abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147113147
:W Hoe staat het ervoor bij jou?
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
  maandag 1 december 2014 @ 11:37:16 #257
102912 crv
Screwed up
pi_147178355
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 11:03 schreef Bouwclone het volgende:
:W Hoe staat het ervoor bij jou?
Tja...... dit jaar niet veel gedaan, enkel het gat voor de kelder op grootte laten uitgraven en de rotsmuur bij de garage iets anders gezet. Die laatste stond zodanig dat we de lamp niet goed kwijtkonden.

We hebben verschillende offertes aangevraagd voor het hekwerk rond de tuin en voor een toegangspoort.

verder is het wachten tot volgend jaar want dan krijgen we nl btw korting op "aanpassingen" en dat scheelt zo'n 10%

Van het weekend voor de bijkeuken een offerte gevraagd en die kost zelf plaatsen 3100 en wanneer ik het laat doen.....3050 :+

Voor de onder het terras geplande kelder zijn we nog druk op zoek naar een architekt die met ons mee in oplossingen denkt. we hebben er 2 gesproken maar die zien enkel problemen omdat we op de bouwgrens zitten en er wat overheen willen....

verder hebben we ook nog shit omdat ik me opeens in Frankrijk moet gaan zietekostenverzekeren wat ik absoluut niet wil.. Lang verhaal kort. De enige oplossing is dat ik me voor drie maanden administratief verhuis naar Zwitserland en dan weer terugkeer
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_147193419
Joey blijft leuk. Maar ik zie nu, dat hij best een beetje bejaard ogen kan met die witte snuit.

Zitten er niet meer haken en ogen vast aan die administratieve verhuizing? Belasting? Verblijfsvergunningen? Ben je trouwens Zwitser of Nederlander en je mocht niet meer meestemmen voor/tegen Ecopop?
  dinsdag 2 december 2014 @ 09:04:53 #259
102912 crv
Screwed up
pi_147210392
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:03 schreef Teslynd het volgende:
Joey blijft leuk. Maar ik zie nu, dat hij best een beetje bejaard ogen kan met die witte snuit.

Zitten er niet meer haken en ogen vast aan die administratieve verhuizing? Belasting? Verblijfsvergunningen? Ben je trouwens Zwitser of Nederlander en je mocht niet meer meestemmen voor/tegen Ecopop?
Ik ben Nederlander en inderdaad...
Moet me in Frankrijk afmelden in ieder geval bij de belastingdienst en waarschijnlijk ook uitschrijven bij gemeente
in Zwitserland dus aanmelden in de gemeente waar ik word ingeschreven ....dit is in Aarga dus moet kijken hoie dat met de belasting gaat want nu betaal ibelasting in Zurich.
Dan moet ik mijn werkvergunning omzetten van G(Grenzgänger) Naar B en natuurlijk mijn werkgever inlichten.
En dan een verzekering aangaan ergens.
En over drie maanden weer afmelden in CH en aanmelden in Fr en weer een Werkvergunningswijziging aanvragen.

En doordat ik in frankrijk woon stem ik niet in CH
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
pi_147211624
Wat is er zo erg aan verzekerd zijn in Frankrijk?
Spoilers!
  dinsdag 2 december 2014 @ 10:28:03 #261
102912 crv
Screwed up
pi_147211902
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 10:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is er zo erg aan verzekerd zijn in Frankrijk?
Als Grenswerker
1. Je krijgt in het nieuwe systeem maar 70% vergoed voor de overige 20% moet je je bijverzekeren. Terwijl Elzassers die in de Elzass werken wel 90% krijgen
2. je betaalt voor die 70% 8% van je loon terwijl Elzassers voor de 90% maar iets van 2% betalen.En loon in de Elzass is lager dan in CH dus ik betaal verhoudingsgewijs belachelijk veel meer voor minder
3. in de medische terminologie kom ik in Frankrijk niet ver en al mijn artsen zitten in CH
4. Ik heb geen zin om voor een receptje 4 uur in de wachtkamer tussen snotterenmde zieke mensen te zitten. Ga er zieker weg dan dat ik er kom
pi_147212112
Wow, dat is al het gedoe wel waard lijkt me inderdaad :o
Spoilers!
  dinsdag 2 december 2014 @ 10:42:50 #263
102912 crv
Screwed up
pi_147212219
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 10:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wow, dat is al het gedoe wel waard lijkt me inderdaad :o
yep,

op zich zijn der ook best goede ziekenhuizen en artsen in FR, maar wat dit betreft wil ik gewoon goed kunnen communiceren en dat lukt me gewoon niet.

Er zijn zelfs mensen die ervoor hunhuis verkopen en terug gaan naar CH danwel DE

Hollande is goed bezig zich mateloos impopulair te maken, zeker in de grensstreek met Zwitserland
Die eikel hoeft zich daar niet meer te vertonen, zou slecht voor zijn gezondheid zijn O-)
pi_147233365
Is het niet riskant om je uit Zwitserland uit te schrijven? Ecopop is wel afgeblazen, maar dat eerdere buitenlandersinitiatief loopt nog.
  woensdag 3 december 2014 @ 11:47:17 #265
102912 crv
Screwed up
pi_147243286
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 22:14 schreef Teslynd het volgende:
Is het niet riskant om je uit Zwitserland uit te schrijven? Ecopop is wel afgeblazen, maar dat eerdere buitenlandersinitiatief loopt nog.
nee, ik ben nog niet ingeschreven. heb overigens een adres en ga me donderdag inschrijven

en aangezien ik al Grensganger ben is dat allemaal niet zo spannend.
Dat buitenlander initiatief is voor lui die nieuw komen
pi_147256752
Waar woonde je dan voordat jullie dit huis hadden?

Ik heb begrepen dat de Grenzgänger nu een Bewilligung voor beperkte tijd hebben en dat ze de initiatiefwet tegen zullen komen als hun contract verlengd moet worden.

Een hele tijd na de stemming las ik dat Zwitserland met Schengen ingestemd heeft met de clausule dat ze er eventueel na evaluatie weer uit kunnen. Die evaluatie was dus de initiatiefwet. De EU heeft zich een nog slechtere verliezer betoond dan ik al dacht. en Van Rompuy heeft inmiddels een leuke afscheidsbonus gekregen. Da's vast een nieuwe trend. Laat Zwitserland vooral buiten de EU blijven.
  donderdag 4 december 2014 @ 08:20:25 #267
102912 crv
Screwed up
pi_147270429
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:22 schreef Teslynd het volgende:
Waar woonde je dan voordat jullie dit huis hadden?

Ik heb begrepen dat de Grenzgänger nu een Bewilligung voor beperkte tijd hebben en dat ze de initiatiefwet tegen zullen komen als hun contract verlengd moet worden.

Een hele tijd na de stemming las ik dat Zwitserland met Schengen ingestemd heeft met de clausule dat ze er eventueel na evaluatie weer uit kunnen. Die evaluatie was dus de initiatiefwet. De EU heeft zich een nog slechtere verliezer betoond dan ik al dacht. en Van Rompuy heeft inmiddels een leuke afscheidsbonus gekregen. Da's vast een nieuwe trend. Laat Zwitserland vooral buiten de EU blijven.
ik woon al 8 jaar in Frankrijk, daarvoor in NL

Elke werkvergunning in CH is tijdelijk. Als je er gaat wonen dan krijg je eerst een tijdelijke B vergunning en na 5 jaar kun je de C aanvragen.

Er zijn vele soorten werkvergunningen ook afhankelijl waar je vandaan komt en hoe lang je verblijft etc.
  vrijdag 5 december 2014 @ 17:07:29 #268
102912 crv
Screwed up
pi_147311836
_O-

Net bij de gemeente langsgeweest om me uit te schrijven.

Ons manneke achter de balie keek me aan of die water zag branden..... UITSCHRIJVEN?

Dat kennen we helemaal niet enkel een certificat du domicile _O-

Dus dat heeft ie uitgedraaid met een "van-tot" erop vervolgens handmatig erbij geschreven dat ik vanaf 1-1 dus in W.../Suisse) ga wonen. stempeltje, paraafje nog een stempeltje en klaar _O_
  vrijdag 5 december 2014 @ 17:15:36 #269
201020 OutOfThisWorld
Fuori dal Mondo
pi_147312012
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:07 schreef crv het volgende:
_O-

Net bij de gemeente langsgeweest om me uit te schrijven.

Ons manneke achter de balie keek me aan of die water zag branden..... UITSCHRIJVEN?

Dat kennen we helemaal niet enkel een certificat du domicile _O-

Dus dat heeft ie uitgedraaid met een "van-tot" erop vervolgens handmatig erbij geschreven dat ik vanaf 1-1 dus in W.../Suisse) ga wonen. stempeltje, paraafje nog een stempeltje en klaar _O_
Ik moest meteen hier aan denken:
  vrijdag 5 december 2014 @ 17:21:43 #270
102912 crv
Screwed up
pi_147312149
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:15 schreef OutOfThisWorld het volgende:

[..]

Ik moest meteen hier aan denken:
_O-
pi_147322944
quote:
2s.gif Op donderdag 4 december 2014 08:20 schreef crv het volgende:

[..]

ik woon al 8 jaar in Frankrijk, daarvoor in NL

Elke werkvergunning in CH is tijdelijk. Als je er gaat wonen dan krijg je eerst een tijdelijke B vergunning en na 5 jaar kun je de C aanvragen.

Er zijn vele soorten werkvergunningen ook afhankelijl waar je vandaan komt en hoe lang je verblijft etc.
Ow, geheugen deed fout. Je werkt toch wel in Zwitserland? En je gaat toch wel een paar keer op dat tijdelijke adres je neus laten zien?

Hoe sterk is met de hand bijgeschreven tekst? Na ja, stempels en paraaf maken het wel helemaal echt.
  zaterdag 6 december 2014 @ 03:49:03 #272
102912 crv
Screwed up
pi_147326386
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:52 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ow, geheugen deed fout. Je werkt toch wel in Zwitserland? En je gaat toch wel een paar keer op dat tijdelijke adres je neus laten zien?

Hoe sterk is met de hand bijgeschreven tekst? Na ja, stempels en paraaf maken het wel helemaal echt.
we gaan het zien
  zondag 7 december 2014 @ 07:46:06 #273
102912 crv
Screwed up
pi_147353303
quote:

[..]

Het is al heel wat dat we een documentje hebben dat we hier wonen _O-
2 jaar terug hadden we nog een kaartenbak en dat formulier nodig en werd het nog compleet met de hand geschreven en daarmee moesten we dan een passpoort aanvragen _O-
  Moderator zondag 7 december 2014 @ 10:48:13 #274
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_147354314
quote:
2s.gif Op zondag 7 december 2014 07:46 schreef crv het volgende:

[..]

Het is al heel wat dat we een documentje hebben dat we hier wonen _O-
2 jaar terug hadden we nog een kaartenbak en dat formulier nodig en werd het nog compleet met de hand geschreven en daarmee moesten we dan een passpoort aanvragen _O-
Pfff, dat is dan ook echt nog ouderwets in vergelijking met hier in Nederland _O-
  zondag 7 december 2014 @ 11:51:27 #275
102912 crv
Screwed up
pi_147355190
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 10:48 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Pfff, dat is dan ook echt nog ouderwets in vergelijking met hier in Nederland _O-
briljant he, en dan te bedenken dat ze op sommige vlakken juis weer veel verder zijn. zoals met chip op je bankpas dat werkt hier al ik weet niet hoe lang.
en onbeperkt internet had ik hier ook al voor een habbekrats terwijl dat in NL toen net op kwam zetten
  zondag 1 februari 2015 @ 22:29:14 #276
102912 crv
Screwed up
pi_149280787
quote:

[..]

Ik ben dus ondertussen volledig "ge-emigreerd" naar Zwitserland, heb mijn B-vergunning en verzekering is nagenoeg geregeld. Basis is er aanvullend nog een klein uitdaginkje.
pi_149280892
^O^

Voor hoe lang ook al weer?
  zondag 1 februari 2015 @ 22:32:00 #278
102912 crv
Screwed up
pi_149280939
Phase 2 is in de planning. We zijn met een architect in gesprek voor de kelder onder/achter het huis waarboven dan ook eindelijk het terras moet komen.

eerste schetsen zien er zo uit

zondag 1 februari 2015 @ 22:32:19 #279
102912 crv
Screwed up
pi_149280961
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:31 schreef AnneX het volgende:
^O^

Voor hoe lang ook al weer?
3 a 4 maanden. Hoe gaat ie Anne ?
pi_149281098
Het gaat...

En jij?

Mooi terras wordt dat. ^O^
  zondag 1 februari 2015 @ 22:36:08 #281
102912 crv
Screwed up
pi_149281157
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:34 schreef AnneX het volgende:
Het gaat...

Mooi terras wordt dat. ^O^
Architekt heeft niet helemaal goed geluisterd. en we twijfelen nu of we gelijk het zwembad laten doen

bedoeling is dat er enkel een trap in het midden komt en het zwembad een 1 meter lager dan het terras komt
pi_149281218
Je mag die rotsen wel een beetje opvullen met grond. Het ziet er nu uit als een muizen/ander-ongedierteburcht.

Het huis met terras en tuin is mooi ontworpen. Mis de omgeving een beetje. Die moet er ook wel bij passen ;) Is fase 1 nu helemaal klaar?
pi_149281275
Toch wel de lijnen van de gevel aanhouden, toch?
En symmetrie is ook altijd wel mooi (rustig) voor het oog.

Dat is nu wel getekend: trap tegenover keukendeuren rechts en deuren links.
Stel je voor: met hapjes van de keuken naar sivite op het terras en door naar de tuin annex zwembad.
Of heen en weer voor de bbq van keuken naar terras / tuin.

Zoiets?
  zondag 1 februari 2015 @ 22:43:19 #284
102912 crv
Screwed up
pi_149281546
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:37 schreef Teslynd het volgende:
Je mag die rotsen wel een beetje opvullen met grond. Het ziet er nu uit als een muizen/ander-ongedierteburcht.

Het huis met terras en tuin is mooi ontworpen. Mis de omgeving een beetje. Die moet er ook wel bij passen ;) Is fase 1 nu helemaal klaar?
Dat rotsgedeelte wordt helemaal anders (verticaal) hoe we dan die 1 / 1,5 meter naar beneden gaan is nog open, glooiend of trapsgewijse borders
  zondag 1 februari 2015 @ 22:44:09 #285
102912 crv
Screwed up
pi_149281591
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:38 schreef AnneX het volgende:
Toch wel de lijnen van de gevel aanhouden, toch?
En symmetrie is ook altijd wel mooi (rustig) voor het oog.

Dat is nu wel getekend: trap tegenover keukendeuren rechts en deuren links.
Stel je voor: met hapjes van de keuken naar sivite op het terras en door naar de tuin annex zwembad.
Of heen en weer voor de bbq van keuken naar terras / tuin.

Zoiets?
voor de keuken (rechts voor de kijkers) komt eet/BBQ gedeelte Links is Lounche
pi_149281648
*O*
  zondag 1 februari 2015 @ 22:45:44 #287
102912 crv
Screwed up
pi_149281679
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:37 schreef Teslynd het volgende:

ow en Phase 1 is behoorlijk af. We zijn nog bezig om een bijkeuken te laten plaatsen
  zaterdag 7 februari 2015 @ 09:22:47 #288
102912 crv
Screwed up
pi_149441418
Offertes stromen langzaam binnen. Schatting van de Architekt voor het "totaal" (wat nog niet alles is) is 2ton :')

Nou dat gaan we nog wel even zien....
  zaterdag 21 februari 2015 @ 22:14:10 #289
102912 crv
Screwed up
pi_149901963
Maandag komt de bijkeuken (en toevallig ook de nieuwe stoelen voor de eethoek)

Vandaag vast de bijkeuken grotendeels leeggehaald

pi_149911309
De bijkeuken die komt, wat versta je daaronder?
  Moderator zondag 22 februari 2015 @ 10:35:47 #291
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_149912626
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 22:14 schreef crv het volgende:
Maandag komt de bijkeuken (en toevallig ook de nieuwe stoelen voor de eethoek)

Vandaag vast de bijkeuken grotendeels leeggehaald

[ afbeelding ]
Wat komt er precies in de bij keuken te staan bij jullie ? :)
  zondag 22 februari 2015 @ 17:43:35 #292
102912 crv
Screwed up
pi_149925167
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 06:32 schreef Teslynd het volgende:
De bijkeuken die komt, wat versta je daaronder?
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 10:35 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat komt er precies in de bij keuken te staan bij jullie ? :)
opslagruimte en voorraad :+
Morgen de pics als die klaar is
  zondag 22 februari 2015 @ 17:49:13 #293
102912 crv
Screwed up
pi_149925339
Links is dus de keuken en daaraan vast een kleine opslagruimte

maandag 23 februari 2015 @ 22:15:14 #294
102912 crv
Screwed up
pi_149971808
Zo is het geworden

pi_150009491
Zo, daar kan je lekker veel in kwijt zeg!
Spoilers!
pi_150010260
Dat is zeg maar mijn gewone keuken :D (Qua formaat).
  woensdag 25 februari 2015 @ 16:43:41 #297
102912 crv
Screwed up
pi_150034254
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, daar kan je lekker veel in kwijt zeg!
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:17 schreef Candaasje het volgende:
Dat is zeg maar mijn gewone keuken :D (Qua formaat).
hij lijkt groter dan ie in werkelijkheid is, maar ik besef me dat er mensen zijn die al blij zijn als ze Überhaupt een keuken van dit formaat hebben.

in mijn tijdelijke huurhuis had ik ook een keuken die kleiner was dan dit
  woensdag 25 februari 2015 @ 16:45:09 #298
102912 crv
Screwed up
pi_150034301
ondertussen vandaag wel even de keukenzaak langs laten komen want de plaatsers waren nou niet bepaald voorzichtig en hebben wat vlekken en schade op de muur achtergelaten en ook de plint is niet goed en 2 laden moeten gesteld worden en het kitwerk is prutswerk -O-
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:51:29 #299
102912 crv
Screwed up
pi_151465868
De bijkeuken is ondertussen gefixed ^O^
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:51:49 #300
102912 crv
Screwed up
pi_151465887
Wellicht tijd voor een nieuw deel
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:52:00 #301
102912 crv
Screwed up
pi_151465895
:W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')