abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119528853
Ik ben er zelf eigenlijk vanuit gegaan dat als ik in het buitenland zit, mijn relatie of uit zou gaan of als het echt zou klikken, het een jaartje wel overleefd. Daarnaast, ik ken mensen die een relatie hebben, terwijl ze allebei 4 jaar in het buitenland zitten.

Maargoed, ik ben blij dat iedereen het er wel mee eens is, dat ik niet de gene ben die gek is omdat ik niet al op mijn 23 wil samenwonen.
pi_119528906
kan ze niet gaan samenwonen met een zus of vriendin ofzo? dan kun jij voor jezelf uitmaken wanneer je eraan toe bent en dan later bij haar intrekken?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_119528991
Excuus om elke avond met vrienden te gaan zuipen.
"ja ze willen weer op me inpraten om mijn verbindingsangst te verwerken"
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:04:09 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119529033
Woont je vriendin al op kamers? Zo niet, laat ze lekker een kamer zoeken en die leuk inrichten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_119529466
Ik zou toch maar eens goed te tijd nemen om je vriendin te vragen te gaan zitten, dr aan te kijken en je uit te leggen wat je met je toekomst gaat doen, want hoewel ze nu nog de (ijdele) hoop lijkt te koesteren dat jij je gaat aanpassen aan wat zij wil zal het toch ooit duidelijk moeten worden dat dat niet het geval is, zou haar niet te lang in die waan laten en het uitspreken zodat het ook echt door komt :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_119529512
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:44 schreef stephano_mc het volgende:

[..]

Ik ben er heel eerlijk over geweest tegen haar, ik heb gezegd dat ik mijn vrijheid wil behouden, dat ik me eerst op andere zaken wil focussen en later pas aan samenwonen wil denken. Maar zij denkt nog steeds dat ik tot andere inzichten zal komen.
Woon je op jezelf? Of wil je tot je 30e parasiet spelen van je ouders?
pi_119529578
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:18 schreef tarantism het volgende:

[..]

Vrouwen die er van overtuigd zijn dat ze je wel kunnen overtuigen zijn eng.

Dat zijn die types die stiekem met de pil stoppen 'omdat je als het kind er eenmaal is vast een goede papa zou zijn'

rennen, broeder

edit: ooh, ik lees net dat het een MBO'er uit een lage sociale klasse is. pfff waarom ga je met die mensen om, wat doe je je familie aan :')
Mijn hoogst afgeronde opleiding is ook mbo. Maar ik versien waarschijnlijk op mijn 27e meer dan de gemiddelde hbo student die klaar is met zijn studie. Just saying ;)
pi_119529619
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 07:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Die types zijn er echt, toch? :{
Jup, helaas meer dan jij je waarschijnlijk van bewust ben. Ik ben zo blij dat als ik er nu ingeluisd zou worden, ik er klaar voor ben :')
pi_119529629
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:34 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Mijn hoogst afgeronde opleiding is ook mbo. Maar ik versien waarschijnlijk op mijn 27e meer dan de gemiddelde hbo student die klaar is met zijn studie. Just saying ;)
Who gives a fuck.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_119529680
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:36 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Who gives a fuck.
Your mom gives a fuck ;)

Nja, opleiding zegt dus niks over je klasse :)
pi_119529685
Ik en mijn vriendin wonen allebei op kamers.

Wat haar opleidingsniveau betreft, ze doet zelf HBO, ze heeft soms een beetje de mentaliteit van haar ouders, die hbo en hoger een ongekend hoog niveau vinden, die zelf geen hoge doelen in het leven stellen en een beetje raar opkijken naar mensen die dat wel hebben en die hard werken als iets engs zien (getuige ook het feit dat haar moeder om het jaar wel een Burnout heeft terwijl ze schoonmaak werk doet).
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:43:04 #37
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119529754
Eerst afstuderen.
Daarna komt er nog genoeg ellende. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:45:55 #38
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_119529811
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:39 schreef stephano_mc het volgende:

Wat haar opleidingsniveau betreft, ze doet zelf HBO, ze heeft soms een beetje de mentaliteit van haar ouders, die hbo en hoger een ongekend hoog niveau vinden, die zelf geen hoge doelen in het leven stellen en een beetje raar opkijken naar mensen die dat wel hebben en die hard werken als iets engs zien (getuige ook het feit dat haar moeder om het jaar wel een Burnout heeft terwijl ze schoonmaak werk doet).
Je bent wel vervelend elitair ingesteld en dat siert je niet bepaald. Dat ze uberhaupt samen met je wíl wonen...
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:50:07 #39
92279 N.icka
Windforce 11
pi_119529902
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:39 schreef stephano_mc het volgende:

ieuw wat ben jij een eng mannetje zeg ...
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:51:53 #40
360764 BMS-THAD
Thad Castle, at your service.
pi_119529933
Verschil moet er zijn. Ik snap je wel TS, laat de mbo'ers hierboven maar praten.
Get this guy a jockstrap and a cookie!
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:53:19 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119529967
Hij heeft wel een punt.
Je moet niet te laag beginnen.
Anders moet je te vaak upgraden om nog een beetje in stijl aan je gerief te komen.
Weet je wat dat kost, behalve grijze haren?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 23 november 2012 @ 10:02:20 #42
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_119530150
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:53 schreef Hyperdude het volgende:
Hij heeft wel een punt.
Je moet niet te laag beginnen.
Anders moet je te vaak upgraden om nog een beetje in stijl aan je gerief te komen.
Weet je wat dat kost, behalve grijze haren?
Wellicht dat hij dan gewoon eerlijk moet zijn en aan moet geven dat hij niet de vaardigheid heeft om een relatie vast te houden en zich eigenlijk te goed voelt voor haar en dr familie. Dan lost het probleem zich vanzelf wel op gok ik zo.

Next...
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_119530211
Niet samen wonen TS, ik denk ook dat je beter een punt achter de relatie kan zetten. Sowieso komt ze uit een slecht milieu, daar moet je geen toekomst mee willen.
pi_119530221
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:16 schreef Baktaart het volgende:
Niet doen dus.

Ook een beetje een tutje, met haar Ikea op haar 21ste. Kende ook zo'n meid die dat al deed voor ze zelfs maar een vriend had. Ging niet zozeer om die vriend dus, maar om het 'idee' volwassen te zijn.

Ook niet zo slim van haar om je vrienden erin te betrekken want die zullen je hoogstwaarschijnlijk zo dicht mogelijk bij de kroeg en zo ver mogelijk van Ikea houden als ze kunnen.
Die het eigenlijk vooral heel leuk vinden om een kamer in te richten en spulletjes te kopen, daar over kunnen opscheppen, en totaal niet nadenken over de lasten en plichten van samenwonen.
pi_119530389
Wat doe je überhaupt bij je vriendin? Ik snap het niet echt dat je praat over vrijheid terwijl je gewoon in een relatie zit. Hetzelfde over het 'ik ga er vanuit dat het uit gaat als ik een jaar in het buitenland zit'. Waarom dump je haar dan nu niet gewoon?

Dat het vroeg is om samen te wonen kan ik begrijpen, maar dat hele elitaire geouwehoer er omheen had niet gehoeven. Jij wil nog niet samenwonen, punt. Wat de rest van de bevolking doet staat hier toch los van?
pi_119530394
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:50 schreef N.icka het volgende:

[..]

ieuw wat ben jij een eng mannetje zeg ...
Wat is daar mis aan?

Het rare is, ik denk dat zij zich meer aan mijn mentaliteit en intelligentie storen dan andersom.

Maar dit heeft niets met elitair te maken:
Het feit dat ik op de universiteit zit vinden zij hoogvliegerij, en als ik ze vertel dat ik hoop in new york te werken kijken ze mij aan alsof ik gek ben geworden. In mijn omgeving is dat een redelijk normale droom, maar voor hen is dat een ongekend hoog niveau (als je bedenkt dat haar broertjes amper de motivatie hebben om 's ochtends uit bed te komen en kwakkelend hun opleiding tot bakker en sportinstructeur doorlopen). De enige motivatie die zij heeft, heeft ze van mij! Voor ze mij kende wilde ze part-time secretaresse worden (en dat vond haar moeder al hoog gegrepen) en zat ze op mbo 3 (terwijl ik niet eens wist dat er een niveau onder mbo zat).

En daarnaast, omdat mijn ouders apotheker en advocaat zijn, word ik daar aangekeken alsof ik "het rijke vriendje" ben! En ondanks dat ik zelf geen problemen heb met haar achtergrond, is het juist haar moeder die haar soms inpraat dat ik boven haar niveau ben en dat ze niet thuis hoort in mijn "rijke wereldje".

Dus voor de duidelijkheid, het is vooral haar moeder die haar eigen kinderen vooral dichtbij en veilig wil houden en daarmee iedere vorm van motivatie en ambitie afbrand. Ben ik hier echt de bad guy?
pi_119530799
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 08:53 schreef stephano_mc het volgende:

Maargoed, ik ben blij dat iedereen het er wel mee eens is, dat ik niet de gene ben die gek is omdat ik niet al op mijn 23 wil samenwonen.
Een tegengeluid dan: zij wil misschien wat vroeg, jij wil erg laat ("niet voor 30").

Daarnaast snap ik het hier veel geposte standpunt niet dat zij zich maar aan jou moet aanpassen omdat jij je niet aan haar hoeft aan te passen 8)7
In een situatie als deze is beiden water bij de wijn doen de gangbare manier en indien een of beiden dat niet wil dan zal de relatie inderdaad geen al te lang leven meer hebben.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_119531070
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:44 schreef stephano_mc het volgende:

[..]

Ik ben er heel eerlijk over geweest tegen haar, ik heb gezegd dat ik mijn vrijheid wil behouden, dat ik me eerst op andere zaken wil focussen en later pas aan samenwonen wil denken. Maar zij denkt nog steeds dat ik tot andere inzichten zal komen.
Je brengt het verkeerd. Wat moet zij daar nou van denken dan dat je je vrijheid wil behouden? Vrijheid waartoe? Andere vrouwen? Je niks van haar aan hoeven trekken?

Ik denk dat zij bevestiging wil dat de buit binnen is, dat je de man van haar leven bent. Ze heeft je aan de haak geslagen, maar de vis nog niet aan boord, de haak kan nog losschieten, de lijn kan nog breken. Ze weet nog niet wat ze heeft.

Jij wil niet samenwonen, dus dan moet je het niet doen. De vraag is dus niet of je gaat samenwonen, maar hoe je je relatie leuk houdt terwijl je apart woont. Zij moet daar ook een goed gevoel bij hebben, dus is de vraag hoe je haar een goed gevoel over jullie relatie geeft zonder de stap die zij in haar hoofd had.

Dan moet je het niet over de 'ik wil vrijheid'-boeg gooien, maar dat benaderen in de categorie 'wij' en 'onze relatie', dat het daar nog niet goed voor is. Als je dat eerlijk zo voelt tenminste. Je kunt ook benadrukken dat samenwonen eigenlijk helemaal niet romantisch is, maar vooral praktisch en goedkoop. Dat je dan vooral dingen gaat delen als het schoonmaken van de plee en het buiten zetten van de vuilnis, ipv de leuke en mooie dingen. Dat je bang bent voor de sleur en de burgertruttigheid, dat je bij vroeg samenwonende stelletjes de vonken er niet af ziet spatten, dat je het leuk vind om naar haar te verlangen als je haar 2 dagen niet gezien hebt etc.

Als je haar ervan kunt overtuigen dat je voor haar kiest en samenwonen ziet als een heel andere keuze, dan kan zij misschien ook loskomen van het idee dat het pas echt is als je in een huis woont met elkaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_119531242
Met vrijheid bedoel ik vooral mijn eigen plan in het leven kunnen trekken zonder dat ik met haar rekening hoef te houden. Ik wil zelf bepalen waar ik ga wonen en werken, ik wil zelf weten hoe ik mijn huis inricht, ik wil als ik rustig thuis ben gewoon mezelf terug kunnen trekken en een computerspelletje spelen en dat gaat niet wanneer je met z'n tweeën op een klein flatje woont, dan zit je bij elkaar op de lip!

Ik vind zoals het nu gaat prima, af en toe doordeweeks een avondje en dan vooral in de weekenden bij elkaar zijn. (een latrelatie heet dat volgens mij).
pi_119532450
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:46 schreef stephano_mc het volgende:
Met vrijheid bedoel ik vooral mijn eigen plan in het leven kunnen trekken zonder dat ik met haar rekening hoef te houden. Ik wil zelf bepalen waar ik ga wonen en werken, ik wil zelf weten hoe ik mijn huis inricht, ik wil als ik rustig thuis ben gewoon mezelf terug kunnen trekken en een computerspelletje spelen en dat gaat niet wanneer je met z'n tweeën op een klein flatje woont, dan zit je bij elkaar op de lip!

Ik vind zoals het nu gaat prima, af en toe doordeweeks een avondje en dan vooral in de weekenden bij elkaar zijn. (een latrelatie heet dat volgens mij).
Als die eerste zin je levensmotto is kun je je maar beter niet echt binden aan iemand, dan is diegene altijd een blok aan je been :+
Als je zelf niet gek bent maak je een ander wel gek!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')