abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119596097
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 13:04 schreef laziness het volgende:

Maar net zo wordt iemand die wel een beetje zekerheid probeert in te bouwen weg gezet als stom want hoe lang blijf je nog wachten er bestaat geen zekerheid.
Dat vind ik net zo storend.
Ik vind het niet stom maar irrationeel. Het geeft een fijn gevoel om een baan en een financiële buffer te hebben, een gevoel van veiligheid. In die zin zou je dat juist 'je hart volgen' kunnen noemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 25 november 2012 @ 13:11:45 #127
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119596184
Je kan problemen ook opzoeken bedoel je te zeggen Laziness? Mja, zeker met een paar maanden wachten zou ik dat wel doen. Ben ook niet zwanger geworden toen ik nog studeerde. :P
Aan de andere kant: een zwangerschap duurt 9 maanden. Wie weet wat er dan ( met de druk van kindje op komst) allemaal in gang gezet wordt.

'Niets is vanzelfsprekend' is mijn levensmotto.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 13:11:47 #128
5428 crew  miss_sly
pi_119596186
quote:
3s.gif Op zondag 25 november 2012 13:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het niet stom maar irrationeel.
Terwijl er weinig irrationeler is dan de wens voor een kind ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 25 november 2012 @ 13:13:55 #129
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119596272
quote:
3s.gif Op zondag 25 november 2012 13:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het niet stom maar irrationeel. Het geeft een fijn gevoel om een baan en een financiële buffer te hebben, een gevoel van veiligheid. In die zin zou je dat juist 'je hart volgen' kunnen noemen.
Ha, die vind ik mooi. :D

Net als dus je 'duur van vruchtbaarheid' mee laten wegen een hele rationele keuze is. :o
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 25 november 2012 @ 13:14:38 #130
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_119596301
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 13:13 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Net als dus je 'duur van vruchtbaarheid' mee laten wegen een hele rationele keuze is. :o
_O_
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_119596343
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 12:43 schreef Moonah het volgende:
Wat me zo opvalt in deze discussie (maar ik heb het begin in het andere topic gemist...), is dat er zo gefocust wordt op het materiële aspect.

Ik vind het veel belangrijker dat aankomende ouders mentaal en relationeel stabiel zijn. Levenservaring hebben opgebouwd, weten wat er in de wereld speelt/ te halen valt, beetje hebben geëxperimenteerd met eea, geleerd hebben op te krabbelen uit moeilijke periodes, weten hoe het er aan toe gaat in het leven.

En over 'carrièreouders': Ik denk wel degelijk dat twee fulltime werkende ouders hun kind(eren) tekort doen.
Ja precies. Dat is dus de reden dat ik ondanks mijn gerammel enorm twijfel of ik überhaupt wel aan kinderen moet beginnen. Ik ben nu nog jong, maar echt nog niet stabiel genoeg om een kind te krijgen. Misschien dat dat over 5 jaar anders is (dan ben ik 30) maar voorlopig is het gewoon echt niet verstandig om aan kinderen te beginnen. En misschien is het vanwege mijn persoonlijkheidsproblematiek maar beter om er helemaal niet aan te beginnen, hoe moeilijk ik dat ook zal vinden, want mijn hart wil het wel heel graag. Maar gelukkig ben ik dus pas 25 en heb ik nog genoeg tijd als het goed is om aan mezelf te werken en dan eventueel aan kinderen te beginnen.
  zondag 25 november 2012 @ 13:16:21 #132
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119596374
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Je kan problemen ook opzoeken bedoel je te zeggen Laziness? Mja, zeker met een paar maanden wachten zou ik dat wel doen. Ben ook niet zwanger geworden toen ik nog studeerde. :P
Aan de andere kant: een zwangerschap duurt 9 maanden. Wie weet wat er dan ( met de druk van kindje op komst) allemaal in gang gezet wordt.

'Niets is vanzelfsprekend' is mijn levensmotto.
Ja dat is wat ik al de hele discussie enkel probeer te zeggen.
Ik vind het onnodig de problemen opzoeken en snap heel goed dat sommigen juist bepaalde omstandigheden juist eerst proberen te creeeren.

Over tekort doen en dat vakanties belangrijk zijn etc had ik het an sich eigenlijk helemaal niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119596463
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 08:12 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Maar wanneer komt het dan wel uit? Als haar man straks wel aan het werk gaat met een half jaar of een jaarcontract? Zodat hij op straat staat vlak voor of vlak nadat er een kindje geboren wordt?
En nu kun je het als je jong bent en het je eerste kindje wordt misschien nog wat uitstellen, maar wat als je redelijk zeker weet dat het niet meer wordt dan een half jaar contract, en je wilt graag een tweede?
Als je dan moet wachten tot het zekerder is, is je eerste misschien alweer zo oud dat je niet echt meer zit te wachten op de poepluiers en de gebroken nachten.
Het komt uit als het financieel te behappen is lijkt me. En met 12 uur werk in de week lijkt me dat niet. Ik snap je punt echt wel hoor, maar haar man heeft nog niet eens een half jaar contract. Bovendien denkt ze ook naïef van: maar m'n man vindt wel snel weer wat weer hoor!! Dus komt goed!
Noot noot.
pi_119596564
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 00:57 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Zo sprak ik eens een stel na de geboorte van hun eerste kindje. Ze vertelde over de beslissing om samen voor een kindje te gaan, en dat kort daarop haar man zijn baan kwijtraakte. Zij had zelf ook geen werk. Ik dacht dat ze het daardoor nog even uitgesteld hadden, maar nee: "dat kwam goed uit, nou kan hij me thuis helpen met de baby". :o
Hmmf... :N

Wat deed zij dan voor de zwangerschap? Niks doen en thuis zitten dus? :D
Noot noot.
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 13:20:06 #135
5428 crew  miss_sly
pi_119596571
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 13:16 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja dat is wat ik al de hele discussie enkel probeer te zeggen.
Ik vind het onnodig de problemen opzoeken en snap heel goed dat sommigen juist bepaalde omstandigheden juist eerst proberen te creeeren.

Over tekort doen en dat vakanties belangrijk zijn etc had ik het an sich eigenlijk helemaal niet.
Ik snap ook heel goed dat sommigen dat juist willen proberen, maar ik vind het zo naar om iemand af te branden die er anders in staat. Ik weet niet hoe lang jij gerammeld hebt en geprobeerd hebt alles op orde te krijgen voor je zwanger werd, maar toen ik B leerde kennen zijn we er al heel snel voor gegaan. Sommigen zullen het misschien te snel gevonden hebben, maar ik kon en wilde niet langer wachten. En waar dan het schip strandt, strandt het dan maar....
pi_119596611
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 13:13 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Het ging in het vorige topic eigenlijk voortdurend over gevoel, over wat het bij iemand losmaakt om met onzekerheid te moeten leven. Dat is ook niet iets om te onderschatten. Ik ben zelf heel sterk zo en daarom is mijn lief geen freelancer meer maar is hij nu in loondienst, daarom hebben we een huis gekocht onder onze stand, en daarom hebben we altijd netjes gespaard. Maar rationeel is het juist om in te zien dat de beste basis voor een voorspoedige toekomst jijzelf bent, en je partner, en jullie onderlinge relatie.
  zondag 25 november 2012 @ 13:25:02 #137
244125 laziness
pi_119596740
Ja maar ik weet dat jullie er financieel goed voor stonden Miss.

Ik meende bij Risu te proeven dat het echt nu al net aan is. Dat vind ik dan niet een situatie om maar te kijken waar het schip strandt.
En die keuze staat dan zover van het gedachtengoed van sommigen dat ze die keuze moeilijk kunnen begrijpen.
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 13:27:21 #138
5428 crew  miss_sly
pi_119596818
Financieel wel, maar onze relatie was nog maar heel pril. Eigenlijk een veel slechtere basis, wat mij betreft, dan omgedraaid: financieel misschien niet top, maar wel een goede, stabiele relatie. Die van ons voelde wel zo, maar wat kun je daar nu van zeggen in zo'n korte tijd?
pi_119596834
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:27 schreef miss_sly het volgende:
Financieel wel, maar onze relatie was nog maar heel pril. Eigenlijk een veel slechtere basis, wat mij betreft, dan omgedraaid: financieel misschien niet top, maar wel een goede, stabiele relatie. Die van ons voelde wel zo, maar wat kun je daar nu van zeggen in zo'n korte tijd?
Precies! Jij domoor. :Y)
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 13:28:50 #140
5428 crew  miss_sly
pi_119596868
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Precies! Jij domoor. :Y)
Ach, het schip is nog steeds niet gestrand :+
  zondag 25 november 2012 @ 13:30:11 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119596918
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 13:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En als het schip zou stranden, dan zou je het toch ook prima voor je kind kunnen regelen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119596924
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 13:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In mijn geval werd het ongetwijfeld door anderen onverstandig gevonden dat ik zo snel na het overlijden van mijn vader aan een kind begon.

Ik kan heel slecht tegen zogenaamde vuistregels voor succesvol ouderschap.
pi_119596952
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 10:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Gewenst zijn, aandacht krijgen en jezelf kunnen zijn zijn voor mij de dingen die ik mijn kinderen wil geven.
Dat ja! En kunnen omgaan met omstandigheden, jezelf zijn en je niet laten leiden door "de buitenwereld" ...
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 12:43 schreef Moonah het volgende:
Ik vind het veel belangrijker dat aankomende ouders mentaal en relationeel stabiel zijn. Levenservaring hebben opgebouwd, weten wat er in de wereld speelt/ te halen valt, beetje hebben geëxperimenteerd met eea, geleerd hebben op te krabbelen uit moeilijke periodes, weten hoe het er aan toe gaat in het leven.
en dat! een houding waarin je in staat bent om om te gaan met wat er op je pad komt ... dat vind ik voor mijn kinderen belangrijk...

iets met "innerlijke sturing/invloed"... makkelijker gezegd dan gedaan, dat wel .
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 13:31:49 #144
5428 crew  miss_sly
pi_119596977
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

En als het schip zou stranden, dan zou je het toch ook prima voor je kind kunnen regelen?
Zeker, geen twijfel over. Dat is natuurlijk wel iets waar ik over had nagedacht.
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 13:32:51 #145
5428 crew  miss_sly
pi_119597016
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In mijn geval werd het ongetwijfeld door anderen onverstandig gevonden dat ik zo snel na het overlijden van mijn vader aan een kind begon.

Ik kan heel slecht tegen zogenaamde vuistregels voor succesvol ouderschap.
Vuistregels voor succesvol ouderschap, je zou er een boek over kunnen schrijven, of een cursus over kunne geven. Een certificaat aan hangen dat toestemming geeft voor de start!
  zondag 25 november 2012 @ 13:34:22 #146
11682 Moonah
Jolie femme
pi_119597065
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, dat!
Ik wilde pas 'aan een kind beginnen' als ik ervan overtuigd was dat ik het ook zou kunnen opvoeden als ik onverhoopt alleen zou komen te staan.
En dan bedoel ik dus niet zozeer financieel.... ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_119597106
Wat verrassend genoeg nog niet naar voren is gekomen in deze discussie is ongelijkheid tussen partners. Dat is namelijk iets waar ik wel een gevaar in zie, dat de ene partner het inkomen garandeert en daarmee afhankelijkheid van de andere partner in de hand werkt. Vroeger gingen vrouwen veel minder eenvoudig van hun man af simpelweg omdat ze daartoe de financiële middelen niet hadden. Dat laatste is een succesrecept voor een hoop ellende binnen een gezin.
  zondag 25 november 2012 @ 13:37:02 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119597141
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:35 schreef Claudia_x het volgende:
Wat verrassend genoeg nog niet naar voren is gekomen in deze discussie is ongelijkheid tussen partners. Dat is namelijk iets waar ik wel een gevaar in zie, dat de ene partner het inkomen garandeert en daarmee afhankelijkheid van de andere partner in de hand werkt. Vroeger gingen vrouwen veel minder eenvoudig van hun man af simpelweg omdat ze daartoe de financiële middelen niet hadden. Dat laatste is een succesrecept voor een hoop ellende binnen een gezin.
Aan de andere kant denk ik dat de toename van het aantal echtscheidingen juist te wijten is aan het feit dat vrouwen (financieel) wel voor zichzelf kunnen zorgen, en mannen tegenwoordig ook net zo makkelijk een luier verschonen.

Edit: waarmee ik niet zeg dat ik voorstander ben van financiële afhankelijkheid trouwens :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 25 november 2012 @ 13:37:05 #149
244125 laziness
pi_119597144
Toch vind ik dat het heel mooi is om enkel van het innerlijke uit te gaan maar dat onze huidige maatschappij meer verwacht en dat je er niet aan ontkomt dat andere zaken wel degelijk ook van belang zijn tegenwoordig, hoe graag we het enkel op liefde en aandacht zouden willen baseren.
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 13:38:58 #150
5428 crew  miss_sly
pi_119597205
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:37 schreef laziness het volgende:
Toch vind ik dat het heel mooi is om enkel van het innerlijke uit te gaan maar dat onze huidige maatschappij meer verwacht en dat je er niet aan ontkomt dat andere zaken wel degelijk ook van belang zijn tegenwoordig, hoe graag we het enkel op liefde en aandacht zouden willen baseren.
Ik ben wel benieuwd naar wat voorbeelden hiervan, eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')