abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 november 2012 @ 06:31:13 #31
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119664200
quote:
14s.gif Op maandag 26 november 2012 22:51 schreef Dimens het volgende:

[..]

Hmm, bij welke provider zit je? Want de CI+ module geldt alleen voor kabel, satelliet en terrestrial (digitenne) televisie.Wanneer je IPTV televisie hebt, is dit niet mogelijk. Dan zit je altijd vast aan een kastje van de provider.

Over audio heb ik minder verstand maar wel een beetje verstand. Wat ik je zou aanraden, is om losse componenten te kopen. Dat wilt zeggen een losse versterker/receiver, een losse blu-ray speler en losse speakers. Ja, dit is duurder dan zomaar even een Surround systeem in de winkel kopen maar het geeft wel ontzettend goed geluid. Eventueel koop je eerst een losse receiver en alleen 2 van die speakers en spaart dan verder voor meer speakers. Dat ben ik uiteindelijk ook van plan om te gaan doen.
UPC of tele2.

Over het audio ga ik ook ff nadenken en kijken. Bedankt!
Hoe komt het dat je hier zoveel van weet, zit je in de TV branche of heb je er wel veel tijd ingestoken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 27 november 2012 @ 08:15:35 #32
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_119664678
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 06:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

UPC of tele2.

Hoe komt het dat je hier zoveel van weet, zit je in de TV branche of heb je er wel veel tijd ingestoken?
persoonlijke interesse geloof ik. Mijn kennis is redelijk op nivo, maar dimens zit er nog dieper in

@trilverhaal hierboven, dat komt door die tlbuizen bij veel winkels. Sommige mensen zeggen dat ze het in een normale situatie ook zien, maar ik heb het nooit waargenomen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_119665417
Ideetje, een nieuwe tv topic aanmaken ? Aangezien ik hier altijd wel vragen zie over ik wil een nieuwe tv blabla.

Waarom niet gewoon een algemeen topic?
pi_119667470
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 00:55 schreef Henno het volgende:
Top uitleg, Dimens :) Ik heb lange tijd gedacht dat de plasma refresh rate hetzelfde werkte als CRT televisies, mede doordat ik in winkels ook erg vaak de plasma's enorm zag trillen in vergelijking met de LCD's die ernaast stonden. Dat dit vooral komt door de vreselijk slechte belichting in zulke zaken (soms gecombineerd met vaak slechte instellingen op de televisies) kwam ik achter toen ik plasma's bekeek in realistische huiskamer omgevingen, damn wat zien ze er dan strak uit.
Dit is inderdaad iets wat bij plasma van belang is. Dat is denk ik ook een van de voornaamste redenen dat plasma tegenwoordig zo slecht verkocht wordt. Het ziet er in de winkel gewoon slecht uit en een LCD trekt gewoon veel meer. Fel beeld, overdreven kleuren, extra contouren/scherpte maar eigenlijk ontzettend onnatuurlijk.

Eenmaal in een thuissituatie zou denk ik iedereen voor een plasma televisie kiezen wanneer de twee technieken naast elkaar staan.

Over die trillingen, ze zijn wel zichtbaar. Maar alleen op bepaalde momenten zul je ze zien. In principe zijn onze ogen namelijk in staat om die trillingen te zien maar deze worden eruit gefilterd door onze hersenen. Op het moment dat je dus net naar een plasma televisie gaat kijken terwijl je net naar een statisch beeld hebt gekeken (Laptop/mobiel), zul je kort die trillingen kunnen waarnemen. Je hersenen moeten even herstellen en en die trillingen weg halen.

Er is een groep mensen die de trillingen wel waar kan nemen. Mensen met oogproblemen zoals Nystagmus waar de communicatie tussen ogen en hersens niet goed verloopt. Daar zullen de hersens zich niet aanpassen aan het beeld en zien ze die trillingen.

Je kunt het zelf ook beļnvloeden. Ga voor een plasma televisie staan en denk continue aan die trillingen. Dan ga je ze zien.

Je kunt het ook zien wanneer je langs een plasma televisie heen kijkt. In je ooghoeken passen je hersens zich niet aan, aan de Hz van het beeld. Dan zul je dus die trillingen ook waar kunnen nemen.

Waar meer mensen het zien, is wanneer het beeld ontzettend fel is in een bepaalde kleur. Bij wit is dat vooral omdat daar het contrast tussen fel wit en dan even dat zwarte beeld ontzettend hoog is. Je hersens kunnen dat dan niet goed meer corrigeren waardoor de Hz zichtbaar wordt. Vraag een plasma bezitter en er zullen een aantal tussen zitten die dat kunnen bevestigen.

Maar van alles hierboven, zul je bij normaal televisie kijken geen last hebben.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 06:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

UPC of tele2.

UPC maakt gebruik van van de kabel dus daar kan dit. Daar kun je bij UPC een CI+ module huren en deze inclusief met je smartcard in de televisie gebruiken. Voordeel daarmee is dat je op dat moment dus maar een afstandsbediening nodig hebt en niet twee.

Hoe ik dit allemaal weet? Ik heb bij BCC gewerkt en daar is mijn liefde voor televisies ontstaan. Daar had ik het ook zo geregeld dat ik eerst met een televisie mocht spelen voordat hij in de winkel kwam te staan. Voordeel was dat ik hem achter de schermen bij normaal/geen licht dus kon bekijken. Ook vaak genoeg na sluitingstijd het licht bij de televisies uit gezet en daarna televisies met elkaar vergeleken.

Het is een hobby van mij geworden. De een gaat treinen spotten, ik televisies. Tot ergernis van sommige mensen om mij heen. Die zitten allemaal met een door mij gekalibreerde televisie of ze dat nou willen of niet. :')
  dinsdag 27 november 2012 @ 11:05:23 #35
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119667644
Kom je een keer een kop koffie drinken? :P
pi_119667833
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:05 schreef kanovinnie het volgende:
Kom je een keer een kop koffie drinken? :P
Heh heh. Een biertje dan wel, dat is prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2012 11:13:33 ]
  dinsdag 27 november 2012 @ 18:30:47 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119681328
http://www.bol.com/nl/p/p(...)tv/9000000012176572/

Denk ik eventjes die tv via bol.com voor 630 ipv 680 bij andere winkels te bestellen, zie ik dat ie net ff anders is. Waar het nou aan ligt is mij ook een raadsel want alle specs lijken 'tzelfde. Al zeggen sommige site's dattie HD ready is en dat degene die jij aanraad HD is.

Pffff. Bomen, bos.
pi_119682991
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:30 schreef kanovinnie het volgende:

Denk ik eventjes die tv via bol.com voor 630 ipv 680 bij andere winkels te bestellen, zie ik dat ie net ff anders is. Waar het nou aan ligt is mij ook een raadsel want alle specs lijken 'tzelfde. Al zeggen sommige site's dattie HD ready is en dat degene die jij aanraad HD is.

Pffff. Bomen, bos.
Dat is het model onder de ST50 van Panasonic. Die heeft een resolutie van 1920x1080 wat dezelfde resolutie is als de ST50, dus ook Full HD.

Maar als het aan mij ligt, is de ST50 het wat hij meer kost zeker waard. Al is het alleen al omdat de luminance van de ST50 een stuk hoger en je daardoor in verlichte kamers het beeld nog duidelijker kunt zien.
pi_119683020
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:30 schreef kanovinnie het volgende:

Pffff. Bomen, bos.
UT50 is gewoon 1920x1080 (Full HD), maar dan iets uitgekleder (zo ontbreekt een coating die voor een dieper zwart zorgt en heb je minder HDMI ingangen) vergeleken met de ST50.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:19:18 #40
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119683095
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:16 schreef Henno het volgende:

[..]

UT50 is gewoon 1920x1080 (Full HD), maar dan iets uitgekleder (zo ontbreekt een coating die voor een dieper zwart zorgt en heb je minder HDMI ingangen) vergeleken met de ST50.
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:15 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dat is het model onder de ST50 van Panasonic. Die heeft een resolutie van 1920x1080 wat dezelfde resolutie is als de ST50, dus ook Full HD.

Maar als het aan mij ligt, is de ST50 het wat hij meer kost zeker waard. Al is het alleen al omdat de luminance van de ST50 een stuk hoger en je daardoor in verlichte kamers het beeld nog duidelijker kunt zien.
Dus dat is iets wat je echt moet weten, want ik zou daar zelf zo 1-2-3 niet achter komen. ^O^
Morgenavond maar ff kijken voor hoeveel ik 'm bij de Saturn kan halen. Misschien goedkoper dan op inet (daar 710 euro vs 680 van andere shops).

Moet ik alleen nog iets van surroundsound zoeken. Daar heb ik het liefst toch een versterker voor me eventueel blu-ray erin (al kan dat ook via mijn laptop).
pi_119683382
Veel reviews lezen helpt, soms worden toestellen best goed ontleed en vergeleken. Op de grote HDTV sites komen deze Panasonic modellen altijd goed eruit, dus welke je ook neemt, een miskoop doen doe je niet gauw denk ik :)

Als ik zo kijk naar de Tweakers pricewatch schelen de 42" UT50 en ST50 maar een meiertje ofzo, dan zou ik inderdaad gewoon de ST50 pakken. Bedenk dat je er als het goed is jaren tegenaan gaat kijken.
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:56:22 #42
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119684733
Ga ik doen ja.
Kennen jullie deze webshop?
http://www.plattetvdiscounter.nl/product/panasonic-txp42st50/
Leek me nog het meest betrouwbaar.
pi_119686181
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:56 schreef kanovinnie het volgende:
Ga ik doen ja.
Geen idee, nooit van gehoord. Ik zou hem gewoon bij Saturn halen en daar nog iets met de prijs proberen. Meestal kun je dan nog wel wat korting krijgen en je weet zeker dat het betrouwbaar is.
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:30:31 #44
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119686317
Morgen ff proberen. Thanks Dimens ^O^
  woensdag 28 november 2012 @ 21:01:38 #45
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119726866
Tsjah. Bij Saturn is nu een 15 euro korting per 100 euro die je uitgeeft op een paar modellen... Maar niet die ik voor ogen had natuurlijk :')

Tevens zag ik deze daar:
http://www.plattetvdiscou(...)a58rMCFXDLtAodxi0ATA

Mooi! O+

Morgen of volgende week nog eens kijken bij de Saturn of er een andere TV is die net zo mooi enzo is als die panasonic.
pi_119732241
Die harman en Karton set geeft een acceptabel geluid. Persoonlijk vind ik hem iets te warm en vol klinken. Maar zeker niet slecht.

Over die tv moet ke niet moeilijk doen en gewoon een st50 gaan halen. Zelf ken ik 3 mensen met een st50. Alledrie zijn ze er tevreden over.
pi_119734997
Ja gewoon bij een TV dealer in de buurt halen, is toch wel prettig als je eens service nodig hebt.
  donderdag 29 november 2012 @ 07:39:48 #48
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_119737164
Echter is dat niet genoeg want de kristallen zijn lui...
Lui.......
_O-
vroeger was alles beter
ģk_vōél_mė_čėńzāįm_ėn_ållźén_v­įndąāg_wļl_ģemånd_mźt_mź_präté­ń
  donderdag 29 november 2012 @ 08:06:52 #49
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_119737373
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:56 schreef kanovinnie het volgende:
Ga ik doen ja.
mijn tv komt daar vandaan, is een goede shop
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_119738904
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 07:39 schreef 1marcelfilms het volgende:
Echter is dat niet genoeg want de kristallen zijn lui...
Lui.......
_O-
Ja? Iets op aan te merken.
  donderdag 29 november 2012 @ 21:06:01 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119760055
quote:
7s.gif Op donderdag 29 november 2012 09:56 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ja? Iets op aan te merken.
Je loopt me niet te neppen he, dat ik straks voor 700 euro een kut tv heb?
pi_119760310
quote:
4s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je loopt me niet te neppen he, dat ik straks voor 700 euro een kut tv heb?
Waarom zou ik dat doen?
  donderdag 29 november 2012 @ 21:13:19 #53
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119760375
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:12 schreef Dimens het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat doen?
Geen idee, maar dat zou wel een goede grap zijn om een aardige jongen als ik in de zeik te nemen. En dat zou je lukken ook, want hij staat nu te wachten tot hij dit weekend mag shinen :P
pi_119760628
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Geen idee, maar dat zou wel een goede grap zijn om een aardige jongen als ik in de zeik te nemen. En dat zou je lukken ook, want hij staat nu te wachten tot hij dit weekend mag shinen :P
Dan zou mijn hele verhaal over LCD, Plasma, CRT, Hz e.d. wel heel erg overtuigend zijn en niemand die het opvalt. Het zou wel een goede troll zijn.

Maar nee. In DIG ben ik gewoon eerlijk en vooral als het om televisie topics gaat, ben ik serieus.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2012 21:18:48 ]
  donderdag 29 november 2012 @ 21:22:17 #55
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119760855
En een philips surround set, 2.1.

Bedankt voor de hulp, zal een goed woordje voor je doen mocht ik ooit wat over je banduur te zeggen hebben.
nooit dus :P
pi_119761290
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
En een philips surround set, 2.1.

Bedankt voor de hulp, zal een goed woordje voor je doen mocht ik ooit wat over je banduur te zeggen hebben.
nooit dus :P
Ga ik een ban krijgen? :'( [/slowchat]
pi_119761919
Oh trouwens, die BDS300 is een goede. Maar als je van plan bent om 3D films te gaan kijken, kun je misschien beter de BDS370 nemen aangezien die ook ondersteuning voor 3D heeft.

Die BDS300 voor films. _O_ Wel actiefilms, dan tril je van de bank af. _O_
pi_119836499
Heren. Gisteren de P42ST50 gehaald bij de mediamarkt.
Hij kostte daar nog ¤879,-, maar na onderhandelen hebben we hem mee kunnen nemen voor ¤699,-
Vandaag maar eens installeren denk ik. Wat vinden jullie dat we moeten doen met 'inspelen' etc?
De verkopers in de winkel zijn niet echt duidelijk. De een zegt dat we eerst een paar films moeten afspelen ipv 'gewone tv kijken' en de ander zegt dat we gewoon gelijk tv kunnen gaan kijken en dat inspelen etc niet meer nodig is.
Op internet lees ik bijv. dat ik de contrastratio in het begin wat lager in moet stellen, maar daar hoor ik de verkopers totaal niet over.

Wat is jullie advies?
pi_119837555
thx true cinema instellen en dan gewoon normaal kijken. en als het kan altijd 16:9 kijken zonder zwarte balken.
pi_119849421
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 11:07 schreef ninonala het volgende:
Heren. Gisteren de P42ST50 gehaald bij de mediamarkt.
Hij kostte daar nog ¤879,-, maar na onderhandelen hebben we hem mee kunnen nemen voor ¤699,-
Vandaag maar eens installeren denk ik. Wat vinden jullie dat we moeten doen met 'inspelen' etc?
De verkopers in de winkel zijn niet echt duidelijk. De een zegt dat we eerst een paar films moeten afspelen ipv 'gewone tv kijken' en de ander zegt dat we gewoon gelijk tv kunnen gaan kijken en dat inspelen etc niet meer nodig is.
Op internet lees ik bijv. dat ik de contrastratio in het begin wat lager in moet stellen, maar daar hoor ik de verkopers totaal niet over.

Wat is jullie advies?
De meningen lopen inderdaad nogal uiteen. Als het mijn televisies zou zijn, zou ik hem inspelen de eerste uren. Gewoon voor de zekerheid en veel kwaad, op wat energie kosten na, kan het ook niet. Maar liever een paar euro extra aan energie kosten dan dat je misschien wel retentie gaat krijgen.

Of inderdaad op laag contrast fullscreen kijken en pas later het geheel goed kalibreren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')