Precies, heerlijk is dat. Eigen verantwoordelijkheidquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Wel jammer dat het zo schools wordt.
Wat mij betreft stel je niets verplicht, ik geloof niet dat er dan kwaliteit uitvalt.
True true, maar het is hier niet anders. Zal later wel anders worden hoop ik, maar nu verplicht en dat is ook wel fijn opzich. Verplicht voorbereiden betekent over het algemeen een actieve werkgroepquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Wel jammer dat het zo schools wordt.
Wat mij betreft stel je niets verplicht, ik geloof niet dat er dan kwaliteit uitvalt.
In Rotterdam hebben ze nu juist een switch gemaakt naar een heel ander leerprogramma waarbij er veel meer verplichtingen zijn. Volgens mij gaat dat gewoon door in het 2e en 3e jaar.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:12 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
True true, maar het is hier niet anders. Zal later wel anders worden hoop ik, maar nu verplicht en dat is ook wel fijn opzich. Verplicht voorbereiden betekent over het algemeen een actieve werkgroep
Nouja ik plan het gewoon zo dat ik nog 2 dagen in de week kan werken, afgelopen week 3 keer, dus het kan nog wel. Maar je moet af en toe gewoon verplicht er zijn terwijl je maar 1 vak hebt, dan zou je bijvoorbeeld thuis veel meer kunnen doen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:13 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
In Rotterdam hebben ze nu juist een switch gemaakt naar een heel ander leerprogramma waarbij er veel meer verplichtingen zijn. Volgens mij gaat dat gewoon door in het 2e en 3e jaar.
Hoe ze de master voor zich zien is me een raadsel.
Beidequote:Op dinsdag 27 november 2012 12:14 schreef Maharbal het volgende:
Van sommige reacties hier krijg ik de neiging om eigenhandig m'n oogballen uit de willen prikken met de nu in mijn handen aanwezige pen.
Ik vraag me oprecht af met welk doel sommige mensen hier studeren. Is dat omdat je iets wil leren, of is dat omdat je genoeg had van het hangen bij de lokale buurtsuper en dit iets nieuws was.
Best wel een te verwachten reactiequote:
Hoe laat je dat precies merken dan als ik vragen magquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:15 schreef VonBallusseck het volgende:
Niet actief meedoen is iets anders dan je totaal niet hebben voorbereid. Bovendien 'bemoei' ik me er niet mee, ik laat enkel weten dat ik me er aan stoor via mijn houding. De tutor grijpt overigens niet in, en meerdere mensen uit mijn werkgroep hebben precies hetzelfde gedaan.
Swaffelenquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:17 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hoe laat je dat precies merken dan als ik vragen mag
Werkgroepenquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Precies, heerlijk is dat. Eigen verantwoordelijkheid![]()
1: Geen onderwijs
2: (online) Hoorcolleges
3: Hoorcolleges en werkgroep => Intensief of werkgroepvervangend
4: Alleen werkgroepen
Gelukkig valt dat hier wel mee.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:11 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dat houdt nooit op. Zelfs in de master zijn er figuren die de idiootste vragen stellen. Meestal wimpelt de hoogleraar dat soort figuren wel af, die heeft daar echt geen tijd voor
Ja dat vind ik het leukste, als ik mocht kiezen ging ik ook alleen HC's maar helaas zijn die alleen niet verplicht dus moet ik die skippen om te kunnen werken. Shit happens. Vanaf januari weer elke HC te vinden met mijn tegen die tijd nieuwe Surface RTquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Werkgroepen
Gewoon alleen live hoorcolleges.![]()
Like in the old days.
Voor sommige mensen is het echt pure bezigheidstherapie heb ik het idee.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:14 schreef Maharbal het volgende:
Van sommige reacties hier krijg ik de neiging om eigenhandig m'n oogballen uit de willen prikken met de nu in mijn handen aanwezige pen.
Ik vraag me oprecht af met welk doel sommige mensen hier studeren. Is dat omdat je iets wil leren, of is dat omdat je genoeg had van het hangen bij de lokale buurtsuper en dit iets nieuws was.
Jongens toch, waarom nou mensen naar beneden halen. Houd je lekker met jezelf bezigquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is het echt pure bezigheidstherapie heb ik het idee.
Ik vind werkgroeponderwijs gewoon niks idd. Het boek moet de basis zijn en de HC's aanvullend en verdiepend op het boek. En verder geen WG's. Dat is hoe het hoort te zijn vind ik. Gelukkig zijn er in de Master nog 1-2 hoogleraren die zo onderwijs geven.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja dat vind ik het leukste, als ik mocht kiezen ging ik ook alleen HC's maar helaas zijn die alleen niet verplicht dus moet ik die skippen om te kunnen werken. Shit happens. Vanaf januari weer elke HC te vinden met mijn tegen die tijd nieuwe Surface RT
Omdat ik daar toen ik nog veel werkgroepen had last van had. Het vertraagt de boel zo enorm en er is alleen maar herhaling en herhaling.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jongens toch, waarom nou mensen naar beneden halen. Houd je lekker met jezelf bezig
Dat mensen die niks zitten te doen en de hele tijd een beetje zitten te sms'en gewoon moeten opbokken. Halen het niveau alleen maar omlaagquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jongens toch, waarom nou mensen naar beneden halen. Houd je lekker met jezelf bezig
Truequote:Op dinsdag 27 november 2012 12:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Omdat ik daar toen ik nog veel werkgroepen had last van had. Het vertraagt de boel zo enorm en er is alleen maar herhaling en herhaling.
Je moet het ook niet zien als een persoonlijke aanval op jou.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
True
Maar ik heb zelf nu ook weinig voorbereid maar dat komt niet omdat ik geen interesse heb om te studeren..
Ja jullie zijn de enige echte pure rechtenstudenten. De ware connaisseurs, de fijnproevers van het vak, de raspaardjes.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is het echt pure bezigheidstherapie heb ik het idee.
Dat heb ik nooit gezegd. Ik constateer alleen dat bepaalde mensen sterk de indruk wekken dat ze daar alleen zitten omdat het moet of omdat het een soort bezigheidstherapie is. Die mensen kunnen ook vrijwel nooit een zinnig antwoord geven op een vraag. Ik vind dat als je besluit naar het onderwijs te komen je in ieder geval een zinnige bijdrage aan de discussie moet kunnen leveren. Doe je dat telkens niet dan heb ik daar niet zoveel respect voor.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:49 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Ja jullie zijn de enige echte pure rechtenstudenten. De ware connaisseurs, de fijnproevers van het vak, de raspaardjes.
Eigenlijk zou de universiteit, speciaal voor jullie orde van verhevenen, privéwerkgroepen in het leven moeten roepen. Want tussen dat gewone gepeupel, die niet eens 200 bladzijden lezen voor het werkcollege, horen jullie niet thuis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |