abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119557777
Beetje vreemde vraag misschien, maar het zit zo:

Ik heb een filmproductiebedrijfje en wil een nieuwe TV gaan kopen voor thuis. Deze TV zal dus voornamelijk gewoon in de woonkamer staan voor privégebruik.

Toch vraag ik me af of het mogelijk is om de BTW aan te geven bij de belastingdienst, omdat ik hem ook ga gebruiken om mijn geproduceerde films op terug te kijken. Een laatste kwaliteitscontrole dus alvorens ik de film oplever om te kijken of ik nog wat aan het beeld moet doen.

Hij zal dus wel voor bedrijfsactiviteiten worden gebruikt, maar niet dagelijks.

Kan dit? Of toch maar gewoon niet doen?
  vrijdag 23 november 2012 @ 22:43:38 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_119558063
Waarom zet je de tv niet gewoon op kantoor / in je werkruimte?

Het antwoord is waarschijnlijk: omdat ik gewoon een gave tv in de woonkamer wil O+

In dat geval: ik denk dat ik het maar niet zou doen als ik jou was.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_119558360
Tja, als je dat hier moet vragen is het duidelijk dat je al twijfelt.
Doe dan maar niet
pi_119559186
gewoon doen
  vrijdag 23 november 2012 @ 23:06:30 #5
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119559257
Het aantal procenten dat je hem gebruikt kun je hem afschrijven dacht ik...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_119559403
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:06 schreef Snowballed het volgende:
Het aantal procenten dat je hem gebruikt kun je hem afschrijven dacht ik...
Hij vraagt om de BTW-aftrek, niet om de fiscale afschrijving :P
pi_119560947
Gewoon doen dus alsof er niemand is die met een BTW pas van de baas naar de Sligro gaat om daar de dagelijkse boodschappen te doen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:01:49 #8
33954 ElisaB
pi_119561894
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:38 schreef Tikbalang het volgende:
Gewoon doen dus alsof er niemand is die met een BTW pas van de baas naar de Sligro gaat om daar de dagelijkse boodschappen te doen.
Whut :? Met een BTW-pas van de baas dagelijkse boodschappen doen bij de Sligro :?

Iets met een klepel en een klok zeker O+
pi_119562265
quote:
Het komt voor dat bepaalde kosten naast een zakelijk karakter ook een persoonlijk karakter hebben (gemengde kosten), bijvoorbeeld doordat uzelf of een ander er als privépersoon voordeel van heeft. Van deze kosten is uitsluitend het zakelijke deel aftrekbaar. Als het persoonlijke karakter van die kosten overheerst, dan zijn die kosten in het geheel niet aftrekbaar.
Zakelijke kosten: geen toetsing van uw beleid

In dezelfde (percentuele) verdeling kun je ook de BTW terugvorderen.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_119562514
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:13 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Zakelijke kosten: geen toetsing van uw beleid

In dezelfde (percentuele) verdeling kun je ook de BTW terugvorderen.
In dit geval is er dus geen aftrek mogelijk, TS geeft zelf al aan dat het gebruik voornamelijk prive zal zijn.
pi_119562845
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:20 schreef 81Renrew het volgende:

[..]

In dit geval is er dus geen aftrek mogelijk, TS geeft zelf al aan dat het gebruik voornamelijk prive zal zijn.
Jep dat is in principe de situatie. Misschien werkt de reden dat ik als producent een goede TV nodig heb zodat ik goed kan zien hoe andere tv producties gemaakt zijn? :P
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:35:51 #12
33954 ElisaB
pi_119562959
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:32 schreef hearmeout het volgende:

[..]

Jep dat is in principe de situatie. Misschien werkt de reden dat ik als producent een goede TV nodig heb zodat ik goed kan zien hoe andere tv producties gemaakt zijn? :P
Ja, de fiscus is van gisteren O+
pi_119563291
Kun je gewoon doen, die paar tientjes kan de belastingdienst niets schelen.
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:49:54 #14
33954 ElisaB
pi_119563378
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:46 schreef igottagun het volgende:
Kun je gewoon doen, die paar tientjes kan de belastingdienst niets schelen.
_O-
pi_119563484
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:32 schreef hearmeout het volgende:

[..]

De mensen bij de belastingdienst zijn niet achterlijk. Serieus, ik ga toch ook niet de btw van mn auto aftrekken omdat ik soms voor mn werk moet rijden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119564254
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:39 schreef hearmeout het volgende:
Beetje vreemde vraag misschien, maar het zit zo:

Ik heb een filmproductiebedrijfje en wil een nieuwe TV gaan kopen voor thuis. Deze TV zal dus voornamelijk gewoon in de woonkamer staan voor privégebruik.

Toch vraag ik me af of het mogelijk is om de BTW aan te geven bij de belastingdienst, omdat ik hem ook ga gebruiken om mijn geproduceerde films op terug te kijken. Een laatste kwaliteitscontrole dus alvorens ik de film oplever om te kijken of ik nog wat aan het beeld moet doen.

Hij zal dus wel voor bedrijfsactiviteiten worden gebruikt, maar niet dagelijks.

Kan dit? Of toch maar gewoon niet doen?
Kan je doen, Je moet voor de belastingdienst kunnen verdedigen dat het een zakelijke uitgaven is.

Als je het veilig wil spelen, voer je 80% van de BTW en afschrijvingen op. Knappe belastinginspecteur die daarvan het tegendeel kan bewijzen.
pi_119564307
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kan je doen, Je moet voor de belastingdienst kunnen verdedigen dat het een zakelijke uitgaven is.

Als je het veilig wil spelen, voer je 80% van de BTW en afschrijvingen op. Knappe belastinginspecteur die daarvan het tegendeel kan bewijzen.
Gaat wel een moeilijk verhaal worden als dat ding in je huiskamer hangt...
pi_119565445
Televisie lijkt me gewoon af te schrijven als bedrijfstoestel voor een videoproductiebedrijf

Hoe gaan ze dat controleren, een ander bedrijf heeft toch ook niet alle gekocht aparatuur ter controle in het kantoor staan staan als de belastinginspectie komt.
pi_119566036
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 06:43 schreef mrPanerai het volgende:
Televisie lijkt me gewoon af te schrijven als bedrijfstoestel voor een videoproductiebedrijf

Hoe gaan ze dat controleren, een ander bedrijf heeft toch ook niet alle gekocht aparatuur ter controle in het kantoor staan staan als de belastinginspectie komt.
Hoeveel zakelijke fiscale controles heb jij al meegemaakt?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_119566635
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 09:34 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Hij is een Belg, neem aan dat hij daar ook woont. Dus denk niet dat hij ons systeem kent ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119566894
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:01 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Whut :? Met een BTW-pas van de baas dagelijkse boodschappen doen bij de Sligro :?

Iets met een klepel en een klok zeker O+
Ach beetje overdrijven natuurlijk. Blijft natuurlijk gewoon een beetje frauderen. Maar heb wel wat dingen in huis wat via een slinkse weg als zodanig bij mij in huis kwam waar ik toch wel voor betaald heb. En weet uit ervaring dat er een heel verschil zit tussen belastingvrij en belastingvrij. Mijn sigaretten zijn belastingvrij en kosten dan maar 74 cent per pakje, mag dat - NEE, doe ik dat - JA.
pi_119566963
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:49 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ach beetje overdrijven natuurlijk. Blijft natuurlijk gewoon een beetje frauderen. Maar heb wel wat dingen in huis wat via een slinkse weg als zodanig bij mij in huis kwam waar ik toch wel voor betaald heb. En weet uit ervaring dat er een heel verschil zit tussen belastingvrij en belastingvrij. Mijn sigaretten zijn belastingvrij en kosten dan maar 74 cent per pakje, mag dat - NEE, doe ik dat - JA.
Badass.
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:53:24 #23
33954 ElisaB
pi_119566973
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:49 schreef Tikbalang het volgende:
Nog zo'n onnavolgbare post O+

De vraag is vooral: wat is in hemelsnaam een BTW-pas? En wat heeft de fiscus er voor last van als jij met de Sligropas van je werkgever boodschappen gaat doen bij de Sligro? En tot slot: wat heeft dit te maken met de OP :?

Kopen bij de Sligro is allebehalve belastingvrij en kopen bij de Sligro heeft niets met fraude te maken.

Dus imho lul je gezellig mee, maar snap je er verrekte weinig van :)
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:55:55 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119567024
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:53 schreef ElisaB het volgende:

[..]

De vraag is vooral: wat is in hemelsnaam een BTW-pas? En wat heeft de fiscus er voor last van als jij met de Sligropas van je werkgever boodschappen gaat doen bij de Sligro? En tot slot: wat heeft dit te maken met de OP :?

Kopen bij de Sligro is allebehalve belastingvrij en kopen bij de Sligro heeft niets met fraude te maken.

Hij denkt dat er dan geen BTW gerekend wordt bij de Sligro :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119567032
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij denkt dat er dan geen BTW gerekend wordt bij de Sligro :D
:D
pi_119567114
Hier nog zo'n illegale actie :D

"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:07:03 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119567165
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:03 schreef JumpingJacky het volgende:

[ afbeelding ]
Nou nog hopen dat ze een TV hebben voor TS, dan is dat probleem ook opgelost.

On-topic; ik zou het er niet op wagen TS, en als je dan echt zo nodig die Full HD LED 3D TV moet hebben voor je werkzaamheden, zet hem dan in je kantoor/werkplaats neer.
Paar bioscoopstoelen erbij en je hebt geen woonkamer meer nodig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119567168
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:53 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ach dat is gewoon wat ouderwetse terminologie die hoogstwaarschijnlijk ook alleen maar bekent was binnen mijn bekenden kring. Wat ik in ieder geval probeer te zeggen dat hij TS gewoon die TV moet gaan halen voor hem in huis.
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:08:13 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119567185
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:07 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ach dat is gewoon wat ouderwetse terminologie die hoogstwaarschijnlijk ook alleen maar bekent was binnen mijn bekenden kring. Wat ik in ieder geval probeer te zeggen dat hij TS gewoon die TV moet gaan halen voor hem in huis.
Je bedoelt eigenlijk dat je geen flauw idee hebt hoe dat nou eigenlijk werkt met de BTW en de aangifte OB?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119567245
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je bedoelt eigenlijk dat je geen flauw idee hebt hoe dat nou eigenlijk werkt met de BTW en de aangifte OB?
Nee dat klopt in NL heb ik geen BTW aftrek, wel in overal buitenland. Dan koop ik iets als zodanig voor boot dat gaat dan via een agent dus ik zet alleen een handtekening op meerdere papiertjes. Vervolgens boek ik dit in op mijn prive rekening. En al naar gelanag de situatie kan ik dan de cash weer terugpakken uit de kas of niet. En het gehaalde item dan in mijn koffer/auto dauwen en in huis neerzetten. Dat is een van de mooie dingen van mijn functie. Heel het BTW gebeuren gaat dan wel om mij heen dus nee wat dat betreft heb ik daar de ballen verstand niet van.
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:13:31 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119567282
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:11 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Nee dat klopt in NL heb ik geen BTW aftrek, wel in overal buitenland. Dan koop ik iets als zodanig voor boot dat gaat dan via een agent dus ik zet alleen een handtekening op meerdere papiertjes. Vervolgens boek ik dit in op mijn prive rekening. En al naar gelanag de situatie kan ik dan de cash weer terugpakken uit de kas of niet. En het gehaalde item dan in mijn koffer/auto dauwen en in huis neerzetten. Dat is een van de mooie dingen van mijn functie. Heel het BTW gebeuren gaat dan wel om mij heen dus nee wat dat betreft heb ik daar de ballen verstand niet van.
Het klinkt alsof je een audit in het buitenland (tenzij Griekenland) ook niet probleemloos zou doorstaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119567387
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het klinkt alsof je een audit in het buitenland (tenzij Griekenland) ook niet probleemloos zou doorstaan.
Ach dat valt wel mee er gaat zo her en der wat geld heen en weer zonder bonnetje. Wat als een douana beambte je een boete geeft van 10000 dollar en dit lul je terug naar 500 en 5 sloffen marlboro. Dit gaat dan bij hem in de pocket. Denk je dat er dan ook maar een belastingambtenaar is die dat kan controleren. Theorie zegt dan ik gaf 500 en 5 slof maar ik declareer 500 en 1 tv. En daar het heel ver weg was hoe wou je dat dan controleren want bonnejte doen ze niet aan in afrika.
pi_119567712
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien heeft hij wel een hele goede boekhouder en snapt hij het zelf niet zo goed :o
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:36:57 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119567744
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:35 schreef lezzer het volgende:

[..]

Misschien heeft hij wel een hele goede boekhouder en snapt hij het zelf niet zo goed :o
Ja, dat kan ook... en maar stoere verhalen over zaken die van de belasting worden afgetrokken, zorgt de boekhouder gewoon dat er alleen afgetrokken wordt wat er afgetrokken mag worden :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119567888
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:35 schreef lezzer het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat kan ook... en maar stoere verhalen over zaken die van de belasting worden afgetrokken, zorgt de boekhouder gewoon dat er alleen afgetrokken wordt wat er afgetrokken mag worden :D
Mischien wel ja en is het dan maar goed dat de belastingdienst moeite heeft met langskomen bij ons daar we er toch niet zijn. Maar goed dat het aan alle kanten rammelt dat weet ik. Daar waar ik werk zijn er 30 man met dezelfde functie en die doen het allemaal anders. 2 man boekhouders die af en toe wel eens aan de lijn hangen om te melden dat het niet klopt. Maar creatief als dat we zijn lossen we het altijd weer op onder meerdere niet controleerbare posten. In ieder geval zo dat het mij geen geld kost en nog steeds gratis kan roken.
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:53:37 #36
33954 ElisaB
pi_119568103
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:07 schreef Tikbalang het volgende:
Ach dat is gewoon wat ouderwetse terminologie die hoogstwaarschijnlijk ook alleen maar bekent was binnen mijn bekenden kring.
Een hele club met mensen die geen idee heeft waar ze het over hebben. Gezellig ^O^

Heeft niets met ouderwets te maken. Nofi, maar heeft alleen te maken met geen flauw idee hebben en maar een beetje voor de vuist weglullen :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:44 schreef Tikbalang het volgende:

Mischien wel ja en is het dan maar goed dat de belastingdienst moeite heeft met langskomen bij ons daar we er toch niet zijn. Maar goed dat het aan alle kanten rammelt dat weet ik. Daar waar ik werk zijn er 30 man met dezelfde functie en die doen het allemaal anders. 2 man boekhouders die af en toe wel eens aan de lijn hangen om te melden dat het niet klopt. Maar creatief als dat we zijn lossen we het altijd weer op onder meerdere niet controleerbare posten. In ieder geval zo dat het mij geen geld kost en nog steeds gratis kan roken.
Kortom: je tilt de boel structureel en je bent dus eigenlijk gewoon een crimineeltje?
pi_119568237
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:53 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Een hele club met mensen die geen idee heeft waar ze het over hebben. Gezellig ^O^

Heeft niets met ouderwets te maken. Nofi, maar heeft alleen te maken met geen flauw idee hebben en maar een beetje voor de vuist weglullen :)

[..]

Kortom: je tilt de boel structureel en je bent dus eigenlijk gewoon een crimineeltje?
Ach we lullen gewoon lekker door en of het helemaal klopt ach who cares (behalve hier dan).

En ja dat wat we doen heet frauderen dacht ik zo.Maar ja 1000 Euro frauderen hier en dan 10k euro besparen ergens anders. Daar worden we dan allemaal beter van toch ????? Jij een heel klein beetje ik een beetje heel erg veel.

Of is dit gewoon goedpraten voor mijzelf ?????
pi_119568411
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:53 schreef ElisaB het volgende:
Dat je met zo iemand in discussie gaat _O-
pi_119568628
Dat was geen discussie, Ze hebben mij duidelijk gemaakt dat ik ernaast zat. En dat dus TS beter geen tv voor prive gebruik kan aftrekken van de belasting. Ik daarentegen zou het wel doen maar ben dus een slecht advies gever voor TS dus hij kan beter niet naar mij luisteren.
  zaterdag 24 november 2012 @ 13:16:16 #40
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_119570024
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

Die kan simpelweg redeneren dat de tv niet in de werkruimte hangt maat in de privé ruimte, en het gebruik dus privé is.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 24 november 2012 @ 13:18:07 #41
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_119570059
Een tv van 600 euro heeft 126 euro aan BTW, je moet je afvragen of dat t waard is om er wakker van te liggen
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_119573725
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:18 schreef Stefan het volgende:
Een tv van 600 euro heeft 126 euro aan BTW, je moet je afvragen of dat t waard is om er wakker van te liggen
Nogal gissen dit natuurlijk. Misschien wil hij een Loewe tv van 4 ruggen, dan is het best interessant..
pi_119573968
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:58 schreef mafkees10 het volgende:

[..]

Nogal gissen dit natuurlijk. Misschien wil hij een Loewe tv van 4 ruggen, dan is het best interessant..
Maar het mag niet :P
pi_119574927
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 09:34 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Hier in België idd meer dan één.

wat als je het idd voor zakelijk gebruik koopt, kapot gaat tijdens transport ofzo, en je krijgt dan controle? Dan staat ie toch ook niet voor de controleur z'n neus te blinken.

Video-productiebedrijf dat een tv koopt en die inbrengt wekt toch geen argwaan.
  zaterdag 24 november 2012 @ 22:52:44 #45
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_119585939
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:38 schreef Tikbalang het volgende:
:?
pi_119626137
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar het mag niet :P
Er mag zoveel niet..
  maandag 26 november 2012 @ 00:24:31 #47
33954 ElisaB
pi_119626660
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 00:04 schreef mafkees10 het volgende:

[..]

Er mag zoveel niet..
En sommige dingen die niet mogen kun je ook beter niet doen *)
pi_119628937
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 00:04 schreef mafkees10 het volgende:

[..]

Er mag zoveel niet..
Als je snel geld wil kan je beter een tankstation beroven dan de fiscus oplichten.
  maandag 26 november 2012 @ 08:31:15 #49
372522 me_gusta
cp, mijn cp, ja mijn ceepeeee!
pi_119629033
Tja, ook je tv heeft zo zijn behoeftes hé :).
dag 84: de FOK!kers hebben niet door wie ik ben
dag 91: alles verloopt volgens plan, de honden zijn niet op de hoede
dag 128: paniek, OVERAL PANIEK
dag 155: Miljoenen doden, de overname van FOK! zal gesmeerd lopen
pi_119631170
quote:
2s.gif Op maandag 26 november 2012 08:20 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als je snel geld wil kan je beter een tankstation beroven dan de fiscus oplichten.
Het gaat niet om snel geld maar om meer geld. Of eigenlijk, minder aan de fiscus geven.
pi_119632069
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:33 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Het gaat niet om snel geld maar om meer geld. Of eigenlijk, minder aan de fiscus geven.
Maar als het niet mag mag het niet. De boetes zijn niet verkeerd. Als je gepakt wordt zal je een stuk meer betalen dan in het geval je niet hebt gelogen.
pi_119632296
quote:
2s.gif Op maandag 26 november 2012 11:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar als het niet mag mag het niet. De boetes zijn niet verkeerd. Als je gepakt wordt zal je een stuk meer betalen dan in het geval je niet hebt gelogen.
En jij bent zo braaf dat je je altijd aan de wet houdt. Niet te snel rijden, altijd stoppen voor rood licht en nog veel en veel meer dingen.
  maandag 26 november 2012 @ 11:32:28 #53
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_119632836
Je hoeft het niet voor jezelf goed te praten, je kan het best doen, dan loop je zelf risico net zoals je bij te hard rijden n boete kun krijgen
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_119632851
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:13 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

En jij bent zo braaf dat je je altijd aan de wet houdt. Niet te snel rijden, altijd stoppen voor rood licht en nog veel en veel meer dingen.
Nope, maar je moet je toch wel afvragen of de eventuele boete die paar rotcenten kan rechtvaardigen.
pi_119633088
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:18 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ach dat valt wel mee er gaat zo her en der wat geld heen en weer zonder bonnetje. Wat als een douana beambte je een boete geeft van 10000 dollar en dit lul je terug naar 500 en 5 sloffen marlboro. Dit gaat dan bij hem in de pocket. Denk je dat er dan ook maar een belastingambtenaar is die dat kan controleren. Theorie zegt dan ik gaf 500 en 5 slof maar ik declareer 500 en 1 tv. En daar het heel ver weg was hoe wou je dat dan controleren want bonnejte doen ze niet aan in afrika.
  maandag 26 november 2012 @ 11:40:47 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119633101
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:33 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Minder aan de fiscus geven en de fiscus bedonderen zijn twee verschillende dingen....

Dat iemand gebruik maakt van de ruimte die de belastingwet biedt is in principe geen probleem, de boel bedonderen is dom, zeker in het geval van de belastingdienst.

Mijn vader zei altijd: als je de boel besodemietert moet je het zo goed doen dat je de rest van je leven op de Bahama's kunt wonen.
Dit soort trieste dingetjes als de BTW op een privé-TV willen terugvorderen zijn alleen maar dom en als je gepakt wordt dan kost je dat veel meer dan het opgeleverd heeft, daarbij word je dan ook voor alles gepakt waarvoor ze je kunnen pakken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 26 november 2012 @ 11:40:49 #57
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_119633102
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:03 schreef JumpingJacky het volgende:

[ afbeelding ]
Holy fuck, nu zit ik echt in de donkere krochten van het interwebs :D
  maandag 26 november 2012 @ 11:42:28 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119633145
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:40 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Holy fuck, nu zit ik echt in de donkere krochten van het interwebs :D
Ja, en jij maar denken dat WGR een veilig stukje FOK! was.... :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119638520
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Minder aan de fiscus geven en de fiscus bedonderen zijn twee verschillende dingen....

Dat iemand gebruik maakt van de ruimte die de belastingwet biedt is in principe geen probleem, de boel bedonderen is dom, zeker in het geval van de belastingdienst.

Mijn vader zei altijd: als je de boel besodemietert moet je het zo goed doen dat je de rest van je leven op de Bahama's kunt wonen.
Dit soort trieste dingetjes als de BTW op een privé-TV willen terugvorderen zijn alleen maar dom en als je gepakt wordt dan kost je dat veel meer dan het opgeleverd heeft, daarbij word je dan ook voor alles gepakt waarvoor ze je kunnen pakken.
Ach ja trieste dingen heb ik genoeg meegemaakt van de kant van de belastingdienst (lees - douane) 30 euro boete want 1 blikje bier teveel in je hut, 50 euro omdat de 17 jarige stagiaire een half krat bier in zijn hut had, 150 euro omdat op een stukje papier een regeltje leeg was waar een streepje had moeten staan en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zielige dingen gebeuren aan allebei de kanten. Van onze kant om er wat beter op te worden. En van de kant van belasting met hun priemende vingertje alla Koos Spee zal ik dan maar zeggen. Want zo gingen die 3 items hierboven. Van dat wij aan boord van die boot toch wel heel heel erg stout bezig waren en hoe we dat konden doen een jongen van 17 bier laten drinken.

Niet dat het allemaal slecht is hoor de autoriteiten. Die hadden mij ook wel al eens voor de rechter kunnen slepen vanwege iets met olie in het water. Maar omdat hun het niet zagen drijven werd het geseponeerd.

[ Bericht 30% gewijzigd door Tikbalang op 26-11-2012 14:57:33 ]
pi_119640581
Wat een hoop gezeur....

Ja het kan, zeker met een goed verhaal. Ook kan je die gewoon in je woonkamer hebben hangen. Sterker nog Ik heb er 1 in de woonkamer, 1 in kantoor en nog een bioscoop kamer met speciale beamer. Ik schrijf software voor settop boxen en wil die uitgebreid kunnen testen. Toen de belasting inspecteur op bezoek kwam had hij ook twijfels, maar met een goed verhaal was het zo goedgekeurd. Zolang je ook maar kan aangeven dat de kosten een klein aandeel is van je totale winst dan zal het geaccepteerd worden.
Maar als je een tv koopt van 2000 euro terwijl je met je bedrijf net 2500 euro omzet hebt, dan heb je heel wat uit te leggen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_119641530
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 14:49 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ach ja trieste dingen heb ik genoeg meegemaakt van de kant van de belastingdienst (lees - douane) 30 euro boete want 1 blikje bier teveel in je hut, 50 euro omdat de 17 jarige stagiaire een half krat bier in zijn hut had, 150 euro omdat op een stukje papier een regeltje leeg was waar een streepje had moeten staan en zo kan ik nog wel even doorgaan.
...
En als voorbeeld draag je zaken aan waarbij je zelf fout bent :') Helder licht :')
  maandag 26 november 2012 @ 16:30:56 #62
33954 ElisaB
pi_119641944
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:19 schreef DonJames het volgende:

En als voorbeeld draag je zaken aan waarbij je zelf fout bent :') Helder licht :')
Ik ben zo blij dat jij de moeite neemt om dit te posten, want ik had er de kracht niet meer voor O+
  maandag 26 november 2012 @ 16:31:44 #63
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_119641983
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 14:49 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Zielige dingen gebeuren aan allebei de kanten. Van onze kant om er wat beter op te worden. En van de kant van belasting met hun priemende vingertje alla Koos Spee zal ik dan maar zeggen. Want zo gingen die 3 items hierboven. Van dat wij aan boord van die boot toch wel heel heel erg stout bezig waren en hoe we dat konden doen een jongen van 17 bier laten drinken.

Niet dat het allemaal slecht is hoor de autoriteiten. Die hadden mij ook wel al eens voor de rechter kunnen slepen vanwege iets met olie in het water. Maar omdat hun het niet zagen drijven werd het geseponeerd.
Vervelend voor je joh, dat er regels zijn, en instanties die die handhaven.

Ik kan heel slecht tegen dit soort gemiep, van die mensen die te hard rijden en dan bij een bekeuring klagen dat de politie beter boeven kan gaan vangen. Want jij bent meneertje onschuld met alleen onschuldige overtredingen. Donder toch op met je totale gebrek aan verantwoordelijkheid voor je eigen handelen. Die totale volkomen terechte 230 euro boete kan jij met gemak betalen van de winst op je illegale sigaretten, drol.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_119642043
je consumentenrecht mbt garantie vervalt dan ook, weet niet of je dat wil...
pi_119643443
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:31 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Vervelend voor je joh, dat er regels zijn, en instanties die die handhaven.

Ik kan heel slecht tegen dit soort gemiep, van die mensen die te hard rijden en dan bij een bekeuring klagen dat de politie beter boeven kan gaan vangen. Want jij bent meneertje onschuld met alleen onschuldige overtredingen. Donder toch op met je totale gebrek aan verantwoordelijkheid voor je eigen handelen. Die totale volkomen terechte 230 euro boete kan jij met gemak betalen van de winst op je illegale sigaretten, drol.
Die boetetjes stelden ook helemaal niks voor, ging meer om het gebeuren hoe het ging eromheen maar dat valt toch niet uit te leggen. Maakt ook niet uit.

Je gaat vast wel anders piepen als ze jouw trouwring, al je kleren, je computer in beslag nemen omdat, er is geen omdat, de scheepsagent vertelde bij aankomst al, vandaag willen ze geld zien. En neem maar aan dat die mannen allemaal een hele goeie fantasie hebben om regeltjes ter plekke te bedenken.

Maar ach jij zit lekker hier in NL waar alle agenten nooit niks fout doen.
  maandag 26 november 2012 @ 17:21:43 #66
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_119643888
Pieppiep, hallo....
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  maandag 26 november 2012 @ 17:25:24 #67
33954 ElisaB
pi_119644024
quote:
10s.gif Op maandag 26 november 2012 17:21 schreef drijfhout het volgende:
Pieppiep, hallo....
_O-

maandag 26 november 2012 @ 17:26:32 #68
33954 ElisaB
pi_119644056
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:09 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Die boetetjes stelden ook helemaal niks voor, ging meer om het gebeuren hoe het ging eromheen maar dat valt toch niet uit te leggen. Maakt ook niet uit.

Je gaat vast wel anders piepen als ze jouw trouwring, al je kleren, je computer in beslag nemen omdat, er is geen omdat, de scheepsagent vertelde bij aankomst al, vandaag willen ze geld zien. En neem maar aan dat die mannen allemaal een hele goeie fantasie hebben om regeltjes ter plekke te bedenken.

Maar ach jij zit lekker hier in NL waar alle agenten nooit niks fout doen.
Je wordt een beetje lachwekkend eiks... Je vertelt vol trots hoe je de boel tilt, maar als er dan eens iemand op zijn strepen staat, dan is dát natuurlijk niet terecht. Béétje jammer.
pi_119645250
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:26 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je wordt een beetje lachwekkend eiks... Je vertelt vol trots hoe je de boel tilt, maar als er dan eens iemand op zijn strepen staat, dan is dát natuurlijk niet terecht. Béétje jammer.
Ach ja in het kader van de fraudeur word getilt heb je totaal gelijk en daarvoor kan ik dan ook hand in eigen boezem steken. Jammer alleen is dat ik niet de enigste ben aan boord maar wel de enigste die zo een beetje de crimineel kan uithangen. Alle overige bemanningsleden worden op dezefde manier getilt door diezelfde persoon die op zijn strepen staat. Om alles dan dus zo soepeltjes mogelijk te laten verlopen ben ik dan sigaretten en drank aan het smokkelen om weg te geven. Ik loop daar dan alle risico voor word ik a voor betaald en kan ik b de vruchten van plukken. De rederij is er mee bekend en vind het OK.

De grote verliezer in dit verhaal dan uiteindelijk is het volk van het land waar de lading gelost word. Alle kosten komen dan namelijk op het bordje van de charteraar welke in NL kan zitten en jouw baas is.
  maandag 26 november 2012 @ 18:05:03 #70
33954 ElisaB
pi_119645290
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:03 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ach ja in het kader van de fraudeur word getilt heb je totaal gelijk en daarvoor kan ik dan ook hand in eigen boezem steken. Jammer alleen is dat ik niet de enigste ben aan boord maar wel de enigste die zo een beetje de crimineel kan uithangen. Alle overige bemanningsleden worden op dezefde manier getilt door diezelfde persoon die op zijn strepen staat. Om alles dan dus zo soepeltjes mogelijk te laten verlopen ben ik dan sigaretten en drank aan het smokkelen om weg te geven. Ik loop daar dan alle risico voor word ik a voor betaald en kan ik b de vruchten van plukken. De rederij is er mee bekend en vind het OK.
Doe je ding, maar ik vind het een sneu patser-gehalte hebben eerlijk gezegd :{

quote:
De grote verliezer in dit verhaal dan uiteindelijk is het volk van het land waar de lading gelost word. Alle kosten komen dan namelijk op het bordje van de charteraar welke in NL kan zitten en jouw baas is.
Mijn baas zal het niet zijn...
pi_119647298
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:05 schreef ElisaB het volgende:

[..]
Mijn baas zal het niet zijn...
Dat weet je maar nooit. Jij koopt een ananas in de winkel of een pizza hawai op het werk (ik noem maar wat) die ananassen komen uit afrika, zuid amerika. Om boot daar tegen de kant te krijgen volgt al het boven door mij getikte en erger. Dat word allemaal betaald door de koper van die Ananas maar gelukkig zitten er heel veel ananassen in 1 boot dus valt het qua kostprijs per ananas wel mee, hoeveel kan ik niet zeggen. Maar zo gaat dat en ik ben daar niet de enigste in.

Wel heb je al bemanninglid bij mij 1 voordeel. Ik doe niet moeilijk over hoeveel sigaretten iemand wil hebben. Nemen hun 15 slof mee naar huis moeten ze dat helemaal zelf weten. Ik ben geen politieman uiteindelijk. Tja ik werk dan weer mee aan smokkel maar als jij bij mij zou varen zou jij er ook beter van worden omdat een slof marlboro uiteindelijk maar 12.75 kost ipv 57 euro.
  maandag 26 november 2012 @ 19:02:29 #72
33954 ElisaB
pi_119647386
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:59 schreef Tikbalang het volgende:
Dat weet je maar nooit.
Nou, dat weet ik wel :{

quote:
Jij koopt een ananas in de winkel of een pizza hawai op het werk (ik noem maar wat) die ananassen komen uit afrika, zuid amerika. Om boot daar tegen de kant te krijgen volgt al het boven door mij getikte en erger. Dat word allemaal betaald door de koper van die Ananas maar gelukkig zitten er heel veel ananassen in 1 boot dus valt het qua kostprijs per ananas wel mee, hoeveel kan ik niet zeggen. Maar zo gaat dat en ik ben daar niet de enigste in.

Wel heb je al bemanninglid bij mij 1 voordeel. Ik doe niet moeilijk over hoeveel sigaretten iemand wil hebben. Nemen hun 15 slof mee naar huis moeten ze dat helemaal zelf weten. Ik ben geen politieman uiteindelijk. Tja ik werk dan weer mee aan smokkel maar als jij bij mij zou varen zou jij er ook beter van worden omdat een slof marlboro uiteindelijk maar 12.75 kost ipv 57 euro.
Je vindt jezelf echt een kadootje he O+

Maar even for the record: ik betaal gewoon ¤ 70 voor mijn slof shag. Ik ben nog nooit te porren geweest voor illegale shit.
pi_119647576
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:02 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nou, dat weet ik wel :{

[..]

Je vindt jezelf echt een kadootje he O+

Maar even for the record: ik betaal gewoon ¤ 70 voor mijn slof shag. Ik ben nog nooit te porren geweest voor illegale shit.
Dus jij bent een op het spek gebonden kat die de spek niet gaat opeten, een muis die niet danst in huis als diezelfde kat weg is ??????????
  maandag 26 november 2012 @ 19:11:06 #74
33954 ElisaB
pi_119647692
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:07 schreef Tikbalang het volgende:

Dus jij bent een op het spek gebonden kat die de spek niet gaat opeten, een muis die niet danst in huis als diezelfde kat weg is ??????????
Nee, ik ben gewoon een redelijk normaal en fatsoenlijk mens. Mijn vader en moeder hebben een serieuze poging gedaan mij groot te schoppen met wat normen en waarden en ik voel geen behoefte om te doen wat jij doet.
pi_119647785
Tjonge Tik, als jij mijn zoon was liet ik je spontaan met terugwerkende kracht aborteren :{w
:+
Waar het stinkt is het warm.
pi_119648214
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:11 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nee, ik ben gewoon een redelijk normaal en fatsoenlijk mens. Mijn vader en moeder hebben een serieuze poging gedaan mij groot te schoppen met wat normen en waarden en ik voel geen behoefte om te doen wat jij doet.
Ach ja dat kan ieder zijn ding. Goed ik stout jij niet is de wereld weer recht.

quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:13 schreef knoblaucha6 het volgende:
Tjonge Tik, als jij mijn zoon was liet ik je spontaan met terugwerkende kracht aborteren :{w
:+
En waar heb ik jou beledigd ?????????
pi_119648472
Mijn popcorn was op en vond het een té geinige (gejatte) opmerking om niet te gebruiken :+
En daar ik een gloeiende hekel heb aan belastingfraude met daaraan zijdelings gelinkte opmerkingen zoals die van jou vond ik hem hier wel staan.
Waar het stinkt is het warm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')