ik vind dat ook fout.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:40 schreef Tocadisco het volgende:
80 miljoen miljard films en series waarbij de bad guys vooral aan dit stereotype voldoen: [ afbeelding ]
en er is niks aan de hand. Maar wee je gebeente als je een neger afbeeld als een vrolijke acrobatieke man/vrouw die cadeautjes uitdeelt aan kinderen, dan is de wereld ineens te klein. Rare prioriteiten hebben sommige mensen..
Niet zozeer over de situatie in Nederland, maar over een specifieke traditie in Nederland: de Zwarte Piet. Iets wat verder geen zak te maken heeft met gangsterrappers in de VS.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat dit topic vooral over de situatie in Nederland ging?
Waarom is dat relevant?quote:Op woensdag 28 november 2012 16:43 schreef hofferin het volgende:
is er mischien ook iemand hier met een bruine huid van diegene zou ik de mening wel eens willen horen over wat er op dit topic besproken is
iemand?
nou dit is relevant omdat je we dan een mening horen van iemand die zich zogenaamt gediscrimineert zou voelenquote:
Alsof die mening dan representatief zou zijn voor anderen. Lijkt mij totaal irrelevant.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:47 schreef hofferin het volgende:
[..]
nou dit is relevant omdat je we dan een mening horen van iemand die zich zogenaamt gediscrimineert zou voelen
dus het karakter wat wordt neergezet doet er eigenlijk niet aan toe, alleen degene die hem speelt?quote:Op woensdag 28 november 2012 16:43 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
ik vind dat ook fout.
maar klein verschil, de één is een echte neger
ja en ik verwijs je naar de vorige delenquote:Op woensdag 28 november 2012 16:43 schreef hofferin het volgende:
is er mischien ook iemand hier met een bruine huid van diegene zou ik de mening wel eens willen horen over wat er op dit topic besproken is
iemand?
Mijn punt is dat 96% van de Nederlandse bevolking vindt dat het niet racistisch is.quote:
Maar deze discussie gaat toch over de kleine groep mensen die er wel problemen mee heeft?quote:Op woensdag 28 november 2012 16:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mijn punt is dat 96% van de Nederlandse bevolking vindt dat het niet racistisch is.
Voor de nuance even een zwarte Sinterklaas met 2 poolse meiden als zwarte piet (zelfspot weetjewel, zouden andere mensen ook kunnen gebruiken.. niet alles zo serieus nemen)![]()
Dat zegt hij toch niet. Hij zegt toch dat hij dat ook fout vindt.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
dus het karakter wat wordt neergezet doet er eigenlijk niet aan toe, alleen degene die hem speelt?
Klopt.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch niet. Hij zegt toch dat hij dat ook fout vindt.
Los daarvan gaf ik al aan dat daar wel al tig discussies over zijn hier op FOK! Dus het hele punt wat je probeert te maken slaat niet eens ergens op.
nee, nu niet meer gelukkigquote:Op woensdag 28 november 2012 17:17 schreef WhateverWhatever het volgende:
En weet je wat nou het mooiste van alles is, Sinterklaas en Zwarte Piet bestaan heulemaal niet echt.
Want ik zet al dagen mijn schoen maar een cadeautje ho maar!
Hoe kan nu iets wat niet bestaat racistisch zijn inderdaad?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:17 schreef WhateverWhatever het volgende:
En weet je wat nou het mooiste van alles is, Sinterklaas en Zwarte Piet bestaan heulemaal niet echt.
Want ik zet al dagen mijn schoen maar een cadeautje ho maar!
rassenscheiding bestond niet?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hoe kan nu iets wat niet bestaat racistisch zijn inderdaad?
ken je dan de rassenleer helemaal niet?quote:Is Sinterklaas dan ook niet racistisch is omdat hij de baas is over zwarte piet en dus een slavendrijver?
Of kan dit niet?
want zwarte Pieten zijn echte negers, echte slaven?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:22 schreef hofferin het volgende:
als de sint een slavendrijver is dan zijn de pieten wel hele blije slaven
mensen julie zijn allemaal vergeten waar het om draait met dit feest
de kinderen
Kom op jongen, wel erg ziek om zo te denken!! Bahquote:Op woensdag 28 november 2012 17:25 schreef anonymoussie het volgende:
het doet me denken aan duitsers die niet door hadden dat Hitlers nazi ideeen racistisch waren
sorry kan er niets aan doen
quote:De blije koppies van je kinderen. De manier waarop ze hun spullen rondom hun bed uitstallen zodat dat het eerste is wat ze de volgende dag zien: dat is toch goud waard? Dus: geniet!
quote:Op woensdag 28 november 2012 17:22 schreef hofferin het volgende:
als de sint een slavendrijver is dan zijn de pieten wel hele blije slaven
mensen julie zijn allemaal vergeten waar het om draait met dit feest
de kinderen
Hier gaat het inderdaad om, de kinderen!quote:Op woensdag 28 november 2012 17:24 schreef WhateverWhatever het volgende:
Sinterklaas is pas sinterklaas als…
AMSTERDAM - Ben je ooit klaar voor 5 december? Cadeautjes kopen, alle wortels opeten die je kleintjes achterlaten in hun schoen, van pietenbijeenkomst naar sinterklaas-aankomst. Heb je niets gemist? Met deze checklist voor dingen die je gedaan moet hebben vóór 5 december weet je of je alles op orde hebt. Wat een zware baan heeft die sint, zeg!
De blije koppies van je kinderen. De manier waarop ze hun spullen rondom hun bed uitstallen zodat dat het eerste is wat ze de volgende dag zien: dat is toch goud waard? Dus: geniet!
Bron
Vooral het vet gedrukte, daar draait het allemaal om mensen!!
waarom?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:27 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Kom op jongen, wel erg ziek om zo te denken!! Bah
Ben je nu sarcastisch?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hoe kan nu iets wat niet bestaat racistisch zijn inderdaad?
De issue is niet of het fictief persoon wel of niet een racistisch persoon zou zijn. Het gaat om het gedachtegoed van vroeger waar de Zwarte Piet ten dele uit voorkomt.quote:Is Sinterklaas dan ook niet racistisch is omdat hij de baas is over zwarte piet en dus een slavendrijver?
Of kan dit niet?
'zowiezo'quote:Op woensdag 28 november 2012 17:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ben je nu sarcastisch?
Zo moeilijk is het niet te begrijpen dat ook een gebruik, traditie, tekening, fantasie, gedachte, niet waargebeurde film, racistisch zou kunnen zijn?
[..]
De issue is niet of het fictief persoon wel of niet een racistisch persoon zou zijn. Het gaat om het gedachtegoed van vroeger waar de Zwarte Piet ten dele uit voorkomt.
Zo verschrikkelijk ingewikkeld is dat toch niet? Dit ongeacht of je het er nu mee eens bent.
En weer dat slachtofferrolgedoe waarbij je doet alsof dit de dagelijkse gang van zake isquote:Op woensdag 28 november 2012 17:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Waar blanke mannen met betere kwalificaties niet een baan krijgen, maar iemand met een andere afkomst met mindere kwalificaties.
Jij gaat mij nu de hele tijd achtervolgen omdat ik een keer zowiezo heb gezegd.quote:
Ik doe niet alsof. Het gebeurd gewoon in Nederlandquote:Op woensdag 28 november 2012 17:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En weer dat slachtofferrolgedoe waarbij je doet alsof dit de dagelijkse gang van zake is
Het aan de kaak stellen van positieve discriminatie vind ik prima. Maar doen alsof 'de arme blanke man met betere kwalificaties over het algemeen banen niet krijgen doordat hij ivm positieve discriminatie, negatief gediscrimineerd wordt, is gewoon te triest voor woorden.
kindenquote:Op woensdag 28 november 2012 17:33 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij gaat mij nu de hele tijd achtervolgen omdat ik een keer zowiezo heb gezegd.![]()
Hou je eigen taalgebruik eens tegen het licht.
Dramaqueen.quote:
gebeurd?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik doe niet alsof. Het gebeurd gewoon in Nederland
Leer eens lezen joh. Wat snap je niet aan:quote:Op woensdag 28 november 2012 17:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik doe niet alsof. Het gebeurd gewoon in Nederland
Maar goed, het is over het algemeen waarschijnlijk makkelijker om slachtofferrolgedrag bij anderen herkennen dan bij jezelf.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
En dat in een land waar positieve discriminatie hoogtij viert. Waar blanke mannen met betere kwalificaties niet een baan krijgen, maar iemand met een andere afkomst met mindere kwalificaties.
Ter Horst houdt de voordracht van Teun Visscher tegen, omdat zij met de korpsbeheerders - de burgemeesters zijn de bestuurlijke bazen van de politie - heeft afgesproken dat de politietop meer vrouwen en allochtonen moet krijgen. Vastgelegd is dat de helft van de vacante topfuncties naar deze groep gaat. Bij het middenkader geldt dat voor 30 procent van de vacatures.quote:
Mensen die Sinterklaas met Hitler gaan vergelijken!!quote:Op woensdag 28 november 2012 17:30 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
waarom?
die mensen konden er ook niets aan doen. Hitler was vooral de man met die ideeen
duitse kinderen die racisme kregen voorgeschoteld door mooie sprookjes, die als volwassenen pas gingen beseffen wat voor ideeen hier achter schuilging.
en dan heb ik het niet eens over alle volwassenen
die quote ging over een foutje jonge, had iemand per ongeluk fout gequotequote:Op woensdag 28 november 2012 17:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dramaqueen.Moeilijke jeugd gehad of zo?
Ik zie dat je nu tot de kern van mijn posts komtquote:Op woensdag 28 november 2012 17:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Leer eens lezen joh. Wat snap je niet aan:
Het aan de kaak stellen van positieve discriminatie vind ik prima. Maar doen alsof 'de arme blanke man met betere kwalificaties over het algemeen banen niet krijgen doordat hij ivm positieve discriminatie, negatief gediscrimineerd wordt, is gewoon te triest voor woorden.
Met andere woorden. Op basis van iets dat wel eens voorkomt maak jij een algemeenheid. Je duikt in de slachtofferrol door de suggestie te wekken alsof de arme blanke man in het algemeen niet aan de bak kan komen door positieve discriminatie:
[..]
Maar goed, het is over het algemeen waarschijnlijk makkelijker om slachtofferrolgedrag bij anderen herkennen dan bij jezelf.
Het gaat erom dat jij op basis van enkele gevallen doet alsof iets in het algemeen voorkomtquote:Op woensdag 28 november 2012 17:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ter Horst houdt de voordracht van Teun Visscher tegen, omdat zij met de korpsbeheerders - de burgemeesters zijn de bestuurlijke bazen van de politie - heeft afgesproken dat de politietop meer vrouwen en allochtonen moet krijgen. Vastgelegd is dat de helft van de vacante topfuncties naar deze groep gaat. Bij het middenkader geldt dat voor 30 procent van de vacatures.
Bron: www.ad.nl
Want?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik zie dat je nu tot de kern van mijn posts komt
Over spelfouten gesprokenquote:Op woensdag 28 november 2012 09:46 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Die agent deed hetzelfde, betekent niet dat wij ook zo moeten reageren. Maar behalve een doodsbedreigen van de agenten naar iemand toe die niet eens een wapen op zak had hebben ze iemand vermoord die niet eens levensbedreigend was op dat moment. Moet je nog steeds niemand bedreigen maar is wel hele erg fout.
Jij schelt hem uit voor mier?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:45 schreef MoniqueB1965 het volgende:
[..]
pffffffff serieus zeg, hier hebben ze een naam voor: MIERENNEUKEN!!!
Mensen die niet begrijpen wat ik bedoelquote:Op woensdag 28 november 2012 17:41 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Mensen die Sinterklaas met Hitler gaan vergelijken!!![]()
quote:De blije koppies van je kinderen. De manier waarop ze hun spullen rondom hun bed uitstallen zodat dat het eerste is wat ze de volgende dag zien: dat is toch goud waard? Dus: geniet!
nee, goed lezen........ hij is de neuker, die heb je in allerlei kleuren toch????quote:Op woensdag 28 november 2012 17:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij schelt hem uit voor mier?
Doe je dat omdat een mier zwart is? Ja he... bah racist!![]()
scheltquote:Op woensdag 28 november 2012 17:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij schelt hem uit voor mier?
Doe je dat omdat een mier zwart is? Ja he... bah racist!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |