Ik zit er serieus mee, dit probleem moet verholpen worden. heb er best 2 duizend euro voor over.quote:
gewoon hard op je bek gaan en dan naar de tandarts gaan XDquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:27 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ik zit er serieus mee, dit probleem moet verholpen worden. heb er best 2 duizend euro voor over.
Bedoel je niet te ver naar voor?quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:25 schreef Meloewa het volgende:
volgensmij staat mijn onderkaak gewoon te ver na achter![]()
Nee naar achter. De onderkaak moet meer naar voren. Dan heb ik die overbeet ook niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:30 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Bedoel je niet te ver naar voor?
Dat is onderbeetquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:30 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Bedoel je niet te ver naar voor?
quote:
O sorry, ik had de namen verwisseld.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:30 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Nee naar achter. De onderkaak moet meer naar voren. Dan heb ik die overbeet ook niet.
nee heb echt een overbeet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:35 schreef gargamel het volgende:
heb je echt een overbeet of staan je tanden gewoon schuin naar voren?
Als je echt een overbeet hebt je laten door verwijzen naar kaakchirurg en je laten voorlichten wat mogelijk is.
ik heb nooit zoveel geduimd schijnt het.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:36 schreef anti_kneus het volgende:
Je loopt zeker nog steeds stiekem te duimen?
Hoe dan ook, ik zou gewoon naar de tandarts gaan en die zal je dan weer doorverwijzen naar iemand anders
Ja zit er aan te denken maar een 20 jarige met een beugel is ook een beetjequote:Op vrijdag 23 november 2012 17:37 schreef ThaTim het volgende:
zal opnieuw beugel moeten nemen denk ik, zo'n 2-3 jaar op zijn minst
ik dacht idd dat je 13 wasquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:38 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ja zit er aan te denken maar een 20 jarige met een beugel is ook een beetje![]()
Vooral omdat ik al jonger lijk.
Tsja wie mooi wil zijn moet pijn lijdenquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:38 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ja zit er aan te denken maar een 20 jarige met een beugel is ook een beetje![]()
Ik heb medelijden met ts. Zorg ervoor dat je volgend jaar een goede tandartsverzekering hebt.quote:
Ik zie zelfs mensen die veertiger lijken te zijn met een beugel. Tanden schuiven direct wat terug als je de beugel weg laat, maar meestal is het eindresultaat wel een goede verbetering.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:38 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Loop je ook altijd rond met de mond open? Dan kan ik dat best voorstellen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:20 schreef Meloewa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vooral die 2e zie je goed
het is gewoon jammer lijk zo wel of ik niet tot tien kan tellen geef zo'n domme indruk. Die suffe overbeet.
Lekker boeiend. Maatje van me is 26 en heeft een bwugel. Binnenkort wordt zn kaak ook nog doorgezaagd en rechtgezet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:38 schreef Meloewa het volgende:
[..]
JUIST omdat je jonger lijkt kun je dus nog prima wegkomen met een beugel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:38 schreef Meloewa het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:20 schreef Meloewa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het is gewoon jammer lijk zo wel of ik niet tot tien kan tellen geef zo'n domme indruk. Die suffe overbeet.
lol ik heb zo'n draadje achter de tanden. Mijn onderkaak is gewoon te zwakquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:39 schreef Sinceria het volgende:
Ik heb na mijn beugel een draad achter mijn tanden gezet gekregen, zou daar maar eens naar vragen. Het heeft bij mij de boel mooi recht gehouden, ondanks stevig doorduimen.
Ik vind het je zelf wel schattig staan overigens, hoewel het lastig oordelen is aan de hand van deze foto's.
Dan krijg je een buitenboordbeugeltje, om je onderkaak naar voren te schuiven.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:48 schreef Meloewa het volgende:
[..]
lol ik heb zo'n draadje achter de tanden. Mijn onderkaak is gewoon te zwak
Zit 'ie dan nog wel goed vast? Die van mij is een keerlosgeschoten en toen groeide de boel ook al scheef.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:48 schreef Meloewa het volgende:
[..]
lol ik heb zo'n draadje achter de tanden. Mijn onderkaak is gewoon te zwak
Nah in real vinden mensen het niet zo opvallen. Maar als ik ze zeg kijk dan zie ze het wel beetjequote:Op vrijdag 23 november 2012 18:37 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
JUIST omdat je jonger lijkt kun je dus nog prima wegkomen met een beugel.
Sowieso, je voelt jezelf nu ook voor lul lopen met een overbeet, en die is blijvend, dus dan kun je net zo goed tijdelijk het gevoel hebben dat je voor lul loopt met een beugel, wetende dat het over een poosje allemaal OK is...
Ja ik snap niet waarom ik die nooit gekregen heb...quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Dan krijg je een buitenboordbeugeltje, om je onderkaak naar voren te schuiven.![]()
Of bestaan die niet meer?
oh sorry die zit aan de onderkant van mijn tanden niet de bovenkantquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:49 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Zit 'ie dan nog wel goed vast? Die van mij is een keerlosgeschoten en toen groeide de boel ook al scheef.
Wacht, die met dat petje, dat is om je bovenkaak naar achteren te trekken toch?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:49 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ja ik snap niet waarom ik die nooit gekregen heb...
ik heb geen ideequote:Op vrijdag 23 november 2012 18:50 schreef mootie het volgende:
[..]
Wacht, die met dat petje, dat is om je bovenkaak naar achteren te trekken toch?
En een dubbele beugel is om je onderkaak naar voren te krijgen.
Yeah, dat is altijd wel zo. Dingen die je bij jezelf verschrikkelijk vindt, daar hebben andere mensen vaak helemaal geen last van.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:49 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Nah in real vinden mensen het niet zo opvallen. Maar als ik ze zeg kijk dan zie ze het wel beetje
Volgens mij wel. Heb ze zelf ook gehad. Zou ook graag zien dat mijn onderkaak nog iets verder naar voren zou staan.quote:
Misschien heb je mooie ogen of iets anders zodat het toch niet opvalt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:49 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Nah in real vinden mensen het niet zo opvallen. Maar als ik ze zeg kijk dan zie ze het wel beetje
Ach laat het anders wel als ik eens wat geld heb die onderkaak stukje naar voor timmerenquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:54 schreef mootie het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Heb ze zelf ook gehad. Zou ook graag zien dat mijn onderkaak nog iets verder naar voren zou staan.
Maar ja, als de tijd verstrijkt gaan je tanden toch weer een beetje van positie veranderen.
Brrr dat breken en zagen lijkt me wel een heel gedoe.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:01 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ach laat het anders wel als ik eens wat geld heb die onderkaak stukje naar voor timmeren
Misschien had je naar je ortho moeten luisterenquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:25 schreef Meloewa het volgende:
Ik heb de nachtbeugel toen een paar maanden gedragen maar niet voor altijd. Zoals de orthodontist beweerde dat moest.
alsof je jaren met zelfde plastic beugeltje kan doenquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:09 schreef mirannie het volgende:
[..]
Misschien had je naar je ortho moeten luisteren![]()
Het rechtzetten met zo'n overbeet is zo gepiept met een beugel. Het recht houden (de kaak laten wennen aan de nieuwe stand) is precies waarin je gefaald hebt. Eigen schuld dus.
Ik denk eerlijk gezegd dat die beugel prima past bij dit puber gedrag.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:12 schreef Meloewa het volgende:
[..]
alsof je jaren met zelfde plastic beugeltje kan doenhou toch op. Ik heb het geprobeerd maar naar een paar maanden is dat ding ram vertyfd
nu moet ik dus op nieuw happen voor een nieuwe beugelding want no way dat dit gebit nog past in het resultaat van net na de beugel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:15 schreef hugsy33 het volgende:
voor dertig euro heb je een nieuwe...
Ik denk wel dat ik een terugwijkende onderkaak/kin heb.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:20 schreef Teslynd het volgende:
Bij overbeet die echt stoort, denk ik aan mensen als Loes Luca. Bij jou lijkt het vooral te komen door scheefstand.
Wat is er met je onderkaak? Wat heeft kaakzwakte ermee te maken?
onderontwikkelde onderkaak of gewoon een terugwijkende onderkaakquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:23 schreef Teslynd het volgende:
Maar je hebt het steeds over een zwakke onderkaak. Wat houdt dat bij jou in?
Niet echt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:58 schreef Bozepiemel het volgende:
Beste jongedame,
Je bent prachtig zoals je bent. Stralend witte tanden en lippen om af te sabbelen.
Mijn moeder heeft op haar 56e een beugel gekregen. In haar jeugd hadden ze geen geld voor dat soort dingen. Ze wilde nu eindelijk wel wel eens een mooi gebit. Vorig jaar is-ie verwijderd en lacht ze meer dan ooit. Kan alleen maar bewondering voor haar hebben. En super dat ze 't gedaan heeft.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:13 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik zie zelfs mensen die veertiger lijken te zijn met een beugel. Tanden schuiven direct wat terug als je de beugel weg laat, maar meestal is het eindresultaat wel een goede verbetering.
hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:30 schreef Teslynd het volgende:
O, ik zou op die leeftijd te blij zijn dat mijn tanden vast zitten om er nog aan te morrelen. Maar een noodzakelijk bruggetje zou wel aanleiding zijn voor een flinke verbeterbeurt.
Die operatie moet je niet onderschatten. Het operatieongemak kom je wel overheen. Maar wet het met je hoofd/lichaam doet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prima dat je wil voorkomen dat het 'erger' wordt of dat je het een beetje wil corrigeren, maar als je op deze manier naar jezelf kijkt gaat geen orthodontist je probleem oplossen. Het probleem is namelijk dat je niet goed naar jezelf kunt kijken, als de orthodontist er dan een keurig regelmatig eenheidsworstgebit van heeft gemaakt zodat je meer lijkt op die saaie perceptie van perfectie uit de media dan vind je wel weer wat anders om lelijk aan jezelf te vinden. Mensen kunnen gewoon niet goed naar zichzelf kijken, dat is niet voorbehouden aan anorexiagevalletjes. Ik vind het wel een sensuele mond eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:46 schreef Meloewa het volgende:
Ik vind gewoon fucking lelijk en ik zou mijn kaak er wel voor laten doorzagenWees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
Het is toch normaal dat je tanden niet recht boven elkaar staan, maar dat je boventanden over je ondertanden heen vallenquote:Op donderdag 27 december 2012 20:01 schreef vera166 het volgende:
Ik heb precies hetzelfde maar het valt me eigenlijk helemaal niet op. Mijn tanden staan nooit recht op elkaar ('boven' en 'onder' tanden bedoel ik).
Nouja oke, ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Er kan bij mij bijna een vinger door heen zegmaarquote:Op donderdag 27 december 2012 20:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het is toch normaal dat je tanden niet recht boven elkaar staan, maar dat je boventanden over je ondertanden heen vallen
Oh, dat hoort niet nee. Bij mij kan m'n nagel er net tussenquote:Op donderdag 27 december 2012 20:04 schreef vera166 het volgende:
[..]
Nouja oke, ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Er kan bij mij bijna een vinger door heen zegmaar
Eeuwig zonde idd, dat mensen aan zichzelf willen laten sleutelen vanwege zoiets onbenulligs.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:16 schreef Teslynd het volgende:
Geen idee waarom dit topic bovenaan in "mijn actieve topics" staat, want er is ruim een maand niet geschreven.
Ik hoop dat je stopt met domme gedachten koesteren en dat je met de tandarts overlegt. Als je vindt dat een beugel geen oplossing brengt, dan géén ingrijpende zaken als een kaakverplaatsing (de chirurg die dat bij jou wil doen, moet geschorst worden), maar kronen die ietsje smaller zijn dan je eigen tanden en recht omlaag gaan. Dan zal je meteen al veranderingen in je mond en in je gezicht opmerken. Vergeet niet om te vragen om een verwijzing voor een paar sessies logopedie. Anders blijf je je gezichtsspieren op de oude manier gebruiken en praten alsof je nog je ruime tandenrijtje hebt en dat staat vrij raar.
Smeer eens minder zooi op je lippen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:20 schreef Meloewa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou jaquote:Op vrijdag 28 december 2012 09:18 schreef eleusis het volgende:
Ik vindt het wel secksiiI
Plus als ze toch weer terug gaan staan heeft weer een ingreep weinig zin denk ik?!?
Lijkt me wel, met eten bijvoorbeeld, alles komt onder de roze zooi te zitten.quote:Op vrijdag 28 december 2012 09:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Smeer eens minder zooi op je lippen.
Heb je er eigenlijk last van? En daarmee bedoel ik dus of het complicaties met zich meebrengt bij het eten en praten en zo.
Nee maar voelt beetje raar in mn bek :S kan het niet uitstaan.quote:Op vrijdag 28 december 2012 09:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Smeer eens minder zooi op je lippen.
Heb je er eigenlijk last van? En daarmee bedoel ik dus of het complicaties met zich meebrengt bij het eten en praten en zo.
Dan de rest nog!quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:47 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Nee maar voelt beetje raar in mn bek :S kan het niet uitstaan.
Ik ga na de beugel mijn tanden bleken, lipglossje op en ik ben tevreden met dat deel
Lekker bekkie hoorquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:20 schreef Meloewa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zo wat een pijplippenquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:20 schreef Meloewa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mooie lippen hoor. Vraag me echt af hoe je eruit ziet.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:26 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Na de beugel wordt het ws beter.
[..]
niet bijzonder beetje standaard.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:31 schreef Nestalgie het volgende:
[..]
mooie lippen hoor. Vraag me echt af hoe je eruit ziet.
Bij de Ortho geweest? Je gebit blijft altijd in beweging( daarom ook dat draadje achter je tanden na het hebben van een beugel) als je een beugel neemt kan de overbeet volgens mij weer terug groeien , ik zou dat even na vragen bij de ortho .quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:43 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Nou javandaag besloten ik word weer beugelbekkie
![]()
![]()
![]()
![]()
Uhm ik heb vandaag al een aanvullende verzekering afgesloten. Heb woensdag intakeje.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:56 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Bij de Ortho geweest? Je gebit blijft altijd in beweging( daarom ook dat draadje achter je tanden na het hebben van een beugel) als je een beugel neemt kan de overbeet volgens mij weer terug groeien , ik zou dat maar eens na vragen bij de ortho .
Verder kan ik niet goed zien of de overbeet storend is aangezien je je mond niet genoeg open hebt op de foto .
.........quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:58 schreef robben93 het volgende:
En wat is het volgende? dikkere tieten?
Ik vond je gebit zo ook wel oke maja
duur pfff. maar zit een Ortho dan wel in de aanvullende verzekering, dacht van niet namelijk, maar ik kan het mis hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:00 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Uhm ik heb vandaag al een aanvullende verzekering afgesloten. Heb woensdag intakeje.
Ja dat is inderdaad het probleem....... dat wil ik dus ook weer niet dat het weer terug gaat staat. Want kost wel even 2000/3000 euro of zo
Nouuuuuu we zaten eerst een extra tandarts verzekering af te sluiten we dachten dat het daar in zat. Maar daar valt de ortho niet onder valt onder aanvullende bleek dus.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:04 schreef madeliefff het volgende:
[..]
duur pfff. maar zit een Ortho dan wel in de aanvullende verzekering, dacht van niet namelijk, maar ik kan het mis hebben.
Jij neemt het ook niet zo nauwquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doei!
aww, hij kan ook lief doen.quote:
Hij heeft gewoon gelijk. Is helemaal niet nodig hier iets aan te doen. Maar herken het wel, iets klein dat je stoort kan nogal vervelend zijn ook al vinden anderen het niets.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:44 schreef leeell het volgende:
[..]
aww, hij kan ook lief doen.
je staat een tijdje droog zeker?
Dat is helemaal niet zo raar.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:38 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Je tanden wel even rust gunnen, voordat ze weer belaagd worden - ditmaal met iets van chloor.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:47 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Nee maar voelt beetje raar in mn bek :S kan het niet uitstaan.
Ik ga na de beugel mijn tanden bleken, lipglossje op en ik ben tevreden met dat deel![]()
Nee, ze zegt dat ze weer aan de beugel gaat en dat ze dit keer de nazorg beter doet.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:26 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Na de beugel wordt het ws beter. [quote]
Kijk eens of er logopedie in je aanvullende verzekering zit. De tandarts mag ook doorverwijzen. Je zegt dandat je altijd een verkeerde mondstand gehad hebt en dat je herordende tandenrijtje een paar logopediesessies nuttig vind om ook je mond- en kaakspieren meteen goed in te zetten.
Vergis je niet, ik heb mensen gezien die met een totaal andere mond praatten dan ze op dat moment hadden. De mondmotoriek zat nog in de oude stand.
[quote]Op donderdag 17 januari 2013 00:10 schreef Hugh_Myron het volgende:
ga je nu in je kaak laten zagen?
zonde![]()
Ah, ja. Niks mis met een beugel.quote:Op donderdag 17 januari 2013 07:57 schreef Teslynd het volgende:
Nee, ze zegt dat ze weer aan de beugel gaat en dat ze dit keer de nazorg beter doet.
Beugels zie je tegenwoordig bij bijna alle leeftijden. En als je het alsnog/opnieuw doet, dan beter nu dan over 10 of 20 jaar.
Meloewa, succes en veel geduld.
Mag niet meer van haar zwager.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:50 schreef Bombshell het volgende:
Plaats is een foto van je smoelwerk dan
nvmquote:Op donderdag 17 januari 2013 19:50 schreef kaulopopo het volgende:
[..]
Mag niet meer van haar zwager.
ahwquote:Op donderdag 17 januari 2013 21:25 schreef RickoKun het volgende:
Wow wat een mooie lippen en mond meloesma!
Een operatie... denk niet dat mijn ouders daar blij mee zijnquote:Op donderdag 17 januari 2013 21:09 schreef hexje het volgende:
Ik zou voor de operatie gaan. Er zijn verschillende technieken. Informeren over hoe en wat kan nooit kwaad.
Tevens kan het geen kwaad om een second opinion te doen om te kijken of het bij jou echt wel te verhelpen is met een beugel.
absoluut, mijn tanden snijden door je tong.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:10 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Zullen we daar geen last van hebben als we zoenen?
quote:
Zooooooo vandaag naar de orthodontist geweest en mijn overbeet was 3mm, (ik dacht 1 cmquote:
2 jaar zo lang?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:31 schreef Meloewa het volgende:
[..]
[..]
Zooooooo vandaag naar de orthodontist geweest en mijn overbeet was 3mm, (ik dacht 1 cm)
is binnen 2 jaar op te lossen.
en ja hij zei wel dat ik geen modellenkaak(mannelijke kaak) had maar dat hij dat niet zo storend vond als ik dat wilde goed krijgen moest ik plastic chirurg contacteren
oke. de mijne was 1.1cm dat kon alleen middels een operatie worden opgelost. Als het heel groot is helpt een beugel niet. Vandaar mijn vraag over de grootte van je overbeet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:31 schreef Meloewa het volgende:
[..]
[..]
Zooooooo vandaag naar de orthodontist geweest en mijn overbeet was 3mm, (ik dacht 1 cm)
is binnen 2 jaar op te lossen.
en ja hij zei wel dat ik geen modellenkaak(mannelijke kaak) had maar dat hij dat niet zo storend vond als ik dat wilde goed krijgen moest ik plastic chirurg contacteren
Ja 1.1 cm is 11 mm he? nou ja dat is inderdaad wel extreem danquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:34 schreef hexje het volgende:
[..]
oke. de mijne was 1.1cm dat kon alleen middels een operatie worden opgelost. Als het heel groot is helpt een beugel niet. Vandaar mijn vraag over de grootte van je overbeet.![]()
En ben je tevreden met wat de ortho zei?
quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:37 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Ik word elke keer weer wild als ik naar je bekkie kijk.
Geen buitenboord gelukkigquote:
Nee daar ben ik ook veel te oud voorquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:42 schreef MAHL het volgende:
[..]
Geen buitenboord gelukkigMaar dus ook geen uitneembare/nachtbeugel.
Benieuwd hoe dat enge ijzer je lieve snoetje gaat toetakelen
Maar is toch tegenvaller als je meisje in de club tegenkomt met een beugel, doorzichtig of nietquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:44 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Nee daar ben ik ook veel te oud voor
[ afbeelding ]
valt wel mee qua lelijkheid
Voel je niets van.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:45 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Maar is toch tegenvaller als je meisje in de club tegenkomt met een beugel, doorzichtig of niet
boeiendquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:45 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Maar is toch tegenvaller als je meisje in de club tegenkomt met een beugel, doorzichtig of niet
Maar over het algemeen is het wel een tegenvaller hoor zo'n beugel, club of niet. Vooral als je 18+ bentquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:46 schreef Meloewa het volgende:
[..]
boeiendik ben toch niet in de club te vinden
Ja het is niet echt leuk, maar mij boeit het niet dan is het maar een tegenvaller ik zelf vind het fijn. Zie er toch niet uit als 20 dus ja.. kantje boord deze leeftijd. kan nog wel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:47 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Maar over het algemeen is het wel een tegenvaller hoor zo'n beugel, club of niet. Vooral als je 18+ bent
Nja klopt bij jou misschien ook wel, niet zoveel contact met buitenwereld idd. Hoop dat je daarna lekker zelfverzekerd bentquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:48 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ja het is niet echt leuk, maar mij boeit het niet dan is het maar een tegenvaller ik zelf vind het fijn. Zie er toch niet uit als 20 dus ja.. kantje boord deze leeftijd. kan nog wel.
Zou wel lukken. Flapoortje.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Nja klopt bij jou misschien ook wel, niet zoveel contact met buitenwereld idd. Hoop dat je daarna lekker zelfverzekerd bent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doei!
quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:50 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Zou wel lukken. Flapoortje.Maar daarna geen neuscorrectie doen he. Met je bolle neusjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:52 schreef Angel-Joy het volgende:
Meloewa, hoe krijg je jouw tanden zo wit?
Zulke witte tanden heb ik anders niet ze zijn niet geel... maar komt vast ook door licht inval.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:52 schreef Angel-Joy het volgende:
Meloewa, hoe krijg je jouw tanden zo wit?
Op de foto zijn ze echt focking wit, zo'n tandpastareclame witquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:53 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Zulke witte tanden heb ik anders niet ze zijn niet geel... maar komt vast ook door licht inval.
Maar als ik die beugel heb gehad ga ik ze lekker whitenen
Ik denk dat jij wittere tanden hebtquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:56 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Op de foto zijn ze echt focking wit, zo'n tandpastareclame wit
Maar succes met jouw beugel
Ik probeer wel goed te poetsen ja, ze zijn wel oke, maar kan beterquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:57 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ik denk dat jij wittere tanden hebt![]()
ja thanks, heb jij er ook een gehad of niet?
Ja als ze maar niet frietgeel zijn dat is zo lelijk.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:00 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ik probeer wel goed te poetsen ja, ze zijn wel oke, maar kan beter
Ja, 1.5 jaar een beugel gehad, ben blij dat ik ze niet meer heb
Heb je geen spalkje gehad om dat te voorkomen?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:04 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ja als ze maar niet frietgeel zijn dat is zo lelijk.
Ja ik ook 1,5 jaar tot 2 jaar, doet ook beetje pijn.. echt leuk is het niet nee.
Maar doordat ik dus mijn tong tegen mijn tanden aanhoud zijn ze terug gaan staan(naar voren).
jawel maar heeft niet zo geholpen dusquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:24 schreef MAHL het volgende:
[..]
Heb je geen spalkje gehad om dat te voorkomen?
Jep heb ik ook aangeraden gekregen idd, moest ik ook doen !quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:19 schreef Teslynd het volgende:
Denk je er aan om bij (of vóór) de laatste beurt een verwijzing voor logopedie te vragen? Twee of drie keer kan misschien voldoende zijn. Dan leer je een betere mond/tonghouding én je leert je gezichtsspieren te gebruiken naar je nieuwe mondstand. Dat verkleind meteen het gevaar van tanden weer naar buiten drukken.
Dit inderdaad. Google anders eens op OMFTquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:19 schreef Teslynd het volgende:
Denk je er aan om bij (of vóór) de laatste beurt een verwijzing voor logopedie te vragen? Twee of drie keer kan misschien voldoende zijn. Dan leer je een betere mond/tonghouding én je leert je gezichtsspieren te gebruiken naar je nieuwe mondstand. Dat verkleind meteen het gevaar van tanden weer naar buiten drukken.
Mijn dochter moest eerst naar logopedie voordat haar beugel geplaatst werd.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:19 schreef Teslynd het volgende:
En, heb je je beugel alquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:57 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ik denk dat jij wittere tanden hebt![]()
ja thanks, heb jij er ook een gehad of niet?
quote:
Het is maar 3 mm.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:39 schreef AwayTL het volgende:
Vind het wel vreemd dat ze zeggen dat een overbeet met een beugel op te lossen is.. Heb het hele topic niet bijster goed gelezen, wellicht dat het daar aan ligt dan?
Maar staan je tanden niet gewoon wat scheef naar voren?
Ik heb een kaakoperatie gehad op mijn 17e en mij hebben ze vertelt dat een beugel niets meer aan de beet zou kunnen doen, omdat ik niet meer groeide. Ze hebben uiteindelijk wel mijn kaak 1 cm naar voren gehaald.
Ja, daarom zal het ook wel anders zijn. Blijf het toch vreemd vinden. Hoe kan je ergens 3 mm op recht trekken zonder iets naar achteren te halen als je niet meer groeit.quote:
Jij gaat blijkbaar uit van overbeet door te grote kaakverschillen. Maar op de foto lijkt het mede door scheefstand te komen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:48 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ja, daarom zal het ook wel anders zijn. Blijf het toch vreemd vinden. Hoe kan je ergens 3 mm op recht trekken zonder iets naar achteren te halen als je niet meer groeit.
Daarbij vind ik 3 mm bij je gebit best veel, ook al zou ik nooooooooit meer aan een beugel beginnen op mn 20e voor dat verschil. Vond het toen al drama, maarja toen was ik ook nog een puber..
Wanneer krijg je de beugel en hoe lang denken ze dat je die moet gaan dragen TS?
Ja volgensmij zei de orthodontist dat het, het meest gewoon door scheefstand(tong) komt.quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:03 schreef Teslynd het volgende:
Ji
[..]
Jij gaat blijkbaar uit van overbeet door te grote kaakverschillen. Maar op de foto lijkt het mede door scheefstand te komen.
Nou ooit na de eerste beugel was het hoogstens 1mm overbeet (natuurlijk zoals bijna iedereen het heeft dus) maar omdat ik dus mijn tong tegen mijn tanden aanduw zijn ze met de jaren weer scheef (naar voren) gaan staan dus heb ik weer een overbeet die niet echt minimaal is.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:48 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ja, daarom zal het ook wel anders zijn. Blijf het toch vreemd vinden. Hoe kan je ergens 3 mm op recht trekken zonder iets naar achteren te halen als je niet meer groeit.
Daarbij vind ik 3 mm bij je gebit best veel, ook al zou ik nooooooooit meer aan een beugel beginnen op mn 20e voor dat verschil. Vond het toen al drama, maarja toen was ik ook nog een puber..
Wanneer krijg je de beugel en hoe lang denken ze dat je die moet gaan dragen TS?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |