abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119467294
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:47 schreef rakotto het volgende:

[..]

Je had het over een boek dat dat zegt.
Nee, de koran
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:47 schreef rakotto het volgende:

[..]

Je had het over een boek dat dat zegt.
Nee, de koran
#freefrederike
pi_119467305
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:47 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Er is net zo'n 'achterlijk' boek dat zegt dat het gebied wat we Israël noemen van 'jullie' is en dat 'jullie' daar recht op hebben (van Godswege).

Beide groepen groepen gebruiken religieuze argumenten.
Ik geloof niet in het jodendom, dus die argument vind ik ook niet valide.
#freefrederike
pi_119467352
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:49 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Neemt zijn post alsnog niet weg.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:51:09 #229
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_119467377
quote:

[..]

Dan had je de Joodse staat op eender welke andere plek kunnen oprichten, maar het moest persé daar, in een gebied dat ook al door een andere groep werd bewoond. Alleen maar omdat het in zo'n 'achterlijk' boek stond.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 21 november 2012 @ 15:52:01 #230
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_119467409
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:48 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

:') .

Nogmaals, jullie weten niet hoe het is, totdat jullie ooit in zo'n positie zitten. Stel je eens voor, alle landen om je heen zijn tegen je, ze willen allemaal je bestaan ontnemen. Wat zou jij doen?
Ik zou weg gaan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 21 november 2012 @ 15:52:35 #231
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119467432
quote:

[..]

Nee, de koran

[..]

Nee, de koran
Check your facts, son. Dat staat er niet in.

Het hele conflict gaat niet bepaald om religie. Het is wel een onderdeel, maar het is puur arrogantie van beide kanten. Het ging goed tussen de Moslims en de Joodse mensen in verschillende Arabische landen totdat het Arabische-nationalisme campagne begon van Nasser.

Arrogantie, hebberigheid en propaganda zijn de hoofdredenen dat miljoenen mensen in angst leven.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_119467435
quote:
Nogmaals ik ben pro Israel maar jij bent gewoon een extremist. Israel hoeft helemaal niet aan te vallen. Ze zijn sterk genoeg om op een eventuele aanval te kunnen reageren.
Ik zeg dan toch ook:

quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:02 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Misschien wordt 't dan eens tijd dat Iran zich direct in 't conflict mengt, kan het daar in Iran ook meteen 'opgelost' worden....Ik ben voorstander van een oorlog tegen Iran :)
Daarmee bedoel ik dat Iran als eerste aanvalt. (Wat ze toch al wouden doen).

quote:
Ik snap trouwens niet wat je hier nog doet met je extreme opvattingen. Het IDF accepteerd ook buitenlandse soldaten dus ik zou zeggen meld je aan.
Zwak argument om een discussie uit de weg te gaan.

quote:
En dit was m'n laatste reactie op jou want het is gewoon om je kapot te schamen.
Nogmaals, zolang je niet in mijn positie zit snap jij het niet. Als Europeaan heb jij geen zorgen, nergens heb je een vijand. Natuurlijk dat jij het niet begrijpt, jij bekijkt het via jouw kant. Bekijk het eens op mijn manier.
#freefrederike
  woensdag 21 november 2012 @ 15:53:02 #233
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119467446
Haaretz:

4:34 P.M. An Iranian news agency says the head of Iran's Revolutionary Guard has disclosed his country has given fighters in Gaza the ability to produce longer-range missiles on their own, without direct shipments.(AP)

3:28 P.M. Iranian Parliament Speaker says Iran has sent military assistance to the Gaza Strip. "We are proud to defense the people of Palestine and Hamas," he says.
pi_119467489
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:48 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

:') .
Dat is het enige wat je bereikt met dat geschreeuw. :)

quote:
Nogmaals, jullie weten niet hoe het is, totdat jullie ooit in zo'n positie zitten. Stel je eens voor, alle landen om je heen zijn tegen je, ze willen allemaal je bestaan ontnemen. Wat zou jij doen? Jij haat ze niet, maar zij haten jou wel.
Jij haat ze niet? :D Als er één ding is waarvan je posts doordrenkt zijn dan is het wel haat.

quote:
Zij haten je niet eens omdat je ze iets hebt aangedaan, maar omdat dat in een boekje staat. Je kent ze niet, maar ze willen jou weg hebben. Jullie weten ECHT niet hoe het gevoel is om te weten dat mensen je familie willen uitroeien.
Boehoe, we worden zo gehaat en we zijn zo zielig. :')
pi_119467490
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:52 schreef rakotto het volgende:

[..]

Check your facts, son. Dat staat er niet in.

Het hele conflict gaat niet bepaald om religie. Het is wel een onderdeel, maar het is puur arrogantie van beide kanten. Het ging goed tussen de Moslims en de Joodse mensen in verschillende Arabische landen totdat het Arabische-nationalisme campagne begon van Nasser.

Arrogantie, hebberigheid en propaganda zijn de hoofdredenen dat miljoenen mensen in angst leven.
Ah, dus jij ontkent dat er in de koran staat dat de Joden de grootste vijanden zijn van de moslims? :D
#freefrederike
pi_119467499
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:34 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Waarom haal je dan aan dat Koerden allemaal voorrechten hebben in Turkije? Dat hebben ze inderdaad, zolang ze maar zeggen dat ze 'Turks' zijn.

Ibrahim Tatlises, Mahsun Kirmizigul, Nihat Dogan, zeggen allemaal dat de Koerdisch zijn, er zijn geen rijkere artiesten in Turkije dan deze namen, om de Koerdische zender praten ze gewoon 24/7 Koerdisch, een Koerd mag zijn verklaring / aangifte in het Koerdisch doen, opkomende voor zijn Koerdische rechten, maar dan mag hij niet zeggen dat hij Koerdisch is? Ik volg de Turkse media constant en jij hebt serieus geen idee waar je het over hebt als je zegt dat ze niet voor hun Koerdzijn mogen uitkomen.

quote:
Aanvallen op individuen is niet aanvallen op een natie als geheel. Het tweede doet Hamas, het eerste doen een stel idioten die denken dat een staat verwerpt moet worden omdat de staat niet is gesticht op een manier hoe zij het willen.
Het boeit me geen flikker wie er aangevallen word en door wie, de schuldigen gaan in een rechtstaat altijd vervolg worden en de onschuldigen gaan vrij-uit. De anti-Israelische sentimenten onder specifieke Israelische orthodoxe groeperingen is net zo collectief als de haatspuwende Palestijnen op Israel, de een word wel geaccepteerd, de ander niet.

[..]
quote:
Nogmaals, je kan rollen niet omdraaien, omdat je niet weet hoe de Israeli's zouden reageren. Daarentegen heb je het bewijs dat Arabieren, of dieper zelfs, moslims, een algemene jodenhaat hebben. Dat staat in hun heilige boekje. Joden worden niet opgevoed om moslims te verachten, andersom wel.
Mijn vraag was gericht op jou, zou jij het Israelische verzet zien als een terroistenbeweging, of als een legitiem verzet wanneer de rollen zijn omgedraaid, puur en alleen jou, jij spreekt niet namens de Israelieten / Joden, noch beschouw ik jou als zodaning, dus nogmaals het is enkel jouw opvatting daarover waar ik op uit ben.

Toen de Joden massaal werden opgevangen in de Islamitische landen tijdens de Spaanse reconquista, was er niet echt sprake van een een diepgeworteld haat van moslims jegens de Joden, integendeel, de moslims spraken over een 'verrijking' met alle Joden in het land en hadden onbegrip voor de Spaanse koning.

Laten we het maar overigens niet hebben over boekjes, wat er in de joodse geschriften staat over de niet-Joden en hoe je daarmee dient om te gaan.

quote:
Dat komt omdat turkije invloed uitoefent. Turkije tolereert 't niet als landen vinden dat Koerden een eigen land verdienen, nee. Turkije verbreekt dan banden en beschuldigt ook die staten van terrorisme.
Grappig, hedendaags is het tegenovergestelde het geval, Turkije heeft betere banden met de Syrisch-Koerdische opstandelingen dan met Bashar Al-Assad, Turkije heeft betere banden met de Koerdische Noord Irak dan met Bagdad.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2012 15:59:02 ]
  woensdag 21 november 2012 @ 15:56:34 #237
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119467555
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:54 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ah, dus jij ontkent dat er in de koran staat dat de Joden de grootste vijanden zijn van de moslims? :D
Niet bepaald de grootste. Er wordt gezegd dat ze de moordenaars zijn van verschillende profeten en dergelijke, maar er wordt nergens gezegd dat je ze af moet maken en niet met hun kan leven. Zelfs in de tijden van de profeet Mohamed leefden Joodse gemeenschappen ,et hem in the safe haven Medina die door hem is opgericht.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_119467558
quote:
Jij haat ze niet? Als er één ding is waarvan je posts doordrenkt zijn dan is het wel haat.
Zou het je verbazen als ik je zei dat een van mijn betere vrienden een moslim is? Ik heb totaal geen problemen met moslims, ze mogen leven op de manier hoe ze willen. Zolang ze maar niet Israel willen uitroeien.

quote:
Boehoe, we worden zo gehaat en we zijn zo zielig.
Triest. Dit bedoel ik nou. Je gaat een discussie uit de weg door 't een sarcastische keer te geven. Hou op man.
#freefrederike
  woensdag 21 november 2012 @ 15:56:51 #239
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119467564
quote:
12s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:43 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat jij de idioot bent, idioot. Jij weet niet hoe het is voor een Jood. Jij zit hier lekker veilig in Europa, zonder directe vijanden die jouw hele bestaan willen uitroeien. Mijn familie in Israel daarentegen wel. Van alle kanten zijn er idioten die het bestaan van ons willen uitroeien, alleen maar omdat er een achterlijk boek is dat zegt dat ze dat moeten doen.

Natuurlijk denk jij ''hij overdrijft'', totdat jij zelf ooit in mijn situatie terecht komt. Ik hoop dat het jou nooit overkomt, ook al ben je zo'n egoistische leeghoofd.
Ik zag laatst een filmpje van een schoolreisje van tieners uit israel die naar europa gingen en die tieners werd inderdaad wijsgemaakt dat ongeveer de hele wereld ze dood wilde hebben en de geheime dienst ging mee en voor ze gingen slapen werd ze wijsgemaakt dat mensen joden zochten en dat ze op je deur klopten en je kwamen halen . Ik vond het zo schokkend dat een volk zo diep en grondig werd gebrainwashed in een angst die niet gegrond is . Dus dat meisje was op een gegeven moment op straat en een man die ze niet verstond zei iets tegen haar en zij was ervan overtuigt dat die man iets slechts over haar zei maar dat was niet zo . Maar schokkend dat je een volk zo opvoed in totale angst voor medemensen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_119467734
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:56 schreef PizzaMizza het volgende:
Triest. Dit bedoel ik nou. Je gaat een discussie uit de weg door 't een sarcastische keer te geven. Hou op man.
Tja, zolang je niet begrijpt dat die slachtofferrol i.c.m. het hebben van zo'n extremistische mening leiden tot verzet en afkeer i.p.v. begrip gaat 't 'm inderdaad niet worden. Wat dat betreft bewerkstellig je hetzelfde als wat Iran voor ogen heeft.
pi_119467751
Oke, genoeg gezien. Jullie kunnen toch wel discussiëren zonder elkaar voor vanalles uit te maken? Kom gewoon met tegen argumenten waarom je het niet eens bent met de user. We begrijpen echt wel de emotie die de pan uitslaat, maar dat persoonlijke geneuzel naar elkaar doen jullie maar ergens anders.

En hele landen van deze aardkloot willen vegen ga ik wegmodereren na deze reactie
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_119467753
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:56 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik zag laatst een filmpje van een schoolreisje van tieners uit israel die naar europa gingen en die tieners werd inderdaad wijsgemaakt dat ongeveer de hele wereld ze dood wilde hebben en de geheime dienst ging mee en voor ze gingen slapen werd ze wijsgemaakt dat mensen joden zochten en dat ze op je deur klopten en je kwamen halen . Ik vond het zo schokkend dat een volk zo diep en grondig werd gebrainwashed in een angst die niet gegrond is . Dus dat meisje was op een gegeven moment op straat en een man die ze niet verstond zei iets tegen haar en zij was ervan overtuigt dat die man iets slechts over haar zei maar dat was niet zo . Maar schokkend dat je een volk zo opvoed in totale angst voor medemensen .
Alsof de Palestijnen een opvoeding krijgen die naastenliefde bevordert. _O--

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 21-11-2012 16:02:17 (genoeg) ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_119467767
quote:

[..]

Klopt, staat er idd niet.
pi_119467874
quote:

[..]

Ja.
  woensdag 21 november 2012 @ 16:04:47 #245
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119467889
Haaretz: http://www.haaretz.com/ne(...)aza.premium-1.479545

Israel braced for Iranian efforts to arm Gaza
Palestinian terrorist groups in Gaza don’t hide Iran’s role in arming them with missiles, and will clearly try to smuggle more into Gaza once a cease-fire is reached.
By Amos Harel | Nov.21, 2012

As Operation Pillar of Defense enters its eighth day, there is concern in Israel that Iran will try to re-arm terrorist groups in Gaza - particularly with medium-range rockets - once the current hostilities end. The Israeli intelligence community, with the assistance of Western intelligence agencies, has been investing great effort in keeping tabs on Iran's smuggling network in order to thwart it.

In the two years leading up to Israel's current Gaza offensive, the Iranians smuggled Fajr-5 rockets with a firing range of up to 75 kilometers into the Gaza Strip by way of Sudan, Egypt and Gaza's smuggling tunnels. At the same time, Hamas and Islamic Jihad manufactured 200mm diameter rockets – whose range is close to 80 kilometers – in the Strip, using know-how provided by Iran.

During the first phase of Pillar of Defense, immediately following the assassination of Ahmed Jabari on November 14, the Israel Air Force destroyed most of the arsenal of Fajr rockets and some of the production lines and caches of other rockets that belong to Gaza's militant groups. Until now, roughly 10 medium-range rockets have been fired toward the Tel Aviv area and the Jerusalem region. Most of these have been the improvised 200mm rockets produced locally in Gaza. Israeli intelligence believes that only a small number of these medium-range rockets remain.

Militant organizations, like the Iranians, see the medium-range rockets as a key means toward deterring Israeli attacks. Consequently, they attribute great importance to renewing the weapons smuggling activity into Gaza, with the goal of broadening the rocket arsenal at these groups' disposal. Senior Iranian officials have declared several times of late that they will aid efforts to improve the capabilities of Palestinian terror groups in Gaza.

"It's no secret that the military support provided to the Palestinian resistance from A to B, from bullets to rockets, comes from Iran," a spokesman for Islamic Jihad, Daoud Shihab, said this week in an interview with the Lebanese TV channel al-Mayadeen.

In Israel, it is still difficult to assess what role Iran played in the recent escalation of Palestinian terrorist group activities in Gaza. Most Israeli intelligence officials believe that the escalation erupted due to local considerations of the Gaza groups, but it appears that the tension in Israel's south also serves Iranian interests – because Israelis have been wounded in the exchange of fire and because the world's attention has shifted from the progress Iran is making with its nuclear program to Gaza.
pi_119467933
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:01 schreef paddy het volgende:
En hele landen van deze aardkloot willen vegen ga ik wegmodereren na deze reactie
Dat deed ik helemaal niet en toch weggemodereerd. Er is een verschil tussen van de aardkloot WILLEN vegen en er gewoon naar kijken zonder er wakker van te liggen. Dit conflict analyseren is schoppen tegen een dood paard. Laat maar gaan dan, toch? Waarom moeite doen als het een maand later toch weer hommeles is, totdat de boel een keer echt loos is.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_119468002
quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:04 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ja.
Hoogstwaarschijnlijk doelt hij op deze vers:

quote:
82 Waarlijk, gij zult de Joden en de afgodendienaren het meest vijandig jegens de gelovigen vinden. En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn.
Waarin er juist staat dat er vijandigheid is jegens de gelovigen van Joods kant, niet andersom.
pi_119468024
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:56 schreef rakotto het volgende:

[..]

Niet bepaald de grootste. Er wordt gezegd dat ze de moordenaars zijn van verschillende profeten en dergelijke, maar er wordt nergens gezegd dat je ze af moet maken en niet met hun kan leven. Zelfs in de tijden van de profeet Mohamed leefden Joodse gemeenschappen ,et hem in the safe haven Medina die door hem is opgericht.
Dan zou ik, als ik jou was, eens jezelf meer gaan inlezen over de islam. Begin maar eens met de zogenaamde Dajjal, die zogenaamd hoofdzakelijk joden als volgelingen zou hebben. De joden zouden in het einde der tijd achter de 'anti-christ' van de islam staan, en er zou een oorlog uitbreken tussen de joden en de moslims.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:56 schreef Summers het volgende:

[..]

Dus jij zegt dat de landen om Israel, Israel niet bedreigen ????????????? :') :') :') :') Gozer, even serieus, waar heb jij de afgelopen jaren gezeten?

quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, zolang je niet begrijpt dat die slachtofferrol i.c.m. het hebben van zo'n extremistische mening leiden tot verzet en afkeer i.p.v. begrip gaat 't 'm inderdaad niet worden. Wat dat betreft bewerkstellig je hetzelfde als wat Iran voor ogen heeft.
Nogmaals, jij zal het nooit begrijpen, totdat je zelf in mijn situatie terecht komt. Je kan niet kiezen voor een nuance, omdat de vijand geen nuance kent. Kies je een nuance, stem je dus in met de vijand. Zo makkelijk is dat.

Dit is de situatie:

De vijand zegt nee, en houdt dat vast. Jij kan kiezen uit misschien of ja, als je misschien kiest, kiest de vijand nog steeds nee. Als je ja kiest, kiest de vijand nog steeds nee. In feite heb je geen keuze, zolang de vijand niet openstaat voor een 'misschien'.
#freefrederike
pi_119468087
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:17 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Nou, nou, nou....Een nucleare aanval naar Iran toe doekt dat hele sprookje in 1x op. (Niet dat ik daar een voorstander van ben, ik wil liever non-nuclear)
Je hebt nix te willen :') Niemand wil een oorlog met Iran. Zelfs Israël niet.
youtube --> iamclanhq :')
pi_119468095
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:07 schreef Triggershot het volgende:
82 Waarlijk, gij zult de Joden en de afgodendienaren het meest vijandig jegens de gelovigen vinden. En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn.

Dus er staat in de Koran dat Christenen het aardigst zullen zijn tegen moslims en Joden het onaardigst.

Is inderdaad wat anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')