Zie je überhaupt wel een toekomst met haar, of is ze een zgn 'neukertje' totdat er wat beters langskomt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:46 schreef stephano_mc het volgende:
Ik vind zoals het nu gaat prima, af en toe doordeweeks een avondje en dan vooral in de weekenden bij elkaar zijn. (een latrelatie heet dat volgens mij).
Ja, want het was geen individuele Ikea liefhebberij, maar alles ging om als ze later een vriend had. Ging ze al spullen kopen voor dat terwijl ze nog geen twintig was.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:05 schreef Murdera het volgende:
[..]
Die het eigenlijk vooral heel leuk vinden om een kamer in te richten en spulletjes te kopen, daar over kunnen opscheppen, en totaal niet nadenken over de lasten en plichten van samenwonen.
Waarom heeft TS dan haar als vriendin als hij blijkbaar het niveau haat waarop ze zich bevindt?quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:53 schreef Hyperdude het volgende:
Hij heeft wel een punt.
Je moet niet te laag beginnen.
Anders moet je te vaak upgraden om nog een beetje in stijl aan je gerief te komen.
Weet je wat dat kost, behalve grijze haren?
Hou maar op met de relatie, het zal nooit goed gaan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:14 schreef stephano_mc het volgende:
[..]
Wat is daar mis aan?
Het rare is, ik denk dat zij zich meer aan mijn mentaliteit en intelligentie storen dan andersom.
Maar dit heeft niets met elitair te maken:
Het feit dat ik op de universiteit zit vinden zij hoogvliegerij, en als ik ze vertel dat ik hoop in new york te werken kijken ze mij aan alsof ik gek ben geworden. In mijn omgeving is dat een redelijk normale droom, maar voor hen is dat een ongekend hoog niveau (als je bedenkt dat haar broertjes amper de motivatie hebben om 's ochtends uit bed te komen en kwakkelend hun opleiding tot bakker en sportinstructeur doorlopen). De enige motivatie die zij heeft, heeft ze van mij! Voor ze mij kende wilde ze part-time secretaresse worden (en dat vond haar moeder al hoog gegrepen) en zat ze op mbo 3 (terwijl ik niet eens wist dat er een niveau onder mbo zat).
En daarnaast, omdat mijn ouders apotheker en advocaat zijn, word ik daar aangekeken alsof ik "het rijke vriendje" ben! En ondanks dat ik zelf geen problemen heb met haar achtergrond, is het juist haar moeder die haar soms inpraat dat ik boven haar niveau ben en dat ze niet thuis hoort in mijn "rijke wereldje".
Dus voor de duidelijkheid, het is vooral haar moeder die haar eigen kinderen vooral dichtbij en veilig wil houden en daarmee iedere vorm van motivatie en ambitie afbrand. Ben ik hier echt de bad guy?
Yep, gaat niet lukken. Je wilt je leven inrichten zoals jij wilt en dat gaat alleen lukken als je vrijgezel blijft...in een relatie is het nemen en geven en jij lijkt alleen te willen nemen en dat gaat niet goed of je moet een voetveeg als relatie willen hebben. Ik zou haar maar eens op de hoogte gaan brengen hoe jij de toekomst met haar ziet zodat zij ook haar conclusies kan trekken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:46 schreef stephano_mc het volgende:
Met vrijheid bedoel ik vooral mijn eigen plan in het leven kunnen trekken zonder dat ik met haar rekening hoef te houden. Ik wil zelf bepalen waar ik ga wonen en werken, ik wil zelf weten hoe ik mijn huis inricht, ik wil als ik rustig thuis ben gewoon mezelf terug kunnen trekken en een computerspelletje spelen en dat gaat niet wanneer je met z'n tweeën op een klein flatje woont, dan zit je bij elkaar op de lip!
Ik vind zoals het nu gaat prima, af en toe doordeweeks een avondje en dan vooral in de weekenden bij elkaar zijn. (een latrelatie heet dat volgens mij).
Waarom heb je dan een relatie?quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:46 schreef stephano_mc het volgende:
Met vrijheid bedoel ik vooral mijn eigen plan in het leven kunnen trekken zonder dat ik met haar rekening hoef te houden. Ik wil zelf bepalen waar ik ga wonen en werken
kerel, laat de onderklasse toch vallen man. Die mensen leveren alleen maar frustratie op.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:29 schreef trovey het volgende:
En daarnaast, omdat mijn ouders apotheker en advocaat zijn, word ik daar aangekeken alsof ik "het rijke vriendje" ben! En ondanks dat ik zelf geen problemen heb met haar achtergrond, is het juist haar moeder die haar soms inpraat dat ik boven haar niveau ben en dat ze niet thuis hoort in mijn "rijke wereldje".
Wees hier duidelijk over richting haar. Ik heb het idee dat jullie anders kijken naar jullie relatie.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:46 schreef stephano_mc het volgende:
Met vrijheid bedoel ik vooral mijn eigen plan in het leven kunnen trekken zonder dat ik met haar rekening hoef te houden. Ik wil zelf bepalen waar ik ga wonen en werken, ik wil zelf weten hoe ik mijn huis inricht, ik wil als ik rustig thuis ben gewoon mezelf terug kunnen trekken en een computerspelletje spelen en dat gaat niet wanneer je met z'n tweeën op een klein flatje woont, dan zit je bij elkaar op de lip!
Klinkt alsof je überhaupt geen toekomst ziet met haar, want een toekomst bouw je samen.quote:Op donderdag 22 november 2012 23:35 schreef stephano_mc het volgende:
Ik studeer nog, ik wil nog naar het buitenland voor op z'n minst een jaartje, ik weet nog niet waar ik wil gaan wonen/werken en als ik klaar ben met studeren wil ik me eerst op mijn carrière focussen en ik wil hierbij vooral mijn eigen plan kunnen trekken!
]quote:Op donderdag 22 november 2012 23:59 schreef stephano_mc het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat het ook een demografisch iets is,
Ik heb er wat statistieken van het CBS op nageslagen en ze bevestigen wat ik denk:
Laag opgeleide mensen wonen eerder samen dan hoog opgeleide mensen, Zij komt uit een milieu waar mbo de standaard is, ik uit een milieu waar universitair de standaard is.
Daarnaast is zij altijd al een beetje meer op veiligheid en burgerlijke zaken gefocust geweest, terwijl ik waarde hecht aan vrijheid
quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:01 schreef Murdera het volgende:
Excuus om elke avond met vrienden te gaan zuipen.
"ja ze willen weer op me inpraten om mijn verbindingsangst te verwerken"
Als je echt totaal niet bereid bent om ook maar het kleinste beetje op te geven (per se helemaal zelf het huis inrichten? Waarom???), kun je beter geen relatie hebben.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:46 schreef stephano_mc het volgende:
Mensen met zo'n denkwijze zijn pas eng...quote:[b]Op vrijdag 23 november 2012 00:18 schreef tarantism
Edit: ooh, ik lees net dat het een MBO'er uit een lage sociale klasse is. pfff waarom ga je met die mensen om, wat doe je je familie aan![]()
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 23 november 2012 03:24 schreef borbit het volgende:
wtf waarom ga je met iemand uit een lage klasse. Je moet gewoon in je eigen klasse daten. Als je dit niet doet komen daar alleen maar problemen van. Je geeft zelf al aan dat zij uit een domme familie komt dit zal ook je eventuele kinderen beïnvloeden. Daarnaast kun je het ook gewoon niet maken tegenover je familie om met een meisje uit een minderwaardig milieu. Jouw familie is niet zomaar in een goede klasse terecht gekomen. Ze hebben daar waarschijnlijk hard voor gewerkt. Nou wil jij je bloedlijn zomaar even vervuilen, dit kun je niet maken.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:32 schreef bojan het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Als je iemand graag ziet maakt het toch niet uit of je partner rijk is of arm
De mentaliteit en de bekrompen denkbeelden van TS hebben niets te maken met zijn opleidingsniveau of zijn wellicht daaraan gerelateerde intelligentieniveau. Dit heeft meer te maken met zijn eigen opvattingen over zichzelf en mensen die zich hetzelfde gedragen als TS. En waar het vooral rijkere en hoger opgeleide mensen zijn die neerkijken op mensen die minder verdienen en niet zo goed kunnen leren, zijn er mensen uit allerlei lagen van de bevolking die neerkijken op de arrogante en egocentrische houding van mensen als TS.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:06 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
]
WO bobo
Verkapt: Kijk mij eens slim zijn
Dat is toch ook zo? Als jij je geluk in de weg laat zitten door inhoudsloze dingen als status en geld, dan zul je nooit gelukkig worden.quote:
Wat een rare uitspraak, je gaat je toch niet afhankelijk maken van iemand anders. Nergens voor nodig, dat veroorzaakt alleen maar problemen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:05 schreef CruellaDeVil het volgende:
Klinkt alsof je überhaupt geen toekomst ziet met haar, want een toekomst bouw je sam
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |