abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119498303

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Haaksels uit het vorige topic:
lijnloos is kriegel van zijn baard geworden, maar het resultaat mag er wezen

Spiegelei's prachtige versie van 50 tinten grijs in deze babydeken

DonnaRush zorgt voor genoeg plekken om snoepgoed in te kunnen strooien

Trui ziet de maan door de bomen.. met haar moon shawl

*hook on*

[ Bericht 3% gewijzigd door Dottey op 23-11-2012 10:44:48 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_119498334
Fipo vulling een paar quotes van het geprek (voor diegene die niet echt van terug bladeren houden :P) HAAKLES GEVEN OF NEMEN! WAT ZIJN JOUW ERVARINGEN?

quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:25 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:

Komende zondag ga ik een groepje vriendinnen leren haken, ze willen graag kerstballen maken. Allen nog nooit gehaakt, heb een patroon voor ze gemaakt, alles duidelijk met uitleg van de steken. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Of hebben jullie nog handige tips?
quote:
17s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:26 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Heel.Veel.Geduld. :')
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:59 schreef BrainTeaser het volgende:

Ik denk dat het juist makkelijk is als je er echt naast zit als je iemand leert haken, dan kun je het echt voordoen en goed aanwijzen. Ook daarmee succes! ;)
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:29 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Dat ja... Heb vorige week ook een poging gewaagd om een vriendin te leren haken. Maar haar "geweldige" hand-oog-coordinatie + niet tegelijk kunnen tellen + mijn geduld resulteerde in een soort van rond lapje van 3 toeren in ruim 2 uur ipv een hele uil :+

quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:54 schreef Dottey het volgende:
ja mijn jonge schoonzusje (18) pikt het ook vlot op.. in de auto twee weken geleden een bolletje roze weg zitten haken. k had magic circle gedaan voor haar en de eerste ronde zodat ze ook kon kijken. Toen mijn haakwerk gepakt zodat ze steeds mee kon kijken voor de draad en naald vast houd tecnieken. Meerderen en nieuwe toeren opzetten etc geleerd. Proberen gelijkmatig te haken... was niet slecht! terwijl haar zus der echt niets van bakt en we het gewoon nog eens gaan proberen :D

[ Bericht 99% gewijzigd door Dottey op 22-11-2012 12:02:56 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_119498383
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:54 schreef Dottey het volgende:
ja mijn jonge schoonzusje (18) pikt het ook vlot op.. in de auto twee weken geleden een bolletje roze weg zitten haken. k had magic circle gedaan voor haar en de eerste ronde zodat ze ook kon kijken. Toen mijn haakwerk gepakt zodat ze steeds mee kon kijken voor de draad en naald vast houd tecnieken. Meerderen en nieuwe toeren opzetten etc geleerd. Proberen gelijkmatig te haken... was niet slecht! terwijl haar zus der echt niets van bakt en we het gewoon nog eens gaan proberen :D
Zal misschien ook een beetje creatieve aanleg zijn inderdaad. Ik heb het 'geleerd' van mijn zus (en uit het boekje dat zijn gebruikte), maar die is er zelf na 3 weken mee gestopt omdat het maar niet wilde lukken :')
Smile, tomorrow will be worse...
pi_119498425
Ik heb het mezelf aangeleerd met die haaklessen uit de OP en YouTube video's. Mijn zus is linkshandig en haar heb ik het geleerd, met veel moeite :X

En een poging gedaan bij een vriendin maar geen idee of die nog bezig is eigenlijk,
pi_119498427
Topic titel is herkenbaar :D
pi_119498809
Mijn brein lijkt er de laatste dagen wel uit mijn hersenpan te vallen of kwijt te zijn, dus ik ben maar even een muts tussendoor aan het haken om de boel bij elkaar te houden. Misschien dat het helpt :P
pi_119499081
Geniale OP! _O_
pi_119499084
Haha Dottey, ik zit hardop te lachen!

Ik heb alweer bijna een paar sloffen voor strooigoed klaar :9 Laat Sinterklaas maar komen!
pi_119499147
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:23 schreef DonnaRush het volgende:
Haha Dottey, ik zit hardop te lachen!

Ik heb alweer bijna een paar sloffen voor strooigoed klaar :9 Laat Sinterklaas maar komen!
ik ga vanavond eens kijken of ik ook slofjes voor elkaar krijg.. Eerst de muts afmaken.. dan kan k hem gelijk opzetten en de tuin in gaan om verder rotzooi te ruimen voor er weer sneeuw ligt..
Dan nog een geboortebord schilderen en dan mag ik weer zitten ^^.

Veel plezier vandaag met haken allemaal! :*
  donderdag 22 november 2012 @ 12:27:31 #10
211083 Angelof9
I must go first
pi_119499170
Ik zit helaas gewoon op mijn werk hoor :P
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_119499358
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:27 schreef Angelof9 het volgende:
Ik zit helaas gewoon op mijn werk hoor :P
+1

Al betwijfel ik of het op zou vallen als ik er niet was; wat is het hier rustig zeg! :{ Ik heb al 3x gecontroleerd of m'n mail het wel doet, omdat ik maar niks binnen krijg.. :') (zo'n 80% van m'n werk gaat via de mail)

@Dottey: geweldig OP inderdaad! ^O^
pi_119499384
Ik heb het als kind geleerd maar toen kwam ik niet verder dan hele scheve vierkantjes. Zo'n 3-4 jaar terug heb ik het mezelf opnieuw aangeleerd. Haken kon ik al, dus ik heb alleen filmpjes en instructies gevolgd voor verschillende steken en technieken. Ben vrij snel overgestapt op het engels omdat ik er moe van werd de vertaling er steeds bij te zoeken.
pi_119499560
Ik vind Engelse patronen (us terms, heb nog niets met uk terms gedaan) veel makkelijker dan Nederlandse patronen. Net alsof alles veel beknopter en duidelijker wordt uitgelegd. Sowieso vind Nederlands een beetje een warrige taal vergeleken met Engels :P
  donderdag 22 november 2012 @ 12:43:03 #14
211083 Angelof9
I must go first
pi_119499596
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:41 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik vind Engelse patronen (us terms, heb nog niets met uk terms gedaan) veel makkelijker dan Nederlandse patronen. Net alsof alles veel beknopter en duidelijker wordt uitgelegd. Sowieso vind Nederlands een beetje een warrige taal vergeleken met Engels :P
Helemaal mee eens!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_119499964
Dottey leuke OP! *O*

Ik heb mezelf als kind wonderbaarlijk genoeg ooit aangeleerd rechts te haken, want ik ben verder linkshandig.. :P
pi_119500511
Dank voor al jullie tips. Geduld is niet mijn sterke kant, maar dat kan ik zondag dan gaan oefenen.

Mijn gesprek is net trouwens erg goed gegaan: ik ben afgestudeerd!!!!
http://creatiesvankokosnoot.blogspot.com
pi_119501106
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:18 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Dank voor al jullie tips. Geduld is niet mijn sterke kant, maar dat kan ik zondag dan gaan oefenen.

van harte!!!!! *O*
pi_119501336
Gefeliciteerd Kokos!

Ik zit thuis te werken inmiddels,, maar uit verveling ben ik wel sterk geneigd om mijn spullies te pakken.
pi_119501953
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:59 schreef Koningin het volgende:
Topic titel is herkenbaar :D
Hier zere arm en schouder ja, wat wil je als je nog even snel met nep-zpagetti een mand wil maken. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 22-11-2012 14:26:25 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_119501962
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:18 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:

Gefeliciteerd. *O*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_119502620
Dames, waar kopen jullie fiberfill?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_119502640
hema.... maar da's wel beetje duur.
pi_119502650
quote:
11s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:26 schreef Lijnloos het volgende:
hema.... maar da's wel beetje duur.
Ja? Is er ook een andere optie?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_119502917
Kokosnoot: gefeliciteerd!! *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:26 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ja? Is er ook een andere optie?
Kwantum, binnenkussens van de Ikea, binnenkussens van de Action
  Moderator donderdag 22 november 2012 @ 14:36:30 #25
382129 crew  Donna
pi_119502994
Leen Bakker heeft ook zakken met vulling voor niet een gekke prijs. Weet de exacte prijs niet, maar een vriendin was er enthousiast over!

Blokker heeft ook, maar die prijs weet ik ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')