UPC of tele2.quote:Op maandag 26 november 2012 22:51 schreef Dimens het volgende:
[..]
Hmm, bij welke provider zit je? Want de CI+ module geldt alleen voor kabel, satelliet en terrestrial (digitenne) televisie.Wanneer je IPTV televisie hebt, is dit niet mogelijk. Dan zit je altijd vast aan een kastje van de provider.
Over audio heb ik minder verstand maar wel een beetje verstand. Wat ik je zou aanraden, is om losse componenten te kopen. Dat wilt zeggen een losse versterker/receiver, een losse blu-ray speler en losse speakers. Ja, dit is duurder dan zomaar even een Surround systeem in de winkel kopen maar het geeft wel ontzettend goed geluid. Eventueel koop je eerst een losse receiver en alleen 2 van die speakers en spaart dan verder voor meer speakers. Dat ben ik uiteindelijk ook van plan om te gaan doen.
persoonlijke interesse geloof ik. Mijn kennis is redelijk op nivo, maar dimens zit er nog dieper inquote:Op dinsdag 27 november 2012 06:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
UPC of tele2.
Over het audio ga ik ook ff nadenken en kijken. Bedankt!
Hoe komt het dat je hier zoveel van weet, zit je in de TV branche of heb je er wel veel tijd ingestoken?
Dit is inderdaad iets wat bij plasma van belang is. Dat is denk ik ook een van de voornaamste redenen dat plasma tegenwoordig zo slecht verkocht wordt. Het ziet er in de winkel gewoon slecht uit en een LCD trekt gewoon veel meer. Fel beeld, overdreven kleuren, extra contouren/scherpte maar eigenlijk ontzettend onnatuurlijk.quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:55 schreef Henno het volgende:
Top uitleg, DimensIk heb lange tijd gedacht dat de plasma refresh rate hetzelfde werkte als CRT televisies, mede doordat ik in winkels ook erg vaak de plasma's enorm zag trillen in vergelijking met de LCD's die ernaast stonden. Dat dit vooral komt door de vreselijk slechte belichting in zulke zaken (soms gecombineerd met vaak slechte instellingen op de televisies) kwam ik achter toen ik plasma's bekeek in realistische huiskamer omgevingen, damn wat zien ze er dan strak uit.
UPC maakt gebruik van van de kabel dus daar kan dit. Daar kun je bij UPC een CI+ module huren en deze inclusief met je smartcard in de televisie gebruiken. Voordeel daarmee is dat je op dat moment dus maar een afstandsbediening nodig hebt en niet twee.quote:Op dinsdag 27 november 2012 06:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
UPC of tele2.
Over het audio ga ik ook ff nadenken en kijken. Bedankt!
Hoe komt het dat je hier zoveel van weet, zit je in de TV branche of heb je er wel veel tijd ingestoken?
Heh heh. Een biertje dan wel, dat is prima.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:05 schreef kanovinnie het volgende:
Kom je een keer een kop koffie drinken?
Dat is het model onder de ST50 van Panasonic. Die heeft een resolutie van 1920x1080 wat dezelfde resolutie is als de ST50, dus ook Full HD.quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:30 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/p(...)tv/9000000012176572/
Denk ik eventjes die tv via bol.com voor 630 ipv 680 bij andere winkels te bestellen, zie ik dat ie net ff anders is. Waar het nou aan ligt is mij ook een raadsel want alle specs lijken 'tzelfde. Al zeggen sommige site's dattie HD ready is en dat degene die jij aanraad HD is.
Pffff. Bomen, bos.
UT50 is gewoon 1920x1080 (Full HD), maar dan iets uitgekleder (zo ontbreekt een coating die voor een dieper zwart zorgt en heb je minder HDMI ingangen) vergeleken met de ST50.quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:30 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/p(...)tv/9000000012176572/
Denk ik eventjes die tv via bol.com voor 630 ipv 680 bij andere winkels te bestellen, zie ik dat ie net ff anders is. Waar het nou aan ligt is mij ook een raadsel want alle specs lijken 'tzelfde. Al zeggen sommige site's dattie HD ready is en dat degene die jij aanraad HD is.
Pffff. Bomen, bos.
quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:16 schreef Henno het volgende:
[..]
UT50 is gewoon 1920x1080 (Full HD), maar dan iets uitgekleder (zo ontbreekt een coating die voor een dieper zwart zorgt en heb je minder HDMI ingangen) vergeleken met de ST50.
Dus dat is iets wat je echt moet weten, want ik zou daar zelf zo 1-2-3 niet achter komen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:15 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat is het model onder de ST50 van Panasonic. Die heeft een resolutie van 1920x1080 wat dezelfde resolutie is als de ST50, dus ook Full HD.
Maar als het aan mij ligt, is de ST50 het wat hij meer kost zeker waard. Al is het alleen al omdat de luminance van de ST50 een stuk hoger en je daardoor in verlichte kamers het beeld nog duidelijker kunt zien.
Geen idee, nooit van gehoord. Ik zou hem gewoon bij Saturn halen en daar nog iets met de prijs proberen. Meestal kun je dan nog wel wat korting krijgen en je weet zeker dat het betrouwbaar is.quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:56 schreef kanovinnie het volgende:
Ga ik doen ja.
Kennen jullie deze webshop?
http://www.plattetvdiscounter.nl/product/panasonic-txp42st50/
Leek me nog het meest betrouwbaar.
mijn tv komt daar vandaan, is een goede shopquote:Op dinsdag 27 november 2012 19:56 schreef kanovinnie het volgende:
Ga ik doen ja.
Kennen jullie deze webshop?
http://www.plattetvdiscounter.nl/product/panasonic-txp42st50/
Leek me nog het meest betrouwbaar.
Ja? Iets op aan te merken.quote:Op donderdag 29 november 2012 07:39 schreef 1marcelfilms het volgende:
Echter is dat niet genoeg want de kristallen zijn lui...
Lui.......
Je loopt me niet te neppen he, dat ik straks voor 700 euro een kut tv heb?quote:
Waarom zou ik dat doen?quote:Op donderdag 29 november 2012 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je loopt me niet te neppen he, dat ik straks voor 700 euro een kut tv heb?
Geen idee, maar dat zou wel een goede grap zijn om een aardige jongen als ik in de zeik te nemen. En dat zou je lukken ook, want hij staat nu te wachten tot hij dit weekend mag shinenquote:
Dan zou mijn hele verhaal over LCD, Plasma, CRT, Hz e.d. wel heel erg overtuigend zijn en niemand die het opvalt. Het zou wel een goede troll zijn.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen idee, maar dat zou wel een goede grap zijn om een aardige jongen als ik in de zeik te nemen. En dat zou je lukken ook, want hij staat nu te wachten tot hij dit weekend mag shinen
Ga ik een ban krijgen?quote:Op donderdag 29 november 2012 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
En een philips surround set, 2.1.
Bedankt voor de hulp, zal een goed woordje voor je doen mocht ik ooit wat over je banduur te zeggen hebben.
nooit dus
De meningen lopen inderdaad nogal uiteen. Als het mijn televisies zou zijn, zou ik hem inspelen de eerste uren. Gewoon voor de zekerheid en veel kwaad, op wat energie kosten na, kan het ook niet. Maar liever een paar euro extra aan energie kosten dan dat je misschien wel retentie gaat krijgen.quote:Op zondag 2 december 2012 11:07 schreef ninonala het volgende:
Heren. Gisteren de P42ST50 gehaald bij de mediamarkt.
Hij kostte daar nog ¤879,-, maar na onderhandelen hebben we hem mee kunnen nemen voor ¤699,-
Vandaag maar eens installeren denk ik. Wat vinden jullie dat we moeten doen met 'inspelen' etc?
De verkopers in de winkel zijn niet echt duidelijk. De een zegt dat we eerst een paar films moeten afspelen ipv 'gewone tv kijken' en de ander zegt dat we gewoon gelijk tv kunnen gaan kijken en dat inspelen etc niet meer nodig is.
Op internet lees ik bijv. dat ik de contrastratio in het begin wat lager in moet stellen, maar daar hoor ik de verkopers totaal niet over.
Wat is jullie advies?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |