abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 november 2012 @ 19:59:24 #1
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_119549884
130119_280647_ONZ_TopTopic_190112.png

Attentie, dit topic bevat nogal wat scheldwoorden dus je bent gewaarschuwd. Ga hier a.u.b. niet over huilen.

Hallo jongons,

tegenwoordig (sinds de uitvinding van de dashcam) circuleren er ontzettend veel kekke filmpjes van Rusland op het internet. Dagelijks staat er wel een russisch filmpje in de top 5 op dumpert, en heel youtube loopt over van de Russia compilaties.

Natuurlijk begrijpt niemand van wat er in het filmpje wordt gezegd of wat er berhaupt in het filmpje gebeurt.

Voorbeeld:
(Promotie filmpje voor een "gop"(Gabber) festival. De gasten in het filmpje zijn bekende Russiche Djay's)

Sinds ik de (voor zover ik weet) enige Fokker ben die vloeiend Russisch spreekt, ben ik met het idee ben gekomen om de door jullie in dit topic geplaatste filmpjes uit te leggen / te vertalen.

De bedoeling
Dus als je een filmpje (of een woord) hebt welke je wel vertaald/uitgelegd wilt hebben kan je deze in dit topic plaatsen, en zal ik deze uitleggen of vertalen. Zet er wel bij wat je precies van het filmpje wilt weten.

Verbreed je woordenschat: Woorden die je gauw in een Russisch filmpje zal horen:

1. Bljaat - Spel als бляд - Geen directe vertaling mogelijk, zware gevoelswaarde. Wordt gebruikt net zoals het "kk" scheldwoord in het nederlands.
Voorbeeld van uitspraak:
2. Suka - Spel als сука - Direct vertaald: Teef - Gevoelswaarde hetzelfde als het woord "Hoer".

3. Jebat - Spel als ебать - werkwoord - Direct vertaald: Neuken - Wordt voor veel dingen gebruikt maar de gevoelswaarde is zwaar

4. Jebannij - Spel als ебанный - Bijv. naamwoord - Direct vertaald: verneukte/vertyfde - gevoelswaarde is heel zwaar. (Zwaarder dan van "KK")

5. Durak - Spel als дурак - Zelfstandig nw. - Je bent een "durak" als je stom in je hoofd bent. Gevoelswaarde niet zwaar.

Filmpje in welke de woorden nummer 2,3,4,5 vaak voorkomen: (In het filmpje maakt de opa ruzie met de oma over het feit dat de oma zijn waterput heeft vervuild met poep :') )

6. Idi w zopu - иди в жопу - Letterlijke vertaling: Kruip in je anus. Vrij zware gevoelswaarde.
Voorbeeld van uitspraak: Skippen naar 0:15

7. Idi nagui - . Vertaal: Lik aan mijn lul. Gevoelswaarde vrij zwaar, veel zwaarder dan hoe het in het nederlands zou klinken.

Er zijn honderden verschillende scheldwoorden, en duizenden combinaties. In het nederlands zijn er simpelweg niet genoeg woorden om alle russische scheldwoorden te kunnen vertalen. Ik zal dus mijn best doen om de lijst uit te breiden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fopje op 01-03-2013 12:13:58 ]
  vrijdag 23 november 2012 @ 20:06:03 #2
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_119550148
idi w zopu - иди в жопу ts
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_119550231
бляд zeggen ze vaak in die verkeersfilmpjes. Ook valt het me op dat er vaak een pauze zit russen het voorval en de scheldwoorden.
Verder: ga door, ik leer graag.
  vrijdag 23 november 2012 @ 20:10:01 #4
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_119550321
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:08 schreef FiveseveN het volgende:
Ook valt het me op dat er vaak een pauze zit russen het voorval en de scheldwoorden.
Waarschijnlijk komt de pauze doordat de bestuurder eerst in schocktoestand verkeert voordat hij zich realiseert wat er is gebeurd en begint te schelden.
pi_119550633
Tja, hij (zij) kan ook even nadenken over de volgorde en zwaarte van de scheldwoorden :7
Ik krijg compilaties binnen via een abo op Youtube en kijk weleens naar http://russia.prochan.com/dash_cam
  vrijdag 23 november 2012 @ 20:19:22 #6
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_119550752
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:16 schreef FiveseveN het volgende:
Tja, hij (zij) kan ook even nadenken over de volgorde en zwaarte van de scheldwoorden :7
Ik krijg compilaties binnen via een abo op Youtube en kijk weleens naar http://russia.prochan.com/dash_cam
De woorden die er nu staan zijn gesorteerd op hoe vaak ze voorkomen.
  vrijdag 23 november 2012 @ 20:24:49 #7
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_119551006
ебать?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 23 november 2012 @ 21:40:38 #8
361368 Compliment
Ki Ka Compliment
pi_119554935
хорошая тема
  vrijdag 23 november 2012 @ 21:44:31 #9
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_119555162
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:01:29 #10
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_119561881
quote:
Blijkbaar gaat de uitzending van het programma over discotheken, en de mevrouw met de microfoon interviewt feestgangers.
Die gast loopt te praten dat hij vaker in die discotheek was geweest en dat het telkens veel leuker was deze avond, er zijn weinig mensen en de muziek is slecht. Dan vraagt dat wijf hem wat voor muziek genre er momenteel te horen is, alleen die gast verstaat de vraag niet. Ze vraagt het hem opnieuw, en opnieuw verstaat die haar niet en begint met zijn bazendans :)
  zondag 25 november 2012 @ 16:31:42 #11
362482 epic_gram
gram van epische proporties
pi_119604227

wat zegt dit ventje allemaal? :)
pi_119604323
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:01 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Blijkbaar gaat de uitzending van het programma over discotheken, en de mevrouw met de microfoon interviewt feestgangers.
Die gast loopt te praten dat hij vaker in die discotheek was geweest en dat het telkens veel leuker was deze avond, er zijn weinig mensen en de muziek is slecht. Dan vraagt dat wijf hem wat voor muziek genre er momenteel te horen is, alleen die gast verstaat de vraag niet. Ze vraagt het hem opnieuw, en opnieuw verstaat die haar niet en begint met zijn bazendans :)
Of hij beeldt met deze dans het genre muziek uit :P
  zondag 25 november 2012 @ 16:47:16 #14
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_119604915
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 16:31 schreef epic_gram het volgende:

wat zegt dit ventje allemaal? :)
Eerst vraagt die aan de cameraman wat die moet doen, die zegt dat die gast wat geks moet doen. Vervolgens zegt die gozer vrij zachtjes бляд (Bljaaat), de cameraman zegt dan dat die het harder moet zeggen. Vervolgens loopt die gast de hele tijd бляд (Bljaaaat) te roepen door de hele collegezaal, wat ongeveer hetzelfde betekent als het scheldwoord kanker in het Nederlands.

Wanneer de docent en alle leerlingen stilvallen vraagt die "Wat, wat is er aan de hand? Ik ben een zieke debiel!" vervolgens zegt die nog dat hij helemaal nergens naartoe gaat (waarschijnlijk omdat de docent hem had geseind dat die op mag rotten uit het lokaal).
Meteen daarna rent die weg terwijl die de hele tijd "AAAAA" aan het schreuwen is.

Wanneer die uiteindelijk op de tafel gaat staan roept die nog eens een keer "Ik ben ziek in het hoofd!". De cameraman zegt ook nog eens op 1:05 op de achtergrond "Ja hij is inderdaad ziek in zijn hoofd".
Vervolgens doet die nog een paar gekkigheden en rent die uit het lokaal.
- Einde filmpje -

In Rusland hebben veel jongeren het gevoel dat ze kunnen doen wat ze willen (vandaar het hoge aantal filmpjes uit rusland), en dit is een heel goed voorbeeld hiervan. Ook hebben veel jongeren absoluut geen respect voor docenten.

Ik had ik Rusland op tv een keer een filmpje gezien van hoe een leerling een prullenbak leegkiepert op de docent, ik weet niet of die op youtube staat.
  zondag 25 november 2012 @ 16:51:29 #15
362482 epic_gram
pi_119605052
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 16:47 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Eerst vraagt die aan de cameraman wat die moet doen, die zegt dat die gast wat geks moet doen. Vervolgens zegt die gozer vrij zachtjes бляд (Bljaaat), de cameraman zegt dan dat die het harder moet zeggen. Vervolgens loopt die gast de hele tijd бляд (Bljaaaat) te roepen door de hele collegezaal, wat ongeveer hetzelfde betekent als het scheldwoord kanker in het Nederlands.

Wanneer de docent en alle leerlingen stilvallen vraagt die "Wat, wat is er aan de hand? Ik ben een zieke debiel!" vervolgens zegt die nog dat hij helemaal nergens naartoe gaat (waarschijnlijk omdat de docent hem had geseind dat die op mag rotten uit het lokaal).
Meteen daarna rent die weg terwijl die de hele tijd "AAAAA" aan het schreuwen is.

Wanneer die uiteindelijk op de tafel gaat staan roept die nog eens een keer "Ik ben ziek in het hoofd!". De cameraman zegt ook nog eens op 1:05 op de achtergrond "Ja hij is inderdaad ziek in zijn hoofd".
Vervolgens doet die nog een paar gekkigheden en rent die uit het lokaal.
- Einde filmpje -

In Rusland hebben veel jongeren het gevoel dat ze kunnen doen wat ze willen (vandaar het hoge aantal filmpjes uit rusland), en dit is een heel goed voorbeeld hiervan. Ook hebben veel jongeren absoluut geen respect voor docenten.

Ik had ik Rusland op tv een keer een filmpje gezien van hoe een leerling een prullenbak leegkiepert op de docent, ik weet niet of die op youtube staat.
Dankjewel! Russisch is een lastige taal voor nederlanders he? Hoe kijken russen tegen buitenlanders aan? Heb jij in rusland gewoond ook?
  zondag 25 november 2012 @ 17:25:42 #16
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_119606518
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 16:51 schreef epic_gram het volgende:

[..]

Dankjewel! Russisch is een lastige taal voor nederlanders he? Hoe kijken russen tegen buitenlanders aan? Heb jij in rusland gewoond ook?
Geen probleem hoor.
Russisch is inderdaad een hele lastige taal, en niet alleen voor Nederlanders. Russisch valt samen met nog een paar andere talen in de groep van de aller lastigste talen om te leren. Voor een Nederlander is het onmogelijk om voor 100% Russisch te leren spreken als de Nederlander dat niet van jongs af aan, aan wordt geleerd. In rusland hebben ze ook een compleet ander alfabet bestaande uit 33 letters.

Alhoewel ik ooit een docent geschiedenis had welke 15 jaar lang Russisch heeft gestudeerd. Hij kon grammaticaal en qua zinsopbouw, correct een gesprek voeren over de makkelijkere onderwerpen, maar qua uitspraak kwam het niet in de buurt van hoe het hoort.

In Rusland maakt het eigenlijk niet uit of je buitenlander bent of niet, je wordt even goed of slecht behandeld als iedereen. Er zijn ook heel veel buitenlanders, veel meer dan in Nederland. Wat in Rusland uitmaakt is de hoeveel geld je hebt, en niet je afkomst. Als je een buitenlander met veel geld bent zullen veel mensen aan je voeten liggen, maar als je een echte ras Rus bent zonder geld zal niemand je ook maar serieus aankijken.

Ik heb zelf inderdaad in Rusland gewoond en ook daar op school gezeten. Ik heb daar familie wonen en ga 3 a 4 keer per jaar naar Rusland.
  zondag 25 november 2012 @ 17:37:27 #17
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_119607018
quote:
_O-

Alhoewel ik geen verklaring voor dat filmpje kan geven, viel mij 1 ding op. En dat is dat er carambaTV.ru in het hoekje van dat filmpje stond.
De presentator van CarambaTV maakt reviews van grappige russische filmpjes, en hij heeft ook een apart kanaal op youtube voor zijn engelspratende fans waar je soortgelijke filmpjes terug kan vinden. Hier een voorbeeld:

pi_119608119
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:37 schreef H4ppy het volgende:

[..]

_O-

Alhoewel ik geen verklaring voor dat filmpje kan geven, viel mij 1 ding op. En dat is dat er carambaTV.ru in het hoekje van dat filmpje stond.
De presentator van CarambaTV maakt reviews van grappige russische filmpjes, en hij heeft ook een apart kanaal op youtube voor zijn engelspratende fans waar je soortgelijke filmpjes terug kan vinden. Hier een voorbeeld:

Ah, thanks voor de link. Zal eens wat flimpjes kijken daar.

En deze populaire vid? Die heb ik ook nooit gevat:
  zondag 25 november 2012 @ 18:28:48 #19
362482 epic_gram
pi_119609071
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:25 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Geen probleem hoor.
Russisch is inderdaad een hele lastige taal, en niet alleen voor Nederlanders. Russisch valt samen met nog een paar andere talen in de groep van de aller lastigste talen om te leren. Voor een Nederlander is het onmogelijk om voor 100% Russisch te leren spreken als de Nederlander dat niet van jongs af aan, aan wordt geleerd. In rusland hebben ze ook een compleet ander alfabet bestaande uit 33 letters.

Alhoewel ik ooit een docent geschiedenis had welke 15 jaar lang Russisch heeft gestudeerd. Hij kon grammaticaal en qua zinsopbouw, correct een gesprek voeren over de makkelijkere onderwerpen, maar qua uitspraak kwam het niet in de buurt van hoe het hoort.

In Rusland maakt het eigenlijk niet uit of je buitenlander bent of niet, je wordt even goed of slecht behandeld als iedereen. Er zijn ook heel veel buitenlanders, veel meer dan in Nederland. Wat in Rusland uitmaakt is de hoeveel geld je hebt, en niet je afkomst. Als je een buitenlander met veel geld bent zullen veel mensen aan je voeten liggen, maar als je een echte ras Rus bent zonder geld zal niemand je ook maar serieus aankijken.

Ik heb zelf inderdaad in Rusland gewoond en ook daar op school gezeten. Ik heb daar familie wonen en ga 3 a 4 keer per jaar naar Rusland.
Heb je ook veel woorden in het russisch? Ik bedoel, je zegt in dit topic dat er al honderden scheldwoorden bestaan... :D Ik ben 20, kan ik het leren nog? (ik ben redelijk in talen)

Enneh, heb je een verklaring voor wat je heir zei:
quote:
  zondag 25 november 2012 @ 18:45:57 #20
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_119609792
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2012 18:07 schreef Oerbeer het volgende:

[..]

Ah, thanks voor de link. Zal eens wat flimpjes kijken daar.

En deze populaire vid? Die heb ik ook nooit gevat:
Die gast met het lange haar aan het begin heet Kirill, en wanneer hij op die balk naar voren kruipt zegt die dat die andere gasten een foto van hem moeten maken. Iemand op de achtergrond zegt op 0:10 "Kan je je voorstellen hoeveel adrenaline nu door hem heen gaat", waarop Kirill zegt dat die het helemaal niet eng vindt. Wanneer die het einde van de balk heeft bereikt begint iedereen lachend naar hem te roepen (met een heleboel gescheld van het enthoushiasme) dat die terug moet komen.

Tussen 0:10 en 0:20 hoor je een aantal woorden welke in de OP zijn vermeld. Vooral bljaat komt heel vaak voor.

Die gast in het rode shirt heet "Nazarow" van zijn achternaam. Wanneer die op de balk gaat staan hoor je iemand achter de camera met ongeloof roepen: "Nazarow, ga jij staand over die balk lopen?!". Dan roept nog iemand "Nazarow, je bent echt geschift!".
Wanneer die op 0:38 over de balk wilt lopen zegt iemand "hou op met schreeuwen iedereen" (in de context van dat Nazarow afgeleid raakt van het geschreeuw).
Hij gaat op de balk staan en zegt vrijwel meteen "Nee hier ben ik te pussy voor, ik kruip tot wel tot het einde en dan ga ik pas staan" . Wanneer die over de balk aan het kruipen is hoor je nog de cameraman met een huilerige stem zeggen "Ogujet!" (Holy shit!)

Wanneer die gast daadwerkelijk op de balk gaat staan schreeuwt de cameraman vol ongeloof uit "Hij gaat staan!". Dan roept iemand nog van uit de achtergrond iets in de context dat die hem zo'n ongelofelijke baas vindt.

Als laatste zegt de cameraman nog "Het is hier moeilijk veel meter tot aan de grond, maar hij heeft gewoon schijt!".

- Einde video -

In Rusland wordt het beklimmen van enorme constructies langzaam aan een hype. Deze mensen worden "skywalkers" genoemd. De meest bekende skywalker tot nu toe is student "Marat Dupri" welke overigens ook erbij was toen dat filmpje was geschoten:

Als je googelt op "Marat Dupri" kom je nog veel meer foto's van hem tegen.
  zondag 25 november 2012 @ 18:55:33 #21
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_119610223
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:28 schreef epic_gram het volgende:

[..]

Heb je ook veel woorden in het russisch? Ik bedoel, je zegt in dit topic dat er al honderden scheldwoorden bestaan... :D Ik ben 20, kan ik het leren nog? (ik ben redelijk in talen)

Enneh, heb je een verklaring voor wat je heir zei:
[quote]In Rusland hebben veel jongeren het gevoel dat ze kunnen doen wat ze willen (vandaar het hoge aantal filmpjes uit rusland), en dit is een heel goed voorbeeld hiervan. Ook hebben veel jongeren absoluut geen respect voor docenten.
[/quote]

Ja, je hebt een enorm aantal woorden in het Russisch. Het aantal is vrijwel niet te vergelijken met het aantal woorden de Nederlandse taal bezit. Rusland heeft een verschrikkelijk grote literatuurgeschiedenis met heel veel bekende schrijvers. Literatuur is dan ook een verplicht vak vanaf de basisschool tot aan het einde van de middelbare school.

In het russisch heb je daadwerkelijk honderden scheldwoorden, en een oneindig aantal combinaties. Soms zit ik een filmpje te kijken en dan hoor ik weer een totaal nieuwe combinatie van nieuwe scheldwoorden waar ik dan echt stuk om ga. Zoiets heb je in het Nederlands helaas niet.

Het enorme aantal scheldwoorden is te "danken" aan de tientallen jaren van depressie en armoede na de 2de wereldoorlog. In zulke tijden is het natuurlijk logisch dat er veel negatieve woorden in het dagelijkse taalgebruik voorkomen.

Ik denk dat je met genoeg doorzettingsvermogen alles kan leren, dus als het je wat lijkt zou ik er gewoon voor gaan :)

En een verklaring voor het feit dat er weinig respect is voor ouderen komt door de mentaliteit van velen mensen. Niet alleen ouderen worden vaak onrespectvol behandeld, maar veel mensen doen onrespectvol naar elkaar waardoor je een eindeloze spiraal krijgt. En de jeugd neemt daar ook helaas vaak voorbeeld van.
  zondag 25 november 2012 @ 18:57:50 #22
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_119610319

Krijg al zweethanden als ik het zie :)
  zondag 25 november 2012 @ 19:03:36 #23
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_119610554
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:57 schreef Stofzuigerzak het volgende:

Krijg al zweethanden als ik het zie :)
Deze heeft ook nog een lekker windje om een beetje afgekoeld te blijven tijdens zijn workout.
pi_119610872
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:45 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Die gast met het lange haar aan het begin heet Kirill, en wanneer hij op die balk naar voren kruipt zegt die dat die andere gasten een foto van hem moeten maken. Iemand op de achtergrond zegt op 0:10 "Kan je je voorstellen hoeveel adrenaline nu door hem heen gaat", waarop Kirill zegt dat die het helemaal niet eng vindt. Wanneer die het einde van de balk heeft bereikt begint iedereen lachend naar hem te roepen (met een heleboel gescheld van het enthoushiasme) dat die terug moet komen.

Tussen 0:10 en 0:20 hoor je een aantal woorden welke in de OP zijn vermeld. Vooral bljaat komt heel vaak voor.

Die gast in het rode shirt heet "Nazarow" van zijn achternaam. Wanneer die op de balk gaat staan hoor je iemand achter de camera met ongeloof roepen: "Nazarow, ga jij staand over die balk lopen?!". Dan roept nog iemand "Nazarow, je bent echt geschift!".
Wanneer die op 0:38 over de balk wilt lopen zegt iemand "hou op met schreeuwen iedereen" (in de context van dat Nazarow afgeleid raakt van het geschreeuw).
Hij gaat op de balk staan en zegt vrijwel meteen "Nee hier ben ik te pussy voor, ik kruip tot wel tot het einde en dan ga ik pas staan" . Wanneer die over de balk aan het kruipen is hoor je nog de cameraman met een huilerige stem zeggen "Ogujet!" (Holy shit!)

Wanneer die gast daadwerkelijk op de balk gaat staan schreeuwt de cameraman vol ongeloof uit "Hij gaat staan!". Dan roept iemand nog van uit de achtergrond iets in de context dat die hem zo'n ongelofelijke baas vindt.

Als laatste zegt de cameraman nog "Het is hier moeilijk veel meter tot aan de grond, maar hij heeft gewoon schijt!".

- Einde video -

In Rusland wordt het beklimmen van enorme constructies langzaam aan een hype. Deze mensen worden "skywalkers" genoemd. De meest bekende skywalker tot nu toe is student "Marat Dupri" welke overigens ook erbij was toen dat filmpje was geschoten:

[ afbeelding ]

Als je googelt op "Marat Dupri" kom je nog veel meer foto's van hem tegen.
Thanks! Vroeg mij al af wat ze nou precies zeiden in die video. _O_
  zondag 25 november 2012 @ 19:12:18 #25
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_119610959
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:03 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Deze heeft ook nog een lekker windje om een beetje afgekoeld te blijven tijdens zijn workout.
Full version
  zondag 25 november 2012 @ 19:15:18 #26
362482 epic_gram
pi_119611104
dit is echt een tof topic! Bedankt H4ppy! Hoelang woon je inmiddels in nederland? Je kunt namelijk perfect nederlands typen. Heb je daar lang over gedaan? :D

Klopt het dat deze kerel inmiddels is doodgevallen?

Hoe kan het eigenlijk dat er niet wordt ingegrepen bij zulke dingen? Als je hier in nederland op een flat gaat staan komt er gelijk allemaal politie en brandweer om je veilig naar beneden te halen. Is er veel politie? Of boeit het ze gewoon niet wat die mensen doen?
  zondag 25 november 2012 @ 19:48:14 #27
362482 epic_gram
pi_119612441
docu over russen met hun gevaarlijke gewoontes:

zondag 25 november 2012 @ 20:49:04 #28
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_119615179
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:15 schreef epic_gram het volgende:
dit is echt een tof topic! Bedankt H4ppy! Hoelang woon je inmiddels in nederland? Je kunt namelijk perfect nederlands typen. Heb je daar lang over gedaan? :D

Klopt het dat deze kerel inmiddels is doodgevallen?

Hoe kan het eigenlijk dat er niet wordt ingegrepen bij zulke dingen? Als je hier in nederland op een flat gaat staan komt er gelijk allemaal politie en brandweer om je veilig naar beneden te halen. Is er veel politie? Of boeit het ze gewoon niet wat die mensen doen?
Bedankt :)

Ik woon inmiddels 11-12 jaar in Nederland. Toen ik hier net kwam op mijn 6de had ik natuurlijk veel problemen met spelling en taal en heb ik heel veel bijles gehad. Tot ongeveer groep 5 van de basisschool had ik redelijke moeite met taal en spelling. In groep 7 en 8 was ik een van de beste leerlingen qua taal en spelling.
Ik heb in groep 6 bijna een heel leerjaar in Rusland op school gezeten, maar het werd gauw duidelijk dat het niks werd daar met mij. Het scholingsniveau ligt er verschrikkelijk hoog. Wat ik daar in groep 6 had voor wiskunde heb ik pas in de 4de klas van mijn HAVO hier in Nederland.

Later op de middelbare school in Nederland heb ik nooit meer problemen met taal gehad en kon ik zoveel lessen Nederlands missen als ik wou, en alsnog de hoogste cijfers van de klas halen.

Inmiddels doe ik een Engelstalige studie aan de Haagse Hogeschool, met Koreaans als extra taal.

Of de kerel dood is gevallen weet ik niet aangezien ik niemand volgens mij weet hoe die gast precies heet of waar die woont. En bij zulke filmpjes heb je altijd wel mensen die uit het niets gaan roepen dat iemand dood is.
Er zijn overigens zeker wel ongelukken gebeurd waarbij mensen dood zijn gevallen die in hoge constructies klimmen.

Wat de politie in Rusland betreft, het boeit ze niks dat jongeren over daken heen springen. De politie in Rusland heeft zijn handen vol aan belangrijkere zaken aangezien er nog relatief veel zware criminaliteit is in vergelijking met Nederland. En het is hun eigen keus om zo gevaarlijk te doen dus voor de politie daar is er geen reden om in te grijpen.
  zondag 25 november 2012 @ 21:39:42 #29
362482 epic_gram
pi_119618189
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Bedankt :)

Ik woon inmiddels 11-12 jaar in Nederland. Toen ik hier net kwam op mijn 6de had ik natuurlijk veel problemen met spelling en taal en heb ik heel veel bijles gehad. Tot ongeveer groep 5 van de basisschool had ik redelijke moeite met taal en spelling. In groep 7 en 8 was ik een van de beste leerlingen qua taal en spelling.
Ik heb in groep 6 bijna een heel leerjaar in Rusland op school gezeten, maar het werd gauw duidelijk dat het niks werd daar met mij. Het scholingsniveau ligt er verschrikkelijk hoog. Wat ik daar in groep 6 had voor wiskunde heb ik pas in de 4de klas van mijn HAVO hier in Nederland.

Later op de middelbare school in Nederland heb ik nooit meer problemen met taal gehad en kon ik zoveel lessen Nederlands missen als ik wou, en alsnog de hoogste cijfers van de klas halen.

Inmiddels doe ik een Engelstalige studie aan de Haagse Hogeschool, met Koreaans als extra taal.

Of de kerel dood is gevallen weet ik niet aangezien ik niemand volgens mij weet hoe die gast precies heet of waar die woont. En bij zulke filmpjes heb je altijd wel mensen die uit het niets gaan roepen dat iemand dood is.
Er zijn overigens zeker wel ongelukken gebeurd waarbij mensen dood zijn gevallen die in hoge constructies klimmen.

Wat de politie in Rusland betreft, het boeit ze niks dat jongeren over daken heen springen. De politie in Rusland heeft zijn handen vol aan belangrijkere zaken aangezien er nog relatief veel zware criminaliteit is in vergelijking met Nederland. En het is hun eigen keus om zo gevaarlijk te doen dus voor de politie daar is er geen reden om in te grijpen.
Wel gek, als het onderwijsniveau daar zo hoog ligt, waarom zijn er dan zo weinig internationaal bekende en hoog aangeschreven universiteiten? Is de gemiddelde rus zoveel slimmer dan een nederlander? Is daar een cultuur zoals in china, dat mensen moeten presteren? Hoe ziet het russische onderwijssysteem eruit? Heb je ook gewoon tot je 10e~11e jaar basisschool en dan middelbare school?

Oefen je je russisch spreken nog wel eens? Thuis ofzo? Spreek je nu accentloos nederlands? Je hebt wss wel echt een talenknobbel, als je na een paar jaar in nederland al beter nederlands kent dan wij nederlanders zelf :+ En daarbij nu ook nog eens koreaans kunt. Knap hoor. :)
  zondag 25 november 2012 @ 22:14:37 #30
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_119620374

_O_ Deel 30 alweer.

Rijden Russen nou zo slecht?
Rijden Russen allemaal met een camera in de auto?
Waarom blijven al die Russen zo chill tijdens een botsing?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 25 november 2012 @ 22:15:51 #31
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_119620472
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:39 schreef epic_gram het volgende:

[..]

Wel gek, als het onderwijsniveau daar zo hoog ligt, waarom zijn er dan zo weinig internationaal bekende en hoog aangeschreven universiteiten? Is de gemiddelde rus zoveel slimmer dan een nederlander? Is daar een cultuur zoals in china, dat mensen moeten presteren? Hoe ziet het russische onderwijssysteem eruit? Heb je ook gewoon tot je 10e~11e jaar basisschool en dan middelbare school?

Oefen je je russisch spreken nog wel eens? Thuis ofzo? Spreek je nu accentloos nederlands? Je hebt wss wel echt een talenknobbel, als je na een paar jaar in nederland al beter nederlands kent dan wij nederlanders zelf :+ En daarbij nu ook nog eens koreaans kunt. Knap hoor. :)
Het onderwijssysteem ziet er als volgt uit: 3 Jaar voorbereiding op school van 4 tot 7 jaar, daarna 11 jaar school van 7 tot 18 jaar. Dat betekent dus dat 7 en 18 jarigen in 1 schoolgebouw zitten. Natuurlijk zijn die schoolgebouwen daar veel groter dan de nederlandse schoolgebouwen aangezien er op elke school niet minder dan 3000 leerlingen zitten. Daarom krijgen verschillende leeftijdsgroepen in verschillende vleugels en delen van de school les.

Elk jaar ga je of over naar de volgende klas, of je gaat je hele zomervakantie (welke daar 3 maanden is) naar school om al je cijfers omhoog te werken, of je blijft gewoon zitten. In de 11de klas doe je een centraal eindexamen waar je voor moet slagen mocht je door willen. Daarna kies je je opleiding. Wel moet ik zeggen dat de opleidingen daar veel meer gespecialiseerd zijn.
Dus opleidingen als "commercile economie" of "Informatica" hebben ze daar niet. Alles is onderverdeeld in specifieke groepen als "bedrijfsadministratie" "accountancy" en al helemaal onder de technische opleidingen. Een vriend van mij (18 jaar) doet een informatica opleiding welke vanaf het eerste jaar gespecialiseerd is in het maken van kunstmatige intelligentie. Dus eigenlijk heb nabouwen van het menselijk brein in een computer.

De reden dat er haast geen bekende internationale universiteiten zijn is omdat alles is gericht op de inwoners van Rusland zelf. Ook spreekt in Rusland vrijwel niemand Engels, en vrijwel niemand heeft als carrireperspectief om een baan in het buitenland te zoeken. Iedereen is daar gefocust op het land in welke ze wonen. Dit is niet zo gek aangezien het economisch gezien nu explodeert, overal zijn banen beschikbaar en er is vraag naar werknemers als nooit te voren.

Maar als je niet wilt presteren, hoeft dat ook niet. Dus het is niet zoals in China. Als je geen zin hebt in school, dan ga je als tuinman openbare parkjes schoonmaken. Dus het is de keuze aan de jeugd zelf of ze wat van hun leven maken.

Als ik kijk naar de oudere mensen in Rusland is het zo dat qua slimheid het niveau ongeveer hetzelfde ligt als in Nederland, maar als ik kijk naar de jeugd welke in de laatste 10 jaar hun school af hebben gemaakt moet ik zeggen dat die gemiddeld veel slimmer zijn dan de jeugd in Nederland. Natuurlijk zijn daar uitzonderingen op, maar de basiskennis ligt gewoon hoger aangezien je geen vakkenpakket kan kiezen. Tot de 11de klas (18 jaar) moet iedereen verplicht natuurkunde, scheikunde, algebra etc. volgen, en ook alle economische vakken erbij.

Ik spreek thuis dagelijks alleen maar Russisch met mijn familieleden, en ik spreek al sinds het einde van de basisschool Nederlands zonder accent. Overdag spreek ik vrijwel alleen maar Engels aangezien veel medestudenten op mijn opleiding uit het buitenland komen.
Dat ik een echte talenknobbel heb betwijfel ik sterk, omdat ik in mijn middelbare school tijd nog nooit een voldoende voor Frans heb gehaald. Voor duits stond ik ook alleen maar 5jes dus die 2 talen heb ik laten vallen zo snel als het maar kon.
Ik kan nog niet zeggen dat ik Koreaans spreek aangezien ik het pas vanaf het begin van dit schooljaar heb :+
  zondag 25 november 2012 @ 22:34:43 #32
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_119621730
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 22:14 schreef Falco het volgende:

_O_ Deel 30 alweer.

Rijden Russen nou zo slecht?
Rijden Russen allemaal met een camera in de auto?
Waarom blijven al die Russen zo chill tijdens een botsing?
Ja, veel Russen rijden bar slecht. Dit komt deels omdat je rijbewijs halen een kwestie van 200 euro betalen is aan je rij examinator en dan ben je geslaagd.
Maar ook het weggedrag zelf is heel asociaal tegenover andere weggebruikers. Bijvoorbeeld: iedereen rijdt in de linker rijbaan terwijl er niemand op de rechter rijbaan rijdt. Je hoort natuurlijk zo veel mogelijk op de rechter rijbaan te rijden, en mensen die er langs willen hebben in dat geval geen keuze dan rechts inhalen wat natuurlijk vragen om ongelukken is.

Niet iedereen rijdt met een dashcam, maar wel een ontzettend groot percentage van de weggebruikers. Zoals je kan zien gebeuren er ontzettend veel domme ongelukken. Het videomateriaal wordt als bewijs vastgelegd in het geval van een ongeluk, om voor de rechter te bewijzen wie er schuldig was aan het ongeluk.

Dat de weggebruikers chill blijven tijdens zo'n ongeluk lijkt maar zo. Misschien schreeuwen ze niet uitbundig, maar zware scheldwoorden komen in elk filmpje van de crash compilaties voor :Y
  maandag 26 november 2012 @ 16:07:47 #33
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_119641149
Wat betekent trouwens "jobani vrot"?

Wel leuk dat het nu winter gaat worden (of al is). Betekent meer spectaculaire content :Y.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 26 november 2012 @ 21:24:54 #34
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_119654260
quote:
2s.gif Op maandag 26 november 2012 16:07 schreef Falco het volgende:
Wat betekent trouwens "jobani vrot"?

Wel leuk dat het nu winter gaat worden (of al is). Betekent meer spectaculaire content :Y.
Jebanni w rot betekent direct vertaald "In de mond geneukt", wordt gebruikt in de context van "Holy shit! / Holy Fuck!"

Er komt zeker weer spectaculaire content, omdat de helft van de Russen wachten met het vervangen van zomerbanden naar winterbanden tot het moment wanneer het al gaat sneeuwen. Dan is het natuurlijk te laat, maar des te meer filmpjes voor ons :)
  dinsdag 27 november 2012 @ 11:00:08 #35
362482 epic_gram
pi_119667515
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:24 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Jebanni w rot betekent direct vertaald "In de mond geneukt", wordt gebruikt in de context van "Holy shit! / Holy Fuck!"

Er komt zeker weer spectaculaire content, omdat de helft van de Russen wachten met het vervangen van zomerbanden naar winterbanden tot het moment wanneer het al gaat sneeuwen. Dan is het natuurlijk te laat, maar des te meer filmpjes voor ons :)
Wat vind je ervan dat jouw land in de wereld bekend staat als een land met allemaal dronken en gekke mensen? :D
pi_119667530
Wat een gaaf topic _O_ ik zal er eens aan denken als ik weer eens tegen een vaag Russisch filmpje aan loop met schreeuwende personen :D
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:42:47 #37
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_119689922
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:00 schreef epic_gram het volgende:

[..]

Wat vind je ervan dat jouw land in de wereld bekend staat als een land met allemaal dronken en gekke mensen? :D
Ik kan er echt om lachen :Y
Ook als ik er zelf ben zie ik er zoveel gekke dingen waar ik stuk om kan gaan
  dinsdag 27 november 2012 @ 22:32:49 #38
362482 epic_gram
pi_119692813
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:42 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Ik kan er echt om lachen :Y
Ook als ik er zelf ben zie ik er zoveel gekke dingen waar ik stuk om kan gaan
Ik ben nog nooit in Rusland geweest, maar het lijkt mij idd ook echt een te gek land om een keer een paar maanden heen te gaan en als het bevalt en ik de taal redelijk spreek zou ik er ook wel tijdelijk willen wonen misschien. (vandaar ook mijn interresse in dit topic)

Alleen ik denk soms wel eens, als ik al die gekke dingen op internet zie, dat het een heel saai land is. En dat mensen daarom zelf maar gevaarlijke dingen gaan doen om daar hun kick uit te halen. Maar dat valt dus wel mee, gezien je reactie?

En uit welk deel van Russia kom jij ongeveer?
  dinsdag 27 november 2012 @ 22:42:47 #39
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_119693455
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:32 schreef epic_gram het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit in Rusland geweest, maar het lijkt mij idd ook echt een te gek land om een keer een paar maanden heen te gaan en als het bevalt en ik de taal redelijk spreek zou ik er ook wel tijdelijk willen wonen misschien. (vandaar ook mijn interresse in dit topic)

Alleen ik denk soms wel eens, als ik al die gekke dingen op internet zie, dat het een heel saai land is. En dat mensen daarom zelf maar gevaarlijke dingen gaan doen om daar hun kick uit te halen. Maar dat valt dus wel mee, gezien je reactie?

En uit welk deel van Russia kom jij ongeveer?
Ik kom zelf uit St. Petersburg. Wanneer ik na een week in Rusland te zijn geweest, weer terug kom naar Nederland ga ik zowat dood van de saaiheid hier. Dat is niet zo gek aangezien er in St. Petersburg, een stad van meer dan 30 miljoen inwoners natuurlijk veel meer te doen valt dan in dit landje welke voor de helft uit bollenvelden en weilanden bestaat. Dus om antwoord op je vraag te geven: nee, Rusland is alles behalve saai.
Ook is het nachtleven er fantastisch, alleen in het centrum al heb je tientallen nachtclubs waarvan de meerderheid echt enorm is qua omgang. Door heel st petersburg heen heb je honderden nachtclubs. Ook is er echt veel overdag te bezichtigen, dus er is reden genoeg om een keer naar Rusland te gaan.
pi_119697371
Is het echt merkbaar dat er in Rusland een vrouwenoverschot is?
  woensdag 28 november 2012 @ 00:47:12 #41
256666 leeell
I know you're lonely
pi_119698286
tvp
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  woensdag 28 november 2012 @ 03:10:06 #42
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_119699761
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:47 schreef leeell het volgende:
tvp
pi_119699813
Nej
I can't do this all on my own, no I know, I'm no superman.
  woensdag 28 november 2012 @ 09:50:38 #44
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_119701942
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:08 schreef thenxero het volgende:
Is het echt merkbaar dat er in Rusland een vrouwenoverschot is?
Daar kan ik niet echt heel goed antwoord op geven aangezien ik alleen maar in hele grote steden ben geweest. In zulke steden is het heel moeilijk te merken dat er een vrouwen of mannen overshot is, maar ik kan me wel voorstellen dat het op andere plekken wel anders is.
Wat je wel merkt is dat iedereen daar die geen relatie heeft actief op zoek is naar een relatie, dit begint al op een leeftijd van 16 jaar. Dit betekent dat vrouwen veel opener zijn naar mannen, en altijd wel de moeite nemen om mannen beter te leren kennen. Daarom zijn er veel minder preutse en arrogante wijven.
  woensdag 28 november 2012 @ 10:05:23 #45
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_119702258

Wat wordt hier gezegd? Ik geloof namelijk niet dat het echt is... Tof topic verder trouwens ^O^
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  woensdag 28 november 2012 @ 11:16:30 #46
362482 epic_gram
pi_119704157
quote:
5s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:05 schreef InTrePidIvity het volgende:

Wat wordt hier gezegd? Ik geloof namelijk niet dat het echt is... Tof topic verder trouwens ^O^
waarom zou het nep zijn? Ik zie nergens waar het ge-edit moet zijn eigenlijk. Behalve waar ze even uit beeld zijn, maar dat is best knap gedaan als het nep is.
  woensdag 28 november 2012 @ 11:20:38 #47
362482 epic_gram
pi_119704281
http://www.dumpert.nl/med(...)op_z_n_russisch.html

Russische muziek vind ik dan weer helemaal niks :@
  woensdag 28 november 2012 @ 11:57:31 #48
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_119705506
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:16 schreef epic_gram het volgende:

[..]

waarom zou het nep zijn? Ik zie nergens waar het ge-edit moet zijn eigenlijk. Behalve waar ze even uit beeld zijn, maar dat is best knap gedaan als het nep is.
Ik geloof niet dat als je zo van het dak gerukt wordt je reactiesnelheid en kracht in je handen zo groot is dat je jezelf kunt vasthouden. Met nep bedoel ik meer dat hij wel ergens gezekerd moet zijn.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_119709126
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 09:50 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Daar kan ik niet echt heel goed antwoord op geven aangezien ik alleen maar in hele grote steden ben geweest. In zulke steden is het heel moeilijk te merken dat er een vrouwen of mannen overshot is, maar ik kan me wel voorstellen dat het op andere plekken wel anders is.
Wat je wel merkt is dat iedereen daar die geen relatie heeft actief op zoek is naar een relatie, dit begint al op een leeftijd van 16 jaar. Dit betekent dat vrouwen veel opener zijn naar mannen, en altijd wel de moeite nemen om mannen beter te leren kennen. Daarom zijn er veel minder preutse en arrogante wijven.
Prima antwoord :)
  donderdag 29 november 2012 @ 19:36:45 #50
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_119756478
quote:
5s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:05 schreef InTrePidIvity het volgende:

Eerst staat die gast af te tellen tot 3, en tussen de getallen door schreeuwt die nog scheldwoorden als "Bljaat" en "Suka". Daarna springt die van het dak af. Die andere gast wordt meegetrokken, en je hoort iemand ongerust "Andrej!!!" roepen (de naam van de gast die mee werd getrokken).
Dan hoor je iemand "ojojoy" op de achtergrond zeggen, het is niet echt een woord maar betekent hetzelfde als "Oh nee he".
Een paar tellen later hoor je iemand op 0:18 "Kruto" zeggen, wat "Lijp" of "vet" betekend in de context van "Wajoow, wat vet!".
Meteen hoor je daarna iemand roepen "Andrej hou je vast!".
Dat zinnetje wat die op het laatst zegt verstond ik niet goed genoeg om het te kunnen vertalen.

Wat het filmpje zelf betreft lijkt het me ook nogal sterk dat iemand niet los wordt gerukt na zo'n val, vooral als die onverwacht komt. En wat me ook niet duidelijk is waarom die gast dan in eerste plaats dat touw vast blijft houden en de andere kant op kijkt terwijl die hoort dat die gast aan het aftellen is.

Maarja het filmpje zelf ziet er geloofwaardig echt uit, dus ik kan niet echt een conclusie trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')