abonnement Unibet Coolblue
pi_119524529
Wel, het probleem is als volgt:

Ik heb sinds 2 jaar een relatie en mijn vriendin word de laatste tijd steeds serieuzer in haar plannen om samen te wonen. Hierin geïnspireerd door haar beste vriendinnen die nu ook samen wonen.

Ik zit daar in tegen nog lang niet te wachten op samenwonen. Het is niet dat ik niet van haar hou, maar ik vind het gewoon nog niet de tijd daarvoor.

Allereerst vind ik mezelf nog te jong (ben 23 en mijn vriendin 21). Ik studeer nog, ik wil nog naar het buitenland voor op z'n minst een jaartje, ik weet nog niet waar ik wil gaan wonen/werken en als ik klaar ben met studeren wil ik me eerst op mijn carrière focussen en ik wil hierbij vooral mijn eigen plan kunnen trekken!

Daarnaast vind ik ook gewoon simpel: Samenwonen kan je de rest van je leven nog! Geniet van je vrijheid nu je nog op jezelf woont!

Zij is het hier niet mee eens en vind dat ik moet gaan praten met vrienden om mijn "bindingsangst" te overbruggen en wil naar de IKEA gaan om meubeltjes uit te zoeken omdat ze denkt dat ik hierdoor eerder aan het idee van samenwonen zal wennen. (waar ik dus echt niet op zit te wachen)

Hoe kan ik hier het beste mee om gaan?
Het is niet dat dit als een verassing voor haar komt, want ik heb altijd gezegd dat ik niet voor mijn 30ste wil samenwonen, maar ze is hier nu ineens zo op gefocust.
pi_119524743
De waarheid vertellen. Zoals je hier doet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 22 november 2012 @ 23:44:34 #3
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_119524898
Niet gaan samenwonen als je niet wil in ieder geval.
pi_119524899
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:40 schreef bijdehand het volgende:
De waarheid vertellen. Zoals je hier doet.
Ik ben er heel eerlijk over geweest tegen haar, ik heb gezegd dat ik mijn vrijheid wil behouden, dat ik me eerst op andere zaken wil focussen en later pas aan samenwonen wil denken. Maar zij denkt nog steeds dat ik tot andere inzichten zal komen.
  donderdag 22 november 2012 @ 23:46:29 #5
381517 Zapata
held op sokken
pi_119524975
Poot stijf houden.

En anders zoals m'n oompie altijd zei:
Tiet veur 'n frisse!

(nieuwe vriendin dus)
  donderdag 22 november 2012 @ 23:49:13 #6
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_119525053
Vrouwen die op hun 21e willen samenwonen...ik moest er nog niet aan denken toen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_119525407
Tja ik zie het einde van deze relatie in zicht komen.
pi_119525419
quote:
11s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:49 schreef Vivi het volgende:
Vrouwen die op hun 21e willen samenwonen...ik moest er nog niet aan denken toen.
Ja, ik denk dat het ook een demografisch iets is,

Ik heb er wat statistieken van het CBS op nageslagen en ze bevestigen wat ik denk:
Laag opgeleide mensen wonen eerder samen dan hoog opgeleide mensen, Zij komt uit een milieu waar mbo de standaard is, ik uit een milieu waar universitair de standaard is.

Daarnaast is zij altijd al een beetje meer op veiligheid en burgerlijke zaken gefocust geweest, terwijl ik waarde hecht aan vrijheid

[ Bericht 3% gewijzigd door stephano_mc op 23-11-2012 08:51:51 ]
pi_119525457
Sterkte :')
  vrijdag 23 november 2012 @ 00:05:57 #10
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_119525651
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:59 schreef Amaranth het volgende:
Tja ik zie het einde van deze relatie in zicht komen.
Dit.

Wat doe je trouwens met een vriendin als je nog een jaar naar het buitenland wil?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 23 november 2012 @ 00:10:48 #11
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_119525824
Draai het verhaal om: jij hebt geen bindingsangst maar zij heeft een vervroegde nesteldrang. Laat haar daar eens met jouw vrienden over praten. Ik moest er destijds ook niet aan denken om samen te wonen, en die gedachte stond helemaal los van mijn gevoel voor mijn vriendin destijds.
pi_119525986
Je hebt zelf gekozen voor een meisje uit een "lager milieu".. Als je nu al teggen "klasseverschil" aanhikt, kan je er vanuit gaan dat zij dingen van je zal blijven willen verwachten die stroken met hoe jij je toekomst voor je ziet.

Stel jezelf de vraag of je oud met dit meisje wilt worden, is dat antwoord nee? Wegwezen. Is het antwoord ja? Vraag je dan af of je ergens water bij de wijn wil/kan doen. Is t antwoord nee? Wegwezen! Is het antwoord ja? Niet meer zeuren... ( no offense)

Toevoeging: Hoe reageert ze op jouw standpunt? :)
Ok, doei!
pi_119525996
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:59 schreef Amaranth het volgende:
Tja ik zie het einde van deze relatie in zicht komen.
Dit.
pi_119526013
Niet doen dus.

Ook een beetje een tutje, met haar Ikea op haar 21ste. Kende ook zo'n meid die dat al deed voor ze zelfs maar een vriend had. Ging niet zozeer om die vriend dus, maar om het 'idee' volwassen te zijn.

Ook niet zo slim van haar om je vrienden erin te betrekken want die zullen je hoogstwaarschijnlijk zo dicht mogelijk bij de kroeg en zo ver mogelijk van Ikea houden als ze kunnen.
  vrijdag 23 november 2012 @ 00:18:35 #15
294141 tarantism
hups in die kont
pi_119526060
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:35 schreef stephano_mc het volgende:
Zij is het hier niet mee eens en vind dat ik moet gaan praten met vrienden om mijn "bindingsangst" te overbruggen en wil naar de IKEA gaan om meubeltjes uit te zoeken omdat ze denkt dat ik hierdoor eerder aan het idee van samenwonen zal wennen. (waar ik dus echt niet op zit te wachen)
Vrouwen die er van overtuigd zijn dat ze je wel kunnen overtuigen zijn eng.

Dat zijn die types die stiekem met de pil stoppen 'omdat je als het kind er eenmaal is vast een goede papa zou zijn'

rennen, broeder

edit: ooh, ik lees net dat het een MBO'er uit een lage sociale klasse is. pfff waarom ga je met die mensen om, wat doe je je familie aan :')
pi_119526259
Gewoon omdat ik een beetje wil begrijpen wat je nu precies wilt he, maar welke vrijheden ben je bang te verliezen?

En sowieso, als je een jaar zelfstandig naar het buitenland wilt, kun je je relatie net zo goed meteen uit maken en tot je dertigste écht genieten van de vrijheid, want dat word toch niets.
  vrijdag 23 november 2012 @ 00:27:23 #17
376361 bojan
Het is friet
pi_119526301
En je gaat een jaar alleen naar 't buitenland?

Dan kan je het beter uitmaken denk ik.
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_119526937
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:35 schreef stephano_mc het volgende:
Wel, het probleem is als volgt:

Ik heb sinds 2 jaar een relatie en mijn vriendin word de laatste tijd steeds serieuzer in haar plannen om samen te wonen. Hierin geïnspireerd door haar beste vriendinnen die nu ook samen wonen.

Ik zit daar in tegen nog lang niet te wachten op samenwonen. Het is niet dat ik niet van haar hou, maar ik vind het gewoon nog niet de tijd daarvoor.

Allereerst vind ik mezelf nog te jong (ben 23 en mijn vriendin 21). Ik studeer nog, ik wil nog naar het buitenland voor op z'n minst een jaartje, ik weet nog niet waar ik wil gaan wonen/werken en als ik klaar ben met studeren wil ik me eerst op mijn carrière focussen en ik wil hierbij vooral mijn eigen plan kunnen trekken!

Daarnaast vind ik ook gewoon simpel: Samenwonen kan je de rest van je leven nog! Geniet van je vrijheid nu je nog op jezelf woont!

Zij is het hier niet mee eens en vind dat ik moet gaan praten met vrienden om mijn "bindingsangst" te overbruggen en wil naar de IKEA gaan om meubeltjes uit te zoeken omdat ze denkt dat ik hierdoor eerder aan het idee van samenwonen zal wennen. (waar ik dus echt niet op zit te wachen)

Hoe kan ik hier het beste mee om gaan?
Het is niet dat dit als een verassing voor haar komt, want ik heb altijd gezegd dat ik niet voor mijn 30ste wil samenwonen, maar ze is hier nu ineens zo op gefocust.
Dit soort manipulatie moet je echt niet accepteren hoor. Maak duidelijk hoe je erover denkt, ze heeft het maar te accepteren. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_119527082
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:59 schreef Amaranth het volgende:
Tja ik zie het einde van deze relatie in zicht komen.
:Y , zeg maar dag met het handje TS. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_119527245
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:59 schreef Amaranth het volgende:
Tja ik zie het einde van deze relatie in zicht komen.
Ik ook. Ik snap niet hoe in vriendin past in de plannen van TS (waaronder een jaartje buitenland, minstens!). Als er nu al onenigheid is over samenwonen, hoe moet het dan straks als hij een jaar weg wil. Sowieso een erg lange tijd natuurlijk als je in een relatie zit.
pi_119527312
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 november 2012 01:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik ook. Ik snap niet hoe in vriendin past in de plannen van TS (waaronder een jaartje buitenland, minstens!). Als er nu al onenigheid is over samenwonen, hoe moet het dan straks als hij een jaar weg wil. Sowieso een erg lange tijd natuurlijk als je in een relatie zit.
Daar had TS nog even niet over nagedacht. :P TS moet gewoon nog even vrijgezel blijven en zijn wilde haren kwijtraken.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 23 november 2012 @ 03:13:40 #22
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_119527573
quote:
11s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:49 schreef Vivi het volgende:
Vrouwen die op hun 21e willen samenwonen...ik moest er nog niet aan denken toen.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  vrijdag 23 november 2012 @ 03:24:54 #23
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_119527583
wtf waarom ga je met iemand uit een lage klasse. Je moet gewoon in je eigen klasse daten. Als je dit niet doet komen daar alleen maar problemen van. Je geeft zelf al aan dat zij uit een domme familie komt dit zal ook je eventuele kinderen beïnvloeden. Daarnaast kun je het ook gewoon niet maken tegenover je familie om met een meisje uit een minderwaardig milieu. Jouw familie is niet zomaar in een goede klasse terecht gekomen. Ze hebben daar waarschijnlijk hard voor gewerkt. Nou wil jij je bloedlijn zomaar even vervuilen, dit kun je niet maken.
pi_119527773
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 03:24 schreef borbit het volgende:
wtf waarom ga je met iemand uit een lage klasse. Je moet gewoon in je eigen klasse daten. Als je dit niet doet komen daar alleen maar problemen van. Je geeft zelf al aan dat zij uit een domme familie komt dit zal ook je eventuele kinderen beïnvloeden. Daarnaast kun je het ook gewoon niet maken tegenover je familie om met een meisje uit een minderwaardig milieu. Jouw familie is niet zomaar in een goede klasse terecht gekomen. Ze hebben daar waarschijnlijk hard voor gewerkt. Nou wil jij je bloedlijn zomaar even vervuilen, dit kun je niet maken.
:')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_119528097
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:18 schreef tarantism het volgende:

[..]

Vrouwen die er van overtuigd zijn dat ze je wel kunnen overtuigen zijn eng.

Dat zijn die types die stiekem met de pil stoppen 'omdat je als het kind er eenmaal is vast een goede papa zou zijn'

rennen, broeder

edit: ooh, ik lees net dat het een MBO'er uit een lage sociale klasse is. pfff waarom ga je met die mensen om, wat doe je je familie aan :')
Die types zijn er echt, toch? :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119528853
Ik ben er zelf eigenlijk vanuit gegaan dat als ik in het buitenland zit, mijn relatie of uit zou gaan of als het echt zou klikken, het een jaartje wel overleefd. Daarnaast, ik ken mensen die een relatie hebben, terwijl ze allebei 4 jaar in het buitenland zitten.

Maargoed, ik ben blij dat iedereen het er wel mee eens is, dat ik niet de gene ben die gek is omdat ik niet al op mijn 23 wil samenwonen.
pi_119528906
kan ze niet gaan samenwonen met een zus of vriendin ofzo? dan kun jij voor jezelf uitmaken wanneer je eraan toe bent en dan later bij haar intrekken?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_119528991
Excuus om elke avond met vrienden te gaan zuipen.
"ja ze willen weer op me inpraten om mijn verbindingsangst te verwerken"
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:04:09 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119529033
Woont je vriendin al op kamers? Zo niet, laat ze lekker een kamer zoeken en die leuk inrichten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_119529466
Ik zou toch maar eens goed te tijd nemen om je vriendin te vragen te gaan zitten, dr aan te kijken en je uit te leggen wat je met je toekomst gaat doen, want hoewel ze nu nog de (ijdele) hoop lijkt te koesteren dat jij je gaat aanpassen aan wat zij wil zal het toch ooit duidelijk moeten worden dat dat niet het geval is, zou haar niet te lang in die waan laten en het uitspreken zodat het ook echt door komt :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_119529512
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:44 schreef stephano_mc het volgende:

[..]

Ik ben er heel eerlijk over geweest tegen haar, ik heb gezegd dat ik mijn vrijheid wil behouden, dat ik me eerst op andere zaken wil focussen en later pas aan samenwonen wil denken. Maar zij denkt nog steeds dat ik tot andere inzichten zal komen.
Woon je op jezelf? Of wil je tot je 30e parasiet spelen van je ouders?
pi_119529578
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:18 schreef tarantism het volgende:

[..]

Vrouwen die er van overtuigd zijn dat ze je wel kunnen overtuigen zijn eng.

Dat zijn die types die stiekem met de pil stoppen 'omdat je als het kind er eenmaal is vast een goede papa zou zijn'

rennen, broeder

edit: ooh, ik lees net dat het een MBO'er uit een lage sociale klasse is. pfff waarom ga je met die mensen om, wat doe je je familie aan :')
Mijn hoogst afgeronde opleiding is ook mbo. Maar ik versien waarschijnlijk op mijn 27e meer dan de gemiddelde hbo student die klaar is met zijn studie. Just saying ;)
pi_119529619
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 07:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Die types zijn er echt, toch? :{
Jup, helaas meer dan jij je waarschijnlijk van bewust ben. Ik ben zo blij dat als ik er nu ingeluisd zou worden, ik er klaar voor ben :')
pi_119529629
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:34 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Mijn hoogst afgeronde opleiding is ook mbo. Maar ik versien waarschijnlijk op mijn 27e meer dan de gemiddelde hbo student die klaar is met zijn studie. Just saying ;)
Who gives a fuck.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_119529680
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:36 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Who gives a fuck.
Your mom gives a fuck ;)

Nja, opleiding zegt dus niks over je klasse :)
pi_119529685
Ik en mijn vriendin wonen allebei op kamers.

Wat haar opleidingsniveau betreft, ze doet zelf HBO, ze heeft soms een beetje de mentaliteit van haar ouders, die hbo en hoger een ongekend hoog niveau vinden, die zelf geen hoge doelen in het leven stellen en een beetje raar opkijken naar mensen die dat wel hebben en die hard werken als iets engs zien (getuige ook het feit dat haar moeder om het jaar wel een Burnout heeft terwijl ze schoonmaak werk doet).
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:43:04 #37
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119529754
Eerst afstuderen.
Daarna komt er nog genoeg ellende. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:45:55 #38
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_119529811
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:39 schreef stephano_mc het volgende:
Ik en mijn vriendin wonen allebei op kamers.

Wat haar opleidingsniveau betreft, ze doet zelf HBO, ze heeft soms een beetje de mentaliteit van haar ouders, die hbo en hoger een ongekend hoog niveau vinden, die zelf geen hoge doelen in het leven stellen en een beetje raar opkijken naar mensen die dat wel hebben en die hard werken als iets engs zien (getuige ook het feit dat haar moeder om het jaar wel een Burnout heeft terwijl ze schoonmaak werk doet).
Je bent wel vervelend elitair ingesteld en dat siert je niet bepaald. Dat ze uberhaupt samen met je wíl wonen...
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:50:07 #39
92279 N.icka
Windforce 11
pi_119529902
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:39 schreef stephano_mc het volgende:
Ik en mijn vriendin wonen allebei op kamers.

Wat haar opleidingsniveau betreft, ze doet zelf HBO, ze heeft soms een beetje de mentaliteit van haar ouders, die hbo en hoger een ongekend hoog niveau vinden, die zelf geen hoge doelen in het leven stellen en een beetje raar opkijken naar mensen die dat wel hebben en die hard werken als iets engs zien (getuige ook het feit dat haar moeder om het jaar wel een Burnout heeft terwijl ze schoonmaak werk doet).
ieuw wat ben jij een eng mannetje zeg ...
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:51:53 #40
360764 BMS-THAD
Thad Castle, at your service.
pi_119529933
Verschil moet er zijn. Ik snap je wel TS, laat de mbo'ers hierboven maar praten.
Get this guy a jockstrap and a cookie!
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:53:19 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119529967
Hij heeft wel een punt.
Je moet niet te laag beginnen.
Anders moet je te vaak upgraden om nog een beetje in stijl aan je gerief te komen.
Weet je wat dat kost, behalve grijze haren?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 23 november 2012 @ 10:02:20 #42
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_119530150
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:53 schreef Hyperdude het volgende:
Hij heeft wel een punt.
Je moet niet te laag beginnen.
Anders moet je te vaak upgraden om nog een beetje in stijl aan je gerief te komen.
Weet je wat dat kost, behalve grijze haren?
Wellicht dat hij dan gewoon eerlijk moet zijn en aan moet geven dat hij niet de vaardigheid heeft om een relatie vast te houden en zich eigenlijk te goed voelt voor haar en dr familie. Dan lost het probleem zich vanzelf wel op gok ik zo.

Next...
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_119530211
Niet samen wonen TS, ik denk ook dat je beter een punt achter de relatie kan zetten. Sowieso komt ze uit een slecht milieu, daar moet je geen toekomst mee willen.
pi_119530221
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:16 schreef Baktaart het volgende:
Niet doen dus.

Ook een beetje een tutje, met haar Ikea op haar 21ste. Kende ook zo'n meid die dat al deed voor ze zelfs maar een vriend had. Ging niet zozeer om die vriend dus, maar om het 'idee' volwassen te zijn.

Ook niet zo slim van haar om je vrienden erin te betrekken want die zullen je hoogstwaarschijnlijk zo dicht mogelijk bij de kroeg en zo ver mogelijk van Ikea houden als ze kunnen.
Die het eigenlijk vooral heel leuk vinden om een kamer in te richten en spulletjes te kopen, daar over kunnen opscheppen, en totaal niet nadenken over de lasten en plichten van samenwonen.
pi_119530389
Wat doe je überhaupt bij je vriendin? Ik snap het niet echt dat je praat over vrijheid terwijl je gewoon in een relatie zit. Hetzelfde over het 'ik ga er vanuit dat het uit gaat als ik een jaar in het buitenland zit'. Waarom dump je haar dan nu niet gewoon?

Dat het vroeg is om samen te wonen kan ik begrijpen, maar dat hele elitaire geouwehoer er omheen had niet gehoeven. Jij wil nog niet samenwonen, punt. Wat de rest van de bevolking doet staat hier toch los van?
pi_119530394
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:50 schreef N.icka het volgende:

[..]

ieuw wat ben jij een eng mannetje zeg ...
Wat is daar mis aan?

Het rare is, ik denk dat zij zich meer aan mijn mentaliteit en intelligentie storen dan andersom.

Maar dit heeft niets met elitair te maken:
Het feit dat ik op de universiteit zit vinden zij hoogvliegerij, en als ik ze vertel dat ik hoop in new york te werken kijken ze mij aan alsof ik gek ben geworden. In mijn omgeving is dat een redelijk normale droom, maar voor hen is dat een ongekend hoog niveau (als je bedenkt dat haar broertjes amper de motivatie hebben om 's ochtends uit bed te komen en kwakkelend hun opleiding tot bakker en sportinstructeur doorlopen). De enige motivatie die zij heeft, heeft ze van mij! Voor ze mij kende wilde ze part-time secretaresse worden (en dat vond haar moeder al hoog gegrepen) en zat ze op mbo 3 (terwijl ik niet eens wist dat er een niveau onder mbo zat).

En daarnaast, omdat mijn ouders apotheker en advocaat zijn, word ik daar aangekeken alsof ik "het rijke vriendje" ben! En ondanks dat ik zelf geen problemen heb met haar achtergrond, is het juist haar moeder die haar soms inpraat dat ik boven haar niveau ben en dat ze niet thuis hoort in mijn "rijke wereldje".

Dus voor de duidelijkheid, het is vooral haar moeder die haar eigen kinderen vooral dichtbij en veilig wil houden en daarmee iedere vorm van motivatie en ambitie afbrand. Ben ik hier echt de bad guy?
pi_119530799
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 08:53 schreef stephano_mc het volgende:

Maargoed, ik ben blij dat iedereen het er wel mee eens is, dat ik niet de gene ben die gek is omdat ik niet al op mijn 23 wil samenwonen.
Een tegengeluid dan: zij wil misschien wat vroeg, jij wil erg laat ("niet voor 30").

Daarnaast snap ik het hier veel geposte standpunt niet dat zij zich maar aan jou moet aanpassen omdat jij je niet aan haar hoeft aan te passen 8)7
In een situatie als deze is beiden water bij de wijn doen de gangbare manier en indien een of beiden dat niet wil dan zal de relatie inderdaad geen al te lang leven meer hebben.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_119531070
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:44 schreef stephano_mc het volgende:

[..]

Ik ben er heel eerlijk over geweest tegen haar, ik heb gezegd dat ik mijn vrijheid wil behouden, dat ik me eerst op andere zaken wil focussen en later pas aan samenwonen wil denken. Maar zij denkt nog steeds dat ik tot andere inzichten zal komen.
Je brengt het verkeerd. Wat moet zij daar nou van denken dan dat je je vrijheid wil behouden? Vrijheid waartoe? Andere vrouwen? Je niks van haar aan hoeven trekken?

Ik denk dat zij bevestiging wil dat de buit binnen is, dat je de man van haar leven bent. Ze heeft je aan de haak geslagen, maar de vis nog niet aan boord, de haak kan nog losschieten, de lijn kan nog breken. Ze weet nog niet wat ze heeft.

Jij wil niet samenwonen, dus dan moet je het niet doen. De vraag is dus niet of je gaat samenwonen, maar hoe je je relatie leuk houdt terwijl je apart woont. Zij moet daar ook een goed gevoel bij hebben, dus is de vraag hoe je haar een goed gevoel over jullie relatie geeft zonder de stap die zij in haar hoofd had.

Dan moet je het niet over de 'ik wil vrijheid'-boeg gooien, maar dat benaderen in de categorie 'wij' en 'onze relatie', dat het daar nog niet goed voor is. Als je dat eerlijk zo voelt tenminste. Je kunt ook benadrukken dat samenwonen eigenlijk helemaal niet romantisch is, maar vooral praktisch en goedkoop. Dat je dan vooral dingen gaat delen als het schoonmaken van de plee en het buiten zetten van de vuilnis, ipv de leuke en mooie dingen. Dat je bang bent voor de sleur en de burgertruttigheid, dat je bij vroeg samenwonende stelletjes de vonken er niet af ziet spatten, dat je het leuk vind om naar haar te verlangen als je haar 2 dagen niet gezien hebt etc.

Als je haar ervan kunt overtuigen dat je voor haar kiest en samenwonen ziet als een heel andere keuze, dan kan zij misschien ook loskomen van het idee dat het pas echt is als je in een huis woont met elkaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_119531242
Met vrijheid bedoel ik vooral mijn eigen plan in het leven kunnen trekken zonder dat ik met haar rekening hoef te houden. Ik wil zelf bepalen waar ik ga wonen en werken, ik wil zelf weten hoe ik mijn huis inricht, ik wil als ik rustig thuis ben gewoon mezelf terug kunnen trekken en een computerspelletje spelen en dat gaat niet wanneer je met z'n tweeën op een klein flatje woont, dan zit je bij elkaar op de lip!

Ik vind zoals het nu gaat prima, af en toe doordeweeks een avondje en dan vooral in de weekenden bij elkaar zijn. (een latrelatie heet dat volgens mij).
pi_119532450
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:46 schreef stephano_mc het volgende:
Met vrijheid bedoel ik vooral mijn eigen plan in het leven kunnen trekken zonder dat ik met haar rekening hoef te houden. Ik wil zelf bepalen waar ik ga wonen en werken, ik wil zelf weten hoe ik mijn huis inricht, ik wil als ik rustig thuis ben gewoon mezelf terug kunnen trekken en een computerspelletje spelen en dat gaat niet wanneer je met z'n tweeën op een klein flatje woont, dan zit je bij elkaar op de lip!

Ik vind zoals het nu gaat prima, af en toe doordeweeks een avondje en dan vooral in de weekenden bij elkaar zijn. (een latrelatie heet dat volgens mij).
Als die eerste zin je levensmotto is kun je je maar beter niet echt binden aan iemand, dan is diegene altijd een blok aan je been :+
Als je zelf niet gek bent maak je een ander wel gek!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')