Het is dus de plaat rechtsonder op de laatste foto, met die zilveren sticker op. Heb `m nog niet open gemaaktquote:Op zondag 25 november 2012 17:42 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Heb je een foto van die bootleg van Pearl Jam?Lijkt me super vet.
Nee hoor.. kijk maar in de OP er is altijd een andere subtitle vanaf deel 10quote:
quote:Op maandag 26 november 2012 00:30 schreef Amoeba het volgende:
Maar ik was de TS van het vorige deel, en ik heb de TT niet aangepast.
In Utero!quote:Op zondag 25 november 2012 22:15 schreef Timo20 het volgende:
Hier mijn aanwinsten van de platenbeurs van gisteren:
Alle aanwinsten (helemaal bovenaan de cd van Nirvana van hun concert in Paradiso):
[ afbeelding ]
Alle albums:
[ afbeelding ]
(Maxi) singles:
[ afbeelding ]
Aanwinsten voor m`n Pearl Jam collectie:
[ afbeelding ]
[..]
Het is dus de plaat rechtsonder op de laatste foto, met die zilveren sticker op. Heb `m nog niet open gemaakt
quote:Op maandag 26 november 2012 11:47 schreef Elvander het volgende:
Okay, vet zeg die Live LP
Zaterdag Portishead - Roseland NYC Live besteld bij een nieuw verkooppunt van lp's in m'n woonplaats.
Niet zeuren, ik vind er niets mis mee eigenlijk met de topic titel. Waarom laten we het niet gewoon zo. Lekker herkenbaarquote:Op maandag 26 november 2012 00:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Originele topic titel en ook fijn het nieuwe deel in de OP gezet.
quote:
quote:
Al kan die plaat natuurlijk nooit tippen aan Nevermindquote:
True, maar die heb ik dan al 2x (op cd)quote:Op maandag 26 november 2012 23:52 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Al kan die plaat natuurlijk nooit tippen aan Nevermind
Ik heb de 180GR-versie op LP. Dat is dus typisch zo een plaat waar een stevige versterker geen kwaad kan.quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:08 schreef Timo20 het volgende:
True, maar die heb ik dan al 2x (op cd)
het beste vind ik altijd nog de lokale platenzaak.. daar pik je ook het vaakst dingen op die je eigenlijk niet op een lijstje had staan maar veel toffer zijnquote:Op dinsdag 27 november 2012 15:35 schreef Luigi het volgende:
Waar bestellen/kopen jullie je (nieuwe/2ehandse) vinyl eigenlijk? Heb nu een beste wishlist op Amazon.co.uk maar dat is vast niet de goedkoopste manier... Welke webshops zijn okay?
Deze inderdaad, haal er vrijwel alles vandaan tegenwoordig. Dat of bij de bands zelf, maar ik kan me voorstellen dat dat niet bij elke band even eenvoudig is.quote:Op dinsdag 27 november 2012 15:40 schreef Ceased2Be het volgende:
Heb het meeste nog gedaan via discogs eigenlijk.
quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:51 schreef larry_flynt het volgende:
Iemand idee waar ik mooie ophangsystemen voor lp's kan krijgen voor een mooi prijsje?
Waarom berucht?quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]het waaghals systeem, beroemd en berucht op FOK!
Is dat niet ook een soort aan- en verkoop van tweedehands lp`s? of verkopen ze er ook nieuwe dingen?quote:Op dinsdag 27 november 2012 15:40 schreef Ceased2Be het volgende:
decks.dequote:Op dinsdag 27 november 2012 15:35 schreef Luigi het volgende:
Waar bestellen/kopen jullie je (nieuwe/2ehandse) vinyl eigenlijk? Heb nu een beste wishlist op Amazon.co.uk maar dat is vast niet de goedkoopste manier... Welke webshops zijn okay?
4 keer een bestelling gedaan bij bol.com waarna ik 3 keer bericht kreeg dat zending vertraagd was en de volgende dag niet meer leverbaar. Kortom bol heerst kwa boeken maar niet kwa vinylquote:Op dinsdag 27 november 2012 15:40 schreef Ceased2Be het volgende:
Nu toevallig een LP besteld bij bol.com, simpelweg omdat ik hem nergens anders kon vinden.
voor de rest:
www.vinylvinyl.nl
www.dewaaghals.com
Op discogs staat tweedehands en nieuw, ik heb er nooit problemen mee gehad. Vandaag weer een lp binnen gekregen die ik daar besteld heb.quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:55 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Is dat niet ook een soort aan- en verkoop van tweedehands lp`s? of verkopen ze er ook nieuwe dingen?
het meeste haal ik ook bij de lokale platenzaak en ebay, heeeeeel af en toe via bol.com of amazon
voornamelijk omdat ze zo ongeveer het goedkoopste systeem zijn dat er is... en omdat er veel mooiere systemen zijn maar die zijn dan weer niet te betalenquote:
Leuke coverquote:Op woensdag 28 november 2012 21:21 schreef tarzan1 het volgende:
In nederland kon ik hem nergens vinden. Nu 6 weken in amerika geweest en pas op de aller laatste dag kom ik hem tegen in een hele vette winkel (Wax Trax Records) in Denver.
[ afbeelding ]
Origineel uit '67 voor $4. Hoes is beschadigd, plaat perfect.
Heel blij mee. Tevens aanrader voor iedereen om de plaat te beluisteren
Die Wax Trax records is vast niet gerelateerd aan het oude Wax Trax! Label waar Ministry, Revolting Cocks, KMFDM e.a. in de jaren '80 / '90 bij zaten?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:21 schreef tarzan1 het volgende:
In nederland kon ik hem nergens vinden. Nu 6 weken in amerika geweest en pas op de aller laatste dag kom ik hem tegen in een hele vette winkel (Wax Trax Records) in Denver.
[ afbeelding ]
Origineel uit '67 voor $4. Hoes is beschadigd, plaat perfect.
Heel blij mee. Tevens aanrader voor iedereen om de plaat te beluisteren
Jawel. Dat label heeft een winkel gehad in Denver. Later hebben zij de zaak verkocht, en zijn ze naar Chicago verhuisd. De zaak is overgekocht en ze zijn onder dezelfde naam verder gegaan. Mocht je eens in de buurt zijn daar, ga zeker eens langs!quote:Op woensdag 28 november 2012 22:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Die Wax Trax records is vast niet gerelateerd aan het oude Wax Trax! Label waar Ministry, Revolting Cocks, KMFDM e.a. in de jaren '80 / '90 bij zaten?
Nice, hoeveel was je nu kwijt?quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:24 schreef RonB79 het volgende:
Vandaag binnen gekomen, Blur, 7 albums op 13 schijven![]()
[ afbeelding ]
Er was een aanbieding bij Amazon.co.uk waar je £55 korting kreeg, dus ik deed wat ik moest doen.
De Blur box was £99 en dan was ook nog de 6cd Velvet Underground box te koop met korting voor £49. In totaal kostte me dat grapje weer £148 :/quote:
alsof het niets isquote:Op zaterdag 1 december 2012 00:19 schreef RonB79 het volgende:
[..]
De Blur box was £99 en dan was ook nog de 6cd Velvet Underground box te koop met korting voor £49. In totaal kostte me dat grapje weer £148 :/
Ja naar is dat, laatst ook via de 'recommended for you' tab 3 LP's gekocht... bastards!quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:25 schreef Luigi het volgende:
Vinyl kopen via discogs zou zomaar mijn nieuwe verslaving kunnen worden. Dem.
Nee dat slijt niet zo snel. Als hij niet lang is gebruikt kan hij vast nog wel even mee. Ik heb mijn hele element gewoon vervangen (door AT95e, op eBay nieuw te vinden voor lage prijs, vandaar populair op goedkope platenspelers).quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ha, een vinyltopic! Hier kan ik vast wel een noob-vraagje stellen over mijn platenspeler.
Ik heb mijn Soundlab (DLP-12) uit het stof gehaald en vond dat er eerst een nieuwe naald op moest. Maar waar kun je tegenwoordig nog online een naald kopen? Ik heb gezocht op de naald die er nog op zat (Stanton D5100 AL-II), maar kon niet veel soeps vinden. Iemand nog tips? Of kan er ook een ander merk naald op? Het element is een Stanton 500.
En hoe weet ik of ik een nieuw element nodig heb? Dat slijt toch niet zo snel?
Wat is lang? Ik heb die platenspeler nu een jaar of tien, vijftien. Kan ik zien of horen dat hij versleten is?quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:58 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Nee dat slijt niet zo snel. Als hij niet lang is gebruikt kan hij vast nog wel even mee. Ik heb mijn hele element gewoon vervangen (door AT95e, op eBay nieuw te vinden voor lage prijs, vandaar populair op goedkope platenspelers).
Een diamanten stylus doet wel 1000 uur speeltijd. Als je m al tien tot vijftien jaar hebt en regelmatig hebt gespeeld kan hij wel versleten zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat is lang? Ik heb die platenspeler nu een jaar of tien, vijftien. Kan ik zien of horen dat hij versleten is?
Ja, de stylus (wat ik dan dus de naald noemde) ga ik vervangen, daar was geen twijfel over. Ik heb er zelfs al eentje gevonden en besteld. Maar ik bedoelde het element, dat ding tussen naald en arm met die bewegende magneetjes erin. Hoe lang gaat zoiets mee?quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:49 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Een diamanten stylus doet wel 1000 uur speeltijd. Als je m al tien tot vijftien jaar hebt en regelmatig hebt gespeeld kan hij wel versleten zijn.
Ah. Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar het lijkt me dat er weinig aan te verslijten valt, dus ik denk gewoon heel lang.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, de stylus (wat ik dan dus de naald noemde) ga ik vervangen, daar was geen twijfel over. Ik heb er zelfs al eentje gevonden en besteld. Maar ik bedoelde het element, dat ding tussen naald en arm met die bewegende magneetjes erin. Hoe lang gaat zoiets mee?
Rumours kom je toch overal tegen? Ik had die zelf al 3 x terwijl ik geen FM fan benquote:Op woensdag 5 december 2012 22:45 schreef Mascleta het volgende:
Afgelopen weekend op een rommelmarkt een hoop mooie platen op de kop getikt voor weinig geld. Waaronder een in uitstekende staat verkerende plaat die ik al lang zocht. Fleetwood Mac - Rumours. En dat slechts voor vijftig cent.
quote:Op woensdag 5 december 2012 22:45 schreef Mascleta het volgende:
Afgelopen weekend op een rommelmarkt een hoop mooie platen op de kop getikt voor weinig geld. Waaronder een in uitstekende staat verkerende plaat die ik al lang zocht. Fleetwood Mac - Rumours. En dat slechts voor vijftig cent.
Ik had dan wellicht meer geld op m'n bankrekeningquote:Op zaterdag 8 december 2012 12:25 schreef PimD het volgende:
Waar zou je toch zijn zonder mij. Geen Scott Walker, geen Editors, geen Sparks, geen Beach Boys, ...
Wat is betaalbaar? En nieuw of tweede hands?quote:Op zondag 9 december 2012 12:06 schreef Lyzio het volgende:
Ik ben overigens op zoek naar een nieuwe platenspeler. Wat is een goede, betaalbare platenspeler? Die ik nu heb is het gewoon 'net niet'. Alles is matig tot redelijk op dat ding en dat hoor je.
Nieuw. Maximaal ¤350.quote:Op zondag 9 december 2012 12:10 schreef OProg het volgende:
Wat is betaalbaar? En nieuw of tweede hands?
Ik vind die spelers van Pro-Ject voor dat geld heel erg mooi!quote:
Zien er inderdaad no-nonsene uit! De mijne (een Lenco) heeft allerlei functies erop om je LP digitaal vast te leggen. Geen behoefte aan, maar hé.. het was een instap-modelquote:Op zondag 9 december 2012 12:41 schreef OProg het volgende:
Ik vind die spelers van Pro-Ject voor dat geld heel erg mooi!
http://hificorner.nl/pro-(...)OejbQCFUbKtAodv00Arg
Ik heb zelf en RPM 1.3 en ben er erg tevreden over!Ook over die Debut-serie hoor ik altijd goede berichten.
quote:
http://www.wydr.nl/quote:Op zondag 9 december 2012 13:08 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Zien er inderdaad no-nonsene uit! De mijne (een Lenco) heeft allerlei functies erop om je LP digitaal vast te leggen. Geen behoefte aan, maar hé.. het was een instap-modelHeb je trouwens nog een goede site voor accessoires zoals platenkoffers, mijn collectie begint uit te puilen. Lees: ze vallen van m'n stoel af.
Uhuh, beter dan die meuk die je anders luistertquote:
Welke meukquote:Op zondag 9 december 2012 13:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Uhuh, beter dan die meuk die je anders luistert
Mag ik jou even een groot compliment maken qua smaak in de wereld der muziek?quote:Op woensdag 12 december 2012 22:17 schreef Little_Dolls het volgende:
Nog steeds kippenvel...
Dit... Dit is gewoon...![]()
![]()
Dan mag je dat bij mijn vriend nog meer zelfs.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:24 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Mag ik jou even een groot compliment maken qua smaak in de wereld der muziek?
Ook al ben ik de 10,000 posts op FOK! al lang gepasseerd en was ik in mijn tijd een fervent en berucht FOK!ker, nog nimmer heb ik in iemands ondertitel mogen staan. Derhalve: the pleasure is all mine.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:38 schreef Little_Dolls het volgende:
Zo vereerd dat uw quote in mijn ondertitel staat.
U bent welkom.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:41 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Ook al ben ik de 10,000 posts op FOK! al lang gepasseerd en was ik in mijn tijd een fervent en berucht FOK!ker, nog nimmer heb ik in iemands ondertitel mogen staan. Derhalve: the pleasure is all mine.
Nou en of.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:26 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dan mag je dat bij mijn vriend nog meer zelfs.
Dank; ik voel me vereerd.
Ik doelde erop dat ik dat compliment inderdaad wel verdiende.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:50 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
U heeft zijn last.fm gezien?
Sinds wanneer ben jij mijn vriend dan?quote:Op woensdag 12 december 2012 22:52 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik doelde erop dat ik dat compliment inderdaad wel verdiende.
sorry schat ik zit ook op fokquote:Op woensdag 12 december 2012 22:53 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij mijn vriend dan?![]()
quote:Op woensdag 12 december 2012 22:53 schreef RonB79 het volgende:
Nou, hij is binnen hoor!
[ afbeelding ]
Scott Walker's The Drift op mooi dubbel vinyl, non-gatefold hoesje, 2 bedrukte binnenhoezen en een 24 pag tellend 12"x12" boek incl voorwoord welke je alleen bij de promo versie vind
Er zijn gelukkig uitzonderingen iddquote:Op zondag 16 december 2012 11:49 schreef Altijdgriep het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens, maar toevallig kreeg ik deze week de nieuwe plaat binnen van the XX en daar zat ook de cd bij. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen verschil hoor.
Heeft dat niet ook met de manier van opnemen te maken? Digitaal vs analoogquote:Op zondag 16 december 2012 11:49 schreef Altijdgriep het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens, maar toevallig kreeg ik deze week de nieuwe plaat binnen van the XX en daar zat ook de cd bij. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen verschil hoor.
Als je van verhalende concept albums als The Wall houdt, zeker even checken. Al is het wel groots en bombastisch a la Waters. Maar erg okay. Ook qua thema. Alleen op vinyl niet te betalen dusquote:Op zondag 16 december 2012 12:10 schreef Altijdgriep het volgende:
Ik ken het album niet maar ben wel benieuwd geworden nu, ik heb wel bijna alles van PF ^^
quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:55 schreef RonB79 het volgende:
Thx, alhoewel ik me nu eigenlijk afvraag of dit spul wel voor dit topic is bedoeld.. dit gaat toch echt meer richting verzamelen ipv normaal vinyl kopen om te beluisteren.
Past hier prima hoorquote:Op zaterdag 15 december 2012 19:57 schreef thettes het volgende:
Zijn technische vragen hier ook welkom?
Ik neem aan dat je dus een aux ingang hebt gebruikt.. (en niet een phono ingang)quote:Op zondag 16 december 2012 21:46 schreef thettes het volgende:
Oke dan, ik heb een oud platenspelertje. Als ik hem aansluit op mijn receiver dan klinkt het zuiver, maar ik moet het volume zeer hoog zetten. Ofwel er mist een voorversterker. Ik heb nu echter met twee verschillende voorversterkers geprobeerd, en het resultaat is voldoende volume, maar ongelooflijk slechte geluidskwaliteit. Alsof het zwaar overstuurd is. Hoe kan dit? Ik heb het gewoon netjes geaard.
De MD ingang is juist de phono aansluiting.quote:Op zondag 16 december 2012 21:52 schreef thettes het volgende:
Thnx!
Ik heb idd geen phono ingang. Ook geen specifieke aux, maar het maakt volgens mij verder weinig uit of je hem nu aan de CD-R ingang hangt, de MD ingang of whatever er nog meer op zit.
De kwaliteit is echt dermate erbarmelijk dat ik niet denk (of hoop) dat het aan de voorversterkers ligt.
Lijkt me MiniDisc oid. (niet MM/MC)quote:Op zondag 16 december 2012 21:54 schreef Amoeba het volgende:
[..]
De MD ingang is juist de phono aansluiting.
Ja het zijn beide phono pre-amps en het schuifje staat niet op mic maar op phonoquote:Op zondag 16 december 2012 21:58 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Lijkt me MiniDisc oid. (niet MM/MC)
Thettes: ik zou eens een andere input proberen, ik heb ook een input op mijn versterker die gewoon kapot is en daardoor zeer slecht klinkt. Verder, het is wel een phono pre-amp hè? (just checking)
Nee want hij vind het onversterkte signaal dus te zwak.quote:Op zondag 16 december 2012 22:19 schreef Altijdgriep het volgende:
Zit er in je platenspeler niet per ongeluk al een voorversterker?
Tof die heb ik in de kast staan op 3xLPquote:Op maandag 17 december 2012 08:44 schreef Luigi het volgende:
En jeumig. 120 euro voor Mellon Collie op vinyl.
Toch niet dezequote:Op maandag 17 december 2012 17:31 schreef slangpie het volgende:
Ik zoek trouwens nog een bepaalde LP, waar onder andere een nederlandse versie van i'm on fire van bruce springsteen. Weet allen dat deze op een belgisch label is, en dat daar meerdere nederlandse vertalingen opstaan.
Iemand die mij kan helpen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |