same here. Ik zoek ook iets in de richting van Marketingcommunicatie enzo. Of communicatie. Hier in het noorden (lees: Friesland) is er ook barweinig en al helemaaaal geen startersfuncties. 1 tegengekomen, gesolliciteerd, gesprek gehad, niet geworden.quote:Op vrijdag 30 november 2012 21:22 schreef VacaLoca het volgende:
Als vers afgestudeerde ook op zoek naar een vaste baan. Er zijn zeer weinig vacatures voor starters op de vacaturesites merk ik al.
Tot nu toe had ik voor werk en stages de luxe dat elke sollicitatie resulteerde in een baan, ondanks concurrentie, maar ben bang dat ik nu ook met afwijzingen te maken zal krijgen.
Kijk voornamelijk voor werk op het gebied van Marketing & Sales in de regio Arnhem. Met Nijmegen, Apeldoorn en Utrecht als alternatieven.
Blijft jammer dat er in het oosten des lands zo weinig bedrijven vestigen.
Valt wel mee vind ik persoonlijk bovendien heeft minimumloon nog altijd m'n voorkeur boven bijstand.quote:
Ow ja, zeker!quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:51 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Valt wel mee vind ik persoonlijk bovendien heeft minimumloon nog altijd m'n voorkeur boven bijstand.
Tijdje terug was d'r hier 'n topic over hoe je met 't minimumloon goed kon rondkomen met zelfs 'n beetje ruimte voor extra.
Beetje offtopic dit maar volgens mij varieert de hoogte van de bijstand per gemeente en telt ook mee of je alleenstaand bent of kinderen hebt, enz.quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:07 schreef MNR het volgende:
[..]
Ow ja, zeker!
Ah, interessant.
Is de hoogte van de bijstand voor iedereen trouwens hetzelfde?
Minimumloon of CAO? Minimumloon is altijd schrikbarend laag en je verdient vrijwel altijd meer! De CAO is een goede indicatie van je salaris aangezien veel bedrijven zich conformeren aan de CAOquote:
Er is niet zoiets als "De CAO". Een CAO is per branche en soms zelfs per bedrijf. Je zal dus eerst moeten weten bij welke branche vereniging het bedrijf is aangesloten waar je gaat werken en of ze onder een, en zo ja WELK, CAO ze vallen.quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:43 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Minimumloon of CAO? Minimumloon is altijd schrikbarend laag en je verdient vrijwel altijd meer! De CAO is een goede indicatie van je salaris aangezien veel bedrijven zich conformeren aan de CAO
Zo te zien heeft een vrouwelijke collega van jou zich vanmorgen ziekgemeld, heb jij het daardoor te druk om veel te kunnen FOK!'en en is het nodig je frustratie te spuien.quote:Op maandag 3 december 2012 11:12 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik werk nu 12 jaar op kantoor en het is me opgevallen dat vooral vrouwen van middelbare leeftijd vaak overspannen of ziek zijn, vaker vrij nemen (meestal met een smoes ivm de kinderen) en parttime werken. Toch houden werkgevers deze mensen willens en wetens aan, terwijl een jong iemand (die graag wil werken (vaak 40 uur of langer), de materie sneller doorheeft en ook inzetbaar is op andere werkzaamheden) er makkelijk wordt uitgebonjourd wanneer het (tijdelijke) contract afloopt of wanneer het bedrijf een financiele tegenvaller te verwerken krijgt. Gaat helemaal nergens over.
Dat is echt een sector waar men zwaaaar aan het bezuinigen isquote:Op maandag 3 december 2012 11:51 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik loop echt vast.. Kan geen aansluitende vacatures vinden. Iemand misschien tips.
SPW-4 diploma, regio arnhem/nijmegen ervaring in de kinderopvang.
Ja maar ik hoef ook niet perse nu een baan in de kinderopvang hoor. Alleen op vacaturesites zie ik alleen maar de specifieke beroepen. En vind het moeilijk om iets te vinden waarop ik ook kan solliciteren en dan ook echt wel kans maak.quote:Op maandag 3 december 2012 11:53 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dat is echt een sector waar men zwaaaar aan het bezuinigen is
Ik heb er ook last van.
Open Sollicitatiesquote:Op maandag 3 december 2012 11:51 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik loop echt vast.. Kan geen aansluitende vacatures vinden. Iemand misschien tips.
SPW-4 diploma, regio arnhem/nijmegen ervaring in de kinderopvang.
Heb ik al naar veel kinderdagverblijven en BSO's gestuurd Ik denk bijna alle hier in de buurt.. 0,0 reactie.quote:
hmmmm dat is jammerquote:Op maandag 3 december 2012 12:01 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Heb ik al naar veel kinderdagverblijven en BSO's gestuurd Ik denk bijna alle hier in de buurt.. 0,0 reactie.
Hier zijn ze ook flink aan het snijden. Aflopende contracten worden niet meer verlengd... (blij met mn 12urige contract voor onbepaalde tijd).quote:Op maandag 3 december 2012 11:53 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dat is echt een sector waar men zwaaaar aan het bezuinigen is
Ik heb er ook last van.
als ik oorzaken van ziekmeldingen binnen krijg is het inderdaad:quote:Op maandag 3 december 2012 11:12 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik werk nu 12 jaar op kantoor en het is me opgevallen dat vooral vrouwen van middelbare leeftijd vaak overspannen of ziek zijn, vaker vrij nemen (meestal met een smoes ivm de kinderen) en parttime werken. Toch houden werkgevers deze mensen willens en wetens aan, terwijl een jong iemand (die graag wil werken (vaak 40 uur of langer), de materie sneller doorheeft en ook inzetbaar is op andere werkzaamheden) er makkelijk wordt uitgebonjourd wanneer het (tijdelijke) contract afloopt of wanneer het bedrijf een financiele tegenvaller te verwerken krijgt. Gaat helemaal nergens over.
dat mailtje kreeg ik standaard elke dag.quote:Op maandag 3 december 2012 12:59 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Het aanbod is nog steeds niet om over naar huis te schrijven...
"
Geachte heer / mevrouw,
U heeft zich aangemeld voor de e-mailservice van werk.nl. Helaas zijn er geen passende vacatures voor u gevonden. Gebeurt dit vaker?"
Ook via een recruiter een afwijzing binnen er was iemand die beter bij het profiel paste ..
Een werkgever zou daar best wat strenger op mogen controleren en actie nemen. Als ik met mijn tijdelijke contract ziek thuisblijf word ik ook de hele dag platgebeld door de werkgever en het UWV, wanneer ik denk weer aan het werk te kunnen. Als iemand het te bont maakt door om de paar weken/maanden 'ziek' te zijn, schop die persoon er dan gewoon uit. Genoeg mensen die wel willen werken.quote:Op maandag 3 december 2012 12:54 schreef YebCar het volgende:
[..]
als ik oorzaken van ziekmeldingen binnen krijg is het inderdaad:
door overspannen: meestal vrouwen
door kinderen (ziektes/oppas/ongelukken: vrouw 70%/man 30%
ziek zijn(echt ziek) vrouwen 80%/man20%
ziek zijn (vermoedelijk geen zin) 50%/50%
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |