Hamas heeft akkoord ondertekent dat alle Palestijnse fracties zich aan het akkoord/staakt-het-vuren houden. Dus ook de fracties in Gaza die niet bij Hamas horen. Maar volgens The Guardian live blog zijn er geen raketten meer geweest vanaf 21h00 vanavond. Tijdstip dat het akkoord officieel in is gegaan.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:47 schreef Zelva het volgende:
Ze houden zich nu al niet aan het akkoord...
The Guardian mag dan wel wat beter opletten.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:54 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hamas heeft akkoord ondertekent dat alle Palestijnse fracties zich aan het akkoord/staakt-het-vuren houden. Dus ook de fracties in Gaza die niet bij Hamas horen. Maar volgens The Guardian live blog zijn er geen raketten meer geweest vanaf 21h00 vanavond. Tijdstip dat het akkoord officieel in is gegaan.
Oh dus wat er hier boven staat over alarmen en ingeslagen raketten nadat het bestand is ingegaan is allemaal maar onzin?quote:Op woensdag 21 november 2012 21:54 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hamas heeft akkoord ondertekent dat alle Palestijnse fracties zich aan het akkoord/staakt-het-vuren houden. Dus ook de fracties in Gaza die niet bij Hamas horen. Maar volgens The Guardian live blog zijn er geen raketten meer geweest vanaf 21h00 vanavond. Tijdstip dat het akkoord officieel in is gegaan.
Kan dat niet?quote:Op woensdag 21 november 2012 21:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Oh dus wat er hier boven staat over alarmen en ingeslagen raketten nadat het bestand is ingegaan is allemaal maar onzin?
Dingen die over facebook gaan hoeven niet waar te zijn. Sterker nog, het begint vaak met een misinterpretatie, het wordt door iemand gedeeld, zijn vrienden delen het weer etc. Je weet hoe het gaat.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:02 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Alleen als als mijn Israëlische vrienden liegen. Mijn facebook staat er vol mee.
Ze moeten het wel waar gaan maken hetgeen een onmogelijke taak lijkt gezien het volgende:quote:Op woensdag 21 november 2012 22:03 schreef Aloulou het volgende:
Ik zie Ynetnews als bron en als ik het analytisch nalees staat er inderdaad dat er na 9 uur vanavond nog inslagen waren. Maar is dat een paar minuten of echt half uur tot uur later? Ik zie niets ervan op andere kanalen dus neem het vooralsnog met een korrel zout.
Wat wel opvalt is dat er aardig wat boze Israelische comments zijn op die nieuwssite wat vermoed ik een grotere tendens is in Israel. Men gelooft het verhaal van Netanyahu niet dat "alle terroristische doelen behaald zijn" en "operatie geslaagd". Zeker niet nu Gazanen feest vieren en zelfs Arabieren in Jeruzalem dat doen. Netanyahu dacht met de actie ff steuntje in de rug te hebben voor verkiezingen maar het zou best kunnen dat hij hierop achteruit gaat nu hij het al na een weekje voor gezien lijkt te houden. Het is ook best raar aangezien Netanyahu en Israel zogenaamd nooit onderhandelen met Hamas en nu opeens openlijk via mediators er een keihard akkoord is. Veel Israeliers vermoed ik zien dat als een akkoord met de duivel die toch wel weer snel begint met raketten. Het zou mij niets verbazen als Netanyahu wakker gaan worden in aankomende uur en toch weer de operatie gaat hervatten. Hij is er echt niet op vooruit gegaan in Israel zelf lijkt het steeds meer. En Hamas en Mashaal in Egypte voelen zich winnaars.
Ooggetuigen, of eigenlijk, oorgetuigen, ze horen zelf de sirenes.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dingen die over facebook gaan hoeven niet waar te zijn. Sterker nog, het begint vaak met een misinterpretatie, het wordt door iemand gedeeld, zijn vrienden delen het weer etc. Je weet hoe het gaat.
Ik dnek dat er binnenkort alsnog raketten vanuit gaza afgevuurd worden, en netanyahu dan een gerechtvaardige inval kan doen, wat de wens is van velen. en dan is de winst voor netanyahu dubbelquote:Op woensdag 21 november 2012 22:03 schreef Aloulou het volgende:
Ik zie Ynetnews als bron en als ik het analytisch nalees staat er inderdaad dat er na 9 uur vanavond nog inslagen waren. Maar is dat een paar minuten of echt half uur tot uur later? Ik zie niets ervan op andere kanalen dus neem het vooralsnog met een korrel zout.
Wat wel opvalt is dat er aardig wat boze Israelische comments zijn op die nieuwssite wat vermoed ik een grotere tendens is in Israel. Men gelooft het verhaal van Netanyahu niet dat "alle terroristische doelen behaald zijn" en "operatie geslaagd". Zeker niet nu Gazanen feest vieren en zelfs Arabieren in Jeruzalem dat doen. Netanyahu dacht met de actie ff steuntje in de rug te hebben voor verkiezingen maar het zou best kunnen dat hij hierop achteruit gaat nu hij het al na een weekje voor gezien lijkt te houden. Het is ook best raar aangezien Netanyahu en Israel zogenaamd nooit onderhandelen met Hamas en nu opeens openlijk via mediators er een keihard akkoord is. Veel Israeliers vermoed ik zien dat als een akkoord met de duivel die toch wel weer snel begint met raketten. Het zou mij niets verbazen als Netanyahu wakker gaan worden in aankomende uur en toch weer de operatie gaat hervatten. Hij is er echt niet op vooruit gegaan in Israel zelf lijkt het steeds meer. En Hamas en Mashaal in Egypte voelen zich winnaars.
Reuters, Haaretz, J'post en andere outlets meldden het ook. Er bestaat ook een smartphone app, waar alle meldingen op komen.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:03 schreef Aloulou het volgende:
En dat.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:11 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ooggetuigen, of eigenlijk, oorgetuigen, ze horen zelf de sirenes.
Natuurlijk vinden ze dat en ik denk dat hij ook wel gelijk heeft.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:48 schreef Nibb-it het volgende:
De Hamas meneer op de stream vindt dat hij gewonnen heeft.
Dude, als de verhalen over hersenspoeling waar zijn, wat ervoor nodig is om mensen raketten op burgers te laten afschieten... dan weet je ook wel dat dat soort gastjes betere dingen te doen hebben met hun tijd dan op de klok te kijken.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:50 schreef sp3c het volgende:
hebben ze de mannen wel verteld dat de vrede alweer is uitgebroken???
wel heel erg stom om gewoon stug door te blijven knallen
Mmmm... kan nu ook meer symbolisch worden, raketten schieten... en de "disproportie" van Israëlische antwoorden wordt nog groter... zit ook wel een voordeel aan dus, want hoe weinig er ook raak gaan, burgers in Zuid-Israël kunnen het zich nog steeds niet veroorloven om niet bij elk luchtalarm alles te laten vallen en naar de schuilkelders te rennen.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
dus 1 op de 100 (of 16% van 7% van alle afgeschoten) raketten raakt 'iets'
ik zou ermee ophouden en investeren in luchtdoelraketten ...
Palestijnen vieren feest en de Israëli protesteren voor meer geweld. Tja...quote:Op woensdag 21 november 2012 22:32 schreef Nibb-it het volgende:
In Sederot is er blijkbaar een protest tegen het staakt-het-vuren. "Bibi ga naar huis".
Het is en blijft een politiek Nederlaag voor Bibi. Wat als een verkiezing campagne moest dienen voor meer stemmen heeft uiteindelijk gediend voor minder stemmen zo te zien.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:32 schreef Nibb-it het volgende:
In Sederot is er blijkbaar een protest tegen het staakt-het-vuren. "Bibi ga naar huis".
Komt helemaal goed daarquote:Op woensdag 21 november 2012 22:41 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Palestijnen vieren feest en de Israëli protesteren voor meer geweld. Tja...
Zeg dat tegen Olmertquote:Op woensdag 21 november 2012 22:42 schreef rakotto het volgende:
[..]
Het is en blijft een politiek Nederlaag voor Bibi. Wat als een verkiezing campagne moest dienen voor meer stemmen heeft uiteindelijk gediend voor minder stemmen zo te zien.
Oh verwijder je dan ook magisch alle retweets?quote:Op woensdag 21 november 2012 20:38 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je weet dat je berichten kan verwijderen?
Mee eens, maar we moeten eerst maar zien hoe het op termijn uitpakt. Veel Israëli zullen tamelijk tevreden zijn met de slag die Hamas – voorlopig – is toegebracht vanuit de lucht denk ik.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:42 schreef rakotto het volgende:
[..]
Het is en blijft een politiek Nederlaag voor Bibi. Wat als een verkiezing campagne moest dienen voor meer stemmen heeft uiteindelijk gediend voor minder stemmen zo te zien.
Als je 40 man representatief vindt voor 'de Israëli'..quote:Op woensdag 21 november 2012 22:41 schreef gohan16 het volgende:
[..]
twitter:Palestinianism twitterde op woensdag 21-11-2012 om 23:25:52East Ramallah is being invaded by a huge number of IDF #West_Bank reageer retweet
Say whut?quote:Op woensdag 21 november 2012 23:32 schreef Ketchupcurry het volgende:
twitter:Palestinianism twitterde op woensdag 21-11-2012 om 23:25:52East Ramallah is being invaded by a huge number of IDF #West_Bank reageer retweet
twitter:Palestinianism twitterde op woensdag 21-11-2012 om 23:38:11Israeli military invade west Ramallah accompanied by a reconnaissance aircraft and IDF and declaration of a curfew &clashes btwn youths&IDF reageer retweet
Weer lekkere palestijnen propaganda?quote:Op woensdag 21 november 2012 23:32 schreef Ketchupcurry het volgende:
twitter:Palestinianism twitterde op woensdag 21-11-2012 om 23:38:11Israeli military invade west Ramallah accompanied by a reconnaissance aircraft and IDF and declaration of a curfew &clashes btwn youths&IDF reageer retweet
Och, de rakkertjes zijn tijdelijk op en weer onderweg via Iran naar de palestijnen.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:41 schreef gohan16 het volgende:
[..]
ff luisteren ga nu kijkenquote:Op woensdag 21 november 2012 23:49 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
http://rt.com/s/swf/playe(...)flv&abouttext=Russia
Zal wel meevallen hoor. Er zijn toch gewoon IDF soldaten daar gestationeerd?quote:Op woensdag 21 november 2012 23:48 schreef Nibb-it het volgende:
Ik las vanmiddag wel iets over een protest in Ramallah tegen de operatie in Gaza, wellicht een escalatie daarvan?
Ja, Clinton is aan het woord nu als het goed is.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:50 schreef rakotto het volgende:
[..]
ff luisteren ga nu kijken
Deze stream bedoel je?
Garantie dat het dus wel escaleert.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zal wel meevallen hoor. Er zijn toch gewoon IDF soldaten daar gestationeerd?
Indeed, vandaar mijn edit :p Want zag dat het Engels werd.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:52 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ja, Clinton is aan het woord nu als het goed is.
In Gaza waren geen IDF soldaten, daar konden ze gewoon raketten afschieten.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Garantie dat het dus wel escaleert.
Mua, de tweets moeten niet serieus genomen worden.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Klopt. Ik lees op Twitter: 'Israeli army clashes with youth in Beit Liqya near Ramallah'. Dus blijkbaar toch die uit de hand gelopen demonstratie gok ik. Maar vooralsnog een flink korreltje zout.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zal wel meevallen hoor. Er zijn toch gewoon IDF soldaten daar gestationeerd?
quote:Op woensdag 21 november 2012 23:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |