abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119583503
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:32 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Nee maar het was ook een vraag richting jou.
Offtopic, maar even snel dan, Cyprus is een apart geval, oorspronkelijk van Turkije, gehuurd en vervolgens geannexeerd door Engeland, om vervolgens onafhankelijkheid te krijgen door een verdrag tussen de 3 betrokken landen, Griekenland, Engeland en Turkije, waarbij Turkije's actie geheel in overeenkomst was met het verdrag om orde te herstellen, maar langdurig verblijf is een interpretatieve houding, geen onderdeel van het verdrag.
  zaterdag 24 november 2012 @ 22:15:59 #122
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119584782
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_119587151
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:12 schreef Djibril het volgende:
Inderdaad, maar heel het MO is al tegen Israel ;)
Het gaat niet om het M-O, Israel moet Amerika niet van zich vervreemden. Die onvoorwaardelijke steun is essentieel. Vergeleken bij tien jaar geleden heeft Israel een groter imagoprobleem internationaal. En aangezien na het gouden Bush-tijdperk Amerika het op allerlei fronten zwaar heeft worden er (iets) meer kritische vragen gesteld of Amerika Israel nou wel onvoorwaardelijk moet blijven steunen als Israel er "weer een potje van maakt". En ook na jaren nog steeds geen stap dicherbij een oplossing.

De domste zet die Israel kan zetten is Amerika verder van zich vervreemden. De band zal niet en nooit direct opgezegd worden. Maar het kan wel (weer) een stap zich in een verdere isolatie. En juist omdat je weet dat het Midden-Oosten sowieso vijandig is en zal blijven kan Israel dat niet gebruiken. Wat dat betreft weet Netanyahu wel genoeg van het politieke spel om niet zo oerdom te zijn als echte havikken in Israel die dit opperen. Je kan er gif op nemen dat in de recente aanvallen op Gaza Amerika eerst de speciale band heeft benadrukt met Israel maar vervolgens Netanyahu heeft benadrukt er geen grondinvasie van te maken van weken en met Egypte te onderhandelen over een tussenoplossing met Hamas. En Netanyahu heeft begrepen dat toch een bloedige grondinvasie erdoorheen jagen op dit moment zijn al wat zwakkere band met Obama en Amerika nog verder zou verzwakken. In die zin heeft hij het slim gespeeld door te zeggen dat doelen zijn behaald en letterlijk gaf hij aan "dat een verdere intensivering van de operatie niet in het belang van Israel is op dit moment". Uit die woorden kan je wel afleiden dat er andere zaken speelden en o.a. Amerikaanse druk om dit snel op te lossen, waarij Clinton Morsi heeft benadrukt als intermediair te fungeren en Israel heeft verteld dat er ook via onderhandelingen best wat uit te halen moet vallen.

Hamas heeft voor "the time being" gewonnen omdat zij standvastig waren en het sneller dan voorheen stopte. Maar belangrijker nog zij hebben Abbas definitief van zijn troon verstoten, niemand was in hem geinteresseerd en Hams strijkt met de eer. Alleen de retoriek dat "Israel bang was" is pure onzin. Om strategische redenen heeft Netanyahu van een invasie afgezien. Bibi kennende schroomt hij niet om dat in te zetten. En hij heeft het slim gedaan om de kiezen op dit moment voor de band met Amerika. Een volgende keer als het bestand "geschonden wordt" en er weer raketten richting Israel gaan heeft hij nu gelijk het argument klaarliggen om er weer eens flink naar binnen te gaan "en de boel schoon te maken". Slechts een kwestie van tijd.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_119589056
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je vergeet even voor het gemak het feit dat palestijnen hun grond voor veel meer dan de marktwaarde verkocht hebben aan personen?

Dezelfde personen die ze nu verwijten hun land in te pikken :|W
De Joden hebben een heel land gekocht? :')
pi_119590065
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 00:41 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar ik wil alleen even aangeven dat de daadwerkelijke situatie anders is dan jij schets. :)
pi_119591085
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 00:41 schreef Peunage het volgende:

[..]

Begrijpend lezen.
pi_119591279
RAMALLAH, Nov. 24 (Xinhua) -- Palestinian President Mahmoud Abbas said Saturday that upgrading the Palestinian status in the UN to a non-member state is the last chance for making peace.

"The Palestinian side is ready to return to the negotiating table as soon as getting the Palestinian state's membership," Abbas told students whom he met at his West Bank headquarters. " This might be the last chance for making peace in the Middle East before time goes."

Despite the U.S. opposition to the Palestinian bid, Abbas said "there is nothing preventing us from getting the incomplete membership in the UN," pledging to submit the Palestinian request on Nov. 29.

Meanwhile, Abbas hoped that U.S. President Barack Obama would meet the obligation he made in 2009 regarding the two-state solution and "his opposition to the settlement building on Palestinian land."

Peace talks between Israel and the Palestinians stopped in 2010 over a dispute on Jewish settlement activities in the West Bank, where the Palestinians wish to build their state along with the Gaza Strip.
pi_119593109
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 01:57 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar ik wil alleen even aangeven dat de daadwerkelijke situatie anders is dan jij schets. :)
Hoe schets ik de situatie dan?
pi_119593126
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:29 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hoe schets ik de situatie dan?
Zwart/wit met weinig achtergrondinformatie. Je gebruikt alleen de informatie die jouw uitkomt..
pi_119593146
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:30 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zwart/wit met weinig achtergrondinformatie. Je gebruikt alleen de informatie die jouw uitkomt..
Geef nou gewoon antwoord, hoe schets ik de situatie precies?
pi_119593173
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:30 schreef Peunage het volgende:

[..]

Geef nou gewoon antwoord, hoe schets ik de situatie precies?
Dat de Joden daar kwamen en meteen land inpikten van de palestijnen.
pi_119593189
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat de Joden daar kwamen en meteen land inpikten van de palestijnen.
Wanneer heb ik dat gezegd? Dit zijn nu verzinsels van jou!
pi_119593214
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:32 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wanneer heb ik dat gezegd? Dit zijn nu verzinsels van jou!
Wanneer heb jij dat gezegd? Dat zeg jij al sinds jij in dit topic zit. :)
#freefrederike
pi_119593237
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2012 11:33 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Wanneer heb jij dat gezegd? Dat zeg jij al sinds jij in dit topic zit. :)
Quote dan maar dat ik dat heb gezegd. Dit is gewoon een leugen. Of jij kan niet lezen.
Ik ken de geschiedenis goed genoeg om zoiets niet te zeggen.
pi_119593274
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:34 schreef Peunage het volgende:

[..]

Quote dan maar dat ik dat heb gezegd. Dit is gewoon een leugen. Of jij kan niet lezen.
Ik ken de geschiedenis goed genoeg om zoiets niet te zeggen.
ik heb betere dingen te doen dan naar quotes zoeken.
#freefrederike
pi_119593301
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2012 11:36 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

ik heb betere dingen te doen dan naar quotes zoeken.
:')

Jij zegt "Dat zeg jij al sinds jij in dit topic zit".

Dan zal het toch heel makkelijk zijn om zo'n quote te vinden? Maar dat gaat niet gebeuren, want ik heb nooit zoiets gezegd.
pi_119593342
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:38 schreef Peunage het volgende:

[..]

:')

Jij zegt "Dat zeg jij al sinds jij in dit topic zit".

Dan zal het toch heel makkelijk zijn om zo'n topic te vinden? Maar dat gaat niet gebeuren, want ik heb nooit zoiets gezegd.
Nogmaals, ik kan het nu gaan zoeken en het erbij halen, maar dan heb ik niks bereikt omdat jij dan weer gaat zeggen dat je iets anders bedoelde, blablabla...Onzin kan je niet altijd ontkrachten, he. :)
#freefrederike
pi_119593404
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2012 11:39 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Nogmaals, ik kan het nu gaan zoeken en het erbij halen, maar dan heb ik niks bereikt omdat jij dan weer gaat zeggen dat je iets anders bedoelde, blablabla...Onzin kan je niet altijd ontkrachten, he. :)
Nee, als jij een quote hebt waar ik zeg "De Joden kwamen daar en pikten meteen land in van de Palestijnen", dan vreet ik mijn eigen hand op. Als je zo'n quote niet kan laten zien moet je voortaan je mond houden en niet zomaar mensen beschuldigen van dingen.

En anderen betichten van zwart-wit beeld, terwijl je zelf zegt "Oost-Jeruzalem is gewoon van Israel. PUNT. " :')
pi_119593423
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:42 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, als jij een quote hebt waar ik zeg "De Joden kwamen daar en pikten meteen land in van de Palestijnen", dan vreet ik mijn eigen hand op. Als je zo'n quote niet kan laten zien moet je voortaan je mond houden en niet zomaar mensen beschuldigen van dingen.

En anderen betichten van zwart-wit beeld, terwijl je zelf zegt "Oost-Jeruzalem is gewoon van Israel. PUNT. " :')
Waar heb ik mensen beticht van zwart-wit beeld? Waar heb jij mij dat letterlijk zien schrijven. Kom maar op met de quotes.
#freefrederike
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')