Tja...... dit jaar niet veel gedaan, enkel het gat voor de kelder op grootte laten uitgraven en de rotsmuur bij de garage iets anders gezet. Die laatste stond zodanig dat we de lamp niet goed kwijtkonden.quote:
Ik ben Nederlander en inderdaad...quote:Op maandag 1 december 2014 19:03 schreef Teslynd het volgende:
Joey blijft leuk. Maar ik zie nu, dat hij best een beetje bejaard ogen kan met die witte snuit.
Zitten er niet meer haken en ogen vast aan die administratieve verhuizing? Belasting? Verblijfsvergunningen? Ben je trouwens Zwitser of Nederlander en je mocht niet meer meestemmen voor/tegen Ecopop?
Als Grenswerkerquote:Op dinsdag 2 december 2014 10:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is er zo erg aan verzekerd zijn in Frankrijk?
yep,quote:Op dinsdag 2 december 2014 10:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wow, dat is al het gedoe wel waard lijkt me inderdaad
nee, ik ben nog niet ingeschreven. heb overigens een adres en ga me donderdag inschrijvenquote:Op dinsdag 2 december 2014 22:14 schreef Teslynd het volgende:
Is het niet riskant om je uit Zwitserland uit te schrijven? Ecopop is wel afgeblazen, maar dat eerdere buitenlandersinitiatief loopt nog.
ik woon al 8 jaar in Frankrijk, daarvoor in NLquote:Op woensdag 3 december 2014 19:22 schreef Teslynd het volgende:
Waar woonde je dan voordat jullie dit huis hadden?
Ik heb begrepen dat de Grenzgänger nu een Bewilligung voor beperkte tijd hebben en dat ze de initiatiefwet tegen zullen komen als hun contract verlengd moet worden.
Een hele tijd na de stemming las ik dat Zwitserland met Schengen ingestemd heeft met de clausule dat ze er eventueel na evaluatie weer uit kunnen. Die evaluatie was dus de initiatiefwet. De EU heeft zich een nog slechtere verliezer betoond dan ik al dacht. en Van Rompuy heeft inmiddels een leuke afscheidsbonus gekregen. Da's vast een nieuwe trend. Laat Zwitserland vooral buiten de EU blijven.
Ik moest meteen hier aan denken:quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:07 schreef crv het volgende:
![]()
Net bij de gemeente langsgeweest om me uit te schrijven.
Ons manneke achter de balie keek me aan of die water zag branden..... UITSCHRIJVEN?
Dat kennen we helemaal niet enkel een certificat du domicile![]()
Dus dat heeft ie uitgedraaid met een "van-tot" erop vervolgens handmatig erbij geschreven dat ik vanaf 1-1 dus in W.../Suisse) ga wonen. stempeltje, paraafje nog een stempeltje en klaar
quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:15 schreef OutOfThisWorld het volgende:
[..]
Ik moest meteen hier aan denken:
Ow, geheugen deed fout. Je werkt toch wel in Zwitserland? En je gaat toch wel een paar keer op dat tijdelijke adres je neus laten zien?quote:Op donderdag 4 december 2014 08:20 schreef crv het volgende:
[..]
ik woon al 8 jaar in Frankrijk, daarvoor in NL
Elke werkvergunning in CH is tijdelijk. Als je er gaat wonen dan krijg je eerst een tijdelijke B vergunning en na 5 jaar kun je de C aanvragen.
Er zijn vele soorten werkvergunningen ook afhankelijl waar je vandaan komt en hoe lang je verblijft etc.
we gaan het zienquote:Op vrijdag 5 december 2014 22:52 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ow, geheugen deed fout. Je werkt toch wel in Zwitserland? En je gaat toch wel een paar keer op dat tijdelijke adres je neus laten zien?
Hoe sterk is met de hand bijgeschreven tekst? Na ja, stempels en paraaf maken het wel helemaal echt.
Het is al heel wat dat we een documentje hebben dat we hier wonenquote:Op vrijdag 5 december 2014 22:52 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ow, geheugen deed fout. Je werkt toch wel in Zwitserland? En je gaat toch wel een paar keer op dat tijdelijke adres je neus laten zien?
Hoe sterk is met de hand bijgeschreven tekst? Na ja, stempels en paraaf maken het wel helemaal echt.
Pfff, dat is dan ook echt nog ouderwets in vergelijking met hier in Nederlandquote:Op zondag 7 december 2014 07:46 schreef crv het volgende:
[..]
Het is al heel wat dat we een documentje hebben dat we hier wonen![]()
2 jaar terug hadden we nog een kaartenbak en dat formulier nodig en werd het nog compleet met de hand geschreven en daarmee moesten we dan een passpoort aanvragen
briljant he, en dan te bedenken dat ze op sommige vlakken juis weer veel verder zijn. zoals met chip op je bankpas dat werkt hier al ik weet niet hoe lang.quote:Op zondag 7 december 2014 10:48 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Pfff, dat is dan ook echt nog ouderwets in vergelijking met hier in Nederland
Ik ben dus ondertussen volledig "ge-emigreerd" naar Zwitserland, heb mijn B-vergunning en verzekering is nagenoeg geregeld. Basis is er aanvullend nog een klein uitdaginkje.quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:52 schreef Teslynd het volgende:
[..]
3 a 4 maanden. Hoe gaat ie Anne ?quote:
Architekt heeft niet helemaal goed geluisterd. en we twijfelen nu of we gelijk het zwembad laten doenquote:
Dat rotsgedeelte wordt helemaal anders (verticaal) hoe we dan die 1 / 1,5 meter naar beneden gaan is nog open, glooiend of trapsgewijse bordersquote:Op zondag 1 februari 2015 22:37 schreef Teslynd het volgende:
Je mag die rotsen wel een beetje opvullen met grond. Het ziet er nu uit als een muizen/ander-ongedierteburcht.
Het huis met terras en tuin is mooi ontworpen. Mis de omgeving een beetje. Die moet er ook wel bij passenIs fase 1 nu helemaal klaar?
voor de keuken (rechts voor de kijkers) komt eet/BBQ gedeelte Links is Lounchequote:Op zondag 1 februari 2015 22:38 schreef AnneX het volgende:
Toch wel de lijnen van de gevel aanhouden, toch?
En symmetrie is ook altijd wel mooi (rustig) voor het oog.
Dat is nu wel getekend: trap tegenover keukendeuren rechts en deuren links.
Stel je voor: met hapjes van de keuken naar sivite op het terras en door naar de tuin annex zwembad.
Of heen en weer voor de bbq van keuken naar terras / tuin.
Zoiets?
ow en Phase 1 is behoorlijk af. We zijn nog bezig om een bijkeuken te laten plaatsenquote:Op zondag 1 februari 2015 22:37 schreef Teslynd het volgende:
Je mag die rotsen wel een beetje opvullen met grond. Het ziet er nu uit als een muizen/ander-ongedierteburcht.
Het huis met terras en tuin is mooi ontworpen. Mis de omgeving een beetje. Die moet er ook wel bij passenIs fase 1 nu helemaal klaar?
Wat komt er precies in de bij keuken te staan bij jullie ?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:14 schreef crv het volgende:
Maandag komt de bijkeuken (en toevallig ook de nieuwe stoelen voor de eethoek)
Vandaag vast de bijkeuken grotendeels leeggehaald
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 22 februari 2015 06:32 schreef Teslynd het volgende:
De bijkeuken die komt, wat versta je daaronder?
opslagruimte en voorraadquote:Op zondag 22 februari 2015 10:35 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wat komt er precies in de bij keuken te staan bij jullie ?
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, daar kan je lekker veel in kwijt zeg!
hij lijkt groter dan ie in werkelijkheid is, maar ik besef me dat er mensen zijn die al blij zijn als ze Überhaupt een keuken van dit formaat hebben.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:17 schreef Candaasje het volgende:
Dat is zeg maar mijn gewone keuken(Qua formaat).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |