abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119876760
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:59 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Het aanbod is nog steeds niet om over naar huis te schrijven...

"
Geachte heer / mevrouw,

U heeft zich aangemeld voor de e-mailservice van werk.nl. Helaas zijn er geen passende vacatures voor u gevonden. Gebeurt dit vaker?"

Ook via een recruiter een afwijzing binnen er was iemand die beter bij het profiel paste ..
Aan Werk.nl heb je ook he-le-maal niets.
pi_119877026
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 13:00 schreef Razz_Gul het volgende:
Voor de IT-ers hier, in vacatures zie je vaak de voorvoegsels 'junior', 'medior' of senior' ,heeft dit betrekking op de leeftijd of werkervaring ?. Uit praktijkervaring weet ik dat bij de vele detachering&werving&selectie toko's de 'junior' betrekking heeft op leeftijd, jonge goedkope schoolverlaters willen ze, anders kom je niet door de selectie. Ik kreeg van iemand de tip daarom rechtstreeks bij de werkgevers te solliciteren, echter in de IT zit bijna altijd zo'n werving&selectiepoortje ervoor :(
bij IT is het werkervaring.
Kan me niet bedenken bij welke tak het voor leeftijd geldt
maar junior zijn toch vaak afgestudeerden, maar een 40jarige kan net zo goed een junior zijn hoor
pi_119877808
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:01 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Heb ik al naar veel kinderdagverblijven en BSO's gestuurd Ik denk bijna alle hier in de buurt.. 0,0 reactie.
Open sollicitaties zijn zinloos in de huidige tijden. Met veel geluk krijg je te horen dat je ergens in een bestand wordt bewaard waar ze verder niks mee doen.
Natuurlijk, nee heb je en ja kun je krijgen. Reken er niet op dat je een ja krijgt, tenzij er een expliciete vacature openstaat.
pi_119877852
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 13:38 schreef Balisto het volgende:

[..]

Open sollicitaties zijn zinloos in de huidige tijden. Met veel geluk krijg je te horen dat je ergens in een bestand wordt bewaard waar ze verder niks mee doen.
Natuurlijk, nee heb je en ja kun je krijgen. Reken er niet op dat je een ja krijgt, tenzij er een expliciete vacature openstaat.
Mee eens.

Ik heb trouwens vorige week dinsdag ergens op gereageerd. Is het raar om
Vandaag te bellen voor een update?
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_119878462
quote:

[..]

TENZIJ je een stageplek zoekt :') Dan heb je het voor het uitkiezen :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_119879455
Pffff hoe lastig is het om een bijbaan te vinden ;( Zelfs dat lukt al niet meer :|W
pi_119879543
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:26 schreef Vault-Boy het volgende:
Pffff hoe lastig is het om een bijbaan te vinden ;( Zelfs dat lukt al niet meer :|W
Je zou toch denken dat er genoeg winkels zijn die met de decemberdrukte extra personeel nodig hebben. Of mensen die kerstversiering kunnen ophangen of iets dergelijks. Maar ik ben dat nog niet tegengekomen. :{
  maandag 3 december 2012 @ 14:29:50 #208
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119879568
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:29 schreef Balisto het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat er genoeg winkels zijn die met de decemberdrukte extra personeel nodig hebben. Of mensen die kerstversiering kunnen ophangen of iets dergelijks. Maar ik ben dat nog niet tegengekomen. :{
Op wat voor baan zou jij jezelf aannemen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_119879800
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:29 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Op wat voor baan zou jij jezelf aannemen?
Banen waar je nauwkeurig te werk moet gaan, bijvoorbeeld op administratief gebied. Maar ik zou iemand als mij ook wel een kans geven bij dingen waar ik nog geen ervaring in heb, zoals verkoopmedewerker in een winkel, horecawerk, etc. Helaas denken degenen die personeel aannemen daar doorgaans anders over.
pi_119880066
quote:

[..]

Ik zag zojuist op een website van een kantoor dat ze altijd ruimte hebben voor nieuw talent en dat je altijd een open sollicitatie mag sturen. Waarschijnlijk staat het er al jaren en is het nu niet meer van toepassing, maar ik heb toch maar even een sollicitatie gestuurd.
Copthorne 2.0
pi_119880894
Net even achter een functie aangebeld... was nog niks bekend. Manager van die afdeling had nog niet gereageerd.... :(

Waarom moet dat allemaal zo lang duren? Ik bedoel, ze zoeken personeel, er is iemand die dolgraag aan de slag wilt, waarom moet je er weken over doen om te bedenken of je iemand uitnodigt?
  maandag 3 december 2012 @ 15:35:31 #212
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119881945
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:36 schreef Balisto het volgende:

[..]

Banen waar je nauwkeurig te werk moet gaan, bijvoorbeeld op administratief gebied. Maar ik zou iemand als mij ook wel een kans geven bij dingen waar ik nog geen ervaring in heb, zoals verkoopmedewerker in een winkel, horecawerk, etc. Helaas denken degenen die personeel aannemen daar doorgaans anders over.
Dat zijn ook wel heel verschillende banen. De competenties die je nodig hebt bij administratief werk (nauwkeurigheid, nauwgezetheid, voorzichtigheid, concentratie etc.), zijn meestal niet de competenties die je nodig hebt in een winkel of de horeca (flexibiliteit, minder nauwgezet, pragmatisch, communicatief sterk, overtuigend, zelfvertrouwen).
pi_119882075
quote:

[..]

Niet helemaal mee eens. Zei Renesite vorige week niet dat hij ook een open sollicitatie had gedaan, en was aangenomen?

Dus er bestaat heus wel een kans :Y
pi_119882126
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:35 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat zijn ook wel heel verschillende banen. De competenties die je nodig hebt bij administratief werk (nauwkeurigheid, nauwgezetheid, voorzichtigheid, concentratie etc.), zijn meestal niet de competenties die je nodig hebt in een winkel of de horeca (flexibiliteit, minder nauwgezet, pragmatisch, communicatief sterk, overtuigend, zelfvertrouwen).
De meeste mensen hebben toch wel meerdere competenties, dus ook uiteenlopende banen die wel bij ze passen?
pi_119882311
quote:
17s.gif Op maandag 3 december 2012 15:39 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens. Zei Renesite vorige week niet dat hij ook een open sollicitatie had gedaan, en was aangenomen?

Dus er bestaat heus wel een kans :Y
Je moet wel heel veel geluk hebben. In de meeste branches lijkt de kans me nihil.
  maandag 3 december 2012 @ 15:48:22 #216
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119882390
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:40 schreef Balisto het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben toch wel meerdere competenties, dus ook uiteenlopende banen die wel bij ze passen?
Ja, maar toch neig je meestal richting het een of het ander. Heb je weleens een DISC-test gedaan? Zo ja, dan snap je waarschijnljk wel wat ik bedoel.
pi_119882436
Mmm, altijd lastig. Vakgerichte diploma's omzetten naar een Engelse/Ierse variant :X
pi_119882707
En afgewezen voor tijdelijk productiewerk. :') Ze zochten mensen uit de plaats zelf, terwijl het voor mij een half uur met de bus is (ik heb nog aangeboden om zelf de reiskosten op me te nemen).
pi_119882836
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:56 schreef Balisto het volgende:
En afgewezen voor tijdelijk productiewerk. :') Ze zochten mensen uit de plaats zelf, terwijl het voor mij een half uur met de bus is (ik heb nog aangeboden om zelf de reiskosten op me te nemen).
Je moet ook kijken of het haalbaar is he qua reiskosten.

Ik woon zelf in Dordrecht en kon een tijdje geleden bij Delft langs komen. Maar zat uit te rekenen dat ik dan elke maand 300 euro aan reiskosten kwijt ben. Dat is toch wel een beetje teveel van het goede als ze geen reiskosten vergoeding geven. Los van dat zou ik best ander werk kunnen vinden, maar helaas ben ik ook alleen afhankelijk van het OV.
pi_119882843
Morgen 2 2e gesprekken, ik hoop eind van de week klaar te zijn met dit topic :)
Laatste week 0.0 nieuwe vacatures voor me.
pi_119883013
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:59 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Je moet ook kijken of het haalbaar is he qua reiskosten.

Ik woon zelf in Dordrecht en kon een tijdje geleden bij Delft langs komen. Maar zat uit te rekenen dat ik dan elke maand 300 euro aan reiskosten kwijt ben. Dat is toch wel een beetje teveel van het goede als ze geen reiskosten vergoeding geven. Los van dat zou ik best ander werk kunnen vinden, maar helaas ben ik ook alleen afhankelijk van het OV.
Als het netto genoeg oplevert heb ik het er wel voor over. In dit geval begrijp ik dat ze liever mensen uit de buurt aannemen aangezien het om oproepwerk gaat.
  maandag 3 december 2012 @ 16:26:33 #222
388147 Hel1tjuh
Love, Live, Laugh...
pi_119883818
Ook ik kan me hier aanmelden als werkzoekend..
Sinds juli dit jaar werkeloos na 4,5 jaar bij Belcompany te hebben gewerkt als verkoopster..
Gelukkig recht op ww, 10 maanden in totaal..

Ik heb echt al zoveel sollicitaties de deur uit gedaan, maar krijg nu iedere keer afwijzingen..

Toen ik net in de ww zat heb ik wel 2 gesprekken gehad.. Maar afgewezen..
pi_119883834
Die PostNL bezorgbaantjes worden echt super snel vervuld merk ik. Had ook gesolliciteerd en zie nu dat ze alweer van de site zijn verdwenen }:|
pi_119884554
Net gebeld door uitzendbureau... Ik word niet uitgenodigd omdat ik te zwaar zou zijn voor de functie... Ja lekker boeien, als ik akkoord ga met het salaris, wat is het probleem?

Maar goed, woensdag komt de makelaar langs om te kijken of mijn huis op korte termijn te verkopen is.

;(
pi_119884620
Vol frisse goede moed aan de week begonnen met het idee dat het nu toch wel eindelijk eens gaat lukken.
Resultaat: een afwijzing op mijn enige nog lopende sollicitatie en verder totaal geen nieuwe vacatures gevonden. -O-
Dan morgen maar. Hoewel ik niet het idee heb dat het dan anders is. Of hoe ik het nog kan veranderen. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')