Nou en of.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:26 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dan mag je dat bij mijn vriend nog meer zelfs.
Dank; ik voel me vereerd.

Ik doelde erop dat ik dat compliment inderdaad wel verdiende.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:50 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
U heeft zijn last.fm gezien?

Sinds wanneer ben jij mijn vriend dan?quote:Op woensdag 12 december 2012 22:52 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik doelde erop dat ik dat compliment inderdaad wel verdiende.

sorry schat ik zit ook op fokquote:Op woensdag 12 december 2012 22:53 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij mijn vriend dan?

quote:Op woensdag 12 december 2012 22:53 schreef RonB79 het volgende:
Nou, hij is binnen hoor!
[ afbeelding ]
Scott Walker's The Drift op mooi dubbel vinyl, non-gatefold hoesje, 2 bedrukte binnenhoezen en een 24 pag tellend 12"x12" boek incl voorwoord welke je alleen bij de promo versie vind

Zijn wel toffe LP's, sommige heb ik zelf ook.
  Zijn wel toffe LP's, sommige heb ik zelf ook. 

.
.

.
.

Er zijn gelukkig uitzonderingen iddquote:Op zondag 16 december 2012 11:49 schreef Altijdgriep het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens, maar toevallig kreeg ik deze week de nieuwe plaat binnen van the XX en daar zat ook de cd bij. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen verschil hoor.
 en het heeft met veel meer dingen te maken dan alleen het medium. Als ik boven een plaatje opzet (heb op zolder een luisterhoekje) dan heb ik daar ook een iets betere  versterker en betere speakers staan dan het minisetje beneden waar we cd'tjes opzetten.
 en het heeft met veel meer dingen te maken dan alleen het medium. Als ik boven een plaatje opzet (heb op zolder een luisterhoekje) dan heb ik daar ook een iets betere  versterker en betere speakers staan dan het minisetje beneden waar we cd'tjes opzetten. ) en die begint dus op een euro of 300
 ) en die begint dus op een euro of 300  
  . Dus maar ff niet.
. Dus maar ff niet.

Heeft dat niet ook met de manier van opnemen te maken? Digitaal vs analoogquote:Op zondag 16 december 2012 11:49 schreef Altijdgriep het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens, maar toevallig kreeg ik deze week de nieuwe plaat binnen van the XX en daar zat ook de cd bij. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen verschil hoor.

Als je van verhalende concept albums als The Wall houdt, zeker even checken. Al is het wel groots en bombastisch a la Waters. Maar erg okay. Ook qua thema. Alleen op vinyl niet te betalen dusquote:Op zondag 16 december 2012 12:10 schreef Altijdgriep het volgende:
Ik ken het album niet maar ben wel benieuwd geworden nu, ik heb wel bijna alles van PF ^^
 .
.

quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:55 schreef RonB79 het volgende:
Thx, alhoewel ik me nu eigenlijk afvraag of dit spul wel voor dit topic is bedoeld.. dit gaat toch echt meer richting verzamelen ipv normaal vinyl kopen om te beluisteren.
Past hier prima hoorquote:Op zaterdag 15 december 2012 19:57 schreef thettes het volgende:
Zijn technische vragen hier ook welkom?

Ik neem aan dat je dus een aux ingang hebt gebruikt.. (en niet een phono ingang)quote:Op zondag 16 december 2012 21:46 schreef thettes het volgende:
Oke dan, ik heb een oud platenspelertje. Als ik hem aansluit op mijn receiver dan klinkt het zuiver, maar ik moet het volume zeer hoog zetten. Ofwel er mist een voorversterker. Ik heb nu echter met twee verschillende voorversterkers geprobeerd, en het resultaat is voldoende volume, maar ongelooflijk slechte geluidskwaliteit. Alsof het zwaar overstuurd is. Hoe kan dit? Ik heb het gewoon netjes geaard.

) dat het aan de voorversterkers ligt.
) dat het aan de voorversterkers ligt.

De MD ingang is juist de phono aansluiting.quote:Op zondag 16 december 2012 21:52 schreef thettes het volgende:
Thnx!
Ik heb idd geen phono ingang. Ook geen specifieke aux, maar het maakt volgens mij verder weinig uit of je hem nu aan de CD-R ingang hangt, de MD ingang of whatever er nog meer op zit.
De kwaliteit is echt dermate erbarmelijk dat ik niet denk (of hoop) dat het aan de voorversterkers ligt.

Lijkt me MiniDisc oid. (niet MM/MC)quote:Op zondag 16 december 2012 21:54 schreef Amoeba het volgende:
[..]
De MD ingang is juist de phono aansluiting.
 )
)

Ja het zijn beide phono pre-amps en het schuifje staat niet op mic maar op phonoquote:Op zondag 16 december 2012 21:58 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Lijkt me MiniDisc oid. (niet MM/MC)
Thettes: ik zou eens een andere input proberen, ik heb ook een input op mijn versterker die gewoon kapot is en daardoor zeer slecht klinkt. Verder, het is wel een phono pre-amp hč? (just checking)

Nee want hij vind het onversterkte signaal dus te zwak.quote:Op zondag 16 december 2012 22:19 schreef Altijdgriep het volgende:
Zit er in je platenspeler niet per ongeluk al een voorversterker?

Tof die heb ik in de kast staan op 3xLPquote:Op maandag 17 december 2012 08:44 schreef Luigi het volgende:
En jeumig. 120 euro voor Mellon Collie op vinyl.

Toch niet dezequote:Op maandag 17 december 2012 17:31 schreef slangpie het volgende:
Ik zoek trouwens nog een bepaalde LP, waar onder andere een nederlandse versie van i'm on fire van bruce springsteen. Weet allen dat deze op een belgisch label is, en dat daar meerdere nederlandse vertalingen opstaan.
Iemand die mij kan helpen?

haha nee, gelukkig nietquote:

Hij's pas net uit, toch?quote:Op maandag 17 december 2012 17:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tof die heb ik in de kast staan op 3xLP

Kut ze hebben hem gereissued in 2012quote:

Ik heb wel een ongenummerde... dus die kan ook van die latere 23000 zijn. Ik zocht dat ding al heel lang en toen vond ik hem bij mijn locale platenzaak vond voor 30 euroquote:Limited and numbered.
Gatefold sleeve with blank die-cut paper inners and 12 page 12"x12" booklet.
Originally 5,000 copies were pressed. Later re-pressing led up to 23,000 pressed copies.
Unnumbered copies also exist.
Direct Metal Mastering (DMM)
Tracks F3 and F5 are not included on CD and cassette versions of the album.

quote:

quote:Op maandag 17 december 2012 21:12 schreef Altijdgriep het volgende:
Mooie collectie slangpie, je woont in Australië?
 ik niet, mn telefoon blijkbaar wel
 ik niet, mn telefoon blijkbaar wel  

. En relatief lage bedragen dus je gaat er niet heel snel failliet aan.
. En relatief lage bedragen dus je gaat er niet heel snel failliet aan.

en soms ook erg mee, vorige week een plaatje besteld waarbij de veezendkosten b.v. maar ¤4 warenquote:Op dinsdag 18 december 2012 10:54 schreef OProg het volgende:
Verzendkosten vallen alleen soms wel aardig tegen.

LP van 8 euro met 16 euro verzendkosten laatst... was het wel waard, maar het was niet zo 'goedkoop' iddquote:Op dinsdag 18 december 2012 10:54 schreef OProg het volgende:
Verzendkosten vallen alleen soms wel aardig tegen.

) keer wat besteld maar bestel dan uiteraard niet 1 plaatje maar een paar. Anders is het idd zonde van de verzendkosten.
 ) keer wat besteld maar bestel dan uiteraard niet 1 plaatje maar een paar. Anders is het idd zonde van de verzendkosten.

Dit dus. Wat leuks gezien van 16 euro maar ook 16 verzendkosten. Dan zit je al op 32.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:50 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
LP van 8 euro met 16 euro verzendkosten laatst... was het wel waard, maar het was niet zo 'goedkoop' idd

Da's leuk als de verkoper veel andere dingen te koop heeft, in dit geval was het 1 LP die ik graag wilde hebben (Liaisons Dangereuses) en had de verkoper voor de rest alleen italiaanse zwijmel lp's . Dan neem ik de verzendkosten wel voor liefquote:Op dinsdag 18 december 2012 11:52 schreef Luigi het volgende:
Oh ik heb nu 2 (ok, sinds kort 3) keer wat besteld maar bestel dan uiteraard niet 1 plaatje maar een paar. Anders is het idd zonde van de verzendkosten.

Er zijn tegenwoordig niet meer veel waarheden in de wereld, maar dit is er eentje waar je je gerust aan kunt vasthouden.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:16 schreef OProg het volgende:
Dit dus. Wat leuks gezien van 16 euro maar ook 16 verzendkosten. Dan zit je al op 32.

Die 1+1=2 blijft ook gewoon een waarheid als een koe.quote:Op woensdag 19 december 2012 08:28 schreef Lyzio het volgende:
Er zijn tegenwoordig niet meer veel waarheden in de wereld, maar dit is er eentje waar je je gerust aan kunt vasthouden.

10 singles met herkenbare hoesjes heb ik ookquote:Op maandag 17 december 2012 20:19 schreef slangpie het volgende:
klein deel van mijn collectie(tje)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

quote:Op woensdag 19 december 2012 11:04 schreef Little_Dolls het volgende:
Occult rock:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

If you're into drone metal,quote:Op woensdag 19 december 2012 11:04 schreef Little_Dolls het volgende:
Occult rock:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Beschadigen zal wel meevallen. Het is alleen dat er op die manier veel meer stof bij komt dan normaal. Goed borstelen dus en dan is er geen probleem, lijkt mij.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:40 schreef Orbeatle het volgende:
Mensen, ik zit echt met een irritante issue.
Aantal jaren geleden heb ik de Shades of the Swarm LP boxset van ISIS gekocht.
Wat wil het geval, in die box zitten de platen in een binnenhoes die niet in de 'gewone' hoes past... KEI irritant. Ik dacht dat die binnenhoezen gewoon te groot waren dus ik had een setje besteld bij een platenzaak maar ook die pasten niet!
Is het heel slecht om die platen zonder binnenhoes in de normale hoes te stoppen? Of beschadigen ze dan te snel...

huh?quote:Op woensdag 19 december 2012 11:36 schreef ranja het volgende:
[..]
10 singles met herkenbare hoesjes heb ik ook

Hmm, okay. Dan ga ik het er maar op wagenquote:Op woensdag 19 december 2012 19:42 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Beschadigen zal wel meevallen. Het is alleen dat er op die manier veel meer stof bij komt dan normaal. Goed borstelen dus en dan is er geen probleem, lijkt mij.
 .
. .
.

Het is niet ongebruikelijk om LP's buiten de buitenhoes, doch in de binnenhoes te bewaren ivm ringwear.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:40 schreef Orbeatle het volgende:
Mensen, ik zit echt met een irritante issue.
Aantal jaren geleden heb ik de Shades of the Swarm LP boxset van ISIS gekocht.
Wat wil het geval, in die box zitten de platen in een binnenhoes die niet in de 'gewone' hoes past... KEI irritant. Ik dacht dat die binnenhoezen gewoon te groot waren dus ik had een setje besteld bij een platenzaak maar ook die pasten niet!
Is het heel slecht om die platen zonder binnenhoes in de normale hoes te stoppen? Of beschadigen ze dan te snel...

Ja daar is inderdaad ook wel wat voor te zeggen.quote:Op donderdag 20 december 2012 07:42 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Het is niet ongebruikelijk om LP's buiten de buitenhoes, doch in de binnenhoes te bewaren ivm ringwear.

Mja, is het wat? Ik heb de originele zo vaak gehoord, daarvan ken ik echt elke seconde uit m'n hoofd en heb niet het idee dat ik een andere uitvoering zou kunnen waarderen...quote:Op donderdag 20 december 2012 05:44 schreef Ceased2Be het volgende:
Gisteravond aangeschaft bij de live uitvoering in de ahoy
[ afbeelding ]

Liam Neeson die de verteller is geworden, nieuwe zangers/zangeressen en wat aanpassingen in de composities. Het geheel klinkt vooral kwalitatief beter (imo) of de zangers/zangeressen de moeite waard zijn is dan weer persoonlijk.quote:Op donderdag 20 december 2012 08:32 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mja, is het wat? Ik heb de originele zo vaak gehoord, daarvan ken ik echt elke seconde uit m'n hoofd en heb niet het idee dat ik een andere uitvoering zou kunnen waarderen...

dat is spotgoedkoop idd.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:56 schreef Näsenbar het volgende:
[ afbeelding ]
Kon ik voor een euro niet laten liggen.

Nice, ik heb afgelopen zondag de oude gekocht voor 2 euro.quote:Op donderdag 20 december 2012 05:44 schreef Ceased2Be het volgende:
Gisteravond aangeschaft bij de live uitvoering in de ahoy
[ afbeelding ]

Oi! Die staan ook nog hoog op m'n wishlist. Sterker nog, de 180 grams versie van die laatste is al een halve eeuwigheid onderweg vanaf amazon...quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:58 schreef Lyzio het volgende:
Kerst begint goed dit jaar!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Voorlopig even genoeg te luisteren dus!
 Voorlopig even genoeg te luisteren dus!

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:01 schreef Little_Dolls het volgende:
Ongelofelijk, ongelofelijk...!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Ik heb Irish Coffee eens geluisterd. Heb je de reissue of vinyl of het origineel? Oplage van 1000 stuks was dat toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Die van Killer hebben we alleszins op elpee. De andere weet ik niet zeker; zou ik eens moeten vragen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:44 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb Irish Coffee eens geluisterd. Heb je de reissue of vinyl of het origineel? Oplage van 1000 stuks was dat toch?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |