Hou houden ze je op de hoogte als ze niet live zijn dan? HMMMMquote:Op woensdag 28 november 2012 17:56 schreef Tchock het volgende:
taan ze voor je klaar (actief vragen beantwoorden, helpdesk enzulks) en 24/7 houden ze je op de hoogte van de actuele situa
Gewoon een systeem dat ze iedere storingsmelding automatisch tweeten. Met een RSS-ding ofzo, niet al te lastig.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:24 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hou houden ze je op de hoogte als ze niet live zijn dan? HMMMM
Maar dan zijn ze wel live.. want wie plaatst die storingen online? Jajaquote:Op woensdag 28 november 2012 18:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gewoon een systeem dat ze iedere storingsmelding automatisch tweeten. Met een RSS-ding ofzo, niet al te lastig.
Mensen van de storingsdienst, en dus niet de NS_helpdesk of wie dat twitteraccount dan ook beheert.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maar dan zijn ze wel live.. want wie plaatst die storingen online? Jaja
Kijk, kwaad kan het zeker niet. Daarnaast kan je er misschien een stage inpassen en dan heb je een zeer nuttig halfjaar achter de rug.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:01 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Iemand hier iets nuttigs over te melden?Ik heb het even nagekeken en het scheelt geloof ik maar 2 vakken + scriptie..
Thx, daar zat ik idd ook al aan te denken. Zal zeker nog even langs de studie(loopbaan)adviseur gaan hiermee.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kijk, kwaad kan het zeker niet. Daarnaast kan je er misschien een stage inpassen en dan heb je een zeer nuttig halfjaar achter de rug.
Ik zou zeggen D, maar enkel ogv de constatering dat a,b,c echt nergens op slaanquote:Op woensdag 28 november 2012 18:35 schreef DanielBackward het volgende:
Iemand een idee?
Gerard spreekt Jaap aan op het feit dat Jaap zonder zijn toestemming gebruik heeft gemaakt van zijn auto. Nu leent Jaap wel vaker ongevraagd de auto van Gerard maar op de bewuste ochtend had Gerard expliciet aan Jaap gevraagd de auto te laten staan omdat hij op bezoek moest bij een belangrijke klant. Gerard is namelijk vertegenwoordiger. Omdat hij de auto niet heeft kunnen gebruiken, heeft hij zijn afspraak en een grote order gemist. Jaap heeft echter een excuus. Zijn vrouw is vroegtijdig haar bevalling in gegaan en hij heeft de auto gebruikt om haar met de hoogste spoed naar het ziekenhuis te brengen. Gerard wil echter niet van de excuses weten en vordert een schadevergoeding ter waarde van een deel van de commissie die hij is misgelopen.
Answer
A De vordering van Gerard zal worden toegewezen omdat Jaap inbreuk heeft gemaakt op zijn eigendomsrecht.
B De vordering van Jaap zal worden toegewezen omdat Gerard niet heeft gehandeld strijd met een wettelijke plicht.
C De vordering van Gerard zal worden toegewezen nadat blijkt dat Jaap niet heeft gehandeld in strijd met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt.
D De vordering van Gerard zal worden afgewezen nadat blijkt dat Jaap niet heeft gehandeld in strijd met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt. Jaap heeft een rechtvaardigingsgrond.
Ditquote:Op woensdag 28 november 2012 18:46 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik zou zeggen D, maar enkel ogv de constatering dat a,b,c echt nergens op slaan
Maar volgens mij moet er bij die rechtvaardigingsgrond echt sprake zijn van een 'gevaarlijke noodtoestand' of niet?quote:Op woensdag 28 november 2012 18:46 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik zou zeggen D, maar enkel ogv de constatering dat a,b,c echt nergens op slaan
Dan heb je het over strafrecht. Dit is een civiele kwestie.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:47 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Maar volgens mij moet er bij die rechtvaardigingsgrond echt sprake zijn van een 'gevaarlijke noodtoestand' of niet?
Ah ja tuurlijk, excuus. Ik ga voor D indd.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:48 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dan heb je het over strafrecht. Dit is een civiele kwestie.
Maar zie je dat als je B en C goed leest, dat ie echt nergens op slaan?quote:Op woensdag 28 november 2012 18:49 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Ah ja tuurlijk, excuus. Ik ga voor D indd.
Het is niet echt stelen. Hij leent gewoon regelmatig de auto van die ander, blijkbaar met toestemming. Alleen op die ene bewuste dag heeft de eigenaar gezegd dat het net die ochtend niet kan omdat ie 'm zelf nodig heeft.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:50 schreef Tchock het volgende:
Rare casus ook. Die man steelt dus gewoon op regelmatige basis de auto van een andere man? Hoe komt iemand die je auto niet mag lenen überhaupt aan de sleutel?
quote:Op woensdag 28 november 2012 18:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is niet echt stelen. Hij leent gewoon regelmatig de auto van die ander, blijkbaar met toestemming. Alleen op die ene bewuste dag heeft de eigenaar gezegd dat het net die ochtend niet kan omdat ie 'm zelf nodig heeft.
Ik lees hier in dat er nooit toestemming wordt gegeven?quote:Gerard spreekt Jaap aan op het feit dat Jaap zonder zijn toestemming gebruik heeft gemaakt van zijn auto. Nu leent Jaap wel vaker ongevraagd de auto...
Jezus ik ben echt te moe om iets inhoudelijks bij te gaan dragen aan het topic vandaagquote:Op woensdag 28 november 2012 18:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Ik lees hier in dat er nooit toestemming wordt gegeven?
Ja denk het wel, A zou ook kunnen, maar D lijkt me logischer. Echt verder onderbouwen kan ik het niet helaasquote:Op woensdag 28 november 2012 18:50 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Maar zie je dat als je B en C goed leest, dat ie echt nergens op slaan?
Nouja, zoals mijn docent altijd zei: wat zegt je rechtsgevoel? Is een bevalling minder belangrijk dan het eigendomsrecht van de autobezitter?quote:Op woensdag 28 november 2012 18:57 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Ja denk het wel, A zou ook kunnen, maar D lijkt me logischer. Echt verder onderbouwen kan ik het niet helaas
Precies, de bevalling is belangrijker lijkt mequote:Op woensdag 28 november 2012 18:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, zoals mijn docent altijd zei: wat zegt je rechtsgevoel? Is een bevalling minder belangrijk dan het eigendomsrecht van de autobezitter?
Die vergelijking kan je helemaal niet maken. Er moet wel echt sprake zijn van diefstal.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, zoals mijn docent altijd zei: wat zegt je rechtsgevoel? Is een bevalling minder belangrijk dan het eigendomsrecht van de autobezitter?
Waarom niet?quote:Op woensdag 28 november 2012 18:58 schreef DanielBackward het volgende:
Ohja ik had nog een vraagje, een 'middelijk bezitter' kan toch helemaal niet?
Jawel. De bezitter is iemand die feitelijke macht heeft over een goed. De middellijk bezitter ben je als je iets vast hebt (of kunt hebben), onmiddelijk bezitter als je er wel over kunt beschikken maar niet op dat moment. Bijvoorbeeld als het in een afgesloten garagebox in India zit waar jij de sleutel van hebt.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:58 schreef DanielBackward het volgende:
Ohja ik had nog een vraagje, een 'middelijk bezitter' kan toch helemaal niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |