abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119465628
Ik hoop wel dat de macht van Hamas een keer intern gebroken kan worden. Walgelijke mannetjes.
pi_119465640
quote:
9s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:00 schreef De_Guidance het volgende:
Ik hoop wel dat de macht van Hamas een keer intern gebroken kan worden. Walgelijke mannetjes.
Hamas is het kind van Israel.
pi_119465678
quote:
Hoe geweldig zou het zijn als alle Palestijnen Israelische burgers mochten worden, daar sta ik als eerste voor in de rij om te steunen.
Je weet verdomd goed waarom de Palestijnen geen Israelische nationaliteit mogen hebben, die reden is meer dan gegrond.

quote:
Lol, wat?! Inmiddels hebben de Koerden zelfs een officiele Koerdisch gesproken staatsomroep gesubsideerd door de overheid, zijn de voor het Koerd-zijn uitgekomen artiesten de grootste van Turkije en omarmd als helden.
Oh, en als we 't eens over de nadelen gaan hebben? Als je begint over de voordelen die de koerden nu hebben, begin dan ook over de nadelen. Oh, wacht...Die zijn er niet voor jouw Turkse ogen. Jullie doen namelijk alles goed, en wat anderen doen is terreur...

quote:
Zolang er een verschil is in burgerschap en geen erkende autoriteit, nee.
:')
#freefrederike
pi_119465696
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is best waarschijnlijk inderdaad. Om de macht van de PLO te breken. Jammer wel.
pi_119465717
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:44 schreef YazooW het volgende:

[..]

Misschien wordt 't dan eens tijd dat Iran zich direct in 't conflict mengt, kan het daar in Iran ook meteen 'opgelost' worden....Ik ben voorstander van een oorlog tegen Iran :)
#freefrederike
pi_119465742
quote:

[..]

Is dat jouw mening of is dat een feit? Als het een feit is dan graag onderbouwing daarvoor en anders gewoon aangeven dat het je mening is.
Ich hock in meinem Bonker
pi_119465754
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:02 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Misschien wordt 't dan eens tijd dat Iran zich direct in 't conflict mengt, kan het daar in Iran ook meteen 'opgelost' worden....Ik ben voorstander van een oorlog tegen Iran :)
voorstander zijn van oorlog :') .
pi_119465804
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:03 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

voorstander zijn van oorlog :') .
Hippies die tegen oorlog zijn :') . Oorlog voer je alleen met vijanden, Iran is een directe vijand. Niet alleen de regering, maar ook de inwoners zijn fel anti-Israel. Dat kan je maar op 1 manier oplossen. Dat is oorlog. Het land moet bezet worden, en totaal gerenoveerd worden, zodat de nieuwe en aankomende generaties leren dat Israel geen vijand is maar een regiogenoot. :)
#freefrederike
pi_119465819
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:03 schreef Blaadjes het volgende:

[..]

Is dat jouw mening of is dat een feit? Als het een feit is dan graag onderbouwing daarvoor en anders gewoon aangeven dat het je mening is.
Hier staat er wel een interessant artikel over.

http://online.wsj.com/article/SB123275572295011847.html

Wall Street Journal.
pi_119465820
quote:

[..]

Waar, maar ook achterhaald, niet meer relevant voor het oplossen van het conflict.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_119465853
quote:

[..]

Je weet verdomd goed waarom de Palestijnen geen Israelische nationaliteit mogen hebben, die reden is meer dan gegrond.

Vertel, de haatspuwende Anti-zionistische orthodoxe Joden die Israel haten krijgen ook gewoon burgerschap, ik zeg niet dat Palestijnen na een nationaliteit een vrijbrief mogen krijgen om staatondermijnende activiteiten te begaan, de crimineel vervolg je, net zoals ieder overheid dat doet met haar misdadige burgers.

quote:
Oh, en als we 't eens over de nadelen gaan hebben? Als je begint over de voordelen die de koerden nu hebben, begin dan ook over de nadelen. Oh, wacht...Die zijn er niet voor jouw Turkse ogen. Jullie doen namelijk alles goed, en wat anderen doen is terreur...
Ten eerste ik ben geen Turk, ik zou een minderheid zijn in Turkije, maar goed.

Ten tweede, als Israel de opstandige Palestijnen aanpakt als hoe Turkije de opstandige Koerden aanpakt, dan heb je een vergelijking, dan ben ik het met je eens dat er selectief word gekeken naar Israel, maar dat is op dit moment verre van het geval. Een Turkse Koerd geboren in Oostelijke provincies is wettelijk vrij om naar de grote steden te reizen en het zover te schoppen als ze maar kunnen, daar zijn honderden voorbeelden van.

quote:
:')
Goeie.
pi_119465868
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:05 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Waar, maar ook achterhaald, niet meer relevant voor het oplossen van het conflict.
Men haalt veelvuldig aan dat het de eigen schuld is van de inwoners van Gaza want ze hebben Hamas in het zadel geholpen.

Dus op zich wel best relevant.
pi_119465918
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:07 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Men haalt veelvuldig aan dat het de eigen schuld is van de inwoners van Gaza want ze hebben Hamas in het zadel geholpen.

Dus op zich wel best relevant.
De Hamas die de bevolking 5 jaar geleden in het zadel hielp was niet de Hamas die Israël 30 jaar geleden hielp opzetten. in die tijd was de PLO/Fatah ook nog een terroristische organisatie. Tijden veranderen.
bron
pi_119465923
quote:
9s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:02 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dat is best waarschijnlijk inderdaad. Om de macht van de PLO te breken. Jammer wel.
Inderdaad, inmiddels is de PLO een onderhandelpartner en Hamas de vijand.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:03 schreef Blaadjes het volgende:

[..]

Nou ja feiten, meningen, het was een Israelisch verdeel politiek om zoals eerder gezegd macht van de PLO te breken werd Hamas officieel gesteund door de Israelische regering.
pi_119466000
quote:

[..]

Dat is wellicht te veel eer. Het was meer 'de vijand van mijn vijand is mijn vriend'. Geen gecoordineerde actie om een tegenhanger op te richten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_119466024
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:08 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

De Hamas die de bevolking 5 jaar geleden in het zadel hielp was niet de Hamas die Israël 30 jaar geleden hielp opzetten. in die tijd was de PLO/Fatah ook nog een terroristische organisatie. Tijden veranderen.
Je wil zeggen dat het Hamas van toen niet militant was? :')
pi_119466033
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:08 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Daar zijn enkele nuances over, de naam zegt het eigenlijk al 'Islamitische verzetsbeweging', ten tweede niet een onbelangrijk detail is dat de VS en Israel er op aandrongen dat Hamas mee deed aan de verkiezingen.
pi_119466057
quote:
Vertel, de haatspuwende Anti-zionistische orthodoxe Joden die Israel haten krijgen ook gewoon burgerschap, ik zeg niet dat Palestijnen na een nationaliteit een vrijbrief mogen krijgen om staatondermijnende activiteiten te begaan, de crimineel vervolg je, net zoals ieder overheid dat doet met haar misdadige burgers.
Het probleem is dat jij doet alsof de Palestijnen in Israel helemaal geen recht hebben en worden uitgespuwd, dat is totaal niet zo. Palestijnse kinderen gaan naar school, krijgen gezondheidszorg en werken. In Israel.

Het verschil tussen de orthodoxe Joden en de palestijnen zit 'm in dat de palestijnen een ander volk zijn, zij schuwen 't niet om de Joden allemaal te vermoorden. Diezelfde orthodoxe joden zouden nooit Genocide plegen op Israel.

quote:
Ten tweede, als Israel de opstandige Palestijnen aanpakt als hoe Turkije de opstandige Koerden aanpakt, dan heb je een vergelijking, dan ben ik het met je eens dat er selectief word gekeken naar Israel, maar dat is op dit moment verre van het geval. Een Turkse Koerd geboren in Oostelijke provincies is wettelijk vrij om naar de grote steden te reizen en het zover te schoppen als ze maar kunnen, daar zijn honderden voorbeelden van.
Het probleem zit 'm erin dat de vijand van Israel directe aanvallen pleegt op de bevolking, ze durven niet tegen het leger, daarom vallen ze de bevolking aan. Bovendien wilt de Hamas, in dit geval de vijand van Israel, de staat Israel KAPOT maken. Dat is terrorisme.

De Koerden daarentegen willen alleen een stuk land, en laten de Turken met rust. De PKK valt hoofdzakelijk het leger van Turkije aan. Ze willen geen zuivering van de Turken, enkel land terug. Dat is 'terrorisme' :')
#freefrederike
pi_119466060
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:10 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is wellicht te veel eer. Het was meer 'de vijand van mijn vijand is mijn vriend'. Geen gecoordineerde actie om een tegenhanger op te richten.
Wel een gecoordineerde actie om een tegenhanger van Fatah / PLO op te richten.
pi_119466070
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:05 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Hier staat er wel een interessant artikel over.

http://online.wsj.com/article/SB123275572295011847.html

Wall Street Journal.
Ik heb momenteel geen tijd om het helemaal even te lezen maar als ik er vluchtig overheen lees klopt het dan dat Hamas een product is van verdeel en heers tactiek van Israel.

EDIT: Volgens dit artikel.
Ich hock in meinem Bonker
pi_119466117
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wel een gecoordineerde actie om een tegenhanger van Fatah / PLO op te richten.
Steun voor een beweging die tegenhanger van de PLO was.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_119466194
quote:

[..]

Gaan veel doden vallen dan. Aan beide zijden. Zit er zelf niet zo op te wachten eerlijk gezegd.
pi_119466216
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:11 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Je wil zeggen dat het Hamas van toen niet militant was? :')
Ze hielden zich bij mijn weten vooral met Quranleren en sociaal werk bezig. De Islamisten waren in die tijd nog niet zo militant.
bron
pi_119466225
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:16 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Gaan veel doden vallen dan. Aan beide zijden. Zit er zelf niet zo op te wachten eerlijk gezegd.
Nou, nou, nou....Een nucleare aanval naar Iran toe doekt dat hele sprookje in 1x op. (Niet dat ik daar een voorstander van ben, ik wil liever non-nuclear)
#freefrederike
pi_119466250
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:12 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Het probleem is dat jij doet alsof de Palestijnen in Israel helemaal geen recht hebben en worden uitgespuwd, dat is totaal niet zo. Palestijnse kinderen gaan naar school, krijgen gezondheidszorg en werken. In Israel.
Neen, ik heb respect voor hoe Israel omgaat met haar Arabische burgers, de vrijheden en rechten die ze krijgen, daar kan menig Arabisch land nog wat van leren, daar heb ik het niet over.
quote:
Het verschil tussen de orthodoxe Joden en de palestijnen zit 'm in dat de palestijnen een ander volk zijn, zij schuwen 't niet om de Joden allemaal te vermoorden. Diezelfde orthodoxe joden zouden nooit Genocide plegen op Israel.
Maar wel het bespugen, geweldplegen van 'schaarsgeklede' meisjes in het openbaar vervoer, het vermoorden van een Israelisch President, dan heb ik het nog niet eens over de terroristische aanslagen van Joodse terroristen op Israelische doelen.

quote:
Het probleem zit 'm erin dat de vijand van Israel directe aanvallen pleegt op de bevolking, ze durven niet tegen het leger, daarom vallen ze de bevolking aan. Bovendien wilt de Hamas, in dit geval de vijand van Israel, de staat Israel KAPOT maken. Dat is terrorisme.
Terrorisme, zou het andersom ook terrorisme zijn? Draai de rollen eens om, de staat Palestina is Israel en Hamas zijn de Joodse verzetters, is het dan ook terrorisme als zij verzet plegen omdat ze uit huizen worden gezet, complete gebouwen en infrastructuur wordt vernietigd, dat je overal checkpoints hebt en het leger van Palestina bepaalt waar de jood mag komen en gaan.

quote:
De Koerden daarentegen willen alleen een stuk land, en laten de Turken met rust. De PKK valt hoofdzakelijk het leger van Turkije aan. Ze willen geen zuivering van de Turken, enkel land terug. Dat is 'terrorisme' :')
Mwuah, de opstandige Koerden willen een stuk land ja klopt, maar Turkije heeft volgens geen enkel internationaal verdrag het statuut van bezetter, hoe zit dat met Israel ook al weer? Daartegenover heb je Koerden die gewoon Turkije omarmen zoals het is en het leger in gaan om de PKK te bestrijden, het land als geheel steunen, etc, en belangrijker, misdadig of niet, het zijn allemaal burgers van het land.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2012 15:20:17 ]
pi_119466273
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:14 schreef waht het volgende:

[..]

Steun voor een beweging die tegenhanger van de PLO was.
Precies.
pi_119466328
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:17 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Nou, nou, nou....Een nucleare aanval naar Iran toe doekt dat hele sprookje in 1x op. (Niet dat ik daar een voorstander van ben, ik wil liever non-nuclear)
Eng mannetje.
pi_119466346
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:20 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Eng mannetje.
Antisemiet.
pi_119466371
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:05 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hippies die tegen oorlog zijn :') . Oorlog voer je alleen met vijanden, Iran is een directe vijand. Niet alleen de regering, maar ook de inwoners zijn fel anti-Israel. Dat kan je maar op 1 manier oplossen. Dat is oorlog.
1. ik ben geen hippie
en omdat de inwoners anti-Israel zijn moet je ze maar gewoon aanvallen?
pi_119466396
quote:
9s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Antisemiet.
:? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')