel altijd in dr bedje haar weer zelf te laten doen door even bijzitten/speen (die ze steeds minder wil) maar als we door hebben dat het niet lukt, pakken we dr vrij snel even bij ons voor een knuffel en vaak zeilt ze dan ook weer weg. En leggen we dr weer in bed. Goede nachten zijn hier van 19.30/20.00 tot 6.00/7.30 uur en in slechte nachten komt ze een paar keer, echt voor de troost. En daar doen we dan niet moeilijk over, volgende dag/nacht weer een kans. Bang voor gewenning zijn we niet omdat ze andere dagen laat zien dat ze het wel kan. Belangrijker vinden wij dat ze voelt dat we er zijn en haar willen 'helpen' ipv een nare associatie te krijgen met haar bedje snachts.
Tip van CB kregen wij nog om overdag anders te kijken of je dr wat vaker, maar korter laat slapen (dus bijv. 3x een uurtje ipv in de middag de 3 uren aan elkaar) en het vaste bedritueel. Maar dat doen we al een hele poos want we merken inderdaad dat ze daar heel gevoelig voor is. Haar ritueel missen is slechter slapen.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_119773390
Het was een goede slaapnacht geloof ik, mijne sliep opeens van 00.00-05.00 uur! Ik wist niet wat ik meemaakte, normaal slaapt ie zo'n drie uur tussen twee voedingen. Werd wakker met maar een borst die op knallen stond dus toen sliep ik zelf niet meer zo lekker omdat ik ging twijfelen aan m'n productie aan de andere kant :( Hele gevechten ook steeds aan de borst (beide kanten), zou hij niet genoeg krijgen? Hij meldt zich niet vaker opeens. Misschien meer iets voor het bv topic...

Verder vroeg ik me af, slapen baby's eerder door met flesvoeding dan met bv? Dat is mijn indruk op basis van dit topic maar dat kan ook toeval zijn.

Zoe, geen tips hier, ik denk dat je alles wel probeert al. Wel balen, ik hoop dat S snel het licht ziet. Ook hier regelmatig een moeilijke inslaper trouwens maar de sleutel heb ik ook nog niet gevonden.
pi_119773474
Ik zou bijna slaap krijgen van al dat gepraat over slaap.
pi_119773544
Lastig. Hopelijk is het een faaaase die binnekort weer over gaat.

Ik kreeg in de supermarkt commentaar. Midas zat in het boodschappenkarretje in zijn relax stand. Kreeg ik op mijn kop dat ik mijn baby niet in zo'n karretje moet zetten als ie niet goed kan zitten want dat is slecht voor zijn rug. Nou, hij kan prima zitten maar hij nogal lui dus zodra het kan gaat hij hangen............. :')

tja, het is gewoon een hangjong (om met bitterend te spreken)
pi_119773549
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 08:59 schreef Zoë23 het volgende:
Op haar rug idd, op haar buik is het verhaal hetzelfde en als ze op haar zij ligt bijv na voeden ook, in haar bedje rolt ze vanzelf weer op haar rug

We doen haar om de dag svonds in bad of we wassen haar lekker
En het bedje warmen we voor met een kruik, en ze heeft een slaapzak met mouwen zodat als ze na een voeding weer naar haar bed gaat, ze dezelfde temp voelt omdat de slaapzak lekker dik is

Heb een aantal tips uit slapen zonder huilen, kort voeden snachts, in bed leggen als ze nog een beetje wakker is etc en dat hielp opzich wel
Er stond ook dat als ze snachts veel wakker zijn, ze dan een groot deel van hun voeding binnen krijgen ipv overdag (en drinken ze overdag minder, snachts dus weer meer etc) dus ik voed overdag ook regelmatig op mijn verzoek, ze drinkt voldoende en als bijvoeding krijgt ze groente

Heb ook gekeken of het aan de bijvoeding ligt maar dat maakt geen verschil (wel of geen bijvoeding)
Hier gaat het ook zo inderdaad. Wat jij zegt over de voeding klopt denk ik wel. Overdag heeft mijn ukkie geen geduld om goed te drinken, hij wil alles zien en drinkt steeds maar kort. Op mijn verzoek voeden wil al helemaal niet meer. Dus haalt hij het 's nachts in. Althans, dat is mijn vermoeden... En er komen tandjes door, dus dat helpt ook niet mee met in slaap komen.

Ik vind het lastig. Mijn lief wil hem langer laten huilen (het is meer jengelen, niet echt huilen, maar dat wordt het wel als je hem lang laat liggen), maar ik weet niet of dat een oplossing is. Hij zit niet helemaal lekker in zijn vel denk ik, maar ik wil idd ook niet te veel laten wennen aan 'keten' en spelen midden in de nacht.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119773626
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:03 schreef Kyara het volgende:
Lastig. Hopelijk is het een faaaase die binnekort weer over gaat.

Ik kreeg in de supermarkt commentaar. Midas zat in het boodschappenkarretje in zijn relax stand. Kreeg ik op mijn kop dat ik mijn baby niet in zo'n karretje moet zetten als ie niet goed kan zitten want dat is slecht voor zijn rug. Nou, hij kan prima zitten maar hij nogal lui dus zodra het kan gaat hij hangen............. :')

tja, het is gewoon een hangjong (om met bitterend te spreken)
Lol, herkenbaar. Dat doet Billie in z'n kinderstoel af en toe. Dan gaat ie echt zo zitten van.. 'Zooo.. nou, kom maar op met dat eten.' :')
pi_119774392
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:25 schreef Zoë23 het volgende:

Fijn twinkle dat ze zo goed slaapt! En zelf niet in slaap komen is wel frustrerend haha, je hebt zelf volgens mij ook een bepaald ritme (als S niet wakker wordt om 1u dan ik word ik wel uit mezelf wakker.)
Ja ik ben benieuwd .. Morgen gaat ze een nachtje uit logeren bij schoonouders, maar ik geloof nooit dat ik als een blok in slaap val en tot ergens 11 uur in de ochtend door trek (hoewel daar wel de ruimte voor is). Gewoon omdat je lichaam nu helemaal is ingesteld op zo weinig slaap.

Maar we gaan het zien :)

Hoop dat er voor jou/jullie ook betere tijden aan gaan komen! Want dat sloopt je wel op den duur lijkt me.
pi_119774795
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:37 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja ik ben benieuwd .. Morgen gaat ze een nachtje uit logeren bij schoonouders, maar ik geloof nooit dat ik als een blok in slaap val en tot ergens 11 uur in de ochtend door trek (hoewel daar wel de ruimte voor is). Gewoon omdat je lichaam nu helemaal is ingesteld op zo weinig slaap.

Maar we gaan het zien :)

Hoop dat er voor jou/jullie ook betere tijden aan gaan komen! Want dat sloopt je wel op den duur lijkt me.
Dat jij dat nu al kan :o Ik moet maandag naar de mondhygiëniste dus dan blijft ze thuis bij Vriend en ik heb daar al moeite mee :@
pi_119775064
Logeren doen we hier ook nog niet aan hoor. Tenzij het niet anders kan slaapt hij gewoon in zijn eigen bed (of in elk geval bij ons in de buurt). Logeren komt wel tegen de tijd dat hij kan praten en het ook echt leuk vindt om uit logeren te gaan.

volgens mij doe ik geen oog dicht als ie er niet is :@
  vrijdag 30 november 2012 @ 11:06:32 #221
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_119775115
Zag ik daar mijn naam voorbij komen?

Maar wij hebben inderdaad ook een slaapweigeraar. Ook is doorslapen we hier nog niet bij, maar het gaat al een stuk beter nu.

Wat wij momenteel 's avonds doen is vanaf d'r avondeten geleidelijk de woonkamer donker maken. Niet meer spelen, geen harde geluiden etc. Meestal zet ik haar met kinderstoel en al nog ff voor de tv met myZenTV ofzoiets. (lekker fout maar hier werkt het wel). Dan word ze heel rustig en rond 19.00uur kleed ik haar om en ga ik met haar boven op bed liggen. Ik voed haar ik het donker en dan leg ik haar op bed. Als ze huilt ga ik om de 5 minuten naar d'r kamer, leg ik haar weer neer maar zeg niks. En dan is het meestal binnen een uur wel stil.

Voor doorslapen helaas geen tips, het enige wat ze 's nachts wil is tiet dus ook ik stuntel nog steeds hele nachten met d'r.

Ik hoop dat je er toch iets mee kunt Zoë, zeker omdat jouw lichamelijke gesteldheid ook al te wensen over laat kan ik me voorstellen dat je er doorheen zit.
pi_119775466
Clauwhee
Ja af en toe een fase van minder slapen etc vind ik echt niet erg maar dit is bijna 4mnd pff..

Wat je verteld herken ik goed! En troost vind ik ook belangrijk, ik zou S nooit kunnen laten liggen zegmaar. Ook met knuffelen of wiegen of lekker liggen valt ze soms niet in slaap dat is echt lastig :(
Maar overdag nog meer voeden en snachts niet is te proberen

S sliep eerst ook heel veel, na anderhalf uur wakker was ze moe. Dus bijv 8u opstaan, half10 slapen, 12u slapen, in de middag, einde vd middag, begin vd avond en laat op de avond de nacht in

Maar ook toen sliep ze snachts kort en slecht. Dus ik denk missch toch gewenning.

Phaidra
Er zit nog een stap tussen laten huilen en spelen en keten :* dus knuffelen etc als hij niet lekker in z'n vel zit.
Snachts spelen we niet, ze probeerd het wel maar dat negeer ik. Wel blijf ik lief en warm en praat ik weinig. Overdag reageer ik weer anders, opgewekt en actief.

(ook uit slapen zonder huilen :9 is opzich vaak wel duidelijk, alleen ze probeerd het soms toch)

NTS
Verelend dat het bij jullie ook nog steeds veel werk is snachts :(
Svonds de huiskamer etc donkerder doen wij ook, tv doen we uit, spelen 'rustig' met haar

Maar pff..

Wat ik ga proberen dit weekend is proberen niet te voeden..
En als dat niet werkt komende maandag proberen het ritme te resetten.. Missch werkt dat
pi_119775546
:* bedankt voor jullie reacties
Fijn om het even kwijt te kunnen :)
  vrijdag 30 november 2012 @ 11:26:41 #224
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119775610
Zoe heb je lekker slapen zonder huilen al van voor naar achter uitgevoerd?
Nu ze zes maanden is kan je het andere gedeelte van het boek ook gebruiken hè?

Ik voedde trouwens niet 's nachts en hier hetzelfde drama dus het hoeft niet persé met de gewenning van het voeden te maken hebben.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119776247
Oef.
Gaaaaar!
Bij anesthesist geweest vanmorgen (vroeg! :o )
Nou, kereltje wordt volgende week of de week daarna geopereerd, onder volledige narcose, duurt een uur :X

Epiduraal durven ze niet,omdat mijn man een behoorlijk erfelijke bindweefselaandoening heeft en als je dat hebt, mag een ruggeprik niet.

2 nachten opname en 24 uur monitor. Bleh -O-
pi_119776294
He bah Free, dat klinkt erg akelig. Maar ja, wel fijn dat hij snel geholpen kan worden want zo door blijven lopen is ook geen optie natuurlijk :{
pi_119776302
Ik durf het opzich wel aan. Schoonouders hebben vier kinderen groot gebracht dus dan moet 1 nachtje met ons draakje ook wel lukken.

Enige waar ik een beetje bang voor ben is dat ze continu met haar gaan zitten poemelen .. dat ze ovrrvermoeid raakt en vrrvolgens alleen maar gaat zitten huilen. D is een heel lief makkelijk kind maar je moet haar wel haar rust gunnen. En ik ben van de regelmaat.

Nou goed als ze zich daar niet aan houden gaan ze het vanzelf wel merken. Dat komt hier thuis wel weer goed.
pi_119776342
Ik denk ook wel dat mijn moeder, schoonouders of schoonzusje het zouden kunnen hoor. Maar ik zou het zelf niet kunnen. Ik vind een dag werken al lang.... :@
pi_119776433
Gatver Free. -O-. Gelukkig kan het al wel op korte termijn.
pi_119776794
Logeren :o over anderhalf jaar ofzo... :+
pi_119777131
Logeren :o echt niet hoor! Mijn kind hoort bij mama.. Zeker 's nachts..
Ik heb vanavond uitje van de personeelsvereniging en dat vind ik al heel spannend, nu moet papa haar naar bed brengen (en ik mis haar!!)
  vrijdag 30 november 2012 @ 12:21:20 #232
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119777199
Hallo! Ik val maar weer even middenin :'). Bijlezen en meeschrijven lukt écht niet! Wat ik net heb gelezen:

Free ;(, je arme mini! Wel goed dat hij op korte termijn van zijn liesbreukje wordt afgeholpen!

Logeren? Ooit, als ze zelf dat woord kan uitspreken :P. Ik moet er nog even niet aan denken!

Oh, en wat Marjolijntje zegt. Gister Sinterklaas gevierd met m'n werk en toen ik thuiskwam sliep ze al. Dan moet ik mij echt inhouden om haar niet even wakker te maken om te knuffelen :@.

Zoë :*, het blijft lastig hè. Mijn E'tje heeft ook moeite met overdag slapen. Het lukt mijn man en mij wel maar mijn schoonmoeder krijgt het op haar oppasdag niet voor elkaar. Gevolg: oververmoeide, huilende E (en schoonmoeder) en vervolgens een onrustige nacht thuis. Op het KDV lukt het ze nog wel, wel vaak korte slaapjes maar goed, 2x 3 kwartier is ook 1,5 uur!

Gister wilde ze daar ook niet slapen trouwens en dat haalt ze nu in :).

'S nachts hebben we niet veel te klagen. Ze slaapt nu van half 7 tot een uur of half 3/3 uur, wordt dan wakker met een knorrende maag (groeispurtje denk ik O+) voor een fles en valt als de fles op is meteen weer in slaap tot een uur of half 7/7 uur.

Hier morgen een meisje van 4 (!!) maanden oud. Wow! Wat wordt ze groot en wijs O+! Ze is zo vrolijk O+, lacht ook heel lief met geluid en babbelt de hele dag door :D.
pi_119777410
Laziness
Ja heb ik ook gelezen maar nog niet ver genoeg misschien.
Er staan veel goede tips in, daardoor ligt ze overdag in haar eigen ledikant en duren voedingen om haar in slaap te krijgen nooit lang. Heb er tot nu toe al wel veel aan gehad

Ah das goed om te weten.

Free
-O- jeetje! Heftig :*

En logeren, dat doe ik mijn familie en S niet aan :+

Tante soesa
Oh dat is minder :( ook voor schoonmoeder
Wel fijn van de goede nachten!
En 4mnden! :D gaat snel hè?
pi_119777562
Voeden in een bijna donker kamer doen wij ook 's avonds. Lekker met z'n drietjes (als het even kan) op het grote bed, dat is al gewoon een relaxmoment na een drukke dag. Waarom wordt ze wakker laat op de avond, echt omdat ze honger heeft of omdat ze even wakker wordt en niet zelf weer in slaap kan komen?

Alles gaat supersnel. Hier is ze de 5 maanden al voorbij en voor kerst tikt ze het half jaar aan. En oe wat een wijs pittig ding al. Ik barst meerdere keren per dag in lachen uit, gewoon omdat ze zo grappig is O+
pi_119777681
Dat wordt alleen nog maar leuker O+.
pi_119777855
Soes, die van jou gaat ook hard hè? :o
Leuk dat ze zo vrolijk is O+

Free, op de een of andere manier vind ik narcose ook een prettiger idee dan ruggeprik... Nou er is iig een plan. Hoe is het nu met hem?

En noem mij maar een ontaarde moeder... Maar ik zou mijn kind best uit logeren doen. Alleen is het nu nog niet nodig. Het lijkt me voor hem zelf ook nog vroeg om al een nacht ergens anders door te brengen. Maar zelf heb ik er (denk ik) weinig moeite mee.

Toen ie 3 weken oud was ben ik al naar een bruiloft geweest en heb hem bij oma achtergelaten. En ik had serieus een heerlijke avond. Het scheelt dat het een supermakkelijk kind is. Ik ben het liefst bij hem, maar ik vind het ook fijn om even kindloos te zijn en gewoon weer vrouw, ipv alleen maar moeder.

Morgen zijn wij een half jaar getrouwd O+ en gaan we een hele dag naar de sauna met zijn tweeën. Komen opa en oma hier. Ik heb er écht zin in.

Maar Twinkle, wat jij zegt herken ik ook wel, over de tuttende grootouders. Vooral mijn schoonmoeder is daar goed in. Bij elke scheet hangt ze boven de wieg, en maar kletsen en alles benoemen. "Jij liet een scheetje hè, ja wat is er dan, heb je last van je darmen? Moet je een schone luier? Of niet? Ja? Ja?" Etc. Terwijl het kind gewoon ligt te rusten (zij is nb CB arts). Ik moet redelijk op mijn tong bijten op die momenten maar realiseer me ook: Max heeft er geen last van. Sterker nog, misschien vindt ie het wel prachtig en wordt zij later zijn lievelingsoma.
Ik raak er alleen zelf zo overprikkeld door. :')
pi_119778022
Trouwens drama-ochtend hier. As we speak zit ik in mijn slaapkleding ongewassen op de bank met Max op mijn benen. Hij dut af en toe even en wil dan weer een beetje drinken. Maar na een paar slokken gaat ie weer mopperen en spartelen. En zo gaat het al sinds 7u vanochtend.
Oh well, ik douche zometeen wel, als mijn vent thuis is (die heeft elke vrijdagmiddag vrij! *O* )
pi_119778048
Heb ik ook wel hoor Mango. Ik had bijvoorbeeld ook wel weer veel zin om te werken. Vinden veel dames hier op het werk :P maar raar.
pi_119778082
Clauwhee
Ja fijn is dat O+
Ik denk omdat ze niet zelf in slaap kan vallen, smiddags is dat ook zo. Precies na een uur wordt ze wakker, voed ik haar en slaapt ze weer ongv 2uren. Doe ik dat niet en neem ik haar mee naar beneden dan is het drama.
Omdat ze geen speen oid neemt ben ik diegene die haar weer verder in slaap helpt.. Maar eigenlijk moet ze dat zonder mij gaan doen..
Dus dat word oefenen..

:D haha idd het wordt steeds leuker!
Mijn nichtje kruipt al, echt een geweldig gezicht. Elke fase heeft zo z'n mooie momenten O+

& zin om te werken heb ik ook hoor :Y zit nu sinds feb thuis, meer dan genoeg! Moet helaas nog ff wachten

Mango
Ontaarde moeder :+ Het is denk ik niet vreemd of raar als jij je baby uit logeren kunt doen. Elke moeder is anders, alleen maar prettig dat jij je daarbij goed voelt en ook even vrouw kunt zijn op jou manier.
Fijn dat hij vanmiddag vrij is!
pi_119778678
Ik geloof dat de 1e keer dat ik zonder baby op pad ging, de nacontrole bij de vk was....
pi_119778922
Free toch ;( maar goed dat hij zo snel geholpen kan worden! Kunnen ze niet nu al vaststellen of hij die bindweefselaandoening ook heeft?

quote:
17s.gif Op vrijdag 30 november 2012 11:50 schreef Kyara het volgende:
Ik denk ook wel dat mijn moeder, schoonouders of schoonzusje het zouden kunnen hoor. Maar ik zou het zelf niet kunnen. Ik vind een dag werken al lang.... :@
Dat dus :Y
pi_119779063
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 11:48 schreef Twinkle20 het volgende:

Enige waar ik een beetje bang voor ben is dat ze continu met haar gaan zitten poemelen .. dat ze ovrrvermoeid raakt en vrrvolgens alleen maar gaat zitten huilen. D is een heel lief makkelijk kind maar je moet haar wel haar rust gunnen. En ik ben van de regelmaat.

Nou goed als ze zich daar niet aan houden gaan ze het vanzelf wel merken. Dat komt hier thuis wel weer goed.
Maar vind je dat niet zielig dan voor je baby dat ze zo moet huilen?
pi_119779236
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:56 schreef Zoë23 het volgende:
Clauwhee
Ja fijn is dat O+
Ik denk omdat ze niet zelf in slaap kan vallen, smiddags is dat ook zo. Precies na een uur wordt ze wakker, voed ik haar en slaapt ze weer ongv 2uren. Doe ik dat niet en neem ik haar mee naar beneden dan is het drama.
Omdat ze geen speen oid neemt ben ik diegene die haar weer verder in slaap helpt.. Maar eigenlijk moet ze dat zonder mij gaan doen..
Dus dat word oefenen..
:D haha idd het wordt steeds leuker!
Mijn nichtje kruipt al, echt een geweldig gezicht. Elke fase heeft zo z'n mooie momenten O+

& zin om te werken heb ik ook hoor :Y zit nu sinds feb thuis, meer dan genoeg! Moet helaas nog ff wachten

Mango
Ontaarde moeder :+ Het is denk ik niet vreemd of raar als jij je baby uit logeren kunt doen. Elke moeder is anders, alleen maar prettig dat jij je daarbij goed voelt en ook even vrouw kunt zijn op jou manier.
Fijn dat hij vanmiddag vrij is!

Waarom moet dat? als ze er klaar voor is doet ze het wel hoor. Ze zal niet 5 zijn en nog steeds in slaap gevoed willen worden hoor
Trouwens mijn kind is rond 9 maanden ineens zelf in slaap gevallen, ik voedde haar net als altijd en legde haar op bed..ging ze kletsen en dan slapen...ik heb het haar niet getraind of geleerd. Ze deed het omdat ze waarschijnlijk klaar voor was.
pi_119779338
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:45 schreef bitterend het volgende:

[..]

Waarom moet dat? als ze er klaar voor is doet ze het wel hoor. Ze zal niet 5 zijn en nog steeds in slaap gevoed willen worden hoor
Trouwens mijn kind is rond 9 maanden ineens zelf in slaap gevallen, ik voedde haar net als altijd en legde haar op bed..ging ze kletsen en dan slapen...ik heb het haar niet getraind of geleerd. Ze deed het omdat ze waarschijnlijk klaar voor was.
Het is toch wel prettig als zo'n kleintje ook op een fijne manier in slaap kan vallen als mamma er niet is.
pi_119779382
Nou ja wat ik zeg .. Ze is heel makkelijk als je haar der rust gunt. Dus wakker maken, verschonen, flesje, even knuffelen en voor je het weet ben je weer en uur verder en laat ze merken dat ze moe is. Dan kun je haar zo in bedje leggen en slaapt ze zo aan (waar dan ook).

Maar als je dat moment van moe worden te laat opmerkt of er niks mee doet en maar door gaat, dan wordt ze lastig :+

Vind ik dat zielig? Hmm .. lastig. Tuurlijk is het niet leuk om achteraf te moeten horen dat je kindje zoveel gehuild heeft (als dat al gaat gebeuren natuurlijk).
Anderzijds, er zal een moment komen dat ik haar wel los zal moeten laten omdat ik ergens naartoe moet waar zij niet bij kan/mag zijn. Vroeg of laat gaat het toch gebeuren.

En wat Mango al zo mooi zegt: naast mama-Twinkle ben ik ook nog gewoon Twinkle. De afgelopen weken waren voor mij emotioneel gezien niet makkelijk, ik had zelfs even het gevoel tegen een depressie aan te hikken en stond eigenlijk op het punt om richting huisarts te gaan hiervoor. Nu het ''normale'' leven weer wat meer grip op me begint te krijgen en ik meer en meer de gebruiksaanwijzing van D leer kennen, krijg ik ook meer rust. Dit uitje denk ik om die reden ook wel even nodig te hebben.

Maar meer mensen zeggen dit tegen me en voor mijn gevoel wordt me dan bijna een schuldgevoel aan gepraat. En daar heb ik veel meer moeite mee.

Ik denk dat ik hier goed aan doe in ieder geval :)
En dan is het ook goed :)

Wil niet zeggen dat het morgen moeilijk zal zijn om haar een knuffel te geven en de deur achter me te sluiten :X .. Missen doe ik haar zeker wel :) .. En tuurlijk ben ik, net als hier thuis, als de dood dat er wat met haar gebeurt. Maar lief hebben is ook leren los laten denk ik :)
pi_119779407
Zoë :* wat vervelend dat slapen nog niet lukt.

Soesa...mennn dan is die van mij ook bijna vier (!) maanden.

Gisteren foto's teruggekeken... Moest gewoon een beetje huilen bij de eerste foto. Zo'n kleine frummel en dan nu al een spekkie van ruim zes kilo. En t eerste filmpje, met van die houterige beweginkjes... O+

Oh en Mango... Zulke schoonouders heb ik ook. Ik word er schijtziek van en heb geen zin meer om dr op bezoek te gaan. Word aan een stuk doorgerateld tegen dat kind en hele tijd op de foto gezet, mét flits. En ik snap t ook wel wel, zo vaak zien ze dr niet. Maar op een dag flap ik er wat lelijks uit tegen ze denk ik. Vriend zou er wat van zeggen, maar afgelopen keer vond hij het wel meevallen dus had hij het niet gedaan. En ik had M boven gevoed, dus wist niet of hij dr nou wat van gezegd had. Mohh... Ze zijn gewoon heel anders dan mijn ouders, die gewoon erg rustig om gaan met dr.

Opa is trouwens gisteren overleden...
pi_119779446
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:52 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar meer mensen zeggen dit tegen me en voor mijn gevoel wordt me dan bijna een schuldgevoel aan gepraat. En daar heb ik veel meer moeite mee.
Het was zeker niet om je een schuldgevoel aan te praten hoor :* , meer oprechte verbazing, ik vind het knap dat je haar nu al zo los kunt laten. Ik kan het gevoelsmatig echt nog niet.
pi_119779453
SE, tis sund. Gecondoleerd :*.

Wat betreft je schoonouders. Ben het voor. Die bom die klapt een keer en dan is het te laat, en dat schaadt niet alleen de relatie met je schoonouders, maar misschien ook die met je vriend. Dat moet je niet willen :N.

Ik denk dat je wel tegen je vriend moet zeggen dat je het vervelend vindt dat hij er niets van gezegd heeft. Blijf met elkaar communiceren!
pi_119779459
SE gecondoleerd :*
pi_119779496
Gecondoleerd SE ...
Heeft hij je mini nog wel eens gezien in de afgelopen 4 maanden?

O ja wat jij beschrijft idd .. Met een dikke flitser derop enzo :X
Ik probeer iedere week een keer bij ze langs te gaan (of zij hier), ze wonen ongeveer 20 minuten rijden bij ons vandaan. Soms is het een ''moetje'' .. Maar doe ik dat niet, dan voel ik me weer schuldig omdat ze zo weinig van haar mee krijgen. Dan krijgen ze toch wat van haar ontwikkelingen mee. En verder gewoon heel veel foto''s mailen.

Ik heb echt hele lieve schoonoduers verder hoor, ze staan altijd voor ons klaar. Dus verder geen slecht woord over ze. Maar als ik dan zo''n situatie zie zoals Mango beschrijft :X .. Vind het ook zo overdreven want zelf doe ik dat dus echt niet met D :+ :@

Maar het zou idd best eens kunnen dat ik er een dezer daags/weken een keer een opmerking uit flap :X ... Dan geef ik mijn hormonen maar de schuld :+
pi_119779632
voeden is geen probleem opzich, maar nu valt ze daar ook niet meer van in slaap zoals ik eerdere posts heb getypt. Ze is snachts 2-3uren wakker-wakker en wil niets. Ze is erg moe smorgens en zit met rode oogjes en wallen :(
1x zat ze zo vol dat ze moest spugen en vannacht moest ze kokhalzen. Arme pop wil echt geen borst dus dat is het niet

Ik zou het prettig vinden als het slapen makkelijker zou gaan, want er komt een moment dat ik wel moet werken en nachtdiensten moet doen..en dan ben ik er niet. Het doet me pijn om te bedenken dat ze dan zo overstuur is zonder mij. (niet de hoofdreden voor dit alles maar dit is ook belangrijk voor me)

Lichamelijk is het voor mij zwaar & voor (8> ook die moet om 5:30 weer anderhalf u autorijden, hij moet wel voldoende rust hebben.

Ik ben er ook voor om een kindje te volgen, en dat ze doen waar ze klaar voor zijn. Maar deze nachten zijn echt niet gezond, ook niet voor S

Ik vind niet dat ze helemaal geen borst mag snachts, maar ik denk dat het beter is als ze niet meer afhankelijk is van mij om in slaap te vallen + een gezonder slaapritme te hebben
pi_119779648
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:55 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Het was zeker niet om je een schuldgevoel aan te praten hoor :* , meer oprechte verbazing, ik vind het knap dat je haar nu al zo los kunt laten. Ik kan het gevoelsmatig echt nog niet.
Dit dus! Als je voor jou maar goed voelt! :*
pi_119779656
SE, gecondoleerd.
pi_119779739
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:51 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Het is toch wel prettig als zo'n kleintje ook op een fijne manier in slaap kan vallen als mamma er niet is.
Dat doet mijn kind ook bij papa en op de opvang..maar goed ik ben niet echt voor slaaptraining en dit soort dingen
pi_119779741
Maar wil je niet te snel twinkle weer zijn? Dat komt heus wel weer hoor, ze is nog maar een maandje.
Ze zijn zo kort zo klein, al lijkt dat nu niet zo. Rond de 3,4 maanden zijn ze al zo anders.
Hiermee zeg ik echt niet dat uit logeren gaan niet kan, maar ik vraag me af of dit de oplossing wel is, want ik heb juist niet het idee dat het voor jou gevoel wel goed zit.

En ik heb Mex ook wel eens uit logeren gedaan omdat ik ik even rust wilde, maar daarna was het juist weer een week heropvoeden zeg maar, dus eigenlijk veel meer werk :+

SE, gecondoleerd!
pi_119779785
SE gecondoleerd

En schoonouders...wat kuuske zegt
Er waren wat punten die mij dwars zaten, dit besproken en als je er op tijd bij bent kun je het nog zonder al teveel irritaties uitten

Ophelia,
Ja dat vind ik ook, ze is zo afhankelijk van me voor de slaapjes dat ik het vaak moeilijk vind om even weg te gaan. (8> Red zich er wel mee overdag in het weekend, maar svonds lukt dat echt niet. Ik kan haar dus niet echt bij opa en oma brengen want dan is het ontroostbaar huilen. Dat is voor mij niet prettig maar voor haar ook niet.
Natuurlijk kunnen ze wandelen zodat ze zo in slaap valt.. Maar ik woon in Nederland ;) en aan de kust, dus genoeg regen
pi_119779833
Heb je het al eens geprobeerd Zoe??
Soms op wonderbaarlijke wijze slapen kindjes bij oma en opa wel gewoon goed.
pi_119779864
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:07 schreef bitterend het volgende:

[..]

Dat doet mijn kind ook bij papa en op de opvang..maar goed ik ben niet echt voor slaaptraining en dit soort dingen
S dus niet.. Vandaar dat ik er wel iets mee moet
Ik ben door de pijn al beperkt, als (8> thuis is wil ik svonds ook weleens weg bijv en niet gebeld worden omdat ze zo overstuur is
pi_119779870
Soesa, fijn dat ze zo vrolijk is en fijne nachten :)

Free fijn dat hij toch snel geopereerd kan worden. Balen van de opname etc. Mag jij dan bij hem blijven, ook de nacht?

Mango, ik denk ook dat elke moeder anders is. Ik heb er zelf moeite mee, maar zou geen andere moeder veroordelen als zij dat niet heeft.

Hier trouwens ook een buikslapertje overdag en op een gegeven moment draaide hij zelf naar de buik. S'nachts gaat slapen op de zij of rug ook prima.

Marjo, spannend avondje uit.

Kyara, ik had mijn baby zelfs mee naar de nacontrole, maar moest dan ook bij de gyn in het zh wezen. Maar had geen opppas en vond het ook een beetje eng dat hij zou willen drinken als ik er niet ben.

Zoe, ik hoop dat je iets vind wat werkt. Was het niet zo, dat rond 6 maanden babys ook weer eens vaker s'nachts konden komen door ontwikkeling die zij doorgaan en misschien minder goed drinken overdag door afleiding. Ik merk dat de mijne erg last heeft van de afleiding door andere dingen.

Hier een jochie die overdag thuis een stuk minder goed slaapt dan op het kdv of bij oma. Denk dat ik maar bij het kdv navraag hoe ze het daar doen. Daar of bij oma slaapt hij ook rustig 2-2,5 uur. En als ik thuis ben, is het eigenlijk standaard voeding voor het slapen gaan incl. In slaap voeden. S'nachts komt hij niet vaker dan 3 keer, tussen 23 en 6/7 uur, de laatste dagen zelfs maar 2 keer dacht ik. Dan krijgt hij ook meestal maar 1 borst.

Hij heeft ook weer last van spugen, zowel overdag als s'nachts. Zelf als hij rechtop gehouden wordt en zo'n golfje kan best met kracht eruit komen. Volgens cb zou dat met 4/5 maanden minder worden, maar daar is niets van te merken. Hoe lang was dat bij jullie zo?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 30 november 2012 @ 14:14:40 #260
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119779915
SE, gecondoleerd. En jaaa, jouw mini is ook al bijna 4 maanden. Het gaat echt ongelooflijk snel. Ik zit ook vaak op mijn telefoon foto's van de eerste dagen/maand te bekijken O+. Wat een humpie. 50 cm lang, 3530 gram. Nu (nouja, 2 weken terug) 65 cm en 6655 gram :o! Wow!

Oh, Twinkle, het is zeker niet om jou een schuldgevoel aan te praten. Ik moet er zelf nog niet aan denken. Toen mijn E. 4 weken was, kon ik me er al niet eens iets bij voorstellen dat ze een uurtje ergens anders was. Wij namen en nemen haar overal mee naar toe, ze hoort bij ons. Oke, niet naar m'n werk :'). Maar verder...ook op ziekenhuisafspraken ging ze gewoon mee.
  vrijdag 30 november 2012 @ 14:15:34 #261
30252 Soempie
Procreating
pi_119779931
SE, gecondoleerd. :*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_119779941
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:11 schreef Troeta het volgende:
Heb je het al eens geprobeerd Zoe??
Soms op wonderbaarlijke wijze slapen kindjes bij oma en opa wel gewoon goed.
Kleine flesweigeraar heb ik.. Overdag krijg je er nog wel een paar slokken in maar snachts is het drama. Toen S daar zou slapen heb ik haar svonds overstuur mee naar huis genomen.

Nu het iets beter gaat met mij, met mijn ouders afgesproken dat ik vaker met S naar hun toe ga, kijken of dat nu wat beter gaat.

:D verder gaat het hier goed hoor haha maar slapen & voeden is een beetje een probleem merk ik
pi_119780006
Tinu
Ja maar dit speelt al zo lang, ik kan niet meer denken aan sprongetjes, tandjes etc ik denk dat er gewoon iets anders moet..

Fijn dat de nachten goed gaan! Misschien zijn de indrukken op het kdv en bij oma wel zo dat hij er goed van slaapt?

Wat naar van het spugen :( daar heeft S geen last van, alleen echt overgeven als ze vol zit maar dat gaat met kokhalzen en kleine spuugjes met weinig kracht
pi_119780027
ah, vervelend, maar goed, hoeft ook niet meteen te logeren toch.
Misschien een paar uurtjes overdag proberen? Ze zouden nu ook pap met een lepeltje kunnen geven. Is de fles niet zo nodig.

vreemd van dat spugen tinuviel..
pi_119780029
SE gecondoleerd!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119780035
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:07 schreef bitterend het volgende:

[..]

Zit het hem voor jou niet gewoon in het woord "training"? Dat jij het vindt klinken als africhten?
pi_119780060
Gecondoleerd SE :*
pi_119780164
Gecondoleerd SE.
  vrijdag 30 november 2012 @ 14:46:21 #269
30252 Soempie
Procreating
pi_119780852
freecell, fijn dat die wachtlijst toch te omzeilen was. 't Klinkt wel heftig. :*

M'n baby zegt sinds een paar dagen alleen 'mama' als hij het ergens niet mee eens is: pruillip in combinatie met maaaaaaaamaaaaaa. Gister dwars door een telefoongesprek met een vriendin, omdat hij de telefoon niet kreeg van me (meestal belt z'n papa en dan krijgt hij altijd aan het eind van het gesprek de telefoon om even te luisteren en terug te brabbelen). En vandaag terwijl ik iets op moest schrijven en hij m'n pen niet af mocht pakken. En toen ik zelf een mandarijnpartje in m'n mond stak. :')

Maar dus niet heel liefdevol als ik hem uit bed kom halen of iets dergelijks. ;( :D
pi_119780873
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:12 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara, ik had mijn baby zelfs mee naar de nacontrole, maar moest dan ook bij de gyn in het zh wezen. Maar had geen opppas en vond het ook een beetje eng dat hij zou willen drinken als ik er niet ben.
het was ook meteen een wendagje voor mijn moeder. Ik moest met 11 weken immers weer aan het werk. Dus daarna "moest" ik ook vaker de deur uit mijn moeder ook de kans te geven om te wennen.
pi_119780975
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:16 schreef Zo�23 het volgende:
Nu het iets beter gaat met mij, met mijn ouders afgesproken dat ik vaker met S naar hun toe ga, kijken of dat nu wat beter gaat.
Dit kan ook al veel schelen inderdaad. Dan kunnen je ouders zich met S. bezig houden en haar bij jouw brengen zodat je zelf niet de hele tijd loopt te zeulen.

zo doen we dat hier nu. Hoewel natuurlijk niet vergelijkbaar ben ik nu ook enigszins beperkt. Wat dat betreft krijg ik nu een beter beeld van hoe het voor jou moet zijn. En dan is het voor jou nog lastiger want je weet niet hoe lang het nog duurt en bij mij is het nog voor een goed doel zeg maar. Dus :* voor jou
pi_119780993
Troeta
Ja ben ook blij dat ze nu meer voeding mag. Ze eet aardappel en wortel enz dus dat is wel te doen! Paar uurtjes overdag is idd het plan
Lijkt me ook leuk voor S :) meer tijd met opa&oma

Soempie
:D aww das jammer
pi_119781001
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:46 schreef Soempie het volgende:
freecell, fijn dat die wachtlijst toch te omzeilen was. 't Klinkt wel heftig. :*

M'n baby zegt sinds een paar dagen alleen 'mama' als hij het ergens niet mee eens is: pruillip in combinatie met maaaaaaaamaaaaaa. Gister dwars door een telefoongesprek met een vriendin, omdat hij de telefoon niet kreeg van me (meestal belt z'n papa en dan krijgt hij altijd aan het eind van het gesprek de telefoon om even te luisteren en terug te brabbelen). En vandaag terwijl ik iets op moest schrijven en hij m'n pen niet af mocht pakken. En toen ik zelf een mandarijnpartje in m'n mond stak. :')

Maar dus niet heel liefdevol als ik hem uit bed kom halen of iets dergelijks. ;( :D
Agossie.... hier laatste wel een mama toen ik hem uit zijn bedje ging halen. Armpjes in de lucht om opgetild te worden. Zo schattig O+
Maar ja, mijn man gelooft me weer niet....
pi_119781004
pi_119781094
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:50 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dit kan ook al veel schelen inderdaad. Dan kunnen je ouders zich met S. bezig houden en haar bij jouw brengen zodat je zelf niet de hele tijd loopt te zeulen.

zo doen we dat hier nu. Hoewel natuurlijk niet vergelijkbaar ben ik nu ook enigszins beperkt. Wat dat betreft krijg ik nu een beter beeld van hoe het voor jou moet zijn. En dan is het voor jou nog lastiger want je weet niet hoe lang het nog duurt en bij mij is het nog voor een goed doel zeg maar. Dus :* voor jou
:* dat is lief van je
jij hebt 2 meisjes in die mooie buik van je O+ nog even en je hebt 3 van die mooierds
  vrijdag 30 november 2012 @ 14:54:33 #276
30252 Soempie
Procreating
pi_119781098
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:51 schreef Kyara het volgende:

[..]

Agossie.... hier laatste wel een mama toen ik hem uit zijn bedje ging halen. Armpjes in de lucht om opgetild te worden. Zo schattig O+
Maar ja, mijn man gelooft me weer niet....
O+! Ik geloof je wel hoor, superlief.

Als ik M. uit bed haal zegt hij alleen heel enthousiast en lachend: 'oeeeeeeeeeeeeh!' Dat is echt z'n vreugdekreet. :')
pi_119781104
Nee echt, ik vind het heerlijk om even zonder baby te zijn :@
Ik leef ook in zo'n luchtbel de hele tijd. En had er na 4 weken ook wel genoeg van dat het enige dat ik te vertellen had 's avonds aan mijn man, was hoeveel hij gedronken en gepoept had. Ja, een baby doet ook weinig anders dan dat. En het gaat snel etc.
Maar eerlijk gezegd heb ik meer met hoe hij nu is, dat ie gaat reageren en lachen en kletsen. En ik zit er elke dag bovenop, dus heb ook niet dat gevoel dat het zo verschrikkelijk snel gaat eigenlijk, dit tempo bevalt me wel.
Dus Twinkle, ik begrijp je heel goed, en zo'n nachtje zonder luiers kan echt wel even goed doen, zeker als je er zo doorheen zit.

SE, gecondoleerd.

Mijn schoonmoeder haalde het in haar hoofd om zelf een "baby-coffee" te organiseren. Voor de belangstellenden in haar omgeving. Die mochten dan koffie komen drinken en foto's kijken en cadeaus geven. Wij waren er niet eens bij, Max was nog geen maand oud en ik had geen zin al om een uur met hem in de auto te gaan zitten.
Ik vond dat heel raar. :{
pi_119781219
SE gecondoleerd!!

Zoë, misschien een gek idee: als je man een shirt, kussensloop of iets dergelijks, van jou op zijn borst legt, zodat ze toch jouw geur ruikt, zou ze dan wel drinken?

Uit logeren, altijd wel gedaan als wij plannen hadden maar altijd bij mn eigen mams(superoma). Never nooit niet bij schoonfamilie(duidelijk toch haha).
pi_119781318
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:54 schreef Soempie het volgende:

[..]

O+! Ik geloof je wel hoor, superlief.

Als ik M. uit bed haal zegt hij alleen heel enthousiast en lachend: 'oeeeeeeeeeeeeh!' Dat is echt z'n vreugdekreet. :')
Mijne doet hehe, echt zo'n suffig lachje als hij mensen ziet die hij lief vindt O+ of speeltjes :+

Twinkle, voel je vooral niet schuldig hoor! Mijn baby logeerde met drie maanden bij opa en oma, daarna een tijdje niet meer omdat hij flesweigerde, maar sinds een maand of 6 weer elke twee weken en ik vind het heerlijk. Hij is daar in goede handen en heeft enorm veel plezier.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_119782097
SE, gecondoleerd :*

Free, fijn dat de operatie toch tussendoor kan! Hopelijk is M van de pijn af en gaat hij dan lekker groeien.

Ik vind het ook heerlijk even zonder mini te zijn, neem ook echt m'n tijd als ik even alleen naar de winkel ga en papa bij hem is, maar logeren ben ik nog niet aan toe hoor. Bij mij of papa en verder niemand. Geloof dat mijn moeder de enige is die hem de afgelopen zes weken heeft vastgehouden (en m'n vader en broer toen ie net geboren was). Bij kraamvisite ligt hij in de box.

En mango, omg een babycoffee?! Lief bedoeld vast maar dat zou bij mij ook slecht vallen hoor! Mijne is vergelijkbaar qua flitsers (echt, hoe moeilijk is het |:( ) en geklets tegen hem, en dat trek ik matig, gelukkig blijven ze nooit lang.
pi_119782732
een babycoffee :D

soccermom;
idee'tjes zijn altijd welkom, kan het altijd proberen!
pi_119786705
*G* de box moet hier een standje lager *G*

Hij trok zich op! Nog wel op zijn knieeen maar hij hing al wel lekker over de rand heen..... voetjes er onder is een kleine stap.

En hij is zelf ont-zet-tend trots O+
pi_119786744
M grote kanjer! Nog even en dan rent ie achter mammie aan!
pi_119786778
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:43 schreef Twinkle20 het volgende:
M grote kanjer! Nog even en dan rent ie achter mammie aan!
ik ben bang dat het eerder andersom is.... nog even en dan moet mammie achter hem aan rennen..... ;)
pi_119786860
*G* wat goed!!
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:09:07 #286
30252 Soempie
Procreating
pi_119787372
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:45 schreef Kyara het volgende:

[..]

ik ben bang dat het eerder andersom is.... nog even en dan moet mammie achter hem aan rennen waggelen..... ;)
:+

Wat goed van M. Dat trotse is zo leuk hè. :D
pi_119787660
Wat goed van M! ^O^
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:54:54 #288
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119788742
Free wat vervelend.. :* sterkte!

Twink nu al logeren :o Kan je dat aan joh? Ik zou dat echt niet kunnen hoor. Even ergens anders koffie drinken zonder mijn mini zou ik al erg vinden denk ik :@
We willen binnenkort wel een keer uit eten denk ik, maar ik laat het initatief even bij manlief liggen wanneer dat is :') :+

Tinu wat vervelend van dat spugen -O-

Soempie wat schattig van je mini O+ :D Pruillip is geweldig he!

Kyara wat leeuk!! :D Whihi O+

Nou, hier achteraf bezien heb ik dinsdag mijn laatste voeding (borst) gegeven.. wel heel jammer achteraf, nog steeds. Maargoed. :)
Heb nog wel last van een harde plek in mn borst, maar het is een beetje gek; is niet continue hard, is ook niet rood, soms een beetje pijnlijk maar als ie warm is dan trekt ie heel snel weg. Ik had namelijk even geslapen en voelde toen even, toen was ie weg. Toen ik een paar uur later voelde (toen ik wakker was), was ie er weer. Denk dat het iets van spruw nog is ofzo, of gewoon een verstopt melkkliertje nog.. Vaag. Maar even goed in de gaten houden en lekker warm houden :)
Onze mini doet het gelukkig supergoed op de kv, dat is voor mij ook wel een gemoedsrust. Ze begint al een beetje te lachen, zo schattig is dat.. Ook steeds vaker O+ ook tegen knuffels en de muur enzo, en soms ook tegen papa en mama O+
pi_119788893
Leuk hè Enf, dat lachen O+

Kyara, wat goed zeg!! *G*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119789181
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:59 schreef Phaidra het volgende:
Leuk hè Enf, dat lachen O+

Echt wel O+ Mijn meiske begint ook steeds gerichter te lachen O+ O+
pi_119790361
Mijn baby drinkt ineens zo grillig. Dan 180cc, vervolgens 100, dan 70, dan 150. Nu weer 60cc. En hij draait consequent zijn hoofd naar links tijdens het drinken. Als ik hem zachtjes terugdraai krijgen we ruzie en stopt ie met drinken. :?
Wat is deze?
pi_119790628
Geen idee Mango? Heeft hij verder een voorkeurshouding?

Het is zover, ik ben ongesteld. :{ Is bijna een jaar geleden bedenk ik me net!
Iemand hier ervaring met de Cerazette pil? Die gebruik ik nu, begonnen toen ik nog niet ongesteld was geworden. Voorheen had ik een pil met stopweek, maar deze pil moet je door blijven slikken. Wanneer hoor ik dan ongesteld te worden? Volgens de bijsluiter heb je kans op tussentijdse bloedingen. Moet ik dan gewoon altijd voor de zekerheid tampons bijhebben?
En over tampons gesproken, dat voelt niet echt lekker :N Maar ik vertik het om maandverband te dragen. Die onderbroeken/maandverband fase ben ik echt heel erg beu na de kraamweken..
pi_119791057
Ja hij kijkt wel vaker naar links... We stimuleren hem wel op rechts. Op zich gaat het nu al beter wat dat betreft.

En dan ga ik volgende week ook maar weer es een voorraadje pil inslaan. Als wij met alles zo gelijk oplopen.. ;)
pi_119791174
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:54 schreef Enfermera het volgende:
Twink nu al logeren :o Kan je dat aan joh? Ik zou dat echt niet kunnen hoor. Even ergens anders koffie drinken zonder mijn mini zou ik al erg vinden denk ik :@
Jawel komt goed. Mijn schoonmama is echt heel zorgzaam en alles .. ze is daar in goede handen. Maar eerlijk is eerlijk .. ik zou haar ook echt bij niemand anders laten logeren hoor. Ook niet bij mijn eigen moeder want dat vertrouw ik voor geen meter.
Dus het is echt niet sat ik haar aan eenieder die zich asnbiedt mee geef ofzo .. no way!

Denk dat zondagmorgen wel raar opstaan zal zijn :+

Hoop dat je je kunt berusten in het feit sat je de bv wel zo lang vol hebt kunnen houden. Echt knap hoor onderschat dat niet! Ben een beetje trots op jezelf. . dat mag best ;-)

Oohh de lachfase .. ik kijk daar ook naar uit! D begint wel steeds alerter te kijken en op geluiden te reageren dus er is al wat ontwikkeling :-)
  vrijdag 30 november 2012 @ 20:13:42 #295
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119791206
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:55 schreef Kwisted het volgende:
Geen idee Mango? Heeft hij verder een voorkeurshouding?

Het is zover, ik ben ongesteld. :{ Is bijna een jaar geleden bedenk ik me net!
Iemand hier ervaring met de Cerazette pil? Die gebruik ik nu, begonnen toen ik nog niet ongesteld was geworden. Voorheen had ik een pil met stopweek, maar deze pil moet je door blijven slikken. Wanneer hoor ik dan ongesteld te worden? Volgens de bijsluiter heb je kans op tussentijdse bloedingen. Moet ik dan gewoon altijd voor de zekerheid tampons bijhebben?
En over tampons gesproken, dat voelt niet echt lekker :N Maar ik vertik het om maandverband te dragen. Die onderbroeken/maandverband fase ben ik echt heel erg beu na de kraamweken..
ik werd helemaal niet ongesteld. Alleen elke 2 weken zo'n tussentijdse bloeding wat dan eigenlijk net teveel was om zonder iets te doen, maar te weinig voor bijv een tampon. Heel handig dus... :X
Maar goed, als anticonceptie werkte die pil prima want ik had dus echt -100 zin in sex. Sinds ik gestopt ben, is alles gewoon weer normaal.
Ik heb trouwens nog 1,5 strip liggen, voor iemand die wil.

Enf, wat fijn dat het zo goed gaat! Mama blij, baby blij. Prima toch?

Kyara, hoe tof dat jouw M nu ook gaat staan! Ziet er meteen zo anders uit hè? Vind je niet?
pi_119791267
ik ben wel benieuwd naar eventuele bijwerkingen. Eigenlijk vond ik het zonder de pil super fijn! Maar ik heb een hekel aan condooms.. En spiraaltje vind ik dan weer zonde, omdat we over niet ál te lang een 2e kindje zouden willen.
  vrijdag 30 november 2012 @ 20:18:43 #297
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119791415
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:15 schreef Kwisted het volgende:
ik ben wel benieuwd naar eventuele bijwerkingen. Eigenlijk vond ik het zonder de pil super fijn! Maar ik heb een hekel aan condooms.. En spiraaltje vind ik dan weer zonde, omdat we over niet ál te lang een 2e kindje zouden willen.
Wij hebben ook een hekel aan condooms, maar we hebben nu toch daarvoor gekozen totdat mijn veertjes zijn ingekapseld. Echt, ik had he-le-maal geen zin in seks. Nu ben ik er alleen nog maar te moe voor :D
Ter overbrugging naar nummer 2 ook alleen condooms.

Behalve dus die irritante bloedingen en -100 zin in sex had ik geen bijwerkingen. Je wordt in elk geval niet echt meer ongesteld.
pi_119791494
Ik stel me vanalles voor bij ingekapselde veertjes, maar vertel? :D
pi_119792838
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:20 schreef Mangostine het volgende:
Ik stel me vanalles voor bij ingekapselde veertjes, maar vertel? :D
Haha +1

Ik ben nog niet aan de pil en voorlopig ook niet van plan
pi_119794587
Ik ook niet. Dat is iets waar ik dus echt nog even niet aan moet denken. Heerlijk, zonder.
pi_119794851
Ik was ook niet aan de pil. Ik denk dat ik na deze bevalling ongeveer meteen weer begin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')