Ik moet het wel goed zeggenquote:Op zaterdag 24 november 2012 02:17 schreef Keselo het volgende:
Is Vilhena al beter dan Immers? Vind Immers wel fijn om in de ploeg te hebben moet ik zeggen.
quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:55 schreef jackson het volgende:
Ok, ik trek het niet meer en dat is jullie schuld. Ik ga hem nu kopen.
Besteld... Hadden hem niet meer liggen. Ergens deze week haal ik de game opquote:
Nee, ze worden de hele tijd weggepikt door topclubs. Dus ik zou er graag 10/12 willen, zodat ik ondertussen rustig voor een fatsoenlijke vervanger kan kijken. + die weer wat courses geven.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:39 schreef Irritatie100 het volgende:
8 is toch wel genoeg? Ik mag er nu in het eerste seizoen 6 en dat is er eigenlijk eentje te weinig. 2 fitness coaches, 2 keeperstrainers, een assistent manager, een U19 manager, een hoofd jeugdopleidingen... Dat valt allemaal buiten het aantal coaches en je komt daar echt al een heel eind mij. Met die 6 coaches die ik nog mag heb ik er maar eentje die iets dubbel doet, dus 7 zou voor mij ideaal zijn.
ok, dat kan ook. Ik werk met een zo klein mogelijke staf. Als ik de melding krijg dat iemand mijn trainer een contract aanbiedt, doe ik ook een aanbieding. Gaat hij toch weg dan ga ik meteen een nieuwe zoeken en dan maar tijdelijk iemand die iets dubbel doet.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:46 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Nee, ze worden de hele tijd weggepikt door topclubs. Dus ik zou er graag 10/12 willen, zodat ik ondertussen rustig voor een fatsoenlijke vervanger kan kijken. + die weer wat courses geven.
Nice! Heb net Singh verkocht voor 9,25M aan QPR en Wildschut (gratis gehaald) voor 5Mquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:24 schreef Sejt het volgende:
Clasie verkocht (zomer 2014) voor 20mln aan... Wolves
Ook netjes!quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:48 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Nice! Heb net Singh verkocht voor 9,25M aan QPR en Wildschut (gratis gehaald) voor 5M
Toch wel mooi, helemaal als je weet dat de uitslag voor de wedstrijd al vast staatquote:Op vrijdag 23 november 2012 21:51 schreef Grifte het volgende:
Godverdomme, die allerheerlijkste FM momentjes he. Eerste ronde FA Cup, 0-3 achter thuis na 30 minuten, donderpreek jasjes gooien alles in de rust, en dan nog 6-3 winnen na verlengingen. Hardop staan schreeuwen
Southampton prachtige club, ben er in maart nog geweest. Heerlijke sfeer, aardig stadion. Good luck!quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:32 schreef bear87 het volgende:
Ik ben met southampton bezig. Erg leuke club met veel doorstroming vanuit de eigen jeugd! Aanradertje.
@ TJV
Succes met Telstar
Southampton staat in het echt ook bekend als de club met geweldige eigen jeugd. Bale, Oxlade-Chamberlain, Walcott en Wayne Bridge alleen al de laatste jaren.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:49 schreef bear87 het volgende:
Dank! Leuk dat het echt een uitdaging is ook, en je kunt echt succes hebben met eigen jeugd. Ik heb Luke Shaw & Ward prowse in de basis staan en Chambers speelt ook regelmatig. Allemaal uit mijn -18 team opgepikt
Bovendien stond Walcott halverwege mijn 2e seizoen op de TL, die heb ik net gekocht voor 14 miljoen! Nu al een van de leukste games ooit in ruim die 12 jaar dat ik dit spel speel.
Ik heb Vilhena voor een seizoen gehuurd met Nottingham nu. Hij moet het vooral doen met invalbeurten, omdat een andere aankoop hem vooralsnog uit de basis houdt.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:25 schreef Keselo het volgende:
Is er een mogelijkheid de kleuren van de wedstrijdbalk te veranderen? Als ik uit speel met Feyenoord en met mijn donkere tenue speel is de balk donkerblauw met zwarte letters en dat kan ik nauwelijks lezen
De Vilhena speelt echt des keizers trouwens7.5 gemiddelde wedstrijdbeoordeling en zet steeds vaker Immers op de bank.
http://forum.manutd.nl/sh(...)-Instant-result-skinquote:Op zaterdag 24 november 2012 23:38 schreef BlaBla87 het volgende:
Ik voel me schuldig, af en toe met kleine wedstrijden heb ik geen zin en ga ik die dag net ff met vakantie
Of zijn er meer die dat doen?
Dat word me allemaal te ingewikkeldquote:Op zaterdag 24 november 2012 23:44 schreef Grifte het volgende:
[..]
http://forum.manutd.nl/sh(...)-Instant-result-skin
Heel simpel, je plaatst bestandje in je map, bij instellingen laad je die skin, en voortaan kan je zo'n instant result knop als bij FM Classic gebruikenquote:Op zaterdag 24 november 2012 23:48 schreef BlaBla87 het volgende:
[..]
Dat word me allemaal te ingewikkeld
Ah oke zal er morgen wel even naar kijken. Thnxquote:Op zondag 25 november 2012 00:44 schreef Grifte het volgende:
[..]
Heel simpel, je plaatst bestandje in je map, bij instellingen laad je die skin, en voortaan kan je zo'n instant result knop als bij FM Classic gebruiken
Kun je daar een beetje fatsoenlijke spelers bijkopen dan?quote:Op zondag 25 november 2012 11:50 schreef Xummon het volgende:
Ben eens een seizoen als werkeloos manager begonnen en kwam terrecht in de Zweedse 2e klasse bij Falkenbergs FF. Die op een degradatieplek stonden. Na een stroef begin, ging het langzaam bergop steeg ik 2 plekjes zodat directe degradatie langzaam werd ontlopen.
Stond nu wel nog op een plek die dan me veroordeelde tot een promotie/degradatie duel met een ploeg uit de 3e divisie.
Maar een geweldige eindsprint in de laatste 6 duels, waarvan er 4 werden gewonnen en 2 gelijk zorgde ervoor dat ik nog op een mooie 10e plek eindigde.
grote probleem is dat je vaak semi-prof bent. Dus de beetje betere spelers wordt dat probleem. Ben nu dus echt overal zweedse transfervrije spelers nog een beetje wat kunnen aan het binnenhalen.quote:Op zondag 25 november 2012 11:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Kun je daar een beetje fatsoenlijke spelers bijkopen dan?
Soms heb je ook echt gewoon een team, die dan zo gruwelijke slecht is, dat ook al probeer je van alles en nog wat, je blijft op die degradatie plek staan.
En dan zijn ze eindelijk terug en hebben ze nog een maand nodig om hun niveau te halenquote:Op zaterdag 24 november 2012 23:42 schreef Keselo het volgende:
Ik ben nu mijn 3 belangrijkste spelers 2 maanden kwijt met blessures. Wat kan dit spel toch soms het bloed onder de nagels vandaan halen zeg
Nice!quote:Op zondag 25 november 2012 13:43 schreef Keselo het volgende:
Klik om te vergroten naar 1440x900(http://i.imgur.com/Wdpel.jpg)Manager van het jaar?
Eerste seizoen, vriendschappelijk. Zit ik met mijn transferbudget van 30kquote:Op zondag 25 november 2012 14:33 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Nice!
Welk jaar zit je in? Is dit een vriendschappelijke wedstrijd?
Real met het B teamquote:
Ja.quote:
Wow hoe flik je dat dan? Bied je je spelers aan voor een dergelijk hoog bedrag, of komen de clubs zelf? En als ze zelf komen, bieden ze dan initieel dat hoge bedrag of ben je gewoon een meesterlijke onderhandelaar?quote:Op zondag 25 november 2012 12:17 schreef Sejt het volgende:
Helenius verkocht voor 22mln aan FCPSupporters vonden het niet leuk, maar ik heb Sanogo en Guidetti + een paar megatalenten voor de spits achter de hand.
Totale transferinkomsten 2013/2014: 61mln!!
Ik hou altijd een regel aan van verkopen voor 2x de waarde van de speler. Helenius was op dat moment 11,25mln waard en ik ben begin transferwindow begonnen om hem aan te bieden voor 25mln. (hoog inzettenquote:Op zondag 25 november 2012 17:10 schreef averyjuzgar het volgende:
[..]
Wow hoe flik je dat dan? Bied je je spelers aan voor een dergelijk hoog bedrag, of komen de clubs zelf? En als ze zelf komen, bieden ze dan initieel dat hoge bedrag of ben je gewoon een meesterlijke onderhandelaar?
Haha nee zeker niet slecht! Maar het was dus geen spontane bieding. Het lijkt echt alsof dat nauwelijks voorkomt (bij Feyenoord althans). Had je Clasie, Drenthe en BMI ook eerst aangeboden?quote:Op zondag 25 november 2012 18:30 schreef Sejt het volgende:
[..]
Ik hou altijd een regel aan van verkopen voor 2x de waarde van de speler. Helenius was op dat moment 11,25mln waard en ik ben begin transferwindow begonnen om hem aan te bieden voor 25mln. (hoog inzetten)
De weken erna waren er clubs geïnteresseerd, maar kwam er geen bod.
Toen tijdens de voorbereiding heb ik hem af en toe laten spelen om 'm wedstrijdfit te houden en langzaam naar beneden gegaan met mn prijs. Uiteindelijk hapte FCP toe bij de 22mln
Ik had niet de intentie om 'm voor onder de 20mln weg te doen.
Toch niet slecht. In de zomer 2012 voor 2,8mln gekocht en 2 jaar later voor 22mln verkocht. Spitsen zijn natuurlijk altijd meer waard en Helenius had een goed seizoen achter de rug!
Ik heb ze allemaal zelf aangeboden, aangezien ik toch vervangers klaar heb staan. Drenthe was lastiger te verkopen trouwens, daar ving ik maar iets meer dan z'n waarde voor.quote:Op zondag 25 november 2012 19:19 schreef averyjuzgar het volgende:
[..]
Haha nee zeker niet slecht! Maar het was dus geen spontane bieding. Het lijkt echt alsof dat nauwelijks voorkomt (bij Feyenoord althans). Had je Clasie, Drenthe en BMI ook eerst aangeboden?
Ik heb ook een i5, gaat prima. Ook m'n oude Toshiba uit 2007 trok FM met 20 leagues en een grote databasequote:Op zondag 25 november 2012 22:05 schreef dion_v_k het volgende:
Godverdomme zeg, heb ik een laptop van ruim een jaar oud met i5 processor, kan hij FM 13 niet aan
Ik snap het gewoon niet, heb verder geen problemen met mijn laptop. FM 12 gaat supersnel maar bij 13 duurt het minuten om een dag te skippen en een wedstrijd is al helemaal niet om te doen.quote:Op zondag 25 november 2012 22:08 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb ook een i5, gaat prima. Ook m'n oude Toshiba uit 2007 trok FM met 20 leagues en een grote database (wedstrijden gingen wel sloom trouwens, en ernaast ook nog internetten en muziek luisteren was ook geen goed plan ).
Ik heb verder totaal geen verstand van pc's ofzoquote:Op zondag 25 november 2012 22:12 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Ik snap het gewoon niet, heb verder geen problemen met mijn laptop. FM 12 gaat supersnel maar bij 13 duurt het minuten om een dag te skippen en een wedstrijd is al helemaal niet om te doen.
Ik heb voor ruim 25gb aan foto's op mijn laptop staan.. zou dit het probleem zijn?
Ik heb er net zoveel verstand vanquote:Op zondag 25 november 2012 22:15 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb verder totaal geen verstand van pc's ofzo Maar ik denk niet dat dat het probleem is. Volgens mij heeft FM voornamelijk veel RAM nodig (en een fatsoenlijke videokaart als je 3D speelt) en is de processor sowieso van minder belang. Maar dat weet ik niet zeker hoor..
Wat is daar de bottleneck dan?quote:Op zondag 25 november 2012 22:20 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Ik heb er net zoveel verstand van![]()
Mijn laptop voldoet ruim aan de eisen van FM 13.
Maar als ik de score bereken van mijn laptop (configuratiescherm) dan krijgt het systeem een 4,9 als basisscore
Grafisch.quote:
Dat was mijn plan ook, toch maar begonnen met Leedsquote:Op zondag 25 november 2012 22:47 schreef MeneerBob het volgende:
Tijd om Willem II naar de absolute top te loodsen!
Geouwehoer met je staff en spelers? Nergens last van.quote:Op zondag 25 november 2012 23:40 schreef dion_v_k het volgende:
Nu het spel wel soepel verloopt kan het mij gewoon niet bekoren.
Ik vind dat ze kleine dingen onnodig moeilijk hebben gemaakt zoals bepaalde graphics t.o.v. fm12, veeeeel te veel geouwehoer met je staff en spelers etc.
Je zal er na verloop van tijd vast wel aan wennen maar ik vind 12 nog steeds een stuk leuker om te spelen.
Wordt aan gewerkt door SI.quote:Op zondag 25 november 2012 23:54 schreef Grifte het volgende:
Als ik op een wedstrijduitslag klik van een willekeurige wedstrijd klik gaat ie eerst een een heel gedoe doen om een wedstrijdverslag op te stellen. Kan je niet zoals vroeger gewoon via 1 klik gewoon je score en statistieken overzicht krijgen van zo'n wedstrijd?
Dat zijn dingen die ik echt niet begrijp. Dan zit je op zo'n afdeling. Wil je eens een seizoen spelen, moet je 10 seconden wachten tot zo'n match stats scherm opengaat.quote:
Jop, maar is niet 1-2-3 op te lossen, dus ze zijn daar mee bezigquote:Op maandag 26 november 2012 00:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat zijn dingen die ik echt niet begrijp. Dan zit je op zo'n afdeling. Wil je eens een seizoen spelen, moet je 10 seconden wachten tot zo'n match stats scherm opengaat.
Halloooo .. wakker worden. Dat is toch irritant!?
Het is altijd zo geweest?quote:Op maandag 26 november 2012 02:00 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Jop, maar is niet 1-2-3 op te lossen, dus ze zijn daar mee bezig.
Doe je goedquote:
Dat zijn zulke lekkere wedstrijden om te winnen hequote:Op maandag 26 november 2012 09:58 schreef Sejt het volgende:
[..]
Doe je goedIk ervaar ook goede resultaten met een verdedigende tactiek tegen goede tegenstanders. Dan een paar snelle jongens voorin en je hebt nog goede kansen ook.
Zo ook mijn wedstrijd (in september 2014) tegen Barca gisterenavond. M'n tactiek was counterend, zonal marking en gedisciplineerd spelen. Daarnaast shouts als 'Stay on feet' en 'Play narrower', waardoor Barca lekker mocht rondtikken van me, maar de laatste linie moest ondoordringbaar worden. Messi was wel geblesseerd, maar alle andere grote namen speelden wel.
Met Kongolo (nu al net zo goed als of zelfs beter dan BMI), Sergio Gomez (transfervrij van Barcelona jeugd) en De Vrij rechtsback als uitblinkers in de verdediging.
Uiteindelijk scoorde De Vrij door een voorzet die onbedoeld in de bovenhoek verdween.
quote:Op maandag 26 november 2012 10:05 schreef MMUFC het volgende:
In mijn Barcelona game.. Vraag van een journalist: "Baart het je zorgen dat David Villa tegen Shaktar weer het net niet wist te vinden".. Nee, dat baarde me geen zorgen.. Villa had namelijk 90 minuten op de bank gezeten..
Mooie dingen zijn dat altijd, ik kreeg bij Aston Villa voor een wedstrijd de vraag of ik me zorgen maakte over ‘’Jan Doedel’’ van de tegenstander, maar dat bleek een vage Duitse assistent-manager zonder club te zijn ipv een speler van de tegenstander.quote:Op maandag 26 november 2012 10:05 schreef MMUFC het volgende:
In mijn Barcelona game.. Vraag van een journalist: "Baart het je zorgen dat David Villa tegen Shaktar weer het net niet wist te vinden".. Nee, dat baarde me geen zorgen.. Villa had namelijk 90 minuten op de bank gezeten..
Hij had 6 duels gespeeld zonder te scoren, en ik stond na 4 duels al op 3 punten.. En toen scoorde Villa, en won ik met 3-2.. Uitgerekend van Real Madridquote:
Even opgezocht aangezien ik op t werk zit; zijn echte naam is niet Aryan maar Adryan en dit zijn zn stats (mijn scouts gaven 2,5* met 5* potentie)quote:Op maandag 26 november 2012 12:07 schreef Keselo het volgende:
Zo dat gaat prima daar in Rotterdam dan. Ik heb het ook twee keer geprobeerd en ben twee keer afgehaakt omdat het niet wilde lukken (omdat ik er nog niet goed in was). Hoe goed is die Aryan op dit moment dan, dat hij direct in de basis mag beginnen? Mokotjo met de punt naar achteren speelt ook geweldig fijn, die houdt het echt heerlijk dicht de baas
Verdomme nog aan toe zeg. 78% vertrouwen van het bestuur, en nog willen ze me geen 5000 extra per maand geven zodat ik wat contracten kan verlengen
Niets mis meequote:Op maandag 26 november 2012 12:22 schreef Cara het volgende:
[..]
Even opgezocht aangezien ik op t werk zit; zijn echte naam is niet Aryan maar Adryan en dit zijn zn stats (mijn scouts gaven 2,5* met 5* potentie)
[ afbeelding ]
Feyenoord is populair als eerste FM-projectquote:Op maandag 26 november 2012 11:44 schreef Cara het volgende:
Dit weekend eindelijk begonnen aan FM, zoals vanouds altijd mijn eerste game met Feyenoord begonnen.
[leuk verhaal]
Spel deze middag binnen gekregen en ik ga denk zonder club beginnen. Zal dus vast geen Feyenoord worden. Sowieso, Feyenoord en Jackson is... Ja. Slechte combiquote:Op maandag 26 november 2012 15:43 schreef averyjuzgar het volgende:
[..]
Feyenoord is populair als eerste FM-project![]()
Geen Ajax dus?quote:Op maandag 26 november 2012 16:09 schreef jackson het volgende:
[..]
Spel deze middag binnen gekregen en ik ga denk zonder club beginnen. Zal dus vast geen Feyenoord worden. Sowieso, Feyenoord en Jackson is... Ja. Slechte combi
Neuh, misschien dat ik nog wel een spel start met Ajax hoorquote:Op maandag 26 november 2012 16:14 schreef Sejt het volgende:
[..]
Geen Ajax dus?
Laat maar weten als je een keer avondje wilt Skypen + FM'en
Zo was ik manager van Ajax en het NL elftal.quote:Op maandag 26 november 2012 10:07 schreef PBateman1978 het volgende:
Mooie dingen zijn dat altijd, ik kreeg bij Aston Villa voor een wedstrijd de vraag of ik me zorgen maakte over ‘’Jan Doedel’’ van de tegenstander, maar dat bleek een vage Duitse assistent-manager zonder club te zijn ipv een speler van de tegenstander.
Hebben ze uberhaupt gefixed dat alle wereldtoppers uit Frankrijk komen?quote:
quote:Op maandag 26 november 2012 18:06 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Hebben ze uberhaupt gefixed dat alle wereldtoppers uit Frankrijk komen?
Nee, meteen bieden als ze in het spel zitten.quote:Op maandag 26 november 2012 18:13 schreef Keselo het volgende:
Hoe werkt newgens krijgen precies? Als ze gegenereerd worden wachten tot de transfermarkt opent en dan zo snel mogelijk bieden?
Ok, bedanktquote:Op maandag 26 november 2012 18:13 schreef TJV het volgende:
[..]
Nee, meteen bieden als ze in het spel zitten.
Echt jammer jaquote:Op maandag 26 november 2012 18:06 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Hebben ze uberhaupt gefixed dat alle wereldtoppers uit Frankrijk komen?
Uiteraardquote:
Jupiler is een leuke divisie om te coachen hoorquote:Op maandag 26 november 2012 19:42 schreef jackson het volgende:
Cambuur! De droomclub... Voor nu dan even. Geen zin om te wachten totdat Utrecht of AZ zijn trainer op straat zou zetten. Daarnaast weet ik uit vorige delen dat direct een eredivisie club trainen vaak onmogelijk is.
Schreeuwen achter die PC/Mac en als een ware man de strijd aan gaan. Moet me nog even verdiepen in de club en mogelijkheden maar ben benieuwdquote:Op maandag 26 november 2012 20:48 schreef Keselo het volgende:
[..]
Jupiler is een leuke divisie om te coachen hoor. Ik moet straks uit tegen jouw club, borst natmaken alles.
Haha, ik dacht ook al, bij Ajax hebben ze zitten FM'en.quote:Op maandag 26 november 2012 22:08 schreef averyjuzgar het volgende:
Altijd weer geinig als spelers die je op FM hebt 'leren kennen' een tijdje later in het nieuws komen. Vorige week heb ik nog uitgebreid overwogen om die Hiljemark waar PSV nu op aast naar Feyenoord te halen (uiteindelijk niet gedaan). En nu lees ik net dat Ajax interesse heeft in nota bene de meest besproken aankoop van dit topic, Nicklas Helenius
Zo waren mijn eerste Feyenoord-aankopen op FM07, FM08 en FM09 respectievelijk Marcus Berg, Ola Toivonen en Robert Lewandowski. Die zijn uiteindelijk vrij bekend geworden in Nederland
In kazakstan is een jongen die heel goed was in fm gewoon coach gemaakt van de huidige kampioen daarquote:Op maandag 26 november 2012 23:28 schreef BlaBla87 het volgende:
Zo zie je maar, topscouts die mensen van FM
Niet altijd. Ik wacht nog steeds op de doorbraak van Sherman Cardenas.quote:Op maandag 26 november 2012 23:28 schreef BlaBla87 het volgende:
Zo zie je maar, topscouts die mensen van FM
Evandro Roncatto heb ik ook nog niet op de Europese velden mogen bewonderenquote:Op dinsdag 27 november 2012 00:34 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Niet altijd. Ik wacht nog steeds op de doorbraak van Sherman Cardenas.
Kan zo even geen screenshot maken, laptop + desktop comboquote:
Beter ga je spelers uit eigen jeugd halenquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:24 schreef d1ce het volgende:
BMI gratis binnen kunnen slepen met mijn Twente game
Neuhquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:37 schreef vandermar het volgende:
[..]
Beter ga je spelers uit eigen jeugd halen
In het begin voor 4.1 (dacht ik) te halen door een clausule.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:40 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wellington Nem joh?! Die is keiduur
Hier mijne:
Mihaylov/Boucher
Rosales - Douglas - Ginter/Mensah/Boyata - Bulthuis
Brama/VandenBorre
Fer Gutierrez
Tadic Wildschut
Kadlec/Castaignos
Bank: Boucher, Mensah, Boyata, Crisetig, Praet, Bjelland, Mudingayi
Vandenborre heb ik ook, is alleen al 4 maand uitgeschakeldquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:40 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wellington Nem joh?! Die is keiduur
Hier mijne:
Mihaylov/Boucher
Rosales - Douglas - Ginter/Mensah/Boyata - Bulthuis
Brama/VandenBorre
Fer Gutierrez
Tadic Wildschut
Kadlec/Castaignos
Bank: Boucher, Mensah, Boyata, Crisetig, Praet, Bjelland, Mudingayi
quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:44 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kampioen geworden, een puntje voorsprong op Ajax. Waren er veel meer, maar had een vrij slechte reeks rond februariBeker ook gewonnen.
Net JC schaal ook gewonnen, van Ajax
Misschien is Benzia wel wat voor je, vreselijk groot talent. Geen idee hoe duur hij is thoughquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:49 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Eindstand:
[ afbeelding ]
Een echte killerspits had ik ook niet. Kadlec begon pas later op gang te komen. Tadic heeft er 11 en was topscoorder.
Benzia heb ik transfervrij in 2014 kunnen strikkenquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:52 schreef vandermar het volgende:
[..]
Misschien is Benzia wel wat voor je, vreselijk groot talent. Geen idee hoe duur hij is though
Bij PSV ook niet, 1e seizoen halve finale Europa League gehaald, volgende transferwindow 0,0 biedingen, zelfs maar een tweetal spelers waar kort interesse in was. Omdat ik dit al eerder heb gelezen, besloot ik het seizoen erop te simuleren, dus Cocu alle wedstrijden laten leiden, en ik iedere keer op vakantie. Wel ervoor gezorgd dat we de Champions League wonnen (door tig keer matches te reloaden, ik weetquote:Op zondag 25 november 2012 19:19 schreef averyjuzgar het volgende:
[..]
Haha nee zeker niet slecht! Maar het was dus geen spontane bieding. Het lijkt echt alsof dat nauwelijks voorkomt (bij Feyenoord althans). Had je Clasie, Drenthe en BMI ook eerst aangeboden?
Nicolas Millan (colo colo)quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:34 schreef ValHallen het volgende:
Niet altijd. Ik wacht nog steeds op de doorbraak van Sherman Cardenas.
PSVquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:49 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Eindstand:Klik om te vergroten naar 1626x645(http://plaatjesdump.nl/up(...)b68892cb1a71e8f9.jpg)Een echte killerspits had ik ook niet. Kadlec begon pas later op gang te komen. Tadic heeft er 11 en was topscoorder.
Psstt.. je tactiek werkt niet.quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:46 schreef dion_v_k het volgende:
Gadverdamme zeg, met Willem II moet je wel een ijzeren geduld hebben, nu na 15 speelronden 13 verloren, 1x winst en 1 gelijkspel.
Het hoogtepunt tot nu toe is zeker de provinciale derby thuis tegen NAC.. 1-7 verlies
Emre Can van Bayern, een goede talent. Ik huur hem al 2 seizoenen als stand-in, heb nu ook een koop optie, ik denk dat ik hem zal overnemen omdat Gökhan Inler al over de 30 is.quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:17 schreef Niek92 het volgende:
Gezocht: VMC voor Arsenal. Vorig seizoen een gemiddelde van 1.3 tegendoelpunt per wedstrijd en Coquelin en Frimpong blijken het niveau nog niet aan te kunnen. Nu heb ik dus alleen Nainggolan. Fellaini vertrekt voor 27 miljoen naar PSG en Tiote gaat voor 24 miljoen naar Tottenham, nadat hij mijn contractvoorstel afwees.
Verder ook nog gezocht: een spits die veel scoort. Vereisten zijn de kwaliteiten die een afmaker nodig heeft. Ik ben niet tevreden over Podolski, die heeft te veel kansen nodig. Giroud is geen echte afmaker, dus die mag weg.
Iemand tips?
Maar ik heb Frimpong en Coquelin ook rondlopen he, die zijn nog niet goed genoeg. Emre Can is op dit moment van hetzelfde niveau in mijn game. Op dit moment zijn de belangrijkste kandidaten Sven Bender, Capoue, M'Vila en N'Zonzi. M'Vila en Bender zijn de favorieten voor mij, dus ik gok dat het een van de twee gaat worden!quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:23 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Emre Can van Bayern, een goede talent. Ik huur hem al 2 seizoenen als stand-in, heb nu ook een koop optie, ik denk dat ik hem zal overnemen omdat Gökhan Inler al over de 30 is.
Ik hoop 't ook. Best relaxed hoor, als je je geen zorgen hoeft te maken om clubs die op je grootste talenten jagen. Maar realistisch is het niet, en het realisme is nou juist wat het spel zo aantrekkelijk maakt.quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:11 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Bij PSV ook niet, 1e seizoen halve finale Europa League gehaald, volgende transferwindow 0,0 biedingen, zelfs maar een tweetal spelers waar kort interesse in was. Omdat ik dit al eerder heb gelezen, besloot ik het seizoen erop te simuleren, dus Cocu alle wedstrijden laten leiden, en ik iedere keer op vakantie. Wel ervoor gezorgd dat we de Champions League wonnen (door tig keer matches te reloaden, ik weet, maar wilde ff kijken wat er dan gebeurt) en wat denk je? Geen enkele bieding op mijn spelers, iets meer interesse, maar totaal geen boden.
Met oudere versies van FM kreeg je na een beetje een succesvol seizoen zoveel boden op je spelers dat het gewoon irritant werd, nu is het juist andersom!En transfers zijn er wel hoor, de City's en PSG kopen iedere zomer voor tientallen miljoenen aan spelers, en ook in de Nederlandse competitie vinden transfers plaats, maar geen echt grote transfers ofzo. Ja, transfervrij, ik zag een Martins Indi naar AZ gaan in het 2e jaar, einde contract.
Zo gek als het bij oude FM versies was hoeft het van mij niet, maar dit vind ik ook op zijn zachtst gezegd een beetje apart. Hoop wel dat ze daar ook iets aan doen hoor.
En toch zie ik bijna elke game Ola vertrekken bij PSV voor een bedrag van rond de 22 miljoen, maar als ik zelf PSV ben komt er niemand met 22 miljoenquote:Op dinsdag 27 november 2012 17:11 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Bij PSV ook niet, 1e seizoen halve finale Europa League gehaald, volgende transferwindow 0,0 biedingen, zelfs maar een tweetal spelers waar kort interesse in was. Omdat ik dit al eerder heb gelezen, besloot ik het seizoen erop te simuleren, dus Cocu alle wedstrijden laten leiden, en ik iedere keer op vakantie. Wel ervoor gezorgd dat we de Champions League wonnen (door tig keer matches te reloaden, ik weet, maar wilde ff kijken wat er dan gebeurt) en wat denk je? Geen enkele bieding op mijn spelers, iets meer interesse, maar totaal geen boden.
Met oudere versies van FM kreeg je na een beetje een succesvol seizoen zoveel boden op je spelers dat het gewoon irritant werd, nu is het juist andersom!En transfers zijn er wel hoor, de City's en PSG kopen iedere zomer voor tientallen miljoenen aan spelers, en ook in de Nederlandse competitie vinden transfers plaats, maar geen echt grote transfers ofzo. Ja, transfervrij, ik zag een Martins Indi naar AZ gaan in het 2e jaar, einde contract.
Zo gek als het bij oude FM versies was hoeft het van mij niet, maar dit vind ik ook op zijn zachtst gezegd een beetje apart. Hoop wel dat ze daar ook iets aan doen hoor.
Ik had in het 2e seizoen een hele goede jeugdspeler waar ik nog geen contract aan had aangeboden (was ook nog maar net 16, dus zou toch niet gelijk in gaan), ja, dan is Manchester City er wel als de kippen bij om die een contract aan te biedenquote:Op dinsdag 27 november 2012 23:26 schreef averyjuzgar het volgende:
[..]
Ik hoop 't ook. Best relaxed hoor, als je je geen zorgen hoeft te maken om clubs die op je grootste talenten jagen. Maar realistisch is het niet, en het realisme is nou juist wat het spel zo aantrekkelijk maakt.
Ik weet nog wel uit de vorige versie dat een speler waarop je een bod had afgewezen altijd direct om een nieuw contract vroeg. Was af en toe vrij annoying als die speler al tegen het salarisplafond aan zat
Bij mij waren er nog niet eens clubs geinteresseerd in Ola, hij was in het 2e seizoen topscorer van de CL, dan zou je toch verwachten dat er een rijtje topclubs gaat bieden, maar helemaal niks.quote:Op woensdag 28 november 2012 02:13 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
En toch zie ik bijna elke game Ola vertrekken bij PSV voor een bedrag van rond de 22 miljoen, maar als ik zelf PSV ben komt er niemand met 22 miljoen![]()
!
- Zelf kunnen kiezen hoort niet bij de pakketten van een team-manager. Het zou wel leuk zijn als ze " echte" sponsors in de game zouden verwerken.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vind dat ze het eigenlijk nog wel wat uitgebreider hadden kunnen doen.
Wat ik bijv. mis is;
Zelf kunnen kiezen uit een shirtsponsor ( en de shirtjes zien )
Grafische plaatjes van stadion
Gesprekken met de gemeente/politie
Waar wil je je team op vakantie/trainingskamp sturen?
Je moet bijv. scout babbels kunnen voeren, waar je met 8 scouts aan tafel zit en spelers behandelt.
De optie om op de beurs te komen ja/nee
Fuseren van een club ..
Zelf de media kunnen opzoeken (interview willen geven aan telegraaf/voetbalzone etc.)
Of een compleet media verbod opleggen ..
Acceleration/Pace 1/1?quote:Op woensdag 28 november 2012 18:50 schreef d1ce het volgende:
Rivaldo zojuist binnen gehaald met Twente met een salaris van 2,800 euro. Gewoon, voor de supporters
Je hebt gelijk man, Woudenberg ontwikkelt zich niet zoals ik had gehoopt. Jammer, want in het echt vind ik 'm geweldig en ik hoop dat ie snel zijn debuut mag maken. Ik houd hem zelf als backup achter mijn nieuwe linksback Juan Sánchez Miño (komt transfervrij over van Boca Juniors).quote:Op donderdag 29 november 2012 08:55 schreef Sejt het volgende:
Mijn team dit jaar (Feyenoord 2014/2015) valt een beetje tegen. Ik sta wel 3e, na het kampioenschap van vorig jaar, met 7 punten achter op de nummer 1 PSV.
Maar de meeste wedstrijden gaan moeizaam. Natuurlijk heb ik wel sterkhouders Clasie, BMI en Helenius verkocht deze zomer, maar de vervangers zijn niet zoveel slechter.
Komende zomer ga ik de bezem door de selectie halen om matige spelers (vergeleken met de rest) als Vormer, Janmaat en Goossens te lozen. Singh weet ik nog niet. Prima speler, scoort ook weleens en haalt bijna altijd een voldoende, maar blinkt nergens echt in uit.
Selnæs is nog maar 20 jaar, speelt op de plek van Clasie als spelverdeler, maar ontwikkelt zich niet zo snel als anderen van zijn leeftijd.
Woudenberg is een goed talent in het eggie, maar in FM zal hij nooit mee kunnen komen als je een beetje vlot doorselecteert.
Daarentegen heb ik een heerlijke Braziliaanse linksback, een geweldige linkeraanvaller (Jaime van Udinese) en een groot Zweeds talent op rechts. Sergio Gomez van jeugd Barcelona blinkt ook bijna elke week uit. (centrale verdediger)
Dat is de standaard die ik op elke positie 2x wil hebben door het drukke programma met competitie, beker en Europees voetbal.
Aké komt trouwens weer terug naar Feyenoord
Fuseren van clubs is geen optie door licenties. Die vraag heb ik Miles al eens gevraagd en toen gaf hij aan dat dit niet mag omdat ze licenties hebebn gekocht voor de clubs.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vind dat ze het eigenlijk nog wel wat uitgebreider hadden kunnen doen.
Wat ik bijv. mis is;
Zelf kunnen kiezen uit een shirtsponsor ( en de shirtjes zien )
Grafische plaatjes van stadion
Gesprekken met de gemeente/politie
Waar wil je je team op vakantie/trainingskamp sturen?
Je moet bijv. scout babbels kunnen voeren, waar je met 8 scouts aan tafel zit en spelers behandelt.
De optie om op de beurs te komen ja/nee
Fuseren van een club ..
Zelf de media kunnen opzoeken (interview willen geven aan telegraaf/voetbalzone etc.)
Of een compleet media verbod opleggen ..
En daarbij is het Football Manager, geen Chairman.quote:Op donderdag 29 november 2012 09:16 schreef Kn0x het volgende:
[..]
Fuseren van clubs is geen optie door licenties. Die vraag heb ik Miles al eens gevraagd en toen gaf hij aan dat dit niet mag omdat ze licenties hebebn gekocht voor de clubs.
Vaak meegemaakt idd. Denk je even snel een talentje op te pikken. Verdient met z'n huidige contract een vakkenvulsalaris, maar vraagt aan jou gewoon even een half miljoen per jaar en een first team status in de selectie... Blijf dan maar lekker vakkenvullen.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:32 schreef Niek92 het volgende:
Haha, sommige zaakwaarnemers zijn echt gek. Ik wilde Gutierrez halen met Arsenal, omdat ik het een leuke speler vind. Bij Twente verdient hij 350.000 in het jaar, dus de zaakwaarnemer begon op 2.7 miljoen in het jaar.. Na een aantal keer onderhandelen bood ik 1.8 miljoen, bijna 6 keer zijn huidige salaris, plus een premie voor de zaakwaarnemer van 1,8 miljoen, wordt dat afgewezen.
Dan maar iemand anders!
In FM12 heb ik Woudenberg wel in m'n eerste team gehad. Uiteindelijk had hij 3 sterren, maar dat kwam voornamelijk doordat ik een enorm goede Argentijnse linksback had - daar wordt hij dan mee vergeleken.quote:Op donderdag 29 november 2012 09:14 schreef averyjuzgar het volgende:
[..]
Je hebt gelijk man, Woudenberg ontwikkelt zich niet zoals ik had gehoopt. Jammer, want in het echt vind ik 'm geweldig en ik hoop dat ie snel zijn debuut mag maken. Ik houd hem zelf als backup achter mijn nieuwe linksback Juan Sánchez Miño (komt transfervrij over van Boca Juniors).
Heb jij Mokotjo nog? En op in welke rol laat jij hem spelen?
Precies, dat hoef ik ook allemaal niet. Dan moet je maar lekker FIFA Manager gaan spelen.quote:Op donderdag 29 november 2012 09:19 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En daarbij is het Football Manager, geen Chairman.
(zaken als sponsors zoeken, stadion zelf uitbreiden, prijs hotdogs bepalen enzo...)
Mokotjo heeft inderdaad mooie stats en veel sterren van de assistent, maar het is me nog nooit gelukt hem een eindgemiddelde boven de 6.90-6.95 te laten scoren. Ook niet op oudere versies. Raadselachtig, haha.quote:Op donderdag 29 november 2012 09:47 schreef Sejt het volgende:
[..]
In FM12 heb ik Woudenberg wel in m'n eerste team gehad. Uiteindelijk had hij 3 sterren, maar dat kwam voornamelijk doordat ik een enorm goede Argentijnse linksback had - daar wordt hij dan mee vergeleken.
Mokotjo heb ik nog. Hij speelt regelmatig als wingback of verdedigende middenvelder. Hij heeft zelfs 4 sterren, al heeft hij nog nooit de man-of-the-match gewonnen. Prima multi-inzetbare speler, die qua stats na een aantal jaar niet veel onderdoet voor de grotere sterren in het voetbal.
Leroy Fer terughalenquote:Op donderdag 29 november 2012 20:17 schreef Sejt het volgende:
Thom Haye, Jeroen Lumu, Nathan Aké en Leroy Fer komen (transfervrij) naar Feyenoord na dit seizoen!
Het is verleidelijk om enorme hoeveelheden Brazilianen, Fransen en Argentijnen te halen, omdat die gewoonweg beter zijn, maar ik vind het altijd een uitdaging om zoveel mogelijk Nederlanders te hebben, zonder dat m'n team eronder lijdt
Toornstra kon ik ook transfervrij halen, maar die vind ik niet zo bijzonder.
Wel apart, want sommige zijn echt helemaal blij met deze updatequote:Op donderdag 29 november 2012 22:49 schreef Typisch het volgende:
Ik heb dit echt nog nooit gehad.
Ik krijg geen team meer aan de praat na de laatste update.3 games waarin ik gewoon goed ging, alle 3 onmogelijk geworden normaal te presteren lijkt het.
quote:Op vrijdag 30 november 2012 02:58 schreef PowerLoungen het volgende:
Net Jordy Clasie overgenomen voor 2 miljoen met Ajax
Ja, daar bereik je iets meequote:Op donderdag 29 november 2012 23:41 schreef Grifte het volgende:
[..]
Leroy Fer terughalen![]()
Zelfs in die game mot je verraders behandelen zoals het hoort, aanpakken die lui.
Wtf, 2 miljoenquote:Op vrijdag 30 november 2012 02:58 schreef PowerLoungen het volgende:
Net Jordy Clasie overgenomen voor 2 miljoen met Ajax
Je moet het houden... En ja, dat drukt de pret.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:04 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Heb je Steam eenmalig nodig om je key te registreren of moet je het houden?
Hoe gaat het met Cambuur?quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:35 schreef jackson het volgende:
[..]
Je moet het houden... En ja, dat drukt de pret.
Slechts één pot gespeeld nog... Ben echt even flink aan het uitzoeken aan welke knoppen in moet draaien om er gang in te krijgen zeg maarquote:
Ja vervelend he, dat de devs zo meer geld verdienen en je game automatisch up to date houdt, echt een kutsysteem!quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:35 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik volg redelijk vaak de adviezen van m'n staff op, vooral met betrekking op de individuele trainingen van spelers. Heel soms komen ze ook met een voorstel voor een interessante speler. Je kunt ze sowieso altijd laten scouten.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:57 schreef jackson het volgende:
[..]
Slechts één pot gespeeld nog... Ben echt even flink aan het uitzoeken aan welke knoppen in moet draaien om er gang in te krijgen zeg maar. Merk dat uiteraard de budgetten etc erg laag zijn bij een club als Cambuur maar dat maakt het wel een uitdaging. Sta 14e en moest tegen Telstar wat derde stond, 2-2 gespeeld.
Volgen jullie redelijk wat adviezen op van de staff of laat je iedereen stom lullen en begin je naar eigen inzicht compleet los te gaan binnen die club?
Ik heb wat bezwaren maar daar gaat dit topic niet over.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:24 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ja vervelend he, dat de devs zo meer geld verdienen en je game automatisch up to date houdt, echt een kutsysteem!
Ja, die spelers moeten niet zeuren, tenzij ze wekenlang minder fit zijn door een training wil ik het soms aanpassen. Zijn er ook voor deze versie weer trainings-schema's te downloaden?quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:28 schreef Sejt het volgende:
[..]
Ik volg redelijk vaak de adviezen van m'n staff op, vooral met betrekking op de individuele trainingen van spelers. Heel soms komen ze ook met een voorstel voor een interessante speler. Je kunt ze sowieso altijd laten scouten.
Het enige wat ik echt negeer, is het commentaar over een speler die z'n trainingsregime te zwaar vind.
Het hele trainingsprincipe is flink veranderd. Je kunt nu per week het type training instellen en intensiviteit ervan. Daarnaast een vaste pre-match training en of je de dag voor en na de wedstrijd vrij geeft.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:34 schreef jackson het volgende:
[..]
Ja, die spelers moeten niet zeuren, tenzij ze wekenlang minder fit zijn door een training wil ik het soms aanpassen. Zijn er ook voor deze versie weer trainings-schema's te downloaden?
Kijk, goede tips... Dank!quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:54 schreef Sejt het volgende:
[..]
Het hele trainingsprincipe is flink veranderd. Je kunt nu per week het type training instellen en intensiviteit ervan. Daarnaast een vaste pre-match training en of je de dag voor en na de wedstrijd vrij geeft.
Bij mij doet m'n assistent de pre-match training en stel ik zelf de wekelijkse training samen, door in te spelen op de type wedstrijden die komen, bijvoorbeeld Defending in de week voor een zware CL wedstrijd of veel Team Cohension als er nieuwe spelers bij komen.
Een vrije week betekent bij mij ook intensiviteit op 'High' of in de vakantie soms zelfs 'Very high'. Daarentegen stel ik 'Low' in als het even een zware periode is met veel wedstrijden.
auto updaten kan je gewoon uitzetten hequote:Op vrijdag 30 november 2012 12:24 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ja vervelend he, dat de devs zo meer geld verdienen en je game automatisch up to date houdt, echt een kutsysteem!
Een reden om het niet aan te schaffen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:35 schreef jackson het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die 3 Kroaten bij Hajduk weggepikt, Hernandez van Rode Ster en Okoro van Rangers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
waarvoor drukt dat de pret nou weerquote:Op vrijdag 30 november 2012 11:35 schreef jackson het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:38 schreef TJV het volgende:
Sta in de winterstop na een redelijk begin 18e met Telstar, dacht dat ik het wel kon zonder te investeren maar mooi niet dus. Hele transferbudget van 150k opgemaakt en ook nog een bedrag dat ik niet wil weten aan makelaarsfees, maar ik heb wel wat baasjes binnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die 3 Kroaten bij Hajduk weggepikt, Hernandez van Rode Ster en Okoro van Rangers.Wat een fantastische spelers, hoe haal je die zo goedkoop binnen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zou je 2 middenvelders iets defensiever kunnen zetten, dus echt pal vóór de verdediging. Ook zou je een van de spelers een rol als ''balafpakker'' of ''Anchor man'' mee kunnen geven, terwijl de ander gewoon een centrale middenvelder of spelmaker vóór de defensie is. Een middenveld moet wel enigszins uitgebalanceerd zijn, dus wat ik zelf altijd probeer te hebben is een defensieve middenvelder, een creatieve/aanvallende middenvelder en een dynamische/centrale middenvelder.quote:Op zaterdag 1 december 2012 12:51 schreef Zocalo het volgende:
Wat is het beste als je met vleugelspelers en een aanvallende middenvelder wilt spelen?
Dus eigenlijk zo (goalkeeper niet meegenomen):
-----X-----
X---X----X
---X--X----
X--X--X--X
Heb het nu een aantal keer geprobeerd, maar ik heb het idee dat het verdedigend dan zwak staat en mijn spitsen scoren niet veel.
Middenveld is bij mij vaak het probleem denk ik ja.quote:Op zaterdag 1 december 2012 13:00 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Je zou je 2 middenvelders iets defensiever kunnen zetten, dus echt pal vóór de verdediging. Ook zou je een van de spelers een rol als ''balafpakker'' of ''Anchor man'' mee kunnen geven, terwijl de ander gewoon een centrale middenvelder of spelmaker vóór de defensie is. Een middenveld moet wel enigszins uitgebalanceerd zijn, dus wat ik zelf altijd probeer te hebben is een defensieve middenvelder, een creatieve/aanvallende middenvelder en een dynamische/centrale middenvelder.
Dit inderdaad. Mijn game met Arsenal begon te lopen, zodra ik met 2 verdedigende middenvelder begon te spelen. Een van de twee stond ingesteld als verdedigende middenvelder met taak verdedigen, de ander als spelmaker voor de verdediging met taak ondersteunen. Verder stond daar voor een centrale middenvelder met taak aanvallen en 2 buitenspelers.quote:Op zaterdag 1 december 2012 13:00 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Je zou je 2 middenvelders iets defensiever kunnen zetten, dus echt pal vóór de verdediging. Ook zou je een van de spelers een rol als ''balafpakker'' of ''Anchor man'' mee kunnen geven, terwijl de ander gewoon een centrale middenvelder of spelmaker vóór de defensie is. Een middenveld moet wel enigszins uitgebalanceerd zijn, dus wat ik zelf altijd probeer te hebben is een defensieve middenvelder, een creatieve/aanvallende middenvelder en een dynamische/centrale middenvelder.
Dit dus.quote:Op zaterdag 1 december 2012 13:00 schreef PizzaGeit het volgende:
15 jaar!quote:Op zaterdag 1 december 2012 13:42 schreef Sejt het volgende:
Nieuwe jeugd Klik om te vergroten naar 1598x631
Er is een 'g' versie van Genie Scout 13, zonder adverts en met extra features. Deze kun je downloaden als je doneert. De gratis versie is echter nog niet beschikbaar gemaakt. Zie de FM Scout website.quote:
Hebben!quote:
Dat is een feature, al jaren. Je ziet alleen de spelers die in je scouting range vallen.quote:Op zondag 2 december 2012 08:36 schreef averyjuzgar het volgende:
[..]
Er is een 'g' versie van Genie Scout 13, zonder adverts en met extra features. Deze kun je downloaden als je doneert. De gratis versie is echter nog niet beschikbaar gemaakt. Zie de FM Scout website.
Ik zou de Genie Scout ook wel willen gebruiken. Bij een zoekopdracht in de Genie Scout krijg je daadwerkelijk alle spelers die beschikbaar zijn in de game, terwijl ik bij de Player Search in FM het gevoel heb dat het bereik is afgenomen.
Nadeel van de Genie Scout is dat je de CA en PA waarden krijgt te zien. Maar als je dat liever niet wil (zoals ik), kun je de CA- en PA-kolommen zo smal maken dat je de waarden niet kunt lezen.
[..]
Hebben!
Dat begrijp ik. Maar nogmaals, in mijn ervaring is het bereik afgenomen ten opzichte van de voorgaande versies. Had ook niet het idee dat het aantrekken van betere scouts de scouting range verbreedde. Zal wel aan mij liggenquote:Op zondag 2 december 2012 10:09 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Dat is een feature, al jaren. Je ziet alleen de spelers die in je scouting range vallen.
Ligt niet zo zeer aan 'betere' scouts, maar aan scouts met bepaalde kennis. Zie je op hun profiel. 5 Nederlandse scouts zullen vaak niets toevoegen aan je scouting range, maar een Engelse, Braziliaanse, Mexicaanse, Bulgaarse scout zullen er wel voor zorgen dat je meer mensen kunt zien in player search. Maar goed, het is een singleplayer game dus iedereen kan het spelen zoals ze 't willenquote:Op zondag 2 december 2012 11:15 schreef averyjuzgar het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar nogmaals, in mijn ervaring is het bereik afgenomen ten opzichte van de voorgaande versies. Had ook niet het idee dat het aantrekken van betere scouts de scouting range verbreedde. Zal wel aan mij liggen
Ja, I know. Ik probeer ook altijd uit zoveel mogelijk (relevante) delen van de wereld een scout aan te trekken. Ik vind het altijd wel leuk om iedereen eruit te gooien en een eigen staf samen te stellen. John Mutsaers, prima spitsentrainerquote:Op zondag 2 december 2012 12:10 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ligt niet zo zeer aan 'betere' scouts, maar aan scouts met bepaalde kennis. Zie je op hun profiel. 5 Nederlandse scouts zullen vaak niets toevoegen aan je scouting range, maar een Engelse, Braziliaanse, Mexicaanse, Bulgaarse scout zullen er wel voor zorgen dat je meer mensen kunt zien in player search. Maar goed, het is een singleplayer game dus iedereen kan het spelen zoals ze 't willen
Als je in de eredivisie kwam, danz ou het automatisch moeten gaan volgensmijquote:Op zondag 2 december 2012 12:46 schreef Syntix het volgende:
Weet iemand hoe je bij FM 2011 de link tussen Almere City en Ajax kan cancelen? Ik speel nu met Almere City en terwijl ik structureel hoger sta dan Ajax in de Eredivise, constant halen ze toch mijn goede spelers weg.
Apart. Dit is niet het geval en dat terwijl ik nu al een aantal seizoen en beter presteer dan Ajax...quote:Op zondag 2 december 2012 13:05 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Als je in de eredivisie kwam, danz ou het automatisch moeten gaan volgensmij
Netjes, heb in 2015 net zelf BMI verkocht voor 24M aan Bayern. Was al 3 jaar aan het jagen op een werkelijk waar geniale regen van Heerenveen en na lang twijfelen kon ik het toch niet laten... 22M afgetiktquote:Op zondag 2 december 2012 15:09 schreef Sejt het volgende:
De Vrij verkocht voor 25 miljoen, dat was z'n releaseclause die hij persé wilde.
Vervangers staan klaar en ondertussen heb ik een kleine 100 miljoen op de rekening staan in 2015
Inderdaad de vrij word super goed man bij mij heeft Man Utd hem en hij pakt alles af....... en wanneer kom jij weer eens Tsquote:Op zondag 2 december 2012 16:40 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Netjes, heb in 2015 net zelf BMI verkocht voor 24M aan Bayern. Was al 3 jaar aan het jagen op een werkelijk waar geniale regen van Heerenveen en na lang twijfelen kon ik het toch niet laten... 22M afgetiktAl weet ik zeker dat de prijs het waard zal zijn, wordt echt een wereldtopper volgens m'n scouts.
Verder een vervanger (op termijn) voor BMI gehaald voor 3M en een leuke AML voor 450k. Nu nog geld zat over. Zal vanavond wel even wat screens posten.
Vanavond of morgen?quote:Op zondag 2 december 2012 17:28 schreef dennis3d het volgende:
[..]
Inderdaad de vrij word super goed man bij mij heeft Man Utd hem en hij pakt alles af....... en wanneer kom jij weer eens Ts
Rasmus Falk nog steeds keihard in de basis, haha. Heel nice!quote:Op zondag 2 december 2012 21:55 schreef Sejt het volgende:
Mijn selectie voor 2015/2016. Op de laatste dag nog 2 spelmakers (midden en aanvallend) gehaald, omdat het dunbezaaid was rond die posities. Canales en Poli voor respectievelijk 4mln en 13,75mln gehaald. Peanuts voor een transferbudget van rond de 60mln
Vorig seizoen helaas 2e geworden met 2 punten achterstand op PSV. In de laatste kwalificatieronde door AC Milan met 2-3 'on aggregate' verloren en speel dus Europa League. Lijkt me wel leuk om die weer eens proberen te winnen!
[ afbeelding ]
Toch veel nationaliteiten, maar de meesten haal ik binnen op hun 16e tot 20e, met een aantal uitzonderingen natuurlijk.
Nee hoor, ik heb ze in 12 altijd gehad als satellietclub. Door talenten van mij waren ze gepromoveerd en speelde 7 seizoenen lang in de Eredivisie. Uiteindelijk werden ze een subtopper.quote:Op zondag 2 december 2012 13:05 schreef Doublepain het volgende:
Als je in de eredivisie kwam, danz ou het automatisch moeten gaan volgensmij
FC Eindhoven eindigde altijd gelijk de samenwerking bij mijquote:Op zondag 2 december 2012 23:56 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb ze in 12 altijd gehad als satellietclub. Door talenten van mij waren ze gepromoveerd en speelde 7 seizoenen lang in de Eredivisie. Uiteindelijk werden ze een subtopper.
Is ook best vreemd, met Volendam werdt ook meteen de samenwerking beëindigd toen zij in diezelfde game (en andere games) promoveerde..quote:Op maandag 3 december 2012 00:16 schreef Doublepain het volgende:
FC Eindhoven eindigde altijd gelijk de samenwerking bij mij
Guidetti is wel goed. Heb hem met Dortmund gehuurd, en hij speelt Lewandoski uit de basis.quote:Op maandag 3 december 2012 16:20 schreef Sejt het volgende:
Met 4-2 van Ajax gewonnen. En iemand heeft een hattrick gemaakt:
Deze man weet. Precies hoe ik het ook aanpak.quote:Op maandag 3 december 2012 16:45 schreef Sejt het volgende:
Dat creatieve spelen met zwervende spelers is misschien goed tegen mindere tegenstanders, maar als je uit speelt en vooral tegen sterke tegenstanders is gedisciplineerd spelen beter.
Je moet het zo zien, dat je spelers op dit moment heel veel vrijheid hebben en zich dus ook uitleven, waardoor ze ook fouten maken. Als ze dan uit positie staan, dan kan de tegenstander snel eruit komen.
Ik heb persoonlijk weinig goede ervaringen met creatief spelen. Een volledig elftal met veel vrijheid zal niet goed spelen. Je moet balans hebben. Dat kun je beter met individuele instructies instellen. Zo zal een verdedigende middenvelder met veel minder creativiteit spelen dan een spelverdeler.
Alleen een Barcelona-achtig elftal zal zo kunnen spelen, maar ook zij hebben minstens 3 (2 centrale verdedigers en 1 verdedigende middenvelder) posities, die niet meedoen in het vrij rondlopen.
Zodra je teaminstellingen instelt, is dat van toepassing op alle spelers, mits je anders instelt in de individuele positie-instellingen.
Oke, dus van de vrijheid en zwerven afstappen en dit aanpassen voor individuele (aanvallende) spelers kan al veel helpen?quote:Op maandag 3 december 2012 17:42 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Deze man weet. Precies hoe ik het ook aanpak.
Ja, individuele instellingen voor het hele team laten het team zelf veel beter renderen. Zo kun je spelers ook veel beter gebruik laten maken van bepaalde sterke punten; Bijvoorbeeld veel dribbelen; of veel van afstand schieten. Mindere punten kun je zodoende een beetje wegpoetsen, bijvoorbeeld simpeler laten passen.quote:Op maandag 3 december 2012 17:55 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Oke, dus van de vrijheid en zwerven afstappen en dit aanpassen voor individuele (aanvallende) spelers kan al veel helpen?
Hmm, ik heb nu al redelijk wat individueel ingesteld. Vooral bij Götze, die veel vrijheid krijgt als spelmaker, samen met de vleugels. Ik heb 1 verdediger die sober speelt, de andere normaal. Één van de verdedigende middenvelders heeft ook meer vrijheid om op te bouwen.quote:Op maandag 3 december 2012 17:59 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Ja, individuele instellingen voor het hele team laten het team zelf veel beter renderen. Zo kun je spelers ook veel beter gebruik laten maken van bepaalde sterke punten; Bijvoorbeeld veel dribbelen; of veel van afstand schieten. Mindere punten kun je zodoende een beetje wegpoetsen, bijvoorbeeld simpeler laten passen.
Natuurlijk altijd kijken naar de stats die de speler heeft, en in ogenschouw nemen of het past bij het voetballen van jou team.
Zo te zien ga je Vormer ook nog wel nodig hebben.quote:Op maandag 3 december 2012 23:12 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]
Deze transfervrij opgepikt na het eerste seizoen. Vind Vormer maar kut en deze zag er beter uit.
Haha.quote:Op maandag 3 december 2012 23:15 schreef TJV het volgende:
[..]
Zo te zien ga je Vormer ook nog wel nodig hebben.
Sluit je match preparatie aan bij wat je team nodig heeft/tegenstander? Eventueel op team cohesion, aanvallende impulsen ofzo zetten kan wonderen doen.quote:Op maandag 3 december 2012 20:04 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Hmm, ik heb nu al redelijk wat individueel ingesteld. Vooral bij Götze, die veel vrijheid krijgt als spelmaker, samen met de vleugels. Ik heb 1 verdediger die sober speelt, de andere normaal. Één van de verdedigende middenvelders heeft ook meer vrijheid om op te bouwen.
Probleem is na drie maanden echter nog steeds zo. Zit nu op half maart, en als ik het seizoen analyseer ligt het probleem vooral bij de uitwedstrijden tegen kleinere ploegen. Van hogere clubs alleen van Schalke verloren, verder wel gewonnen namelijk.
Als ik in de wedstrijden waar ik punten moet pakken, de punten ook had gepakt, had ik nu fluitend bovenaan gestaan. Want het gat met de top is zeer klein.
Edit: kan mandekking nog wel aanpassen naar mandekking, dat staat nu op standaard.
Voorbereiding doet mn assistent, en telkens zelfde tactiek ja.quote:Op dinsdag 4 december 2012 05:23 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Sluit je match preparatie aan bij wat je team nodig heeft/tegenstander? Eventueel op team cohesion, aanvallende impulsen ofzo zetten kan wonderen doen.
Speel je trouwens iedere wedstrijd met dezelfde tactiek? Het is soms wel aan te raden om te wisselen van tactiek. Bijvoorbeeld: Tactiek 1 moeilijk thuis, tactiek 2 moeilijk uit, tactiek 3 tegen gemakkelijke.
Kan dus te maken hebben met de grote hoeveelheid regen/sneeuw die er in de winter veel meer is, waardoor je je tactiek natuurlijk moet aanpassenquote:Op dinsdag 4 december 2012 11:47 schreef Sephael het volgende:
Twee gefaalde starten met Napoli gehad. Gek genoeg begon ik twee keer heel goed, oefenwedstrijden die ik allemaal won, ook niet van de minste teams. Vervolgens in de competitie de eerste 4 a 5 wedstrijden ook prima, iedere keer de tactiek iets aangepast aan de tegenstander, maar daarna tot halverwege het seizoen veel gelijke spelen en verliezen, ook tegen de hekkensluiters van de competitie. Verbaasd dat een tactiek eerst heel goed werkt en daarna ineens omslaat, ookal wordt de tactiek met kleine wijzigingen aangepast aan de tegenstander.
Maar goed, omdat Napoli zo'n leuke ploeg heeft nog maar een keer begonnen. Simpele gebalanceerde 4-4-2 tactiek met spelmakers voor de verdediging en aanvallende vleugels. Dit zijn mijn uitslagen...
[ afbeelding ]
En het bijzondere is dat ik deze tactiek gewoon even gemaakt heb en er daarna niets meer aan heb gedaan. Maar goed, ik zal niet zeuren met zulke uitslagen
Edit: Het eerste verlies is een feit, 1-0 bij Inter. Op zich niet slecht, maar wel zuur dat dat doelpunt een vrij simpele strafschop was...
Dat zou nog kunnen inderdaad, scherpquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:08 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Kan dus te maken hebben met de grote hoeveelheid regen/sneeuw die er in de winter veel meer is, waardoor je je tactiek natuurlijk moet aanpassen
Het eerste seizoen was mijn grootste talent 2.5 sterren potentieel.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:53 schreef Niek92 het volgende:
Nieuwe jeugdspelers met Feyenoord! 1 met 5 sterren potentieel, 2 met 4,5 sterren, 3 met 4 sterren. Gaat lekker zo!
Watford in 10 jaar 7x de CL gewonnenquote:Op woensdag 5 december 2012 10:53 schreef PBateman1978 het volgende:
Iemand is op vakantie gegaan, voor een paar honderd jaar...Altijd leuk om te zien :http://community.sigames.(...)y-Project-1-England-(at-least-900-years)
Check Everton in Blue Square Northquote:Op woensdag 5 december 2012 17:12 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Watford in 10 jaar 7x de CL gewonnen
Nou ja.. We weten nu iig dat er de komende 300 jaar niet 1 Nederlandse ploeg een Europees toernooi wintFuck de tijd waarin mijn leven plaats vindt
![]()
quote:
Als iemand anders het doet dan zijn er weer compleet andere landen die het goed doen. Zo degradeerde bij mij in mijn Dordrecht game Vitesse gelijk in het eerste seizoen.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:24 schreef dion_v_k het volgende:
[..]![]()
Jaar 2110 is Congo runner up van het WK...
Congo...
Kijk ook even hoe vaak Egypte, Paraguay, Griekenland en Schotland er in staan![]()
Ben een paar dagen geleden gestart met Willem II.. Wel de meeste tegengoals maar ook redelijk wat wedstrijden krap gewonnen.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:28 schreef Typisch het volgende:
Als iemand anders het doet dan zijn er weer compleet andere landen die het goed doen. Zo degradeerde bij mij in mijn Dordrecht game Vitesse gelijk in het eerste seizoen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
Bijna 2 seizoenen met Napoli gehad, nog niet voorbij zien komen.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:38 schreef Eagle_99 het volgende:
WTF?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dit normaal?
Wat een slechte bug zegquote:Op woensdag 5 december 2012 19:38 schreef Eagle_99 het volgende:
WTF? Klik om te vergroten naar 1366x768(http://i.imgur.com/8uhCr.jpg)Klik om te vergroten naar 1366x395(http://i.imgur.com/YEIcO.jpg)Is dit normaal?
Ik heb ook niet veel Zuid Amerikaanse spelers in mijn team, heb maar 2 Braziliaanse regens van 19 en 21, ik zou nog wel begrip tonen als mijn jonge elftal voor een groot deel uit Zuid Amerikanen zou bestaanquote:Op woensdag 5 december 2012 20:03 schreef Sephael het volgende:
[..]
Bijna 2 seizoenen met Napoli gehad, nog niet voorbij zien komen.
hahahaquote:
Probeer je het tijdens het seizoen of de transferperiode? Mijn ervaring in FM13 is dat er veel meer interesse in spelers is tijdens laatstgenoemde.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:21 schreef Niek92 het volgende:
Volgens mij sla ik een beetje door met jeugdspelers inpassen, 9 spelers van 20 jaar of jonger in het tweede seizoen.
Ik krijg alleen Sekou Cisse niet verkocht, niemand wil hem, zelfs niet onder zijn marktwaarde..
Update je grafische drivers, als het dan nog steeds gebeurt, melden op SI forumsquote:Op woensdag 5 december 2012 20:18 schreef Zocalo het volgende:
Ik heb nu twee keer deze error gehad, waarna hij crasht. Iemand een idee hoe dat kan? (Ja, ik heb hem legaal)
[ afbeelding ]
Tijdens de transferperiode. Nu maar besloten dat ik hem houd en een jeugdspeler verhuur. Verder ook nog een spits van 18 verhuurd, Wessel Dammers, omdat ik de kans kreeg om Alberto Paloschi te huren! Die gaat heel belangrijk worden dit seizoen.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:41 schreef Sejt het volgende:
[..]
Probeer je het tijdens het seizoen of de transferperiode? Mijn ervaring in FM13 is dat er veel meer interesse in spelers is tijdens laatstgenoemde.
Nee want Cavani, Hamsik en Inler spelen aan het eind van mijn tweede seizoen nog zo goed als iedere wedstrijd en ik verwacht niet dat daar snel verandering in gaat komen. De spelers die ik wel verkoop gaan meestal voor een bedrag dat een beetje rond hun waarde zweeft. Komt misschien omdat dat allemaal spelers zijn die in principe alleen maar op de bank zitten of in het tweede elftal spelen.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:05 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik merk dat ik enorm cash dankzij transfers. Ik had Gylfi nogwat(Ijsland) voor 22 gehaald, 1 seizoen later kan ik hem zo doorverkopen voor 50 miljoen. Cavani voor 40 verkocht, Marek Hamsik voor 35, Mattia Destro(transfervrij) 25 miljoen(naar Bayern die hem niet eens laat spelen) Inler voor 22 miljoen(Naar Shakhtar, Real en Barça hadden ook geboden) Alan Dzagoev betaalde ik 18 miljoen voor maar ik kan hem gemakkelijk voor 50 verkopen(niet dat ik het voorlopig zal doen).
Maken jullie ook zoveel winst door transfers?
Dat kan kloppen ja.. Ik heb mijn team bijna volledig vernieuwd in 5 seizoenen, ik koop(of transfervrij) een goede eerste elftal speler en verkoop het na een paar seizoenen voor een hoog bedrag.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:23 schreef Sephael het volgende:
[..]
Nee want Cavani, Hamsik en Inler spelen aan het eind van mijn tweede seizoen nog zo goed als iedere wedstrijd en ik verwacht niet dat daar snel verandering in gaat komen. De spelers die ik wel verkoop gaan meestal voor een bedrag dat een beetje rond hun waarde zweeft. Komt misschien omdat dat allemaal spelers zijn die in principe alleen maar op de bank zitten of in het tweede elftal spelen.
Misschien moet ik langzaam aan ook is wat oudere spelers gaan verkopen. Vooral Inler wordt er ook niet jonger op en zijn waarde zal dus snel gaan dalen. Cannavaro laat ik lekker tot zijn 67e spelen, topper, alleen zijn snelheid wordt wat minder. Hamsik is heel belangrijk, maar op die plek zijn er veel goede spelers te vinden. Ik ga maar is wat rondkijken zo.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:38 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Dat kan kloppen ja.. Ik heb mijn team bijna volledig vernieuwd in 5 seizoenen, ik koop(of transfervrij) een goede eerste elftal speler en verkoop het na een paar seizoenen voor een hoog bedrag.
De reden waarom ik ze verkoop is omdat ze ouder worden maar vooral hun loonlast, ze willen natuurlijk steeds meer maar ik moet het op niveau houden. Enige speler waar ik echt veel aan geef is Ter Stegen, wil hem absoluut niet kwijt.
Ik heb wel een probleem, wanneer ik een grote transfer maak(boven 20 miljoen) heb ik opeens maandelijk 6/7 miljoen euro uitgave aan belastingen. Ik weet niet waardoor het komt. Hierdoor maak ik maandelijks een paar ton tot miljoen verlies.
Cannavaro heb ik altijd als back gehouden, hij is op zijn 35(of was het 36)ste gestopt. Inler was 30 toen ik hem voor 22 miljoen verkocht aan Shakhtar. Maar Real en Barça boden ook op hem, dus je zal geen problemen hebben om hem te verkopen.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:45 schreef Sephael het volgende:
[..]
Misschien moet ik langzaam aan ook is wat oudere spelers gaan verkopen. Vooral Inler wordt er ook niet jonger op en zijn waarde zal dus snel gaan dalen. Cannavaro laat ik lekker tot zijn 67e spelen, topper, alleen zijn snelheid wordt wat minder. Hamsik is heel belangrijk, maar op die plek zijn er veel goede spelers te vinden. Ik ga maar is wat rondkijken zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |