#ANONIEM | zondag 25 november 2012 @ 20:19 |
![]() thnx 2 Googolplexian voor de banners die hij voor alle GP's heeft ontworpen ![]() ![]() ![]() Track Info Lap data Lap length - 4.309km (2.677 miles) Race laps - 71 Race distance - 305.909km (190.083 miles) Pole position - Right-hand side of the track Lap record* - 111.473 (217.039 kph) by Juan Pablo Montoya, 2004 Fastest lap - 109.822 (222.171 kph) by Rubens Barrichello, 2004 Maximum speed (2011) - 304.1 kph (188.959 mph) by Jenson Button, McLaren DRS zone/s (race) - Reta Oposta straight Car performance Full throttle - 70% Downforce level - High Gear changes per lap - 42 Fuel use per lap - 1.9kg Strategy Pit lane time loss - 19 seconds 2012 prime tyre**: - Medium (2011: Medium) 2012 option tyre**: - Hard (2011: Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirellis soft, medium and hard compounds are softer than those used in 2011 Data sources: FIA, Williams, Mercedes ![]() ![]() Tv-uizendingen RTL7 16:55 - RTL GP: Formule 1 - Brazilië (kwalificatie) 16:00 - RTL GP: Formule 1 - Brazilië (race) BBC heeft weer een uitzending ![]() ![]() 16:00 - Autosport: Formule 1 - Brazilië (kwalificatie) 16:00 - Autosport: Formule 1 - Brazilië (race) (NL'se tijden.) Voor stream moeten jullie kijken op de bekende websites. Aangezien deze niet meer in de OP gepost mogen worden ![]() Sfeer Impressie Pole lap met Fernando Alonso een heel tijdje geleden. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 20:19 |
![]() | |
Ambrosius | zondag 25 november 2012 @ 20:20 |
Want? Vettel was veel sneller.. | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 20:22 |
Ja maar in een normale situatie race je toch als het om een positie gaat | |
SjaakVilleneuve | zondag 25 november 2012 @ 20:22 |
![]() Ik zal Jake ook wel gaan missen hoor... ![]() | |
#ANONIEM | zondag 25 november 2012 @ 20:22 |
Ja, en? Anders ging 'ie ook nooit opzij als er iemand aankwam die sneller was. | |
LWD-Godius | zondag 25 november 2012 @ 20:23 |
Wat gaat Jake doen dan? | |
JohnB52 | zondag 25 november 2012 @ 20:23 |
De str en andere wagens gingen toch aan de kant? | |
JohnB52 | zondag 25 november 2012 @ 20:23 |
Voetballen. | |
Stiggie | zondag 25 november 2012 @ 20:24 |
Haha hij liet Vettel gewoon voorbij. Iedereen weet dat. Lekker boeie, vond het wel wat hebben. Laatste race en een groet aan de jongen die hij groot heeft zien worden. | |
Maver24 | zondag 25 november 2012 @ 20:29 |
Mooi eindfilmpje op de livestream, | |
JohnB52 | zondag 25 november 2012 @ 20:29 |
Een echt talent had die plek verdeligd :-):-:-) | |
Tarahumara | zondag 25 november 2012 @ 20:31 |
is sky nog bezig? nu reclame... | |
Earl_J_Hickey | zondag 25 november 2012 @ 20:32 |
Wat een race!!!! Legendarisch eigenlijk wel, de race was de sequel van de 2008 race. Vettel geweldig gereden evenals Alonso en Massa. Ik vond de emotie van Massa mooi op het podium! Schumacher mooi 7de geworden. Voor de SC lag hij een rondje achter, dus erg netjes gereden! 2012 was een van de mooiste seizoenen die ik gezien heb sinds dat ik kijk (1996)! | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 20:32 |
Nu weer een dag of 111 wachten ![]() | |
Stiggie | zondag 25 november 2012 @ 20:33 |
Schumacher is een talent wat zich niet meer hoeft te bewijzen, tijdens zijn laatste grand prix na 7 gewonnen kampioenschappen. Hij heeft meer gewonnen dan iedereen op de grid. Hij heeft zich overigens wel bewezen in zijn laatste race door met een lekke band van de laatste plaats en 50seconden achterstand op de eerste voor hem naar p7. Die plek die hij dan afstaat aan Vettel is een mooi gebaar aan zoals ze in Duitsland het zien zijn opvolger. | |
wimderon | zondag 25 november 2012 @ 20:34 |
En de Ferrari's hadden dan weer het voordeel van hun megastarts, waardoor ze in de race vaak direct weer tussen de Red Bulls en McLarens reden en waar ze qua racepace gewoon prima mee konden. Ze hadden ook niet ruim een handvol door een derde partij aangeleverde alternators die faalden. En de Ferrari was dan weer de snelste auto in natte races. Ook enkele andere weekends hadden ze de auto om te kunnen winnen (Italie, Canada, Duitsland bijvoorbeeld). Het is niet alsof de Ferrari constant de derde snelste of minder was en Red Bull bijna altijd de betere auto had. De McLaren was duidelijk de snelste auto, de Ferrari de betrouwbaarste en de Red Bull zat er tussenin. Alonso heeft een prima seizoen gereden en is constant blijven scoren, Vettel heeft solide gereden toen Red Bull niet de snelste was en gemaximaliseerd toen hij voor drie races de dominante auto had. Wel kan gezegd worden dat Massa opeens beter was dan Alonso de laatste drie/vier races en Vettel vandaag opeens erg voorzichtig leek te rijden. | |
Gebraden_Wombat | zondag 25 november 2012 @ 20:34 |
Wanneer zou Vettel Kobayashi onder (rood)geel ingehaald hebben? Race is binnen. | |
_Administr8or_ | zondag 25 november 2012 @ 20:35 |
Wat een race! Vettel ![]() En Schumi, toch nog een enigzins acceptabel resultaat vandaag!! Een fantastische carriere, jammer dat de laatste drie jaren zo kut verliepen... | |
Weltschmerz | zondag 25 november 2012 @ 20:37 |
Vettel is toch ook een paar keer uitgevallen door mechanische pech? Misschien is hij wel gewoon een hele goede regenrijder zoals hij al veel vaker heeft laten zien? Misschien is die Ferrari van Alonso wel helemaal niet zo slecht aangezien het er niet op leek hij erg langzaam was als je naar de podia keek? Het is in de F1 altijd de vraag wat de auto is en wat de coureur, alleen het antwoord dat het bij Alonso altijd de coureur is en bij Vettel vooral de auto slaat dan ook nergens op. Natuurlijk kost zo'n beschadiging snelheid. Dat zou ook weer een gevolg kunnen zijn van downforceverlies. Daarnaast kost omgedraaid staan en achteraan sluiten ook nogal wat tijd. Maar hij ging door het veld heen als een warm mes door de boter, vooral wanneer het natter werd en de schade aan de auto minder hard telde. Als Alonso zoiets zou laten zien dan moest het hele niet-Duitse F1-randgebeuren collectief de onderbroeken verschonen. Het is zo eenzijdig allemaal. Vettel krijgt de credits wel als ze echt onvermijdelijk zijn, maar een race later zijn die alweer weg. Dan krijg je dus het rare verschijnsel dat iedereen die voor Alonso is, of althans tegen Vettel, gaat hopen dat het regent. Dat is gewoon niet zo erg logisch als je prestaties van Vettel in de regen uit het verleden niet heel erg hard verdrongen hebt. | |
Rodawa | zondag 25 november 2012 @ 20:45 |
Wanneer is niet zo belangrijk, aangezien het slechts een olievlag was. | |
Zorro | zondag 25 november 2012 @ 20:46 |
Toen Schumacher alles won had de auto er niks mee te maken, toen lag het aan Schumacher. En nou ligt het ineens wel aan de auto ![]() | |
#ANONIEM | zondag 25 november 2012 @ 20:49 |
Niet zo vaak als Hamilton. Vettel 2x (Europa, Italië), Hamilton 3x (Duitsland, Singapore, Abu Dhabi). Button is ook nog een paar keer uitgevallen. De McLaren was wel snel, maar niet betrouwbaar. In het midden van het seizoen was de McLaren trouwens niet zo snel. Over het jaar genomen was de RBR de betere. Ik denk dat de stand in het WCC de kwaliteit van de auto's goed weerspiegeld (met Lotus overigens wel als uitzondering, want die hadden meer moeten scoren. Grosjean had veel te veel crashes). Misschien was de Lotus nog wel beter dan de Ferrari en McLarren. Hartstikke betrouwbaar in de handen van Raikkonen, maar Grosjean liet veel te veel punten liggen. Overigens zijn naar mijn idee Vettel, Hamilton en Alonso redelijk gelijkwaardig als coureur. En ook de beste drie coureurs momenteel. Stop ze in elkaars auto en de resultaten zouden dit jaar waarschijnlijk niet veel anders zijn geweest. | |
Sinister-D- | zondag 25 november 2012 @ 20:49 |
| |
#ANONIEM | zondag 25 november 2012 @ 20:51 |
Lekker is dat ![]() Inhalen onder geel moet bestraft worden. | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 20:51 |
was toch geel kijk hier vanaf 3:58 http://www1.skysports.com(...)der-yellow-red-flags | |
SjaakVilleneuve | zondag 25 november 2012 @ 20:54 |
![]() Sergio! | |
ruudbackus | zondag 25 november 2012 @ 20:57 |
Mclaren was het snelst maar 5 technische uitvallen gehad en vooral vanaf Italie pas. Ferarri het betrouwbaast (3x uitgevallen geen enkele keer technisch mankemen). Red bull heeft 3 technische problemen gehad met de alternator en 2 crashes van Webber. Al met al hebben die statistieken er in mijn ogen voor gezorgd dat Alonso zo goed bij kon blijven. Dus snelheid is neit alles, betrouwbaarheid is minstens zo belangrijk. | |
Nick-GizMo | zondag 25 november 2012 @ 21:01 |
Was gewoon stuk van de oude baan, alleen was het afgezet ![]() | |
Peterselieman | zondag 25 november 2012 @ 21:02 |
jup, maar opvallend genoeg toonde de hele sectie geel, behalve het licht op het moment dat Vettel zijn actie inzette. Waarschijnlijk heeft hij het gele licht dan ook niet gezien. Daarnaast was het teruggeven van de plaats ook geen optie meer, omdat Kobayashi de pits indook | |
Nick-GizMo | zondag 25 november 2012 @ 21:03 |
Was er niemand iemand die iets ging uploaden @ youtube hier ![]() | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 21:03 |
Ik vind het dan ook eerder de wedstrijdleiding te verwijten dan Vettel, dat ene groene licht was duidelijk een foutje | |
#ANONIEM | zondag 25 november 2012 @ 21:03 |
Ook als 'ie de plaats had teruggegeven was het nog steeds een overtreding geweest. De gele lichten knipperen overigens niet, dus volgens eerdere berichten zou 'ie dan wel in mogen halen. | |
Tarahumara | zondag 25 november 2012 @ 21:04 |
bij geel mag je nooit inhalen | |
LWD-Godius | zondag 25 november 2012 @ 21:06 |
Klopt, als ze gele vlaggen zwaaien moet je echt onder safety car snelheid rijden, bij normaal geel moet je gewoon gepaste snelheid aannemen. In beide gevallen mag er niet worden ingehaald. | |
wimderon | zondag 25 november 2012 @ 21:06 |
Is het niet ook gewoon zo dat gele vlaggen knipperen (zoals in dit geval in S2) en rood/geel niet (waar Vettel inhaalde)? Niet voor niets bevestigen race stewards en zelfs Pat Fry dat het een rood/gele vlag was. Ergo: niets aan de hand. | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 21:08 |
Bij die rood gele was er ook al geel, Vettel zet zijn inhaalpoging in bij een groen licht maar het volgende licht was weer geel en toen was hij er nog niet voorbij | |
wimderon | zondag 25 november 2012 @ 21:09 |
Dat knipperde niet en dat duidt volgens mij op een rood/geel. | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 21:10 |
Waarom ging hij er dan niet eerder voorbij? | |
LWD-Godius | zondag 25 november 2012 @ 21:11 |
Prachtig uit de duim gezogen. | |
#ANONIEM | zondag 25 november 2012 @ 21:11 |
Die gele knipperden wel. | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 21:13 |
Knipperen of niet; kutvettel ![]() In elk geval mooi dat Kimi alsnog derde werd door wat hulp van Hulkenberg ![]() En goed van Massa ![]() | |
Dos37 | zondag 25 november 2012 @ 21:14 |
Kimi was toch sowieso derde gebleven ook al had Hamilton gewonnen. ![]() | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 21:15 |
Geel is geel ik geloof niet dat niet knipperend geel de rood gele vlag vervangt | |
Peterselieman | zondag 25 november 2012 @ 21:15 |
hij wachtte netjes tot de sectie onder geel afgelopen was. Door de inhaalactie kon hij waarschijnlijk het andere licht niet zien. Juist dat groene licht tussendoor heeft er imo voor gezorgd dat er verwarring kon ontstaan en daarom valt het Vettel imo niet aan te rekenen. | |
kepler | zondag 25 november 2012 @ 21:16 |
volgend seizoen mag er dus onder geel ingehaald worden ![]() Zal hopelijk een logische verklaring voor zijn | |
#ANONIEM | zondag 25 november 2012 @ 21:16 |
Waarom zegt Pat Fry dan dat er niets aan de hand was? | |
Fir3fly | zondag 25 november 2012 @ 21:16 |
Ik sluit me aan bij deze analyse. Al had ik het Alonso en Ferrari zo gegund ![]() | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 21:17 |
Dat moet je hem vragen maar als je naar de beelden kijkt zie je dat Vettel nog niet voorbij Kobayashi was toen het weer geel werd | |
M.Melandri | zondag 25 november 2012 @ 21:19 |
Goede starts win je natuurlijk geen races mee als je pace daarna te langzaam is, daardoor kon hij de schade iedere keer minimaliseren dat wel. In natte races was de Ferrari echt niet per definitie de snelste anders had Massa ook wel verder vooraan gestaan in regenraces, hun zwakke punt (gebrek aan downforce) speelt hun dan minder parten en daardoor kon Alonso ineens voor de overwinning meedoen. Monza was eigenlijk de enige race waar Ferrari echt snel was, maar toen kreeg Alonso een technisch probleem in de kwalificatie. Overige weekenden was de RBR gewoon de betere auto. Vettel heeft matig gereden toen de Red Bull niet optimaal was, 1e 4 kwalificaties waren uit mijn hoofd ook allemaal voor Webber. Pas toen ze met andere uitlaten gingen rijden en daardoor meer downforce aan de achterzijde hadden was Vettel weer dominant tov Webber. Vettel is in de basis ook duidelijk sneller dan Webber, echter is het kwalificatieduel toch maar nipt gewoon door Vettel...dat zegt wel iets. Enige minpuntje voor Alonso zijn idd de laatste 2 races waar hij niet optimaal gepresteerd heeft. | |
wimderon | zondag 25 november 2012 @ 21:20 |
Dat is gedaan, omdat het een rood/gele vlag was dus. | |
Peterselieman | zondag 25 november 2012 @ 21:20 |
Ferrari had wel updates, die bleken echter alleen voor Massa te werken | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 21:21 |
Dus niet http://www1.skysports.com(...)der-yellow-red-flags | |
M.Melandri | zondag 25 november 2012 @ 21:22 |
Licht gaf volgens mij alleen aan dat er geel was op het circuit, maar volgens mij was dat niet voor die sector. | |
M.Melandri | zondag 25 november 2012 @ 21:23 |
Maakte de auto wat makkelijker te sturen, maar maakte de auto niet per definitie veel sneller. | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 21:23 |
Dat zou kunnen | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 21:26 |
Nee. | |
kepler | zondag 25 november 2012 @ 21:26 |
Nee, lichten gelden ook als gele vlaggen zover ik weet | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 21:27 |
Lewis had en heeft 190, Kimi had (en heeft) er 207. 190 + 25 = 215 en daarmee had hij P3 af gepakt van Kimi ![]() | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 21:27 |
Dus alleen voor sectoren? | |
Rodawa | zondag 25 november 2012 @ 21:28 |
Bedankt voor de link, zo'n analyse had ik nog niet gezien. | |
Dos37 | zondag 25 november 2012 @ 21:29 |
Oowja ik kan niet rekenen ![]() | |
M.Melandri | zondag 25 november 2012 @ 21:29 |
Knipperende licht geeft volgens mij aan dat je in dat gedeelte van de baan niet mag inhalen, vervolgens zie je het groene licht en mag je weer volgas, het gele licht op het rechte stuk blijft gewoon branden wat aangeeft dat er een gele vlag situatie elders op het circuit is, wat dus in Sector 2 was. | |
Rodawa | zondag 25 november 2012 @ 21:30 |
De lichten gelden als vervanger van de gele vlag. Als je bij een geel knipperend licht aankomt, dan betekent dat dus dat er in dat gedeelte geel is en niet zomaar ergens op de baan. | |
Peterselieman | zondag 25 november 2012 @ 21:32 |
Kimi had op meer uit kunnen komen, ware het niet dat hij dacht buiten de baan een mooie chick gezien te hebben. Van dichtbij bleek ze toch niet zo mooi te zijn en daarom is hij maar snel de baan weer op gevlucht. ![]() | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 21:33 |
En ik maar denken dat ie daar een kroeg zag naast de baan ![]() | |
Weltschmerz | zondag 25 november 2012 @ 21:33 |
Het spant erom. In het begin was de McLaren veel beter, en op het laatst was die ook weer de snelste en tussendoor zaten ze er ook vaak goed bij. Alleen als Button zich dan op pole rijdt, en Hamilton meteen flink wat plekken naar achter staat dan komt dat niet zo duidelijk naar voren, terwijl dat natuurlijk dan wel is wat er in de auto zit, alleen heeft Hamilton weer eens een zwak weekend. Van RBR kun je er wel op aan dat ze vol voor de kwalificatie gaan, en dat beide coureurs 9 van 10 keer een goed rondje neer weten te zetten. Als Button niet zo'n enorme dip had gehad had ook dat er anders uitgezien. Misschien ook wel beter dan de RBR. Vergelijk Raikkonen eens met Massa, we weten uit het verleden dat die twee qua snelheid aan elkaar gewaagd zijn. Ik heb geen reden om aan te nemen dat dat veranderd is. Stel je voor dat er iemand in dat ding had gereden die nog een maatje sneller is dan Raikkonen. Vettel is enigzins een dark horse, binnen marge, moeilijk in te schatten. Ik wil ook best geloven dat als de auto niet werkt Alonso er nog wat van weet te bakken, en Vettel het daar relatief moeilijker mee heeft. Alonso heeft in het begin echt heel goed punten gesprokkeld. Maar in de loop van een seizoen verandert zo'n auto, juist onder invloed van de coureur. Dan zijn het kleine dingen die de doorslag geven, bij Hamilton zijn dat heel veel kleine dingen, dus dat heeft dan in september al de doorslag gegeven. Tussen Vettel en Alonso komt het er dan echt op aan, maar dan valt Alonso juist een beetje tegen qua het beste uit zichzelf naar boven halen op de belangrijkste momenten. Van Vettel schieten me zo een paar briljante races te binnen, in de beslissende fase. Maar van Alonso? Hij startte altijd goed, en racete grotendeels goed, maar briljant? Hij was er altijd als de kippen bij om te profiteren van andermans pech, maar voor een briljant seizoen verwacht ik toch ook wel een briljante race. | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 21:34 |
Je bent er maar druk mee ![]() | |
Peterselieman | zondag 25 november 2012 @ 21:36 |
een ijssalon had ook nog gekund. Die bleek net uitverkocht te zijn ![]() | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 21:36 |
Rubens wil je graag een veer geven van zijn auto. ![]() | |
wimderon | zondag 25 november 2012 @ 21:37 |
Knipperend geel = gele vlag Snel knipperend geel = dubbel geel Waar Vettel inhaalde is door verschillende partijen bevestigd als rood/geel (schijnbaar de enige vlag die niet knippert lees ik nu ook). Waarbij nog aangetekend moet worden dat Kobayashi die ronde naar binnen ging en daar sowieso van zijn gas af moest. | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 21:39 |
Welke partijen dan behalve Pat Fry, want die mcNish is toch ook niet achterlijk lijkt me | |
Sinister-D- | zondag 25 november 2012 @ 21:41 |
![]() ![]() | |
kepler | zondag 25 november 2012 @ 21:41 |
Dat laatste is dan de reden dat er niks gebeurt. Want aan de hand van die video-analyse hangt er toch echt duidelijk geel. | |
LWD-Godius | zondag 25 november 2012 @ 21:42 |
Jij lijkt het eindelijk te snappen, er was gewoon geel daar waar hij inhaalde en in de middensector. Alleen aan het einde van de middensector (richting start/finish) werd even groen aangegeven, daar zette vettel hem ook klaar om aan te vallen op het rechte stuk, echter op het rechte stuk gold volledig geel. Vettel is niet gestraft omdat er tegenstrijdig werd gevlagd, wat ik ook kan begrijpen. | |
wimderon | zondag 25 november 2012 @ 21:43 |
Uit de link van het Sky-filmpje bijvoorbeeld: ''I've spoken to Gary Connolly, one of the race stewards, and he has absolutely confirmed that they were red-and-yellow boards'' | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 21:44 |
Met de redenatie van Weltschmerz kan je ook stellen dat Alonso eigenlijk maar een koekebakker is, want die moet om op P2 te eindigen voorbij gelaten worden door iemand die aantoonbaar niet meer zo snel is als vroeger. Als je het zo bekijkt is Alonso dus eigenlijk gewoon een hele slechte coureur ![]() | |
wimderon | zondag 25 november 2012 @ 21:45 |
![]() Het is nu wachten tot jij snapt dat een niet knipperende gelijk staat aan geel/rood. Zie bovenstaande reactie, niet-knipperend staat kennelijk gelijk aan geel/rood. | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 21:46 |
Ja daar zit wat in, wedstrijdleiding is hierin ook wel te verwijten | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 21:50 |
Even afgezien van geel of niet, wie heeft er al zin in volgend jaar? Gaat Kimi nu voor P2 of P1? Pakt Alonso hem? Weer Vettel? Zakt Lewis finaal door het ijs bij Mercedes? Kan Frijns halverwege misschien instappen? Gaat van der Garde rijden? Ik heb er alvast heel veel zin in en ik drink er nog een biertje op ![]() ![]() | |
kepler | zondag 25 november 2012 @ 21:50 |
Ik zou dat wel heel verwarrend vinden, lijkt me logische als het gewoon geel/rood zou zijn | |
kepler | zondag 25 november 2012 @ 21:51 |
Duurt nog zo lang... | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 21:52 |
Dik 90 dagen geloof ik ![]() | |
LWD-Godius | zondag 25 november 2012 @ 21:53 |
verkeerd gelezen | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 21:54 |
Als je met zulke snelheden voorbij komt kan je toch niet zien of het geel knippert op dat moment of niet en geeft ook ruimte voor interpretatie dus zolang ik niet iets officieels zie dat "vast" geel licht staat voor rood/gele vlag geloof ik het ook niet | |
kepler | zondag 25 november 2012 @ 21:55 |
pfffffffffffff | |
DennisDeBengel | zondag 25 november 2012 @ 21:56 |
111 dagen. | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 21:56 |
Heel dik 90 dagen. Volgens mij zelfs 100+++ ![]() ![]() ![]() Vroeger had je nog de A1GP die nu ongeveer net bezig was. Dat hielp je toch lekker de winter door zegmaar ![]() | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 21:57 |
111 wtf ![]() | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 21:57 |
De eerste tests is wat dichter bij | |
kepler | zondag 25 november 2012 @ 21:57 |
Dan maar gewoon een winterslaap houden ![]() | |
Sinister-D- | zondag 25 november 2012 @ 21:58 |
En Massa is in 2002 verslagen door Heidfeld, wat dan weer zegt dat Heidfeld ook weer beter moet zijn dan Alonso. Ferrari heeft de plank volledig misgeslagen met Alonso ![]() | |
Sinister-D- | zondag 25 november 2012 @ 21:58 |
111 dagen ![]() edit: lezen * Sinister-D- , dat was al gepost ![]() | |
M.Melandri | zondag 25 november 2012 @ 21:58 |
Silly season is nog wel spannend of VdG eventueel in de F1 komt... | |
Nick-GizMo | zondag 25 november 2012 @ 21:59 |
111 dagen toch ![]() | |
THEFXR | zondag 25 november 2012 @ 21:59 |
net zo corrupt als de UCI! | |
Peterselieman | zondag 25 november 2012 @ 22:00 |
Door de elfde plaats van Petrov zijn de kansen van VdG opeens flink geslonken. Caterham krijgt nu wel een bak met geld, waardoor een tweede paydriver minder noodzakelijk is geworden. | |
Stiggie | zondag 25 november 2012 @ 22:00 |
Kleine Max Verstappen begint langzaam ook groot te worden. Praat al goed engels | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 22:00 |
OMG HET IS NIET MEER DE FIA MAAR DE RIA REDBULL INTERNATIONAL ASSISTANCE ![]() ![]() ![]() | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 22:00 |
| |
raptorix | zondag 25 november 2012 @ 22:00 |
HOELAAT MEOT IE? | |
LWD-Godius | zondag 25 november 2012 @ 22:01 |
ja vreemd, in het elektronisch vlagreglement van fia staat trouwens dat het gewoon mogelijk is om de slippery/oil surface vlag op het lcd-scherm te tonen. | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 22:01 |
Hij had wel dikke pech dit weekend, vanuit leidende positie uitgevallen ![]() Die komt er ook nog wel ![]() | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 22:02 |
En ook bijna elke race punten gepakt. 2x of 3x niet geloof ik ![]() | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 22:02 |
Dat zijn er toch dik 90? ![]() | |
M.Melandri | zondag 25 november 2012 @ 22:03 |
Klopt, en Ecclestone wil graag een Rus in de F1 houden. Moet eerlijk zeggen dat Petrov best een sterk seizoen gereden heeft, in de races vaak sneller dan Kovalainen dus het zou niet geheel onterecht zijn als hij nog een jaar zou mogen rijden. Wellicht heeft VdG naast Caterham nog wel andere mogelijkheden.....hij heeft iig een zak met geld achter de hand. | |
Nick-GizMo | zondag 25 november 2012 @ 22:04 |
Zit zeker iets in ![]() Hmm wil die jaarclip nog wel eens zien, vond hem erg tof ![]() | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 22:04 |
Ik las dat ze iets speciaals gingen doen voor Schumacher wat zegmaar een verrassing moest zijn en alles in Brasil. Ik heb alleen de race gezien, geen voor of na. Is daar nog iets van terecht gekomen of op tv geweest? | |
M.Melandri | zondag 25 november 2012 @ 22:05 |
Die is er ook gewoon | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 22:06 |
Met andere woorden, ook nu had Vettel weer een SC wat hem mazzelde en onder meer wat TR's en Schumacher die hem eenvoudig voorbij lieten en inhalen onder geel wat niet bestraft werd. Ja echt, geniaal die vent ![]() | |
raptorix | zondag 25 november 2012 @ 22:07 |
Ik vind trouwens ook dat botsen toegestaan moet worden in F1, maakt het stuk leuker, dit gaat helemaal nergens over. | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 22:07 |
Ik vond hem goed rijden vandaag op zijn eerste ronde na | |
THEFXR | zondag 25 november 2012 @ 22:08 |
Kimi drinkt met je mee ![]() | |
beantherio | zondag 25 november 2012 @ 22:09 |
Knipperend geel = op dit stuk niet inhalen (gele vlag-situatie) Groen = einde van het niet inhalen Vast geel = er is ergens op de baan een gele vlag-situatie De Sky sports-analyse lijkt me vrij duidelijk. | |
Peterselieman | zondag 25 november 2012 @ 22:09 |
er wordt gefluisterd Marussia waar hij in de strijd met Chilton zou zijn | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 22:11 |
Of je dat wel moet willen, Caterham is al niks, Kovolainen heeft groot gelijk dat hij geen geld wil meebrengen en zeker niet voor zo'n achterhoede team | |
M.Melandri | zondag 25 november 2012 @ 22:12 |
Glock zou geen verkeerde benchmark zijn...als je hem weet te verslaan kun je misschien doorgroeien naar een beter team. | |
M.Melandri | zondag 25 november 2012 @ 22:14 |
Vind Kovalainen een beetje een huiler, bakt er zelf ook niet zoveel van. | |
Gebraden_Wombat | zondag 25 november 2012 @ 22:15 |
Hebben jullie de race wel gezien? Die gele niet-knipperende lampen hebben zo ongeveer de halve race aangestaan. Pas als ze knipperen is er sprake van een gele vlag. | |
DennisDeBengel | zondag 25 november 2012 @ 22:16 |
Iemand linkjes naar de jaarclips van Sky en RTL7? Als ze er al opstaan nu ![]() | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 22:18 |
Dat vind ik ook wel, zal hem niet missen iig, kleurloze rijder en voor v/d Garde is het nu of nooit, ik hoop dat hij een stoeltje krijgt, maar ik verwacht meer van Frijns in de nabije toekomst dan van hem | |
Nick-GizMo | zondag 25 november 2012 @ 22:19 |
Die van Sky heb ik nog helemaal niet gezien, dus ben benieuwd ![]() | |
Gramulanion | zondag 25 november 2012 @ 22:21 |
Kimi: " I went off at the last corner on lap fifty-two as I couldn't see well with my visor being dirty and fogged up. Where I went off you can get back on the track by going through the support race pit lane, but you have to go through a gate. I know this as I did the same thing in 2001 and the gate was open that year. Somebody closed it this time. Next year I'll make sure it's open again."![]() | |
Gebraden_Wombat | zondag 25 november 2012 @ 22:22 |
![]() | |
kepler | zondag 25 november 2012 @ 22:23 |
Vind het maar raar, waarom zou je aan de andere kant van het circuit een geel licht tonen, voor een gele vlag 2 km verderop? ![]() | |
kepler | zondag 25 november 2012 @ 22:24 |
Mooie omschrijving die ik vond op een andere site ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 25 november 2012 @ 22:25 |
Wat een held ![]() | |
Beach | zondag 25 november 2012 @ 22:25 |
Je hebt nog de Dakar rally. | |
Tarado | zondag 25 november 2012 @ 22:25 |
![]() | |
beantherio | zondag 25 november 2012 @ 22:27 |
Zodat de coureurs weten dat ze moeten opletten omdat er ergens op de baan iets aan de hand is. | |
#ANONIEM | zondag 25 november 2012 @ 22:28 |
Vettel liet in het begin van het seizoen veel liggen en werd regelmatig geklopt door Webber toen de auto minder goed werkte. Dus je hebt idd wel een punt dat Vettel het minder goed doet als Alonso als de auto minder goed werkt. Alonso heeft geen briljante races laten zien, maar kwam ook nooit in de positie waarin dat echt moest. Dit itt Vettel die in de laatste 3 races tot twee keer toe achteraan kwam. Eén keer door het team, één keer door een eigen fout. En dan idd zijn resultaat maximaliseerde, maar als je naar alle races kijkt, heeft Alonso ook steeds zijn resultaat gemaximaliseerd. Weliswaar een paar keer niet helemaal optimaal gekwalificeerd, maar dan toch steeds weer op de positie uitgekomen die zijn wagen waard is. Als de auto wat minder is, doet Alonso er meer in. Bij een goede wagen komen ze uiteindelijk op hetzelfde resultaat uit. Worden we het toch nog eens ![]() En Hamilton heeft helemaal niet veel kleine steken laten vallen dit jaar. McLaren heeft veel steken laten vallen. Hamilton heeft een uitermate solide seizoen gereden, vrijwel geen fouten gemaakt. | |
kepler | zondag 25 november 2012 @ 22:32 |
Ja, maar daar zijn toch gewoon de gele vlaggen voor? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 25 november 2012 @ 22:33 |
Toch nog een correctie op mijn laatste post: vandaag heeft Vettel natuurlijk helemaal niet gemaximaliseerd. Door eigen fout komt 'ie op de laatste plaats terecht en weet nog net voldoende punten te halen om WDC te worden. In feite had 'ie natuurlijk gewoon voor Alonso moeten eindigen. (Hij komt door eigen fout op de laatste plek terecht omdat hij zijn start verprutst en vervolgens in de 4e bocht te ver naar binnen snijdt en Senna raakt. Niet volledig zijn schuld, maar hij had daar meer ruimte moeten laten en iets meer naar buiten blijven. Dan had 'ie geen risico gelopen en was er niets aan het handje geweest). [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2012 22:33:24 ] | |
Gebraden_Wombat | zondag 25 november 2012 @ 22:34 |
Na de replay gezien te hebben vind ik het wel duidelijk dat Vettel zelf z'n crash veroorzaakte. | |
Nick-GizMo | zondag 25 november 2012 @ 22:36 |
RTL GP Formule 1 2012 - 20 - Brazilie (Race) (RTL 7 HD).mkv gelukkig zit daar die jaarclip ook bij ![]() | |
#ANONIEM | zondag 25 november 2012 @ 22:40 |
Vooral in de beelden van boven is dat goed te zien. (edit: nou ja, het is niet volledig zijn schuld, maar hij had 't makkelijk kunnen voorkomen). Maar volgens Weltschmerz zal het wel de schuld van Senna zijn, want Vettel doet nooit iets verkeerd. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2012 22:41:30 ] | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 22:42 |
Kan je die ff eruit trekken en uppen aub? ![]() | |
kepler | zondag 25 november 2012 @ 22:43 |
Het was gewoon een domme actie, het lijkt erop dat hij helemaal niet gekeken heeft. 1 blik was genoeg geweest om gewoon voor Alonso te eindigen ![]() | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 22:44 |
Die crash was ie zelf schuld ja. Overigens was die drivethrough van Hulkenberg ook volslagen belachelijk. ![]() | |
Gebraden_Wombat | zondag 25 november 2012 @ 22:45 |
Eens. | |
Peterselieman | zondag 25 november 2012 @ 22:45 |
mja, in het verkeer nam Hülk gewoon iets te veel risico | |
Nick-GizMo | zondag 25 november 2012 @ 22:48 |
Sure ![]() ![]() | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 22:48 |
Nouja teveel risico nemen, nat of niet, is wat anders dan moedwillig een ander eraf kegelen. Imo was dit gewoon een race ongeval. Meer nog dan Senna/Vettel, want daar sneed Vettel gewoon de boel af. Als je daar niets voor geeft geef dan ook niets aan iets wat overduidelijk een ongeval was waar niemand wat aan kon doen. Ja minder risico nemen ja, lekker, we hebben het over racen, als we allemaal geen risico meer mogen nemen dan schrap de zondag en maak de uitslag maar gewoon de uitslag van de Q ![]() | |
kepler | zondag 25 november 2012 @ 22:49 |
Oneens, the Hulk kwam van heel ver weg en wist dat het glad was naast de ideale lijn (beiden reden op slicks). Hij nam dus bewust een extra risico en dat liep verkeerd af, waardoor hij door kon en Hamilton moest opgeven. Terechte straf dus, als Hulk iets meer geduld had gehad was er niks aan de hand geweest. | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 22:49 |
Top. Mocht je hem geupped hebben (of een andere vinden) post het dan ff hier, ik ga zo naar bed want de wekker rammelt weer om 0515 ![]() | |
Nick-GizMo | zondag 25 november 2012 @ 22:59 |
Kan hem ook wel DM-en als je dat wilt ![]() | |
vosss | zondag 25 november 2012 @ 23:04 |
Als je wilt ![]() Thanks, ik ben naar bed in elk geval want het is alweer te laat en te zaat ![]() | |
Beach | zondag 25 november 2012 @ 23:11 |
RTL.GP.Year.Clip.2012.RTL7HD.H264.Music-std ? | |
Nick-GizMo | zondag 25 november 2012 @ 23:14 |
Je hebt DM ![]() | |
Nick-GizMo | zondag 25 november 2012 @ 23:16 |
![]() | |
Beach | zondag 25 november 2012 @ 23:16 |
This video contains content from UMG, who has blocked it in your country on copyright grounds. Sorry about that. | |
Nick-GizMo | zondag 25 november 2012 @ 23:20 |
Ah je zit in het buitenland ![]() | |
Beach | zondag 25 november 2012 @ 23:20 |
Nee gewoon Nederland. | |
Nick-GizMo | zondag 25 november 2012 @ 23:22 |
Ah ja merk het : ach boeiend heb hem gewoon in dropbox staan ![]() | |
Bluurgh | zondag 25 november 2012 @ 23:22 |
Hier doet ie het ook niet | |
johannes_vermeer | zondag 25 november 2012 @ 23:23 |
Bij mij doet hij het, ik bevind me in Frankrijk. | |
ruudbackus | zondag 25 november 2012 @ 23:23 |
In het kader van de vlaggen ik heb geen reden om aan te nemen dat de fia/stewards zeggen dat het rood/geel was als het neit zo was. Dus stel ik de vraga eens anders; waarom zou in de derde sector van het circuit op dat moment een gele vlag moeten hangen? Niet vanwege de regen want dan zou er helemaal niet ingehaald mogen worden. Niet vanwege crashes want die was in die sector pas in de allerlaatste ronde. Dus er is helemaal geen reden voor geel, wel voor geel/rood! | |
LeaderRoel | zondag 25 november 2012 @ 23:49 |
![]() | |
Beach | zondag 25 november 2012 @ 23:54 |
Ik zou niet durven om die jaarclip hier neer te zetten. | |
LWD-Godius | maandag 26 november 2012 @ 00:06 |
thanks | |
Nick-GizMo | maandag 26 november 2012 @ 00:10 |
Ik durf het ook niet ![]() | |
Tarado | maandag 26 november 2012 @ 00:16 |
![]() | |
Nick-GizMo | maandag 26 november 2012 @ 00:18 |
Lukt downloaden? | |
Tarado | maandag 26 november 2012 @ 00:22 |
Ik heb het gewoon gekeken, niet gedownload | |
RingBewoner | maandag 26 november 2012 @ 02:12 |
Ik haat de TT!!!! | |
vosss | maandag 26 november 2012 @ 05:41 |
Thanks voor de clip mannen ![]() | |
JohnB52 | maandag 26 november 2012 @ 07:55 |
110 dagen nog! | |
aeque | maandag 26 november 2012 @ 08:40 |
Wat een kots stukje is dit zeg... http://www.nu.nl/sport/29(...)dtitel-verdiend.html Vooral deze opmerking: Volgens Domenicali heeft Alonso de titel zondag niet verloren. "Hij viel uit in België en Japan, eigenlijk had hij dus maar achttien races om punten te scoren." Volgens mij is Vettel ook tweemaal uitgevallen? En je verdient het als je ook in deze laatste race jezelf had laten zien en eerste was geworden. | |
Tarado | maandag 26 november 2012 @ 08:46 |
Ik vind het niet zo'n rare opmerking dat de titel niet gisteren is verloren of niet gewonnen, het gaat over een heel seizoen, verder moet hij zijn kop houden en aan het werk gaan om Alonso voor volgend jaar een auto te geven die hij verdient. | |
Peterselieman | maandag 26 november 2012 @ 08:51 |
Alonso was dit seizoen gewoon beter dan zijn auto. Hij heeft alleen in Japan de fout gemaakt om bij de start te gretig te zijn. Voor de rest heeft hij imo niets laten liggen. | |
Kreator | maandag 26 november 2012 @ 08:52 |
Ik hoop dat Alonso volgend jaar in een Minardi rijdt. Snap niet dat hij zoveel fans heeft, vind hem compleet onsympathiek en niet echt een topcoureur (vergeleken met mannen als Vettel en Raikonen) Dit zal hier al wel bekend zijn: SPT / [F1] Formule 1 verdwijnt achter decoder | |
aeque | maandag 26 november 2012 @ 08:58 |
Natuurlijk ligt het ook aan de auto. Dan heb ik er ook vrede mee als iemand anders er met de titel vandoor gaat. Maar ga als teambaas niet roepen dat je coureur onterecht op de tweede plek staat. Vooral met de reden "Ja Alonso is twee keer uitgevallen". | |
zoem | maandag 26 november 2012 @ 09:08 |
Inderdaad nogal een huillie reactie. Ik heb het even opgezocht en zowel Vettel als Alonso zijn twee keer uitgevallen. Domenicali is nogal een hypocriet figuur. Die mening deel ik ook; Alonso vind ik ook niet zo sympathiek, maar dat komt misschien ook wel omdat hij verheerlijkt wordt bij Ferrari. Hij wordt gezien als 'de verlosser'. Nee, het mag soms wel iets minder. | |
Waffle | maandag 26 november 2012 @ 09:13 |
Verschil tussen de uitvalbeurten van Vettel en die van Alonso is dat Vettel is uitgevallen dankzij zijn team en Alonso twee keer van de baan is gekegeld door de bekende Lotus. Ik begrijp de reactie van Domenicali wel. Als hij bij de starts er niet was uitgetikt had Alonso nog wel bovenaan gestaan. | |
LeaderRoel | maandag 26 november 2012 @ 09:16 |
Stefano Dominicali ![]() | |
Stiggie | maandag 26 november 2012 @ 09:29 |
Hoezo is Alonso geen topcoureur dan? Ben van mening dat het de beste coureur op het veld is volgend seizoen | |
Kreator | maandag 26 november 2012 @ 09:30 |
Vettel crasht en rijdt van achterin het veld de top 5 binnen. Dat zie ik Alonso gewoon niet zo doen. Vind het ene beetje een mooi weer coureur. Als het goed gaat is hij sterk, als het tegenvalt vind ik hem niet zo'n inhaler. | |
bloodymary1 | maandag 26 november 2012 @ 09:34 |
Wat een onzin, en zelfs toen hij bij Minardi reed liet hij al zien dat hij een uitzonderlijk goed coureur was. Ik mag Vettel en Schumacher ook niet, maar dat wil niet zeggen dat ik ze geen topcoureurs vindt. Beetje dom, zo'n reactie. | |
Gebraden_Wombat | maandag 26 november 2012 @ 09:36 |
Voordat we allemaal als een rode stier op een malle lap afvliegen: laten we eens kijken wat de man daadwerkelijk gezegd heeft: - hij zegt dat Alonso het méér verdiende, niet dat Vettel het niet verdiende - het gaat niet per se om het uitvallen, maar om het uitvallen door externe krachten: "wrecked". Ben het daarover niet eens over Japan, maar kotswaardig is het niet. | |
Kreator | maandag 26 november 2012 @ 09:39 |
Ja? Dat ik de ene coureur beter vind dan de ander, is dom? ![]() | |
LeaderRoel | maandag 26 november 2012 @ 09:40 |
Räikkönen ![]() | |
bloodymary1 | maandag 26 november 2012 @ 09:41 |
Wat is daar nou weer mis mee? Eindelijk een keer een toffe gast met humor bij Ferrari, die ook gewoon lekker open is naar de pers toe. Beter dan de tijd van Jean Todt en depressieve Ross Brawn. | |
bloodymary1 | maandag 26 november 2012 @ 09:42 |
Nee, dat je een coureur slecht vindt omdat je hem onsympathiek vindt dat is dom. En als je een beetje begrijpend kon lezen had je ook al uit mijn vorige reactie gehaald dat ik dat bedoelde. | |
Kreator | maandag 26 november 2012 @ 09:43 |
Als je een beetje begrijpend kon lezen zag je dat ik zei dat ik hem én onsympathiek vind overkomen én niet zo'n goede coureur vind. En dit:
| |
bloodymary1 | maandag 26 november 2012 @ 09:44 |
Je kijkt nog niet zo lang F1 zeker? | |
Kreator | maandag 26 november 2012 @ 09:45 |
Nee, klopt. Ben pas gaan kijken vanaf 84 of 85 en ben pas 7 keer naar een race toegeweest. Dus excuus, we kunnen niet allemaal zoveel weten als jij. ![]() | |
Kreator | maandag 26 november 2012 @ 09:46 |
[hier komen de wedstrijden waarin Alonso wel heeft ingehaald, met dank aan bloodymary.] | |
LeaderRoel | maandag 26 november 2012 @ 09:46 |
Dat gevoel wanneer net geen wereldkampioen![]() | |
Symphonic | maandag 26 november 2012 @ 09:50 |
Dat gezeur over Vettel altijd... Als je de meeste punten bij elkaar rijdt ben je gewoon terecht wereldkampioen. | |
Tarado | maandag 26 november 2012 @ 09:53 |
Je moet uiteraard zelf weten wat je vindt maar Alonso niet goed vinden puur omdat jij dat vindt is ook wat magertjes onderbouwd | |
LeaderRoel | maandag 26 november 2012 @ 09:57 |
![]() | |
Kreator | maandag 26 november 2012 @ 09:58 |
Sorry, ik zal er de volgende keer een documentaire van maken met een scriptie. Ik ben gewoon niet voor Alonso. En wel voor Vettel. Dat mag toch gewoon. ![]() | |
LeaderRoel | maandag 26 november 2012 @ 09:59 |
Kom niet haten op Vettel![]() | |
Tarado | maandag 26 november 2012 @ 09:59 |
Tuurlijk mag dat, maar zeg dat dan ook gewoon | |
DeeBee | maandag 26 november 2012 @ 10:02 |
Een hekel aan Alonso hebben is echt prima, maar dan veronderstellingen van jezelf als 'bewijs' presenteren door te zeggen dat je denkt dat hij niet zo'n race kan rijden als Vettel deed is natuurlijk ongelofelijke kul. ![]() Alonso vind ik de laatste tijd vele malen sympathieker dan in z'n Renault-periode, maar dat heeft ook weldegelijk te maken met het feit dat hij nu voor Ferrari rijdt en ik vooral voor een team ben in plaats van een coureur. ![]() Alonso heeft dit seizoen de Ferrari een paar keer echt maximaal laten presteren en het is indrukwekkend dat hij mee kon doen om de titel. Vettel heeft echter ook (voor het eerst) z'n auto en team een ommeslag kunnen laten maken en veruit het beste tweede deel van het seizoen gehad, dat is iets wat hij dus blijkbaar ook in zich heeft... | |
sasquatsch | maandag 26 november 2012 @ 10:07 |
![]() Als Hamilton had gewonnen had Kimi top 5 moeten rijden om derde te blijven. | |
Kreator | maandag 26 november 2012 @ 10:07 |
Dat zei ik toch ook gewoon. ![]() | |
Meike26 | maandag 26 november 2012 @ 10:11 |
![]() Dat filmpje springt echt heel grappig over (loop). Kimi's kijkt nu verdomd snel naar voren : "Hé verrek, is dat een ijskraam daar naast de baan ?.....Oh kut...ja ik was aan het racen." | |
Gebraden_Wombat | maandag 26 november 2012 @ 10:16 |
Leave me alone I know where I'm going! | |
LeaderRoel | maandag 26 november 2012 @ 10:36 |
![]() | |
Weltschmerz | maandag 26 november 2012 @ 11:01 |
Alonso is natuurlijk ooit begonnen in een Minardi, coureurs als Vettel en Hamilton zitten al zo lang onder moeders vleugels dat ze nooit met echte ondingen hebben leren werken. Alonso blonk vooral uit in degelijkheid, en dat leverde veel punten op door omstandigheden voornamelijk buiten zijn invloed. Dat is maximaliseren ja, maar dat onderscheidt hem van Hamilton, niet van Vettel. Die doet dat ook structureel, én gooit er een paar briljante races uit als hij het nodig heeft. Gisteren had Alonso het nodig, en het briljante was er niet. Dat Alonso en Vettel er bovenuit steken wil niet zeggen dat ze allebei dezelfde kwaliteiten hebben. Bij de start van het seizoen deugde die Ferrari gewoon niet, en dan is het knap dat Alonso er toch nog wat van weet te maken. Maar in de loop van het seizoen wordt die auto veel beter en dan zie je dat Massa daar veel meer van profiteert dan hij. Vettel gaat juist er extra snelheid bovenop leggen en vergroot het gat met Webber wanneer de auto beter word. En dat is ook een kwaliteit en zeker geen minder belangrijke. En waarschijnlijk heeft het ook te maken met dat Alonso niet in topvorm is wanneer de druk het grootst is, terwijl Vettel net als in 2010 het beste van zichzelf laat zien als de druk het grootst is. Dat is in elke sport een belangrijke kwaliteit, dat maakt winnaars, en het is ook iets wat diep in de Duitse sportcultuur zit. Als Alonso dat in het seizoensslot had laten zien door afstand te nemen van Massa, door dan zijn beste vorm te hebben, dan had dat niet alleen alle lof die hij nu krijgt toegezwaaid gerechtvaardigd, maar hem ook de titel opgeleverd. Net als 2 jaar geleden. Niet helemaal, het kan niet elk weekend feest zijn, maar als Button pole rijdt dan moet Hamilton toch ook vooraan staan. Hij heeft gewoon teveel weekenden waarin hij er niet het beste van maakt. Dit jaar was het dan niet zo'n brokkenpiloot als vorig jaar, maar het vermijden ervan als een ander de fout maakt gaat hem nog steeds erg slecht af. We hebben dit seizoen een aantal voorbeelden gezien van hoe coureurs elkaar heel weten te laten als het krap wordt, dat is niet een van Hamiltons kwaliteiten. Dat soort dingen maken het weer een two horserace. Als hij maximaliseert doet hij gewoon mee ondanks de uitvalbeurten door pech, want die auto is heel goed. | |
CloseToTheEdge | maandag 26 november 2012 @ 11:50 |
Hier kan ik het echt niet mee eens zijn. Het enige weekend waar Hamilton ver achter Button stond was in België, en met het vermijden van andere coureurs bedoel je denk ik Maldonado in Valencia. Voor de rest heb ik Hamilton enkel het maximale uit de McLaren zien halen en echt vrijwel geen fouten zien maken. Ik durf 'm wel aan: Hamilton reed zijn beste seizoen ooit en was de beste coureur van 2012. | |
Tarado | maandag 26 november 2012 @ 12:00 |
We gaan volgend jaar wel zien waar McLaren staat, je weet nu gewoon dat de auto een paar tienden sneller zou kunnen dan Button laat zien, van Perez verwacht ik helemaal weinig. Ik vond Hamilton dit jaar ook heel sterk rijden, was ook de grootste pechvogel | |
CloseToTheEdge | maandag 26 november 2012 @ 12:32 |
Na de eerste 3 gp's van het seizoen dacht ik nog: "Ach, hij gaat goed om met deze tegenslagen (safetycar die in Vettels voordeel viel, veel mislukte pitstops, versnellingsbakwissel), het zal zijn kant nog wel opvallen". Maar naar mate het seizoen vorderde bleef hij pech houden. Hijzelf bleef strijdlustig en rustig, afgezien van de twitteraffaire. Hij is ontzettend gegroeid dit seizoen en ik hoop dat zijn samenwerking met Mercedes zijn vruchten af gaat werpen. Het is in ieder geval bijna onmogelijk om meer pech te hebben dan in 2012. | |
Katlaah | maandag 26 november 2012 @ 12:34 |
Whehehe, Sky was ook duidelijk pro Vettel ![]() ![]() Vettel was gewoon dom door daar zo naar binnen te sturen en de crash te veroorzaken. | |
Tarado | maandag 26 november 2012 @ 12:38 |
Als hij Schumachers auto krijgt valt dat nog te bezien ![]() | |
CloseToTheEdge | maandag 26 november 2012 @ 12:38 |
idd ![]() | |
Weltschmerz | maandag 26 november 2012 @ 12:45 |
Het was zeker zijn beste seizoen ooit, maar er zit nog een enorm gat tussen de Hamilton van eerdere seizoenen en de beste coureur. Hij heeft een aantal zeer goede weekenden gehad en had dan ook teveel pech. Maar als het geen topweekend was voor McLaren dan deed hij niet wat Alonso wel zo goed deed dit seizoen, relatief veel punten scoren. Als je nou wereldkampioen wil worden dan kun je zo'n Spa-weekend er niet goed bij hebben. Als je de beste auto hebt en je voornaamste concurrent is Massa dan kun je je dergelijke grillen veroorloven. Maar in de meeste seizoenen is er geen plek voor een kampioen van de armoede. | |
Tarado | maandag 26 november 2012 @ 12:49 |
Ze bouwen gelukkig een hele nieuwe auto | |
CloseToTheEdge | maandag 26 november 2012 @ 12:50 |
Allemaal leuk en aardig, maar Alonso heeft de laatste GP's ook niet alles uit de Ferrari gehaald, getuige het feit dat hij gewoon langzamer was dan Massa. Voordeel van Alonso is dat de teamleiding Massa lekker naar achter zet en hem vertelt lekker uit de buurt van Alonso te blijven. Het laatste kwart van het seizoen van Alonso kan ik niet echt goed noemen. Als het geen topweekend was haalde juist Hamilton alles uit de McLaren, in tegenstelling tot Button, die maar een beetje buiten de top-10 aan het rondhobbelen was. | |
Weltschmerz | maandag 26 november 2012 @ 12:56 |
Mee eens, daarom vind het ook zo'n onzin dat Alonso een briljant seizoen heeft gereden en het meer zou verdienen dan Vettel. Button heeft een hele lange zwakke periode gehad. Maar in beginsel moet Hamilton gewoon 3 tienden sneller zijn dan Button, en als het dan een keer niet wil er alsnog goed bij zitten. Die consistentie is er niet en als die er wel bij Vettel en Alonso is dan is het logisch dat hij vroeg afhaakt voor het WK. | |
Tarado | maandag 26 november 2012 @ 13:02 |
Sowieso kan je in zo'n kampioenschap niet alleen naar de rijder kijken, dus is Vettel de terechte kampioen? Ja Ferrari was kampioen betrouwbaarheid maar niet snel genoeg, maar het zat verder qua team goed in elkaar. McLaren was gewoon niet betrouwbaar genoeg en die maakten ook nogal wat foutjes met pitstops die niet goed gingen, dus die inconsistentie valt niet alleen hun rijders te verwijten. | |
CloseToTheEdge | maandag 26 november 2012 @ 13:04 |
Die consistentie was er ook niet bij Vettel, die in het begin van het seizoen langzamer was dan Webber, en Alonso, die aan het eind van het seizoen langzamer was dan Massa. De enige reden dat Hamilton vroeg afhaakte was door onbetrouwbaarheid, fouten van zijn team en domme pech. Ik kan me echt geen grand prix voor de geest halen waar hij er niet goed bij zat. | |
CloseToTheEdge | maandag 26 november 2012 @ 13:06 |
Vettel en RBR waren mijns inziens inderdaad de terechte kampioen, hoe graag ik het ook anders gezien zou hebben. Daarentegen was Vettel dit seizoen niet de beste coureur, daar heeft hij toch te veel fouten voor gemaakt. | |
Weltschmerz | maandag 26 november 2012 @ 13:09 |
In het begin van het seizoen gaat het er vooral om om de auto beter te krijgen. Punten zijn punten, maar in de 1e race kun je slechts 25 van de 500 punten verliezen, in de laatste race 25 op 25, het maakt wel degelijk uit. | |
Tarado | maandag 26 november 2012 @ 13:17 |
Hij komt bij mij ook op plek 3 qua coureur na Alonso en Hamilton, maar dat zal hem een worst wezen, gewoon 3 keer op rij WK, dus een slak is hij zeker niet ![]() | |
CloseToTheEdge | maandag 26 november 2012 @ 13:22 |
Dat kan wel zo zijn, maar dat heeft nog steeds niks te maken met de door jou beweerde inconsistentie van Hamilton als coureur. | |
Rodawa | maandag 26 november 2012 @ 14:07 |
Beter dan zijn auto? Hij heeft meer dan 100% eruit gehaald, ja? | |
Peterselieman | maandag 26 november 2012 @ 14:31 |
ja. Hij ging vaak iets sneller dan die bak eigenlijk zou kunnen | |
Rodawa | maandag 26 november 2012 @ 14:45 |
Dat is feitelijk al onmogelijk. Je kunt niet harder rijden dan maximaal. Hij kan hooguit meer uit zijn materiaal halen dan de concurrentie. Ik vraag me trouwens überhaupt af waarop je baseert dat hij sneller ging dan zijn auto zou kunnen. De Ferrari is regelmatig toch een goede auto gebleken, volgens Alonso zelfs de beste auto in Duitsland, al is dat voor hem ook moeilijk te vergelijken. | |
CloseToTheEdge | maandag 26 november 2012 @ 14:58 |
Dat vind ik ook altijd zo grappig. Alsof sommige formule 1-coureurs in staat zijn de natuurwetten aan hun laars te lappen. Alonso en Hamilton zijn wel in staat om hun rijstijl zodanig aan te passen dat de tekortkomingen van de auto/setup minder in hun nadeel werken. Button is daar eigenlijk helemaal niet toe in staat en kan alleen excelleren in een auto die perfect afgesteld staat. | |
Bluurgh | maandag 26 november 2012 @ 15:13 |
http://img837.imageshack.us/img837/8487/kimiwm.jpg (copy/paste deze link) | |
CloseToTheEdge | maandag 26 november 2012 @ 15:14 |
![]() | |
Tarado | maandag 26 november 2012 @ 15:29 |
Nog even over het "yellow" van gisteren
| |
vosss | maandag 26 november 2012 @ 16:04 |
Maar die lichten knipperde wel volgens mij. ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 26 november 2012 @ 16:06 |
Wat zijn de grote tegenvallers (coureurs/teams) voor jullie terugblikkend op 2012? Mercedes? Welliswaar die langverwachte overwinning, maar dat bleek een eendagsvlieg te zijn, afgezien van een paar uitschieters tijdens qualifyings waren ze over gehele lijn weer eens niet vooruit te branden. Caterham? In de winter werd nog gerept over een definitieve aansluiting met de middenmoot. Want het lag afgelopen jaren altijd aan de Cosworth motor, die Renault zou het verschil gaan maken. Dan moet het een schrale troost zijn dat er geen enkel punt is gescoord en dat Caterham tot en met de laatste GP met Marussia moest vechten om die 10e plek in het constructeurskampioenschap. Williams? - eigenlijk beide coureurs Misschien een minder logische nominatie, maar gezien de potentie van de bolide (beste Williams in járen) is het beschamend om Williams terug te vinden op plaats 8 bij de constructeurs. Daar had meer uitgehaald moeten worden? In mindere mate zou overigens hetzelfde gezegd kunnen worden van Sauber? Prima bolide, veel potentie, zeer regelmatig top 5 kwalificatie, maar ze staan achter Mercedes bij de constructeurs. | |
Tarahumara | maandag 26 november 2012 @ 16:06 |
Kimi heeft helaas niet alle mogelijke rondes gereden dit jaar. Op een rondje gezet door die alternatieve route van m... Nog meer leuke stats op: http://www.f1fanatic.co.u(...)nd-prix-stats-facts/ | |
Tarado | maandag 26 november 2012 @ 16:17 |
Het ging over dat licht na dat groene licht, dat leek geel permanent brandend maar dat blijkt dus oranje/geel te zijn permanent brandend | |
rubbereend | maandag 26 november 2012 @ 16:52 |
even spammen Schumacherweek op FOK!sport | |
SjaakVilleneuve | maandag 26 november 2012 @ 17:21 |
BBC op zijn best! | |
WEST | maandag 26 november 2012 @ 19:07 |
Jaarclip van RTL7 En via deze site makkelijk te rippen vanaf Youtube. Doe het snel want je weet hoe snel de FOM erbij is om het te laten verwijderen!!! http://www.downloadplaza.nl/index.php | |
opreis | maandag 26 november 2012 @ 19:17 |
Godver, zat net zo lekker in het seizoen. Nu maanden wachten en dan ook nog is moeite moeten doen om het te kijken ![]() | |
Breaker.Faker | maandag 26 november 2012 @ 19:21 |
Heeft de BBC nog een seizoen jaarclip gemaakt? | |
Meike26 | maandag 26 november 2012 @ 19:58 |
@opreis, zoek je nog races ? Even uit mijn hoofd en op non-chronologische volgorde: -Hongarije 2009 -Nurburgring 2003 -Monaco 1996 -Canada 2000 -Maleisië 2001 -Hockenheim 2000 -Monza 1999 -Monza 2008 Dit zijn voor mij iig races die zijn blijven hangen ![]() | |
Ambrosius | maandag 26 november 2012 @ 19:59 |
Ja. | |
RolStaart-Beer | maandag 26 november 2012 @ 19:59 |
| |
opreis | maandag 26 november 2012 @ 20:12 |
Meike dat is ideaal! super bedankt, iemand enig idee waar ik ze zou kunnen kijken? | |
zoem | maandag 26 november 2012 @ 20:33 |
Twee erg toffe clips ![]() Ik heb meteen weer zin in volgend seizoen. | |
Peterselieman | maandag 26 november 2012 @ 21:46 |
het is uiteraard relatief gezien, want Alonso haalde regelmatig het maximale uit zijn auto. driftend en glijdend door de bochten, elke vierkante centimeter baan gebruiken, etc | |
beantherio | maandag 26 november 2012 @ 22:21 |
Dat denk ik wel. Ze hadden zelfs op het eind een auto die echt wel snel was. Het is mij niet duidelijk hoe je van een racewinnende auto naar een auto gaat die moeite heeft om in de top 10 te komen. Dan moet het aan de coureurs liggen. Senna heeft duidelijk te weinig talent en Maldonado is niet consistent genoeg. Zonde. | |
Gebraden_Wombat | maandag 26 november 2012 @ 22:47 |
Webber. 2x eerste, 1x tweede, 1x derde in de kampioenschapswinnende wagen, en 6e in het kampioenschap ![]() | |
LWD-Godius | maandag 26 november 2012 @ 23:10 |
Webber zijn KERS faalde ook standaard dit seizoen. Over het vlagincident: Inmiddels is duidelijk geworden dat de rood/geel gestreepte vlag op een of andere manier niet op de LCD-schermen getoond kon worden, men heeft toen maar geel gebruikt en dit aan iedereen gemeld op het paddock, op tv werd hier niets over gezegd. | |
beantherio | maandag 26 november 2012 @ 23:20 |
Webbers starts ook. Eigenlijk is het een wonder dat ie nog zoveel punten gepakt heeft dit seizoen. Rosberg hoort ook in het lijstje. De eerste seizoenshelft was goed, maar in de tweede seizoenshelft is ie enorm weggezakt. De laatste 12 races pakte ie slechts 18 punten terwijl z'n teamgenoot er 32 pakte (wat ook niet veel is). | |
WEST | maandag 26 november 2012 @ 23:22 |
Nog 108 dagen wachten ![]() | |
bloodymary1 | maandag 26 november 2012 @ 23:52 |
Jerez 1997! Een race waarbij je net als gisteren op het puntje van je stoel bleef zitten. En met een geweldige afloop. | |
LeaderRoel | dinsdag 27 november 2012 @ 00:01 |
Zendt de BBC volgend jaar nou wel of niet alle races uit? | |
bloodymary1 | dinsdag 27 november 2012 @ 00:01 |
Ik vind Webber echt de meest overgewaardeerde coureur van het veld. En wat was dat gisteren weer voor actie, wat wilde hij daarmee bereiken? ![]() | |
bloodymary1 | dinsdag 27 november 2012 @ 00:02 |
Er stond duidelijk op de aftiteling dat ze dat gingen doen. Ben ik heel, heel blij mee. Alleen Jake houdt er mee op. Maar bij nader inzien kan ik hier eigenlijk nergens iets over vinden, dus misschien bedoelen ze wel gewoon dat ze aan elke race aandacht besteden al dan niet full of in samenvatting net als dit jaar... [ Bericht 15% gewijzigd door bloodymary1 op 27-11-2012 00:10:03 ] | |
Bluurgh | dinsdag 27 november 2012 @ 00:03 |
Vettel is de slechtste wereldkampioen in de historie van de F1. Er is namelijk nog nooit een coureur geweest die zoveel races nodig had om kampioen te worden ![]() | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 27 november 2012 @ 00:13 |
Je moet iets specifieker zijn welke actie je bedoelt ![]() | |
wimderon | dinsdag 27 november 2012 @ 00:27 |
Naast die beschadigde linkerkant ook nog dit ![]() ![]() | |
bloodymary1 | dinsdag 27 november 2012 @ 00:32 |
Na de herstart, samen met Kobiyashi Vettel in de sandwich nemen. | |
Tarado | dinsdag 27 november 2012 @ 00:45 |
Hij wilde ermee bereiken dat Vettel door kon gaan, hij brak hierom zijn actie af daarom zag het er wat vreemd uit dat hij opeens rechtdoor ging | |
twiFight | dinsdag 27 november 2012 @ 00:46 |
Ik had overigens ook wel wat hoop voor DiResta. Leuk accent en een eerlijke jongen tijdens de interviews, net zoals Button. Hij heeft wat leuke resultaten behaald, maar ook enkele malen er erg goed voor gelegen en het dan zelf verknald, met een spin bv, zoals ook deze race. | |
bloodymary1 | dinsdag 27 november 2012 @ 00:49 |
Dan had hij er beter in eerste instantie achter kunnen blijven. Ik bedoel niet het wijd gaan, maar het stuk er voor. | |
Tarado | dinsdag 27 november 2012 @ 00:53 |
Dat klopt, ik kan me die beelden niet helemaal goed herinneren maar dacht dat hij in een strijd was met Kobayashi en beiden waren sneller dan Vettel, Koba ging er links en Webber rechts voorbij, toen hij zag dat hij Vettel in gevaar bracht brak hij het af | |
LWD-Godius | dinsdag 27 november 2012 @ 01:12 |
Ik hoorde op BBC dat Hulkenberg een regen setup had en Di Resta een droogweer setup. Waarschijnlijk bij Grosjean ook het geval. | |
Tarahumara | dinsdag 27 november 2012 @ 08:49 |
Ik vind Di Resta eigenlijk behoorlijk tegenvallen. In de tweede helft van het seizoen behoorlijk zoek gereden door Hulkenberg. Ook tov Sutil niet echt de betere. Verder is hij behoorlijk aan het klagen over van alles en nog wat, vaak ook wel terecht. Hij heeft op nog geen verpletterende indruk gemaak, ik zou m niet missen. Liever kobayashi in die FI dan. | |
sasquatsch | dinsdag 27 november 2012 @ 10:12 |
Hulkenberg's actie kost McLaren 10 miljoen dollar Hierdoor loopt McLaren de tweede plaats in het kampioenschap mis. | |
Meike26 | dinsdag 27 november 2012 @ 10:27 |
Dat zou enorm gaaf zijn als we nog een jaartje Kobayashi hebben. Ik vond hem in de Sauber eerlijk gezegd wel wat kleurloos dit jaar, hopelijk kan hij dat volgend jaar weer met ons goed maken ![]() | |
Tarado | dinsdag 27 november 2012 @ 10:28 |
Shit happens, ze zijn wel meer mis gelopen dit jaar en dat komt niet door Hulkenberg, beide rijders 6 DNF's, dat zijn veel punten. | |
Fiorano | dinsdag 27 november 2012 @ 10:31 |
En levert Ferrari 10 miljoen op. Hé, krijg nou wat. Hulkenberg --> Sauber-Ferrari --> Ferrari. Noes, Hulkenberg zit in 2014 in de Ferrari | |
Tarado | dinsdag 27 november 2012 @ 10:33 |
Ja daar denkt die jongen aan als hij die fout maakt ![]() | |
Fiorano | dinsdag 27 november 2012 @ 10:34 |
Ik ben ook serieus ![]() | |
Tarado | dinsdag 27 november 2012 @ 10:40 |
Dat hij via Sauber naar Ferrari gaat zit zeker wat in | |
sasquatsch | dinsdag 27 november 2012 @ 10:52 |
Pic waarschijnlijk wel toen hij Petrov voorbij liet. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 november 2012 @ 10:54 |
Pic had in de slotfase van de race de regen als geweldig excuus om een langzamer tempo te veinzen. Ik zeg niet dat het echt zo was, maar het zou wel kunnen natuurlijk. | |
Fiorano | dinsdag 27 november 2012 @ 11:14 |
http://www.autojunk.nl/20(...)opmerking-over-senna Handige opmerking van Vettel, Rond 1:20 | |
Weltschmerz | dinsdag 27 november 2012 @ 11:31 |
Misschien waren de verwachtingen dan ook wel gebaseerd op het idee dat bovengenoemde interviewkwaliteiten samen moeten gaan met rijderskwaliteiten. Britten zijn hysterisch chauvinistisch waar het op internationale sport aankomt, en de F1 wordt in alles gedomineerd door Britten. Als het een Brit betreft mag je sowieso een kwart van de verwachtingen af halen. | |
Tarado | dinsdag 27 november 2012 @ 11:35 |
Niet echt handig, het was ook nog zijn eens zijn eigen fout | |
ElmarO | dinsdag 27 november 2012 @ 12:57 |
En volgens mij hadden ze weer last van hetzelfde probleem als in 2011; namelijk de banden. Die wagen at ze als ontbijt en lunch. Al kreeg ik na die overwinning in China (die zonder het uitvallen van Schumacher zelfs een 1-2 had kunnen zijn) wel het idee dat er dit seizoen meer in leek te zitten. Uiteindelijk kunnen we wel zeggen dat het weer weinig bijzonders was. Zijn wel vroeg begonnen met hun wagen voor 2013, maar het recente verleden biedt weinig aanleiding om te denken dat dit wel een constante winnaar gaat worden. Had zelf wel het idee dat ze in ieder geval wat vaker in Q2 zouden belanden, maar over het algemeen waren ze een garantie om er in Q1 uit te gaan. En dat ze het uiteindelijk nog moeilijk kregen met een Marussia dat geen KERS had zegt ook wel wat. Moeten volgend seizoen toch wat meer verbetering laten zien, anders zie ik Gascoyne daar niet zo snel aanblijven. Ben ik wel met je eens. Al heeft Maldonado me positief weten te verrassen. Lijkt gedurende het seizoen ook wat meer rust in kop te hebben gekregen. Neemt niet weg dat hij aardig wat punten heeft verloren toen hij nog wat druistiger reed. Hadden met een Barrichello i.p.v. een Senna denk ik meer punten weten te pakken. Hadden in ieder geval veel meer in de buurt van Force India moeten eindigen. Komt bij Sauber denk ik ook door de GP van België. Ze hadden daar geweldige kwalificatieposities, maar zijn daar (één van de vele) slachtoffer(s) van ene Grosjean geworden. Geen garantie natuurlijk dat ze dan ook hoog waren geëindigd, maar het heeft niet echt geholpen. Neemt niet weg dat er meer in had gezeten. Massa was voor mij voor een gedeelte van het seizoen ook een enorme tegenvaller. Ok, de Ferrari was toen ook niet echt geweldig, maar het was allemaal wel heel minnetjes. Heeft zich goed weten te herstellen en hopelijk weet hij deze lijn in 2013 door te trekken. | |
opreis | dinsdag 27 november 2012 @ 14:02 |
Niemand die weet waar ik oude races kan terug kijken? D: van zeg maar 2000 en later. | |
Fiorano | dinsdag 27 november 2012 @ 14:31 |
Spotnet | |
LWD-Godius | dinsdag 27 november 2012 @ 15:06 |
Hulkenberg zijn actie kostte Force India zijn eerste overwinning en plaatst 6 in het constructeurskampioenschap, hij reed gewoon een veel snelere pace, als hij niet in de middensector was gespind dan had hij de race met twee vingers in de neus gewonnen, helaas wilde hij zich net wat te veel bewijzen. | |
RingBewoner | dinsdag 27 november 2012 @ 17:43 |
Wát een seizoen en wat een afsluiter. Kan eigenlijk niet geloven dat het voorbij is, voor mijn gevoel moet er na afgelopen weekend nog een strijd gestreden worden en dan vooral sommige coureurs onderling. | |
Peterselieman | dinsdag 27 november 2012 @ 17:52 |
Beetje zoals dit? http://www.metacafe.com/w(...)l_2009_brazilian_gp/ en | |
SjaakVilleneuve | dinsdag 27 november 2012 @ 18:22 |
Nurburgring '99 ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 27 november 2012 @ 18:23 |
In deze video wordt uitgelegd waarom Vettel de Sauber niet onder geel passeerde (en ook een HRT). Aan het einde (vanaf 10:00) wordt aangegeven dat hij in het begin wel Vergne onder geel passeerde, wat nog niemand opgevallen was ![]() | |
Tarado | dinsdag 27 november 2012 @ 19:15 |
Goed gezien van die gozer, doet er weinig toe nu, maar is wel een fail van de wedstijdleiding | |
wimderon | dinsdag 27 november 2012 @ 19:22 |
Behalve dan dat er aan de linkerkant gewoon een groene vlag gezwaaid wordt ![]() ![]() | |
Tarado | dinsdag 27 november 2012 @ 19:31 |
Ik kan het niet herkennen maar zou best kunnen | |
Mexicanobakker | dinsdag 27 november 2012 @ 19:33 |
Net race teruggekeken, wat was Hulk geweldig, en nog een onterechte DT ook hoewel het wel knullig was. Raceongeval. Vettel heeft veel geluk gehad, maar dat hoort erbij. Onbegrijpelijk dat de snelste auto van dit seizoen trouwens geen coureur in de top 3 brengt ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 27 november 2012 @ 19:43 |
Effe goed naar de uitleg luisteren. Vettel mag pas inhalen na de groene vlag en op zijn dashboard zijn de gele lampjes nog te zien die aangeven dat hij onder geel zit. Als Vettel voorbij de groene vlag rijdt, zie je ook de lampjes op zijn dashboard uitgaan. Oftewel: dat was écht een inhaalmanoevre terwijl hij onder geel zat. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2012 19:46:25 ] | |
wimderon | dinsdag 27 november 2012 @ 19:46 |
Er wordt gewoon groen gezwaaid ruim voordat hij er voorbij gaat, gele, paarse, of lampjes met regenboogkleur ten spijt. | |
#ANONIEM | dinsdag 27 november 2012 @ 20:02 |
Op welk punt gaat hij volgens jou dan dat groene licht voorbij? De eerste die ik in de video zie waar hij voorbij gaat zit op 11:11 (de maker heeft 'm daar ook stilgezet), en daar is hij Vergne al voorbij. Edit: ik zie het al, je bedoelde een vlag. Dat zou best kunnen idd, maar is wel moeilijk te zien op dit beeld. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2012 20:06:08 ] | |
wimderon | dinsdag 27 november 2012 @ 20:05 |
Bij de pituitgang wordt een groene vlag gezwaaid. | |
#ANONIEM | dinsdag 27 november 2012 @ 20:06 |
zie edit. | |
SjaakVilleneuve | dinsdag 27 november 2012 @ 20:07 |
![]() | |
zoem | dinsdag 27 november 2012 @ 20:12 |
Gaaf ![]() | |
LWD-Godius | dinsdag 27 november 2012 @ 21:25 |
![]() ![]() | |
Stiggie | dinsdag 27 november 2012 @ 21:35 |
![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 27 november 2012 @ 22:08 |
![]() | |
M.Melandri | dinsdag 27 november 2012 @ 23:59 |
Erg knap van Hulk dat hij met zijn ''wet'' setup zelfs in de droge kwalificatie sneller was, gewoon bullshit van de BBC. Na die Di Resta hype zijn ze nu natuurlijk druk smoesjes aan het verzinnen waarom het niet lukt tov Hulkenberg. Mooie tribute van Schumacher trouwens ![]() | |
bloodymary1 | woensdag 28 november 2012 @ 00:19 |
Was dat die met Johnny Herbert? Gaaf! Ik was er bij. Dat is het leuke aan op de Nurburgring zijn of het is mooi weer en dan is het wel een saaie race maar wel lekker in het zonnetje, of je wordt zeiknat maar dan heb je wel een toffe race. | |
Tarado | woensdag 28 november 2012 @ 00:38 |
![]() | |
SjaakVilleneuve | woensdag 28 november 2012 @ 14:10 |
Idd, ik ook .."Tiger" Takagi ging vol de banden in naast mijn tribune! ![]() | |
sasquatsch | woensdag 28 november 2012 @ 14:29 |
Nog een paar (imho) 'klassieke' races: - Hongarije 1997 - Suzuka 2000 - Suzuka 2005 - Brazilie 2008 | |
Bluurgh | woensdag 28 november 2012 @ 15:39 |
Niet klassiek qua spanning, maar natuurlijk de eerste Nederlander op het podium: Kalff: That is a big bonus for the Dutchman, but. Wow, i'm gonna have a drink or two ![]() | |
Gebraden_Wombat | woensdag 28 november 2012 @ 19:50 |
Zucht, de Volkskrant heeft de klok ook horen luiden. http://www.volkskrant.nl/(...)nder-gele-vlag.dhtml | |
Breaker.Faker | woensdag 28 november 2012 @ 21:01 |
Mooi was dat jammer dat Jos niet echt verder is gekomen. Met de jaren ging hij steeds naar een wat mindere team. En alle teams waar hij in gereden heeft zijn failliet of overgenomen. Ik vindt deze filmpje ook zo geweldige de race van Hongarije 1994 met commentaar van Olav Mol. Helaas is de kwaliteit niet al te goed. En vooral de woorden "Yes Martin Brundle is stuk | |
Tarahumara | woensdag 28 november 2012 @ 22:39 |
Gaaf zeg! Mooi om alle hoogtepunten (en enkele dieptepunten...) weer eens terug te zien! ![]() |