Alleen een hamerboor is voldoende, daar kun je beide materialen mee doen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:27 schreef Landgeld het volgende:
Zijn er boren te vinden die zowel klopboor en boorhamer functie hebben? Ik maak regelmatig gaten in de muur (binnen in ons huis om bijv. iets op te hangen) maar zal ook wel eens in beton moeten boren.
Zonde om dan 2 boormachines aan te schaffen. Hoe lossen jullie dit op?
Verder ben ik nog opzoek naar een goede aanbieding
Ik heb gehoor dat wanneer je een normale binnenmuur met een hamerboor boort, je van die grote gaten krijgt. Dus dat is dan niet geschiktquote:Op zaterdag 24 november 2012 14:49 schreef cvboer het volgende:
[..]
Alleen een hamerboor is voldoende, daar kun je beide materialen mee doen.
Wat is dat voor ding? Hamerboor (beton - buitenmuur) of klopboor (binnenmuren /hout ed.)quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:53 schreef eNaSnI het volgende:
Met zo'n ding kun je alles toch boren?
[ afbeelding ]
Heb zelf een Bosch GBS 2600 Proffesional aangeschaft die kan zowel kloppen als klopboren maar kan ook alleen boren. ¤200,-- http://www.toolstation.nl(...)95/d40/sd2699/p68832quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:27 schreef Landgeld het volgende:
Zijn er boren te vinden die zowel klopboor en boorhamer functie hebben? Ik maak regelmatig gaten in de muur (binnen in ons huis om bijv. iets op te hangen) maar zal ook wel eens in beton moeten boren.
Zonde om dan 2 boormachines aan te schaffen. Hoe lossen jullie dit op?
Verder ben ik nog opzoek naar een goede aanbieding
Hilton = hotelketen; je bedoelt Hilty.quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:28 schreef spierbal het volgende:
Volgens mij heeft het merk Hilton zo'n model.
Hilty ja inderdaadquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Hilton = hotelketen; je bedoelt Hilty.
Bij grote diameter moet je eerst voorboren met een diameterboortje gelijk aan de diameter van de harde punt boven de grote-diameterboor (alsl je begript wat ik bedoel).
Je moet de hamer functie ook uitzetten hè als je in een zachte muur gaat boren...quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:08 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ik heb gehoor dat wanneer je een normale binnenmuur met een hamerboor boort, je van die grote gaten krijgt. Dus dat is dan niet geschiktTeveel watt/kracht.
Zie ook dit filmpje:
Vandaar dat ik benieuwd ben of er een combinatie te koop is.
Hilti is het dusquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:04 schreef spierbal het volgende:
[..]
Hilty ja inderdaadKon het me nog vaag herinneren toen ik in de bouw werkte.
![]()
Juist niet, hij moet die verkoper dankbaar zijn. Een hamerboor is veel beter natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hilti is het dus.
En @ Pascaldutch; die Bosch Blauw die je post is een boorhamer, geen klopboor.
Dus hoe je daar mee kan "klopboren" weet ik niet.
En wie dat ding verkocht heeft moet je een dreun verkopen wegens misleiding als je echt dacht een klopboor te kopen.
Moet je alleen wel het dubbele voor neerleggenquote:Op zaterdag 24 november 2012 17:42 schreef cvboer het volgende:
[..]
Juist niet, hij moet die verkoper dankbaar zijn. Een hamerboor is veel beter natuurlijk.
Das nog altijd goedkoper dan 2 machinesquote:Op zaterdag 24 november 2012 18:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Moet je alleen wel het dubbele voor neerleggen.
Dat filmpje was voor mij ook een openbaring; dan heb ik het ook al 10 jaar verkeerd gedaanquote:Op zaterdag 24 november 2012 15:28 schreef cvboer het volgende:
Als ik dat filmpje bekijk, doe ik het al 18 jaar verkeerd.
Ik heb alleen een hamerboor, en boor daarmee ook in normale binnenmuren.
Zulke uitgelubberde gaten krijg ik nooit. Boren met beleid, dan wekt dat prima.
Als je er bijna door bent, haal je je machine van de hamerstand af, werkt prima.
En bespaard op de klus zelf een hoop gesjouw met gereedschapquote:Op zaterdag 24 november 2012 18:44 schreef cvboer het volgende:
[..]
Das nog altijd goedkoper dan 2 machines
Dat zeg ikquote:Op zaterdag 24 november 2012 19:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat filmpje was voor mij ook een openbaring; dan heb ik het ook al 10 jaar verkeerd gedaan![]()
![]()
Maar met een beetje beleid boren kom je idd. met een hamerboor ook een heel eind.
Zulke grote uit gelubberde gaten in de muren heb ik eigenlijk nooit.
Een beetje gevoel in de omgang van je machines moet je wel hebben
Precies, minimale inzet, maximaal resultaat.quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:19 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En bespaard op de klus zelf een hoop gesjouw met gereedschap
Lichte boorhamer: http://www.bosch-do-it.nl(...)mers/95227/index.htmquote:Op zaterdag 24 november 2012 15:08 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ik heb gehoor dat wanneer je een normale binnenmuur met een hamerboor boort, je van die grote gaten krijgt. Dus dat is dan niet geschiktTeveel watt/kracht.
Zie ook dit filmpje:
Vandaar dat ik benieuwd ben of er een combinatie te koop is.
[..]
Wat is dat voor ding? Hamerboor (beton - buitenmuur) of klopboor (binnenmuren /hout ed.)
Dat is interessant, alleen is deze niet te licht voor beton?quote:Op zondag 25 november 2012 11:42 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Lichte boorhamer: http://www.bosch-do-it.nl(...)mers/95227/index.htm
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |