abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119483543
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:47 schreef Zelva het volgende:
Ze houden zich nu al niet aan het akkoord...
Hamas heeft akkoord ondertekent dat alle Palestijnse fracties zich aan het akkoord/staakt-het-vuren houden. Dus ook de fracties in Gaza die niet bij Hamas horen. Maar volgens The Guardian live blog zijn er geen raketten meer geweest vanaf 21h00 vanavond. Tijdstip dat het akkoord officieel in is gegaan.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  woensdag 21 november 2012 @ 21:55:48 #252
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119483656
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:54 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Hamas heeft akkoord ondertekent dat alle Palestijnse fracties zich aan het akkoord/staakt-het-vuren houden. Dus ook de fracties in Gaza die niet bij Hamas horen. Maar volgens The Guardian live blog zijn er geen raketten meer geweest vanaf 21h00 vanavond. Tijdstip dat het akkoord officieel in is gegaan.
The Guardian mag dan wel wat beter opletten.
  woensdag 21 november 2012 @ 21:55:50 #253
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_119483658
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:54 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Oh dus wat er hier boven staat over alarmen en ingeslagen raketten nadat het bestand is ingegaan is allemaal maar onzin?
  woensdag 21 november 2012 @ 22:00:03 #254
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119483912
Kan propaganda zijn.ik kan me voorstellen dat bepaalde mensen die tegen Het akkoord zijn er belang bij hebben dat ze de publieke opinie mee hebben.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_119483972
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:55 schreef Zelva het volgende:

[..]

Oh dus wat er hier boven staat over alarmen en ingeslagen raketten nadat het bestand is ingegaan is allemaal maar onzin?
Kan dat niet?
pi_119484083
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:00 schreef Peunage het volgende:

[..]

Kan dat niet?
Alleen als als mijn Israëlische vrienden liegen. Mijn facebook staat er vol mee.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_119484143
Ik zie Ynetnews als bron en als ik het analytisch nalees staat er inderdaad dat er na 9 uur vanavond nog inslagen waren. Maar is dat een paar minuten of echt half uur tot uur later? Ik zie niets ervan op andere kanalen dus neem het vooralsnog met een korrel zout.

Wat wel opvalt is dat er aardig wat boze Israelische comments zijn op die nieuwssite wat vermoed ik een grotere tendens is in Israel. Men gelooft het verhaal van Netanyahu niet dat "alle terroristische doelen behaald zijn" en "operatie geslaagd". Zeker niet nu Gazanen feest vieren en zelfs Arabieren in Jeruzalem dat doen. Netanyahu dacht met de actie ff steuntje in de rug te hebben voor verkiezingen maar het zou best kunnen dat hij hierop achteruit gaat nu hij het al na een weekje voor gezien lijkt te houden. Het is ook best raar aangezien Netanyahu en Israel zogenaamd nooit onderhandelen met Hamas en nu opeens openlijk via mediators er een keihard akkoord is. Veel Israeliers vermoed ik zien dat als een akkoord met de duivel die toch wel weer snel begint met raketten. Het zou mij niets verbazen als Netanyahu wakker gaan worden in aankomende uur en toch weer de operatie gaat hervatten. Hij is er echt niet op vooruit gegaan in Israel zelf lijkt het steeds meer. En Hamas en Mashaal in Egypte voelen zich winnaars.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_119484308
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:02 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Alleen als als mijn Israëlische vrienden liegen. Mijn facebook staat er vol mee.
Dingen die over facebook gaan hoeven niet waar te zijn. Sterker nog, het begint vaak met een misinterpretatie, het wordt door iemand gedeeld, zijn vrienden delen het weer etc. Je weet hoe het gaat.
pi_119484595
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:03 schreef Aloulou het volgende:
Ik zie Ynetnews als bron en als ik het analytisch nalees staat er inderdaad dat er na 9 uur vanavond nog inslagen waren. Maar is dat een paar minuten of echt half uur tot uur later? Ik zie niets ervan op andere kanalen dus neem het vooralsnog met een korrel zout.

Wat wel opvalt is dat er aardig wat boze Israelische comments zijn op die nieuwssite wat vermoed ik een grotere tendens is in Israel. Men gelooft het verhaal van Netanyahu niet dat "alle terroristische doelen behaald zijn" en "operatie geslaagd". Zeker niet nu Gazanen feest vieren en zelfs Arabieren in Jeruzalem dat doen. Netanyahu dacht met de actie ff steuntje in de rug te hebben voor verkiezingen maar het zou best kunnen dat hij hierop achteruit gaat nu hij het al na een weekje voor gezien lijkt te houden. Het is ook best raar aangezien Netanyahu en Israel zogenaamd nooit onderhandelen met Hamas en nu opeens openlijk via mediators er een keihard akkoord is. Veel Israeliers vermoed ik zien dat als een akkoord met de duivel die toch wel weer snel begint met raketten. Het zou mij niets verbazen als Netanyahu wakker gaan worden in aankomende uur en toch weer de operatie gaat hervatten. Hij is er echt niet op vooruit gegaan in Israel zelf lijkt het steeds meer. En Hamas en Mashaal in Egypte voelen zich winnaars.
Ze moeten het wel waar gaan maken hetgeen een onmogelijke taak lijkt gezien het volgende:

- geen recht op terugkeer
- geen grenzen bepaald
- blokkade (Eg grens ging toch wel open)
- Hamas raketten ook de Fajr5 zijn een minimale bedreiging voor Israel
- VN bod is van tafel
- Abbas is politiek uitgespeeld.
pi_119484671
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:06 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dingen die over facebook gaan hoeven niet waar te zijn. Sterker nog, het begint vaak met een misinterpretatie, het wordt door iemand gedeeld, zijn vrienden delen het weer etc. Je weet hoe het gaat.
Ooggetuigen, of eigenlijk, oorgetuigen, ze horen zelf de sirenes.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_119484749
quote:

Ik dnek dat er binnenkort alsnog raketten vanuit gaza afgevuurd worden, en netanyahu dan een gerechtvaardige inval kan doen, wat de wens is van velen. en dan is de winst voor netanyahu dubbel
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 21 november 2012 @ 22:12:56 #262
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119484783
quote:
Reuters, Haaretz, J'post en andere outlets meldden het ook. Er bestaat ook een smartphone app, waar alle meldingen op komen.
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:11 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ooggetuigen, of eigenlijk, oorgetuigen, ze horen zelf de sirenes.
En dat.
pi_119485290
Die Arabieren en camera's ook altijd. Met +20 man om zo'n ding heen klitten :')
  woensdag 21 november 2012 @ 22:24:10 #264
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119485540
quote:
9s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:48 schreef Nibb-it het volgende:
De Hamas meneer op de stream vindt dat hij gewonnen heeft.
Natuurlijk vinden ze dat en ik denk dat hij ook wel gelijk heeft.
  woensdag 21 november 2012 @ 22:25:31 #265
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119485613
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:50 schreef sp3c het volgende:
hebben ze de mannen wel verteld dat de vrede alweer is uitgebroken???

wel heel erg stom om gewoon stug door te blijven knallen :')
Dude, als de verhalen over hersenspoeling waar zijn, wat ervoor nodig is om mensen raketten op burgers te laten afschieten... dan weet je ook wel dat dat soort gastjes betere dingen te doen hebben met hun tijd dan op de klok te kijken.
  woensdag 21 november 2012 @ 22:27:34 #266
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119485734
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

dus 1 op de 100 (of 16% van 7% van alle afgeschoten) raketten raakt 'iets'

ik zou ermee ophouden en investeren in luchtdoelraketten ...
Mmmm... kan nu ook meer symbolisch worden, raketten schieten... en de "disproportie" van Israëlische antwoorden wordt nog groter... zit ook wel een voordeel aan dus, want hoe weinig er ook raak gaan, burgers in Zuid-Israël kunnen het zich nog steeds niet veroorloven om niet bij elk luchtalarm alles te laten vallen en naar de schuilkelders te rennen.
pi_119485960
Blijkbaar werkt geweld wel om dingen gedaan te krijgen. Ben benieuwd wat dit gaat brengen verder.
  woensdag 21 november 2012 @ 22:32:55 #268
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119486148
In Sederot is er blijkbaar een protest tegen het staakt-het-vuren. "Bibi ga naar huis".
  woensdag 21 november 2012 @ 22:39:35 #269
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119486614
http://rt.com/s/swf/playe(...)flv&abouttext=Russia

Hehe, wat een zooitje zeg. Met z'n allen op een druk kruispunt feest vieren.
  woensdag 21 november 2012 @ 22:41:48 #270
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119486763
quote:
9s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:32 schreef Nibb-it het volgende:
In Sederot is er blijkbaar een protest tegen het staakt-het-vuren. "Bibi ga naar huis".
Palestijnen vieren feest en de Israëli protesteren voor meer geweld. Tja... :{
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  woensdag 21 november 2012 @ 22:42:53 #271
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119486821
quote:
9s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:32 schreef Nibb-it het volgende:
Het is en blijft een politiek Nederlaag voor Bibi. Wat als een verkiezing campagne moest dienen voor meer stemmen heeft uiteindelijk gediend voor minder stemmen zo te zien.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  woensdag 21 november 2012 @ 22:44:03 #272
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_119486889
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:41 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Komt helemaal goed daar :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_119486986
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:42 schreef rakotto het volgende:

[..]

Het is en blijft een politiek Nederlaag voor Bibi. Wat als een verkiezing campagne moest dienen voor meer stemmen heeft uiteindelijk gediend voor minder stemmen zo te zien.
Zeg dat tegen Olmert
pi_119487068
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:38 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Je weet dat je berichten kan verwijderen?
Oh verwijder je dan ook magisch alle retweets?
  woensdag 21 november 2012 @ 22:48:58 #275
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119487189
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:42 schreef rakotto het volgende:

[..]

Mee eens, maar we moeten eerst maar zien hoe het op termijn uitpakt. Veel Israëli zullen tamelijk tevreden zijn met de slag die Hamas – voorlopig – is toegebracht vanuit de lucht denk ik.
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:41 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Als je 40 man representatief vindt voor 'de Israëli'.. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')